abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103021793
Avond,

Zoals gewoonlijk begint een verhaal bij het begin en zo ook deze. 2 maanden geleden heb ik mijn rijbewijs behaalt . Op de dag dat ik mijn rijbewijs in de ochtend had afgehaald bij het gemeentehuis heb ik een ongeluk gehad op de snelweg door een situatie waarbij een noodstop vereist was en ik op mijn voorligger botste. Het gebeurde om half 6 op de A50, terwijl het verkeer heel onrustig reed en er nauwelijks snelheden van 100 km/u werden gehaald. Er was geen letsel, alleen blik- en milde motorische schade) Dit gebeurde in de auto van mijn ouders die voor mijn broer en ik is aangeschaft i.v.m. de verre afstand van en naar school.

Dit houdt dus in dat ik na slechts 8 uur in het bezit van mijn rijbewijs al een ongeluk had meegemaakt. Reden voor mijn ouders om te zeggen dat ik niet meer alleen mocht rijden totdat ik bewezen had dat ik fatsoenlijk een auto kan besturen. (Dat wil zeggen dat ik met mijn vader naar school zou rijden aangezien hij in dezelfde stad werkt als waar ik naar school ga.) Immers, ik heb mijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen en scheurde als een volstrekte malloot over de snelweg. :{

2 weken verder. Enige tijd met mijn vader gereden en hij merkt dat ik de kwaliteiten heb om fatsoenlijk en verantwoordelijk een auto te besturen. Top pap, dit merkten ze ook tijdens het rijexamen. }:| Mijn ouders gaan op vakantie maar er is de afspraak dat ik niet in de auto zou rijden tenzij mijn broer ernaast zat. Mijn broer was bekend met deze afspraak.

Al die tijd heb ik de auto niet gebruikt. Tot op de laatste dag. Ik moest werken en er zou op zowel de heen als terugweg een shitload aan regen vallen. Aangezien ik niet veel voelde om verzopen op mijn werk aan te komen vroeg ik aan mijn broer of ik de auto mocht lenen. Ingestemd, maar als het mis zou gaan zouden de consequenties voor mij zijn. Niets meer dan redelijk. De afstand van 5 kilometer heen en 5 kilometer terug was dan ook zo gedaan en er deden zich geen noemenswaardige dingen voor. Gek hè? :').

De volgende dag: broer haalt ouders op van vliegveld, en in de avond valt het woord dat ik alleen in de auto heb gereden. Ouders vragen waarom en als reden geef ik op dat ik wilde laten zien dat ik fatsoenlijk een auto kan besturen en het ongeluk een samenhang van heel ongelukkige omstandigheden was en mijn verantwoordelijkheid wilde tonen door normaal en verantwoord met de auto om te gaan. Toegegeven dat ik me niet aan de afspraak heb gehouden. Ouders pissed en diep teleurgesteld in mijn doen en laten. In een argument had ik geen zin, dus ik heb alles in stilte aangehoord terwijl mijn vader steeds bozer werd. Avond afgesloten met behoorlijke frustratie.

Vandaag:

Eenmaal thuis krijg ik te horen dat 'we moeten praten'. Jeej, alweer een preek over onverantwoordelijkheid. }:| Ik kreeg te horen dat ik een misdrijf had gepleegd, te weten joyriding, en dat als het nog een keer zou gebeuren (autorijden zonder toestemming van eigenaar) ze naar de politie zouden gaan. Nu heb ik een uitgaansverbod van een maand opgelegd gekregen en heb ik mijn rijbewijs voor 3 maanden in moeten leveren.

Ik voel me machteloos, hopeloos en zou niet weten hoe ik met deze situatie om zou moeten gaan aangezien dit een aanzienlijke inperking van bewegingsvrijheid is en mijn sociale contacten worden ook gedempt. Vooral de bedreiging (zo kun je het wel noemen) van mogelijke vervolging bij herhaling van wat hun onrechtmatig gebruik noemen (terwijl de auto voor mij en mijn broer is aangeschaft) zit me erg dwars.

Mijn vraag is of jullie dit als redelijk beschouwen of zeggen dat mijn ouders compleet doorgeslagen zijn. Ik ben niet van plan om hier tegenin te gaan, je heet Sigmund Freud als je mijn vader (over koppigheid gesproken) om weet te praten.

Geen samenvatting, lees maar.

Groeten,

D.M
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_103021940
Terecht, leer maar luisteren ^O^
No Guts, No Glory
pi_103021969
Ik hoop dat de komende 3 maanden er flink wat regen gaat vallen als je naar je werk mag fietsen. :D
pi_103021975
Als dit geen troll is. Jeez wat een kut ouders heb jij. Joyriding omdat je broer niet naast je zat. Wtf 8)7
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_103022012
Wat had het voor nut om toestemming te vragen aan jouw broer? Blijkbaar willen je ouders alleen toestemming van hen alleen geven.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:25:51 #6
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103022026
Moeilijk te zeggen of de straf in verhouding is met wat je deed. Vooral omdat je ouders je door en door kennen en ik jou helemaal niet...

Ik ga er vanuit dat je ouders het beste met je voor hebben en dat ze dit uit bezorgdheid doen. Bovendien zijn de kosten van een auto torenhoog en is het sowieso erg fijn dat ze jou en je broer die kans geven... Ik vind dan eerlijk gezegd ook dat je je moet neerleggen bij hun afspraken hieromtrent.

En je ziet het nu niet maar een auto is een levensgevaarlijk iets. Dat zal je beseffen eens je een jaartje of tien met de auto rijdt...
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:26:22 #7
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_103022053
Dus je rijdt die kar die je pa en ma voor jou en je broer kopen binnen een dag in de kreukels, en je vindt het gek dat ze je daarna niet helemaal meer achter het stuur vertrouwen?
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:26:41 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103022067
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:24 schreef pl4kkie het volgende:
Als dit geen troll is. Jeez wat een kut ouders heb jij. Joyriding omdat je broer niet naast je zat. Wtf 8)7
Kutouders? Die mensen kopen en onderhouden een auto voor hem... Weet jij wel wat dat kost?
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:28:00 #9
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103022141
Toegegeven dat ik me niet aan de afspraak heb gehouden.

Lul, wees blij met ouders die bezorgd om je zijn.
Een rijbewijs is een teken dat je de basisvaardigheden kent maar het geeft je nog geen rijervaring. En jij flikt het om binnen acht uur na het ophalen van dat rijbewijs al een ongeluk te veroorzaken.

Hou je aan de afspraken en doe rijervaring op. En als je het allemaal beter weet, pak je spullen en ga op jezelf wonen. ^O^ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103022180
quote:
13s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:26 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Kutouders? Die mensen kopen en onderhouden een auto voor hem... Weet jij wel wat dat kost?
Ja dus? Dat hij gelijk op de eerste dag een ongeluk krijgt is pure pech. Niet ervaren in onrustig verkeer. Maar hem beschuldigen van Joyriding alleen omdat hij zonder zijn broer naast hem heeft gereden is belachelijk.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:28:47 #11
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022186
Helaas geen troll ;(

De auto is fullrisk verzekerd en ik mag opdraaien voor de door mij veroorzaakte extra poliskosten à ¤42/maand voor de komende 5/6 jaar.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:29:43 #12
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef Staal het volgende:
Toegegeven dat ik me niet aan de afspraak heb gehouden.

Lul, wees blij met ouders die bezorgd om je zijn.
Een rijbewijs is een teken dat je de basisvaardigheden kent maar het geeft je nog geen rijervaring. En jij flikt het om binnen acht uur na het ophalen van dat rijbewijs al een ongeluk te veroorzaken.

Hou je aan de afspraken en doe rijervaring op. En als je het allemaal beter weet, pak je spullen en ga op jezelf wonen. ^O^ .
Ik heb geen ongeluk veroorzaakt. Het is me overkomen en ik heb mijn best gedaan om het te voorkomen. Helaas is dat door mijn gebrek aan rijervaring niet gelukt.
pi_103022288
quote:
Technisch gezien hebben die ouders nog gelijk ook. ;)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_103022294
Werken en sparen voor 'n eigen auto en je hebt dit gezeik niet, nou hebben je ouders alle recht om hun spullen niet aan je uit te lenen.
Hallon!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:30:44 #15
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_103022301
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ja dus? Dat hij gelijk op de eerste dag een ongeluk krijgt is pure pech. Niet ervaren in onrustig verkeer. Maar hem beschuldigen van Joyriding alleen omdat hij zonder zijn broer naast hem heeft gereden is belachelijk.
Da's niet pure pech, hoogstwaarschijnlijk had iemand met meer rij-ervaring die situatie beter ingeschat en was er niets gebeurd.
En als ie zich niet aan de gemaakte afspraken houdt, dan moet ie ook rekening houden met de consequenties.
pi_103022309
Je bent een volwassen vent TS, je laat je rijbewijs toch niet zomaar in beslag nemen? :')
My dials are pupillated.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:31:54 #17
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_103022362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:30 schreef Hendroit het volgende:
Je bent een volwassen vent TS, je laat je rijbewijs toch niet zomaar in beslag nemen? :')

Dan krijgt ie die terug maar heeft ie geen auto om in te rijden want die is van paps & mams...
wat is het verschil?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:32:16 #18
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022386
quote:

Iets met niet hoeven betalen voor het rijbewijs, kost en inwoning, enz, enz.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:32:33 #19
42366 Staal
pi_103022406
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:29 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Ik heb geen ongeluk veroorzaakt. Het is me overkomen en ik heb mijn best gedaan om het te voorkomen. Helaas is dat door mijn gebrek aan rijervaring niet gelukt.
Dat doet dus niets af aan mijn post.

Wees blij met je ouders, ze zijn echt niet onredelijk. Deal maar met hun liefdevolle zorgen want die ga je nog wel eens missen als je op jezelf gaat wonen.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:32:51 #20
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103022426
quote:

[..]

Ja dus??? Mag hij zich wel aan de afspraken houden. Die mensen zijn oprecht bezorgd om hem. Jij klinkt echt als nog een jong en ondankbaar verwend nest.
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:33:32 #21
42366 Staal
pi_103022459
quote:

[..]

TS heeft zich niet aan de afspraken gehouden. Dat heb je nu eenmaal wel te doen als je nog afhankelijk bent van je ouders.
Un certain jeune homme
pi_103022460
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:32 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Dan moet je dus ook niet gaan zeuren he, ;)
pi_103022462
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:31 schreef Ruis het volgende:

[..]

Dan krijgt ie die terug maar heeft ie geen auto om in te rijden want die is van paps & mams...
wat is het verschil?
Dat je een auto kan lenen van een vriend ofzo weet ik veel :')
My dials are pupillated.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:34:07 #24
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103022483
quote:

Neen want een volwassen vent betaalt zijn eigen auto, woont op zichzelf en heeft rijervaring.
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:34:11 #25
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_103022488
quote:
13s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:26 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ja dus? Ik rij in de auto van mijn ouders ook, onderhand meer dan hun doen, en ik betaal enkel de benzine zo nu en dan. Schade door mijn toedoen? Jammer dan. Ongelukken kunnen nu eenmaal gebeuren en dat risico nemen we allemaal wanneer we in dat ding stappen. En het is een gebruiksvoorwerp. Iets wat sommige mensen snel vergeten zolang het ding nog blinkt in de zon.

En nee, zijn ouders komen niet over als bezorgde mensen om hun zoon, enkel bezorgde mensen om hun auto. Wat ga je er mee op schieten als je iemand die net zijn rijbewijs heeft drie maanden niet laat rijden? Hij zal er vast niet beter van gaan rijden na die drie maanden.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_103022506
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:33 schreef Hendroit het volgende:

[..]

Dat je een auto kan lenen van een vriend ofzo weet ik veel :')
Zou jij TS een auto lenen met deze voorgeschiedenis? >:)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:34:32 #27
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022509
Terug naar de kwestie redelijkheid en rechtvaardigheid betreft ouders alsjeblieft.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:36:03 #28
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022586
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:34 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Zou jij TS een auto lenen met deze voorgeschiedenis? >:)
Binnen 29 uur rijles mijn rijbewijs bemachtigd veranderd natuurlijk niets aan de zaak.
pi_103022599
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:34 schreef Danger.Mouse het volgende:
Terug naar de kwestie redelijkheid en rechtvaardigheid betreft ouders alsjeblieft.
Ze zijn gewoon redelijk en jij hield je niet aan de afspraken en dat heeft gevolgen als je bij iemand anders onder hun dak woont :Y
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:36:40 #30
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:36 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Binnen 29 uur rijles mijn rijbewijs bemachtigd veranderd natuurlijk niets aan de zaak.
Wil alleen zeggen dat ik weldegelijk fatsoenlijk een auto kan besturen, een rijbewijs krijg je niet voor niets.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:37:19 #31
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:36 schreef ayumu het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon redelijk en jij hield je niet aan de afspraken en dat heeft gevolgen als je bij iemand anders onder hun dak woont :Y
Ook van mening dat de 3 maanden rijontzegging me goed zullen doen als bestuurder?
pi_103022667
quote:
13s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:32 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ja dus??? Mag hij zich wel aan de afspraken houden. Die mensen zijn oprecht bezorgd om hem. Jij klinkt echt als nog een jong en ondankbaar verwend nest.
Ik een verwend nest. No way. Vanaf dag 1 dat ik me rijbewijs heb gehaald heb ik een eigen auto. Geen last van zeikende ouders.
pi_103022669
Mwah, ik kan de ouders in deze kwestie wel begrijpen.

Het is dat je een man bent, daarom krijg je een tweede kans. Nu niet gaan huilen maar je straf accepteren en doorgaan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:37:37 #34
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103022677
quote:

[..]

Wil alleen zeggen dat ik weldegelijk fatsoenlijk een auto kan besturen, een rijbewijs krijg je niet voor niets.
Ja maar het eigenlijke punt is toch wel dat je hun vertrouwen geschonden hebt... En dat is net hetgene wat ze nodig hebben alvorens ze jou met een gerust hart kunnen laten autorijden, vertrouwen...
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:39:58 #35
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022785
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:37 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ja maar het eigenlijke punt is toch wel dat je hun vertrouwen geschonden hebt... En dat is net hetgene wat ze nodig hebben alvorens ze jou met een gerust hart kunnen laten autorijden, vertrouwen...
Ik geef toe dat ik me niet aan de afspraak gehouden heb. Maar ik heb willen laten zien dat ze me niet als iemand die niet kan rijden moeten behandelen. Hopelijk snap je dat dit een hoop frustratie opleverde.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:41:46 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_103022857
Ik vind t relatief overdreven allemaal. :)
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:42:03 #37
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103022879
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:39 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Ik geef toe dat ik me niet aan de afspraak gehouden heb. Maar ik heb willen laten zien dat ze me niet als iemand die niet kan rijden moeten behandelen. Hopelijk snap je dat dit een hoop frustratie opleverde.
Ja dat snap ik wel heel goed hoor... Maar je hebt gewoon dom gehandeld. Je wilde dat ze je zouden vertrouwen door hun vertrouwen te schenden... Dat snap je toch ook wel?

Idee: vraag hen of je iets kan doen om strafvermindering te krijgen... Bewijzen dat je wel te vertrouwen bent op de een of andere manier.
Are you fokking to me?
pi_103022953
Hoe oud is TS eigenlijk? Niet ouder dan 19 denk ik ofwel?
Je ouders reageren misschien een tikkeltje overdreven, maar wel begrijpelijk. Het is hun auto tenslotte en jij had van te voren ingestemd niet met de auto te gaan. Daarnaast vraag me ik af of het daadwerkelijk wel nodig was om de auto tijdens die regenbui te pakken aangezien je waarschijnlijk een OV-kaart hebt.
Derhalve, jij bent de onredelijke snotneus in dit verhaal.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:44:45 #39
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103023002
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:42 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel heel goed hoor... Maar je hebt gewoon dom gehandeld. Je wilde dat ze je zouden vertrouwen door hun vertrouwen te schenden... Dat snap je toch ook wel?

Idee: vraag hen of je iets kan doen om strafvermindering te krijgen... Bewijzen dat je wel te vertrouwen bent op de een of andere manier.
Waarschijnlijk was het slimmer geweest als ik het anders aangepakt. Maar ze vergeten dat er niets is gebeurd en ik zoals het hoort en vanaf moment 1 dat ik mijn rijbewijs heb die auto van en naar werk gereden heb. Dat wordt compleet buiten beschouwing gelaten en ook dat levert weer frustratie op.

Wat dat tweede betreft: onmogelijk. Ouders zijn onverbiddelijk en er is al gezegd dat het niet anders zal gaan lopen. ;(
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:45:32 #40
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_103023025
Jouw ouders, wtf man :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:46:00 #41
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103023044
Ik begrijp mijn ouders dat er consequenties aan vast zitten maar de redelijkheid is voor mij onbegrijpbaar.
pi_103023053
TS werkt, TS misschien eigen auto kopen?
TS heel veel studenten, werken naast hun studie en rijden auto

Echter, is een rijbewijs jou persoonlijk eigendom, en die had ik me niet laten afpakken, had net zo hard aangifte van gedaan, bedoel hun zijn ook kinderachtig. Daarnaast TS is het je eigen keuze hoor, maar met zulke ouders had ik behoorlijk snel afscheid van ze genomen.

Maar TS je kunt niet rijden, daarnaast faal je ook nog, omdat je redelijk afhankelijk opstelt, en sommige ouders houden er van om hitler na te spelen. Dus conclusie jullie zijn bijde fout.

1. TS is afhankelijk jank jochie die niet kan rijden.
VS
2. Hitler ouders, die je behandelen als kind van 10
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:46:26 #43
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103023067
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:44 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was het slimmer geweest als ik het anders aangepakt. Maar ze vergeten dat er niets is gebeurd en ik zoals het hoort en vanaf moment 1 dat ik mijn rijbewijs heb die auto van en naar werk gereden heb. Dat wordt compleet buiten beschouwing gelaten en ook dat levert weer frustratie op.

Wat dat tweede betreft: onmogelijk. Ouders zijn onverbiddelijk en er is al gezegd dat het niet anders zal gaan lopen. ;(
Dat is dan wel jammer. Het is wel erg lang, drie maanden, en ik snap dat je als jonge gast er naar uitkijkt om van je rijbewijs te genieten. Hou toch maar in gedachten dat ze het beste met je voorhebben en probeer hier vooral een les uit te trekken.
Are you fokking to me?
pi_103023093
Ik vind het echt zwaar overdreven.
Zit wel wat in dat je het vertrouwen van je ouders hebt geschonden door je actie, maar de consequenties zijn echt extreem..
Ook, omdat je rijervaring er met 3 maanden rijden echt niet beter op wordt, juist omdat je zo weinig uren hebt gemaakt moet je juist veel rijden om ervaring op te doen.
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:47:17 #45
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103023099
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:46 schreef practics het volgende:

Echter, is een rijbewijs jou persoonlijk eigendom, en die had ik me niet laten afpakken, had net zo hard aangifte van gedaan, bedoel hun zijn ook kinderachtig. Daarnaast TS is het je eigen keuze hoor, maar met zulke ouders had ik behoorlijk snel afscheid van ze genomen.

Maar TS je kunt niet rijden, daarnaast faal je ook nog, omdat je redelijk afhankelijk opstelt, en sommige ouders houden er van om hitler na te spelen. Dus conclusie jullie zijn bijde fout.

VS
2.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:48:34 #46
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_103023148
Ach TS, voortaan gewoon dingen verzwijgen dus, want dan had je dit gezeik niet eens gehad namelijk. Rijbewijs ook afpakken, alsof dat ook maar iets boeit. Als ze je al aanhouden dan ben je alsnog gewoon in het bezit van een rijbewijs. En dat dreigen om iets als dit met aangifte als het nog eens voorkomt.. Als er mensen hier zijn die het daar mee eens zijn, ik wil jullie noch jullie ouders NIET kennen :')
[/quote]
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:48:46 #47
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_103023159
Dat afpakken van je riibewijs slaat nergens op. Zij kunnen je bv niet verbieden om in een auto van bv een vriend te rijden mocht je dat willen/nodig ziijn.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:48:47 #48
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103023160
Je gaat je rijbewijs ophalen en meteen diezelfde dag een ongeluk? Ik zou als vader ook wel mijn bedenkingen hebben.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_103023166
quote:

[..]

Ik denk dat dat precies het probleem is: je hebt nog niet door dat je niet kan rijden. Dat is opzich niet erg, iedere ervaren autobestuurder weet dat hij na zijn rijexamen eigenlijk nog niet echt kon rijden. Dat weten je ouders ook. Maar wat wel van belang is is dat je dat beseft. Op jouw leeftijd ben je echter snel wat overmoedig, en denk je dat je heel veel aankan. En dat zorgt juist voor de gevaarlijjke situaties waar je ouders je voor willen beschermen. Het ongeluk was daarvan voor hun een bevestiging, waardoor ze je je vanaf toen eerst onder begeleiding wilden laten rijden. Maar toen je in je overmoed (om te bewijzen dat je 'echt wel kon rijden') alsnog tegen hun regels inging heb je juist getoond dat je die les niet echt geleerd hebt. Dus mijn advies: laat je ouders juist merken dat je beseft dat je nog veel te leren hebt qua rijden, en toen jezelf niet te overmoedig. En besef ook dat ze juist bezorgd zijn om jou, omdat ze weten wat overmoed voor een gevaarlijke situaties kan opleveren.
pi_103023175
Je bent minimaal 18, dus hoe komen ze erbij je een uitgaansverbod te geven. En ze mogen je rijbewijs niet afnemen, dat is volgens mij zelfs strafbaar.
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:49:09 #51
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103023177
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:46 schreef practics het volgende:

VS
Neen, jij bent een held. Jouw reactie is om te huilen man, en dan heb ik het niet over je spelling. :{w
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:49:29 #52
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_103023190
Tevens is dit wel vet goed voor je rij-ervaring, net nadat je je rijbewijs hebt niet meer mogen rijden voor een aantal maandan. Daar ga je echt wel veel beter van rijden.
pi_103023213
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:49 schreef Verbodsbord het volgende:
Tevens is dit wel vet goed voor je rij-ervaring, net nadat je je rijbewijs hebt niet meer mogen rijden voor een aantal maandan. Daar ga je echt wel veel beter van rijden.
pi_103023236
quote:
13s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:49 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Neen, jij bent een held. Jouw reactie is om te huilen man, en dan heb ik het niet over je spelling. :{w
troll succesfull *; :*
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:52:03 #55
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_103023288
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:49 schreef Verbodsbord het volgende:
Ja echt wel hé.. Mij hebben ze nog net niet onder dwang twee weken na het behalen van mijn rijbewijs gedwongen om te gaan rijden :')

Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar het ongeluk, hoe kwam het nu precies enzo, hoe dicht zat je op je voorganger? :D Want een hoop mensen hier spreken wel van dat het komt doordat je onervaren bent maar genoeg bumperklevende kneuzen op de snelweg in de spits die ook op hun voorganger zitten als deze hard op de rem trapt.
[/quote]
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:53:27 #56
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103023347
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:52 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ja echt wel hé.. Mij hebben ze nog net niet onder dwang twee weken na het behalen van mijn rijbewijs gedwongen om te gaan rijden :')

Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar het ongeluk, hoe kwam het nu precies enzo, hoe dicht zat je op je voorganger? :D Want een hoop mensen hier spreken wel van dat het komt doordat je onervaren bent maar genoeg bumperklevende kneuzen op de snelweg in de spits die ook op hun voorganger zitten als deze hard op de rem trapt.
Linkerbaan, ruimte voor een auto ertussen, 105 km/u, noodrem na onoverzichtelijke bocht, te late reactie, achterop.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:53:32 #57
348191 Mr.117
I shoot my way out.
pi_103023354
Ik had het niet gepikt. Ik geen auto voor 3 maanden, zij geen auto voor 3 maanden.
pi_103023447
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:53 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Linkerbaan, ruimte voor een auto ertussen, 105 km/u, noodrem na onoverzichtelijke bocht, te late reactie, achterop.
Auto ruimte er tussen is ook wel erg kort dat is keer 10m. ;(
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:55:51 #59
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103023461
quote:

[..]

Iemand reed op jou in? Of jij op iemand anders? Begrijp het niet goed...
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:56:32 #60
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103023480
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:55 schreef practics het volgende:

[..]

Auto ruimte er tussen is ook wel erg kort dat is keer 10m. ;(
Moeten wel drie auto's zijn... overmoed :')
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:56:33 #61
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103023481
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:55 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Iemand reed op jou in? Of jij op iemand anders? Begrijp het niet goed...
Ik reed in op mijn voorganger die ineens vol in de ankers ging.
pi_103023546
quote:
... wat een kut ouders heb jij. Joyriding omdat je broer niet naast je zat. Wtf 8)7
dit dus
Huh?
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:58:15 #63
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103023556
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:56 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Ik reed in op mijn voorganger die ineens vol in de ankers ging.
Waarom zeg je dan dat je niet in fout was? Je bent in fout, je moet voor alles kunnen stoppen...

Sorry nogmaals, je ouders hebben gelijk. Je mag blij zijn dat het enkel blikschade was. Beter ook drie auto's als ruimte laten... dat is het minimum. :*
Are you fokking to me?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:00:16 #64
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103023640
quote:
Eenmaal thuis krijg ik te horen dat 'we moeten praten'. Jeej, alweer een preek over onverantwoordelijkheid. Ik kreeg te horen dat ik een misdrijf had gepleegd, te weten joyriding, en dat als het nog een keer zou gebeuren (autorijden zonder toestemming van eigenaar) ze naar de politie zouden gaan. Nu heb ik een uitgaansverbod van een maand opgelegd gekregen en heb ik mijn rijbewijs voor 3 maanden in moeten leveren.
Eerst maar het WGR gedeelte, het is geen joyriding en het is niet strafbaar en je was ook gewoon verzekerd. Waarom? Nou omdat je vrije toegang had tot de autosleutels.
Ik heb zoiets ook eens aan de haak gehad, helaas toen als de andere partij ;)

En verder, een rijbewijs zegt niet dat je kunt rijden, het zegt dat je mag beginnen met leren rijden.
Dat ongeluk was dan ook dom van je. Aan de andere kant zouden mijn ouders niet het recht hebben mijn rijbewijs in te vorderen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:00:26 #65
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103023649
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:58 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan dat je niet in fout was? Je bent in fout, je moet voor alles kunnen stoppen...

Sorry nogmaals, je ouders hebben gelijk. Je mag blij zijn dat het enkel blikschade was. Beter ook drie auto's als ruimte laten... dat is het minimum. :*
De mate van straf is ook correct? Ikzelf vind namelijk de verhouding zoek. Helemaal de bedreiging van mijn vader van mogelijke vervolging. En ja, dat zou het doen.
pi_103023705
Ik vind de straf overdreven, maar ik heb het idee dat jij niet kunt inzien waarom ze dit doen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:02:52 #67
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103023751
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:01 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vind de straf overdreven, maar ik heb het idee dat jij niet kunt inzien waarom ze dit doen.
Ik begrijp de gedachte erachter, dat zeker. Het is alleen jammer dat ze mijn vaardigheid negeren en het puur om het niet nakomen van de afspraak gaat.
pi_103023786
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:02 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Ik begrijp de gedachte erachter, dat zeker. Het is alleen jammer dat ze mijn vaardigheid negeren en het puur om het niet nakomen van de afspraak gaat.
Welke vaardigheid? Dat je kunt rijden? Want die vaardigheid heb je namelijk nog niet als beginnend bestuurder. Niet in de zin zoals iemand die al een aantal jaar rijdt.
pi_103023790
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:00 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

De mate van straf is ook correct? Ikzelf vind namelijk de verhouding zoek. Helemaal de bedreiging van mijn vader van mogelijke vervolging. En ja, dat zou het doen.
Ja straf is wat dubieus, maar in mijn troll post zat wel waarheid.
Zulke dingen als, auto van ouders lenen geven altijd gezeik vroeg of laat.
Het enigste wat je er aan kunt doen, is gewoon je eigen auto, dan is het je eigen en moet je zelf weten hoe of wat. Tot die tijd, zijn ze voor jou helaas in de positie om jou te weigeren die auto te rijden. Dat rijbewijs is een ander verhaal, maar bijgevolg waar je weinig aan kunt doen omdat je thuis woont.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:02 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Jou vaardigheid? tot auto's in prak rijden?
Meer heb je niet laten zien, op wat afspraken negeren na |:(
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:04:47 #70
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103023817
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:03 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Welke vaardigheid? Dat je kunt rijden. Want die vaardigheid heb je namelijk nog niet als beginnend bestuurder. Niet in de zin zoals iemand die al een aantal jaar rijdt.
Klopt, je leert pas rijden als je eenmaal zelfstandig deelneemt aan het verkeer. Maar me 3 maanden niet in een auto laten rijden gaat daar niet aan bijdragen.
pi_103023837
Je maakt een afspraak, je houdt je hier vervolgens niet aan en je ouders zijn pissed. Logisch, afspraak = afspraak.

Dat je wil laten zien dat het wel kan is een drogreden, de echte reden is dat je niet nat wilde worden :').

Vertrouwen win je niet door afspraken niet na te komen, juist door ze wel na te komen.

Owja en je ouders met nazi praktijken vergelijken, echt he als ik je pa was en dat las had ik je er zo hard mogelijk uit gegooit, net als Jazz bij Fresh Prince zeg maar :'). Ondankbare hond.
pi_103023840
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:04 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Klopt, je leert pas rijden als je eenmaal zelfstandig deelneemt aan het verkeer. Maar me 3 maanden niet in een auto laten rijden gaat daar niet aan bijdragen.
Gaat daar inderdaad niet aan bijdragen, maar ik kan heel goed begrijpen dat ze die straf in gedachten hebben, aangezien jij ongelukken maakt in het verkeer.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:06:39 #73
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_103023891
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:00 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

De opmerking over 'joyriden' is wat overdreven, maar verder vind ik de straf niet zo verkeerd.
Ik snap ook niet hoe je denkt te kunnen bewijzen dat je goed kunt autorijden op een stukje naar je werk van 5km? Zeker als je dat ook nog eens combineert met een afspraak dat je juist niet alleen in de auto zou stappen.

Als je daarnaast niet snel genoeg kon remmen bij de botsing die ontstond, dan zat je blijkbaar te dicht op je voorganger of lette je niet goed op, beiden mogelijk terug te voeren op je gebrek aan ervaring.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:06:55 #74
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103023909
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:03 schreef practics het volgende:

[..]

Ja straf is wat dubieus, maar in mijn troll post zat wel waarheid.
Zulke dingen als, auto van ouders lenen geven altijd gezeik vroeg of laat.
Het enigste wat je er aan kunt doen, is gewoon je eigen auto, dan is het je eigen en moet je zelf weten hoe of wat. Tot die tijd, zijn ze voor jou helaas in de positie om jou te weigeren die auto te rijden. Dat rijbewijs is een ander verhaal, maar bijgevolg waar je weinig aan kunt doen omdat je thuis woont.

[..]

Jou vaardigheid? tot auto's in prak rijden?
Meer heb je niet laten zien, op wat afspraken negeren na |:(
Ik snap dat het een moeilijk te geloven verhaal is als ik zeg dat ook menig beoefend bestuurder hier de fout in was gegaan. Ik praat mijn ongeluk niet goed. Mijn ouders veroordelen me omdat het me gebeurd is terwijl het ook iemand met veel ervaring kon zijn.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:07:07 #75
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103023917
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:04 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Heb je je rijbewijs eigenlijk zelf betaald?
En tsja zolang je geen eigen auto hebt. Het is natuurlijk wel hun auto.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:07:34 #76
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103023933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:06 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Ik snap dat het een moeilijk te geloven verhaal is als ik zeg dat ook menig beoefend bestuurder hier de fout in was gegaan. Ik praat mijn ongeluk niet goed. Mijn ouders veroordelen me omdat het me gebeurd is terwijl het ook iemand met veel ervaring kon zijn.
Maar jij was het die de fout in ging, niet een willekeurige bestuurder met meer ervaring.
pi_103023943
quote:

[..]

Juist... :'). Als je een onoverzichtelijke bocht nadert pas je je snelheid aan flapdrol. Menig geoefende bestuurder heeft dat inzicht namelijk gekregen.
pi_103023955
quote:

[..]

Kerel daar denk jij over 5 jaar heel anders over. Dat je je beleving nu :')
pi_103023968
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:07 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Juist... :'). Als je een onoverzichtelijke bocht nadert pas je je snelheid aan flapdrol. Menig geoefende bestuurder heeft dat inzicht namelijk gekregen.
Jeetje, dat inzicht had ik al tijdens mijn rijles. Dat is namelijk toch iets wat je moet beheersen om te slagen? :')
pi_103023986
quote:
17s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:08 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Jeetje, dat inzicht had ik al tijdens mijn rijles. Dat is namelijk toch iets wat je moet beheersen om te slagen? :')
:D
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:08:58 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103023995
Wat een trieste zeikouders zeg. Ik vind deze maatregelen ook helemaal nergens op slaan en gaan dreigen met politie is helemaal te treurig voor woorden.

En de straf gaat ook nergens over. Dat is juist contraproductief.
pi_103024015
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:07 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Heb je je rijbewijs eigenlijk zelf betaald?
En tsja zolang je geen eigen auto hebt. Het is natuurlijk wel hun auto.
pi_103024023
quote:

[..]

Het kan ook zijn dat je iedere keer met lessen mazzel hebt gehad.

quote:

[..]

quote:

[..]

Eh.. nee dus... want dan had je er niet zo dicht op gaan rijden en had je de situatie beter in moeten schatten. ;)
pi_103024024
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:23 schreef nuget het volgende:
Terecht, leer maar luisteren ^O^
Dit.

Ik zou je ook niet in mijn auto laten rijden als je een recordtijd ongeluk maken hebt.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_103024066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:09 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat je iedere keer met lessen mazzel hebt gehad.

[..]

[..]

Eh.. nee dus... want dan had je er niet zo dicht op gaan rijden en had je de situatie beter in moeten schatten. ;)
Met staatsexamen krijg je je rijbewijs zowat in je strot geduwd zo van: hier neem alsjeblieft mee :P

Behalve fusionfreak haha
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:10:57 #86
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103024081
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:07 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Het was spits, men reed tops 105 km/u, rumoerigheid ten top tot zelfs met 30 km/u over de A50. Hoogstwaarschijnlijk is het ongeluk een samenhang van weinig rijervaring, met als gevolg alsnog niet genoeg afstand, alertheid en een heel ongelukkig moment waarbij mij voorligger vol op de rem gaat.

Maar bedankt iedereen, nu voel ik me nog kutter.
pi_103024092
Ik zou je niet straffen met dat je niet zou mogen autorijden, maar ik zou wel de maatregel in stand houden dat je niet mag rijden zonder een ervaren bestuurder erbij. Verder vind ik dreigen met politie etc. wel te ver gaan.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:11:47 #88
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103024110
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:10 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Met staatsexamen krijg je je rijbewijs zowat in je strot geduwd zo van: hier neem alsjeblieft mee :P

Behalve fusionfreak haha
Weldegelijk nee.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:11:53 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103024116
Ouders die om zoiets dreigen naar de politie te gaan zouden vast vroeger lid geworden zijn bij de NSB
pi_103024129
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:10 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Het was spits, men reed tops 105 km/u, rumoerigheid ten top tot zelfs met 30 km/u over de A50. Hoogstwaarschijnlijk is het ongeluk een samenhang van weinig rijervaring, met als gevolg alsnog niet genoeg afstand, alertheid en een heel ongelukkig moment waarbij mij voorligger vol op de rem gaat.

Gast ik rij al 9 jaar woon-werk en maak nog steeds om de zoveel tijd noodstops mee. Vaak doordat iemand verderop zijn wagen naar links dondert.... zoiets heet vooruit kijken voorbij je voorganger en ja, dit leer je gaandeweg. Dat wil niet zeggen dat je niet zelf 100% fout zit, ga dan rechts rijden.
pi_103024134
quote:

[..]

Het gaat erom dat je je fout niet toegeeft en er niet omheen draait door te zeggen dat menig ervaren bestuurder ook de fout in zou gaan. Dat geeft aan dat je nog steeds vindt dat je niks fout hebt gedaan.
pi_103024166
quote:

[..]

Ja, vooral als je al weet dat verkeer steeds vol de ankers in gaat en weer optrekt, is dat een teken om extra afstand te nemen. Dat ongeluk is gewoon echt jou fout, van jou onkunde en overmoedigheid. En reed je met die volg afstanden ook met rijlessen?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:13:29 #93
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103024167
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:12 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je je fout niet toegeeft en er niet omheen draait door te zeggen dat menig ervaren bestuurder ook de fout in zou gaan. Dat geeft aan dat je nog steeds vindt dat je niks fout hebt gedaan.
Ik heb weldegelijk schuld. Alleen was wat ik probeerde om het te voorkomen jammerlijk niet genoeg.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:14:06 #94
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103024185
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:13 schreef practics het volgende:

[..]

Ja, vooral als je al weet dat verkeer steeds vol de ankers in gaat en weer optrekt, is dat een teken om extra afstand te nemen. Dat ongeluk is gewoon echt jou fout, van jou onkunde en overmoedigheid. En reed je met die volg afstanden ook met rijlessen?
Zowel met rijles als examen marginaal snelweg gereden.
pi_103024194
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:13 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Ik heb weldegelijk schuld. Alleen was wat ik probeerde om het te voorkomen jammerlijk niet genoeg.
Fijn dat je inziet dat je schuld hebt, waarom wil je dan niet inzien dat het daadwerkelijk kwam omdat je een gebrek aan ervaring hebt, waar menig ervaren bestuurder er wel mee kan omgaan, juist omdat zij die ervaring al hebben?
pi_103024221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:00 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Eerst maar het WGR gedeelte, het is geen joyriding en het is niet strafbaar en je was ook gewoon verzekerd. Waarom? Nou omdat je vrije toegang had tot de autosleutels.[/b]
Ik heb zoiets ook eens aan de haak gehad, helaas toen als de andere partij ;)

En verder, een rijbewijs zegt niet dat je kunt rijden, het zegt dat je mag beginnen met leren rijden.
Dat ongeluk was dan ook dom van je. Aan de andere kant zouden mijn ouders niet het recht hebben mijn rijbewijs in te vorderen.
Wordt daar echt onderscheid in gemaakt? Vooral van dat joyriden dan, want dat al dan niet verzekerd zijn, is wel het e.e.a. over te vinden.

Van joyriden wordt bijna altijd alleen maar vermeld dat het gaat om het rijden in een auto zonder toestemming van de eigenaar (en die had TS gezien de OP dus niet).
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:16:27 #97
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103024254
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:14 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Fijn dat je inziet dat je schuld hebt, waarom wil je dan niet inzien dat het daadwerkelijk kwam omdat je een gebrek aan ervaring hebt, waar menig ervaren bestuurder er wel mee kan omgaan, juist omdat zij die ervaring al hebben?
Hoe wil ik rijervaring opdoen als ik geen auto mag besturen? :{
pi_103024284
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:16 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Niet. Maar ik ga er vanuit dat je ouders je zo'n zware straf geven omdat je het een beetje goed probeert te praten door het argument te voeren dat een ervaren bestuurder ook de fout in was gegaan.
pi_103024314
quote:

[..]

Wat jij niet in wil zien, is dat je hun auto niet mag besturen (wat ik dus niet zo gek vind). Er wordt toch niks gezegd over een andere auto? :)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:18:57 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103024328
En nogmaals. Mensen die familieleden voor iets als dit bij de politie aangeven zijn neo-NSB'ers
pi_103024342
quote:

[..]

Die kans heb je gehad, en die heb je behoorlijk goed verneukt, wie krijg het nou in godsnaam voor elkaar om hem na 8 uur van ophalen rijbewijs hem in elkaar te stuiteren?
Ik was echt op rechter baan gaan rijden lekker rustig met voldoende tot overdreven afstand.
Zeker als je weet dat je bijna geen snelweg hebt gereden.

Nu heb je gewoon je kans verprutst, 2 dingen of je neemt heft zelf in handen (koopt eigen auto) Of je wacht lekker tot je een nieuwe kans krijg aan geboden door je ouders.
pi_103024349
quote:

[..]

Het gaat er om dat je excuses maakt omtrent de aanrijding. Dingen als "ik heb er alles aan gedaan" en "ervaren bestuurders was dit ook overkomen" sieren je niet en zorgen ervoor dat je er juist niets van leert. Acceptatie wel. Hopelijk leer je ervan, dat is juist het belangrijkste.
pi_103024416
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:13 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Goed dat je dat inziet. Leer ervan om je eigen beperkingen te kennen, niet te overmoedig te zijn (bv. door dicht op de voorganger te rijden). Beste wat je nu kunt doen is de straf gewoon accepteren. Je zat fout, en je ouders hadden ook qua afspraken terecht mogen verwachten dat op jouw leeftijd ze op jouw konden vertrouwen. En ze weten ook dat de enige manier waarop je op deze leeftijd nog ergens van leert is als de straf echt aankomt. En ze willen liever niet dat de straf komt in de vorm van een of ander nog groter ongeluk.

En zo snel je begrijpt en hebt geleerd dat je fout zat hoef je je over de straf ook niet meer kut te voelen, omdat je dan iets geleerd hebt wat in je verdere leven heel wat waardevoller is dan die 3 maanden niet rondtoeren in een auto. Daar kom je echt wel overheen :) Ik kan je garanderen dat als je over 10 jaar je ouders dankbaar bent. De kunst is echter om nu al dankbaar te zijn :)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:21:40 #104
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103024421
quote:
17s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:17 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Niet. Maar ik ga er vanuit dat je ouders je zo'n zware straf geven omdat je het een beetje goed probeert te praten door het argument te voeren dat een ervaren bestuurder ook de fout in was gegaan.
Dit gaat contraproductief werken. Desalniettemin heb ik al uitvoerige discussies gevoerd met mijn ouders over wat er precies misging. Voor hun is het duidelijk dat ik voor mijn mogelijkheden ze goed mogelijk heb gehandeld, hetzij alsnog met negatieve gevolgen. Ik heb geaccepteerd dat ik al redelijk wat in te leveren heb gezien een kostenpost van 2600 euro voor mijn rekening.
pi_103024501
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:21 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Dit gaat contraproductief werken. Desalniettemin heb ik al uitvoerige discussies gevoerd met mijn ouders over wat er precies misging. Voor hun is het duidelijk dat ik voor mijn mogelijkheden ze goed mogelijk heb gehandeld, hetzij alsnog met negatieve gevolgen. Ik heb geaccepteerd dat ik al redelijk wat in te leveren heb gezien een kostenpost van 2600 euro voor mijn rekening.
Je ouders zijn wel meesterlijke bazen in je de gevolgen te laten voelen!
Maarja, dat is in het ekte leven ook gewoon zo
pi_103024528
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:24 schreef practics het volgende:

[..]

Je ouders zijn wel meesterlijke bazen in je de gevolgen te laten voelen!
Maarja, dat is in het ekte leven ook gewoon zo
Als het zijn auto was geweest had ie ook alles moeten betalen ... Ik zie niet in waarom dit anders zou moeten zijn.
pi_103024570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:25 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Als het zijn auto was geweest had ie ook alles moeten betalen ... Ik zie niet in waarom dit anders zou moeten zijn.
Daarom dat laatste zinnetje ook. :6
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:34:23 #108
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_103024807
quote:
13s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:21 schreef Danger.Mouse het volgende:
Nu heb ik een uitgaansverbod van een maand opgelegd gekregen en heb ik mijn rijbewijs voor 3 maanden in moeten leveren.
Aangifte doen van diefstal van je rijbewijs. Of ermee dreigen.
Tics van je petten.
pi_103024970
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:34 schreef nattermann het volgende:

[..]

Aangifte doen van diefstal van je rijbewijs. Of ermee dreigen.
Ja, lekker olie op het vuur gooien. Zou ik ook doen :')
pi_103024973
quote:
Ouders vragen waarom en als reden geef ik op dat ik wilde laten zien dat ik fatsoenlijk een auto kan besturen en het ongeluk een samenhang van heel ongelukkige omstandigheden was en mijn verantwoordelijkheid wilde tonen door normaal en verantwoord met de auto om te gaan.
Ik hoop niet dat je dat zo vrij letterlijk hebt gezegd. Wat een gelul.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:44:52 #111
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103025120
Kijk een ongeluk kan gebeuren, daarvoor was ik niet pissig op je geworden als ouder. Wel geschrokken natuurlijk en ja zo'n maatregel dat je dan niet alleen mag rijden in de auto vind ik nog wel begrijpelijk. Maar je hebt jezelf gewoon gediskwalificeerd door de auto te gebruiken terwijl je wist dat dat niet mocht. Je hebt doelbewust afspraken genegeerd en ja, dat zou mij ook woest maken. Dus nee, zo onredelijk vind ik je ouders niet. Slik het en neem je verantwoordelijkheid en leer ervan. Overigens ja, een leugentje om bestwil moet af en toe kunnen vind ik, dus zeg het de volgende keer niet als je de auto hebt gebruikt, waarom zou je. Maar nog beter is om je gewoon aan de afspraak te houden.
pi_103025542
Je broer is een snitch en jij een ongehoorzaam snotjong,

Slotje
  donderdag 13 oktober 2011 @ 01:08:12 #113
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_103025600
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:40 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ja, lekker olie op het vuur gooien. Zou ik ook doen :')
Ouders dreigen met aangifte, "pikken" z'n rijbewijs in, dan zie ik niet in waarom hij niet mag dreigen met hetzelfde.
Tics van je petten.
pi_103025622
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 01:08 schreef nattermann het volgende:

[..]

Ouders dreigen met aangifte, "pikken" z'n rijbewijs in, dan zie ik niet in waarom hij niet mag dreigen met hetzelfde.
omdat TS thuis woont, en zich dus naar hun regels moet gedragen, anders moet die toch echt het huis uit.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 01:26:43 #115
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_103025899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 01:09 schreef practics het volgende:

[..]

omdat TS thuis woont, en zich dus naar hun regels moet gedragen, anders moet die toch echt het huis uit.
Mee eens, TS moet zich natuurlijk aan hun regels houden, maar je eigen zoon 3 maanden z'n rijbewijs afpakken :') ? Gaat nergens meer over natuurlijk
Tics van je petten.
pi_103026907
Je hebt je niet aan de afspraak gehouden en dan kan ik wel begrijpen dat ze daar boos over zijn. Ik vind alleen de maatregelen die ze nemen idioot. De eerste maatregel/ afspraak tijdens de vakantie lijkt me al wat overdreven. Maar wat ze nu doen..tja, bizar. Maargoed, het is hun auto, dus als ze beslissen dat je die voorlopig niet mag gebruiken dan is dat gewoon zo. Dat ze je rijbewijs afnemen kan ik met m'n hoofd niet bij. Als je de mogelijkheid hebt zou ik sparen voor een eigen auto. Kun je tenminste ook zelf schadevrije jaren opbouwen. :')

Een neef van mij heeft eens een ongeluk gehad met de auto van z'n pa. Blikschade en een flink geschrokken jongen, een paar uur later kreeg hij de sleutels weer in z'n handen gedrukt met de mededeling: 'nu vooral blijven rijden en niet stoppen, het is maar blikschade en dat kan gebeuren.'. Hulde voor die reactie. _O_
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_103027469
Ik vind het helemaal niet slim om iemand die net zijn rijbewijs heeft gelijk 3 mnd niet te laten rijden. Je moet het leren door het te doen, hierdoor wordt rijden juist moeilijker lijkt me.

Terecht dat je straf krijgt, wel een verkeerde straf.
compact en kleverig.
pi_103027689
Jongen, je bent de bitch van je ouders. Je laat je gewoon kopen door ze. Dan moet je ook niet zeiken dat ze met je doen wat ze willen. Groei ballen, wordt volwassen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_103027771
Je krijgt een auto ter gebruik van je ouders? Vervolgens ga je klagen over voorwaarden?

Koop een eigen auto, ik vind je een verwend stuk vreten om eerlijk te zijn.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 08:42:18 #120
317680 GoWithIt
Just like that
pi_103027782
Je ouders overdrijven wel zeg. Ik kan me voorstellen dat het voor hun niet echt fijn is dat je meteen een ongeluk maakte maar ja, shit happens. Ze slaan nu alleen een beetje door :')

Advies: koop een eigen auto, dan ben je van het gezeur af. Is wel duur, maar daar heb je een bijbaan voor. Je moet er wat voor over hebben. Dan laat je je ouders zien dat je heus wel kunt rijden.
Mocht je dat niks vinden: zolang je onder het dak van pap&mam woont en hun spullen gebruikt, heb je niet veel in te brengen als je ze niet kunt ompraten.

Succes ermee!
Dus. Dat.
pi_103027790
Zeg TS, die broer van jou had de verantwoordelijkheid om naast jou te zitten tijdens het rijden. Jij hebt hem gevraagd om de auto te mogen rijden en hij heeft hierin toegestemd zonder zelf naast jou te gaan zitten?

Volgens mij moeten je ouders even met je broer gaan praten, en leren dat als je verantwoordelijkheid van je ouderschap overdraagt aan iemand anders en deze persoon zich er niet aan houdt, ze niet bij jou moeten aankomen, maar bij hem.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 08:44:04 #122
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103027806
Je moet ook wel denken dat de ouders van TS hem in vertrouwen de weg op hebben laten gaan en natuurlijk zenuwachtig als wat waren. Als je dan meteen met een ongeluk thuiskomt kan ik begrijpen dat die ouders zich kapot geschrokken zijn.
pi_103028325
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:43 schreef zatoichi het volgende:
Zeg TS, die broer van jou had de verantwoordelijkheid om naast jou te zitten tijdens het rijden. Jij hebt hem gevraagd om de auto te mogen rijden en hij heeft hierin toegestemd zonder zelf naast jou te gaan zitten?

Volgens mij moeten je ouders even met je broer gaan praten, en leren dat als je verantwoordelijkheid van je ouderschap overdraagt aan iemand anders en deze persoon zich er niet aan houdt, ze niet bij jou moeten aankomen, maar bij hem.
Denk je nu echt dat die broer langs ts gaat zitten als deze naar zijn werk rijdt dan een tijd gaat wachten totdat TS klaar is. :D

TS moet gewoon niet zeuren en de gevolgen van het niet nakomen van afspraken als een volwassene accepteren.

Sowieso TS zijn beschrijving dat hij 105 KM/u reed op de linker strook er er vervolgens een onoverzichtelijk bocht kwam. Ik ben op snelwegen nog nooit onoverzichtelijke bochten tegen gekomen. Alleen bestuurders zoals TS die idd maar 1 auto afstand houden en niet eens de tijd meer hebben om te kunnen anticiperen op de voorganger hierdoor. Ik heb toch echt tijdens mijn rijlessen geleerd dat ik 2 seconden afstand moet houden dat is bij 100 KM/U ruim 50 meter. Daarin zou je dus echt wel dat ongeluk voorkomen moeten kunnen hebben.
pi_103028380
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat die broer langs ts gaat zitten als deze naar zijn werk rijdt dan een tijd gaat wachten totdat TS klaar is. :D

TS moet gewoon niet zeuren en de gevolgen van het niet nakomen van afspraken als een volwassene accepteren.

Sowieso TS zijn beschrijving dat hij 105 KM/u reed op de linker strook er er vervolgens een onoverzichtelijk bocht kwam. Ik ben op snelwegen nog nooit onoverzichtelijke bochten tegen gekomen. Alleen bestuurders zoals TS die idd maar 1 auto afstand houden en niet eens de tijd meer hebben om te kunnen anticiperen op de voorganger hierdoor. Ik heb toch echt tijdens mijn rijlessen geleerd dat ik 2 seconden afstand moet houden dat is bij 100 KM/U ruim 50 meter. Daarin zou je dus echt wel dat ongeluk voorkomen moeten kunnen hebben.
Dan ken jij de A50 niet (bijvoorbeeld bij Veghel zit zo'n veraderlijke bocht)...... ik rijd die hele A50 van Zwolle tot Eindhoven elke weekend. Er zitten stukken in die zonder ervaring best vervelend kunnen zijn c.q. je zeer kunnen verrassen
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_103028515
Het inleveren van je rijbewijs kan ik mij iets bij voorstellen, je ouders zijn namelijk gewoon aansprakelijk als JIJ fouten maakt en daar dus ook voor moeten boeten (betalen) maar dat ze je dan ook nog eens een maand een stap verbod opleggen vind ik wel heel erg slap..

Net je papiertje, dan is het al erg genoeg dat je deze bij je ouders 8)7 mag inleveren.

:Z :N ik zou als ik jou was gewoon vaker met je ouders weg gaan en vragen of je dan mag rijden (bv boodschappen doen oid) dan laat je ze zien dat JIJ wel goed kunt rijden.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_103029150
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:29 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Als jij vanachter op je voorligger knalt heb je gewoon te weinig afstand gehouden. En dan ben jij automatisch schuldig. Afstand houden is bij mijn weten 1 van de zaken waar ze behoorlijk op hameren bij je rijlessen. All je dat na 8 uur alweer vergeten bent, heb je weinig kaas gegeten van autorijden. Ik begrijp je ouders standpunt heel goed. Zeer verantwoordelijke ouders, toppie ^O^ . Idioten zijn er al genoeg op de weg te vinden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 12:07:51 #127
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103032740
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:15 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Dan ken jij de A50 niet (bijvoorbeeld bij Veghel zit zo'n veraderlijke bocht)...... ik rijd die hele A50 van Zwolle tot Eindhoven elke weekend. Er zitten stukken in die zonder ervaring best vervelend kunnen zijn c.q. je zeer kunnen verrassen
Bij de Veghel- 't Ven net voor de brug/afrit is het inderdaad gebeurd.
pi_103054850
Wat doet iedereen hier begripvol tegenover die ouders zeg! Kom op, per ongeluk een deuk in je ouders' auto rijden met je kersverse rijbewijs hoort er gewoon bij, iedereen heeft wel zo'n ervaring. Dat deed mijn moeder destijds met de auto van mijn grootouders, dat gebeurde mij met de auto van mijn ouders, en dat zal mijn kind straks met onze auto doen. En daarna kijk je extra uit in die specifieke situatie (parkeergarage, file, boomstronken, paaltjes... *) ) Dáár leer je pas van rijden!

De ouders van TS hadden ook gewoon knorrig van de bank kunnen opkijken en zeggen: "Nou, nu maar even niet hoor," de eerstvolgende keer dat de sleutels werden gevraagd. En dan na een week of wat het gebruik van de auto weer toestaan. Dàt was een passende reactie geweest.
Nu vind ik het gewoon hysterisch te noemen. 'Joyriding', alsof hij met wat cokesnuivende vrienden nachtenlang die auto heeft afgeragd, terwijl hij één keertje braaf naar zijn werk (!) is gereden. Idioot gewoon.

Kortom: snel op jezelf gaan wonen, TS! Want als ze in deze situatie al zo 'begripvol' reageren, in de veronderstelling dat dit een goede opvoedkundige keuze is, zal dat wel vaker gebeuren.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:14:43 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103055868
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:59 schreef Laureline het volgende:
Wat doet iedereen hier begripvol tegenover die ouders zeg! Kom op, per ongeluk een deuk in je ouders' auto rijden met je kersverse rijbewijs hoort er gewoon bij, iedereen heeft wel zo'n ervaring. Dat deed mijn moeder destijds met de auto van mijn grootouders, dat gebeurde mij met de auto van mijn ouders, en dat zal mijn kind straks met onze auto doen. En daarna kijk je extra uit in die specifieke situatie (parkeergarage, file, boomstronken, paaltjes... *) ) Dáár leer je pas van rijden!

De ouders van TS hadden ook gewoon knorrig van de bank kunnen opkijken en zeggen: "Nou, nu maar even niet hoor," de eerstvolgende keer dat de sleutels werden gevraagd. En dan na een week of wat het gebruik van de auto weer toestaan. Dàt was een passende reactie geweest.
Nu vind ik het gewoon hysterisch te noemen. 'Joyriding', alsof hij met wat cokesnuivende vrienden nachtenlang die auto heeft afgeragd, terwijl hij één keertje braaf naar zijn werk (!) is gereden. Idioot gewoon.

Kortom: snel op jezelf gaan wonen, TS! Want als ze in deze situatie al zo 'begripvol' reageren, in de veronderstelling dat dit een goede opvoedkundige keuze is, zal dat wel vaker gebeuren.
Hehe, inderdaad. Zo denk ik er ook over.

Maar de gemiddelde poster hier is blijkbaar nogal van het "Befehl ist befehl" en wordt opgewonden als anderen straf krijgen.

Koop dan een hond ofzo
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:36:19 #130
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103063732
quote:

Eindelijk iemand die met een gegronde mening iets verteld waar ik me in kan vinden. :)
pi_103064766
Iedereen heeft zo'n ervaring gehad, nigga please :') alleen omdat jij een vrouw bent betekent niet dat iedereen even slecht als jou rijdt.

TS, in eerste instantie dacht ik dat je ouders nazis waren maar nu ik een paar posts van jou heb gelezen denk ik dat ze toch gelijk hebben. In een BOCHT op de snelweg rijdt je sowieso niet 105kmh, zeker niet een onoverzichtelijke. Volledig jouw schuld en NIET een situatie waar een ervaren rijder iets had veroorzaakt.

Je ouders reageren wel overdreven maar je moet je les wel leren. Je vader heeft ongelijk over joyriden want je steelt in principe niet. Ook moet je je rijbewijs terughalen want ze kunnen je niet verbieden per definitie te rijden. Daarnaast wel stom dat je niet mag rijden omdat je zo helemaal niet leert. MAAR ze hebben wel gelijk want anders leer je hun authoriteit helemaal niet.

Trouwens heb ik mijn pasje nu 2,5 jaar en ik kan eerlijk zeggen dat ik de eerste halfjaar regelmatig rijden echt geen ruk kon. Pas daarna besefde ik hoe ik moest omgaan met verkeer en zelfs de afgelopen twee jaar zijn een leertraject geweest. Mijn pa vertrouwde mij ook niet maar ik kreeg wel kansen en ik bewees mijzelf wel, zeker toen ik tijdens vakantie vanuit Italie terug naar NL mocht rijden in de nacht en met de familie slapend :)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:45:32 #132
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103065643
Een ongeluk maken hoort erbij? Hier niet gelukkig.
pi_103065698
quote:
Praat aub voor jezelf. Niet iedereen maakt brokken, het zal wel liggen aan het feit dat je een vrouw bent.
En ik reed nooit in de auto van mijn moeder, ik kocht meteen een eigen auto.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103066063
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 01:36 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die met een gegronde mening iets verteld waar ik me in kan vinden. :)
Ah dus we moeten allemaal zeggen dat je ouders eigenlijk een stel onbegripvolle mensen zijn die graag willen dat jij zomaar een volgend ongeluk maakt en het heel fijn vinden dat je gemaakte afspraken niet nakomt. _O-
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:20:36 #135
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_103066295
quote:

[..]

Gast, je vraagt mensen om een mening, en 3 pagina's lang geven mensen je ongelijk. Komt er eentje langs die je gelijk geeft en meteen is dat een gegronde mening. Naar mijn mening is het terecht dat je ouders je als kind behandelen, want je zoektocht naar je gelijk en medestanders toont hun gelijk.
pi_103066472
Feitelijk hebben je ouders gelijk en het kan geen kwaad om eens met de neus op wat feiten gedrukt te hebben. Ik vermoed dat na een tijdje nederigheid van jouw kant ze best snel zullen bijdraaien.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:29:17 #137
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103066482
quote:

[..]

Beetje kinderachtig dit, TS.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:31:18 #138
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_103066516
verwend kutkind

on-topic: regel je zaken lekker zelf.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_103066636
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef Danger.Mouse het volgende:
Helaas geen troll ;(

De auto is fullrisk verzekerd en ik mag opdraaien voor de door mij veroorzaakte extra poliskosten à ¤42/maand voor de komende 5/6 jaar.
Lijkt me niet meer dan fair. Mijn moeder stelde me voor de keuze toen ik een kapotte bumper veroorzaakte bij haar boodschappen auto, of de reparatie betalen, of de noclaim daling compenseren. Gelukkig was die bumper niet zo duur. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103066768
Pff, wat een overdreven ouders zeg. Natuurlijk schrik je als je hoort dat je kind een ongeluk heeft gehad, maar om dan zo te reageren als die ouders doen is echt achterlijk. En dat stelletje internethelden die altijd alle bevelen hebben opgevolgd van hun ouders die liegen of wonen nog thuis en krijgen iedere dag hun bammetje gesmeerd met een bak koffie op bed van hun mammie.

Als je net je rijbewijs hoort het erbij dat je je in een paar penibele situaties bevindt. Bij de meeste blijft dit beperkt tot bijna-ongelukken. Jij hebt echter de pech gehad dat dit een ongeluk werd. Ja, dus je hebt blikschade, so what, jij bent heel toch? Ik snap "straf" in dit opzicht niet goed want volgens mij schrik je al genoeg van een ongeluk, dan is zo'n uit verband gerukte straf heus niet productief. Serieus, naar de politie stappen wegens joyriding :') Zijn het je ouders of zijn het godverdomme vreemden wier auto je hebt gestolen?? Wat een sneue droeftoeters. Je eigen kind aanklagen wegens joyriding, hahaha wat een ontzettend sneue lui zeg.

En nog iets, die auto is volledig verzekerd. Dat doe je alleen bij nieuwe/dure auto's. Waarom, echt, WAAROM kopen je ouders in Toutatis' naam een dure auto voor twee personen die net hun rijbewijs hebben gehaald?? Als ik net een rijbewijs heb ga ik toch ook geen nieuwe kar kopen? Als ik net motor kan rijden dan koop ik toch ook geen sportmodel die 300 km/u gaat? Als ik net leer surfen ga ik toch ook niet 6 meter hoge golven berijden? Je begint klein en groeit zo naar groot uit. Maar aan het inlevingsvermogen wat je hebt geschetst dat je ouders bezitten is dit veel teveel gevraagd naar mijn mening.

Zo, en dan nu vast weer naar bevel is bevel posts.
pi_103067172
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:43 schreef Montresor het volgende:
Pff, wat een overdreven ouders zeg. Natuurlijk schrik je als je hoort dat je kind een ongeluk heeft gehad, maar om dan zo te reageren als die ouders doen is echt achterlijk. En dat stelletje internethelden die altijd alle bevelen hebben opgevolgd van hun ouders die liegen of wonen nog thuis en krijgen iedere dag hun bammetje gesmeerd met een bak koffie op bed van hun mammie.

Als je net je rijbewijs hoort het erbij dat je je in een paar penibele situaties bevindt. Bij de meeste blijft dit beperkt tot bijna-ongelukken. Jij hebt echter de pech gehad dat dit een ongeluk werd. Ja, dus je hebt blikschade, so what, jij bent heel toch? Ik snap "straf" in dit opzicht niet goed want volgens mij schrik je al genoeg van een ongeluk, dan is zo'n uit verband gerukte straf heus niet productief. Serieus, naar de politie stappen wegens joyriding :') Zijn het je ouders of zijn het godverdomme vreemden wier auto je hebt gestolen?? Wat een sneue droeftoeters. Je eigen kind aanklagen wegens joyriding, hahaha wat een ontzettend sneue lui zeg.

En nog iets, die auto is volledig verzekerd. Dat doe je alleen bij nieuwe/dure auto's. Waarom, echt, WAAROM kopen je ouders in Toutatis' naam een dure auto voor twee personen die net hun rijbewijs hebben gehaald?? Als ik net een rijbewijs heb ga ik toch ook geen nieuwe kar kopen? Als ik net motor kan rijden dan koop ik toch ook geen sportmodel die 300 km/u gaat? Als ik net leer surfen ga ik toch ook niet 6 meter hoge golven berijden? Je begint klein en groeit zo naar groot uit. Maar aan het inlevingsvermogen wat je hebt geschetst dat je ouders bezitten is dit veel teveel gevraagd naar mijn mening.

Zo, en dan nu vast weer naar bevel is bevel posts.
Als je maximale noclaim hebt, is all-risk ook voor oudere auto's prima te doen hoor, dit hoeft niet automatisch een nieuwe auto te zijn. ;)

En ouders kunnen er nogal slecht tegen als kinderen zich niet aan afspraken houden, helemaal als ze piepen over hoe verantwoordelijk ze wel niet zijn. Als je die auto zo graag wilt gebruiken, waarom paps en mams niet even bellen om te vragen of je na 2 weken goed rijden als test en omdat het regent, vandaag graag alleen met de auto zou willen gaan?

En sowieso is 5km fietsen nou niet een afstand waar TS dood van gaat lijkt me. :?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103067296
Overigens gaan ze wat mij betreft wél te ver met in beslag nemen van het rijbewijs. Maar zonder toestemming rijden in een auto is idd joyriding, en blijkbaar voelen de ouders dat ze hun zoon niet kunnen vertrouwen om afspraken na te komen, en zijn dit soort paardenmiddelen nodig om hem te overtuigen.

De enige die dit grote wantrouwen weg kan nemen met daden is TS zelf, maar dat zittie blijkbaar niet echt zitten?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:45:36 #143
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103068155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:01 schreef fruityloop het volgende:

En sowieso is 5km fietsen nou niet een afstand waar TS dood van gaat lijkt me. :?
Dat ging ie ook niet toen hij nog geen rijbewijs had.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:58:23 #144
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_103078128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:15 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Dat stuk ken ik ook en dat is echt niet zo verraderlijk als je hier wil doen voorkomen ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_103078241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Feitelijk hebben je ouders gelijk en het kan geen kwaad om eens met de neus op wat feiten gedrukt te hebben. Ik vermoed dat na een tijdje nederigheid van jouw kant ze best snel zullen bijdraaien.
Dat. Je ouders zijn natuurlijk ook wat bezorgd en willen van jou zien dat je verantwoordelijkheid hebt met betrekking tot het autorijden. In hun auto rijden terwijl ze dat verboden hebben is natuurlijk niet de afspraak. Als je je daar gewoon aan houdt zullen je ouders wel bijdraaien.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:06:04 #146
16180 crew  CoolGuy
pi_103078433
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:01 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat. Je ouders zijn natuurlijk ook wat bezorgd en willen van jou zien dat je verantwoordelijkheid hebt met betrekking tot het autorijden. In hun auto rijden terwijl ze dat verboden hebben is natuurlijk niet de afspraak. Als je je daar gewoon aan houdt zullen je ouders wel bijdraaien.
Ja, maar los van hoe de ouders van TS reageren, TS zelf snapt 't gewoon niet. Het stuk waar hij reed is in mijn ogen helemaal niet zo onoverzichtelijk, in die zin, dat je moet anticiperen op wat je ziet. Zie je iets niet (goed) of twijfel je, dan hou je in. TS reed daar met 105km/u, op de linkerbaan maar is tegelijkertijd bezig over dat ie echt wel kan rijden en 'niet voor niks' z'n rijbewijs heeft gehaald.

En dan ziet ie 1 reactie in de richting van wat hij wil horen en ineens is dat dan wel een reactie 'waar hij wat mee kan'. De rest kan ie ook wat mee, maar dat wil hij niet inzien. Maw, hij is gewoon onvolwassen bezig en kan dus _niet_ autorijden. Hij kan volgens zich z'n examinator op een verantwoorde manier in het verkeer begeven met een auto (maar helaas is dat examen maar een momentopname natuurlijk) maar TS denkt dat ie al helemaal 't mannetje is.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:10:25 #147
16180 crew  CoolGuy
pi_103078596
quote:

[..]

Wat lul je nou? :') Jij weet helemaal niet of menig geoefend bestuurder daar de fout in was gegaan. Om direct daarop te laten volgen dat je je ongeluk niet goed praat. Ja, dat doe je dus wel :')

Daarnaast, er een reed een auto voor je die *ineens* een noodstop maakte en jij klapte er achterop? En dat in een 'onoverzichtelijke bocht' ? En in die 'onoverzichtelijke bocht' vond jij het blijkbaar nodig om niet uit voorzorg afstand te nemen van je voorligger, nee nee, je bleef er zo dicht op rijden dat bij een remactie van je voorligger jij er achterop klapte.

Ik lees daar al zo een paar dingen die die 'geoefende bestuurder' anders zou hebben aangepakt.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:10:43 #148
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_103078606
Jeremy Clarkson: Nieuwe automobilisten moeten zo snel mogelijk een groot ongeluk meemaken dat werkt daarna als een enorm effectieve psychologische tractiecontrole. Verder vind ik dat je maar moet luisteren naar je ouders.
Everything seems to be different.
pi_103078795
quote:

[..]

Hoezo, was het een kettingbotsing, klapte je voorganger ook op de auto daarvoor? Of kon die wel remmen met die snelheid en die onoverzichtelijke bocht?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_103079156
Jezus wat een trieste actie van je ouders. Ongelukken kunnen gebeuren. Of je nu net je rijbewijs hebt of al 20 jaar. Beetje kortzichtig van je ouders.

Ik zou gewoon lekker op kamers gaan TS, zo te horen ben je dan beter af :)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:25:14 #151
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_103079202
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:24 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Jezus wat een trieste actie van je ouders. Ongelukken kunnen gebeuren. Of je nu net je rijbewijs hebt of al 20 jaar. Beetje kortzichtig van je ouders.

Ik zou gewoon lekker op kamers gaan TS, zo te horen ben je dan beter af :)
Dan heeft ie helemaal geen auto meer :N
Everything seems to be different.
pi_103079297
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:25 schreef yes_no_maybe het volgende:

[..]

Dan heeft ie helemaal geen auto meer :N
Voor een paar honderd euro koop je een auto op marktplaats. Ford escort of polootje. Ben ik vroeger ook mee begonnen. Prima auto's om in auto te leren rijden. Ook geen gezeik met je ouders of je broer. Opgelost!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:22:55 #153
30252 Soempie
Procreating
pi_103081306
Het slaat de hele tijd twee kanten op hier: of TS is fout, of de ouders. Wat mij betreft zijn zowel de TS als de ouders idioot. TS, omdat hij het ongeluk goed wil praten, etc. En de ouders vanwege de overdreven maatregelen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:51:46 #154
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103082320
Ouders hebben gelijk. Het is hun auto.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_103084199
Ik kan me voorstellen dat de ouders de teugels aantrekken, nu TS een afspraak heeft geschonden. Uit zijn verhaal leid ik wel af dat zijn ouders een nieuwe of jonge tweedehands auto hebben aangeschaft en dat vind ik vreemd, zeker aangezien TS een beginnend bestuurder is. Waarom niet eerst een oudere tweedehands waar je een deuk of kras extra niet op ziet? 8)7
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:52:15 #156
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103084432
Een peugotje 206 uit 1996 krijg je ook vrij snel total.
Daar hoef je niet hard voor te botsen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_103084961
TS klaagt dat zijn sociale contacten eraan gaan als hij geen auto mag rijden. Hoe heeft hij het in hemelsnaam de 18 jaar ervoor gered?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:08:14 #158
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103085139
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:30 schreef Ruis het volgende:

[..]

Da's niet pure pech, hoogstwaarschijnlijk had iemand met meer rij-ervaring die situatie beter ingeschat en was er niets gebeurd.
En als ie zich niet aan de gemaakte afspraken houdt, dan moet ie ook rekening houden met de consequenties.
Waarschijnlijk nieteens, 99% van de autorijders rijden puur op geluk en de oplettendheid van een ander om geen ongeluk te maken.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:09:29 #159
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103085195
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:45 schreef lyolyrc het volgende:
Ik kan me voorstellen dat de ouders de teugels aantrekken, nu TS een afspraak heeft geschonden. Uit zijn verhaal leid ik wel af dat zijn ouders een nieuwe of jonge tweedehands auto hebben aangeschaft en dat vind ik vreemd, zeker aangezien TS een beginnend bestuurder is. Waarom niet eerst een oudere tweedehands waar je een deuk of kras extra niet op ziet? 8)7
Naieve ouders (ons kind overkomt dat niet :z )
Nu overkwam hem dat dus mooi wel, en zijn ze diep! geschokt..

Heet ik nu freud? *O*
pi_103085777
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:52 schreef GSbrder het volgende:
Een peugotje 206 uit 1996 krijg je ook vrij snel total.
Daar hoef je niet hard voor te botsen.
Waarschijnlijk bedoel je een 205 :P En gezien de motorische schade bij de huidige botsing was het ding bij een vergelijkbaar incident vast total loss geweest. Maar dan zit je met een eenmalige kostenpost en iets meer verzekeringspremie. Nu heb een berg verzekeringspremie en extra afschrijving op de auto. Wat is slimmer?
pi_103085800
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Naieve ouders (ons kind overkomt dat niet :z )
Nu overkwam hem dat dus mooi wel, en zijn ze diep! geschokt..

Heet ik nu freud? *O*
Ik kan me zomaar voorstellen dat TS' ouders bedacht hadden dat het wel een nieuwe, veilige auto moest zijn. Stel je voor dat hij zou botsen... :')
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:51:32 #162
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103087026
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoezo, was het een kettingbotsing, klapte je voorganger ook op de auto daarvoor? Of kon die wel remmen met die snelheid en die onoverzichtelijke bocht?
Mijn voorganger klapte eerst tegen een ander aan, hierna ging ik er pas tegenaan.
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:55:31 #163
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103087225
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:51 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Mijn voorganger klapte eerst tegen een ander aan, hierna ging ik er pas tegenaan.
Raar, eerder in het topic heb je tot tweemaal toe verteld dat hij een noodstop maakte. Nu klapte hij al tegen zijn voorganger?
Are you fokking to me?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:57:23 #164
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_103087344
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:55 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Raar, eerder in het topic heb je tot tweemaal toe verteld dat hij een noodstop maakte. Nu klapte hij al tegen zijn voorganger?
noodstop / hard remmen / tegen de voorganger aan klappen.. das hetzelfde toch? :+
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:57:29 #165
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103087348
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:27 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Voor een paar honderd euro koop je een auto op marktplaats. Ford escort of polootje. Ben ik vroeger ook mee begonnen. Prima auto's om in auto te leren rijden. Ook geen gezeik met je ouders of je broer. Opgelost!
En pas nadat je een paar jaar in een ware baggermobiel hebt gereden kan je een betere of nieuwe wagen echt appreciëren. O+
Are you fokking to me?
  FOK!fotograaf vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:57:44 #166
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_103087359
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:55 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Dat kan toch? Als de voorganger te dicht op zijn voorganger zat en deze inene hard moest remmen, zou de voorganger van TS het niet meer hebben kunnen beremmen waardoor deze erop is geklapt waardoor de vertraging zo groot is dat TS er ook op is geklapt. Voor TS niets aan te doen, maar TS zit wel achterop dus is wel schuldig. Daarom bij remacties goed in je spiegels blijven kijken en zo nodig even de vluchtstrook op schuiven.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:58:31 #167
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103087406
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

noodstop / hard remmen / tegen de voorganger aan klappen.. das hetzelfde toch? :+
Lees de eerste paar pages van het topic maar eens, daar komt het toch echt wel over of dat die eerste auto gewoon heel erg remde mi.

Doet er helaas ook niet toe, TS moet voor alles kunnen stoppen...
Are you fokking to me?
pi_103087794
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:22 schreef Soempie het volgende:
Het slaat de hele tijd twee kanten op hier: of TS is fout, of de ouders. Wat mij betreft zijn zowel de TS als de ouders idioot. TS, omdat hij het ongeluk goed wil praten, etc. En de ouders vanwege de overdreven maatregelen.
Dat rijbewijs innemen gaat mij ook een stap te ver, da's een persoonlijk document, en kan TS ook nodig hebben om zicht kunnen identificeren op straat etc. Dat ze hem even niet laten rijden in die auto kan ik wel begrijpen, binnen 8 uur een ongeluk, én dan ook nog eenzijdig afspraken negeren, is natuurlijk een valide reden voor wat wantrouwen, wat TS moet terug verdienen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:06:00 #169
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103087824
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:57 schreef Marie30 het volgende:

[..]

En pas nadat je een paar jaar in een ware baggermobiel hebt gereden kan je een betere of nieuwe wagen echt appreciëren. O+
Waarheid als een koe! Je leert pas echt rijden met een oud wrak, dan leer je pas echt vooruit kijken en de fouten van anderen te anticiperen, één reden: zelfbehoud. Als jij niet goed op lette had je geen abs/carbon remblokken om je fout de corigeren, je zat dan in je voorganger :D
Ben na zo'n 7 jaar van een oldtimer naar een luxe nieuwe gegaan, en de eerste paar dagen gewoon testen tot hoe ver ik kon gaan, zodat ik (zonder abs dus) precies wist hoe hard ik op welke ondergrond kon gaan zonder te slippen/blokkeren..
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:56:56 #170
30252 Soempie
Procreating
pi_103090758
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat rijbewijs innemen gaat mij ook een stap te ver, da's een persoonlijk document, en kan TS ook nodig hebben om zicht kunnen identificeren op straat etc. Dat ze hem even niet laten rijden in die auto kan ik wel begrijpen, binnen 8 uur een ongeluk, én dan ook nog eenzijdig afspraken negeren, is natuurlijk een valide reden voor wat wantrouwen, wat TS moet terug verdienen.
Dat TS alleen met broer naast zich zou mogen rijden vond ik al overdreven, maargoed, dat was de afspraak en daar had hij zich dan ook maar aan moeten houden of hij had ze vooraf moeten overtuigen dat het overdreven was. Dat heeft hij niet gedaan en dan kan ik me goed voorstellen dat ze boos zijn, maar dat betekent niet dat ik het eens ben met de verdere acties van de ouders.
pi_103108599
Jezelf niet aan afspraken houden valt niet goed te praten en zou ik ook pissig om worden, maar dat uitgaansverbod, rijbewijs afpakken en dreigen met de politie erbij te halen vind ik wel de bizarre kant op gaan.

Opvoeding draait er juist om dat kinderen hun fouten mogen maken, niet dat je ze door middel van vreemde maatregelen maar gaat voorkomen dat ze nogmaals die fouten kunnen maken. Daarnaast, waar is in hemelsnaam je gevoel voor humor gebleven als je niet het uiterst ironische van deze situatie kan inzien? Als ik de ouder van TS was had ik eerst de ballen uit m'n broek gelachen om dit soort faalacties van je kind. Een auto blijft maar een auto hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2011 11:49:05 ]
pi_103148888
Ik zou het als TS zijnde vertikken nog een meter in de auto van je ouders te rijden. Nu niet, nooit niet. Al hebben ze je tot Bob gepromoveerd na een gezellig avondje bij familie.
Koop ook een kleine auto voor jezelf. (ja, alleen voor jezelf!).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_103149683
quote:

[..]

Je wilt dus alleen horen wat je wilt horen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_103175043
koop je eigen auto en stop whining.
pi_103178826
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:06 schreef Life2.0 het volgende:

Waarheid als een koe! Je leert pas echt rijden met een oud wrak, dan leer je pas echt vooruit kijken en de fouten van anderen te anticiperen, één reden: zelfbehoud. Als jij niet goed op lette had je geen abs/carbon remblokken om je fout de corigeren, je zat dan in je voorganger :D
Ben na zo'n 7 jaar van een oldtimer naar een luxe nieuwe gegaan, en de eerste paar dagen gewoon testen tot hoe ver ik kon gaan, zodat ik (zonder abs dus) precies wist hoe hard ik op welke ondergrond kon gaan zonder te slippen/blokkeren..
Ik zou wel eens willen dat men bij de rijlessen verplicht een gecontroleerd klein ongelukje/noodsituatie moet meemaken. Pas dan heb je eigenlijk door wat voor enorme impact (letterlijk en figuurlijk) dat heeft.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_103179767
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:47 schreef Friek_ het volgende:
Jezelf niet aan afspraken houden valt niet goed te praten en zou ik ook pissig om worden, maar dat uitgaansverbod, rijbewijs afpakken en dreigen met de politie erbij te halen vind ik wel de bizarre kant op gaan.

Opvoeding draait er juist om dat kinderen hun fouten mogen maken, niet dat je ze door middel van vreemde maatregelen maar gaat voorkomen dat ze nogmaals die fouten kunnen maken. Daarnaast, waar is in hemelsnaam je gevoel voor humor gebleven als je niet het uiterst ironische van deze situatie kan inzien? Als ik de ouder van TS was had ik eerst de ballen uit m'n broek gelachen om dit soort faalacties van je kind. Een auto blijft maar een auto hoor.
Dat dus. Op deze manier, dit niveau (voor straf pakken we je speelgoed af!) krijg je 'kinderen' (TS is goddomme volwassen) die zich blijven gedragen als verongelijkte pubers (ik ga lekker stiekem toch en het was maar alleen op de laatste dahahaaaag de rest heb ik mij goed gedragen boehoe). Die ouders oogsten precies wat ze gezaaid hebben, iemand die het noodgedwongen altijd bij een ander moet zoeken en begrensd moet worden omdat hij nooit geleerd heeft zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.

En zo'n ongeluk is ws domme pech...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 13:05:29 #177
43556 miss_dynastie
pi_103186650
quote:

[..]

Dat is toch geklets? Je hebt die auto puur gebruikt omdat je geen zin had om nat te regenen
quote:
13s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:21 schreef Danger.Mouse het volgende:
Tot op de laatste dag. Ik moest werken en er zou op zowel de heen als terugweg een shitload aan regen vallen. Aangezien ik niet veel voelde om verzopen op mijn werk aan te komen vroeg ik aan mijn broer of ik de auto mocht lenen.
Dat is de reden dat je de auto wilde gebruiken, niet dat je enig verantwoordelijkheidsgevoel wil tonen.
Mijn vader zou het schenden van de afspraak erger hebben gevonden dan het hele ongeluk, overigens. En dat was geen onredelijke man, maar wel een hele principiële.

quote:

[..]

quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:34 schreef Danger.Mouse het volgende:
Heel simpel: als jij werkelijk vindt dat je ouders onredelijk en onrechtvaardig zijn, dan ga je de deur uit. Je hebt er de leeftijd voor :)

quote:
11s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:23 schreef Chandler het volgende:
Het inleveren van je rijbewijs kan ik mij iets bij voorstellen, je ouders zijn namelijk gewoon aansprakelijk als JIJ fouten maakt en daar dus ook voor moeten boeten (betalen) maar dat ze je dan ook nog eens een maand een stap verbod opleggen vind ik wel heel erg slap..
Huh wat? Waarom zouden zijn ouders aansprakelijk zijn als hij brokken maakt? De toegang tot de auto ontzeggen, prima -het is tenslotte hun auto-, rijbewijs afpakken, daar zou ik eens lekker met aangifte van diefstal gaan dreigen (blijkbaar normale manier van communiceren in dit gezin).
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:14:20 #178
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_103189574
TS is een beetje een zeikwijf, denkt dat in 29 uur zijn rijbewijs krijgen aangeeft dat hij auto kan rijden echter weigert in te zien dat hij om een of andere reden toch geen echt briljant verkeersinzicht heeft als hij tijdens 'onrustig verkeer' te weinig afstand houdt.

TS, ga op jezelf wonen en eis op dat moment je rijbewijs terug van je ouders, ze kunnen je als je toch niet onder hun dak woont geen rijontzegging opleggen. Het staat ze uiteraard 200% vrij om te zeggen dat je niet in hun auto's mag rijden maar of jij in een auto van een vriend rijdt hebben ze dan niets meer over te zeggen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_103190639
Ongeluk was jouw fout. Te weinig afstand houden is gewoon niet slim, zeker niet met geen rijervaring. Had je uberhaupt wel al eens een noodstop gemaakt? Je ouders reageerden hierop wel overdreven. Je weet dus hoe ze kunnen overreageren. Toch kies je ervoor om je niet aan je afspraken te houden. Is niet slim. Je had moeten inschatten wat hun reactie zou zijn. Ik heb zelf ooit eens met mn moeders auto tegen mn vaders auto aangereden ;( 2 auto's in 1 keer.. Waren ze niet heel blij mee kan ik je vertellen, gelukkig alleen kleine deukjes en krasjes. Maar ik mocht daarna wel de auto lenen (met deuken en al). Die deuken hebben we in de ene auto er nooit uitgehaald. Het is beter om in een oud hok te leren rijden dan in een nieuwe dikke bak. Je leert pas echt rijden door het veel te doen.
Als ze a-relaxed reageren na het eerste voorval gaan ze natuurlijk nooit positief reageren als je hun auto toch gaat lenen tegen de afspraken in.
Conclusie: je moet beter nadenken over je acties en mogelijke consequenties. Je moet nu op de blaren zitten.
Als je je een paar weken goed gedraagt dan zullen je ouders wel bijdraaien. Iedereen heeft wel eens stomme dingen gedaan en je zult ervan moeten leren. Ik snap je ouders wel dat ze je een lesje willen leren, anders doe je na 2 weken weer domme dingen..
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:45:16 #180
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_103190927
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:04 schreef Cat22 het volgende:
TS klaagt dat zijn sociale contacten eraan gaan als hij geen auto mag rijden. Hoe heeft hij het in hemelsnaam de 18 jaar ervoor gered?
Trotse papa van Eden
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:46:07 #181
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103234321
Topic nog een paar keer van voor tot achter goed doorgenomen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet reëel nadacht over de consequenties en dat ik inderdaad mijn ouders eerst had moeten vragen of ik de auto mocht gebruiken. Maar ik ben nog steeds van mening dat de straf niet passend is voor het verbeteren van mijn rijvaardigheid.

Hier kan wel een slotje op, het is duidelijk voor mij.
pi_103238458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:46 schreef Danger.Mouse het volgende:
Topic nog een paar keer van voor tot achter goed doorgenomen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet reëel nadacht over de consequenties en dat ik inderdaad mijn ouders eerst had moeten vragen of ik de auto mocht gebruiken. Maar ik ben nog steeds van mening dat de straf niet passend is voor het verbeteren van mijn rijvaardigheid.

Hier kan wel een slotje op, het is duidelijk voor mij.
D'r zijn maar weinigen die het inzicht krijgen, hulde daarvoor.
Dat je jezelf niet kunt vinden met de straf die je ouders je hebben opgelegd is een kwestie van persoonlijke smaak. Ikzelf vind het een beetje paradox, niet kunnen laten zien dat je goed kunt rijden tot je laat zien dat je goed kunt rijden.
Ik vind 'm ook wel krom, maar het is aan jou om te laten zien dat je het wel kunt, of in ieder geval te laten zien dat je ervoor openstaat.

Succes.
(Een internationaal vrachtwagenchauffeur waarvan de ouders het onmogelijk achtten iets groters te besturen dan een bromfiets)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:48:39 #183
43556 miss_dynastie
pi_103239269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:46 schreef Danger.Mouse het volgende:
Maar ik ben nog steeds van mening dat de straf niet passend is voor het verbeteren van mijn rijvaardigheid.
Ik denk dat iedereen dat wel met je eens is. Rijden leer je door het te doen.

Is er geen mogelijkheid om zelf een goedkoop autootje te kopen?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:34:02 #184
358512 Skippy29
Hitsig springbeest
pi_103250110
Gelukkig hebben ze mij niet als zoon gekregen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:56:59 #185
347320 Velma
nerdy vamp
pi_103259585
Wat een kutstreek eigenlijk. Het CBR beslist dat het jong kan rijden, nemen anderen die geen recht hebben daar een oordeel in te vellen, zijn rijbewijs af omdat zij wel vinden dat hij slecht rijdt. Even buiten het feit om of hij inderdaad niet bepaald tactisch handelt in het verkeer.

Verder, je mag gewoon niet iemand zijn auto zomaar meenemen. Of je nou verwacht dat het kan of niet, het blijft niet oké. Daar hebben ze een punt in. Maar dat rijbewijs afnemen is inderdaad erg vreemd gewoon.
I lost my glasses again
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:48:00 #186
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_103262309
de A50 is ook gewoon een kutweg. was zeker ergens rond knooppunt ewijk of niet TS? :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')