Ik kom uit Leeuwarden, maar woon nu sinds 2 maanden in Madrid. Ik weet even niet hoe je plaatjes en foto´s kunt toevoegen dus doe ik het even schriftelijk.
In Madrid is best veel te zien en te doen. Je hebt als eerste de Puerta del Sol, het centrum van Madrid waar je een paar belangrijke winkelstraten hebt.
Plaza Mayor, is het centrale plein in Madrid, nu het mooi weer is is het daar erg leuk, altijd muzikanten en veel terrasjes.
Palacio real: het koninklijk paleis, erg mooi van binnen en je kunt wandelen door de tuinen.
La Almudena: de kathedraal van Madrid, waar in mei kroonprins Felipe en Letizia gaan trouwen. de meningen zijn er over verdeelt of dit nou een mooie kathedraal is ja of te nee. Ik vond hem nooit echt mooi, maar ben er kennelijk aan gewend geraakt, want hij wordt steeds mooier in mijn ogen.
El Retiro: Mijn favo plekje in Madrid, het Retiro park, je kunt er lekker wandelen, op het gras liggen, lezen etc. In Het weekend is het er erg druk, veel muzikanten, mensen die als Mickey Mouse rondlopen om de niños te vermaken etc. Ook kun je een bootje huren en het meertje rondgaan. Erg relaxt.
Verder heb je natuurlijk de verschillende musea zoals het Prado, Reina Sofía etc.
Je kunt eten in de verschillende tapas barretjes, buitenlandse restaurantjes.
Je kunt uitgaan in de verschillende uitgaansgebieden als: Huertas ( komen veel buitenlandse toeristen), Alonso Martinez ( iets jonger publiek), Argüelles en Moncloa ( veel studenten)
Mij favo tentje om wat te drinken heet ´El Jardin Secreto´ ze hebben daar de lekkerste soorten thee en de inrichting is echt heel erg leuk, een mengelmoes van allerlei soorten meubels, heel gezellig en erg druk altijd.
Ook zijn er leuke arabische ´teterías´ waar je dus o.a. thee kunt drinken en een waterpijp kunt roken. Leuke inrichting, met gekleurde lampen, kussens, en in het weekend buikdanseressen.
Verder heb je elke zondag ´El rastro´ de plaatselijke vlooienmarkt, waar je oude en nieuwe dingen kunt kopen.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.