abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:37:25 #26
21675 Giovanni
Zuipen tot je er bij neervalt!
pi_16843186
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 11:58 schreef joeplemmens het volgende:
Vriend van mij gaat de hele wereld over en vietnam (4 mnd.) vond ie maar een tegenvaller. Hij heeft niks meer gezien dan rijstvelden.
Is echt mooi maar dat heb je na een week ook wel weer gezien.
Dat ligt dan toch echt aan hemzelf.

Je moet, als je geen geplande trip maakt, gewoon excursies boeken. Wat je zeker niet moet missen is Ha Long Bay:

Cu chi tunnels:

Omgeving Dalat:

Je hebt bier en je hebt GROLSCH!
pi_16845534
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:37 schreef Giovanni het volgende:

[..]

Dat ligt dan toch echt aan hemzelf.

Je moet, als je geen geplande trip maakt, gewoon excursies boeken. Wat je zeker niet moet missen is Ha Long Bay:

[afbeelding]

Cu chi tunnels:

[afbeelding]

Omgeving Dalat:

[afbeelding]

[afbeelding]

gaaf om te zien die foto's!!! cu chi ben ik ook geweest, erg indrukwekkend, en da lat was erg gaaf, vooral het bezoek aan de crazy monk
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:27:33 #28
54737 sivado
vrouwen zijn beter dan mannen
pi_17514900
Wie is er het afgelopen jaar in Hoi An (Vietnam) geweest en heeft daar maatkleding laten maken?

Ik ben erg benieuwd naar positieve dan wel negatieve ervaringen met de verschillende "tailors"....

Thanks!
pi_17520481
Hoi sivado!
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  zondag 7 maart 2004 @ 19:09:08 #30
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_17559401
Hmm, misschien moet dit in het centrale Vietnam-topic..

On-topic: Ik ben er afgelopen december geweest en de teller bleef steken op 3 pakken, een winterjas, een overhemd en twee boxershorts
Ervaringen: tsja, er zijn er ZOveel daar, dat het moeilijk is om te kiezen. Vaak probeert het hotel waar je logeert je ook nog wel eens ergens heen te sturen, krijgen ze natuurlijk commissie voor, wimpel het niet bij voorbaat af, want er kan wel wat bijzitten.
Wat wij gedaan hebben is gewoon bij een willekeurig aantal naar binnen stappen en een beetje vragen, kijken naar de stoffen, prijzen vergelijken etc.
Het zijn mooie spullen geworden, maar het blijft een beetje haastwerk. Je ziet het niet echt, maar het schijnt dat het naaiwerk vaak de zwakste schakel is, de stoffen en de manieren waarop ze geknipt zijn zijn best ok. Als je een echt kwaliteitsmaatpak wil, moet je niet hier zijn, maar als je bv voor je werk veel een pak aanmoet is het zeker prima. Wij betaalden tussen de 30 en de 50 dollar voor die pakken, verschilt een beetje wat voor stof, voering etc.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 8 maart 2004 @ 14:07:07 #31
54737 sivado
pi_17573673
Marietje: Hoi terug!

Thanks Svyatagor, je weet niet toevallig nog welk winkeltje jij uiteindelijk gekozen hebt?

Ik draag idd dagelijks pakken dus ik wel er daar een stuk of twee pakken en een stapeltje overhemden laten maken.... Maar het zou natuurlijk zonde zijn dit ergens te doen waar de kwaliteit echt te wensen over laat. Ik weet dat ik geen italiaanse kwaliteit mag verwachten maar ach... voor 50 dollar......
  maandag 8 maart 2004 @ 14:25:21 #32
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_17574031
quote:
Op maandag 8 maart 2004 14:07 schreef sivado het volgende:
Marietje: Hoi terug!

Thanks Svyatagor, je weet niet toevallig nog welk winkeltje jij uiteindelijk gekozen hebt?

Ik draag idd dagelijks pakken dus ik wel er daar een stuk of twee pakken en een stapeltje overhemden laten maken.... Maar het zou natuurlijk zonde zijn dit ergens te doen waar de kwaliteit echt te wensen over laat. Ik weet dat ik geen italiaanse kwaliteit mag verwachten maar ach... voor 50 dollar......
Hmnee, we hadden wel wat visitekaartjes maar die hebben we allemaal weggegeven aan andere mensen. De beste tip is denk ik niet meteen de eerste de beste instappen, maar ook in achterafstraatjes gaan kijken. Degene waar wij waren had echt het naai-atelier in de winkel waar je binnenkomt, misschien heb je daar wat aan. Je kunt natuurlijk ook op meerdere paarden wedden, door bij verschillende kleermakers een pak te laten maken. Korting wordt dan wel wat moeilijker, maar de kans dat je rotzooi krijgt is wel wat kleiner. Bovendien moet je gewoon altijd passen en aanpassingen eisen als het niet naar wens is.
Ik zal nog even zoeken naar zo'n kaartje, misschien heb ik het nog wel ergens. Veel plezier iig!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 8 maart 2004 @ 14:52:12 #33
54737 sivado
pi_17574646
Bedankt!, en dat zal zeker gaan lukken!
pi_17580885
ff topictitel duidelijker gemaakt.
Kan me overigens geen centraal Vietnam topic herinneren, dus daar hoeft het ook niet in!
pi_18369759
Allereerst: Ja ik heb de search gebruikt, en nee ik kon niet zo snel een antwoord vinden.

Ik wil dit jaar dus naar Vietnam, en nou heb ik een beetje naar informatie gezocht, en overal lijkt men mij te willen vertellen dat ik een visum moet aanvragen via de ambassade of een reisbureau. Met daaraan verbonden natuurlijk te nodige kosten. N.B. ik wil dus niet met een georganiseerde reis mee, maar backpacken.

Is dit werkelijk waar? Voor Thailand en zelfs Cambodja kun je een visum gewoon op het vliegveld of aan de grens krijgen. Is er iemand die recent naar Vietnam is geweest en hier meer over weet?
pi_18369819
In ons handige links topic staat een link over visums en kan je dan het volgende vinden:
http://www.visum.nl/vietnam.htm
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_18369940
Sow.. das een smak geld, 60 euro.. daarvoor kan ik 2 keer naar Indonesië, en dat was al schandalig duur volgens velen.. Zo he, dat wist ik echt niet..
pi_18370078
2 keer naar indonesie? Voor 60 euro? Met welke maatschappij vlieg je dan?
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_18370210
Inderdaad Lucille, dergelijke informatie had ik ook gevonden. Ik weet dat je op die manier aan een visum kunt komen, maar dat kun je ook voor landen die ik al noemde, terwijl je het bij die ook op het vliegveld of aan de grens kunt regelen.

Mijn vraag is eigenlijk of het voor Vietnam de enige manier is. Niet dat ik de poen niet kan missen, maar ik bespaar me liever de moeite. Bijvoorbeeld mijn paspoort opsturen (ook al is het aangetekend), verdient bepaald niet mijn voorkeur.
pi_18370525
Dit zegt de Lonely Planet site:
Visas: Bureaucratic hassles will be your first problem in getting a visa - expect delays of five days or more; Bangkok is the best place to get one. It's usually best to get your visas through a travel agency. Expense is the other problem; tourist visas valid for a single 30-day stay cost about US$40 in Bangkok

Zo te zien moet je m dus echt van tevoren regelen.
pi_18370543
Je paspoort opsturen is erg veilig, vooral als je het aangetekend doet, kun je het altijd traceren... Mijn visum had wat vertraging opgelopen en bij de Taiwanese ambassade konden ze me percies vertellen welke postnummers ik op internet kon checken...

Voor de beste en betrouwbaarste informatie kun je even naar de ambassade bellen, die weten het je precies te vertellen! Ook kun je even de lonely planet inkijken!

Meestal zijn visa's die je op het vliegveld kan krijgen maar voor erg beperkte duur (30 dagen) en niet te verlengen. Wil je dus voorkomen dat je elke 30 dagen heen en weer naar Thailand moet kun je het beter hier even goed regelen...
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_18371126
quote:
Op maandag 12 april 2004 16:17 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Mijn vraag is eigenlijk of het voor Vietnam de enige manier is. Niet dat ik de poen niet kan missen, maar ik bespaar me liever de moeite. Bijvoorbeeld mijn paspoort opsturen (ook al is het aangetekend), verdient bepaald niet mijn voorkeur.
Voor zover ik weet is van te voren regelen inderdaad de enige manier.

Een visum dat je in A'dam regelt is geldig vanaf datum binnenkomen van Vietnam, een visum dat je daarentegen in Azië regelt wil wel eens op datum gezet worden.

Zo hebben wij een Vietnamees visum in Sihanoukville (Cambodja) geregeld, dat was slechts USD 25 -en geregeld in 10 minuten!-, maar was wel op datum gesteld. Dat houdt in dat als je later dan de opgegeven datum het land inreist, je minder dan een maand geldigheidsduur hebt, en dat als je eerder het land inwilt, je de grens niet overkomt. Cambodjaanse grensabmtenaren bij Chau Doc vertelden met een dikke grijns dat paar dagen eerder een paar toeristen een dag te vroeg waren, in de veronderstelling dat ze Vietnam wel in zouden mogen. Die toeristen hebben dus een nachtje geslapen in het kantoor van de Cambodjaanse douane.

Als je geen vaste inreisdatum hebt, is dat dus wel handig om even na te gaan.
Tevens variereert de verwerkingsduur nogal per ambassade.
Op het bulletinboard van lonely planet is idd meestal wel up-to-date informatie hierover te vinden.
pi_18373971
Nou ja, het visum in een ander land regelen dan Vietnam zelf of Nederland is geen optie. Mijn enige bestemming zal Vietnam zijn, eventueel een re-entry visum, omdat ik misschien nog naar Laos wil, maar that's it. Meer tijd heb ik toch niet. Ik ga echt niet speciaal eerst naar Bangkok vliegen om vervolgens een visum voor Vietnam te regelen

Verder zou 30 dagen net genoeg moeten zijn, maar ja, ik zal in dit geval maar geen risico lopen en het van te voren regelen... zucht.

Bedankt voor de reacties.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:55:52 #44
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22443428
Omdat dit topic wordt genoemd als centrale vietnam topic, zet ik hier mijn vraag maar neer. Ik ga volgende maand naar Vietnam. Doe daar een georganiseerde rondreis. Nu ik met vaccinaties etc. bezig ben is iedereen het er wel over eens dat Hep. A, DTP en typhus nodig zijn. Over malaria zijn er echter verschillende verhalen. Internet, GGD, huisarts, overal hoor/lees ik iets anders. We zitten 4 dagen in de Mekong Delta, dit zou de gevaarlijkste streek zijn. Hebben andere malaria-gangers profilaxe gebruikt, of niet? Ik twijfel het meeste over het nemen van pillen, omdat het je niet voor 100% beschermt. Wanneer je het alsnog krijgt, kun je beter niks geslikt hebben, dan slaat de anti-malaria behandeling beter aan.

Hoe hebben anderen het gedaan?
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 15:41:39 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22444373
Ikzelf slik nooit malariapillen om precies de reden die jij geeft. Nu zit ik ook nooit erg lang in malariagebied tijdens mijn reizen en hou ik mijn gezondheid goed in de gaten in de dagen/weken na bezoek aan zo'n gebied.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 15:47:16 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22444498
Hier meer handige links.
Hoe lang ga je eigenlijk? In ieder geval veel plezier daar en laat ons weten hoe het was!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22451110
Voor 4 dagen risicogebied zou ik zelf geen dingen gaan slikken. Zeker niet als het gaat om resistente muggen.

Ik ga zelf overigens wel aan de paludrine voor midden amerika, maar ik zit 3 weken in malariagebied en paludrine durf ik wel aan.
pi_22461606
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Hier meer handige links.
Hoe lang ga je eigenlijk? In ieder geval veel plezier daar en laat ons weten hoe het was!
Ik ga 25 dagen Uiteraard zal ik laten weten hoe het was.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:59:58 #49
102912 crv
Screwed up
pi_22463260
Ben vorig jaar oktober naar Vietnam geweest en heb niets geslikt.
neem gewoon je standaard voorzorgsmaatregelen.

Het enige waar ik last van heb gehad daar was van een overvloed aan "indrukken" en te weinig slaap

Eenmaal terug in NL had ik geen jetlag maarwas een beetje Hyper in mijn kop van wat ik allemaal heb meegemaakt

In 1 woord superland.

Let vooral op het verkeer en vervoer van personen en goederen en vee.

En btw heerlijk eten daar, waar je maar wilt. Let gewoon op waar de vietnameesjes zitten en waar de doorvoer groot is.

Succes met oversteken
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_22463801
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:59 schreef crv het volgende:
Ben vorig jaar oktober naar Vietnam geweest en heb niets geslikt.
neem gewoon je standaard voorzorgsmaatregelen.

Het enige waar ik last van heb gehad daar was van een overvloed aan "indrukken" en te weinig slaap

Eenmaal terug in NL had ik geen jetlag maarwas een beetje Hyper in mijn kop van wat ik allemaal heb meegemaakt

In 1 woord superland.

Let vooral op het verkeer en vervoer van personen en goederen en vee.

En btw heerlijk eten daar, waar je maar wilt. Let gewoon op waar de vietnameesjes zitten en waar de doorvoer groot is.

Succes met oversteken
Hoe was het qua weer? We zitten een beetje in de overgangstijd qua seizoenen, in noord duurt het regenseizoen tot en met oktober, en in zuid begint het in november, of andersom. Dus ik hoop dat we er een beetje tussendoor laveren. Voor hetzelfde geld 25 dagen regen. Hopen maar dat dit korte, hevige buien zijn en dat de rest van de dag dan droog is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')