abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102977481
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:15:40 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_102977547
Ik wist dat wit brood slecht is voor je darmen maar is het dieet technisch ook zo slecht dan? Ik ben niet zo fan van bruin brood, alleen geroosterd vind ik het nog wel te doen :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:17:01 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102977621
Phaidra, leuke mensen stressen niet? Oei! :+ Charisma -10 voor mij </nerdette>

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:15 schreef MaJo het volgende:
Ik wist dat wit brood slecht is voor je darmen maar is het dieet technisch ook zo slecht dan? Ik ben niet zo fan van bruin brood, alleen geroosterd vind ik het nog wel te doen :@
Volkoren is het beste! Beter dan bruin ook. In wit brood zit suiker en weinig goeds voor je lichaam, begrijp ik.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102977664
En dan niet 'bruin bruin', maar echt volkoren inderdaad. Daar zit tenminste nog iets nuttigs in.

O+ grofvolkoren O+ Vers O+ zó heilig O+
Ja doei.
pi_102977770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Phaidra, leuke mensen stressen niet? Oei! :+ Charisma -10 voor mij </nerdette>

[..]

Volkoren is het beste! Beter dan bruin ook. In wit brood zit suiker en weinig goeds voor je lichaam, begrijp ik.
Nee andersom! Het is zo zonde als leuke personen in de stress zitten, is zielug :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102977792
Spelt, mijn nieuwe hobby.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_102977828
Lastig is dat brood uitzoeken hoor, je kan niet gewoon een bruin kleurtje pakken!
pi_102977881
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:15 schreef MaJo het volgende:
Meer suiker = sneller honger hebben.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:21:38 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102977927
Ik heb tijgertarwebrood van de Lidl omdat ik geen zin had om naar een andere winkel te gaan.
Kom ik thuis ben ik de ijsbergsla vergeten, kon ik toch nog naar een ' echte ' winkel :')

Als ik jarig ben dan merk ik het alleen hier in slank

Ossenworst, heb nog 5 worstjes in de vriezer, heb ik het dan hoef ik het niet
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_102977956
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lastig is dat brood uitzoeken hoor, je kan niet gewoon een bruin kleurtje pakken!
Wit brood onder de zonnebank :D

Beeldvorming :+
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:22:58 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102978001
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nee andersom! Het is zo zonde als leuke personen in de stress zitten, is zielug :+ .

Zoiets?

Naah ik ben wel weer vrij zen, mede dankzij het Slankie adviseurs-team :+ :D
pi_102978075
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:19 schreef Ml-etje het volgende:
Spelt, mijn nieuwe hobby.
Ja, hier in de buurt is een bakker die heel lekker speltbrood verkoopt O+ . Ook heel luchtig en niet zo zwaar.

Witbrood bevat niet eens zo heel veel kcal meer dan volkoren (82 vs. 90 per snee volgens de caloriechecker), maar witmeel bevat weinig gezonde dingen. Vooral suiker inderdaad. Zie bijvoorbeeld de glycemische index. Alle rode producten bevatten slechte koolhydraten, de groene producten zijn juist goed. Ze zorgen langer voor een vol gevoel en een stabiele suikerspiegel. Hoe lager de GI, hoe beter.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102978080
awh ;(
Ja doei.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:25:16 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_102978153
Ik lees wel vaker dat mensen onderscheid maken tussen bruin en volkoren brood. Ik noem alles wat niet wit is bruin _O- Het grappige is dat als ik bruin brood eet dat het dan zo donker mogelijk moet zijn, dat vind ik dan lekkerder :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_102978168
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:22 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zoiets?

Aaahw ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102978169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja, hier in de buurt is een bakker die heel lekker speltbrood verkoopt O+ . Ook heel luchtig en niet zo zwaar.

Witbrood bevat niet eens zo heel veel kcal meer dan volkoren (82 vs. 90 per snee volgens de caloriechecker), maar witmeel bevat weinig gezonde dingen. Vooral suiker inderdaad. Zie bijvoorbeeld de glycemische index. Alle rode producten bevatten slechte koolhydraten, de groene producten zijn juist goed. Ze zorgen langer voor een vol gevoel en een stabiele suikerspiegel. Hoe lager de GI, hoe beter.
Heb het deze ronde van de bio winkel vermoed dat 1 snee ontbijt genoeg is :D

Maria! Geen sieluge plaatjes ;(
pi_102978329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:25 schreef MaJo het volgende:
Ik lees wel vaker dat mensen onderscheid maken tussen bruin en volkoren brood. Ik noem alles wat niet wit is bruin _O- Het grappige is dat als ik bruin brood eet dat het dan zo donker mogelijk moet zijn, dat vind ik dan lekkerder :?
Bruin brood = witbrood van witmeel met een kleurstofje erdoor
Volkoren brood = brood van volkorenmeel

Ze maken heel donker brood meestal ook met een kleurstofje. Gemeen he? ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:29:08 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102978403
Twee Wallanders gekeken, bedtijd!

En geen verstand van brood. Wit/bruin is enige verschil voor mij.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:29:25 #20
70532 loveli
N
pi_102978415
Nog beter dan de GI is de Glycemic Load. GI zegt iets over hoe snel 50 gram carbs in een bepaald product wordt opgenomen, de GL zegt iets over hoe het per portie gaat.
http://www.natuurgeneesku(...)p?pagina=glycemindex
crap in = crap out
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:29:38 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102978424
Blij plaatje voor de balans!

O+

pi_102978514
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:29 schreef loveli het volgende:
Nog beter dan de GI is de Glycemic Load. GI zegt iets over hoe snel 50 gram carbs in een bepaald product wordt opgenomen, de GL zegt iets over hoe het per portie gaat.
Dus is Bulghur gezonder dan dat rijst is? Qua hvlheid carbs dan..
Was het eerste dat ik zag ;)
pi_102978555
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:22 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zoiets?

Ah gossie, met pruillipje...

Vriendje kijkt De Rijdende Rechter, tenenkrommend!
  Vis een optie? dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:32:52 #24
70532 loveli
N
pi_102978616
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:31 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dus is Bulghur gezonder dan dat rijst is? Qua hvlheid carbs dan..
Was het eerste dat ik zag ;)
Suikertechnisch blijkbaar wel.. Bulghur is toch tarwe?
crap in = crap out
pi_102978653
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:29 schreef loveli het volgende:
Niet alles gedetailleerd gelezen (moe enzo) maar welke waarde van GL moet je aanhouden als gezonde grens dan? Bij de GI is dat 50 (grens van groen en rood), maar de GL is altijd lager.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')