Kutouders? Die mensen kopen en onderhouden een auto voor hem... Weet jij wel wat dat kost?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:24 schreef pl4kkie het volgende:
Als dit geen troll is. Jeez wat een kut ouders heb jij. Joyriding omdat je broer niet naast je zat. Wtf
Ja dus? Dat hij gelijk op de eerste dag een ongeluk krijgt is pure pech. Niet ervaren in onrustig verkeer. Maar hem beschuldigen van Joyriding alleen omdat hij zonder zijn broer naast hem heeft gereden is belachelijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:26 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Kutouders? Die mensen kopen en onderhouden een auto voor hem... Weet jij wel wat dat kost?
Ik heb geen ongeluk veroorzaakt. Het is me overkomen en ik heb mijn best gedaan om het te voorkomen. Helaas is dat door mijn gebrek aan rijervaring niet gelukt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef Staal het volgende:
Toegegeven dat ik me niet aan de afspraak heb gehouden.
Lul, wees blij met ouders die bezorgd om je zijn.
Een rijbewijs is een teken dat je de basisvaardigheden kent maar het geeft je nog geen rijervaring. En jij flikt het om binnen acht uur na het ophalen van dat rijbewijs al een ongeluk te veroorzaken.
Hou je aan de afspraken en doe rijervaring op. En als je het allemaal beter weet, pak je spullen en ga op jezelf wonen..
Technisch gezien hebben die ouders nog gelijk ook.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:24 schreef pl4kkie het volgende:
Als dit geen troll is. Jeez wat een kut ouders heb jij. Joyriding omdat je broer niet naast je zat. Wtf
Da's niet pure pech, hoogstwaarschijnlijk had iemand met meer rij-ervaring die situatie beter ingeschat en was er niets gebeurd.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ja dus? Dat hij gelijk op de eerste dag een ongeluk krijgt is pure pech. Niet ervaren in onrustig verkeer. Maar hem beschuldigen van Joyriding alleen omdat hij zonder zijn broer naast hem heeft gereden is belachelijk.
Dan krijgt ie die terug maar heeft ie geen auto om in te rijden want die is van paps & mams...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:30 schreef Hendroit het volgende:
Je bent een volwassen vent TS, je laat je rijbewijs toch niet zomaar in beslag nemen?
Iets met niet hoeven betalen voor het rijbewijs, kost en inwoning, enz, enz.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:30 schreef Hendroit het volgende:
Je bent een volwassen vent TS, je laat je rijbewijs toch niet zomaar in beslag nemen?
Dat doet dus niets af aan mijn post.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:29 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik heb geen ongeluk veroorzaakt. Het is me overkomen en ik heb mijn best gedaan om het te voorkomen. Helaas is dat door mijn gebrek aan rijervaring niet gelukt.
Ja dus??? Mag hij zich wel aan de afspraken houden. Die mensen zijn oprecht bezorgd om hem. Jij klinkt echt als nog een jong en ondankbaar verwend nest.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ja dus? Dat hij gelijk op de eerste dag een ongeluk krijgt is pure pech. Niet ervaren in onrustig verkeer. Maar hem beschuldigen van Joyriding alleen omdat hij zonder zijn broer naast hem heeft gereden is belachelijk.
TS heeft zich niet aan de afspraken gehouden. Dat heb je nu eenmaal wel te doen als je nog afhankelijk bent van je ouders.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dan moet je dus ook niet gaan zeuren he,quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:32 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Iets met niet hoeven betalen voor het rijbewijs, kost en inwoning, enz, enz.
Dat je een auto kan lenen van een vriend ofzo weet ik veelquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:31 schreef Ruis het volgende:
[..]
Dan krijgt ie die terug maar heeft ie geen auto om in te rijden want die is van paps & mams...
wat is het verschil?
Neen want een volwassen vent betaalt zijn eigen auto, woont op zichzelf en heeft rijervaring.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:30 schreef Hendroit het volgende:
Ja dus? Ik rij in de auto van mijn ouders ook, onderhand meer dan hun doen, en ik betaal enkel de benzine zo nu en dan. Schade door mijn toedoen? Jammer dan. Ongelukken kunnen nu eenmaal gebeuren en dat risico nemen we allemaal wanneer we in dat ding stappen. En het is een gebruiksvoorwerp. Iets wat sommige mensen snel vergeten zolang het ding nog blinkt in de zon.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:26 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Kutouders? Die mensen kopen en onderhouden een auto voor hem... Weet jij wel wat dat kost?
Zou jij TS een auto lenen met deze voorgeschiedenis?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:33 schreef Hendroit het volgende:
[..]
Dat je een auto kan lenen van een vriend ofzo weet ik veel
Binnen 29 uur rijles mijn rijbewijs bemachtigd veranderd natuurlijk niets aan de zaak.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:34 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Zou jij TS een auto lenen met deze voorgeschiedenis?
Ze zijn gewoon redelijk en jij hield je niet aan de afspraken en dat heeft gevolgen als je bij iemand anders onder hun dak woontquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:34 schreef Danger.Mouse het volgende:
Terug naar de kwestie redelijkheid en rechtvaardigheid betreft ouders alsjeblieft.
Wil alleen zeggen dat ik weldegelijk fatsoenlijk een auto kan besturen, een rijbewijs krijg je niet voor niets.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:36 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Binnen 29 uur rijles mijn rijbewijs bemachtigd veranderd natuurlijk niets aan de zaak.
Ook van mening dat de 3 maanden rijontzegging me goed zullen doen als bestuurder?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:36 schreef ayumu het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon redelijk en jij hield je niet aan de afspraken en dat heeft gevolgen als je bij iemand anders onder hun dak woont
Ik een verwend nest. No way. Vanaf dag 1 dat ik me rijbewijs heb gehaald heb ik een eigen auto. Geen last van zeikende ouders.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:32 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja dus??? Mag hij zich wel aan de afspraken houden. Die mensen zijn oprecht bezorgd om hem. Jij klinkt echt als nog een jong en ondankbaar verwend nest.
Ja maar het eigenlijke punt is toch wel dat je hun vertrouwen geschonden hebt... En dat is net hetgene wat ze nodig hebben alvorens ze jou met een gerust hart kunnen laten autorijden, vertrouwen...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:36 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Wil alleen zeggen dat ik weldegelijk fatsoenlijk een auto kan besturen, een rijbewijs krijg je niet voor niets.
Ik geef toe dat ik me niet aan de afspraak gehouden heb. Maar ik heb willen laten zien dat ze me niet als iemand die niet kan rijden moeten behandelen. Hopelijk snap je dat dit een hoop frustratie opleverde.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:37 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja maar het eigenlijke punt is toch wel dat je hun vertrouwen geschonden hebt... En dat is net hetgene wat ze nodig hebben alvorens ze jou met een gerust hart kunnen laten autorijden, vertrouwen...
Ja dat snap ik wel heel goed hoor... Maar je hebt gewoon dom gehandeld. Je wilde dat ze je zouden vertrouwen door hun vertrouwen te schenden... Dat snap je toch ook wel?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:39 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik me niet aan de afspraak gehouden heb. Maar ik heb willen laten zien dat ze me niet als iemand die niet kan rijden moeten behandelen. Hopelijk snap je dat dit een hoop frustratie opleverde.
Waarschijnlijk was het slimmer geweest als ik het anders aangepakt. Maar ze vergeten dat er niets is gebeurd en ik zoals het hoort en vanaf moment 1 dat ik mijn rijbewijs heb die auto van en naar werk gereden heb. Dat wordt compleet buiten beschouwing gelaten en ook dat levert weer frustratie op.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:42 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel heel goed hoor... Maar je hebt gewoon dom gehandeld. Je wilde dat ze je zouden vertrouwen door hun vertrouwen te schenden... Dat snap je toch ook wel?
Idee: vraag hen of je iets kan doen om strafvermindering te krijgen... Bewijzen dat je wel te vertrouwen bent op de een of andere manier.
Dat is dan wel jammer. Het is wel erg lang, drie maanden, en ik snap dat je als jonge gast er naar uitkijkt om van je rijbewijs te genieten. Hou toch maar in gedachten dat ze het beste met je voorhebben en probeer hier vooral een les uit te trekken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:44 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het slimmer geweest als ik het anders aangepakt. Maar ze vergeten dat er niets is gebeurd en ik zoals het hoort en vanaf moment 1 dat ik mijn rijbewijs heb die auto van en naar werk gereden heb. Dat wordt compleet buiten beschouwing gelaten en ook dat levert weer frustratie op.
Wat dat tweede betreft: onmogelijk. Ouders zijn onverbiddelijk en er is al gezegd dat het niet anders zal gaan lopen.
2.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:46 schreef practics het volgende:
TS werkt, TS misschien eigen auto kopen?
TS heel veel studenten, werken naast hun studie en rijden auto
Echter, is een rijbewijs jou persoonlijk eigendom, en die had ik me niet laten afpakken, had net zo hard aangifte van gedaan, bedoel hun zijn ook kinderachtig. Daarnaast TS is het je eigen keuze hoor, maar met zulke ouders had ik behoorlijk snel afscheid van ze genomen.
Maar TS je kunt niet rijden, daarnaast faal je ook nog, omdat je redelijk afhankelijk opstelt, en sommige ouders houden er van om hitler na te spelen. Dus conclusie jullie zijn bijde fout.
1. TS is afhankelijk jank jochie die niet kan rijden.
VS
2. Hitler ouders, die je behandelen als kind van 10
Ik denk dat dat precies het probleem is: je hebt nog niet door dat je niet kan rijden. Dat is opzich niet erg, iedere ervaren autobestuurder weet dat hij na zijn rijexamen eigenlijk nog niet echt kon rijden. Dat weten je ouders ook. Maar wat wel van belang is is dat je dat beseft. Op jouw leeftijd ben je echter snel wat overmoedig, en denk je dat je heel veel aankan. En dat zorgt juist voor de gevaarlijjke situaties waar je ouders je voor willen beschermen. Het ongeluk was daarvan voor hun een bevestiging, waardoor ze je je vanaf toen eerst onder begeleiding wilden laten rijden. Maar toen je in je overmoed (om te bewijzen dat je 'echt wel kon rijden') alsnog tegen hun regels inging heb je juist getoond dat je die les niet echt geleerd hebt. Dus mijn advies: laat je ouders juist merken dat je beseft dat je nog veel te leren hebt qua rijden, en toen jezelf niet te overmoedig. En besef ook dat ze juist bezorgd zijn om jou, omdat ze weten wat overmoed voor een gevaarlijke situaties kan opleveren.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:39 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik me niet aan de afspraak gehouden heb. Maar ik heb willen laten zien dat ze me niet als iemand die niet kan rijden moeten behandelen. Hopelijk snap je dat dit een hoop frustratie opleverde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |