SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Memleketler (coğrafi bölgeler)!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC AJAX
Nee allochtoon, wat jy zeg?quote:
je vader mag alleen mee als je me gelijk ten huwelijk vraagt.. waarom denk je dat ik romantisch wilde dineren. ik dacht dat je gelijk met een ring kwam <3quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Nee, deze is nieuw. Deze hier gaat over mijn date samen met Jale en mijn vader morgen in Rotterdam nadat ik na de consulaat ben geweest waar ik al 2 uur over doe onderweg en om 8:15 moet zijn..
Met een 7 persoons familie auto ftw!
Huwelijk vragen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:45 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
je vader mag alleen mee als je me gelijk ten huwelijk vraagt.. waarom denk je dat ik romantisch wilde dineren. ik dacht dat je gelijk met een ring kwam <3
Hihi :$quote:
deal!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Huwelijk vragen?![]()
Ik dacht eigenlijk gelijk een kind maken? Zijn we daar ook vanaf de komende 9 maanden..
[..]
Hihi :$
me like your stylequote:
Ik zal het hem wel vragen, heb je ff pic? dan kan ik hem om een goedkeuring vragen, mag ook via PM, DM of MSN.. (of hyves, facebook, mms, mail, webmail, photobucket of Picasa)quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:08 schreef JaleesaJoia het volgende:
Maar dan gaat je vader toch wel even weg? o:)
Ik ben een Man ja, ik kom morgen naar jou toe, dus doe de moeite om het me te sturen..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:16 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ach. als je goed zoekt kan je me makkelijk op facebook of hyves vinden :p succes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Hate it or love it.. De benaming is wel correct..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hahaha noem me geen milf..ik haat dat!
wellusquote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:27 schreef JaleesaJoia het volgende:
Volgens mij is je vertaling niet helemaal correct
wat heb je online geplaatst?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Sorry Jale, ik heb nu al spijt dat ik alles online heb geplaatst..(Thanks ZarGonatorrr)
![]()
![]()
![]()
Onze date gaat wel door he?
nederlandsquote:
Jaaa die vragen kiziim..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:24 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
wat heb je online geplaatst?
Dat is van de Speld, dat is een satirische nieuwssite. Dus niet serieus bedoeld.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:10 schreef coban het volgende:
Hadden jullie gehoord over het artikel dat kannibalisme in moskeeën 'mee valt'?
Ik heb voor het eerst zoiets debiels gehoord
I like people like you, zij die het internet onder valse voorwaarden gebruiken komen zich zelf nog wel tegen op een dag dus maak je daar niet druk omquote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:17 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ohww whaha.. lekker boeiend. ik wist dat zoiets zou kunnen gebeuren als ik het vertelde. Maar t boeit me echt niet hoor. vind het alleen beetje kinderachtig gedrag. maar als hij zich daarmee populair denkt te maken mag hij er van mij lekker mee doorgaan;)
thnx!! ik maak me ook niet zo druk om wat mensen van mijn situatie vinden. als er naar wordt gevraagd zal ik het niet verbergen omdat iemand er misschien negatief commentaar op zou kunnen geven. ik ben trots op mn kind en voor de rest is t niet belangrijkquote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:02 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
I like people like you, zij die het internet onder valse voorwaarden gebruiken komen zich zelf nog wel tegen op een dag dus maak je daar niet druk omMeestal is het de onzekerheid die een rol krijgt zodra ze zich zelf tegenkomen tevens de reden waarom ze ook continu kinderachtig gedrag blijven tonen. Ze denken daarmee het een en ander te dekken.
jij moest al meteen aanvallen toen je haar profielen op het internet zag, kansloos kind. Belangrijk he internet, belangrijker dan eigenwaarde en andere mensen enzo. Vooral mee doorgaan jongen.quote:
Dapper om je zo kwetsbaar te tonen op Fok!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:31 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
thnx!! ik maak me ook niet zo druk om wat mensen van mijn situatie vinden. als er naar wordt gevraagd zal ik het niet verbergen omdat iemand er misschien negatief commentaar op zou kunnen geven. ik ben trots op mn kind en voor de rest is t niet belangrijk
aaaaah germ, komt goed, ooit heb jij ook weer een vader..quote:
Daar doen we het voor, Turk for life sisterquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:18 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ze komen er vanzelf wel achter als ze zichzelf al die tijd tekort hebben gedaan![]()
moet zeggen dat ik wel blij ben om te zien dat er ook normale reacties gegeven kunnen worden hier. thnx!!
iedereen heeft zo zn eigen mening. en ik vind het gewoon niet erg als iemand ergens totaal anders over denkt dan dat ik doe. alleen de manier waarop mensen ergens op reageren kan nogal verschillen. zo blijkt hierquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dapper om je zo kwetsbaar te tonen op Fok!
Jammer dat je er dan mindere reacties op krijgt, fijn dat jij je er niet zoveel van aantrekt.
hahahah deliquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
aaaaah germ, komt goed, ooit heb jij ook weer een vader.. [ afbeelding ]
[..]
Daar doen we het voor, Turk for life sister
Maar...maar...maar hij heeft een BMWquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:08 schreef JaleesaJoia het volgende:
Nou, bedankt voor het aanbod maar ik doe het toch liever in mn eentje dan:p
ik val op mannen..niet op auto`squote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:11 schreef Weissman het volgende:
[..]
Maar...maar...maar hij heeft een BMW
De vraag is alleen.. heeft hij een M3?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:11 schreef Weissman het volgende:
[..]
Maar...maar...maar hij heeft een BMW
Ja dacht al zoiets jaquote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat is van de Speld, dat is een satirische nieuwssite. Dus niet serieus bedoeld.
Iyi geceler!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hahaha.
ik ga slapen.. Truste allemaaaaal!!
en een kusje aan mn favoriete fokker!
Dan liever een stationwagon, een beetje familieman heeft er eentje, heerlijk praktisch!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:22 schreef Ayca het volgende:
[..]
De vraag is alleen.. heeft hij een M3?
Een echte familieman heeft een Pontiac Aztek.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:48 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan liever een stationwagon, een beetje familieman heeft er eentje, heerlijk praktisch!
De Audi S6 zou ik aanbevelen, of een V70
Baas boven baas, vruchtbare mannen hebben minstens een vier kinderen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:58 schreef Ayca het volgende:
[..]
Een echte familieman heeft een Pontiac Aztek.
mijn bmw eet een m3 op als ik er klaar mee benquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:22 schreef Ayca het volgende:
[..]
De vraag is alleen.. heeft hij een M3?
oehlalaaa, me like..quote:
Dankje, gaat wel lukkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:42 schreef Turquaz52 het volgende:
:$ ik ben boos.. Ik haal me papieren op en vertrek weer terug richting venlo... Veel plezier met weissman:(
jij vreemdgaandert, eerst met mij afspreken endan met witteman heaa..quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Jaa maar ik wist niet meer waar je huis woonde :$
Of waar je bed sliep of je bank zat..
Ik heb je nog om pc en huisnummer gevraagd voor me tomtom, ama jij hebt hem al stiekem doorge-maild-pmdt-dmt-msnt-krabbelt-smst en gefaxt aan Weissmann..
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:57 schreef Weissman het volgende:
[..]![]()
Was het maar zo, dan had ik vandaag een date en was ik een keer voor de verandering wel buiten gekomen
Maakt mij niet uit hoor, ga je gangquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:00 schreef Turquaz52 het volgende:
Laat ik onze DM converstatie maar achterwegen laten hea..
pardon??:squote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]Laat ik onze DM converstatie maar achterwegen laten hea..
ban!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:11 schreef Weissman het volgende:
Over milfs, niet persoonlijk over jou
kusjequote:
en toen werd je wakker, internetheldquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:36 schreef Gokhan03 het volgende:
Kut turken...zit zo braaf in de trein. Stappen er een groep turken in en gooien ze een krant naar de andere kant van de coupe...boem tegen mn kop aan.
Heel langzaam trok ik mn oordopje eruit en liep ik naar ze toe..meteen zeggen ze allemaal sorry sorry
Gozer, echt jij lijkt me zo'n agressief mannetje he..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:36 schreef Gokhan03 het volgende:
Kut turken...zit zo braaf in de trein. Stappen er een groep turken in en gooien ze een krant naar de andere kant van de coupe...boem tegen mn kop aan.
Heel langzaam trok ik mn oordopje eruit en liep ik naar ze toe..meteen zeggen ze allemaal sorry sorry
!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:36 schreef zarGon het volgende:
Heeft er iemand zin in okey op Gamyun?
Okey salanu 159, masa 14. Nog één persoon nodig!
Nieuwe users kunnen geen tafel aanmaken waar er ook gesproken kan worden. Heb je 25 charisma voor nodig (quote:
Nu!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
'Waarom zitten jullie niet aan tafel?
learn2proxyquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:53 schreef zarGon het volgende:
Moment.. Twee pc's/personen via dezelfde IP wil niet helemaal werken. Even kijken...
geweigerdquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:00 schreef Levolution het volgende:
Activeringsmail komt niet, dit is de laatste keer dat ik in zee ga met Turken.
Wat aan faalhazen dan.quote:Rumuzunuz kayıtlı değildir.
Girmiş olduğunuz rumuz sistemimizde kayıtlı değildir.
Hatalı giriş yapmış olabilirsiniz, lütfen tekrar deneyiniz.
Aktivasoynu 10 gün boyunca tamamlanmayan kayıtlar otomatik olarak silinmektedir.
Yeni üye olmak isterseniz yandaki alandan yeni üyelik bölümüne geçebilirsiniz.
Vallaha ik trek dit soort types aan gewoonquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Gozer, echt jij lijkt me zo'n agressief mannetje he..
Heb je ook de noodrem aangetrokken en met een knuppel op hem afgelopen..?
hij was steeds wild aan het doen. en ik waarschuwde hem dat hij rustig moest doen omdat hij anders zou vallen. en tja, meneer luisterde niet en deed het nog een keer. toen knalde hij zo met zn mondje tegen de tafel. scheur in zn tandvlees. je ziet zo zn tanden er doorheen.. overal bloed:s ..maar ze kunnen dat niet lijmen of hechten. moet vanzelf genezen. mn arme schatje </3quote:
Learning it the hard wayquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:34 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
hij was steeds wild aan het doen. en ik waarschuwde hem dat hij rustig moest doen omdat hij anders zou vallen. en tja, meneer luisterde niet en deed het nog een keer. toen knalde hij zo met zn mondje tegen de tafel. scheur in zn tandvlees. je ziet zo zn tanden er doorheen.. overal bloed:s ..maar ze kunnen dat niet lijmen of hechten. moet vanzelf genezen. mn arme schatje </3
De meeste kunnen dan ook niet zwemmen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:00 schreef Levolution het volgende:
Activeringsmail komt niet, dit is de laatste keer dat ik in zee ga met Turken.
En toen? vroegen zij hun Hurriyet terug?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:36 schreef Gokhan03 het volgende:
kinderen he...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Learning it the hard way
Ga naar hababam jij. Kunnen ze wel lachen om je grapquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 03:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En toen? vroegen zij hun Hurriyet terug?![]()
Jij keek Bir en vroeg ze om een vuurtje, jullie bleken uit het zelfde dorrup te komen en toen kwam de saz uit een tas op schoot en jullie zongen liederen over vroegah?
Proberen te haten op Wammesquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 09:42 schreef Gokhan03 het volgende:
Ga naar hababam jij. Kunnen ze wel lachen om je grap
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 03:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En toen? vroegen zij hun Hurriyet terug?![]()
Jij keek Bir en vroeg ze om een vuurtje, jullie bleken uit het zelfde dorrup te komen en toen kwam de saz uit een tas op schoot en jullie zongen liederen over vroegah?
ohooo jij bent erg.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:01 schreef Levolution het volgende:
Ik had Deniz nog een extra klap op de mond gegeven, dan weet je in ieder geval zeker dat hij het niet nog een keer doet.
Too soon?
Een moeder die niet op haar teentjes getrapt is als er een grap over haar kind gemaakt wordt.quote:
ik geloof dat ik de afgelopen dagen wel meer mensen verras hier :pquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:21 schreef Levolution het volgende:
[..]
Een moeder die niet op haar teentjes getrapt is als er een grap over haar kind gemaakt wordt.
In OUD is dat wel anders.
Heey jij! Niet zo tegen Gokhan praten he..quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:18 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hier kunnen we er ook om lachen hoor :p
ik ben lekker toch niet bang van jou:pquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heey jij! Niet zo tegen Gokhan praten he..
Anders krijg je een tik op je vingers (of op een ander plek) van me!
Wacht maar als ik met kaarsvet en mijn zweep langs komquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:32 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
ik ben lekker toch niet bang van jou:p
Iedere keer als ik in de trein stap kijk ik rond, zoekende naar een bleke wat verlegen kerel die met een bewonderende blik in de rondte kijkt, ooit de legende mogen ontmoeten is zoiets als de zoektocht naar de heilige graalquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:55 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een legendarische user, een volksheld...
hahaha wtf???quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:22 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Iedere keer als ik in de trein stap kijk ik rond, zoekende naar een bleke wat verlegen kerel die met een bewonderende blik in de rondte kijkt, ooit de legende mogen ontmoeten is zoiets als de zoektocht naar de heilige graal
ik wist niet dat jij aan SM deed. ik ben gelijk op je afgeknaptquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wacht maar als ik met kaarsvet en mijn zweep langs kom![]()
![]()
![]()
ik wist niet dat jij aan SM deed. ik wil gelijk iets met je afsprekenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wacht maar als ik met kaarsvet en mijn zweep langs kom![]()
![]()
![]()
Wie had het over SM?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:23 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
ik wist niet dat jij aan SM deed. ik ben gelijk op je afgeknaptbah!
:p
Ai ai jaaajj ....!!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:31 schreef Levolution het volgende:
[..]
ik wist niet dat jij aan SM deed. ik wil gelijk iets met je afsprekenhubba hubba!
:p
Wil je wellicht wel delen wat jouw fetish dan is?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:59 schreef JaleesaJoia het volgende:
Kaarsvet en zweep zegt genoeg. jij doet dan zeker ook aan wurgseks hahahaha. ielgh
Ik wil ook wel binnenlopen om vervolgens een paar dagen te zitten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Zo op Ned 2 Turkse illegale naaiateliers, bekenden van mij hadden dat vroeger ook, liepen binnen
Hebben toen nog een paar dagen mogen zitten, even kijken of ze in beeld komen
Ja ik ook, die gekochte huizen in TR hebben ze nog altijd dus dat was een goede zet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:21 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik wil ook wel binnenlopen om vervolgens een paar dagen te zitten.
De oorlog tegen stromende geldbronnen is altijd nutteloos geweest.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:31 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja ik ook, die gekochte huizen in TR hebben ze nog altijd dus dat was een goede zet.
Nu komt kleding uit China waar ze als slaven werken dus achteraf behoorlijk nutteloos die acties van de politie.
raar maar waar. ik val op handen. en borsthaar :$.. hahahahhaha. ik weet het, ik ben raarquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:20 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wil je wellicht wel delen wat jouw fetish dan is?
Zelf heb ik iets me vrouwen met een lange tong![]()
Voor borsthaar zit je hier tussen de Turken goedquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:16 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
raar maar waar. ik val op handen. en borsthaar :$.. hahahahhaha. ik weet het, ik ben raar
niet teveel borsthaar he! maar beetje vind ik wel sexy.. mannelijk! :$ fietfieeeeuw!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Voor borsthaar zit je hier tussen de Turken goed
Hmmm je hebt dus een lange tong
Kan je je vraag iets specifieker stellen ? Je komt nogal vaag over. Ik kan die film dromen, zo vaak heb ik m gezienquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:17 schreef Igen het volgende:
Hoi,
Door een ander topic schiet me ineens de volgende vraag te binnen.
Een poosje terug heb ik de film G.O.R.A. gezien. Kent een van jullie die? Als niet-Turk vind ik het lastig om sommige personages in te schatten. Hoe is bijvoorbeeld het personage van de hoofdpersoon bedoeld?
En mij viel ook op dat heel andere dingen nichterig (of juist niet) worden bestempeld dan we hier zouden doen.
Iemand die over al dit iets kan uitleggen?
Okee.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:14 schreef Weissman het volgende:
[..]
Kan je je vraag iets specifieker stellen ? Je komt nogal vaag over. Ik kan die film dromen, zo vaak heb ik m gezien
Voor een betere uitleg.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah okee, dank je voor de uitleg.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:38 schreef Levolution het volgende:
Arif is inderdaad een asociaal typetje, maar Turken vinden dat denk ik geweldig, zo'n personage dat overal zijn neus in steekt, veel praat en lekker grof is.
Die robot is een nicht, ook Turken zullen hem een nicht vinden. Ik ben vergeten wie er ook alweer echt homo waren, maar misschien zullen ze dat gewoon zo gedaan hebben om die personages te 'beledigen'.
Tsja, ik weet natuurlijk alleen welke humor ik wel snap (en dat ik toch wel het een erg grappige film vond), niet welke humor ik niet meekrijg.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:41 schreef Weissman het volgende:
[..]
Voor een betere uitleg.
Arif moet een überTurkse man en een doorsnee winkeleigenaar voorstellen. Dus macho en iets wat arrogant. In sommige scenes is de houding van Arif zelf, eigenlijk de hele grap. En dit doet Cem Yilmaz op een hele subtiele manier.
En verder wat Levo hierboven uitlegt; Turkse humor is in vele gevallen niet te vertalen; sommige situaties uit de film zijn echt cultuur gebonden en daarom zo herkenbaar voor Turken zelf. Dat je dit als niet-Turk niet snapt is dan ook geen verrassing. Niks aan te doen.
9.quote:
De film zit ook vol details, en is verder geniaalquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:46 schreef Igen het volgende:
Tsja, ik weet natuurlijk alleen welke humor ik wel snap (en dat ik toch wel het een erg grappige film vond), niet welke humor ik niet meekrijg.
Links naar rechts is 9.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:05 schreef Ayca het volgende:
1.
Eerst haakjes wegwerken, en dan van links naar rechts.
Meneer van Dalen:quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hopelijk zijn jullie niet serieus
Dat is dus niet van links naar rechts. Je vermenigvuldigt vóórdat je deelt. Eerst doe je 2.3 en dan deel je.quote:
niet, want dat is foutquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is dus niet van links naar rechts. Je vermenigvuldigt vóórdat je deelt. Eerst doe je 2.3 en dan deel je.
Waarom vermenigvuldigen jullie eerst voor het delen?
Omdat het tussen haakjes staat.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is dus niet van links naar rechts. Je vermenigvuldigt vóórdat je deelt. Eerst doe je 2.3 en dan deel je.
Waarom vermenigvuldigen jullie eerst voor het delen?
Ja, de 3.quote:
Precies.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vermenigvuldigen en delen zijn gelijkwaardig aan elkaar
Mensen dit is brugklas niveau
3*3 = 6?quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies.
6 / 2 * 3 moet je gewoon van links naar rechts oplossen, dus 6 / 2 * 3 = 3 * 3 = 6.
En ik heb ervoor gestudeerd dus ik kan het weten.
Ja, dat weet iedereen in dit topic.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
6/2(1+2)
Betekent ook
6/2*(1+2)
Nou danquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, dat weet iedereen in dit topic..
En omdat ze gelijkwaardig zijn kun je niet van links naar rechts werken. Wat als de data in een foutieve volgorde verzameld worden en zo verwerkt worden?quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vermenigvuldigen en delen zijn gelijkwaardig aan elkaar
Mensen dit is brugklas niveau
Als de data foutief verzameld is, is de som fout, niet het antwoordquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
En omdat ze gelijkwaardig zijn kun je niet van links naar rechts werken. Wat als de data in een foutieve volgorde verzameld worden en zo verwerkt worden?
Overigens zijn er ook regels dat vermenigvuldigen voor delen komt. Jammer dat de regels niet consequent zijn.
Haakjes.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
En omdat ze gelijkwaardig zijn kun je niet van links naar rechts werken.
Stel ik meet iets en ik meet nog iets. De volgorde waarin ik deze dingen meet is niet belangrijk. Ik presenteer de gemeten data in de volgorde waarin ik ze gemeten heb, dit is dus willekeurig. Mijn buurman meet hetzelfde, maar in de andere volgorde en presenteert de data ook als zodanig.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als de data foutief verzameld is, is de som fout, niet het antwoord
Daar is iedereen het wel mee eens, het probleem doet zich daarna pas voor.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Haakjes wegwerken (1+2) in dit geval
1+2 = 3
Klaar
Haakjes weggewerkt
Noem eens een voorbeeldquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:20 schreef Levolution het volgende:
[..]
Stel ik meet iets en ik meet nog iets. De volgorde waarin ik deze dingen meet is niet belangrijk. Ik presenteer de gemeten data in de volgorde waarin ik ze gemeten heb, dit is dus willekeurig. Mijn buurman meet hetzelfde, maar in de andere volgorde en presenteert de data ook als zodanig.
Welk antwoord is correct?
Als je het ermee eens bent, is er ook geen probleem. De haakjes bestaan dan immers niet meer en is er helemaal geen reden om 2.3 te doen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:21 schreef Levolution het volgende:
[..]
Daar is iedereen het wel mee eens, het probleem doet zich daarna pas voor.
Daarna is het van links naar rechts werken. Zoals ik al heb gezegd, met statistische data kan het probleem van vermenigvuldigen of delen vrijwel niet voorkomenquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:21 schreef Levolution het volgende:
[..]
Daar is iedereen het wel mee eens, het probleem doet zich daarna pas voor.
Nee 10.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:28 schreef zarGon het volgende:
Voor de mensen die eerst vermenigvuldigen, jullie tellen zeker eerst ook op?.
2+5-2+5=0?.
Ik meet een bloedconcentratie van een stof, 2 milligram (per mL), in serum is dit 1,2 keer zoveel. Daarna wil ik dit omrekenen naar grammen (per mL), dus gedeeld door 1000. Ik schrijf op:quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld
Bij metingen doe je of maximum of minimum of gemiddelde, of optellen of aftrekken
Delen of vermenigvuldigen doe je (vrijwel?) nooit. Kom is met voorbeelden
Wat staat tussen de haakjes dan? Alleen die 3 toch?quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:37 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nee 10.![]()
Ik vermenigvuldig alleen omdat het tussen haakjes staat.
Sorry, duurde even om een praktisch voorbeeld te bedenken en alle berekeningen op te schrijven.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Levolution heb je al een voorbeeld?
Je 2e som klopt nietquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik meet een bloedconcentratie van een stof, 2 milligram (per mL), in serum is dit 1,2 keer zoveel. Daarna wil ik dit omrekenen naar grammen (per mL), dus gedeeld door 1000. Ik schrijf op:
2*1,2/1000=2,4/1000=0,0024
of
2*1,2/1000=2*0,0012=0,0024
en als ik de data anders presenteer:
2/1000*1,2=0,002*1,2=0,0024
2/1000*1,2=2/1200=0,0017
Dus WTF.
Jij denkt aan algebra waarbij je de waarde wel vermenigvuldigt met degene tussen haakjesquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:37 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nee 10.![]()
Ik vermenigvuldig alleen omdat het tussen haakjes staat.
Ja, en die moeten weg dus moet je vermenigvuldigen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat staat tussen de haakjes dan? Alleen die 3 toch?
Waarom vermenigvuldig je nadat die haakjes al weg zijn?quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:42 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja, en die moeten weg dus moet je vermenigvuldigen.
Tenminste, zo heb ik het geleerd.
Je kan de milligrammen eerst naar grammen omrekenen en daarna naar serumconcentratie.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je 2e som klopt niet
Je zegt daarna daarna daarna maar in je 2e som haal je de volgorde door de war
Bij algebra kon je nog wel eens de waarde voor de haakjes vermenigvuldigen met de cijfers tussen de haakjes. Ik weet niet meer precies hoe de regels daarover zijnquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom vermenigvuldig je nadat die haakjes al weg zijn?
6/2(1+2) = 6/2(3) = 6/2.3. Welke haakjes?
Uiteindelijk moet je je gewoon aan de volgorde houden want anders klopt er niks van het verhaalquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je kan de milligrammen eerst naar grammen omrekenen en daarna naar serumconcentratie.
Je kan de milligrammen eerst naar serumconcentratie omrekenen en daarna naar grammen.
Maar in het 2e voorbeeld van de 1e presentatie zie je dat ik de factor van de serumconcentratie (1,2) eerst deel door het aantal grammen. Dit maakt inderdaad geen sense, maar het goede antwoord komt uit.
Echter in het 2e voorbeeld van de 2e presentatie vermenigvuldig ik deze factor met diezelfde 1000 en opeens klopt het niet meer.
Dus als je doet wat er in woorden staat komt het uit, als je het niet doet komt het wel én niet uit. WTF.
Zou kunnen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij denkt aan algebra waarbij je de waarde wel vermenigvuldigt met degene tussen haakjes
6/a(1+2)
6/1a+2a => 6/a+2a => 6/3a
Niet de stof door elkaar halen he
En dit.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Stelletje Chinezen, een beetje in het weekend voor de lol wiskunde doen ipv doner verkopen of hosselen in da club.
![]()
Dat is toch geen wiskundig verantwoorde uitleg?quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet je je gewoon aan de volgorde houden want anders klopt er niks van het verhaal
Bedoel je Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord?quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:49 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is toch geen wiskundig verantwoorde uitleg?
Vroeger ging vermenigvuldigen voor delen, nu niet meer (bron lol wiki). Wiskunde is maar een vage wetenschap.
Ja.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bedoel je Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord?
Tuurlijk welquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:49 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is toch geen wiskundig verantwoorde uitleg?
Vroeger ging vermenigvuldigen voor delen, nu niet meer (bron lol wiki). Wiskunde is maar een vage wetenschap.
Worteltrekken komt daar pas na vermenigvuldigen en delen (én machtsverheffen vóór alles)... Dat is pas logisch.quote:
Waarom was het antwoord van de correct opgestelde doch in foutieve volgorde berekende som dan wel goed?quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tuurlijk wel
Zolang de vormen gelijkwaardig zijn aan elkaar (en dat zijn vermenigvuldigen en delen) moet je gewoon van links naar rechts lezen. Het opstellen van de som heeft in principe niks met wiskunde te maken want je kan het in beide vormen gewoon oplossen alleen krijg je andere antwoorden. Voor de praktijk is het opstellen van de som wel belangrijk
Leg wiskundig uit waarom dat niet logisch is.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Worteltrekken komt daar pas na vermenigvuldigen en delen (én machtsverheffen vóór alles)... Dat is pas logisch..
Gelukkig trek je normaal gesproken bij delen en worteltrekken een hele lange streep enzo, zodat het eigenlijk alleen belangrijk is om te weten dat vermenigvuldigen voor optellen en aftrekken gaat, en dat die laatste twee gelijkwaardig zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Worteltrekken komt daar pas na vermenigvuldigen en delen (én machtsverheffen vóór alles)... Dat is pas logisch..
Die zou ik wel op volgorde doen, dus 10. En verrek, dan moet ik consequent wezen en dat voor vermenigvuldigen en delen ook doen.quote:
Puur toeval.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:56 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom was het antwoord van de correct opgestelde doch in foutieve volgorde berekende som dan wel goed?
quote:Op zondag 16 oktober 2011 01:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Na vanavond ga ik (overvloedig) haakjes gebruiken.
sm?quote:Op zondag 16 oktober 2011 09:13 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ok.. hadden jullie niks beters te doen vannacht:p
quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turquaz jij bent echt de slechtste player die ik ken. Zelfs op internet faal je
loollzz jij kent mij niet eensquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |