quote:
Dat zal wat worden, met geluid erbijquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:03 schreef MamaPurk het volgende:
Ja daar is ie Aventura, wat een geweldig uitbundige lach, het is jammer denk ik dat er geen geluid bij zit of niet??
Maak zelf gewoon een schriftje! Ik ga dat ook doen (hij gaat maar 1 dag per week naar het kdv, dus dat schriftje daar raakt niet vol haha). Heb zo'n 'baby's eerste jaarboek', maar wil dat eigenlijk wel aanvullen met ietsje meer details. Het gaat zo snel, en je vergeet zo snel! Vent is 12 weken, maar ik ben echt alweer zoveel vergeten van die eerste periode.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:06 schreef MamaPurk het volgende:
Wow KJ Sofie is inderdaad echt een bijna dreumes![]()
En LB wat leuk dat opa komt oppassen
En leuk om dat soort verslagen te krijgen over je kindje Aventura, wat dat betreft vind ik het wel jammer dat die van mij niet naar een kdv gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Mijn kraam woont 1 wijk verderop. Ik kom haar regelmatig tegen bij het boodschappen doen. We hebben ook al weer een keer afgesproken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:08 schreef danic het volgende:
Cynthiaa, neemt je hypotheekverstrekker dan genoegen met een kopie?/
Enne...je rijbewijs is ook een wettig legitimatiebewijs hè! Kan dat je niet helpen voor nu?
MP wat heerlijk dat er zoveel verbetering in lijkt te komen, fijn zeg!
Lex![]()
Mijn kraamzorg heeft ook nog 1x na gebeld hoe het ging met ons, maar gaf toen ook aan dat het eigenlijk niet mocht, contact houden nadat de zorg voorbij was. En de mijne was zelfs nog leuk
![]()
Aventura, je mannetje
Ik heb twee verschillende kraamhulpen gehad, eentje heeft op zondag avond nog een keer gebeld hoe het ging met de borstvoeding (liep eerst niet goed, was onzeker en daardoor kraamtranen) mocht dat ook niet zeggen tegen de andere kraam (die de dag er op kwam).quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:14 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Mijn kraam woont 1 wijk verderop. Ik kom haar regelmatig tegen bij het boodschappen doen. We hebben ook al weer een keer afgesproken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, moet een kopie aan onze adviseur gevenDus die heb ik gelukkig kunnen regelen. Nu morgen meteen een nw id kaart aanvragen. En nooooit meer kwijtraken
![]()
Lekker toch? Ik vond mijn nacontrole door de gyn helemaal niet overbodig, ze heeft me onderzocht en doorverwezen naa een bekkenbodemfysio. Verder hebben we de bevalling nog een keer goed doorgenomen. Hielp voor mij wel met 'afsluiten'. Maar kan me voorstellen dat als je verder geen complicaties of klachten had/hebt, je er dan weinig aan hebt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:21 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Net terug van de gyn, nou die controle had ook wel telefonisch gekund (of was zelfs helemaal overbodig geweest naar mijn idee)
Ik kwam mn 2e kraam ooit tegen bij de kruidvat, ben heeel snel de kruidvat uitgelopenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:14 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Mijn kraam woont 1 wijk verderop. Ik kom haar regelmatig tegen bij het boodschappen doen. We hebben ook al weer een keer afgesproken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gehoord dat lachen ongeveer vanaf 6 weken is. Bij Jelle was het eerste lachje bij zo'n 4,5 week. Ze worden steeds frequenter en uitbundiger, echt zo leuk!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:04 schreef wickie het volgende:
Lex en Linus![]()
En bijna dreumes Sofie![]()
KD, ik vind de Tommee Tippee flessen erg fijn. bij Mette gebruikt en ook Wies drinkt er nu ook goed uit.
Wies is vandaag goedgekeurd op het CB, ze doet het voorbeeldig. Vriendlief was in zijn eentje gegaan omdat ik een emotioneel wrak was door borstproblemen/spruwnarigheid en veel pijn, dus is hij maar even alleen gegaan. Hij werd als een bijzonderheid gezieneen papa alleen met baby, wel grappig.
Maar met Wiesje gaat alles goed eigenlijk weinig nieuws. Ze is een lekker spekkie, inmiddels ruim 4,5 kilo en 52 cm.
We genieten enorm van haar, ons propje![]()
Ze lacht ook een soort van sinds dit weekend. Best vroeg, hoe zat dat ook alweer 'ns? maar na het voeden, als we gezellig wat met zitten te keuvelen, krijgen we zeer mooie lachjes van haar. Ook kan ze zo heerlijk scheel naar je haarlijn staren
Nopequote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:26 schreef Vanyel het volgende:
Het wil ook echt niet met die operatie he
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:55 schreef MamaPurk het volgende:
Hier lijkt het echt beter te gaan en de hoop neemt wel een beetje toe dat het zo blijft. Ze heeft nu al 2 nachten goed doorgeslapen (heerlijk na weken gebroken nachten) en ze is veel blijer en lekkerder in haar vel. Ze geeft zich makkeijker over aan de slaap en word gewoon gezellig wakker in plaats van krijsend! Ik ben stiekem al een beetje blij
Hoe vaak moet je eruit dan 's nachts??quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb al 8 maanden niet in één ruk doorgeslapen![]()
Het zij zo *schouders ophaalt*
haha ja preciesquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:02 schreef krijtlijk het volgende:
Ik al 4 jaar niet. Ooit komt het goed.
Nee zijn ogen waren heel licht. Op foto's lijken ze idd donker. Maar ze waren veel lichter dan met Leander toen. Vooral om de pupil heen waren ze grijs/blauw. Daarom gingen we er helemaal vanuit dat hij die kleur zou krijgen. Hij had zijn haar en ogen anders dan Leander. Misschien dat zijn haar dan ook wel blond word ipv bruinquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:25 schreef trui het volgende:
ze waren toch meteen al vrij donker, als ik deze foto bekijk, meNicole? en je middelste heeft ook heel bruine ogen. ik vind 't dus ook weer niet zó heel verrassend! maar wel gek dat 't zo plotsklaps veranderd is misschien.bij Willem waren ze eigenlijk meteen bruin. althans, extreem donker, ik kon er geen blauw in ontdekken.
BassMiss, dat was/is hier precies zo!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:18 schreef Bass-Miss het volgende:
Wat grappig dat afwachten welke kleur de oogjes gaan krijgen.
Bij ons hebben we allemaal blauwe ogen, weinig verrassing meer dus.
Anderzijds, dat we zo een blonde zoon gingen krijgen hadden we ook niet gedacht...
Kom je anders echt niet uit dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:41 schreef cleany het volgende:
Evan slaapt nu al ruim 3 uur...jammer dat ik hem wakker moet maken voor een fles.
Mijn ouders zijn totaal twee verschillende types, mijn moeder donker, zwart haar, bruine ogen en mijn vader blond, bleek, sproeten, rosse baard/. Moet veel spannender geweest zijn wat daaruit ging komen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:00 schreef Cooki het volgende:
[..]
BassMiss, dat was/is hier precies zo!
Al hadden mijn schoonouders bruine ogen, ze hebben 3 kinderen met blauwe ogen gekregen, de kans daarop schijnt bijzonder klein te zijn, verteldeme ns
BassMiss, welke kleur ogen hebben jouw broers/zussen? blauw dan toch? of niet...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:11 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn totaal twee verschillende types, mijn moeder donker, zwart haar, bruine ogen en mijn vader blond, bleek, sproeten, rosse baard/. Moet veel spannender geweest zijn wat daaruit ging komen.
Ik en mijn man zijn beiden bleek van vel,met blauwe ogen en donker haar. We hebben wel alletwee een blonde broer, dus het zat er wel ergens in.
Dat heeft Seth ook inderdaad, ondefinieerbaar op dit moment. Terwijl zuslief blauw-blauw-blauw had, dat is nooit veranderd.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:12 schreef J-net het volgende:
Kiran begon beetje blauw grijs met zijn ogen, ondertussen is het in het midden bruin en daaomheen een grijsgroene rand.....
Wanneer is de kleur definitief trouwens.?
En ik vind het een gaaf gezich bij Sarah, hoewel ik me kan voorstellen dat gelijk ook wel fijn is.
Het heeft iets moois.
Ik heb t ooit bij een husky hond bij ons in de buurt gezien; 1 lichtblauw oog en 1 groen oog.
Ik blauw met donker haar, mijn zus bruin met lichtbruin haar en mijn broer blauw met blond haar.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:14 schreef Cooki het volgende:
[..]
BassMiss, welke kleur ogen hebben jouw broers/zussen? blauw dan toch? of niet...
t schijnt iets met genetica te maken te hebben, dat je geen blauwogige kinderen krijgt als je zelf bruine ogen hebt, zoiets...
ow okquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:16 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik blauw met donker haar, mijn zus bruin met lichtbruin haar en mijn broer blauw met blond haar.
En blauwe ogen met bruinogige ouders kan best, omgekeerd is dat al moeilijker.
Ja, dat zei ik.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:34 schreef MamaPurk het volgende:
Bassmiss en Cooki, ik dacht juist dat het andersom moeilijker was dat blauw-oogige ouders niet zo snel bruin-oogige kinderen kregen. Omdat bruin dominant over blauw is... En dan nog een heel ingewikkeld biologische verhaal erachteraan
Blauw uit bruin kan prima als je allebei naast het bruine dominante gen het blauwe recessieve gen hebt. Geef je beiden dat recessieve gen door krijg je dus blauw. Dat het 3x gebeurt is wel bijzonder.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:34 schreef MamaPurk het volgende:
Bassmiss en Cooki, ik dacht juist dat het andersom moeilijker was dat blauw-oogige ouders niet zo snel bruin-oogige kinderen kregen. Omdat bruin dominant over blauw is... En dan nog een heel ingewikkeld biologische verhaal erachteraan
Is ook heel bijzonder, betekent dat jij en je man heterozygoot zijn, dus allebei het bruine en het blauw gen voor de oogkleur hebben, maar bruin is dominant dus zijn jullie ogen bruin, maar jullie hebben allebei dus het blauw gen aan de kids gegeven en die zijn dus waarschijnlijk allebei homozygoot blauwquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:36 schreef Cooki het volgende:
mamapurk, je gaat nu toch niet aan mij vragen hoe het zit he?ik ben een nullll op dat gebied
![]()
maar volgens vriend was het heul bijzonderdat ze alle 3 blauwe ogen hadden uit twee-bruinogige ouders
dat dusquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Blauw uit bruin kan prima als je allebei naast het bruine dominante gen het blauwe recessieve gen hebt. Geef je beiden dat recessieve gen door krijg je dus blauw. Dat het 3x gebeurt is wel bijzonder.
Maar bruin uit beiden blauw is idd een stuk lastiger.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Blauw uit bruin kan prima als je allebei naast het bruine dominante gen het blauwe recessieve gen hebt. Geef je beiden dat recessieve gen door krijg je dus blauw. Dat het 3x gebeurt is wel bijzonder.
Maar bruin uit beiden blauw is idd een stuk lastiger.
heujj.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:38 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Is ook heel bijzonder, betekent dat jij en je man heterozygoot zijn, dus allebei het bruine en het blauw gen voor de oogkleur hebben, maar bruin is dominant dus zijn jullie ogen bruin, maar jullie hebben allebei dus het blauw gen aan de kids gegeven en die zijn dus waarschijnlijk allebei homozygoot blauwsnappie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |