abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103021793
Avond,

Zoals gewoonlijk begint een verhaal bij het begin en zo ook deze. 2 maanden geleden heb ik mijn rijbewijs behaalt . Op de dag dat ik mijn rijbewijs in de ochtend had afgehaald bij het gemeentehuis heb ik een ongeluk gehad op de snelweg door een situatie waarbij een noodstop vereist was en ik op mijn voorligger botste. Het gebeurde om half 6 op de A50, terwijl het verkeer heel onrustig reed en er nauwelijks snelheden van 100 km/u werden gehaald. Er was geen letsel, alleen blik- en milde motorische schade) Dit gebeurde in de auto van mijn ouders die voor mijn broer en ik is aangeschaft i.v.m. de verre afstand van en naar school.

Dit houdt dus in dat ik na slechts 8 uur in het bezit van mijn rijbewijs al een ongeluk had meegemaakt. Reden voor mijn ouders om te zeggen dat ik niet meer alleen mocht rijden totdat ik bewezen had dat ik fatsoenlijk een auto kan besturen. (Dat wil zeggen dat ik met mijn vader naar school zou rijden aangezien hij in dezelfde stad werkt als waar ik naar school ga.) Immers, ik heb mijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen en scheurde als een volstrekte malloot over de snelweg. :{

2 weken verder. Enige tijd met mijn vader gereden en hij merkt dat ik de kwaliteiten heb om fatsoenlijk en verantwoordelijk een auto te besturen. Top pap, dit merkten ze ook tijdens het rijexamen. }:| Mijn ouders gaan op vakantie maar er is de afspraak dat ik niet in de auto zou rijden tenzij mijn broer ernaast zat. Mijn broer was bekend met deze afspraak.

Al die tijd heb ik de auto niet gebruikt. Tot op de laatste dag. Ik moest werken en er zou op zowel de heen als terugweg een shitload aan regen vallen. Aangezien ik niet veel voelde om verzopen op mijn werk aan te komen vroeg ik aan mijn broer of ik de auto mocht lenen. Ingestemd, maar als het mis zou gaan zouden de consequenties voor mij zijn. Niets meer dan redelijk. De afstand van 5 kilometer heen en 5 kilometer terug was dan ook zo gedaan en er deden zich geen noemenswaardige dingen voor. Gek hè? :').

De volgende dag: broer haalt ouders op van vliegveld, en in de avond valt het woord dat ik alleen in de auto heb gereden. Ouders vragen waarom en als reden geef ik op dat ik wilde laten zien dat ik fatsoenlijk een auto kan besturen en het ongeluk een samenhang van heel ongelukkige omstandigheden was en mijn verantwoordelijkheid wilde tonen door normaal en verantwoord met de auto om te gaan. Toegegeven dat ik me niet aan de afspraak heb gehouden. Ouders pissed en diep teleurgesteld in mijn doen en laten. In een argument had ik geen zin, dus ik heb alles in stilte aangehoord terwijl mijn vader steeds bozer werd. Avond afgesloten met behoorlijke frustratie.

Vandaag:

Eenmaal thuis krijg ik te horen dat 'we moeten praten'. Jeej, alweer een preek over onverantwoordelijkheid. }:| Ik kreeg te horen dat ik een misdrijf had gepleegd, te weten joyriding, en dat als het nog een keer zou gebeuren (autorijden zonder toestemming van eigenaar) ze naar de politie zouden gaan. Nu heb ik een uitgaansverbod van een maand opgelegd gekregen en heb ik mijn rijbewijs voor 3 maanden in moeten leveren.

Ik voel me machteloos, hopeloos en zou niet weten hoe ik met deze situatie om zou moeten gaan aangezien dit een aanzienlijke inperking van bewegingsvrijheid is en mijn sociale contacten worden ook gedempt. Vooral de bedreiging (zo kun je het wel noemen) van mogelijke vervolging bij herhaling van wat hun onrechtmatig gebruik noemen (terwijl de auto voor mij en mijn broer is aangeschaft) zit me erg dwars.

Mijn vraag is of jullie dit als redelijk beschouwen of zeggen dat mijn ouders compleet doorgeslagen zijn. Ik ben niet van plan om hier tegenin te gaan, je heet Sigmund Freud als je mijn vader (over koppigheid gesproken) om weet te praten.

Geen samenvatting, lees maar.

Groeten,

D.M
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_103021940
Terecht, leer maar luisteren ^O^
No Guts, No Glory
pi_103021969
Ik hoop dat de komende 3 maanden er flink wat regen gaat vallen als je naar je werk mag fietsen. :D
pi_103021975
Als dit geen troll is. Jeez wat een kut ouders heb jij. Joyriding omdat je broer niet naast je zat. Wtf 8)7
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_103022012
Wat had het voor nut om toestemming te vragen aan jouw broer? Blijkbaar willen je ouders alleen toestemming van hen alleen geven.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:25:51 #6
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103022026
Moeilijk te zeggen of de straf in verhouding is met wat je deed. Vooral omdat je ouders je door en door kennen en ik jou helemaal niet...

Ik ga er vanuit dat je ouders het beste met je voor hebben en dat ze dit uit bezorgdheid doen. Bovendien zijn de kosten van een auto torenhoog en is het sowieso erg fijn dat ze jou en je broer die kans geven... Ik vind dan eerlijk gezegd ook dat je je moet neerleggen bij hun afspraken hieromtrent.

En je ziet het nu niet maar een auto is een levensgevaarlijk iets. Dat zal je beseffen eens je een jaartje of tien met de auto rijdt...
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:26:22 #7
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_103022053
Dus je rijdt die kar die je pa en ma voor jou en je broer kopen binnen een dag in de kreukels, en je vindt het gek dat ze je daarna niet helemaal meer achter het stuur vertrouwen?
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:26:41 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103022067
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:24 schreef pl4kkie het volgende:
Als dit geen troll is. Jeez wat een kut ouders heb jij. Joyriding omdat je broer niet naast je zat. Wtf 8)7
Kutouders? Die mensen kopen en onderhouden een auto voor hem... Weet jij wel wat dat kost?
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:28:00 #9
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103022141
Toegegeven dat ik me niet aan de afspraak heb gehouden.

Lul, wees blij met ouders die bezorgd om je zijn.
Een rijbewijs is een teken dat je de basisvaardigheden kent maar het geeft je nog geen rijervaring. En jij flikt het om binnen acht uur na het ophalen van dat rijbewijs al een ongeluk te veroorzaken.

Hou je aan de afspraken en doe rijervaring op. En als je het allemaal beter weet, pak je spullen en ga op jezelf wonen. ^O^ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103022180
quote:
13s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:26 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Kutouders? Die mensen kopen en onderhouden een auto voor hem... Weet jij wel wat dat kost?
Ja dus? Dat hij gelijk op de eerste dag een ongeluk krijgt is pure pech. Niet ervaren in onrustig verkeer. Maar hem beschuldigen van Joyriding alleen omdat hij zonder zijn broer naast hem heeft gereden is belachelijk.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:28:47 #11
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022186
Helaas geen troll ;(

De auto is fullrisk verzekerd en ik mag opdraaien voor de door mij veroorzaakte extra poliskosten à ¤42/maand voor de komende 5/6 jaar.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:29:43 #12
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef Staal het volgende:
Toegegeven dat ik me niet aan de afspraak heb gehouden.

Lul, wees blij met ouders die bezorgd om je zijn.
Een rijbewijs is een teken dat je de basisvaardigheden kent maar het geeft je nog geen rijervaring. En jij flikt het om binnen acht uur na het ophalen van dat rijbewijs al een ongeluk te veroorzaken.

Hou je aan de afspraken en doe rijervaring op. En als je het allemaal beter weet, pak je spullen en ga op jezelf wonen. ^O^ .
Ik heb geen ongeluk veroorzaakt. Het is me overkomen en ik heb mijn best gedaan om het te voorkomen. Helaas is dat door mijn gebrek aan rijervaring niet gelukt.
pi_103022288
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:24 schreef pl4kkie het volgende:
Technisch gezien hebben die ouders nog gelijk ook. ;)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_103022294
Werken en sparen voor 'n eigen auto en je hebt dit gezeik niet, nou hebben je ouders alle recht om hun spullen niet aan je uit te lenen.
Hallon!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:30:44 #15
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_103022301
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:28 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ja dus? Dat hij gelijk op de eerste dag een ongeluk krijgt is pure pech. Niet ervaren in onrustig verkeer. Maar hem beschuldigen van Joyriding alleen omdat hij zonder zijn broer naast hem heeft gereden is belachelijk.
Da's niet pure pech, hoogstwaarschijnlijk had iemand met meer rij-ervaring die situatie beter ingeschat en was er niets gebeurd.
En als ie zich niet aan de gemaakte afspraken houdt, dan moet ie ook rekening houden met de consequenties.
pi_103022309
Je bent een volwassen vent TS, je laat je rijbewijs toch niet zomaar in beslag nemen? :')
My dials are pupillated.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:31:54 #17
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_103022362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:30 schreef Hendroit het volgende:
Je bent een volwassen vent TS, je laat je rijbewijs toch niet zomaar in beslag nemen? :')

Dan krijgt ie die terug maar heeft ie geen auto om in te rijden want die is van paps & mams...
wat is het verschil?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:32:16 #18
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_103022386
quote:

Iets met niet hoeven betalen voor het rijbewijs, kost en inwoning, enz, enz.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:32:33 #19
42366 Staal
pi_103022406
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:29 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Ik heb geen ongeluk veroorzaakt. Het is me overkomen en ik heb mijn best gedaan om het te voorkomen. Helaas is dat door mijn gebrek aan rijervaring niet gelukt.
Dat doet dus niets af aan mijn post.

Wees blij met je ouders, ze zijn echt niet onredelijk. Deal maar met hun liefdevolle zorgen want die ga je nog wel eens missen als je op jezelf gaat wonen.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:32:51 #20
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103022426
quote:

[..]

Ja dus??? Mag hij zich wel aan de afspraken houden. Die mensen zijn oprecht bezorgd om hem. Jij klinkt echt als nog een jong en ondankbaar verwend nest.
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:33:32 #21
42366 Staal
pi_103022459
quote:

[..]

TS heeft zich niet aan de afspraken gehouden. Dat heb je nu eenmaal wel te doen als je nog afhankelijk bent van je ouders.
Un certain jeune homme
pi_103022460
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:32 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Iets met niet hoeven betalen voor het rijbewijs, kost en inwoning, enz, enz.
Dan moet je dus ook niet gaan zeuren he, ;)
pi_103022462
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:31 schreef Ruis het volgende:

[..]

Dan krijgt ie die terug maar heeft ie geen auto om in te rijden want die is van paps & mams...
wat is het verschil?
Dat je een auto kan lenen van een vriend ofzo weet ik veel :')
My dials are pupillated.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 23:34:07 #24
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103022483
quote:

Neen want een volwassen vent betaalt zijn eigen auto, woont op zichzelf en heeft rijervaring.
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:34:11 #25
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_103022488
quote:
13s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:26 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ja dus? Ik rij in de auto van mijn ouders ook, onderhand meer dan hun doen, en ik betaal enkel de benzine zo nu en dan. Schade door mijn toedoen? Jammer dan. Ongelukken kunnen nu eenmaal gebeuren en dat risico nemen we allemaal wanneer we in dat ding stappen. En het is een gebruiksvoorwerp. Iets wat sommige mensen snel vergeten zolang het ding nog blinkt in de zon.

En nee, zijn ouders komen niet over als bezorgde mensen om hun zoon, enkel bezorgde mensen om hun auto. Wat ga je er mee op schieten als je iemand die net zijn rijbewijs heeft drie maanden niet laat rijden? Hij zal er vast niet beter van gaan rijden na die drie maanden.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')