SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*
Link naar OP.
* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.![]()
Goede TT
net nieuwe whey besteld in aminozuren. kijke of die aminos te happen is. die vorige ware te smerig om te vreten![]()
aight aightquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:18 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Had dat album..jeweetzz..goeie oude tijden.![]()
![]()
Vraag over barbell vs. dumbbell squats (en deadlifts).
Vandaag in m'n nieuwe gym zag ik iemand in het powerrack op z'n plaat gaan bij een squat.Niemand gewond, kan gebeuren, maar het zag er niet zo fijn uit. Wat zijn nu eigenlijk precies de voordelen van een squat met een barbell op je rug, versus twee dumbbels lateraal langs je lichaam, of desnoods omhoog gehouden bij je schouders?
Is het enige voordeel dat je met een barbell uiteindelijk meer gewicht kunt pakken?
Zelfde vraag heb ik voor dumbbells bij deadlifts.Confidence through competence![]()
Je geeft zelf het antwoord al.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:23 schreef Stereotomy het volgende:
Vraag over barbell vs. dumbbell squats (en deadlifts).
Vandaag in m'n nieuwe gym zag ik iemand in het powerrack op z'n plaat gaan bij een squat.Niemand gewond, kan gebeuren, maar het zag er niet zo fijn uit. Wat zijn nu eigenlijk precies de voordelen van een squat met een barbell op je rug, versus twee dumbbels lateraal langs je lichaam, of desnoods omhoog gehouden bij je schouders?
Is het enige voordeel dat je met een barbell uiteindelijk meer gewicht kunt pakken?
Zelfde vraag heb ik voor dumbbells bij deadlifts.
Plus denk ik dat je met dumbbells minder stabiel bent.
En ik vind niet dat dat kan gebeuren.Deathlift or Die.![]()
Ik denk graag na voordat ik iets vraag.quote:
Da's grappig, want dat is juist het hele 'voordeel' wat mensen aanhalen van vrije gewichten vs. machines, dat je méér actie van stabilisatoren nodig hebt....quote:Plus denk ik dat je met dumbbells minder stabiel bent.Nouja, ben voornamelijk blij voor die gast dat het in een powerrack gebeurdequote:En ik vind niet dat dat kan gebeuren.Mijn vorige sportschool had alleen een squatrack.
Confidence through competence![]()
Hahahahahaha Weissman heeft pillen voor zwangere vrouwen geslikt. Vieze gay boy dat je bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.![]()
Mij kansloos noemen maar zelf falen in spoiler tagzquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hahahahahaha Weissman heeft pillen voor zwangere vrouwen geslikt. Vieze gay boy dat je bent.
[spoiler]Zo nu weet jij hoe kansloos zulke reacties zijn.[\spoiler]![]()
![]()
Fok mobiel bitch.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Mij kansloos noemen maar zelf falen in spoiler tagzIf not now, then when.![]()
Nicequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:47 schreef Fanta-stick het volgende:
Zitten wel goede oefeningen tussen jongens.Haal mijn inspiratie meestal ook uit zulke filmpjes.
![]()
We moeten weer een keer trainen brah.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:52 schreef Weissman het volgende:
[..]
NiceHaal mijn inspiratie meestal ook uit zulke filmpjes.
![]()
Kan, maar daar is de DM/PM voor uitgevondenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:54 schreef Fanta-stick het volgende:
We moeten weer een keer trainen brah.Voordat haters weer gaan zeiken dat ik offtopic bezig ben
![]()
![]()
Dm is klote vind ik pm is oke.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:00 schreef Weissman het volgende:
[..]
Kan, maar daar is de DM/PM voor uitgevondenVoordat haters weer gaan zeiken dat ik offtopic bezig ben
![]()
Een barbell is toch geen machine?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk graag na voordat ik iets vraag.
[..]
Da's grappig, want dat is juist het hele 'voordeel' wat mensen aanhalen van vrije gewichten vs. machines, dat je méér actie van stabilisatoren nodig hebt....
[..]
Nouja, ben voornamelijk blij voor die gast dat het in een powerrack gebeurdeMijn vorige sportschool had alleen een squatrack.
Deathlift or Die.![]()
Je hebt minder vrijheidsgraden bij een barbell, omdat je handen met elkaar verbonden zijn met de bar. Dat geeft stabiliteit ten opzichte van losse dumbbels, waar je beide handen onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:36 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Een barbell is toch geen machine?
Ik bedoelde dus qua actie nodig van stabiliserende spieren: dumbbells > barbell > machines
Vroeg me dus af of er meer pros / cons zijn voor db squats vs. barbell squats.Confidence through competence![]()
Ik doe dumbell squats en militairy press in 1 op mijn tenen. Goeien oefening. Ik vind die ook fijner dan barbell squats.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je hebt minder vrijheidsgraden bij een barbell, omdat je handen met elkaar verbonden zijn met de bar. Dat geeft stabiliteit ten opzichte van losse dumbbels, waar je beide handen onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen.
Ik bedoelde dus qua actie nodig van stabiliserende spieren: dumbbells > barbell > machines
Vroeg me dus af of er meer pros / cons zijn voor db squats vs. barbell squats.![]()
Ja da's wel een goeie compound oefening voor lagere gewichten. Echter als ik ga squatten met 40 kg in elke hand haal ik denk ik geen één rep military press.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:31 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik doe dumbell squats en militairy press in 1 op mijn tenen. Goeien oefening. Ik vind die ook fijner dan barbell squats.![]()
Confidence through competence![]()
Ik doe met 10, hoeft niet zwaar hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja da's wel een goeie compound oefening voor lagere gewichten. Echter als ik ga squatten met 40 kg in elke hand haal ik denk ik geen één rep military press.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: