quote:
Dat zal wat worden, met geluid erbijquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:03 schreef MamaPurk het volgende:
Ja daar is ie Aventura, wat een geweldig uitbundige lach, het is jammer denk ik dat er geen geluid bij zit of niet??
Maak zelf gewoon een schriftje! Ik ga dat ook doen (hij gaat maar 1 dag per week naar het kdv, dus dat schriftje daar raakt niet vol haha). Heb zo'n 'baby's eerste jaarboek', maar wil dat eigenlijk wel aanvullen met ietsje meer details. Het gaat zo snel, en je vergeet zo snel! Vent is 12 weken, maar ik ben echt alweer zoveel vergeten van die eerste periode.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:06 schreef MamaPurk het volgende:
Wow KJ Sofie is inderdaad echt een bijna dreumes![]()
En LB wat leuk dat opa komt oppassen
En leuk om dat soort verslagen te krijgen over je kindje Aventura, wat dat betreft vind ik het wel jammer dat die van mij niet naar een kdv gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Mijn kraam woont 1 wijk verderop. Ik kom haar regelmatig tegen bij het boodschappen doen. We hebben ook al weer een keer afgesproken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:08 schreef danic het volgende:
Cynthiaa, neemt je hypotheekverstrekker dan genoegen met een kopie?/
Enne...je rijbewijs is ook een wettig legitimatiebewijs hè! Kan dat je niet helpen voor nu?
MP wat heerlijk dat er zoveel verbetering in lijkt te komen, fijn zeg!
Lex![]()
Mijn kraamzorg heeft ook nog 1x na gebeld hoe het ging met ons, maar gaf toen ook aan dat het eigenlijk niet mocht, contact houden nadat de zorg voorbij was. En de mijne was zelfs nog leuk
![]()
Aventura, je mannetje
Ik heb twee verschillende kraamhulpen gehad, eentje heeft op zondag avond nog een keer gebeld hoe het ging met de borstvoeding (liep eerst niet goed, was onzeker en daardoor kraamtranen) mocht dat ook niet zeggen tegen de andere kraam (die de dag er op kwam).quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:14 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Mijn kraam woont 1 wijk verderop. Ik kom haar regelmatig tegen bij het boodschappen doen. We hebben ook al weer een keer afgesproken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, moet een kopie aan onze adviseur gevenDus die heb ik gelukkig kunnen regelen. Nu morgen meteen een nw id kaart aanvragen. En nooooit meer kwijtraken
![]()
Lekker toch? Ik vond mijn nacontrole door de gyn helemaal niet overbodig, ze heeft me onderzocht en doorverwezen naa een bekkenbodemfysio. Verder hebben we de bevalling nog een keer goed doorgenomen. Hielp voor mij wel met 'afsluiten'. Maar kan me voorstellen dat als je verder geen complicaties of klachten had/hebt, je er dan weinig aan hebt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:21 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Net terug van de gyn, nou die controle had ook wel telefonisch gekund (of was zelfs helemaal overbodig geweest naar mijn idee)
Ik kwam mn 2e kraam ooit tegen bij de kruidvat, ben heeel snel de kruidvat uitgelopenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:14 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Mijn kraam woont 1 wijk verderop. Ik kom haar regelmatig tegen bij het boodschappen doen. We hebben ook al weer een keer afgesproken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gehoord dat lachen ongeveer vanaf 6 weken is. Bij Jelle was het eerste lachje bij zo'n 4,5 week. Ze worden steeds frequenter en uitbundiger, echt zo leuk!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:04 schreef wickie het volgende:
Lex en Linus![]()
En bijna dreumes Sofie![]()
KD, ik vind de Tommee Tippee flessen erg fijn. bij Mette gebruikt en ook Wies drinkt er nu ook goed uit.
Wies is vandaag goedgekeurd op het CB, ze doet het voorbeeldig. Vriendlief was in zijn eentje gegaan omdat ik een emotioneel wrak was door borstproblemen/spruwnarigheid en veel pijn, dus is hij maar even alleen gegaan. Hij werd als een bijzonderheid gezieneen papa alleen met baby, wel grappig.
Maar met Wiesje gaat alles goed eigenlijk weinig nieuws. Ze is een lekker spekkie, inmiddels ruim 4,5 kilo en 52 cm.
We genieten enorm van haar, ons propje![]()
Ze lacht ook een soort van sinds dit weekend. Best vroeg, hoe zat dat ook alweer 'ns? maar na het voeden, als we gezellig wat met zitten te keuvelen, krijgen we zeer mooie lachjes van haar. Ook kan ze zo heerlijk scheel naar je haarlijn staren
Nopequote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:26 schreef Vanyel het volgende:
Het wil ook echt niet met die operatie he
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:55 schreef MamaPurk het volgende:
Hier lijkt het echt beter te gaan en de hoop neemt wel een beetje toe dat het zo blijft. Ze heeft nu al 2 nachten goed doorgeslapen (heerlijk na weken gebroken nachten) en ze is veel blijer en lekkerder in haar vel. Ze geeft zich makkeijker over aan de slaap en word gewoon gezellig wakker in plaats van krijsend! Ik ben stiekem al een beetje blij
Hoe vaak moet je eruit dan 's nachts??quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb al 8 maanden niet in één ruk doorgeslapen![]()
Het zij zo *schouders ophaalt*
haha ja preciesquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:02 schreef krijtlijk het volgende:
Ik al 4 jaar niet. Ooit komt het goed.
Nee zijn ogen waren heel licht. Op foto's lijken ze idd donker. Maar ze waren veel lichter dan met Leander toen. Vooral om de pupil heen waren ze grijs/blauw. Daarom gingen we er helemaal vanuit dat hij die kleur zou krijgen. Hij had zijn haar en ogen anders dan Leander. Misschien dat zijn haar dan ook wel blond word ipv bruinquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:25 schreef trui het volgende:
ze waren toch meteen al vrij donker, als ik deze foto bekijk, meNicole? en je middelste heeft ook heel bruine ogen. ik vind 't dus ook weer niet zó heel verrassend! maar wel gek dat 't zo plotsklaps veranderd is misschien.bij Willem waren ze eigenlijk meteen bruin. althans, extreem donker, ik kon er geen blauw in ontdekken.
BassMiss, dat was/is hier precies zo!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:18 schreef Bass-Miss het volgende:
Wat grappig dat afwachten welke kleur de oogjes gaan krijgen.
Bij ons hebben we allemaal blauwe ogen, weinig verrassing meer dus.
Anderzijds, dat we zo een blonde zoon gingen krijgen hadden we ook niet gedacht...
Kom je anders echt niet uit dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:41 schreef cleany het volgende:
Evan slaapt nu al ruim 3 uur...jammer dat ik hem wakker moet maken voor een fles.
Mijn ouders zijn totaal twee verschillende types, mijn moeder donker, zwart haar, bruine ogen en mijn vader blond, bleek, sproeten, rosse baard/. Moet veel spannender geweest zijn wat daaruit ging komen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:00 schreef Cooki het volgende:
[..]
BassMiss, dat was/is hier precies zo!
Al hadden mijn schoonouders bruine ogen, ze hebben 3 kinderen met blauwe ogen gekregen, de kans daarop schijnt bijzonder klein te zijn, verteldeme ns
BassMiss, welke kleur ogen hebben jouw broers/zussen? blauw dan toch? of niet...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:11 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn totaal twee verschillende types, mijn moeder donker, zwart haar, bruine ogen en mijn vader blond, bleek, sproeten, rosse baard/. Moet veel spannender geweest zijn wat daaruit ging komen.
Ik en mijn man zijn beiden bleek van vel,met blauwe ogen en donker haar. We hebben wel alletwee een blonde broer, dus het zat er wel ergens in.
Dat heeft Seth ook inderdaad, ondefinieerbaar op dit moment. Terwijl zuslief blauw-blauw-blauw had, dat is nooit veranderd.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:12 schreef J-net het volgende:
Kiran begon beetje blauw grijs met zijn ogen, ondertussen is het in het midden bruin en daaomheen een grijsgroene rand.....
Wanneer is de kleur definitief trouwens.?
En ik vind het een gaaf gezich bij Sarah, hoewel ik me kan voorstellen dat gelijk ook wel fijn is.
Het heeft iets moois.
Ik heb t ooit bij een husky hond bij ons in de buurt gezien; 1 lichtblauw oog en 1 groen oog.
Ik blauw met donker haar, mijn zus bruin met lichtbruin haar en mijn broer blauw met blond haar.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:14 schreef Cooki het volgende:
[..]
BassMiss, welke kleur ogen hebben jouw broers/zussen? blauw dan toch? of niet...
t schijnt iets met genetica te maken te hebben, dat je geen blauwogige kinderen krijgt als je zelf bruine ogen hebt, zoiets...
ow okquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:16 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik blauw met donker haar, mijn zus bruin met lichtbruin haar en mijn broer blauw met blond haar.
En blauwe ogen met bruinogige ouders kan best, omgekeerd is dat al moeilijker.
Ja, dat zei ik.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:34 schreef MamaPurk het volgende:
Bassmiss en Cooki, ik dacht juist dat het andersom moeilijker was dat blauw-oogige ouders niet zo snel bruin-oogige kinderen kregen. Omdat bruin dominant over blauw is... En dan nog een heel ingewikkeld biologische verhaal erachteraan
Blauw uit bruin kan prima als je allebei naast het bruine dominante gen het blauwe recessieve gen hebt. Geef je beiden dat recessieve gen door krijg je dus blauw. Dat het 3x gebeurt is wel bijzonder.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:34 schreef MamaPurk het volgende:
Bassmiss en Cooki, ik dacht juist dat het andersom moeilijker was dat blauw-oogige ouders niet zo snel bruin-oogige kinderen kregen. Omdat bruin dominant over blauw is... En dan nog een heel ingewikkeld biologische verhaal erachteraan
Is ook heel bijzonder, betekent dat jij en je man heterozygoot zijn, dus allebei het bruine en het blauw gen voor de oogkleur hebben, maar bruin is dominant dus zijn jullie ogen bruin, maar jullie hebben allebei dus het blauw gen aan de kids gegeven en die zijn dus waarschijnlijk allebei homozygoot blauwquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:36 schreef Cooki het volgende:
mamapurk, je gaat nu toch niet aan mij vragen hoe het zit he?ik ben een nullll op dat gebied
![]()
maar volgens vriend was het heul bijzonderdat ze alle 3 blauwe ogen hadden uit twee-bruinogige ouders
dat dusquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Blauw uit bruin kan prima als je allebei naast het bruine dominante gen het blauwe recessieve gen hebt. Geef je beiden dat recessieve gen door krijg je dus blauw. Dat het 3x gebeurt is wel bijzonder.
Maar bruin uit beiden blauw is idd een stuk lastiger.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Blauw uit bruin kan prima als je allebei naast het bruine dominante gen het blauwe recessieve gen hebt. Geef je beiden dat recessieve gen door krijg je dus blauw. Dat het 3x gebeurt is wel bijzonder.
Maar bruin uit beiden blauw is idd een stuk lastiger.
heujj.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:38 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Is ook heel bijzonder, betekent dat jij en je man heterozygoot zijn, dus allebei het bruine en het blauw gen voor de oogkleur hebben, maar bruin is dominant dus zijn jullie ogen bruin, maar jullie hebben allebei dus het blauw gen aan de kids gegeven en die zijn dus waarschijnlijk allebei homozygoot blauwsnappie
gewoon opgelet tijdens de biologieles, ik ga van de herfstzon genieten met de meiden!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:38 schreef Cooki het volgende:
[..]Dan zal ie het daar wel op gaan gooien
![]()
[..]
heujj.het gaat hier over mn schoonouders ja
.. ik heb heeeeeeele blauwe ogen en mn vriend ook
![]()
maarruh.. die woorden schrijf ik ff op, staat stoer vanavond als ik dat er zonder stotteren uit krijg![]()
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:43 schreef Cooki het volgende:
[..]
dat deed ik ook.. maar ondertussen is het gedelete van de toegankelijke schijf lijkt het
o, nou zie je,quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:43 schreef debuurvrouw het volgende:
@mamapurk dat wat wij vroeger leerden over oogkleur overerven is inmiddels achterhaald. Het is zelfs mogelijk dat blauwogige ouders een bruinogig kind krijgen. er schijnen veel meer factoren mee te spelen dan dominante oogkleur ed.
http://www.erfelijkheid.nl/faq/oogkleur.php
Ja hoor en daar heb ik mijn havo diploma op gehaald, tjonge jonge en ik al die jaren mijn best gedaan het te onthouden om mijn kennis te kunnen delen, goh daar heb je wat aan...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:43 schreef debuurvrouw het volgende:
@mamapurk dat wat wij vroeger leerden over oogkleur overerven is inmiddels achterhaald. Het is zelfs mogelijk dat blauwogige ouders een bruinogig kind krijgen. er schijnen veel meer factoren mee te spelen dan dominante oogkleur ed.
http://www.erfelijkheid.nl/faq/oogkleur.php
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:15 schreef Vanyel het volgende:
Wat wordt blauw een raar woord als je het zo vaak leest.
En dan ben je nu nog nuchter (neem ik aan).quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:15 schreef Vanyel het volgende:
Wat wordt blauw een raar woord als je het zo vaak leest.
nee, moet om de 4 uur he...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Kom je anders echt niet uit dan?
nee 's nachts niet, dan slaapt hij meestal door van 11:00 tot 5:00 of iets langer.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:46 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik laat Cas gerust slapen hoor wanneer hij lekker slaapt als het tijd is voor zijn fles.
Maak je hem tijdens de nacht ook nog om de 4 uur wakker dan Cleany?
Daar past Elin zelfs nog in volgens mijquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:11 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb net een co-sleeper in elkaar staan zagen
en lex sliep er lekker doorheen
ik heb hem vandaag wel een speen gegeven.. wilde er eerst echt niet aan..maar ik merk dat als hij wat lucht dwars heeft zitten..hij constant 'wil drinken' dus bij het scheetfestival druk ik m een speentje in zn bakkesje en dan doet ie 'pffrrrrrttt ding flof bips'
o en ik denk dat onze wandelwagenbak wel alles slaatdie is enoooorm
Heb je ze zelf ook geproefd?? Was het echt lekker??quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft vanavond 1,5 pannenkoek gegeten, gemaakt van opvolgmelk
Ja! Het smaakt naar gewone pannenkoek!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:08 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Heb je ze zelf ook geproefd?? Was het echt lekker??
Omdat hij 8 maanden is en nog nooit echte melk heeft gehad en ik dit recept op internet had gevonden.quote:
Omdat zij op anderhalf uur rijden hier vandaan wonen en het voor Eva makkelijker is om in haar eigen huis te zijn. Wij kunnen 's ochtends niet van Spijkenisse naar Middelburg rijden om ze daar af te geven. En om ze nou iedere week uit logeren te sturen.....quote:
Nou vandaag over het algemeen heel afwisselend, van piepen, jammeren, krijsen tot lachen en zichzelf vermaken.. Maar ik merk dat door mijn korte lontje ik vooral het piepen enzo zie en dat moet ik voor mezelf echt relativeren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:16 schreef Claudia_x het volgende:
MP, hoe is het vandaag verder met Sarah gegaan? Is ze vanavond zonder problemen gaan slapen?
Ik bedoel niet zozeer locatie maar waarom de keuze voor jouw moeder. Wat hierboven ook al gezegd wordt. Ik vraag me af waarom jullie voor je moeder als oppas kiezen als deze problemen spelen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:18 schreef danic het volgende:
[..]
Omdat zij op anderhalf uur rijden hier vandaan wonen en het voor Eva makkelijker is om in haar eigen huis te zijn. Wij kunnen 's ochtends niet van Spijkenisse naar Middelburg rijden om ze daar af te geven. En om ze nou iedere week uit logeren te sturen.....
Dat klinkt alweer wat positiever! Het zou fijn zijn als dat ontroostbaar huilen zich niet meer voordeed.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:25 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Nou vandaag over het algemeen heel afwisselend, van piepen, jammeren, krijsen tot lachen en zichzelf vermaken.. Maar ik merk dat door mijn korte lontje ik vooral het piepen enzo zie en dat moet ik voor mezelf echt relativeren.
Ze is net wel lief gaan slapen maar das niet zo gek ze heeft over de hele dag net aan een uurtje geslapen, na een uurtje was ze wel even huilend wakker (Jaël was aan het klooien vermoedelijke rede) en nu net tijdens het schrijven van deze post weer, rede onbekent, wel valt op dat ze niet meer zuur ruikt als ze wakker word maar ze trekt wel altijd haar knietjes helemaal omhoog, bijna alsof ze buikpijn heeft..
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:28 schreef Vanyel het volgende:
MP, heb je ruimte om dit weekend een paar uur iets voor jezelf te doen (zonder kinderen)? Je klinkt alsof je dat echt nodig hebt.
Ja het fijne is inderdaad dat ze wel troostbaar is op het moment. En ze is makkelijker terug te leggen in haar eigen bedje. En ze lijkt wel meer ontspannen in haar lijfje. Maar dit zijn echt dingen die ik bewust moet opslaan om ze te zien, anders blijven alleen de huilmomentjes hangen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt alweer wat positiever! Het zou fijn zijn als dat ontroostbaar huilen zich niet meer voordeed.
Het was geen verwijt, ik was alleen nieuwsgierigquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Omdat hij 8 maanden is en nog nooit echte melk heeft gehad en ik dit recept op internet had gevonden.
Zou jij het wel meteen met echte melk doen op deze leeftijd? Er worden ook pannenkoeken gebakken met moedermelk dus zo iets raars is het toch niet?
Ik heb ooit gelezen dat het niet zo is dat alle alcohol verdampt. Sindsdien gebruiken we ook geen wijn meer voor de risotto.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:43 schreef Leandra het volgende:
De alcohol is dan wel verdampt natuurlijk
ja gaat goed maar opa en oma werken ook, hebben niet de minste baan en ze vinden het wel heftig zeg maar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:47 schreef Troeta het volgende:
Maar het gaat toch goed bij opa en oma? Niet te streng zijn voor jezelf hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Ik begrijp je wel, hoor! Je staat al een tijdje op een soort overlevingsstand en het is niet raar dat dat je op een bepaald moment opbreekt. Dat verhelp je niet met een avondje stappen. Het is goed dat je erover praat. Ik denk dat je er daardoor al een beetje afstand van neemt en daarmee ook de afgelopen tijd verwerkt. En laat die kleine meid van jullie maar gauw verlost zijn van hetgeen haar dwars zit! Dan zal de rust wederkeren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:45 schreef MamaPurk het volgende:
Ja dames toen Jaël klein was plande ik inderdaad gewoon een dag weg en bracht ik haar naar opa en oma. Maar met Sarah ligt het allemaal net even anders, 1. ik kan moelijk los laten, 2. ik wil een ander niet met mijn 'lastige' kind opschepen. Ik moet er wel een goed gevoel bij hebben, anders ben ik nog niet ontspannen weg. Lastig dus, maar ik ben erg blij met mijn werk in tijden als deze
De verhoudingen waren dusdanig dat ik me er bij de pannenkoeken niet druk over kon maken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb ooit gelezen dat het niet zo is dat alle alcohol verdampt. Sindsdien gebruiken we ook geen wijn meer voor de risotto.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, hoor! Je staat al een tijdje op een soort overlevingsstand en het is niet raar dat dat je op een bepaald moment opbreekt. Dat verhelp je niet met een avondje stappen. Het is goed dat je erover praat. Ik denk dat je er daardoor al een beetje afstand van neemt en daarmee ook de afgelopen tijd verwerkt. En laat die kleine meid van jullie maar gauw verlost zijn van hetgeen haar dwars zit! Dan zal de rust wederkeren.
Komt goed!
Je zegt het goed, ik WIL het blijven zien dat ze ook lief en leuk en mooi is. Dat houdt me momenteel ook op de been geloof ik. Maar ik wil ook gewoon zo graag dat andere dat zien en gelukkig is dat zo blijkt hier uit jou postquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Bij je laatste opmerking schieten de tranen in m'n ogen, MP. Ik vind het heel goed van je dat je Sarah niet alleen een stempel 'lastige baby' op wilt drukken maar ook alle leuke dingen aan haar wilt blijven zien. Ze is niet alleen een baby die veel huilt, maar ook een prachtige redhead met mooie ogen, een lekkere bollerd en een zich heerlijk ontwikkelend meisje. Ach, wat zeg ik, ze is gewoon jullie Sarah en alleen daarom al de leukste. En natuurlijk wil je dat blijven zien. Ze heeft zo haar problemen, maar ze ís niet haar problemen.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:54 schreef danic het volgende:
Ik heb net mijn dochter in slaap gezongen
En zo is het! Maar het liefst laten we alleen de leuke en lieve en mooie dingen zien natuurlijk. Nu hebben we het dus ook weer genoeg over mij en mijn gevoelens gehad, dus kunnen we weer gezellig over al onze lieve kleine baby'tjes kleppen met alles wat daarbij hoort (ja ook de gevoelens dus).quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is ze daar gezellig aan het kraaien, MP.Ik hoef maar je FB-album door te bladeren om eraan herinnerd te worden hoe leuk Sarah is, hoor. En daaruit blijkt tegelijkertijd hoe dol jullie zijn op haar! Maar er moet natuurlijk ook ruimte zijn voor de minder 'fraaie' gevoelens. En daarna herpak je jezelf en ga je verder...
De enige tip die ik kreeg van de fysio was een zijligkussen in de boxquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:25 schreef mignonne het volgende:
hahaha TG![]()
mijn lief is Indo, en zowel hijzelf, als zijn vader, als al zijn ooms (vader heeft 6 broers) en zn oma hebben allemaal een rond en wat platter hoofd.
Mijn oudste had ook een plat rond hoofd en we liepen bij de fysio op de helmgrens. Uiteindelijk is alles zodanig bijgetrokken dat een helm niet meer nodig was.
Het valt me nu pas bij mijn tweede kind op hoe ontzettend rond en uitstekend haar achterhoofdje was en is. Ik heb zelfs nog aan de kraamverzorgster gevraagd of dat wel normaal wasmijn oudste heeft dat nooit gehad, zo'n rond uitstekend achterhoofdje, die was echt vanaf het begin al ronder van schedel en met een minder prominent achterhoofd. Dus in zoverre onderschrijf ik wel wat jij zegt dat het misschien wel mogelijk is dat het iets familie-gerelateerd kan zijn. Of dat aan wel of niet Indo zijn ligt weet ik niet
however, oudste haar hoofd werd wel degelijk steeds schever en steeds platter. Dus of het nou iets genetisch en aangeboren is, dat is imho niet een reden om er niet mee aan de slag te gaan.
Als je per se geen helmpje wild voor Larissa dan zou ik juist hard aan de slag gaan met de adviezen van de fysio. En wat tips van mij (en mijn fysio) probeer het gebruik van de maxi-cosi tot een minimum te beperken (dus liever niet de cosi op dat wagenonderstel klikken, liever je kind op de arm naar het kdv dragen ipv met cosi en al naar binnen dragen, dat soort dingen.) overweeg om Larissa te dragen in een doek voor af en toe, of overweeg om haar op haar buik te leggen in de kinderwagen.
Ohja en dan ook nog
ons neefje, die volbloed indo is heeft ook een breed plat hoofd, maar die heeft inmiddels wel een helmpje omdat het de spuigaten uitliep qua scheefheid en platheid. Hij moet nog een maandje denk ik, misschien iets langer omdat hij in de zomer veel af is geweest ivm warmte. Het ziet er nu keurig uit weer.
Liep daar een mama met een krijskind dan? Nee dan was ik het niet, Sarah had een goede dagquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:37 schreef Vanyel het volgende:
MP, jij was vast niet toevallig vanmiddag in de Prenatal in Utrecht he?
Nee joh, maar wel een leuke rooie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:15 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Liep daar een mama met een krijskind dan? Nee dan was ik het niet, Sarah had een goede dagEn ik was werken dus ik heb er maar weinig van gemerkt
En twee verschillende kleuren ogen? Maar rood is mooi jaquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee joh, maar wel een leuke rooie.
<3quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:59 schreef ferrari_rood het volgende:
[ afbeelding ]
En ook een dat ze lacht.
Madame trekt tegenwoordig aan alles en zo dus ook aan de hoes van de maxi cosi. Waardoor die los schoot. En die bal is dus zo'n speeltje wat aan de mc hangt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:18 schreef danic het volgende:
Aaah f_r: wat is ze toch leuk. Maar wat heeft ze nou toch op d'r hoofd op die eerste foto?? haha, en dan ook nog die bal erbij.
Dat jurkje op de tweede foto is erg schattig zeg!![]()
ff verkeerde topic, maar weet je al of je komt naar de meet?
Nog even en we mogen allebei een lekkere fotospam hier gooien![]()
Hier is het alweer een beetje gezakt hoor. Ze heeft het er met mijn vriend over gehad en die heeft aangegeven dat hij het fijn zou vinden dat ze het de volgende keer anders doet. Dus een half uurtje van tevoren wakker maken, zeggen dat ze over een half uurtje weg zou willen zodat hij even kan opstarten. Ging ze doen.
Dus ga ik het zo laten. Was iets tussen hun, dus ga me er verder maar niet mee bemoeien.
Mijn reactie kwam ook deels omdat het qua slaap een hele zware week was. Heb vannacht weer aardig geslapen, dus kan ook weer meer hebben
Ze heeft jouw blik. Verder kan ik uit deze foto geen gelijkenissen halenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:44 schreef ferrari_rood het volgende:
MP knuf voor je. Wat is het toch lastig als je je kindje niet kunt helpen.
Mrien hoe is het met jelle vandaag?
Danic alles een beetje kunnen laten bezinken?
[ afbeelding ]
Even een spamfoto van mijn mooie meisje
Er staat er nog 1.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze heeft jouw blik. Verder kan ik uit deze foto geen gelijkenissen halen
Oh ik had die andere niet gezien.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:23 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Er staat er nog 1.
Ze heeft wel mijn ogen ja.
Weet je dat ik nu pas zie dat er een meet is op 5 novemberquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:58 schreef danic het volgende:
f_r: 5 november.
Ik zie nu pas dat die bal voor haar hoofd hangt, ik dacht dat hij op haar hoofd lag.![]()
Jipster wat is Bob een mooitje zegHij heeft lekkere gezonde appelwangen.
Zoals Claudia al zei klinkt het alsof jullie een goed voedingsplan voor hem hebben, dus ik ga voor je duimen dat hij lekker gaat groeien en aankomen de komende weken.
Ik denk niet meer zoveel, Volgens mij heeft Eva veeeeuul meer haar nuquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:45 schreef danic het volgende:
Nee hoor, het is een OUD-meet op een centrale locatie!
Oeh kom je ook Tankgirl, kunnen we kijken of Larissa en Eva in real life ook zo op elkaar lijken
ik kom dr vanmiddag nog ff op terug, pm je wel ofzo dan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:25 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
De enige tip die ik kreeg van de fysio was een zijligkussen in de box![]()
En over de maxi-cosi zei ze niets, dus dat is ook nieuw voor mijNiet dat ik haar continu erin zet hoor, maar ik gebruik hem wel vaak (ook idd om haar van de auto naar het kdv te brengen).
Als je nog meer tips hebt hoor ik het graag!
hmm zal es kijken of ik die nog van Evie heb liggenquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:54 schreef p_iglet het volgende:
Bj, onder de 3mnd 60mg. Alleen verkrijgbaar bij de apotheek.
Zo en precies 2 weken na grote broer heeft ook Joris de waterpokken. Best sneu met 8 weken oud.
Ivan plast nog steeds steevast als hij net uit bad komt. Ik moet dan zelf ook altijd naar het toilet.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En ik blijf er bij dat het bij Puck i.p.v. bijna dagelijks naar misschien 1x in de 3 maanden is gegaan, zo'n plasactie.
Hij heeft minder moeite met de overgang van warm naar koud denk ik.
Seth mocht na de prikken 120 mg hebben, hij was toen 8 weken. Ik geloof dat ze vanaf 5 kilo 120 mogen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:54 schreef p_iglet het volgende:
Bj, onder de 3mnd 60mg. Alleen verkrijgbaar bij de apotheek.
Zo en precies 2 weken na grote broer heeft ook Joris de waterpokken. Best sneu met 8 weken oud.
Volgens mij is het in principe toch echt tot 3 maanden sowieso 60 mg, en daarna vanaf 5/5,5 kg 120 mg. Er zijn natuurlijk ook kinderen die de 3 maanden wel al ruim gepasseerd zijn maar de 5/5,5 kg nog (lang) niet.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:06 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Seth mocht na de prikken 120 mg hebben, hij was toen 8 weken. Ik geloof dat ze vanaf 5 kilo 120 mogen.
Tsjee wat is het toch een klein hummeltjequote:Op zondag 16 oktober 2011 15:49 schreef Kleurdoos het volgende:
beetje last van lucht.. als je m zo op 1 arm neemt is t net een leeglopende ballonhij kijkt ook zeer ernstig bij al dat harde werken
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:54 schreef twentemeisje het volgende:
Saartje heeft mij een keer recht in mijn gezicht gepiest. Een keiharde straal! Mijn moeder stond ernaast en plaste bij die aanblik op haar beurt zo ongeveer in haar broek.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:09 schreef danic het volgende:
Precies TM, meisjes kunnen het ook.
In de kraamweek zat mijn vk op het voeteneind Eva te verschonen en zat net doodleuk te vertellen dat ze het zo fijn vond dat meisjes niet omhoog konden piesen.
Waarop Eva als antwoord haar met een grote boog helemaal nat pieste, gezicht én kleren.
God wat was ik blij dat ze voor mijn behang zat
geeen idee.. heb hem expres niet meer gewogen sinds de laatste kraamdag, toen zat ie nog niet op zijn geboortegewicht.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:07 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Tsjee wat is het toch een klein hummeltje![]()
Hoeveel weegt die nu Kleurdoos?
In de kraamweek zat mijn vk op het voeteneind Eva te verschonen en zat net doodleuk te vertellen dat ze het zo fijn vond dat meisjes niet omhoog konden piesen.
Waarop Eva als antwoord haar met een grote boog helemaal nat pieste, gezicht én kleren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het niet inschrijven bij andere scholen (en de schrijffouten daarin) is op zich stuitend, maar daar kan ik verder niet zoveel van vinden, maar opleidingsgegevens van ouders controlerenEn dan alleen kindertjes van hoogopgeleiden toelaten of wat?
Zo raar.
Dat is idd heel bijzonder dat hij dingen al met 2 handen vastpakt... zijn gezicht is een goed beginquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:55 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja van mij mag het
<-- elitaire trut
Lex ligt nu heel intelligent met 1 vinger in zijn neus en 4 vingers van zijn andere hand in zijn mond gepropt
Lutjebroek is anders een heel schattig durpke hoor!quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:55 schreef Leandra het volgende:
Ik ben toch zo benieuwd wat een opleidingsinstituut doet met een verzoek van een lagere school
En dan hebben we het nog niet over de ouders die hun (hoogste) opleiding in het buitenland hebben genoten.
Je zult maar Harvard hebben gedaan, krijgen ze daar een controleverzoekje van een lagere school in Utrecht
En dan is het nog mazzel dat het Utrecht is, en niet een of ander gat als Lutjebroek.
Ik denk dat ze dat niet alleen daar denken hoorquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik denk dat ze op de administratie van Harvard denken:![]()
![]()
![]()
Overigens kreeg ik van een medewerker van de school het advies om me vooral wel ook elders in te schrijvenquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar bij één school inschrijven zie je vaker. Lekker dan als zij geen plaats hebben![]()
Een kind met laagopgeleide ouders telt voor iets van 1.9 terwijl van hoogopgeleide ouders telt een kind gewoon als 1. Iets met budget etc.
Wellicht dat de inspectie ook controleert of je niet alleen maar 1.9 kindjes opgeeft die je niet hebt?
Maar schiften tussen de tokkies en de kakkers klinkt ook vrij plausibel ja
quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:55 schreef Leandra het volgende:
Ik ben toch zo benieuwd wat een opleidingsinstituut doet met een verzoek van een lagere school
quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:15 schreef Kleurdoos het volgende:
enne elin heeft me nooit ondergepiest..
le krijgt t ook voor elkaar om achteruit zijn luier te piesen en dat snap ik dus niet..hoe doet ie dat ?
Wat bij onze mannen altijd wel hielp 's nachts is een opengesneden ui onder het bedje zetten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:29 schreef Aventura het volgende:
Cyntiaa, sterkte met je eerste werkdag! MP, dat is schrikken! BJ, sterkte met de prikjes. Wij moesten vandaag ook voor de tweede serie, maar ventje is nog erger aan toe dan gister en eergister. Knalrode oogjes, hoofje vol snot, benauwd. Kreeg net bericht van man dat hij de afspraak heeft verzet. Ow, het liefst laat ik nu m'n werk vallen en ga ik naar huis. Ik heb al wel aangekondigd dat ik morgen niet op kantoor ben, normaalgesproken gaat ventje naar het kdv maar we brengen hem zo echt niet weg.
En weer verder knallen met je studie en dan je droombaan, jaaaaaaquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
bah , eerste werkdagen..ik ben zo blij dat ik voorlopig nog niet hoef
maar zie er nu al tegenop..ik zit er zelfs aan te denken om te stoppen met werken tot Lex een maand of 8 is. Ik heb de afgelopen maanden flink wat geld kunnen sparen, dus wellicht is het een optie.
ah...lekker hoor! een fijne vermaanddag!quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
Zo dat is best knap, zoveeeeeel shoppen en toch sparen hahaaaa
Wij zijn weer thuis, Liene heeft prikjes gehad toen ze aan de borst lag, even boos, maar hapte binnen tien seconden weer aan en dronk verder. Benieuwd of ze er last van krijgt.. duimt van niet.
Het is ook weer RS seizoen (rs-virus), ik zou hem inderdaad even bij de huisarts laten nakijken. Beterschap voor je ventjequote:Op maandag 17 oktober 2011 16:22 schreef Aventura het volgende:
Jee dat is dan ook kort dag, LB! Lijkt me wel vervelend dat je niet zo goed weet waar je aan toe bent dan.
@ BE, ui heb ik vorige week een keer gedaan, toen was hij minder verkouden en hielp het wel. Nu heeft-ie het weer zo erg dat ik betwijfel of het werkt. Het bedje iets omhoogzetten is te proberen. We proberen hem al omhoog te houden zoveel als maar kan. Vanavond als ik thuis ben doe ik hem denk ik lekker in de draagzak, alhoewel hij het daarin ook niet lang volhoudt i.v.m. benauwdheid. Het is echt schipperen op dit moment. Krijg net bericht van thuis dat het reutelen iets minder lijkt te worden, wel heeft hij weer 38,1. Daarom gaan we morgen toch even met hem naar de huisarts. We hebben het uitgesteld omdat het elke keer dan juist weer wat beter ging, maar nu wil ik het gekwakkel even aankaarten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Nee jouw gehucht is lekkerquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:42 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Cyntiaa succes vandaag. Ik mag morgen weer officieel aan de bak, maar dat ga ik nog iet trekken. Dus vanmiddag mag ik naar de arboarts. Ben alleen benieuwd hoe ik er ga komen, autorijden doe ik sinds een paar weekjes weer alleen minimaal en dat is al slopend, laat staan heen en terug van de arboarts in een ander gehucht (sorry Danic)z
quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:04 schreef Leandra het volgende:
Hier deed de TV vanavond ineens raar, vanuit het niets ging hij ineens uit.
Dachten we.... Soneal bleek de afstandsbediening bij papa van de bank te hebben gepakt
quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:07 schreef kaatjejannie het volgende:
Leandra
Sofie drukt nu steeds op het knopje van de hd recorder. Dan gaat namelijk de dvd speler in de tv aan, en dan komt bumba op tv. Tot ik gister het dvd tje eruit gehaald heb. Ze snapte er niks van
Oeh, das wel heel scherp van Sofiequote:Op maandag 17 oktober 2011 22:07 schreef kaatjejannie het volgende:
Leandra
Sofie drukt nu steeds op het knopje van de hd recorder. Dan gaat namelijk de dvd speler in de tv aan, en dan komt bumba op tv. Tot ik gister het dvd tje eruit gehaald heb. Ze snapte er niks van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |