Kutouders? Die mensen kopen en onderhouden een auto voor hem... Weet jij wel wat dat kost?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:24 schreef pl4kkie het volgende:
Als dit geen troll is. Jeez wat een kut ouders heb jij. Joyriding omdat je broer niet naast je zat. Wtf
Ja dus? Dat hij gelijk op de eerste dag een ongeluk krijgt is pure pech. Niet ervaren in onrustig verkeer. Maar hem beschuldigen van Joyriding alleen omdat hij zonder zijn broer naast hem heeft gereden is belachelijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:26 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Kutouders? Die mensen kopen en onderhouden een auto voor hem... Weet jij wel wat dat kost?
Ik heb geen ongeluk veroorzaakt. Het is me overkomen en ik heb mijn best gedaan om het te voorkomen. Helaas is dat door mijn gebrek aan rijervaring niet gelukt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef Staal het volgende:
Toegegeven dat ik me niet aan de afspraak heb gehouden.
Lul, wees blij met ouders die bezorgd om je zijn.
Een rijbewijs is een teken dat je de basisvaardigheden kent maar het geeft je nog geen rijervaring. En jij flikt het om binnen acht uur na het ophalen van dat rijbewijs al een ongeluk te veroorzaken.
Hou je aan de afspraken en doe rijervaring op. En als je het allemaal beter weet, pak je spullen en ga op jezelf wonen..
Technisch gezien hebben die ouders nog gelijk ook.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:24 schreef pl4kkie het volgende:
Als dit geen troll is. Jeez wat een kut ouders heb jij. Joyriding omdat je broer niet naast je zat. Wtf
Da's niet pure pech, hoogstwaarschijnlijk had iemand met meer rij-ervaring die situatie beter ingeschat en was er niets gebeurd.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ja dus? Dat hij gelijk op de eerste dag een ongeluk krijgt is pure pech. Niet ervaren in onrustig verkeer. Maar hem beschuldigen van Joyriding alleen omdat hij zonder zijn broer naast hem heeft gereden is belachelijk.
Dan krijgt ie die terug maar heeft ie geen auto om in te rijden want die is van paps & mams...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:30 schreef Hendroit het volgende:
Je bent een volwassen vent TS, je laat je rijbewijs toch niet zomaar in beslag nemen?
Iets met niet hoeven betalen voor het rijbewijs, kost en inwoning, enz, enz.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:30 schreef Hendroit het volgende:
Je bent een volwassen vent TS, je laat je rijbewijs toch niet zomaar in beslag nemen?
Dat doet dus niets af aan mijn post.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:29 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik heb geen ongeluk veroorzaakt. Het is me overkomen en ik heb mijn best gedaan om het te voorkomen. Helaas is dat door mijn gebrek aan rijervaring niet gelukt.
Ja dus??? Mag hij zich wel aan de afspraken houden. Die mensen zijn oprecht bezorgd om hem. Jij klinkt echt als nog een jong en ondankbaar verwend nest.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ja dus? Dat hij gelijk op de eerste dag een ongeluk krijgt is pure pech. Niet ervaren in onrustig verkeer. Maar hem beschuldigen van Joyriding alleen omdat hij zonder zijn broer naast hem heeft gereden is belachelijk.
TS heeft zich niet aan de afspraken gehouden. Dat heb je nu eenmaal wel te doen als je nog afhankelijk bent van je ouders.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dan moet je dus ook niet gaan zeuren he,quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:32 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Iets met niet hoeven betalen voor het rijbewijs, kost en inwoning, enz, enz.
Dat je een auto kan lenen van een vriend ofzo weet ik veelquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:31 schreef Ruis het volgende:
[..]
Dan krijgt ie die terug maar heeft ie geen auto om in te rijden want die is van paps & mams...
wat is het verschil?
Neen want een volwassen vent betaalt zijn eigen auto, woont op zichzelf en heeft rijervaring.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:30 schreef Hendroit het volgende:
Ja dus? Ik rij in de auto van mijn ouders ook, onderhand meer dan hun doen, en ik betaal enkel de benzine zo nu en dan. Schade door mijn toedoen? Jammer dan. Ongelukken kunnen nu eenmaal gebeuren en dat risico nemen we allemaal wanneer we in dat ding stappen. En het is een gebruiksvoorwerp. Iets wat sommige mensen snel vergeten zolang het ding nog blinkt in de zon.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:26 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Kutouders? Die mensen kopen en onderhouden een auto voor hem... Weet jij wel wat dat kost?
Zou jij TS een auto lenen met deze voorgeschiedenis?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:33 schreef Hendroit het volgende:
[..]
Dat je een auto kan lenen van een vriend ofzo weet ik veel
Binnen 29 uur rijles mijn rijbewijs bemachtigd veranderd natuurlijk niets aan de zaak.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:34 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Zou jij TS een auto lenen met deze voorgeschiedenis?
Ze zijn gewoon redelijk en jij hield je niet aan de afspraken en dat heeft gevolgen als je bij iemand anders onder hun dak woontquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:34 schreef Danger.Mouse het volgende:
Terug naar de kwestie redelijkheid en rechtvaardigheid betreft ouders alsjeblieft.
Wil alleen zeggen dat ik weldegelijk fatsoenlijk een auto kan besturen, een rijbewijs krijg je niet voor niets.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:36 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Binnen 29 uur rijles mijn rijbewijs bemachtigd veranderd natuurlijk niets aan de zaak.
Ook van mening dat de 3 maanden rijontzegging me goed zullen doen als bestuurder?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:36 schreef ayumu het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon redelijk en jij hield je niet aan de afspraken en dat heeft gevolgen als je bij iemand anders onder hun dak woont
Ik een verwend nest. No way. Vanaf dag 1 dat ik me rijbewijs heb gehaald heb ik een eigen auto. Geen last van zeikende ouders.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:32 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja dus??? Mag hij zich wel aan de afspraken houden. Die mensen zijn oprecht bezorgd om hem. Jij klinkt echt als nog een jong en ondankbaar verwend nest.
Ja maar het eigenlijke punt is toch wel dat je hun vertrouwen geschonden hebt... En dat is net hetgene wat ze nodig hebben alvorens ze jou met een gerust hart kunnen laten autorijden, vertrouwen...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:36 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Wil alleen zeggen dat ik weldegelijk fatsoenlijk een auto kan besturen, een rijbewijs krijg je niet voor niets.
Ik geef toe dat ik me niet aan de afspraak gehouden heb. Maar ik heb willen laten zien dat ze me niet als iemand die niet kan rijden moeten behandelen. Hopelijk snap je dat dit een hoop frustratie opleverde.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:37 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja maar het eigenlijke punt is toch wel dat je hun vertrouwen geschonden hebt... En dat is net hetgene wat ze nodig hebben alvorens ze jou met een gerust hart kunnen laten autorijden, vertrouwen...
Ja dat snap ik wel heel goed hoor... Maar je hebt gewoon dom gehandeld. Je wilde dat ze je zouden vertrouwen door hun vertrouwen te schenden... Dat snap je toch ook wel?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:39 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik me niet aan de afspraak gehouden heb. Maar ik heb willen laten zien dat ze me niet als iemand die niet kan rijden moeten behandelen. Hopelijk snap je dat dit een hoop frustratie opleverde.
Waarschijnlijk was het slimmer geweest als ik het anders aangepakt. Maar ze vergeten dat er niets is gebeurd en ik zoals het hoort en vanaf moment 1 dat ik mijn rijbewijs heb die auto van en naar werk gereden heb. Dat wordt compleet buiten beschouwing gelaten en ook dat levert weer frustratie op.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:42 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel heel goed hoor... Maar je hebt gewoon dom gehandeld. Je wilde dat ze je zouden vertrouwen door hun vertrouwen te schenden... Dat snap je toch ook wel?
Idee: vraag hen of je iets kan doen om strafvermindering te krijgen... Bewijzen dat je wel te vertrouwen bent op de een of andere manier.
Dat is dan wel jammer. Het is wel erg lang, drie maanden, en ik snap dat je als jonge gast er naar uitkijkt om van je rijbewijs te genieten. Hou toch maar in gedachten dat ze het beste met je voorhebben en probeer hier vooral een les uit te trekken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:44 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het slimmer geweest als ik het anders aangepakt. Maar ze vergeten dat er niets is gebeurd en ik zoals het hoort en vanaf moment 1 dat ik mijn rijbewijs heb die auto van en naar werk gereden heb. Dat wordt compleet buiten beschouwing gelaten en ook dat levert weer frustratie op.
Wat dat tweede betreft: onmogelijk. Ouders zijn onverbiddelijk en er is al gezegd dat het niet anders zal gaan lopen.
2.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:46 schreef practics het volgende:
TS werkt, TS misschien eigen auto kopen?
TS heel veel studenten, werken naast hun studie en rijden auto
Echter, is een rijbewijs jou persoonlijk eigendom, en die had ik me niet laten afpakken, had net zo hard aangifte van gedaan, bedoel hun zijn ook kinderachtig. Daarnaast TS is het je eigen keuze hoor, maar met zulke ouders had ik behoorlijk snel afscheid van ze genomen.
Maar TS je kunt niet rijden, daarnaast faal je ook nog, omdat je redelijk afhankelijk opstelt, en sommige ouders houden er van om hitler na te spelen. Dus conclusie jullie zijn bijde fout.
1. TS is afhankelijk jank jochie die niet kan rijden.
VS
2. Hitler ouders, die je behandelen als kind van 10
Ik denk dat dat precies het probleem is: je hebt nog niet door dat je niet kan rijden. Dat is opzich niet erg, iedere ervaren autobestuurder weet dat hij na zijn rijexamen eigenlijk nog niet echt kon rijden. Dat weten je ouders ook. Maar wat wel van belang is is dat je dat beseft. Op jouw leeftijd ben je echter snel wat overmoedig, en denk je dat je heel veel aankan. En dat zorgt juist voor de gevaarlijjke situaties waar je ouders je voor willen beschermen. Het ongeluk was daarvan voor hun een bevestiging, waardoor ze je je vanaf toen eerst onder begeleiding wilden laten rijden. Maar toen je in je overmoed (om te bewijzen dat je 'echt wel kon rijden') alsnog tegen hun regels inging heb je juist getoond dat je die les niet echt geleerd hebt. Dus mijn advies: laat je ouders juist merken dat je beseft dat je nog veel te leren hebt qua rijden, en toen jezelf niet te overmoedig. En besef ook dat ze juist bezorgd zijn om jou, omdat ze weten wat overmoed voor een gevaarlijke situaties kan opleveren.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:39 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik me niet aan de afspraak gehouden heb. Maar ik heb willen laten zien dat ze me niet als iemand die niet kan rijden moeten behandelen. Hopelijk snap je dat dit een hoop frustratie opleverde.
Neen, jij bent een held. Jouw reactie is om te huilen man, en dan heb ik het niet over je spelling.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:46 schreef practics het volgende:
TS werkt, TS misschien eigen auto kopen?
TS heel veel studenten, werken naast hun studie en rijden auto
Echter, is een rijbewijs jou persoonlijk eigendom, en die had ik me niet laten afpakken, had net zo hard aangifte van gedaan, bedoel hun zijn ook kinderachtig. Daarnaast TS is het je eigen keuze hoor, maar met zulke ouders had ik behoorlijk snel afscheid van ze genomen.
Maar TS je kunt niet rijden, daarnaast faal je ook nog, omdat je redelijk afhankelijk opstelt, en sommige ouders houden er van om hitler na te spelen. Dus conclusie jullie zijn bijde fout.
1. TS is afhankelijk jank jochie die niet kan rijden.
VS
2. Hitler ouders, die je behandelen als kind van 10
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:49 schreef Verbodsbord het volgende:
Tevens is dit wel vet goed voor je rij-ervaring, net nadat je je rijbewijs hebt niet meer mogen rijden voor een aantal maandan. Daar ga je echt wel veel beter van rijden.
troll succesfullquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:49 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Neen, jij bent een held. Jouw reactie is om te huilen man, en dan heb ik het niet over je spelling.
Ja echt wel hé.. Mij hebben ze nog net niet onder dwang twee weken na het behalen van mijn rijbewijs gedwongen om te gaan rijdenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:49 schreef Verbodsbord het volgende:
Tevens is dit wel vet goed voor je rij-ervaring, net nadat je je rijbewijs hebt niet meer mogen rijden voor een aantal maandan. Daar ga je echt wel veel beter van rijden.
Linkerbaan, ruimte voor een auto ertussen, 105 km/u, noodrem na onoverzichtelijke bocht, te late reactie, achterop.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:52 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ja echt wel hé.. Mij hebben ze nog net niet onder dwang twee weken na het behalen van mijn rijbewijs gedwongen om te gaan rijden
Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar het ongeluk, hoe kwam het nu precies enzo, hoe dicht zat je op je voorganger?Want een hoop mensen hier spreken wel van dat het komt doordat je onervaren bent maar genoeg bumperklevende kneuzen op de snelweg in de spits die ook op hun voorganger zitten als deze hard op de rem trapt.
Auto ruimte er tussen is ook wel erg kort dat is keer 10m.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:53 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Linkerbaan, ruimte voor een auto ertussen, 105 km/u, noodrem na onoverzichtelijke bocht, te late reactie, achterop.
Iemand reed op jou in? Of jij op iemand anders? Begrijp het niet goed...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:53 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Linkerbaan, ruimte voor een auto ertussen, 105 km/u, noodrem na onoverzichtelijke bocht, te late reactie, achterop.
Moeten wel drie auto's zijn... overmoedquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:55 schreef practics het volgende:
[..]
Auto ruimte er tussen is ook wel erg kort dat is keer 10m.
Ik reed in op mijn voorganger die ineens vol in de ankers ging.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:55 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Iemand reed op jou in? Of jij op iemand anders? Begrijp het niet goed...
dit dusquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:24 schreef pl4kkie het volgende:
... wat een kut ouders heb jij. Joyriding omdat je broer niet naast je zat. Wtf
Waarom zeg je dan dat je niet in fout was? Je bent in fout, je moet voor alles kunnen stoppen...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:56 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik reed in op mijn voorganger die ineens vol in de ankers ging.
Eerst maar het WGR gedeelte, het is geen joyriding en het is niet strafbaar en je was ook gewoon verzekerd. Waarom? Nou omdat je vrije toegang had tot de autosleutels.quote:Eenmaal thuis krijg ik te horen dat 'we moeten praten'. Jeej, alweer een preek over onverantwoordelijkheid. Ik kreeg te horen dat ik een misdrijf had gepleegd, te weten joyriding, en dat als het nog een keer zou gebeuren (autorijden zonder toestemming van eigenaar) ze naar de politie zouden gaan. Nu heb ik een uitgaansverbod van een maand opgelegd gekregen en heb ik mijn rijbewijs voor 3 maanden in moeten leveren.
De mate van straf is ook correct? Ikzelf vind namelijk de verhouding zoek. Helemaal de bedreiging van mijn vader van mogelijke vervolging. En ja, dat zou het doen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:58 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat je niet in fout was? Je bent in fout, je moet voor alles kunnen stoppen...
Sorry nogmaals, je ouders hebben gelijk. Je mag blij zijn dat het enkel blikschade was. Beter ook drie auto's als ruimte laten... dat is het minimum.
Ik begrijp de gedachte erachter, dat zeker. Het is alleen jammer dat ze mijn vaardigheid negeren en het puur om het niet nakomen van de afspraak gaat.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:01 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vind de straf overdreven, maar ik heb het idee dat jij niet kunt inzien waarom ze dit doen.
Welke vaardigheid? Dat je kunt rijden? Want die vaardigheid heb je namelijk nog niet als beginnend bestuurder. Niet in de zin zoals iemand die al een aantal jaar rijdt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:02 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik begrijp de gedachte erachter, dat zeker. Het is alleen jammer dat ze mijn vaardigheid negeren en het puur om het niet nakomen van de afspraak gaat.
Ja straf is wat dubieus, maar in mijn troll post zat wel waarheid.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:00 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
De mate van straf is ook correct? Ikzelf vind namelijk de verhouding zoek. Helemaal de bedreiging van mijn vader van mogelijke vervolging. En ja, dat zou het doen.
Jou vaardigheid? tot auto's in prak rijden?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:02 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik begrijp de gedachte erachter, dat zeker. Het is alleen jammer dat ze mijn vaardigheid negeren en het puur om het niet nakomen van de afspraak gaat.
Klopt, je leert pas rijden als je eenmaal zelfstandig deelneemt aan het verkeer. Maar me 3 maanden niet in een auto laten rijden gaat daar niet aan bijdragen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:03 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Welke vaardigheid? Dat je kunt rijden. Want die vaardigheid heb je namelijk nog niet als beginnend bestuurder. Niet in de zin zoals iemand die al een aantal jaar rijdt.
Gaat daar inderdaad niet aan bijdragen, maar ik kan heel goed begrijpen dat ze die straf in gedachten hebben, aangezien jij ongelukken maakt in het verkeer.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:04 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Klopt, je leert pas rijden als je eenmaal zelfstandig deelneemt aan het verkeer. Maar me 3 maanden niet in een auto laten rijden gaat daar niet aan bijdragen.
De opmerking over 'joyriden' is wat overdreven, maar verder vind ik de straf niet zo verkeerd.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:00 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
De mate van straf is ook correct? Ikzelf vind namelijk de verhouding zoek. Helemaal de bedreiging van mijn vader van mogelijke vervolging. En ja, dat zou het doen.
Ik snap dat het een moeilijk te geloven verhaal is als ik zeg dat ook menig beoefend bestuurder hier de fout in was gegaan. Ik praat mijn ongeluk niet goed. Mijn ouders veroordelen me omdat het me gebeurd is terwijl het ook iemand met veel ervaring kon zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:03 schreef practics het volgende:
[..]
Ja straf is wat dubieus, maar in mijn troll post zat wel waarheid.
Zulke dingen als, auto van ouders lenen geven altijd gezeik vroeg of laat.
Het enigste wat je er aan kunt doen, is gewoon je eigen auto, dan is het je eigen en moet je zelf weten hoe of wat. Tot die tijd, zijn ze voor jou helaas in de positie om jou te weigeren die auto te rijden. Dat rijbewijs is een ander verhaal, maar bijgevolg waar je weinig aan kunt doen omdat je thuis woont.
[..]
Jou vaardigheid? tot auto's in prak rijden?
Meer heb je niet laten zien, op wat afspraken negeren na
Heb je je rijbewijs eigenlijk zelf betaald?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:04 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Klopt, je leert pas rijden als je eenmaal zelfstandig deelneemt aan het verkeer. Maar me 3 maanden niet in een auto laten rijden gaat daar niet aan bijdragen.
Maar jij was het die de fout in ging, niet een willekeurige bestuurder met meer ervaring.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:06 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik snap dat het een moeilijk te geloven verhaal is als ik zeg dat ook menig beoefend bestuurder hier de fout in was gegaan. Ik praat mijn ongeluk niet goed. Mijn ouders veroordelen me omdat het me gebeurd is terwijl het ook iemand met veel ervaring kon zijn.
Juist...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:06 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik snap dat het een moeilijk te geloven verhaal is als ik zeg dat ook menig beoefend bestuurder hier de fout in was gegaan. Ik praat mijn ongeluk niet goed. Mijn ouders veroordelen me omdat het me gebeurd is terwijl het ook iemand met veel ervaring kon zijn.
Kerel daar denk jij over 5 jaar heel anders over. Dat je je beleving nuquote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:06 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Jeetje, dat inzicht had ik al tijdens mijn rijles. Dat is namelijk toch iets wat je moet beheersen om te slagen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:07 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Juist.... Als je een onoverzichtelijke bocht nadert pas je je snelheid aan flapdrol. Menig geoefende bestuurder heeft dat inzicht namelijk gekregen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:08 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jeetje, dat inzicht had ik al tijdens mijn rijles. Dat is namelijk toch iets wat je moet beheersen om te slagen?
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:32 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:07 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Heb je je rijbewijs eigenlijk zelf betaald?
En tsja zolang je geen eigen auto hebt. Het is natuurlijk wel hun auto.
Het kan ook zijn dat je iedere keer met lessen mazzel hebt gehad.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:36 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Binnen 29 uur rijles mijn rijbewijs bemachtigd veranderd natuurlijk niets aan de zaak.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:53 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Eh.. nee dus... want dan had je er niet zo dicht op gaan rijden en had je de situatie beter in moeten schatten.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:36 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Wil alleen zeggen dat ik weldegelijk fatsoenlijk een auto kan besturen, een rijbewijs krijg je niet voor niets.
Dit.quote:
Met staatsexamen krijg je je rijbewijs zowat in je strot geduwd zo van: hier neem alsjeblieft meequote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:09 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat je iedere keer met lessen mazzel hebt gehad.
[..]
[..]
Eh.. nee dus... want dan had je er niet zo dicht op gaan rijden en had je de situatie beter in moeten schatten.
Het was spits, men reed tops 105 km/u, rumoerigheid ten top tot zelfs met 30 km/u over de A50. Hoogstwaarschijnlijk is het ongeluk een samenhang van weinig rijervaring, met als gevolg alsnog niet genoeg afstand, alertheid en een heel ongelukkig moment waarbij mij voorligger vol op de rem gaat.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:07 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Juist.... Als je een onoverzichtelijke bocht nadert pas je je snelheid aan flapdrol. Menig geoefende bestuurder heeft dat inzicht namelijk gekregen.
Weldegelijk nee.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Met staatsexamen krijg je je rijbewijs zowat in je strot geduwd zo van: hier neem alsjeblieft mee
Behalve fusionfreak haha
Gast ik rij al 9 jaar woon-werk en maak nog steeds om de zoveel tijd noodstops mee. Vaak doordat iemand verderop zijn wagen naar links dondert.... zoiets heet vooruit kijken voorbij je voorganger en ja, dit leer je gaandeweg. Dat wil niet zeggen dat je niet zelf 100% fout zit, ga dan rechts rijden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:10 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Het was spits, men reed tops 105 km/u, rumoerigheid ten top tot zelfs met 30 km/u over de A50. Hoogstwaarschijnlijk is het ongeluk een samenhang van weinig rijervaring, met als gevolg alsnog niet genoeg afstand, alertheid en een heel ongelukkig moment waarbij mij voorligger vol op de rem gaat.
Maar bedankt iedereen, nu voel ik me nog kutter.
Het gaat erom dat je je fout niet toegeeft en er niet omheen draait door te zeggen dat menig ervaren bestuurder ook de fout in zou gaan. Dat geeft aan dat je nog steeds vindt dat je niks fout hebt gedaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:10 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Het was spits, men reed tops 105 km/u, rumoerigheid ten top tot zelfs met 30 km/u over de A50. Hoogstwaarschijnlijk is het ongeluk een samenhang van weinig rijervaring, met als gevolg alsnog niet genoeg afstand, alertheid en een heel ongelukkig moment waarbij mij voorligger vol op de rem gaat.
Ja, vooral als je al weet dat verkeer steeds vol de ankers in gaat en weer optrekt, is dat een teken om extra afstand te nemen. Dat ongeluk is gewoon echt jou fout, van jou onkunde en overmoedigheid. En reed je met die volg afstanden ook met rijlessen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:10 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik heb weldegelijk schuld. Alleen was wat ik probeerde om het te voorkomen jammerlijk niet genoeg.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:12 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je je fout niet toegeeft en er niet omheen draait door te zeggen dat menig ervaren bestuurder ook de fout in zou gaan. Dat geeft aan dat je nog steeds vindt dat je niks fout hebt gedaan.
Zowel met rijles als examen marginaal snelweg gereden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:13 schreef practics het volgende:
[..]
Ja, vooral als je al weet dat verkeer steeds vol de ankers in gaat en weer optrekt, is dat een teken om extra afstand te nemen. Dat ongeluk is gewoon echt jou fout, van jou onkunde en overmoedigheid. En reed je met die volg afstanden ook met rijlessen?
Fijn dat je inziet dat je schuld hebt, waarom wil je dan niet inzien dat het daadwerkelijk kwam omdat je een gebrek aan ervaring hebt, waar menig ervaren bestuurder er wel mee kan omgaan, juist omdat zij die ervaring al hebben?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:13 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik heb weldegelijk schuld. Alleen was wat ik probeerde om het te voorkomen jammerlijk niet genoeg.
Wordt daar echt onderscheid in gemaakt? Vooral van dat joyriden dan, want dat al dan niet verzekerd zijn, is wel het e.e.a. over te vinden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:00 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Eerst maar het WGR gedeelte, het is geen joyriding en het is niet strafbaar en je was ook gewoon verzekerd. Waarom? Nou omdat je vrije toegang had tot de autosleutels.[/b]
Ik heb zoiets ook eens aan de haak gehad, helaas toen als de andere partij
En verder, een rijbewijs zegt niet dat je kunt rijden, het zegt dat je mag beginnen met leren rijden.
Dat ongeluk was dan ook dom van je. Aan de andere kant zouden mijn ouders niet het recht hebben mijn rijbewijs in te vorderen.
Hoe wil ik rijervaring opdoen als ik geen auto mag besturen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:14 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Fijn dat je inziet dat je schuld hebt, waarom wil je dan niet inzien dat het daadwerkelijk kwam omdat je een gebrek aan ervaring hebt, waar menig ervaren bestuurder er wel mee kan omgaan, juist omdat zij die ervaring al hebben?
Niet. Maar ik ga er vanuit dat je ouders je zo'n zware straf geven omdat je het een beetje goed probeert te praten door het argument te voeren dat een ervaren bestuurder ook de fout in was gegaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:16 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Hoe wil ik rijervaring opdoen als ik geen auto mag besturen?
Wat jij niet in wil zien, is dat je hun auto niet mag besturen (wat ik dus niet zo gek vind). Er wordt toch niks gezegd over een andere auto?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:16 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Die kans heb je gehad, en die heb je behoorlijk goed verneukt, wie krijg het nou in godsnaam voor elkaar om hem na 8 uur van ophalen rijbewijs hem in elkaar te stuiteren?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:16 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Het gaat er om dat je excuses maakt omtrent de aanrijding. Dingen als "ik heb er alles aan gedaan" en "ervaren bestuurders was dit ook overkomen" sieren je niet en zorgen ervoor dat je er juist niets van leert. Acceptatie wel. Hopelijk leer je ervan, dat is juist het belangrijkste.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:16 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Goed dat je dat inziet. Leer ervan om je eigen beperkingen te kennen, niet te overmoedig te zijn (bv. door dicht op de voorganger te rijden). Beste wat je nu kunt doen is de straf gewoon accepteren. Je zat fout, en je ouders hadden ook qua afspraken terecht mogen verwachten dat op jouw leeftijd ze op jouw konden vertrouwen. En ze weten ook dat de enige manier waarop je op deze leeftijd nog ergens van leert is als de straf echt aankomt. En ze willen liever niet dat de straf komt in de vorm van een of ander nog groter ongeluk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:13 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik heb weldegelijk schuld. Alleen was wat ik probeerde om het te voorkomen jammerlijk niet genoeg.
Dit gaat contraproductief werken. Desalniettemin heb ik al uitvoerige discussies gevoerd met mijn ouders over wat er precies misging. Voor hun is het duidelijk dat ik voor mijn mogelijkheden ze goed mogelijk heb gehandeld, hetzij alsnog met negatieve gevolgen. Ik heb geaccepteerd dat ik al redelijk wat in te leveren heb gezien een kostenpost van 2600 euro voor mijn rekening.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Niet. Maar ik ga er vanuit dat je ouders je zo'n zware straf geven omdat je het een beetje goed probeert te praten door het argument te voeren dat een ervaren bestuurder ook de fout in was gegaan.
Je ouders zijn wel meesterlijke bazen in je de gevolgen te laten voelen!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:21 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dit gaat contraproductief werken. Desalniettemin heb ik al uitvoerige discussies gevoerd met mijn ouders over wat er precies misging. Voor hun is het duidelijk dat ik voor mijn mogelijkheden ze goed mogelijk heb gehandeld, hetzij alsnog met negatieve gevolgen. Ik heb geaccepteerd dat ik al redelijk wat in te leveren heb gezien een kostenpost van 2600 euro voor mijn rekening.
Als het zijn auto was geweest had ie ook alles moeten betalen ... Ik zie niet in waarom dit anders zou moeten zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:24 schreef practics het volgende:
[..]
Je ouders zijn wel meesterlijke bazen in je de gevolgen te laten voelen!
Maarja, dat is in het ekte leven ook gewoon zo
Daarom dat laatste zinnetje ook.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:25 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Als het zijn auto was geweest had ie ook alles moeten betalen ... Ik zie niet in waarom dit anders zou moeten zijn.
Aangifte doen van diefstal van je rijbewijs. Of ermee dreigen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:21 schreef Danger.Mouse het volgende:
Nu heb ik een uitgaansverbod van een maand opgelegd gekregen en heb ik mijn rijbewijs voor 3 maanden in moeten leveren.
Ja, lekker olie op het vuur gooien. Zou ik ook doenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:34 schreef nattermann het volgende:
[..]
Aangifte doen van diefstal van je rijbewijs. Of ermee dreigen.
Ik hoop niet dat je dat zo vrij letterlijk hebt gezegd. Wat een gelul.quote:Ouders vragen waarom en als reden geef ik op dat ik wilde laten zien dat ik fatsoenlijk een auto kan besturen en het ongeluk een samenhang van heel ongelukkige omstandigheden was en mijn verantwoordelijkheid wilde tonen door normaal en verantwoord met de auto om te gaan.
Ouders dreigen met aangifte, "pikken" z'n rijbewijs in, dan zie ik niet in waarom hij niet mag dreigen met hetzelfde.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:40 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ja, lekker olie op het vuur gooien. Zou ik ook doen
omdat TS thuis woont, en zich dus naar hun regels moet gedragen, anders moet die toch echt het huis uit.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 01:08 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ouders dreigen met aangifte, "pikken" z'n rijbewijs in, dan zie ik niet in waarom hij niet mag dreigen met hetzelfde.
Mee eens, TS moet zich natuurlijk aan hun regels houden, maar je eigen zoon 3 maanden z'n rijbewijs afpakkenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 01:09 schreef practics het volgende:
[..]
omdat TS thuis woont, en zich dus naar hun regels moet gedragen, anders moet die toch echt het huis uit.
Denk je nu echt dat die broer langs ts gaat zitten als deze naar zijn werk rijdt dan een tijd gaat wachten totdat TS klaar is.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:43 schreef zatoichi het volgende:
Zeg TS, die broer van jou had de verantwoordelijkheid om naast jou te zitten tijdens het rijden. Jij hebt hem gevraagd om de auto te mogen rijden en hij heeft hierin toegestemd zonder zelf naast jou te gaan zitten?
Volgens mij moeten je ouders even met je broer gaan praten, en leren dat als je verantwoordelijkheid van je ouderschap overdraagt aan iemand anders en deze persoon zich er niet aan houdt, ze niet bij jou moeten aankomen, maar bij hem.
Dan ken jij de A50 niet (bijvoorbeeld bij Veghel zit zo'n veraderlijke bocht)...... ik rijd die hele A50 van Zwolle tot Eindhoven elke weekend. Er zitten stukken in die zonder ervaring best vervelend kunnen zijn c.q. je zeer kunnen verrassenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat die broer langs ts gaat zitten als deze naar zijn werk rijdt dan een tijd gaat wachten totdat TS klaar is.![]()
TS moet gewoon niet zeuren en de gevolgen van het niet nakomen van afspraken als een volwassene accepteren.
Sowieso TS zijn beschrijving dat hij 105 KM/u reed op de linker strook er er vervolgens een onoverzichtelijk bocht kwam. Ik ben op snelwegen nog nooit onoverzichtelijke bochten tegen gekomen. Alleen bestuurders zoals TS die idd maar 1 auto afstand houden en niet eens de tijd meer hebben om te kunnen anticiperen op de voorganger hierdoor. Ik heb toch echt tijdens mijn rijlessen geleerd dat ik 2 seconden afstand moet houden dat is bij 100 KM/U ruim 50 meter. Daarin zou je dus echt wel dat ongeluk voorkomen moeten kunnen hebben.
Als jij vanachter op je voorligger knalt heb je gewoon te weinig afstand gehouden. En dan ben jij automatisch schuldig. Afstand houden is bij mijn weten 1 van de zaken waar ze behoorlijk op hameren bij je rijlessen. All je dat na 8 uur alweer vergeten bent, heb je weinig kaas gegeten van autorijden. Ik begrijp je ouders standpunt heel goed. Zeer verantwoordelijke ouders, toppiequote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:29 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik heb geen ongeluk veroorzaakt. Het is me overkomen en ik heb mijn best gedaan om het te voorkomen. Helaas is dat door mijn gebrek aan rijervaring niet gelukt.
Bij de Veghel- 't Ven net voor de brug/afrit is het inderdaad gebeurd.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:15 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Dan ken jij de A50 niet (bijvoorbeeld bij Veghel zit zo'n veraderlijke bocht)...... ik rijd die hele A50 van Zwolle tot Eindhoven elke weekend. Er zitten stukken in die zonder ervaring best vervelend kunnen zijn c.q. je zeer kunnen verrassen
Hehe, inderdaad. Zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:59 schreef Laureline het volgende:
Wat doet iedereen hier begripvol tegenover die ouders zeg! Kom op, per ongeluk een deuk in je ouders' auto rijden met je kersverse rijbewijs hoort er gewoon bij, iedereen heeft wel zo'n ervaring. Dat deed mijn moeder destijds met de auto van mijn grootouders, dat gebeurde mij met de auto van mijn ouders, en dat zal mijn kind straks met onze auto doen. En daarna kijk je extra uit in die specifieke situatie (parkeergarage, file, boomstronken, paaltjes...) Dáár leer je pas van rijden!
De ouders van TS hadden ook gewoon knorrig van de bank kunnen opkijken en zeggen: "Nou, nu maar even niet hoor," de eerstvolgende keer dat de sleutels werden gevraagd. En dan na een week of wat het gebruik van de auto weer toestaan. Dàt was een passende reactie geweest.
Nu vind ik het gewoon hysterisch te noemen. 'Joyriding', alsof hij met wat cokesnuivende vrienden nachtenlang die auto heeft afgeragd, terwijl hij één keertje braaf naar zijn werk (!) is gereden. Idioot gewoon.
Kortom: snel op jezelf gaan wonen, TS! Want als ze in deze situatie al zo 'begripvol' reageren, in de veronderstelling dat dit een goede opvoedkundige keuze is, zal dat wel vaker gebeuren.
Eindelijk iemand die met een gegronde mening iets verteld waar ik me in kan vinden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:59 schreef Laureline het volgende:
Wat doet iedereen hier begripvol tegenover die ouders zeg! Kom op, per ongeluk een deuk in je ouders' auto rijden met je kersverse rijbewijs hoort er gewoon bij, iedereen heeft wel zo'n ervaring. Dat deed mijn moeder destijds met de auto van mijn grootouders, dat gebeurde mij met de auto van mijn ouders, en dat zal mijn kind straks met onze auto doen. En daarna kijk je extra uit in die specifieke situatie (parkeergarage, file, boomstronken, paaltjes...) Dáár leer je pas van rijden!
De ouders van TS hadden ook gewoon knorrig van de bank kunnen opkijken en zeggen: "Nou, nu maar even niet hoor," de eerstvolgende keer dat de sleutels werden gevraagd. En dan na een week of wat het gebruik van de auto weer toestaan. Dàt was een passende reactie geweest.
Nu vind ik het gewoon hysterisch te noemen. 'Joyriding', alsof hij met wat cokesnuivende vrienden nachtenlang die auto heeft afgeragd, terwijl hij één keertje braaf naar zijn werk (!) is gereden. Idioot gewoon.
Kortom: snel op jezelf gaan wonen, TS! Want als ze in deze situatie al zo 'begripvol' reageren, in de veronderstelling dat dit een goede opvoedkundige keuze is, zal dat wel vaker gebeuren.
Praat aub voor jezelf. Niet iedereen maakt brokken, het zal wel liggen aan het feit dat je een vrouw bent.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:59 schreef Laureline het volgende:
Ah dus we moeten allemaal zeggen dat je ouders eigenlijk een stel onbegripvolle mensen zijn die graag willen dat jij zomaar een volgend ongeluk maakt en het heel fijn vinden dat je gemaakte afspraken niet nakomt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 01:36 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die met een gegronde mening iets verteld waar ik me in kan vinden.
Gast, je vraagt mensen om een mening, en 3 pagina's lang geven mensen je ongelijk. Komt er eentje langs die je gelijk geeft en meteen is dat een gegronde mening. Naar mijn mening is het terecht dat je ouders je als kind behandelen, want je zoektocht naar je gelijk en medestanders toont hun gelijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 01:36 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die met een gegronde mening iets verteld waar ik me in kan vinden.
Beetje kinderachtig dit, TS.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 01:36 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan fair. Mijn moeder stelde me voor de keuze toen ik een kapotte bumper veroorzaakte bij haar boodschappen auto, of de reparatie betalen, of de noclaim daling compenseren. Gelukkig was die bumper niet zo duur.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef Danger.Mouse het volgende:
Helaas geen troll![]()
De auto is fullrisk verzekerd en ik mag opdraaien voor de door mij veroorzaakte extra poliskosten à ¤42/maand voor de komende 5/6 jaar.
Als je maximale noclaim hebt, is all-risk ook voor oudere auto's prima te doen hoor, dit hoeft niet automatisch een nieuwe auto te zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:43 schreef Montresor het volgende:
Pff, wat een overdreven ouders zeg. Natuurlijk schrik je als je hoort dat je kind een ongeluk heeft gehad, maar om dan zo te reageren als die ouders doen is echt achterlijk. En dat stelletje internethelden die altijd alle bevelen hebben opgevolgd van hun ouders die liegen of wonen nog thuis en krijgen iedere dag hun bammetje gesmeerd met een bak koffie op bed van hun mammie.
Als je net je rijbewijs hoort het erbij dat je je in een paar penibele situaties bevindt. Bij de meeste blijft dit beperkt tot bijna-ongelukken. Jij hebt echter de pech gehad dat dit een ongeluk werd. Ja, dus je hebt blikschade, so what, jij bent heel toch? Ik snap "straf" in dit opzicht niet goed want volgens mij schrik je al genoeg van een ongeluk, dan is zo'n uit verband gerukte straf heus niet productief. Serieus, naar de politie stappen wegens joyridingZijn het je ouders of zijn het godverdomme vreemden wier auto je hebt gestolen?? Wat een sneue droeftoeters. Je eigen kind aanklagen wegens joyriding, hahaha wat een ontzettend sneue lui zeg.
En nog iets, die auto is volledig verzekerd. Dat doe je alleen bij nieuwe/dure auto's. Waarom, echt, WAAROM kopen je ouders in Toutatis' naam een dure auto voor twee personen die net hun rijbewijs hebben gehaald?? Als ik net een rijbewijs heb ga ik toch ook geen nieuwe kar kopen? Als ik net motor kan rijden dan koop ik toch ook geen sportmodel die 300 km/u gaat? Als ik net leer surfen ga ik toch ook niet 6 meter hoge golven berijden? Je begint klein en groeit zo naar groot uit. Maar aan het inlevingsvermogen wat je hebt geschetst dat je ouders bezitten is dit veel teveel gevraagd naar mijn mening.
Zo, en dan nu vast weer naar bevel is bevel posts.
Dat ging ie ook niet toen hij nog geen rijbewijs had.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:01 schreef fruityloop het volgende:
En sowieso is 5km fietsen nou niet een afstand waar TS dood van gaat lijkt me.![]()
Dat stuk ken ik ook en dat is echt niet zo verraderlijk als je hier wil doen voorkomenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:15 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Dan ken jij de A50 niet (bijvoorbeeld bij Veghel zit zo'n veraderlijke bocht)...... ik rijd die hele A50 van Zwolle tot Eindhoven elke weekend. Er zitten stukken in die zonder ervaring best vervelend kunnen zijn c.q. je zeer kunnen verrassen
Dat. Je ouders zijn natuurlijk ook wat bezorgd en willen van jou zien dat je verantwoordelijkheid hebt met betrekking tot het autorijden. In hun auto rijden terwijl ze dat verboden hebben is natuurlijk niet de afspraak. Als je je daar gewoon aan houdt zullen je ouders wel bijdraaien.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Feitelijk hebben je ouders gelijk en het kan geen kwaad om eens met de neus op wat feiten gedrukt te hebben. Ik vermoed dat na een tijdje nederigheid van jouw kant ze best snel zullen bijdraaien.
Ja, maar los van hoe de ouders van TS reageren, TS zelf snapt 't gewoon niet. Het stuk waar hij reed is in mijn ogen helemaal niet zo onoverzichtelijk, in die zin, dat je moet anticiperen op wat je ziet. Zie je iets niet (goed) of twijfel je, dan hou je in. TS reed daar met 105km/u, op de linkerbaan maar is tegelijkertijd bezig over dat ie echt wel kan rijden en 'niet voor niks' z'n rijbewijs heeft gehaald.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat. Je ouders zijn natuurlijk ook wat bezorgd en willen van jou zien dat je verantwoordelijkheid hebt met betrekking tot het autorijden. In hun auto rijden terwijl ze dat verboden hebben is natuurlijk niet de afspraak. Als je je daar gewoon aan houdt zullen je ouders wel bijdraaien.
Wat lul je nou?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:06 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Hoezo, was het een kettingbotsing, klapte je voorganger ook op de auto daarvoor? Of kon die wel remmen met die snelheid en die onoverzichtelijke bocht?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:06 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dan heeft ie helemaal geen auto meerquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:24 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Jezus wat een trieste actie van je ouders. Ongelukken kunnen gebeuren. Of je nu net je rijbewijs hebt of al 20 jaar. Beetje kortzichtig van je ouders.
Ik zou gewoon lekker op kamers gaan TS, zo te horen ben je dan beter af
Voor een paar honderd euro koop je een auto op marktplaats. Ford escort of polootje. Ben ik vroeger ook mee begonnen. Prima auto's om in auto te leren rijden. Ook geen gezeik met je ouders of je broer. Opgelost!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:25 schreef yes_no_maybe het volgende:
[..]
Dan heeft ie helemaal geen auto meer
Waarschijnlijk nieteens, 99% van de autorijders rijden puur op geluk en de oplettendheid van een ander om geen ongeluk te maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:30 schreef Ruis het volgende:
[..]
Da's niet pure pech, hoogstwaarschijnlijk had iemand met meer rij-ervaring die situatie beter ingeschat en was er niets gebeurd.
En als ie zich niet aan de gemaakte afspraken houdt, dan moet ie ook rekening houden met de consequenties.
Naieve ouders (ons kind overkomt dat nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:45 schreef lyolyrc het volgende:
Ik kan me voorstellen dat de ouders de teugels aantrekken, nu TS een afspraak heeft geschonden. Uit zijn verhaal leid ik wel af dat zijn ouders een nieuwe of jonge tweedehands auto hebben aangeschaft en dat vind ik vreemd, zeker aangezien TS een beginnend bestuurder is. Waarom niet eerst een oudere tweedehands waar je een deuk of kras extra niet op ziet?
Waarschijnlijk bedoel je een 205quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:52 schreef GSbrder het volgende:
Een peugotje 206 uit 1996 krijg je ook vrij snel total.
Daar hoef je niet hard voor te botsen.
Ik kan me zomaar voorstellen dat TS' ouders bedacht hadden dat het wel een nieuwe, veilige auto moest zijn. Stel je voor dat hij zou botsen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Naieve ouders (ons kind overkomt dat niet)
Nu overkwam hem dat dus mooi wel, en zijn ze diep! geschokt..
Heet ik nu freud?
Mijn voorganger klapte eerst tegen een ander aan, hierna ging ik er pas tegenaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoezo, was het een kettingbotsing, klapte je voorganger ook op de auto daarvoor? Of kon die wel remmen met die snelheid en die onoverzichtelijke bocht?
Raar, eerder in het topic heb je tot tweemaal toe verteld dat hij een noodstop maakte. Nu klapte hij al tegen zijn voorganger?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:51 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Mijn voorganger klapte eerst tegen een ander aan, hierna ging ik er pas tegenaan.
noodstop / hard remmen / tegen de voorganger aan klappen.. das hetzelfde toch?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:55 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Raar, eerder in het topic heb je tot tweemaal toe verteld dat hij een noodstop maakte. Nu klapte hij al tegen zijn voorganger?
En pas nadat je een paar jaar in een ware baggermobiel hebt gereden kan je een betere of nieuwe wagen echt appreciëren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:27 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Voor een paar honderd euro koop je een auto op marktplaats. Ford escort of polootje. Ben ik vroeger ook mee begonnen. Prima auto's om in auto te leren rijden. Ook geen gezeik met je ouders of je broer. Opgelost!
Dat kan toch? Als de voorganger te dicht op zijn voorganger zat en deze inene hard moest remmen, zou de voorganger van TS het niet meer hebben kunnen beremmen waardoor deze erop is geklapt waardoor de vertraging zo groot is dat TS er ook op is geklapt. Voor TS niets aan te doen, maar TS zit wel achterop dus is wel schuldig. Daarom bij remacties goed in je spiegels blijven kijken en zo nodig even de vluchtstrook op schuiven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:55 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Raar, eerder in het topic heb je tot tweemaal toe verteld dat hij een noodstop maakte. Nu klapte hij al tegen zijn voorganger?
Lees de eerste paar pages van het topic maar eens, daar komt het toch echt wel over of dat die eerste auto gewoon heel erg remde mi.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
noodstop / hard remmen / tegen de voorganger aan klappen.. das hetzelfde toch?
Dat rijbewijs innemen gaat mij ook een stap te ver, da's een persoonlijk document, en kan TS ook nodig hebben om zicht kunnen identificeren op straat etc. Dat ze hem even niet laten rijden in die auto kan ik wel begrijpen, binnen 8 uur een ongeluk, én dan ook nog eenzijdig afspraken negeren, is natuurlijk een valide reden voor wat wantrouwen, wat TS moet terug verdienen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:22 schreef Soempie het volgende:
Het slaat de hele tijd twee kanten op hier: of TS is fout, of de ouders. Wat mij betreft zijn zowel de TS als de ouders idioot. TS, omdat hij het ongeluk goed wil praten, etc. En de ouders vanwege de overdreven maatregelen.
Waarheid als een koe! Je leert pas echt rijden met een oud wrak, dan leer je pas echt vooruit kijken en de fouten van anderen te anticiperen, één reden: zelfbehoud. Als jij niet goed op lette had je geen abs/carbon remblokken om je fout de corigeren, je zat dan in je voorgangerquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:57 schreef Marie30 het volgende:
[..]
En pas nadat je een paar jaar in een ware baggermobiel hebt gereden kan je een betere of nieuwe wagen echt appreciëren.
Dat TS alleen met broer naast zich zou mogen rijden vond ik al overdreven, maargoed, dat was de afspraak en daar had hij zich dan ook maar aan moeten houden of hij had ze vooraf moeten overtuigen dat het overdreven was. Dat heeft hij niet gedaan en dan kan ik me goed voorstellen dat ze boos zijn, maar dat betekent niet dat ik het eens ben met de verdere acties van de ouders.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat rijbewijs innemen gaat mij ook een stap te ver, da's een persoonlijk document, en kan TS ook nodig hebben om zicht kunnen identificeren op straat etc. Dat ze hem even niet laten rijden in die auto kan ik wel begrijpen, binnen 8 uur een ongeluk, én dan ook nog eenzijdig afspraken negeren, is natuurlijk een valide reden voor wat wantrouwen, wat TS moet terug verdienen.
Je wilt dus alleen horen wat je wilt horen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 01:36 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen dat men bij de rijlessen verplicht een gecontroleerd klein ongelukje/noodsituatie moet meemaken. Pas dan heb je eigenlijk door wat voor enorme impact (letterlijk en figuurlijk) dat heeft.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:06 schreef Life2.0 het volgende:
Waarheid als een koe! Je leert pas echt rijden met een oud wrak, dan leer je pas echt vooruit kijken en de fouten van anderen te anticiperen, één reden: zelfbehoud. Als jij niet goed op lette had je geen abs/carbon remblokken om je fout de corigeren, je zat dan in je voorganger
Ben na zo'n 7 jaar van een oldtimer naar een luxe nieuwe gegaan, en de eerste paar dagen gewoon testen tot hoe ver ik kon gaan, zodat ik (zonder abs dus) precies wist hoe hard ik op welke ondergrond kon gaan zonder te slippen/blokkeren..
Dat dus. Op deze manier, dit niveau (voor straf pakken we je speelgoed af!) krijg je 'kinderen' (TS is goddomme volwassen) die zich blijven gedragen als verongelijkte pubers (ik ga lekker stiekem toch en het was maar alleen op de laatste dahahaaaag de rest heb ik mij goed gedragen boehoe). Die ouders oogsten precies wat ze gezaaid hebben, iemand die het noodgedwongen altijd bij een ander moet zoeken en begrensd moet worden omdat hij nooit geleerd heeft zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:47 schreef Friek_ het volgende:
Jezelf niet aan afspraken houden valt niet goed te praten en zou ik ook pissig om worden, maar dat uitgaansverbod, rijbewijs afpakken en dreigen met de politie erbij te halen vind ik wel de bizarre kant op gaan.
Opvoeding draait er juist om dat kinderen hun fouten mogen maken, niet dat je ze door middel van vreemde maatregelen maar gaat voorkomen dat ze nogmaals die fouten kunnen maken. Daarnaast, waar is in hemelsnaam je gevoel voor humor gebleven als je niet het uiterst ironische van deze situatie kan inzien? Als ik de ouder van TS was had ik eerst de ballen uit m'n broek gelachen om dit soort faalacties van je kind. Een auto blijft maar een auto hoor.
Dat is toch geklets? Je hebt die auto puur gebruikt omdat je geen zin had om nat te regenenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:39 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Dat is de reden dat je de auto wilde gebruiken, niet dat je enig verantwoordelijkheidsgevoel wil tonen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:21 schreef Danger.Mouse het volgende:
Tot op de laatste dag. Ik moest werken en er zou op zowel de heen als terugweg een shitload aan regen vallen. Aangezien ik niet veel voelde om verzopen op mijn werk aan te komen vroeg ik aan mijn broer of ik de auto mocht lenen.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:32 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Heel simpel: als jij werkelijk vindt dat je ouders onredelijk en onrechtvaardig zijn, dan ga je de deur uit. Je hebt er de leeftijd voorquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:34 schreef Danger.Mouse het volgende:
Terug naar de kwestie redelijkheid en rechtvaardigheid betreft ouders alsjeblieft.
Huh wat? Waarom zouden zijn ouders aansprakelijk zijn als hij brokken maakt? De toegang tot de auto ontzeggen, prima -het is tenslotte hun auto-, rijbewijs afpakken, daar zou ik eens lekker met aangifte van diefstal gaan dreigen (blijkbaar normale manier van communiceren in dit gezin).quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:23 schreef Chandler het volgende:
Het inleveren van je rijbewijs kan ik mij iets bij voorstellen, je ouders zijn namelijk gewoon aansprakelijk als JIJ fouten maakt en daar dus ook voor moeten boeten (betalen) maar dat ze je dan ook nog eens een maand een stap verbod opleggen vind ik wel heel erg slap..
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:04 schreef Cat22 het volgende:
TS klaagt dat zijn sociale contacten eraan gaan als hij geen auto mag rijden. Hoe heeft hij het in hemelsnaam de 18 jaar ervoor gered?
D'r zijn maar weinigen die het inzicht krijgen, hulde daarvoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:46 schreef Danger.Mouse het volgende:
Topic nog een paar keer van voor tot achter goed doorgenomen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet reëel nadacht over de consequenties en dat ik inderdaad mijn ouders eerst had moeten vragen of ik de auto mocht gebruiken. Maar ik ben nog steeds van mening dat de straf niet passend is voor het verbeteren van mijn rijvaardigheid.
Hier kan wel een slotje op, het is duidelijk voor mij.
Ik denk dat iedereen dat wel met je eens is. Rijden leer je door het te doen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:46 schreef Danger.Mouse het volgende:
Maar ik ben nog steeds van mening dat de straf niet passend is voor het verbeteren van mijn rijvaardigheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |