Slecht dat ze een telefoon van 3 jaar oud niet meer supporten?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:36 schreef Rob.Dude het volgende:
Klote dat de 2e generaties niet meer compatible zijn, wat is dat slecht zeg.
Oh joyquote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:44 schreef JDude het volgende:
Nu de apps aan het terugzetten. Dat nachtje wachten deed wonderen.
Hij is er niet al een nacht mee bezig hoor. Ik ben gisteravond opgehouden na al die 3200-foutmeldingen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh joy.
Dat kan ik straks dus twee keer doen voor phone en pad?
Duurt een half uur, ofzo. Dat is de moeite van het hele proces nietquote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:49 schreef Copycat het volgende:
Nee, ik doelde op het terugzetten van de apps.
Je hoeft er zelf gelukkig niets voor te doen, behalve wachten.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:49 schreef Copycat het volgende:
Nee, ik doelde op het terugzetten van de apps.
Ik schrok al ... Alhoewel ... Met mijn handigheid en inzicht zou het zomaar kunnen dat ik wel alles handmatig moet terugzetten. Zal niet de eerste keer zijnquote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:53 schreef JDude het volgende:
Je hoeft er zelf gelukkig niets voor te doen, behalve wachten.
Heb ook al (waarschijnlijk niet goed genoeg) gezocht naar die instellingen. Swipe naar beneden zie ik hem wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:57 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zie helemaal niks op mijn lockscreen (ipad2) ook zie ik niet die toffe weer widget in dat notification screen op de ipad. Zit die er niet in? Of doe ik iets verkeerd/
Heb bij berichtgeving bij de meeste apps gezegd dat ze "in toegangsscherm" mogen.
Het waren 2 vragen in 1.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Er is geen weer widget voor het lockscreen. Er is helemaal geen widget voor het lockscreen.
Gelukkig is er zeer binnenkort een jailbreak en Lockinfoquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Er is geen weer widget voor het lockscreen. Er is helemaal geen widget voor het lockscreen.
mail moet je wel even instellen voor op het lockscreen volgens mij.. bij mij slaat het nergens op want mijn mail wordt niet doorgepusht, maar het kan wel dacht ik net te zienquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:02 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het waren 2 vragen in 1.
Ik zie dus geen weer widget in mn notification.
En je zou toch ongelezen mail e.d. op je lockscreen moeten kunnen zien?
Weer widget is volgens mij standaard ingesteld op je locatie, aangezien iPad geen GPS heeft zal je wellicht even moeten instellen in je weer app welke stad je wil laten zien. En dan in je instellingen even bij je notificationcenter de weer app toevoegen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:02 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het waren 2 vragen in 1.
Ik zie dus geen weer widget in mn notification.
En je zou toch ongelezen mail e.d. op je lockscreen moeten kunnen zien?
Dat heb ik gedaan en toen had ik ongeveer 6 apps van de 93. Gewoon even doen, je iPhone afkoppelen en gewoon op de standaard manier van iTunes even je apps synchroniseren. Zo heb ik het gedaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:08 schreef JDude het volgende:
Ondertussen kan ik op m'n iPhone al een of ander "Restore Completed" menuutje doorlopen. Doen? Of wachten tot iTunes helemaal klaar is...
Die was er al toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Gelukkig is er zeer binnenkort een jailbreak en Lockinfo
Er is een untethered jailbreak voor de GM versie zover ik weet. Voor de officiële komt binnenkort zodra hij ook werkt op de 4S.quote:
2x home klikken ofzo!?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe activeer ik de camera vanuit het lockscreen?
Aanzetten op je IPhone en inloggen met je apple ID.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:53 schreef KneusTeun het volgende:
hoe sync ik me iCal met me iCloud?
En hoe kan ik me photostream zien op me mac?
Heb het idee dat icloud nog niet lekker geïntegreerd is.
MIJN, MIJN, MIJN.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:53 schreef KneusTeun het volgende:
hoe sync ik me iCal met me iCloud?
En hoe kan ik me photostream zien op me mac?
Heb het idee dat icloud nog niet lekker geïntegreerd is.
Daar heb ik niks aan.quote:
Ja, wat is het idee hierachter? Ik wil het in de folder 'onnodig' kunnen plaatsen, waarom 'mag' dit niet van Apple?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Nadelen
- Newsstand kun je niet wegstoppen in een folder
Ik denk omdat als je op Newsstand drukt, dat hij naar beneden openschuift en dat dat voor 'problemen' zou zorgen in een mapje. Dat is de enige reden die ik kan bedenken. Dat is ook het enige wat anders is aan de app in vergelijking met andere apps.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:07 schreef Orbis het volgende:
[..]
Ja, wat is het idee hierachter? Ik wil het in de folder 'onnodig' kunnen plaatsen, waarom 'mag' dit niet van Apple?
Omdat het op zich al een folder is.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:07 schreef Orbis het volgende:
[..]
Ja, wat is het idee hierachter? Ik wil het in de folder 'onnodig' kunnen plaatsen, waarom 'mag' dit niet van Apple?
Via SMS.app had ik begrepen, zou automatisch moeten gaan (iOS 5 kijkt wie ook iOS5 draait).quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:24 schreef Cavalier het volgende:
Moet imessenger nog apart geïnstalleerd worden of hoe werkt dit?
Nee, zit in berichten-app.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:24 schreef Cavalier het volgende:
Moet imessenger nog apart geïnstalleerd worden of hoe werkt dit?
Idd gewoon via Berichten. Als je naar een mede iPhone bezitter smst met iOS5 gaat het via iMessagequote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:25 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Via SMS.app had ik begrepen, zou automatisch moeten gaan (iOS 5 kijkt wie ook iOS5 draait).
Dus gaat gewoon automatisch? Zonder dat je het ziet? Of verandert de lay out in het gesprek met ios5 gebruikers?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Idd gewoon via Berichten. Als je naar een mede iPhone bezitter smst met iOS5 gaat het via iMessage
Nee, het gaat vanzelf. Het enige dat verandert, is dat het tekstballonnetje een andere kleur heeftquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:29 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Dus gaat gewoon automatisch? Zonder dat je het ziet? Of verandert de lay out in het gesprek met ios5 gebruikers?
Oké, thnx.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, het gaat vanzelf. Het enige dat verandert, is dat het tekstballonnetje een andere kleur heeftHet komt wel allemaal in hetzelfde gesprek.
Yep, net getest!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Idd gewoon via Berichten. Als je naar een mede iPhone bezitter smst met iOS5 gaat het via iMessage
Meende dat ook de bedoeling was. Kan het ook nergens vinden. Notificatiecentrum staat niet eens in mijn settings.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
Het zou wel erg fijn zijn als het berichtencentrum op het lockscreen kan. Nu moet ik elke keer naar beneden vegen om het berichtencentrum te openen...
Jawel. Bij Instellingen -> Berichtencentrum.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:43 schreef Reintji het volgende:
[..]
Meende dat ook de bedoeling was. Kan het ook nergens vinden. Notificatiecentrum staat niet eens in mijn settings.
Alleen voor de GM versie toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:39 schreef Morpheus2002 het volgende:
Oeh jailbreak is uit voor MAC, nu de Windows versie nog
Ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:46 schreef Cavalier het volgende:
Is het mogelijk om hotmail berichten als push bericht te laten komen?
Is er al toch, maar dan tetheredquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:39 schreef Morpheus2002 het volgende:
Oeh jailbreak is uit voor MAC, nu de Windows versie nog
Wat wil dat zeggen? tethered?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:48 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Is er al toch, maar dan tethered
Tethered is dat als je je iPhone uitzet en deze weer opstart je iPhone verbonden moet zijn met je computer. Bij untethered hoeft dit niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:46 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Alleen voor de GM versie toch?
Ik zit te twijfelen om is voor de gein te gaan doen, maar elke keer als ik beetje info zoek dan lijkt het me teveel gehussel. en WTF is thethered en unthethered?
http://www.iphoneclub.nl/(...)-baseband-jailbreak/quote:De term tethered heeft in deze context niets te maken met het delen van de internetverbinding tussen een iPhone en een desktop-computer. Een Tethered-jailbreak wil zeggen dat de iPhone of iPod steun nodig heeft tijdens het opstarten van een gejailbreakt bestandssysteem van een ander apparaat (om code te kunnen injecteren). Bij elke reboot van je iPhone zal je dus je jailbreak kwijt zijn, tenzij de iPhone wordt opgestart met behulp van de computer en de gekozen jailbreakmethode (Blackra1n/Redsn0w/...). Je zult dus bij het rebooten van je iPhone deze aan een computer moeten hangen en vervolgens opnieuw jailbreaken.
Bij tethered JB moet je na elke reboot weer jailbreaken.quote:
Een simkaart met pincode is ook voldoende, werkt prima. Daarna moet je echter wel je iPhone opnieuw aan iTunes hangen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:22 schreef opgebaarde het volgende:
ow ik moet een simkaart zonder pincode in mijn toestel stoppen en mijn telefoon daarna opnieuw synchen. Héndig!
Hotmail staat nu ook als voorkeuze bij de instellingenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:51 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
http://www.iphoneclub.nl/(...)h-mail-op-de-iphone/
Nice, nog makkelijkerquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:54 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Hotmail staat nu ook als voorkeuze bij de instellingen
Dat was in IOS 4.0 al?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:54 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Hotmail staat nu ook als voorkeuze bij de instellingen
Volgens mij niet, alleen Exchange.quote:
Dit, heb net ff mijn pa's iPad geüpdatet. Werkt straks vast wel weer.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:09 schreef opgebaarde het volgende:
Kan geen iCloud reservekopie maken, grmbl maar verder ziet ios 5 er gelikt uit
Wat ik sowies ook even zou doen is naar Instellingen, iCloud gaan dan Opslag en reservekopie en dan Beheer opslag.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:09 schreef opgebaarde het volgende:
Kan geen iCloud reservekopie maken, grmbl maar verder ziet ios 5 er gelikt uit
Dat komt omdat Newsfolder al een mapje isquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:07 schreef Orbis het volgende:
[..]
Volgens mij ook wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, alleen Exchange.
Nu is het een kwestie van klikken. Daarvoor moest je zelf de server e.d. instellen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is er nou veranderd aan Hotmail dan?
Ik had al push en mijn hotmail werkt ook al jaar en dag in de mail.app. En ook als ik ze op mijn iPhone lees worden ze gewoon als gelezen beschouwd door Hotmail zelf.
Niks. Alleen met iCloud kun je overal en wanneer je wil je kopie terugzetten en met je iTunes niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:15 schreef Copycat het volgende:
Wat is het verschil tussen terugzetten vanaf iCloud en iTunes? Heb nu maar op het vertrouwde iTunes gegokt.
Ging bij mij fout. Ik heb gewoon mijn iPhone losgekoppeld, weer aangesloten en handmatig via iTunes mijn apps gesynchroniseerd.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:24 schreef Copycat het volgende:
iPhone apps terugzetten lijkt een beetje vast te zitten. Of is dat mijn ongeduld?
Bij mij was het ongeduld; navigatie apps zijn groot.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:24 schreef Copycat het volgende:
iPhone apps terugzetten lijkt een beetje vast te zitten. Of is dat mijn ongeduld?
Oh. Er wordt geopperd dat het nu helemaal geweldig is met push e.d. Dat heb ik al minstens 2 jaar.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:17 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Nu is het een kwestie van klikken. Daarvoor moest je zelf de server e.d. instellen.
Aha, zoiets dacht ik al! Vond het wel even een scarry gezicht, vreemde talen, een simlock die ik niet begreep; Dit soort updates zijn slecht voor mijn digibete hartquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Niks. Alleen met iCloud kun je overal en wanneer je wil je kopie terugzetten en met je iTunes niet.
Dat hele updateproces is sowieso één dikke faal.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Aha, zoiets dacht ik al! Vond het wel even een scarry gezicht, vreemde talen, een simlock die ik niet begreep; Dit soort updates zijn slecht voor mijn digibete hart.
Bedankt voor dit overzicht.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Zo, iOS 5 gisteravond toch nog geinstalleerd, en ik vind het tot nu toe een beetje tegenvallen, zeker in vergelijking met de jailbroken iOS 4.3.3 die ik had. Enkele voor- en nadelen die ik heb opgemerkt:
Voordelen:
- Draadloos synchroniseren
- Notifications sterk verbeterd
- Safari reader
- Camera vanuit lockscreen
- Verbeterde camera applicatie
- Draadloze backup met iCloud
- Muziek en video's worden meegenomen in backup
- Activeren kan nu ook zonder iTunes
- Je kunt je iPhone gebruiken tijdens het synchroniseren.
Nadelen
- Newsstand kun je niet wegstoppen in een folder
- M'n mobile hotspot-functie is verdwenen dus ik kan m'n internet niet meer delen!
- iPod applicatie is opgesplitst in twee applicaties (Video en Music, geen idee waar dit op slaat)
- Folders nog steeds beperkt tot 12 applicaties
- Nog steeds geen fullscreen Safari
- Applicaties nog steeds niet makkelijk te sluiten vanuit multitasking
- Je kunt geen individuele foto's van Photostream verwijderen
- Als je Photostream uitzet, verwijdert hij alle opgeslagen foto's
- Activeren duurt nu veel langer dan het via iTunes duurde
Sommige dingen had Apple gewoon niet moeten veranderen, andere dingen hadden ze vanuit de Jailbreak community mee kunnen nemen. iOS 5 is een stuk beter dan iOS 4 standaard was (al slaat het splitsen van de iPod-app en het forceren van Newsstand nergens op!), maar jailbreaken is nog steeds noodzakelijk. Ik mis MyWi/TetherMe, Safari Fullscreen, Remove Background, SBSetting, MxTube, Videolock, Folder Enhancer, infinidock en talloze minder belangrijke tweaks. Het is leuk dat Apple Wifisync, Synchronicity en Cameralock overbodig heeft gemaakt, maar door zich te richten op nieuwe functionaliteit, hebben ze een hoop kansen gemist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |