quote:
quote:
Door listig iets weet ik het, zal ik de dagvaarding inscannen?quote:
DM ff je naamquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:28 schreef Monopoly het volgende:
Jasha h00r. Ik handel in coke vanuit mijn cel
Ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:28 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Door listig iets weet ik het, zal ik de dagvaarding inscannen?
En geef Trollscience 2 jaar Nederlandse les.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:28 schreef Trollscience het volgende:
Goedzo Alkatraz, geef ons twee maandjes zonder dat incapabel debiel van een TS.
We zullen je niet missen TS.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:24 schreef Psy-freak het volgende:
Ik moet 50 dagen zitten, is er wel internet in de gevangenis?
Geen FOK! zou nog erger zijn
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:33 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
We zullen je niet missen TS.
Dat is toch wel een opluchting, toch?
Primeur, ik ben het met je eens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:33 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
We zullen je niet missen TS.
Dat is toch wel een opluchting, toch?
We leven in Nederland.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:24 schreef Psy-freak het volgende:
Zal wel toch? Anders heb ik nog mn dongle.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:40 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
We leven in Nederland.
Wat denk je zelf?
Er valt niet te twisten over mijn grammaticale kennis.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:30 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
En geef Trollscience 2 jaar Nederlandse les.
valt is met een dquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:42 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Er valt niet te twisten over mijn grammaticale kennis.
quote:
Nee, listige dingenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:47 schreef Renesite het volgende:
Wat heb je gedaan? Illegaal je kontje verkocht?
tong80quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:46 schreef OverRated het volgende:
Print gewoon een stapel oude topics uit. Het hele repertoire van tong80 of zo, daarmee kom je wel langer dan 50 dagen door denk ik
Of neem je smartphone met mobiel internet mee, misschien pakken ze hem niet af
Jij hebt gezeten neem ik aan?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 02:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Sterkte gast.
50 dagen bajes is flink kut. Er is geen internet, geen telefoon, niets.
Alleen een gare televisie die je ook nog moet delen met tenminste een celgenoot en waar je ook nog voor moet betalen elke week.
Een uur luchten en sommige dagen nog een extra uurtje recreatie, de rest zit je op je cel waar nog net je bed en een klein tafeltje en een stoel in past.
's Nachts is het een takkeherrie en is het vrijwel onmogelijk in slaap te komen. Het eten is dermate slecht dat je het zelfs je hond nog niet voor zou schotelen.
50 dagen is echt zwaar kut, je overleeft het vast wel, maar het gaat niet tof worden.
Echt sterkte. Er is niets meer kut dan de bajes. Zelfs een wortelkanaalbehandeling onverdoofd bij de tandarts is veruit te prefereren. Serieus. (no troll).
Nee, ik studeer aan de OU Rechtsgeleerdheid. Dan krijg je ook excursie naar o.m. H.v.B. en zo. Ben 1e jaars.quote:
Aha. Vandaarquote:Op woensdag 12 oktober 2011 02:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, ik studeer aan de OU Rechtsgeleerdheid. Dan krijg je ook excursie naar o.m. H.v.B. en zo. Ben 1e jaars.
Ik denk dat ik het echt niet langer dan 2 maanden uithoudt. Daarna zou ik gewoon knettergek worden en doordraaien. Of er blijvend mentale schade aan overhouden.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 02:37 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Aha. Vandaar![]()
Lijkt me zwaar kut om 23 uur per dag opgesloten te zitten.
Ik denk dat ik ook handen flapperend ergens in een hoek zou ga zitten uiteindelijkquote:Op woensdag 12 oktober 2011 02:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het echt niet langer dan 2 maanden uithoudt. Daarna zou ik gewoon knettergek worden en doordraaien. Of er blijvend mentale schade aan overhouden.
Al die rechtse rukkers die roepen dat het een luxe is zijn echt totaal gestoord. Een normaal mens houdt het er echt niet langer dan 2 maanden uit.
Ik wil aan de andere kant TS ook niet onnodig bang maken. Iemand met een redelijke gezondheid en die redelijk fysiek sterk is en van zich kan bijten overleeft die 2 maanden wel. Maar die flauwekul praatjes over luxe, slaan echt nergens op. Het is het meest afgrijselijke dat een mens ooit mee kan maken in zijn of haar leven.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 02:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het is het meest afgrijselijke dat een mens ooit mee kan maken in zijn of haar leven.
ja, internet, gamecomputers, en zelfs chips en cola. ok ik heb het over tbs maar in de gevangenis schijnt het ook niet slecht te zijn!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:24 schreef Psy-freak het volgende:
Als je in Zuid-Amerika in een cel zit mag je klagen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 02:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Sterkte gast.
50 dagen bajes is flink kut. Er is geen internet, geen telefoon, niets.
Alleen een gare televisie die je ook nog moet delen met tenminste een celgenoot en waar je ook nog voor moet betalen elke week.
Een uur luchten en sommige dagen nog een extra uurtje recreatie, de rest zit je op je cel waar nog net je bed en een klein tafeltje en een stoel in past.
's Nachts is het een takkeherrie en is het vrijwel onmogelijk in slaap te komen. Het eten is dermate slecht dat je het zelfs je hond nog niet voor zou schotelen.
50 dagen is echt zwaar kut, je overleeft het vast wel, maar het gaat niet tof worden.
Echt sterkte. Er is niets meer kut dan de bajes. Zelfs een wortelkanaalbehandeling onverdoofd bij de tandarts is veruit te prefereren. Serieus. (no troll).
Wat een onzin toch altijd, dus omdat het ergens anders nog slechter is mogen de mensen die het slecht hebben maar niet het slechtst nooit klagen? Sluit dan gelijk klb maar.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je in Zuid-Amerika in een cel zit mag je klagen.
Wat maakt dat nou uit, als we maar van hem af zijnquote:
In de gevangenis in Nederland heb je het niet slecht.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:59 schreef Zolder het volgende:
[..]
Wat een onzin toch altijd, dus omdat het ergens anders nog slechter is mogen de mensen die het slecht hebben maar niet het slechtst nooit klagen? Sluit dan gelijk klb maar.
Ik zit liever in Peru in de bak, daar is met geld nog wat te regelen en kan je bijvoorbeeld beschikken over een mobiele telefoon en kan je zo vaak luchten als je wilt. In Nederland zit je 23 uur per dag op cel, die slecht geventileerd is en waar ramen niet open kunnen (astma-patiënten kunnen het heel moeilijk krijgen in de zomer).quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je in Zuid-Amerika in een cel zit mag je klagen.
Je vergeet dat je er een spelcompoter kan huren.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik zit liever in Peru in de bak, daar is met geld nog wat te regelen en kan je bijvoorbeeld beschikken over een mobiele telefoon en kan je zo vaak luchten als je wilt. In Nederland zit je 23 uur per dag op cel, die slecht geventileerd is en waar ramen niet open kunnen (astma-patiënten kunnen het heel moeilijk krijgen in de zomer).
Je hebt te maken met veel geweld in de bak en het toezicht is veruit ontoereikend. Nu meerdere mensen in een cel moeten, neemt de veiligheid nog verder af. Knippen en scheren is een bekende uitdrukking voor iemand total loss slaan. Als je zit voor fraude en wat tenger bent, ben je het haasje en word je af en toe compleet in elkaar geslagen. Mensen lopen met zelfgemaakte messen rond (want er wordt van alles naar binnen gesmokkeld, makkelijk daar veel personeel corrupt is, het gevolg van lage salarissen) bijvoorbeeld.
's Nachts kan je nauwelijks slapen door het enorme lawaai. Als je 6 maanden zit, betekent dit in wezen 6 maanden constant in angst zitten te worden toegetakeld, spullen van je worden vernield of gestolen als je gaat luchten, 6 maanden met nauwelijks slaap vanwege de herrie, opgesloten met alleen een tv die je moet delen met iemand die de hele tijd SBS-6 kijkt. Het eten is smerig, vitamineloos.
Veel mensen komen ziek uit de bajes en verdwijnen vervolgens in de WAO. Men kwam er gezond in en ging ziek, arbeidsgehandicapt, naar buiten.
Mensen die roepen dat het een hotel is, zijn ofwel diegenen die graag zwakkeren in elkaar rossen ofwel niet goed wijs en hebben nog nooit een bajes van binnen gezien.
Klopt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:27 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Je vergeet dat je er een spelcompoter kan huren.
In de gevangenis heb je een werkhal. Anders gewoon geld afpakken dmv bedreiging met een hamer.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Klopt.
Als geld hebt.
En er is vaak geen werk, geen werk is geen geld. Dus hoe ga je die spelcomputer betalen?
Heb ik weleens gehad, ik merkte er niks van.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 02:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Top! Hoop dat het nog meer verslechterd, zal die junk die mijn auto beschadigde leren.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik zit liever in Peru in de bak, daar is met geld nog wat te regelen en kan je bijvoorbeeld beschikken over een mobiele telefoon en kan je zo vaak luchten als je wilt. In Nederland zit je 23 uur per dag op cel, die slecht geventileerd is en waar ramen niet open kunnen (astma-patiënten kunnen het heel moeilijk krijgen in de zomer).
Je hebt te maken met veel geweld in de bak en het toezicht is veruit ontoereikend. Nu meerdere mensen in een cel moeten, neemt de veiligheid nog verder af. Knippen en scheren is een bekende uitdrukking voor iemand total loss slaan. Als je zit voor fraude en wat tenger bent, ben je het haasje en word je af en toe compleet in elkaar geslagen. Mensen lopen met zelfgemaakte messen rond (want er wordt van alles naar binnen gesmokkeld, makkelijk daar veel personeel corrupt is, het gevolg van lage salarissen) bijvoorbeeld.
's Nachts kan je nauwelijks slapen door het enorme lawaai. Als je 6 maanden zit, betekent dit in wezen 6 maanden constant in angst zitten te worden toegetakeld, spullen van je worden vernield of gestolen als je gaat luchten, 6 maanden met nauwelijks slaap vanwege de herrie, opgesloten met alleen een tv die je moet delen met iemand die de hele tijd SBS-6 kijkt. Het eten is smerig, vitamineloos.
Veel mensen komen ziek uit de bajes en verdwijnen vervolgens in de WAO. Men kwam er gezond in en ging ziek, arbeidsgehandicapt, naar buiten.
Mensen die roepen dat het een hotel is, zijn ofwel diegenen die graag zwakkeren in elkaar rossen ofwel niet goed wijs en hebben nog nooit een bajes van binnen gezien.
Je mag helemaal niet 23 uur per dag op cel gezet worden manquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
ik weet niet welk sprookjes boek jij gelezen hebt maar de nederlandse gevangenissen zijn echt niet zo slecht hoor.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk verschillende regimes, maar het is echt geen aanrader. Ik zit sinds ik eruit ben al een tijd in de ziektewet erdoor. En voor degenen die zeggen "je hebt het er zelf naar gemaakt", ik ken wat mensen (waaronder ik) die lang in voorlopige hechtenis zaten en uiteindelijk vrijgesproken werden omdat ze onschuldig zijn. Ben je toch mooi een stuk van je leven kwijt. Gevangenisstraf is sowieso nooit bevordelijk, ik ken werkelijk niemand die er beter uit is gekomen dan dattie erin ging.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:32 schreef McWurth het volgende:
[..]
ik weet niet welk sprookjes boek jij gelezen hebt maar de nederlandse gevangenissen zijn echt niet zo slecht hoor.
ja een pretje is het niet om op gesloten te zitten maar goed je maakt het er zelf naar, je krijgt iedere dag vreten je hebt een televisie je kan op gezette tijden wat lucht happen buiten, je kan zeker wel werken, en als je beetje normaal doet kan je ook gewoon een redelijk leventje lijden in de bajes. en ja ik heb ook wel eens in de gevangenis gezeten. echt niet zo slecht hoor.
als je onterecht zit zou ik maar eens heel snel met een advocaat gaan pratenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:34 schreef Silven het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk verschillende regimes, maar het is echt geen aanrader. Ik zit sinds ik eruit ben al een tijd in de ziektewet erdoor. En voor degenen die zeggen "je hebt het er zelf naar gemaakt", ik ken wat mensen (waaronder ik) die lang in voorlopige hechtenis zaten en uiteindelijk vrijgesproken werden omdat ze onschuldig zijn. Ben je toch mooi een stuk van je leven kwijt. Gevangenisstraf is sowieso nooit bevordelijk, ik ken werkelijk niemand die er beter uit is gekomen dan dattie erin ging.
Ik zat onterecht, en ik heb een heel goede advocaat, die heeft dan ook een hoop voor elkaar gekregen. Schadevergoeding e.d.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:42 schreef McWurth het volgende:
[..]
als je onterecht zit zou ik maar eens heel snel met een advocaat gaan praten
edit: ik ben er wel beter uitgekomen want ik heb mijn lesje geleerd
tja het is maar wat je met je straf doet nadat je hem hebt uit gezeten toch? ben echt geen lieve jongen geweest toen ik jonger was maar heb wel mijn verantwoordelijkheid genomen en eens goed naar mijzelf gekeken. heb er van geleerd en zal ook niet vergeten waarom ik gezeten heb. niet zo bijzonder hoor ken meerdere mensen die het zo gedaan hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:47 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik zat onterecht, en ik heb een heel goede advocaat, die heeft dan ook een hoop voor elkaar gekregen. Schadevergoeding e.d.
Ik ben blij dat jij er in ieder geval beter uitgekomen bent dan, maar dat is eerder uitzondering dan regel voor zover ik weet.
Als je vind dat je het zelf verdient hebt zal het zeker werken. Maar ik heb het idee dat de tijd die je zit wel gelijk moet staan aan wat je gedaan hebt om effect te hebben. Er is een soort keerpunt volgens mij waarbij het leereffect vervaagt en waarna je gewoon psychologisch kapot gaat. Als je voor een verbale bedreiging bijvoorbeeld een jaar zit denk ik dat je na 2 a 3 maanden een omslag krijgt waarbij je alleen maar meer haat gaat krijgen aan mensen of aan de maatschappij... Of waarna je het gewoon niet meer ziet zitten en helemaal dichtklapt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:51 schreef McWurth het volgende:
[..]
tja het is maar wat je met je straf doet nadat je hem hebt uit gezeten toch? ben echt geen lieve jongen geweest toen ik jonger was maar heb wel mijn verantwoordelijkheid genomen en eens goed naar mijzelf gekeken. heb er van geleerd en zal ook niet vergeten waarom ik gezeten heb. niet zo bijzonder hoor ken meerdere mensen die het zo gedaan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |