abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juli 2002 @ 14:45:29 #1
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4897279
Vanavond komen er 2 Australische vrienden even 3 daagjes op bezoek. Ik moet ze Nederland laten zien, maar wat laat je ze in hemelsnaam zien als je ze in 3 dagen een globaal beeld van Nederland wil geven.

Kom zelf uit Utrecht en ben helemaal gek op mijn stadtie! Veel mooier dan Amsterdam! Dus een avondje/middagje/ochtendje Utreg zit er zeker in!

En dan? Morgen naar Amsterdam, dat kun je toeristen eigenlijk niet onthouden, maar wat daar te zien... Ik kom eigenlijk nooit als toerist in Amsterdam en heb dus echt geen flauw benul waar ik dat stel mee naar toe moet nemen.

Zondag maar een rondje Nederland, met een bezoekje aan één of 2 Noord-Hollandse stadjes (Volendam, Edam, Hoorn of Enkhuizen, iemand tips?) en dan via de afsluitdijk en Friesland weer terug naar Utrecht.

Maandag naar Den Haag, Scheveningen, Madurodam en als er nog tijd over is naar de stormvloedkering in Hoek van Holland.

Is zo'n schema'tje een beetje leuk?
En wat voor steden MOET ik echt aandoen in de trant van klompen, molens en kaas? Je moet het beeld toch een beetje waarmaken he, wat ze daaro van Hollanders hebben

pi_4897456
Naar de hoeruhh en je naar de tering blowen om vervolgens mee te doen aan het oer-Hollandse je-in-elkaar-laten-slaan-terwijl-er-een-paar-honderd-mensen-omheen-staan-te-kijken-en-niets-doen.

Maar serieus, als je echt klompen, molentjes en tulpjes wilt moet je naar de Zaanse schans gaan...

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_4897551
Hoek van Holland ? Dat is toc niet intressant met het huidige weer moet je hier niet naar toe er is geen kip
  vrijdag 5 juli 2002 @ 15:05:16 #4
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_4897588
Of Ozzies ook zo makkelijk zijn weet ik niet, maar je kan VS-ers behoorlijk zenuwachtig krijgen door ze mee te namen naar een polder.

Eerst ff rondlopen in de polder, vervolgens de dijk op en naar het water kijken dat dus 4m hoger staat; ik heb meegemaakt dat die Amerikanen niet meer de polder indurfden omdat ze bang waren dat ieder moment de dijk kon breken.

Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_4897593
je hebt de meeste dingen al genoemd:
Amsterdam en omgeving:
- de wallen ?
- de dam ?
- Zaanse schans
- Volendam ?
- van Gogh museum
- Museum plein
- Madame Tussoud (beelden museum)

Utrecht en omgeving:
- de wallen (bv. hardebollenstraat/ rode brug)
- Utrecht binnenstad
- Van speelklok tot pirement
- Spoorweg museum
- Pieterskerk
- Academie gebouw
- De dom en domplein /kerk
- Bisschoppelijk paleis

Den Haag en omgeving:
- Madurodam
- Binnenhof / oude binnenstad
- Paleis
- Haags Historisch Museum
- Mauritshuis

Rotterdam en omgeving:
- de havens
- euromast

Resistance is futile, you shall be assimilated
  vrijdag 5 juli 2002 @ 15:07:25 #6
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_4897620
mijn vaste route:
Madurodam, Scheveningen boulevard
Rondvaart Amsterdam, Madame Tussaud en de walletjes
zonnig Brasil
  vrijdag 5 juli 2002 @ 15:34:17 #7
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4898011
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 14:45 schreef Midori het volgende:

Zondag maar een rondje Nederland, met een bezoekje aan één of 2 Noord-Hollandse stadjes (Volendam, Edam, Hoorn of Enkhuizen, iemand tips?)

Je zou naar kinderdijk kunnen gaan, meer windmolens per vierkante kilometer dan waar dan ook in Nederland [17 stuks dacht ik] Zeer pittoresk, echt het nederlandse clichéplaatje [als je de tourbussen vol met Japanners even over het hoofd ziet] Volgens mij kun je er ook fietsen huren, dan kun je het naburig polderlandschap met vinexwijkjes in de verte bewonderen.
A clean house is a sign of a wasted life.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 15:44:43 #8
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_4898129
De hollandse duinen in!
De afsluitdijk en/of de deltawerken
Amsterdam by boat (echt wel)
Oostzaan e.d

verder gewoon chillen in utrecht

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 5 juli 2002 @ 16:09:42 #9
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4898437
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 15:34 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Je zou naar kinderdijk kunnen gaan, meer windmolens per vierkante kilometer dan waar dan ook in Nederland [17 stuks dacht ik] Zeer pittoresk, echt het nederlandse clichéplaatje [als je de tourbussen vol met Japanners even over het hoofd ziet] Volgens mij kun je er ook fietsen huren, dan kun je het naburig polderlandschap met vinexwijkjes in de verte bewonderen.

Heb ik ook aan zitten denken Kinderdijk, maar ligt niet echt op één van de routes... Ligt toch onder Rotterdam?

Die Zaansche Schans is ook een oplichterszooi zeg! 3,50 euro voor een uurtje parkeren. Is het echt zo bijzonder die zaansche schans, of kan ik net zo goed naar Volendam gaan?

vrijdag 5 juli 2002 @ 21:04:38 #10
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_4902122
Wat zou ik doen... Dagje Utrecht is zeker een aanrader, maar dat wist je al!

Verder zou ik het Van Gogh museum of het Rijksmuseum doen in Amsterdam en de wallen natuurlijk. Is bijna verplicht!
Edam, Volendam en Alkmaar is ook erg leuk volgens mij. De kazen van Alkmaar enzo en ze moeten natuurlijk ook op de foto in Volendams kostuum (ga ik zelf deze zomer ook nog een keertje doen! ).

Wat is nog meer leuk.... ff denken.....
Je kunt een rondvaart maken door de haven van Rotterdam. Ook interessant. Kinderdijk ligt inderdaad onder Rotterdam, maar is wel heeeeeel erg leuk voor de toeristen! En Scheveningen! Iedereen is er weg van, dus ook maar even meepikken. Stukje over het strand richting Wassenaar lopen en daarna door de duinen terug!

Veell plezier en laat nog weten wat je uiteindelijk allemaal hebt gedaan en wat je vrienden er van vonden!

woensdag 10 juli 2002 @ 15:51:30 #11
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4956259
Het verslagje, voor de geïnteresseerden:

De afgelopen 3 dagen heb ik rondgezeuld met 2 Aussies. Om 7 uur op en om een uurtje of 12/1 pas naar bed. Ben doodop, want we hebben in die tijd geen minuut stilgezeten. Naja, afgezien van het wachten op ze dan, want alles ging weer Aussie style. En ik moet zeggen dat ze me in 3 dagen weer helemaal omgeturnt hebben naar hun relaxte levensstijl.

Vrijdagavond kwamen ze aan. Het was echt weer als vanouds! Ik had ze 1.5 jaar niet meer gezien, maar vanaf het moment dat ze hier waren ging alles weer perfect. Ben weer helemaal bij wat betreft de laatste roddels en het was net of ik weer terug in Australie was. Ik ben direct poffertjes gaan bakken want ze hadden honger, en ze vonden het heerlijk! Goed punt dus. Waar ik ze ook niet vanaf heb kunnen slaan waren stroopwafels. Overal waar we kwamen wilden ze een pakje kopen, wat vervolgens weer zo op was...

Zaterdag Amsterdam: Door de Jordaan gelopen, een uur moeten wachten om het Anne Frankhuis binnen te komen, wat ze super hebben verbouwd! Het is echt een heel indrukwekkend museum geworden! Daarna ze kroketten laten eten (vonden ze ook lekker) en naar het Leidseplein gelopen. Een biertje gedronken en naar het Van Goghmuseum. Daarna een rondvaart gemaakt door de grachten.

Weer thuis hebben we gekaas-fonduet (schrijf je dat zo?). En daarna even Utrecht in voor een rondleiding langs de grachten.

Ze waren erg geobsedeerd door WOII, dus zondag naar Oosterbeek naar het Airbornemuseum. Over de hoge Veluwe gereden om even te bewijzen dat Nederland niet helemaal vlak is en op zoek gegaan naar een mooie dijk waarlangs we een wandelingetje hebben gemaakt en ik ze heb laten zien hoe hoog het water in 1995 stond.
's Avonds een fietstochtje door Utrecht (whaaaaa, was ik ff blij dat er geen auto's in de buurt waren!).

Maandag naar Den Haag geweest (wat erg saai is op een maandagmorgen om 10 uur!) Rondgelopen en ons regeringsstelsel uitgelegd en het binnenhof, paleis en ijspaleis bekeken en we waren bijna nog op de thee gegaan bij Wim Lex en Maxima. Ze waren thuis en ik kon die gekke Aussies er nog net van weerhouden aan te bellen.

Toen naar de Stormvloedkering in Hoek van Holland. Waar ik het na 10-15 minuten wel had gezien (voor ons is zo'n ding heel normaal, net als dijken) maar zij zo onder de indruk waren dat half Nederland echt onder water zou staan als er geen dijken waren en van de kering dat ze er een stuk langer dan ik naar konden kijken.

Daarna naar Scheveningen en ondanks dat het 25 graden was voelden ze zich niet echt geroepen om de zee volledig in te gaan om te gaan zwemmen, veels te koud! De strandtenten blijven ze geloof ik tot nu toe nog steeds een vreemd fenomeen vinden, evenals het haringhappen. Ze wisten niet hoe snel ze de waterfles en de kauwgum moesten vinden na een hapje haring!

Madurodam is altijd leuk voor toeristen. Je kan ze heel Nederland in een uurtje of 2 laten zien. Ideaal!

Door naar huis om wraps te eten, en de tassen te pakken...
Gisterochtend heel vroeg op om naar Schiphol te gaan... Triest... Ik ga ze weer zo'n 2 jaar op zijn minst niet zien. Echt vreemd hoe je toch zulke leuke vriendschappen kan houden ook al zit je aan de andere kant van de wereld en zie je elkaar bijna nooit...

Nu zijn ze weg en ik mis ze en mijn mooie herinneringen aan Australië nu al weer....

Maar in Augustus komt er weer een vriendin over! Dus dan kan ik de herinneringen weer ophalen! En weer eens nieuwe dingen van Nederland zien, want eigenlijk is Nederland als toerist best leuk

woensdag 10 juli 2002 @ 15:59:19 #12
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_4956379
Leuk geschreven
Het is best vreemd om te lezen hoe interessant Nederland kan zijn. Maar ja, als je er woont, sta je nergens van te kijken geloof ik
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 10 juli 2002 @ 16:06:18 #13
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_4956497
Goed joh!...ik heb altijd toch weer een vorm van trots als ik gasten uite het buitenland de boel laat zien hier..
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_4956734
Brabant is ook heel skon hoor
.
pi_4956753
oh kben een beetje laat
Sorry
.
pi_4956824
Welkom in Zeeland

Ik reageer laat..kweethet, maar ik zat vast in de klei....

pi_4958269
Klinkt leuk Midori!
Ik denk dat je vrienden een goede indruk van Nederland hebben gekregen en vooral dat Nederland niet alleen bestaat uit Tulpen en windmolens!
  woensdag 10 juli 2002 @ 22:07:45 #18
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4960874
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 16:22 schreef Partygurl het volgende:
Brabant is ook heel skon hoor
Weet ik! Ik kom oorspronkelijk ook uit Brabant en de hei en de bossen daar zijn best mooi om te laten zien. Maarja, als je maar drie dagen hebt en in die drie dagen toch echt Scheveningen en Amsterdam moeten zitten en Brabant toch best een eindje uit de buurt van die plaatsen is...
3 dagen is echt veels te kort...

Mag het in Augustus nog een keertje doen, zo'n rondleiding. Maar dan hebben we van zaterdag 11.00 uur tot dinsdag 20.00 uur. En ze vliegt vanaf Amerika, dus dat wordt een beetje en jetlag die eerste dag. Geeft niets, ik gooi d'r gewoon Amsterdam in, blijft ze een beetje wakker!
De laatste dag mag ook niet te vermoeiend zijn aangezien we een nachttrein naar Munchen nemen en daar na een nacht in een trein een dag Munchen gaan bekijken en graag niet al te moe zijn.

Heb alleen niet zo heel veel zin in nog een keertje Madurodam en het Van Goghmuseum. Madurodam moet echter, is nl best wel leuk voor een toerist, en voor dat Van Gogh verzin ik wel een alternatief, hoop ik.

woensdag 10 juli 2002 @ 22:11:38 #19
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4960928
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 18:32 schreef Liejannuh het volgende:
Klinkt leuk Midori!
Ik denk dat je vrienden een goede indruk van Nederland hebben gekregen en vooral dat Nederland niet alleen bestaat uit Tulpen en windmolens!
Dankje
Ik had trouwens nog net de 3 laatste bosjes Tulpen weten te bemachtigen! Staan mooi in mijn huisje nou!
Moest ze toch echt tulpen laten zien he...
pi_12319307
Vriendin uit polen is dicht, staan ook leuke tips in.

En hier: Toerist in jouw woonplaats kun je misschien ook nog wel wat leuke dingen vinden!

pi_12320746
quote:
Op vrijdag 5 juli 2002 15:05 schreef Seraphin het volgende:
Of Ozzies ook zo makkelijk zijn weet ik niet, maar je kan VS-ers behoorlijk zenuwachtig krijgen door ze mee te namen naar een polder.

Eerst ff rondlopen in de polder, vervolgens de dijk op en naar het water kijken dat dus 4m hoger staat; ik heb meegemaakt dat die Amerikanen niet meer de polder indurfden omdat ze bang waren dat ieder moment de dijk kon breken.

hmmz, de amerikanen die ik ken vonden het juist machtig mooi. vooral als je ze uitlegt dat het niet alleen defensief is maar ook offensief (flevoland ingepolderd). willen ze dat meteen zien.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 15:12:59 #22
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12321600
Het monument op de Dam en het koninklijk paleis daar kan je ze ook nog even op wijzen op weg naar de wallen, vergeet ook niet om overal even een verhaaltje bij te vertellen over het hoe en wat van veel dingen.
Dat vinden ze vaak ook wel intressant
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 19 april 2004 @ 10:16:59 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18530608
Owkee... kickje!

Ik ga eind Mei (lees: Hopelijk mooi weer) iemand rondleiden. Tips zijn dus van harte welkom!
Geen standaard Zaandam en kaasmarktshit en al helemaal geen blowen en hoeren.

Plannen die ik zelf al heb zijn Boymans (ik weet dat daar dan een tentoonstelling van Picasso-prenten is en hij is Spaans, altijd leuk) en Scheveningen met hanginghappen en Beelden aan Zee (wat één van mijn favoriete musea is). Verder is er die zondag Dunya, wat me ook leuk lijkt (mits het weer meewerkt) en natuurlijk gaan we Indonesisch eten!
Amsterdam misschien (issie al eerder geweest) en Utrecht lijkt me ook een leuke optie, vooral omdat daar zulke leuke waterkant-terrasjes zijn in de zomer, maar eerlijk gezegd weet ik verder niet echt wat leuk is om daar te doen. Tenslotte zat ik nog te denken aan iets op het water: zeil of roeibootje huren misschien? Iemand tips waar dat leuk is (in de Randstad graag)?

Het gaat om iemand die houdt van (moderne) kunst en misschien is iets historisch ook nog wel aardig. Er moet in ieder geval ruimte zijn om ergens lekker met een goed glas wijn op een terras of 's avonds in een kroegje te zitten, dus tips op dat gebied zijn ook van harte welkom.
En een beetje romantiek mag...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 19 april 2004 @ 17:22:27 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18540145
*sgop*
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_18540883
Volendam en Amsterdam natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 19 april 2004 @ 18:03:06 #26
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18541084
quote:
Op maandag 19 april 2004 17:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Volendam en Amsterdam natuurlijk.
Ok, gaarne even mijn postkick hierboven lezen...
pi_18541226
De binnenstad van Den Bosch is ook mooi en je kan er als het meezit ook gezellig een terrasje pakken of een hapje eten. Alleen met moderne kunst heeft het weinig te maken volgens mij.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 19 april 2004 @ 18:15:30 #28
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18541351
Maar (sorry ) kan het ook wat specifieker?!? Ik bedoel: dat Den Bosch een mooie stad is geloof ik (ik ben er wel eens geweest zelfs ), maar wát kun je er dan precies doen en wáár kun je dan lekker eten en gezellig drinken?
pi_18541522
Ik zie altijd genoeg mensen die rond worden geleid door de stad. De Sint Jan, een paar van die historische gebouwen waarvan ik bij god niet weet hoe ze eten, van die oude karakteristieke straatjes... terrasjes pikken kan op de Markt, Parade en in de Korte Putstraat & omliggende straatjes en eten kan ook bij het laatste. De restaurantjes waar ik ben wezen eten zijn me tot nu toe allemaal goed bevallen eigenlijk en echt superduur is het ook niet. Op de Parade kun je bij sommige kroegen ook wel eten trouwens. Bij de Pettelaer zit een goed restaurant als je van Japans houdt en Chalet Royal heeft een Michellin-ster.

Veel mensen doen ook een rondvaart op de Dieze, maar dat vind ik niet zo heel erg boeiend eerlijk gezegd.
  maandag 19 april 2004 @ 18:26:25 #30
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18541599
Tnx!
pi_18542696
Er zijn wel vaker van dit soort topics langsgekomen. Een beetje searchen misschien?
All good things must come to an end...
pi_18542892
den bosch heeft ook grachten...kan je ook met boot doorheen
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_18543046
quote:
Op maandag 19 april 2004 19:21 schreef Famas het volgende:
den bosch heeft ook grachten...kan je ook met boot doorheen
De Dieze dus en echt een heel grachtennetwerk is het ook weer niet.
pi_18545085
Een leuk fietstochtje maken??
Typisch Nederlands en ook heel leuk!
  dinsdag 20 april 2004 @ 08:35:51 #35
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18554119
quote:
Op maandag 19 april 2004 19:13 schreef Praag het volgende:
Er zijn wel vaker van dit soort topics langsgekomen. Een beetje searchen misschien?
Dit is de meest uitgebreide zo'n beetje...

Iemand nog ideeën voor Utrecht?
pi_18556933
Zolang je niet naar het oosten gaat is alles goed.
  woensdag 21 april 2004 @ 15:34:38 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_18587163
Buitenlanders Nederland laten zien is altijd leuk. Toen ik nog in NL woonde kreeg ik ook al regelmatig buitenlands bezoek die wat van NL wilde zien. Maar ben 3 jaar geleden ook met een aantal vrienden naar Nederland geweest om ze 'mijn' landje te laten zien! Dat was voor een week en het was een doorslaand success! Dit jaar ga ik weer maar dan met andere vrienden.

Gelukkig heb ik familie en vrienden over heel Nederland wonen, dus we kunnen overal blijven overnachten. Overdag ben ik dan m'n vrienden aan het rondleiden en 's avonds en soms 's nachts ben ik met vrienden/familie aan het praten want die heb ik dan ook al een lange tijd niet meer gezien.

Even heel kort de route: vliegen naar Rotterdam, Rotterdam-Kinderdijk, Leiden, Den Haag, Scheveningen, Efteling, Aarle-Rixtel, Den Bosch, Arnhem, Winterswijk, Utrecht, Amsterdam en dan weer Rotterdam.

Heel vermoeiend maar het is het 100% waard! Ook omdat ik dan zelf weer een beetje Nederlandse cultuur opsnuif!
reset
  woensdag 21 april 2004 @ 15:36:58 #38
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_18587220
[/quote]Zolang je niet naar het oosten gaat is alles goed[/quote]

Hahaha, dat was nu net een van de favourieten van m'n buitenlandse vrienden. 2 van de 7 dagen in het oosten geweest! Je moet wel weten waar je naartoe gaat natuurlijk!
reset
  woensdag 21 april 2004 @ 15:39:14 #39
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18587268
Maar wát kun je nu in Utrecht doen? Wat zijn de niet-te-missen kroegjes/romantische wandelingen/culinaire hoogtepunten/typisch Utrechtse gewoonten???
  donderdag 22 april 2004 @ 16:10:45 #40
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_18612089
Ik kom uit Leeuwarden, maar woon nu sinds 2 maanden in Madrid. Ik weet even niet hoe je plaatjes en foto´s kunt toevoegen dus doe ik het even schriftelijk.

In Madrid is best veel te zien en te doen. Je hebt als eerste de Puerta del Sol, het centrum van Madrid waar je een paar belangrijke winkelstraten hebt.

Plaza Mayor, is het centrale plein in Madrid, nu het mooi weer is is het daar erg leuk, altijd muzikanten en veel terrasjes.

Palacio real: het koninklijk paleis, erg mooi van binnen en je kunt wandelen door de tuinen.

La Almudena: de kathedraal van Madrid, waar in mei kroonprins Felipe en Letizia gaan trouwen. de meningen zijn er over verdeelt of dit nou een mooie kathedraal is ja of te nee. Ik vond hem nooit echt mooi, maar ben er kennelijk aan gewend geraakt, want hij wordt steeds mooier in mijn ogen.

El Retiro: Mijn favo plekje in Madrid, het Retiro park, je kunt er lekker wandelen, op het gras liggen, lezen etc. In Het weekend is het er erg druk, veel muzikanten, mensen die als Mickey Mouse rondlopen om de niños te vermaken etc. Ook kun je een bootje huren en het meertje rondgaan. Erg relaxt.

Verder heb je natuurlijk de verschillende musea zoals het Prado, Reina Sofía etc.

Je kunt eten in de verschillende tapas barretjes, buitenlandse restaurantjes.

Je kunt uitgaan in de verschillende uitgaansgebieden als: Huertas ( komen veel buitenlandse toeristen), Alonso Martinez ( iets jonger publiek), Argüelles en Moncloa ( veel studenten)

Mij favo tentje om wat te drinken heet ´El Jardin Secreto´ ze hebben daar de lekkerste soorten thee en de inrichting is echt heel erg leuk, een mengelmoes van allerlei soorten meubels, heel gezellig en erg druk altijd.

Ook zijn er leuke arabische ´teterías´ waar je dus o.a. thee kunt drinken en een waterpijp kunt roken. Leuke inrichting, met gekleurde lampen, kussens, en in het weekend buikdanseressen.

Verder heb je elke zondag ´El rastro´ de plaatselijke vlooienmarkt, waar je oude en nieuwe dingen kunt kopen.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_18615402
Ah, dat is nou lief!
Alleen jammer dat het het verkeerde topic is! We zoeken dingen om te doen in Nederland en niet in Madrid!
Probeer het eens hier: Madrid
pi_18618604
quote:
Even heel kort de route: vliegen naar Rotterdam, Rotterdam-Kinderdijk, Leiden, Den Haag, Scheveningen, Efteling, Aarle-Rixtel, Den Bosch, Arnhem, Winterswijk, Utrecht, Amsterdam en dan weer Rotterdam.
aarle-rixtel?? Dat is superklein :s
pi_18618671
quote:
Op donderdag 22 april 2004 21:06 schreef Inu het volgende:

[..]

aarle-rixtel?? Dat is superklein :s
Aarle-Rixel heerscht
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
  donderdag 22 april 2004 @ 21:57:08 #44
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_18619925
Elke keer als ik het bericht van Liejannuh probeer te quoten geeft ie een foutmelding

Maar wilde even zeggen dat het klopt wat je zegt, maar aangezien ik anderen ook hun woonplaats buiten Nederland heb zien beschrijven dacht ik: misschien mag ik ook wel

Maar in theorie heb je gelijk. Sorry
De Madrid al cielo
  maandag 26 april 2004 @ 13:19:49 #45
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18691957
quote:
Op donderdag 22 april 2004 21:57 schreef La_Guiri het volgende:
Maar in theorie heb je gelijk. Sorry
In de praktijk ook hoor!
"Toerist in Nederland" ?!

Utrecht mensen?!?!
  maandag 26 april 2004 @ 23:03:39 #46
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_18708420
Ja, maar anderen mogen het wel. Maar goed, maakt ook niet uit. Heb al gezegd dat het een vergissing was.

Meer kan ik ook niet doen.
De Madrid al cielo
pi_18727239
Utrecht...
Uh... appeltaart in Kafee Belgie
De dom beklimmen
en verder vraag ik het morgen tussen de bedrijven door wel even aan een collega. Die woont in Utrecht.
Owja, een rondvaart maken, kan ook in Utrecht. Vonden mijn ouders een paar jaar geleden erg leuk.
  maandag 3 mei 2004 @ 10:09:54 #48
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18850887
Appeltaart weet jij overal in Nederland te vinden he?
pi_20203265
Misschien een beetje een vreemd iets, weet ook niet of het hier op z'n plaats is, maar ik ben op zoek naar de beste plekjes van nederland (in mijn ogen). Dat hoeft niet per se op natuurgebied te zijn, eigenlijk juist niet. Ik zoek lichtjes, leven, dingen om bij weg te dromen, winkelstraten om doorheen te lopen na sluitingstijd. Het is een beetje moeilijk uit te leggen.. Het is niet dat ik de drukte zoek, eigenlijk juist niet. Ik denk zelf vooral aan 's avonds, of 's nachts. Een plek met een mooi uitzicht op een drukke mooi verlichte stad, bijvoorbeeld..

Mja, als iemand snapt wat k bedoel en die heeft tips.. ik aanbid u

thx
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_20203574
ASSUH!
  zaterdag 26 juni 2004 @ 14:57:23 #51
65666 Ch4rlie
Paul Ginsparg
pi_20203971
Drunense duinen zijn erg mooi, vooral als het net gesneeuwt heeft. (=zandverstuivingen in de buurt vande Efteling )
the problem with the global village, is all the global village idiots
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:25:17 #52
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20208236
valkenburg! erg mooi en gezellig
OJAAJOH?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:32:20 #53
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_20208385
Groningse wierdendorpjes, vroeg in de ochtend, zodat de weilanden nog wat beneveld zijn en de lucht mooi gekleurd.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:36:04 #54
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_20208447
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:32 schreef -DailaLama- het volgende:
Groningse wierdendorpjes, vroeg in de ochtend, zodat de weilanden nog wat beneveld zijn en de lucht mooi gekleurd.
We gaan liever niet vroeg op

Ontopic: ik heb in Nederland niet echt plekjes gezien, waar ik in het donker heb gelopen, waarvan ik dacht "dit is nou mooi zeg".
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:49:21 #55
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_20208753
zoiets, geen Nederland !! helaas:

Parijs

Shenzhen, China

Hong Kong

[ Bericht 18% gewijzigd door Oom_Agent op 26-06-2004 18:59:21 ]
Wat zijn we aan het doen ???
pi_20208884
precies wat k bedoel oom
dat soort plekjes.. t liefst om er dan midden in te zitten.. op t dak.. met uitzicht op het water, omringd door de lichtjes.. heerlijk lijkt me dat..
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:14:13 #57
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_20209358
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:54 schreef Desdinova het volgende:
precies wat k bedoel oom
dat soort plekjes.. t liefst om er dan midden in te zitten.. op t dak.. met uitzicht op het water, omringd door de lichtjes.. heerlijk lijkt me dat..
Inderdaad gaaf....... luister toevallig naar Together in Silence van de Saafi Brothers, precies muziek die er helemaal bij hoort, bij zo'n uitzicht
Wat zijn we aan het doen ???
  zaterdag 26 juni 2004 @ 21:07:24 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20211874
Ga vooral niet naar de achterhoek, blijf weg!
vort!
Ksst
Hier is niets te zien, loopt u door!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24881311
Ohh deze werkt nog=) Dacht dat deze closed was... Anyway, ik moet over een maand twee Noren hier rondleiden. Ik was al veel ideeën tegengekomen, maar naast Madurodam niet echt dingen waar ik concreet iets mee kan... Hebben jullie nog andere ideeën? Of misschien is er nog wel iets te doen de laatste twee weken van februari/begin maart?
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:59:45 #60
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24881753
Mijn vaste looprondje Rotterdam: Start in Blaak, kubuswoningen, koffie in de oude haven, lopen over de Erasmusbrug naar de kop van zuid, bitterballen in Café New York, oversteken met de watertaxi naar de Veerhaven, lopen naar de Euromast. Op de terugweg kijken of er een leuke tentoonstelling is in Booymans of de Kunsthal.

...en dan ben je wel even uitgelopen! Lekker Indonesisch uit eten dan... Helaas is Kantjil dicht...
  Moderator woensdag 2 februari 2005 @ 13:34:06 #61
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24882413
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ohh deze werkt nog=) Dacht dat deze closed was... Anyway, ik moet over een maand twee Noren hier rondleiden. Ik was al veel ideeën tegengekomen, maar naast Madurodam niet echt dingen waar ik concreet iets mee kan... Hebben jullie nog andere ideeën? Of misschien is er nog wel iets te doen de laatste twee weken van februari/begin maart?
Maakt het nog uit waar in Nederland?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24884084
Niet echt, maar het liefst niet te ver van de Randstad.. . Bedankt Hik voor je vaste rondje!
pi_31861889
Een paar dingen staan al op het programma maar misschien heeft iemand nog meer ideeen voor leuke dingen om te doen met mensen die nog nooit eerder in Nederland zijn geweest:

Amsterdam
Volendam
Winter-efteling

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31861910
giethoorn
urk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_31861917
De flevopolder. Onder de zeespiegel schijnt heel bijzonder te zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31861933
Utrecht, neem je camera mee!
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_31861953
madurodam
pi_31861957
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
urk

schokland
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_31861994
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:31 schreef du_ke het volgende:
De flevopolder. Onder de zeespiegel schijnt heel bijzonder te zijn .
Op het moment dat de flevopolder onder de zeespiegel verdwijnt ga ik kijken!
pi_31862027
Scheveningen (strand/pier)/Den Haag
Zaanse Schans?

Oh en ik vond de Winter-Efteling nou niet echt onwijs bijzonder. De leukste attracties zijn dicht en er ligt hier en daar wat nepsneeuw. Oja, en je kan langlaufen ergens, maar of je daar erg blij van wordt...
Dat was afgelopen jaar vlak voor Oud & Nieuw.

[ Bericht 83% gewijzigd door rompompom op 01-11-2005 11:40:06 (toevoegingen) ]
pi_31862055
Haarlem
pi_31862261
Gezellig fietsen door een of andere polder..
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_31862462
ik heb een vriendin uit/in canada
zij vond madurodam het einde
ook de dierentuin in arnhem, door de dessert/jungle/ocean
uit een aspergernest
pi_31862678
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:31 schreef frankium het volgende:
Utrecht, neem je camera mee!
Nog steeds niks!
Huh?
pi_31862790
veluwe... en museums daar (1 kunst en 1 natuur)
uit een aspergernest
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:07:34 #76
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_31862910
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:00 schreef Donders het volgende:

[..]

Nog steeds niks!
Tja, die jongens komen sowieso wat later hun bed uit...
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_31862920
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:03 schreef wendytje het volgende:
veluwe... en museums daar (1 kunst en 1 natuur)
Kröller-Möller is het kunst museum daar volgens mij
pi_31862953
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:08 schreef rompompom het volgende:
yep
uit een aspergernest
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:10:06 #79
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_31862985
Ik zou in ieder geval gaan eten in een pannenkoekenhuis! Heb er zelf gewerkt toen ik nog studeerde en dat werd door onze buitenlandse gasten echt super gewaardeerd!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_31863028
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:10 schreef BoNi het volgende:
Ik zou in ieder geval gaan eten in een pannenkoekenhuis! Heb er zelf gewerkt toen ik nog studeerde en dat werd door onze buitenlandse gasten echt super gewaardeerd!
maar pas op... in sommige culturen/landen worden pannekoeken niet als maaltijd gezien...
vrienden van ons hadden we uitgenodigd en die hadden gewoon gegeten van tevoren....
uit een aspergernest
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:14:54 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31864714
Neeltje Jans, de stormvloedkering.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_31868379
www.uitjes.nl
alles van rommelmarkten tot events te zien per regio
leef je uit !
pi_31868773
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:33 schreef realbase het volgende:
www.uitjes.nl
alles van rommelmarkten tot events te zien per regio
leef je uit !
ha! dat is een leuke link
pi_31885166
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:10 schreef BoNi het volgende:
Al gedaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31885287
-Amsterdamse Grachten ( boottocht)
-Rosse buurt A'dam
-Musea A'dam.
Sowieso A'dam

-Euromast
-Kinderdijk
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 2 november 2005 @ 00:31:40 #86
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_31885321
Speelstad oranje!
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  Donald Duck held woensdag 2 november 2005 @ 00:33:32 #87
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31885366
Dat deltawerken gedoe
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_31885381
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:08 schreef rompompom het volgende:

[..]

En Museonder voor de natuur.
pi_31885394
zondag in nederland
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31885417
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
zondag in nederland
pi_31894530
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:47 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ha! dat is een leuke link
Ja ik maak er zelf ook gebruik van als ik me verveel in het weekend
ff loeren wat er in de buurt te doen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')