Jullie hebben die 1,80 natuurlijk netjes verdeeld zoals het hoortquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:28 schreef Anno2012 het volgende:
Afgelopen weekend met wat ''vrienden'' een terasje gaan pakken.
Hele avond daar gedronken bij het caffee, kwam de rekening. iets van 68,20 euro dacht ik. Nou, zou je denken van iedereen betaald gewoon 20 euro. Niks aan de hand. Dat gebeurde ook. Maar vervolgens kwam de hele discussie bij ze, we moeten wel die 1,80 terug krijgen.
Ik als enige weer plijten om dat gewoon als fooi te geven,is wel zo netjes,en vooral als je goed behandeld en tevreden bent over de service.
Maar nee, ze gaan 1,80 terug vragen aan de desbetreffende ober. . . . . . .
Nou, daar zat ik dan, als ik door de grond kon zakken,dan had ik dat gedaan. Dan schaam je je toch kapot als je daarover gaat zeuren![]()
Ja,ik moet echt nieuwe vrienden gaan zoeken
Ja,dat wilden ze doen. Ik zo van, flikker opquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jullie hebben die 1,80 natuurlijk netjes verdeeld zoals het hoort![]()
Wat een droeftoeterij
Nee, serveersters moeten het vaak wel van de fooi hebben. Daarbij verdienen ze ook best wat extra's als ze je goed behandeld hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:32 schreef eQuaL het volgende:
Ik vraag me dan altijd af he, in de prijzen van drank & eten zit toch allang het loon verwerkt? Die mensen krijgen toch betaald? Geef jij de verkoopster van V&D ook een fooi al ze je goed helpt? Fooi is gewoon zo iets idioots...
Verder:
Scherpquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:33 schreef Silverdigger2 het volgende:
als ieder 20 neertelt dan krijg je 11,80 terug?
Eigenlijk niet zo, fooi is nog een reden om voor horeca te kiezen. Zo veel verdient dat standaard niet voor die zware werkdagen op rare tijden.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:32 schreef eQuaL het volgende:
Ik vraag me dan altijd af he, in de prijzen van drank & eten zit toch allang het loon verwerkt? Die mensen krijgen toch betaald? Geef jij de verkoopster van V&D ook een fooi al ze je goed helpt? Fooi is gewoon zo iets idioots...
Verder:
Welke planeet kom jij vandaan zeg... zo`n bedrag rond je toch af naar 70 euro... pfftquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Groot gelijk die vrienden van je. Met een rekening van 68,20 verdient zo'n zaak genoeg. Opbokken met die fooi.
En daarbij : dat terugvragen is nooit nodig. Gewoon niks zeggen, dan krijg je het vanzelf terug. Hoef je je ook neit te schamen.
Ik zeg toch ook, ''iets van 68,20'' . Ik weet het bedrag niet meer zeker, maar het komt op hetzelfde neer.quote:
Ja ontzettend zielig, geef jij je vuilnisman ook fooi? Of de postbode?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:34 schreef Adames het volgende:
[..]
Eigenlijk niet zo, fooi is nog een reden om voor horeca te kiezen. Zo veel verdient dat standaard niet voor die zware werkdagen op rare tijden.
Iets van 68,20 is nog een heel verschil met EUR 80,- die jullie gezamenlijk neer gelegd zouden hebben als een ieder EUR 20 neer zou leggen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook, ''iets van 68,20'' . Ik weet het bedrag niet meer zeker, maar het komt op hetzelfde neer.
Kijk Reservoir Dogs, eerste scene meteenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Bananenshake het volgende:
Kan iemand uitleggen wat de filosofie achter obers tippen is? Altijd een mysterie geweest..
Als je tevreden bent over de service en bediening, dan geeft je de ober wat extra's om je waardering te laten blijken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Bananenshake het volgende:
Kan iemand uitleggen wat de filosofie achter obers tippen is? Altijd een mysterie geweest..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |