Het is wennen. Duurde bij mij een week en ik weet niet beter.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Heb nu een ubuntu deskop 11.10 virtueel draaien, en dus die nieuwe GUI nu ook.
Ik vind het maar niks, dat ding. Wat onlogisch allemaal.
Misschien is het een kwestie van wennen maar kep liever gewoon de oude opzet met die applications menu bovenin..
ja zeker.quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:47 schreef Robbiee het volgende:
Is er in Ubuntu trouwens een makkelijke manier om op twee schermen te werken zonder dat daar hetzelfde op weergeven wordt?
Bij windows gebruikte ik altijd gewoon de functie 'scherm uitbreiden', kon dan gewoon met me muis van het ene naar het andere scherm. Kon ook evengoed op 1 scherm fullscreen een film afspelen en op het andere lekker internetten. Is dit mogelijk?
Ja, in 11.10 is het paars met zwart en oranje effectenquote:Op zaterdag 12 november 2011 21:36 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik startte deze week een oud systeem op met ubuntu 9.04. Wat een mooi inlogscherm
Ik ben al behoorlijk gewend aan unity, maar ik ben nog steeds niet echt ondersteboven van het design
Paars en bruinGaat daar nog iets aan veranderen?
geen idee, ik heb een laptop. Maar ik heb (was wel 8) met 2 schermen gewerkt. Maar neem aan dat dat nog steeds kanquote:
lekker kut danquote:Op zaterdag 12 november 2011 23:06 schreef Robbiee het volgende:
Dat geeft problemen met de resolutie.. Kan het alleen op 'mirror' zetten maar dan zie ik dus hetzelfde scherm twee keer.
quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:48 schreef Markster het volgende:
[..]
Ja, in 11.10 is het paars met zwart en oranje effecten
quote:Op maandag 14 november 2011 23:07 schreef KNAK het volgende:
Maar weer eens even een vraagje
Ik maak nog steeds gebruik van Windows, met name als ik de dag begin (printen e.d.)
Als ik de computer opstart krijg ik dat paarse bootscherm te zien met bovenaan Ubuntu, en helemaal onderaan de Windows 7 loader.
Nu ik dus vaak na opstarten Windows gebruik moet ik altijd de aandacht er even bijhouden anders start ie eerst Ubuntu op. Hoe verander ik dat menutje dat ie Windows eerst opstart als ik binnen de 7seconden geen keuze maak?
in /etc/default/grub kun je "GRUB_DEFAULT" op iets anders dan 0 zetten. 0 is de eerste entry in je bootmenu, 1 de tweeden enz.quote:Op maandag 14 november 2011 23:07 schreef KNAK het volgende:
Maar weer eens even een vraagje
Ik maak nog steeds gebruik van Windows, met name als ik de dag begin (printen e.d.)
Als ik de computer opstart krijg ik dat paarse bootscherm te zien met bovenaan Ubuntu, en helemaal onderaan de Windows 7 loader.
Nu ik dus vaak na opstarten Windows gebruik moet ik altijd de aandacht er even bijhouden anders start ie eerst Ubuntu op. Hoe verander ik dat menutje dat ie Windows eerst opstart als ik binnen de 7seconden geen keuze maak?
Dit is het ubuntu topic hequote:Op dinsdag 15 november 2011 23:26 schreef Superthomas het volgende:
ik mis nog steeds dat witte ubuntu logo'tje las ik opstart...
Ik doe niks andersquote:Op zaterdag 12 november 2011 22:47 schreef Robbiee het volgende:
Is er in Ubuntu trouwens een makkelijke manier om op twee schermen te werken zonder dat daar hetzelfde op weergeven wordt?
Ook last van gehad maar dat ging bij mij goed na een reboot.quote:Op zaterdag 12 november 2011 23:06 schreef Robbiee het volgende:
Dat geeft problemen met de resolutie.. Kan het alleen op 'mirror' zetten maar dan zie ik dus hetzelfde scherm twee keer.
Ik doe niks andersquote:Op zaterdag 12 november 2011 22:47 schreef Robbiee het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |