abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 mei 2000 @ 18:17:00 #1
3811 Ho-pham
Sambal bij..?
pi_176298
Ik wil jullie de tip geven eens naar Vietnam te gaan.Het is een heel mooi rijk land. Hier wat foto's.

Recht is niet krom en zeker niet evenredig! En zo is het!

pi_176299
Vertel eens Ho-pham, kom jij er vandaan ofzo? Ik heb zo'n idee ...

Ik heb er slechte verhalen over gehoord, communisme enzo. Of valt dat wel mee?

Temperatuur is goed, wasmiddel is fout ...
  donderdag 25 mei 2000 @ 00:15:00 #3
3826 Long
Een hollandse jongen ...
pi_176300
Vlekkenkampioen: Dat is alleen de regering, in het land merk je daar bijna niets van.

Ho-Pham heeft gelijk, het is een mooi land. Ik ben er zelf niet opgegroeid, maar ik ben er wel op vakantie geweest. Op bezoek bij familie.

Het is inderdaad ook een rijk land, alleen de mensen zijn arm. Het zijn wel warme mensen en ze zullen altijd gastvrij zijn. Vietnam is inderdaad een aanrader!

Wat een rare naam trouwens, Vlekkenkampioen.

Want één spleetoog maakt nog geen Vietnamees ...

pi_176301
Ik ben van plan om er snel een keer op vakantie naar toe te gaan. Lijkt me echt te gek.
Ben afgelopen februari voor het eerst in Azie geweest (Thailand). Ik vond het echt tegek.
Misschien ga ik over een paar jaar gewoon een paar maanden door Azie trekken. Lijkt me toppie
  maandag 29 mei 2000 @ 15:49:00 #5
974 ShowMaster
I was cured all right
pi_176304
Aaaah Azie mijn lust en leven! Mooiste en boeiendste continent! Ik kom er tot rust en als ik echt uit mijn dak wil gaan dan kan dat daar ook! Mensen zijn vriendelijk en gastvrij en de meeste landen in Zuid-Oost Azie zijn toleranter dan Nederland...

Trouwens, aniewan in Indonesie geweest? Doen! Ten eerste voor de Nederlands-Indonesische cultuur en ten tweede: het is een prachtig land! Van alles te doen, van bejaarden uitjes tot jongerenvakanties!

Nee, geef mij maar Azie!

pi_176305
Vietnam, daar ben ik wel heel benieuwd naar! Zou het er nou echt anders uit zien dan in Tour of Duty??
pi_4800855
Ok ,ik ga dus misschien naar Vietnam.Kosten ¤500,- is het de moeite waard om er naar te gaan?Ik wil dus wel de plekken zien waar gevochten is etc....
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  vrijdag 5 juli 2002 @ 11:18:35 #8
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_4894336
Hoi,

we willen in september/oktober in Vietnam rond gaan trekken. Heeft iemand daar al ervaring mee? We willen graag weten of het zelf goed te doen is of dat het beter is om het via een reisorganisatie te doen. Zijn er nog plekken die je absoluut gezien moet hebben?

Alvast bedankt, Raymond

pi_4894409
Mijn nicht heeft het ooit gedaan. Zij voondt het geweldig geloof wel dat ze het allemaal op eigen houtje heeft gedaan. Ik zou graag voor je willen vragen hoe ze het heeft geregeld maar ze zwerft nu ergens in Thailand rond. DUs kan ik d`r niet echt bereiken

Maar ik zou zeggen vraag eens bij het reisburo misschien kunnen zij dat war tips geven over hoe en wat.

In ieder geval al vast veel plezier dan tegen die tijd

vrijdag 5 juli 2002 @ 11:29:56 #10
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_4894459
Er was toch ook zo'n boekje met handige tips en hoe je zo goedkoop mogelijk kunt lezen daar.....kan alleen niet op de titel komen.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 11:41:07 #11
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_4894606
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 11:29 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
Er was toch ook zo'n boekje met handige tips en hoe je zo goedkoop mogelijk kunt lezen daar.....kan alleen niet op de titel komen.
Als je er nog op komt hou ik me aanbevolen
  vrijdag 5 juli 2002 @ 15:47:56 #12
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_4898174
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 11:41 schreef ray_nl het volgende:

[..]

Als je er nog op komt hou ik me aanbevolen

ff gevraagd aan een vriend die al 2 keer 3 maanden in Thailand geweest is.

Zijn reactie:
Boekje heet lonley planed en dat zijn boekjes voor de hele wereld, elke boekhandel heeft ze. Op hoek van torenstraat zit een speciaale reis winkel waar je alles voor backpakking kan kopen horen en zien.

Torenstraat zit in Den Haag (moet te doen zijn voor jou). Ik hoop dat je hier wat aan hebt

vrijdag 5 juli 2002 @ 17:36:46 #13
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_4899589
Thanks!

De Torenstraat is inderdaad goed te doen.

vrijdag 5 juli 2002 @ 20:12:29 #14
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_4901462
Vietnam is goed te doen. Je reist van Noord naar Zuid of andersom en er zijn voldoende faciliteiten voor backpackers. Verder ken ik het land niet, dus ik kan je geen tips geven!

Heb je trouwens wel eens eerder zelfstandig rondgereisd? Het is volgens mij namelijk niet het makkelijkste land voor een eerste backpackreis.... Ik bedoel, als je Lonely Planet niet kent... Is toch wel een beetje de bijbel van iedere backpacker!

vrijdag 5 juli 2002 @ 20:15:40 #15
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_4901525
Owja, iedere zichzelfrespecterende boekhandel heeft wel een lading Lonely Planets staan.
  zaterdag 6 juli 2002 @ 13:31:01 #16
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_4907326
We zijn vorig jaar ook door Mexico getrokken met de Lonely Planet in de hand.
Dat was echter makkelijker omdat m'n vriendin vloeiend Spaans spreekt, ons Vietnamees is echter niet zo best
pi_4908390
Ow! Dan komt het vast wel goed! In Vietnam spreken ze namelijk ook gewoon Engels!

ik was een beetje bang dat je nog nooit ergens zelfstandig had rondgereisd ofzo... en dan is Vietnam geen goed land om mee te beginnen!

zondag 5 januari 2003 @ 11:19:20 #18
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_7716594
Hey er is al een topic over Vietnam.
Is er ondertussen al iemand geweest? Hoe was het? Welke route heb je gedaan, nog leuke tips.

Ik heb nl. zelf een vlucht vastgelegd naar Amsterdam-Ho Chi Min- City en Hanoi- Amsterdam (dus van Zuid naar Noord). Alleen tussenliggende dagen moeten dus nog gevuld worden. (Zo'n 24 dagen)

Dus tips en leuke ervaringen zijn welkom, give me de must sees en wat is vooral niet boeiend!

fake a dream
  zondag 5 januari 2003 @ 13:49:05 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7718331
Kimmie, site van vrienden van mij die pas oa in Vietnam waren:

http://www.markenboukje.nl/

(als dit aangemerkt wordt als spam hoor ik het wel... )

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 5 januari 2003 @ 13:55:32 #20
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_7718423
quote:
Op zondag 5 januari 2003 13:49 schreef Hik het volgende:
Kimmie, site van vrienden van mij die pas oa in Vietnam waren:

http://www.markenboukje.nl/

(als dit aangemerkt wordt als spam hoor ik het wel... )

Dankjewel ik ga gelijk even kijken!
fake a dream
pi_16307761
Ik ben van plan om dit jaar samen met mijn vriendin een paar weken te gaan back-packen in Vietnam. Afgelopen jaar ben ik in Costa Rica geweest en daar was de natuur overweldigend. Maar ik miste daar echter de cultuur een beetje...

Nu hoop ik in Vietnam beide een beetje te kunnen combineren.

Dat er cultuur in Vietnam te vinden is wete ik wel, maar mijn vraag is eigenlijk of ik op natuurgebied ook een beetje aan mijn trekken zal kunnen komen?

ZIjn hier mensen met vietnam ervaring of weet iemand wat ik kan verwachten op natuurgebied?

pi_16309765
Niemand...,
  vrijdag 16 januari 2004 @ 11:58:27 #23
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16309938
Vriend van mij gaat de hele wereld over en vietnam (4 mnd.) vond ie maar een tegenvaller. Hij heeft niks meer gezien dan rijstvelden.
Is echt mooi maar dat heb je na een week ook wel weer gezien.

Hij zou denk ik zeggen ga es naar Taiwan backbacken ofzo, veel interessanter.

Ik spreek niet uit eigen ervaring.

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:32:19 #24
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16316018
Check voor je gaat wel even wat voor weer het is in die periode. Ik ken iemand die in het regenseizoen (juli, augustus) in Vietnam is geweest en op bijna al haar foto's zag ze er uit als een verzopen kat!

Het klimaat in het zuiden verschilt wel met, dat van het noorden, maar zoek dit toch even uit. (tenzij je natuurlijk vast zit aan een periode )

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_16568844
Ik ben afgelopen juli twee weken in Vietnam geweest, en ik vond het er supermooi! In elk geval stukken mooier dan Thailand, waar ik de twee weken ervoor was geweest. En ik heb toch echt wel meer gezien dan rijstvelden daar
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:37:25 #26
21675 Giovanni
Zuipen tot je er bij neervalt!
pi_16843186
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 11:58 schreef joeplemmens het volgende:
Vriend van mij gaat de hele wereld over en vietnam (4 mnd.) vond ie maar een tegenvaller. Hij heeft niks meer gezien dan rijstvelden.
Is echt mooi maar dat heb je na een week ook wel weer gezien.
Dat ligt dan toch echt aan hemzelf.

Je moet, als je geen geplande trip maakt, gewoon excursies boeken. Wat je zeker niet moet missen is Ha Long Bay:

Cu chi tunnels:

Omgeving Dalat:

Je hebt bier en je hebt GROLSCH!
pi_16845534
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:37 schreef Giovanni het volgende:

[..]

Dat ligt dan toch echt aan hemzelf.

Je moet, als je geen geplande trip maakt, gewoon excursies boeken. Wat je zeker niet moet missen is Ha Long Bay:

[afbeelding]

Cu chi tunnels:

[afbeelding]

Omgeving Dalat:

[afbeelding]

[afbeelding]

gaaf om te zien die foto's!!! cu chi ben ik ook geweest, erg indrukwekkend, en da lat was erg gaaf, vooral het bezoek aan de crazy monk
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:27:33 #28
54737 sivado
vrouwen zijn beter dan mannen
pi_17514900
Wie is er het afgelopen jaar in Hoi An (Vietnam) geweest en heeft daar maatkleding laten maken?

Ik ben erg benieuwd naar positieve dan wel negatieve ervaringen met de verschillende "tailors"....

Thanks!
pi_17520481
Hoi sivado!
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  zondag 7 maart 2004 @ 19:09:08 #30
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_17559401
Hmm, misschien moet dit in het centrale Vietnam-topic..

On-topic: Ik ben er afgelopen december geweest en de teller bleef steken op 3 pakken, een winterjas, een overhemd en twee boxershorts
Ervaringen: tsja, er zijn er ZOveel daar, dat het moeilijk is om te kiezen. Vaak probeert het hotel waar je logeert je ook nog wel eens ergens heen te sturen, krijgen ze natuurlijk commissie voor, wimpel het niet bij voorbaat af, want er kan wel wat bijzitten.
Wat wij gedaan hebben is gewoon bij een willekeurig aantal naar binnen stappen en een beetje vragen, kijken naar de stoffen, prijzen vergelijken etc.
Het zijn mooie spullen geworden, maar het blijft een beetje haastwerk. Je ziet het niet echt, maar het schijnt dat het naaiwerk vaak de zwakste schakel is, de stoffen en de manieren waarop ze geknipt zijn zijn best ok. Als je een echt kwaliteitsmaatpak wil, moet je niet hier zijn, maar als je bv voor je werk veel een pak aanmoet is het zeker prima. Wij betaalden tussen de 30 en de 50 dollar voor die pakken, verschilt een beetje wat voor stof, voering etc.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 8 maart 2004 @ 14:07:07 #31
54737 sivado
pi_17573673
Marietje: Hoi terug!

Thanks Svyatagor, je weet niet toevallig nog welk winkeltje jij uiteindelijk gekozen hebt?

Ik draag idd dagelijks pakken dus ik wel er daar een stuk of twee pakken en een stapeltje overhemden laten maken.... Maar het zou natuurlijk zonde zijn dit ergens te doen waar de kwaliteit echt te wensen over laat. Ik weet dat ik geen italiaanse kwaliteit mag verwachten maar ach... voor 50 dollar......
  maandag 8 maart 2004 @ 14:25:21 #32
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_17574031
quote:
Op maandag 8 maart 2004 14:07 schreef sivado het volgende:
Marietje: Hoi terug!

Thanks Svyatagor, je weet niet toevallig nog welk winkeltje jij uiteindelijk gekozen hebt?

Ik draag idd dagelijks pakken dus ik wel er daar een stuk of twee pakken en een stapeltje overhemden laten maken.... Maar het zou natuurlijk zonde zijn dit ergens te doen waar de kwaliteit echt te wensen over laat. Ik weet dat ik geen italiaanse kwaliteit mag verwachten maar ach... voor 50 dollar......
Hmnee, we hadden wel wat visitekaartjes maar die hebben we allemaal weggegeven aan andere mensen. De beste tip is denk ik niet meteen de eerste de beste instappen, maar ook in achterafstraatjes gaan kijken. Degene waar wij waren had echt het naai-atelier in de winkel waar je binnenkomt, misschien heb je daar wat aan. Je kunt natuurlijk ook op meerdere paarden wedden, door bij verschillende kleermakers een pak te laten maken. Korting wordt dan wel wat moeilijker, maar de kans dat je rotzooi krijgt is wel wat kleiner. Bovendien moet je gewoon altijd passen en aanpassingen eisen als het niet naar wens is.
Ik zal nog even zoeken naar zo'n kaartje, misschien heb ik het nog wel ergens. Veel plezier iig!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 8 maart 2004 @ 14:52:12 #33
54737 sivado
pi_17574646
Bedankt!, en dat zal zeker gaan lukken!
pi_17580885
ff topictitel duidelijker gemaakt.
Kan me overigens geen centraal Vietnam topic herinneren, dus daar hoeft het ook niet in!
pi_18369759
Allereerst: Ja ik heb de search gebruikt, en nee ik kon niet zo snel een antwoord vinden.

Ik wil dit jaar dus naar Vietnam, en nou heb ik een beetje naar informatie gezocht, en overal lijkt men mij te willen vertellen dat ik een visum moet aanvragen via de ambassade of een reisbureau. Met daaraan verbonden natuurlijk te nodige kosten. N.B. ik wil dus niet met een georganiseerde reis mee, maar backpacken.

Is dit werkelijk waar? Voor Thailand en zelfs Cambodja kun je een visum gewoon op het vliegveld of aan de grens krijgen. Is er iemand die recent naar Vietnam is geweest en hier meer over weet?
pi_18369819
In ons handige links topic staat een link over visums en kan je dan het volgende vinden:
http://www.visum.nl/vietnam.htm
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_18369940
Sow.. das een smak geld, 60 euro.. daarvoor kan ik 2 keer naar Indonesië, en dat was al schandalig duur volgens velen.. Zo he, dat wist ik echt niet..
pi_18370078
2 keer naar indonesie? Voor 60 euro? Met welke maatschappij vlieg je dan?
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_18370210
Inderdaad Lucille, dergelijke informatie had ik ook gevonden. Ik weet dat je op die manier aan een visum kunt komen, maar dat kun je ook voor landen die ik al noemde, terwijl je het bij die ook op het vliegveld of aan de grens kunt regelen.

Mijn vraag is eigenlijk of het voor Vietnam de enige manier is. Niet dat ik de poen niet kan missen, maar ik bespaar me liever de moeite. Bijvoorbeeld mijn paspoort opsturen (ook al is het aangetekend), verdient bepaald niet mijn voorkeur.
pi_18370525
Dit zegt de Lonely Planet site:
Visas: Bureaucratic hassles will be your first problem in getting a visa - expect delays of five days or more; Bangkok is the best place to get one. It's usually best to get your visas through a travel agency. Expense is the other problem; tourist visas valid for a single 30-day stay cost about US$40 in Bangkok

Zo te zien moet je m dus echt van tevoren regelen.
pi_18370543
Je paspoort opsturen is erg veilig, vooral als je het aangetekend doet, kun je het altijd traceren... Mijn visum had wat vertraging opgelopen en bij de Taiwanese ambassade konden ze me percies vertellen welke postnummers ik op internet kon checken...

Voor de beste en betrouwbaarste informatie kun je even naar de ambassade bellen, die weten het je precies te vertellen! Ook kun je even de lonely planet inkijken!

Meestal zijn visa's die je op het vliegveld kan krijgen maar voor erg beperkte duur (30 dagen) en niet te verlengen. Wil je dus voorkomen dat je elke 30 dagen heen en weer naar Thailand moet kun je het beter hier even goed regelen...
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_18371126
quote:
Op maandag 12 april 2004 16:17 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Mijn vraag is eigenlijk of het voor Vietnam de enige manier is. Niet dat ik de poen niet kan missen, maar ik bespaar me liever de moeite. Bijvoorbeeld mijn paspoort opsturen (ook al is het aangetekend), verdient bepaald niet mijn voorkeur.
Voor zover ik weet is van te voren regelen inderdaad de enige manier.

Een visum dat je in A'dam regelt is geldig vanaf datum binnenkomen van Vietnam, een visum dat je daarentegen in Azië regelt wil wel eens op datum gezet worden.

Zo hebben wij een Vietnamees visum in Sihanoukville (Cambodja) geregeld, dat was slechts USD 25 -en geregeld in 10 minuten!-, maar was wel op datum gesteld. Dat houdt in dat als je later dan de opgegeven datum het land inreist, je minder dan een maand geldigheidsduur hebt, en dat als je eerder het land inwilt, je de grens niet overkomt. Cambodjaanse grensabmtenaren bij Chau Doc vertelden met een dikke grijns dat paar dagen eerder een paar toeristen een dag te vroeg waren, in de veronderstelling dat ze Vietnam wel in zouden mogen. Die toeristen hebben dus een nachtje geslapen in het kantoor van de Cambodjaanse douane.

Als je geen vaste inreisdatum hebt, is dat dus wel handig om even na te gaan.
Tevens variereert de verwerkingsduur nogal per ambassade.
Op het bulletinboard van lonely planet is idd meestal wel up-to-date informatie hierover te vinden.
pi_18373971
Nou ja, het visum in een ander land regelen dan Vietnam zelf of Nederland is geen optie. Mijn enige bestemming zal Vietnam zijn, eventueel een re-entry visum, omdat ik misschien nog naar Laos wil, maar that's it. Meer tijd heb ik toch niet. Ik ga echt niet speciaal eerst naar Bangkok vliegen om vervolgens een visum voor Vietnam te regelen

Verder zou 30 dagen net genoeg moeten zijn, maar ja, ik zal in dit geval maar geen risico lopen en het van te voren regelen... zucht.

Bedankt voor de reacties.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:55:52 #44
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22443428
Omdat dit topic wordt genoemd als centrale vietnam topic, zet ik hier mijn vraag maar neer. Ik ga volgende maand naar Vietnam. Doe daar een georganiseerde rondreis. Nu ik met vaccinaties etc. bezig ben is iedereen het er wel over eens dat Hep. A, DTP en typhus nodig zijn. Over malaria zijn er echter verschillende verhalen. Internet, GGD, huisarts, overal hoor/lees ik iets anders. We zitten 4 dagen in de Mekong Delta, dit zou de gevaarlijkste streek zijn. Hebben andere malaria-gangers profilaxe gebruikt, of niet? Ik twijfel het meeste over het nemen van pillen, omdat het je niet voor 100% beschermt. Wanneer je het alsnog krijgt, kun je beter niks geslikt hebben, dan slaat de anti-malaria behandeling beter aan.

Hoe hebben anderen het gedaan?
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 15:41:39 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22444373
Ikzelf slik nooit malariapillen om precies de reden die jij geeft. Nu zit ik ook nooit erg lang in malariagebied tijdens mijn reizen en hou ik mijn gezondheid goed in de gaten in de dagen/weken na bezoek aan zo'n gebied.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 15:47:16 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22444498
Hier meer handige links.
Hoe lang ga je eigenlijk? In ieder geval veel plezier daar en laat ons weten hoe het was!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22451110
Voor 4 dagen risicogebied zou ik zelf geen dingen gaan slikken. Zeker niet als het gaat om resistente muggen.

Ik ga zelf overigens wel aan de paludrine voor midden amerika, maar ik zit 3 weken in malariagebied en paludrine durf ik wel aan.
pi_22461606
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Hier meer handige links.
Hoe lang ga je eigenlijk? In ieder geval veel plezier daar en laat ons weten hoe het was!
Ik ga 25 dagen Uiteraard zal ik laten weten hoe het was.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:59:58 #49
102912 crv
Screwed up
pi_22463260
Ben vorig jaar oktober naar Vietnam geweest en heb niets geslikt.
neem gewoon je standaard voorzorgsmaatregelen.

Het enige waar ik last van heb gehad daar was van een overvloed aan "indrukken" en te weinig slaap

Eenmaal terug in NL had ik geen jetlag maarwas een beetje Hyper in mijn kop van wat ik allemaal heb meegemaakt

In 1 woord superland.

Let vooral op het verkeer en vervoer van personen en goederen en vee.

En btw heerlijk eten daar, waar je maar wilt. Let gewoon op waar de vietnameesjes zitten en waar de doorvoer groot is.

Succes met oversteken
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_22463801
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:59 schreef crv het volgende:
Ben vorig jaar oktober naar Vietnam geweest en heb niets geslikt.
neem gewoon je standaard voorzorgsmaatregelen.

Het enige waar ik last van heb gehad daar was van een overvloed aan "indrukken" en te weinig slaap

Eenmaal terug in NL had ik geen jetlag maarwas een beetje Hyper in mijn kop van wat ik allemaal heb meegemaakt

In 1 woord superland.

Let vooral op het verkeer en vervoer van personen en goederen en vee.

En btw heerlijk eten daar, waar je maar wilt. Let gewoon op waar de vietnameesjes zitten en waar de doorvoer groot is.

Succes met oversteken
Hoe was het qua weer? We zitten een beetje in de overgangstijd qua seizoenen, in noord duurt het regenseizoen tot en met oktober, en in zuid begint het in november, of andersom. Dus ik hoop dat we er een beetje tussendoor laveren. Voor hetzelfde geld 25 dagen regen. Hopen maar dat dit korte, hevige buien zijn en dat de rest van de dag dan droog is...
  donderdag 7 oktober 2004 @ 13:35:06 #51
102912 crv
Screwed up
pi_22465003
Wij zijn 23 oktober vertrokken naar Ho Chi Min.en van zuid naar noord vertrokken.
2 dagen HCM
2 dagen Mekong
2 dagen HCM
2 dagen Hoi An
2 dag Hue
2 dagen Hanoi

Wij hadden redelijk droog weer, in de eerste 4 dagen drie keer een korte maar hevige bui.
Echter het water kan ff hoog komen dus sandalen aan en korte broek.
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_22467495
Reisroute:
Dag 01: Vertrek Ho Chi Min Stad
Dag 02-03: Ho Chi Min Stad (optie bezoek Cu Chi + Cao Dai)
Dag 04-07: Mekong-delta
Dag 08: Vlucht Danang - Hoi An
Dag 09-10: Hoi An
Dag 11: Back Ma N.P.
Dag 12-13: Hue
Dag 14-15: Hanoi
Dag 16-19: Sapa (met tweedaagse facultatieve trektocht)
Dag 20: Hanoi
Dag 21-22: Boottocht Bai Tu Long Bay - Van Dong Island
Dag 23-25: Hanoi - terugvlucht Amsterdam

Dit is ons reisschema. Ook van zuid naar noord. Ben ondertussen de dagen aan het tellen
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:16:23 #53
102912 crv
Screwed up
pi_22468608
Ziet er goed uit,

PS, op het vliegveld kun je meteen al pinnen (is ook handig om te doen en neem gelijk een miljoen )

Ik zie dat je lekker lang in Hoi An bent. Vond ik een erg leuke omgeving. Je kan met de fiets naar het strand (paar km), probeer eens zo'n rieten mandje uit op zee, dan horen we graag je ervaring

In Hoi An moet je gaan eten bij het bruggetje (wijst zich vanzelf)
En als je kleren of schoenen nodig hebt dan moet je die in Hoi An op maat laten maken.

Voor de rest verklap ik niets, Vietnam moet je gewoon ondergaan, wij gaan absoluut nog eens terug
pi_22469884
Ik neem naast travellercheques wat Amerikaanse dollars in contanten mee. Neem aan dat ze die ook wel willen (of willen wisselen?).

Over die kleren, heb voor na de vakantie op het program staan dat ik nog wat pakken nodig heb. Hoe is de kwaliteit daar? Als het heel veel in prijs scheelt en ze nota bene op maat worden gemaakt, lijkt me dat zeker de moeite.

Ik wil het zeker ondergaan. Heb gisteren m'n xdrive binnengekregen, dus we hebben 30 Gig aan ruimte voor foto-opslag (vriendin kreeg het voor elkaar om in 4 daagjes Zwitserland 850 MB te schieten, dus nog maar snel wat extra backup geregeld).
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 09:09:03 #55
102912 crv
Screwed up
pi_22484010
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:10 schreef Coelho het volgende:
Ik neem naast travellercheques wat Amerikaanse dollars in contanten mee. Neem aan dat ze die ook wel willen (of willen wisselen?).
Wij hadden ook van alles bij ons, maar de traveler cheques zijn gewoon weer ongebruikt mee terug gegaan. De dollars die wij bij ons hadden hebben we wel gebruikt.
Je kan op de meeste plaatsen pinnen (zelfs in Hoi An en dat is dan wel makkelijk voor je pakken.
quote:
Over die kleren, heb voor na de vakantie op het program staan dat ik nog wat pakken nodig heb. Hoe is de kwaliteit daar? Als het heel veel in prijs scheelt en ze nota bene op maat worden gemaakt, lijkt me dat zeker de moeite.
Absoluut doen, heb zelf ook een pak laten maken 3-delig gevoerd $50 en een afritsbroek in 2 delen afritsbaar en met ritsen op de zakken $20 (maar daar vergistte die zich iets in de prijs had geloof ik $30 moeten zijn. en de Q is zeer goed.
quote:
Ik wil het zeker ondergaan. Heb gisteren m'n xdrive binnengekregen, dus we hebben 30 Gig aan ruimte voor foto-opslag (vriendin kreeg het voor elkaar om in 4 daagjes Zwitserland 850 MB te schieten, dus nog maar snel wat extra backup geregeld).

Dat is perfect jo
Wij hadden onze spiegelreflexcamera bij ons en hebben daar in 2 weken meer dan 400 foto's genomen. Heb spijt dat ik niet meer foto's van verschillende soorten transport heb genomen (hoezoo moeilijk doen met aanhangers en busjes als je net een bankstel met stoelen hebt gekocht, past gewoon op de fiets )
Hebben nu een digitale spiegelreflex gekocht en ook gelijk storage 40G flashtrax (gaan eind oktober een maand naar Thailand .

http://tinypic.com/blo45

pi_22492802
Je gaat er wel een boel spijt van krijgen dat je zo'n hectische plan in elkaar hebt gezet.

't is wel te doen maar genieten is naar mijn mening anders.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 01:06:23 #57
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22504438
Waarom vind je het hectisch? We gaan georganiseerd, dus superrelaxed. Hoef niks zelf te regelen, overnachtingen en vervoer worden voor me geregeld. Bovendien 1x binnenlandse vlucht (naar Hoi An) en 3x de nachttrein met een eigen couchette. Lijkt me juist optimaal benutten van de tijd.

Ik ben erg benieuwd naar jouw argumenten waarom het hectisch is, en hoe ik het een volgende keer anders/beter kan doen. De "eis" is dat het maximaal 25 dagen duurt.
pi_22508193
Hoi Coelho,

Ik vind het hectisch omdat je op de meeste plaatsen maar 2 dagen bent...dat betekent dat je de ene dag ergens aankomt en de volgende dag alweer weg moet.

Op die manier krijg je absoluut geen goede indruk van een stad of plaats. Je leert de plaatselijke bevolking niet kennen als je ze maar 1 keer ontmoet en bovendien heb je totaal geen tijd om te relaxen.

Maar als je in een korte tijd zoveel mogelijk sights wilt zien dan is het idd zoals jij zegt "optimaal benutten van de tijd".

Ieder moet doen wat ie wil maar ik moet er niet aan denken om op zo'n manier door Vietnam te racen.

Mijn tip zou zijn om de volgende keer alles op alles zetten op langer te kunnen gaan of een kleiner land uit te zoeken en zeker niet georganiseerd te gaan. Moet er persoonlijk niet aan denken dat m'n hele trip vantevoren geregeld en gepland is.

Het mooie van reizen is naar mijn mening het gevoel van vrijheid en het goede gevoel dat je krijgt als je jezelf kan redden in een ver vreemd land. Bij een georganieseerde trip heb je dat niet.

Bovendien...waar zit het avontuur naar jouw mening bij zo'n georganiseerde trip?
  zondag 10 oktober 2004 @ 00:19:56 #59
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22523639
Dank voor je antwoord

De reden dat wij georganiseerd gaan is dat we slechts met moeite 25 dagen vakantie aaneengesloten kunnen krijgen. Als je dan een strak schema hebt, waarbij je geen tijd hoeft te verliezen aan het zoeken van overnachtingsplaats en het uitzoeken van route + vervoersmiddel, dan kun je alle tijd op locatie ook echt in de locatie steken. Heb wel eens nagedacht over jouw manier van reizen, maar dat lijkt me niks in zo'n korte tijd. Da's leuk als je ergens maanden de tijd voor hebt.

We hebben gelukkig niet zo'n reis waarin we aan het handje meegenomen worden naar elke tempel en markt, of waarbij we met de bus rondcrossen en zo af en toe eens 10 minuten naar buiten mogen. We krijgen hier juist de vrije hand in. De organisatie zorgt zoals gezegd bijna alleen voor vervoer en slaapplaats, waarbij het vervoer ook al veelal zo efficient mogelijk wordt
ingepland.

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen manier van reizen, en da's maar goed ook, anders deden we allemaal hetzelfde. Maar wanneer ik een dorpje stadje heb gezien, dan hoef ik niet nog drie dagen langer te blijven. In een stad als florence of rome kun je dagen zwerven, maar plaatsjes genoeg waarbij alles draait om twee kerkjes en een dorpsplein. Dan geldt voor mij persoonlijk "gezien is gezien".

Voor mij is avontuur het opdoen van vele indrukken in een totaal andere cultuur als dat je van huis uit gewend bent. De ene keer wordt je overwelmd door natuur, de andere keer is het cultuur wat diepe indrukken achterlaat. Je zult vast wel het gevoel kennen dat je aan het eind van de dag de dag overdenkt, en dat de dingen die je in de ochtend hebt gedaan en meegemaakt alweer zo lang geleden lijken te zijn.

Tot slot, een land als Vietnam in kleine delen opdelen en slechts een deeltje bezoeken in 25 dagen is ook geen optie. Mijn wensenlijstje is nog zo groot dat ik geen drie vakanties kan uittrekken voor bijvoorbeeld alleen Vietnam

Ben jij er trouwens zelf ook geweest, en zo ja: Hoe lang en wanneer?
pi_22528739
Hoi Coelho

Ben er zelf nog niet geweest. Heb er wel een boel mooie verhalen over gehoord van andere travellers en m'n ex is er vorig jaar ook nog geweest.

Ik ga elke winter zo'n 2 maanden naar Azie. Dit jaar zelfs 4 maanden :-) Ik begin altijd in Bangkok omdat dat goedkoop vliegen is (en dicht bij m'n lievelingseiland Ko Samet) en daarna bezoek ik 1 ander land. Vorig jaar Laos, jaar daarvoor Cambodja, jaar daarvoor Indonesie. Dit jaar misschien meerdere landen omdat ik nu langer ga.

Vertrek a.s. dinsdag en na een paar weken Ko Samet ga ik een maandje naar Myanmar. Daarna weet ik het nog niet maar denk dat ik nog wel even terug ga naar Cambodja.( Mocht je ooit nog weer eens in de regio zijn dan is Angkor Wat in Cambodja een absolute must.) Als het eilandhoppen me gaat vervelen in Thailand ga ik wellicht ook nog even kijken in HCMC, Dalat en Nha Trang.

Mocht je volgend jaar weer 25 dagen hebben dan zou je bijv. Thailand en Cambodja of Thailand en Laos kunnen bezoeken. Dat is heel goed te doen op jezelf in 25 dagen..(of georganiseerd als je dat zou willen) Persoonlijk zou ik je dan Cambodja aanraden.

Zag trouwens dat in een vorige post dat je je zorgen maakte om malaria...Ik heb nog nooit iets tegen malaria geslikt omdat ik het risico zeer klein acht en van veel mensen nare bijwerkingen hoor. Bovendien heb ik het niet zo op het slikken van pillen..maar die afweging moet ieder voor zich maken.

Ik wens je heel erg veel plezier in Vietnam maar dat gaat vast wel lukken !
  zondag 24 oktober 2004 @ 15:52:40 #61
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_22842692
Weet iemand hoe lang het vliegen is naar Vietnam? Ik lees/hoor zowel verhalen over ongeveer 11 uur als over 18 a 19 uur. Iemand een idee?

Ten tweede: "op" welke stad vlieg je meestal als je naar Vietnam vliegt?

Ik hoor het graag.
Smell the flowers while you can....
pi_22843378
Volgens mij ongeveer 13 uur. Daarbij kan je niet regelrecht op Vietnam vliegen, maar vlieg je via bijv. Bangkok (Thailand) of Kuala Lumpur (Maleisie)
  zondag 24 oktober 2004 @ 16:24:38 #63
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_22843482
Ongeveer 14 uur naar Ho Chi Minh stad via Parijs
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_22843697
Binnenkort ga ik alle Vietnam topics laten mergen, dus dit topic gaat dan niet meer in de AT lijst staan.

De beste manier om er achter te komen hoe lang een vlucht duurt is gewoon naar een site gaan waar ze tickets verkopen en dan de gegevens invullen naar welke plaats je wilt vliegen. Dan krijg je meteen het aantal vlieguren te zien.
  zondag 24 oktober 2004 @ 22:20:52 #65
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22852087
Mijn schema volgende week: Amsterdam - Kuala Lumpur = 12.30 uur, Kuala Lumpur - Ho Chi Min City = 2 uur, dus in totaal 14 uur.
pi_22855327
Topics zijn dus gemerged. Vanaf nu is dit het centrale Vietnam topic.
pi_22867116
Heb niet meteen iets toe te voegen aan dit topic, maar heb zelf in Ha Noi gewoond. Dus als iemand specifieke vragen heeft, laat het weten.
  woensdag 17 november 2004 @ 02:07:15 #68
21675 Giovanni
Zuipen tot je er bij neervalt!
pi_23369377
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 22:20 schreef Coelho het volgende:
Mijn schema volgende week: Amsterdam - Kuala Lumpur = 12.30 uur, Kuala Lumpur - Ho Chi Min City = 2 uur, dus in totaal 14 uur.
Ja dahag grapjas. Vergeet de wachttijd niet.
Je hebt bier en je hebt GROLSCH!
pi_23373240
Ben er tijdje geleden geweest voor bijna een maand.

Beste manier om er te komen is denk ik via Bangkok. Ik heb simpel een retourtje BKK geregeld in Nederland en ben daar rond gaan neuzen voor tickets naar Hanoi of Ho Chi Minh City. Ik meen dat ik iets van 150 euro kwijt was voor een open jaw BKK-Hanoi en HCMC-BKK, maar daar heb ik goed naar moeten zoeken, dus ik vermoed dat dit het minimum is waar je rekening mee moet houden.

Ik geloof dat zowel Thai als Vietnam Airlines dagelijkse vluchten heen en terug hebben, dus ver van te voren boeken hoeft ook niet. Vandaag boeken en morgen vliegen.

En over de opmerking die iemand maakte dat het wellicht niet een goed land is om als eerste backpack reis naartoe te gaan. Dat is dus absoluut niet waar. Ik ben in geen land geweest waar het makkelijker is dan in Vietnam. Je kunt gewoon letterlijk van deur tot deur worden gebracht voor een prijs waar het OV niet mee kan concurreren. Dat komt omdat zo'n beetje het hele hotelwezen alsmede het toeristenvervoer in handen is van een of ander conglomeraat waar ik de naam van kwijt ben. Enige dat je dus moet doen is naar de hotelbalie te lopen en melden waar je naartoe wilt, zij krabbelen een bonnetje voor je en de volgende ochtend stap je voor je hotel in, en word je over het algemeen bij het hotel van je keuze weer gedropt...

Maar goed, zij kunnen dus prijzen rekenen waar niemand tegenop kan. Je kunt voor een dollar of 20 van noord naar zuid of andersom, maar dan zit je dus wel aan die lui vast. Niet dat ik het persoonlijk erg vind, maar sommige mensen vinden het een beetje schaapachtig om je zo te laten transporteren, want je komt gewoon NIET uit het toeristische circuit.

Het is dus eigenlijk de omgekeerde wereld. Je kunt als backpacker nauwelijks van het 'betreden pad' afkomen, tenzij je bereid bent flink tijd en energie te investeren in het uitzoeken hoe het OV werkt en vervoerd te worden in non-AC, gammele doodskisten die ze daar bussen noemen. Zeker gezien het verkeer daar moet je daar over nadenken. In de maand dat ik er zat heb ik 3 ongelukken gezien waarvan 1 dodelijk, mensen willen niet aan de linkerkant van de bus zitten omdat als je een aanrijding hebt dat meestal aan de linkerkant is (men rijdt daar rechts), etc.

Duurdere en betere optie is een taxi of motorbike dude te huren en je door hem een dagje te laten rondtoeren. Als je dit verdeelt over een man of 4 is het niet eens zo duur en veel relaxter dan die package deals die je overal krijgt. Let er wel op dat het heerschap in kwestie niet dronken is
pi_32115735
Ik zou deze zomer voor de eerste keer op mezelf gaan rondtrekken en zou dit graag doen in vietnam ... kan er iemand mij zeggen of vietnam goed te doen is voor iemand die geen ervaring heeft? En zo niet, welk land zou dan een beter plan zijn ?
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:45:56 #71
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_32859800
Kickje om meer Vietnam verhalen te krijgen....overtuig me om te gaan.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_32957190
Ik heb een vraag

Hoe goed kun je geld opnemen in Vietnam?
Ik kan me niet voorstellen dat er geen atm's zijn. De info die ik op het net vindt is bedroevend slecht te noemen.

Liefst van iemand die onlangs geweest is. Mijn route loopt van noord naar zuid.
pi_32989051
Ook ik zou graag wat info willen van mensen die er zijn geweest. Ik ga misschien met een project van school naar Vietnam om daar een tuin op lokatie te tekenen

In welke periode zouden we dan het beste kunnen gaan? Valt er in april/mei veel regen? Dit is toch wel een punt om rekening mee te houden namelijk

Alvast bedankt, en ik hoop echt heel erg dat ik er heen kan want het lijkt me een schitterend land!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_33046325
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:01 schreef Veersesmurf het volgende:
Ook ik zou graag wat info willen van mensen die er zijn geweest. Ik ga misschien met een project van school naar Vietnam om daar een tuin op lokatie te tekenen

In welke periode zouden we dan het beste kunnen gaan? Valt er in april/mei veel regen? Dit is toch wel een punt om rekening mee te houden namelijk

Alvast bedankt, en ik hoop echt heel erg dat ik er heen kan want het lijkt me een schitterend land!
Dit hangt volledig van je bestemming in Vietnam af. Doordat het land zo lang is kun je niet over 1 klimaat of weersverwachting spreken. Grof gezegd zijn er drie delen in Vietnam. Het noorden, midden en zuiden. De weersverwachting binnen die regio's is ongeveer gelijk.

Om een precies antwoord op je vraag te kunnen geven zal je een locatie moeten aangeven.
pi_33047823
Aj dat wordt lastig want die is bij mij niet bekend. Ik heb ook al lopen zoeken op internet of er misschien een site van dat project is (redelijk groot, 130 ha) maar die kon ik niet vinden.

zodra ik de lokatie weet zal ik het hier uiteraard melden, evenals voruitgangen en dergelijke m.b.t. vietnam.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 6 maart 2006 @ 11:52:38 #76
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_35768817
Zo ik ga dit topic onderdeel even een kickje geven en proberen hier nuttige informatie en indrukken achter te laten aangezien ik zaterdag aanstaande voor 3 weken vertrek naar Vietnam
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_35811051
Kijk dan komende woensdag nog even naar in het spoor van Peking Expres op Net 5 om 21:55. Daar kun je nog wat zien van de Mekong Delta.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:58:28 #78
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_35843561
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:24 schreef Oceanonix het volgende:
Kijk dan komende woensdag nog even naar in het spoor van Peking Expres op Net 5 om 21:55. Daar kun je nog wat zien van de Mekong Delta.
Ja had zondag al een glimp opgevangen van de omgeving, maar toen had e camera meer oog voor hollende kandidaten dan voor natuurschoon
pi_35872719
Wellicht kunnen jullie deze reiziger nog wat verder helpen:

Vietnam én Cambodja in april : 3 weken -> haalbaar?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:01:28 #80
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_35906558
Het is bijna zover
morgen vertrek ik voor 3 weken naar Vietnam

Het schema ziet er zo ongeveer uit
12 maart aankomst in Ho Chi Minh City. Hier gaan we eerst gezamelijke vrienden bezoeken
15 maart bezoek aan de Cu Chi tunnes
16 en 17 maart gaan we de Mekong Delta bekijken
18 maart vliegen we door naar Danang om door te reizen naar Hoi An
op 21 maart door naar Hue om op 23 maart in Hanoi te zijn
25 maart zijn we in Halong Bay
op op 27 maart duiken we in de rijstvelden om op 30 maart weer terug te keren naar Nederland
  maandag 13 maart 2006 @ 07:21:01 #81
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_35981763
Zoals van mij verwacht mocht worden is de reis op zich wel goed gegaan maar in de aanloop d'r naartoe was het toch nog weer flink stressen. Doordat er tussen Den Bosch en Utrecht geen treinen reden moest ik via Nijmegen rezien en had ik op Schiphol minder dan een uur om in te checken, gate te vinden en in te stappen. Maar ach alles kwam wel weer op z'n pootjes terecht.

Hier vanochtend al een begin gemaakt met een echt vietnamees ontbijd inclusief Noodel soep. En al flink rond gekuierd. Gisteravond op een geweldig terras gezeten om de stad te overzien met een heerlijke ananas shake en later wat biertjes gekocht in een Jazz club.
Slapen was daarna gaan probleem en ging goed om de schade van het nachtje overslaan tijdens de reis weer in te halen.

Woensdag gaat dan het echte programma beginnen met een bezoek aan de Mekong Delta en gaan we op zoek naar de rijstvelden van Vietnam. Want rijst is hier een belangrijk deel van de maaltijden zowel bij ontbijd, lunch als diner. En ja dat moet je dan inderdaad met chop sticks naar binnen zien te werken. Maar daar heb ik dan de komende tijd ook wel voor nodig om het goed onder de knie te krijgen.
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:22:02 #82
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36049537
Vandaag de Cu Chi tunnens gezien
wel grappig maar ook wel een toonbeeld van de regeringspropaganda

Gisteren de dag doorgebracht in Dam Sen park. het Vietnamese equivalent van onze Efteling maar dna heerlijk run down en met verschikkelijk foute figuren, beelden en attracties die het niet meer doen of tijdelijk out of order zijn.

Wat ik je wel kan aanbevelen na een lange vliegreis is hier een massage te ondergaan. De mensen hier hebben echt kundige handen. Die van mij was zo ontspannend dat ik halverwege in slaap ben gesukkeld
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:51:49 #83
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36115561
Ik ben erg tevreden over de service en tour van Delta Adventures hier in Saigon/Ho Chi Minh City.
Voor maar een paar dollar extra heb je dan wel een fatsoenlijk hotel met airco en schone lakens en zo, want dat is hier buiten de grote stad nog niet altijd van zelfsprekend.
Morgen gaan we naar Hoi An met binnenlandse vlucht van Vietnam Airlines en zal ik me vandaar weer even melden
pi_36116817
mmm de lekkere broodjes in de cafeetjes aldaar.

Eventueel fietsen in de omgeving. Huur dan de fietsen in het Lighthousecafe. Pak het bootje aan de kade die brengt je naar de het cafe wat aan de overkant ligt. De fietsen hebben normale nederlandse hoogte. Verder mocht je zin in appeltaart hebben dat heeft Hans de eigenaar ook.
(vandaar ook de normale fietsen)
  zondag 19 maart 2006 @ 06:38:23 #85
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36161067
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:26 schreef Oceanonix het volgende:
mmm de lekkere broodjes in de cafeetjes aldaar.

Eventueel fietsen in de omgeving. Huur dan de fietsen in het Lighthousecafe. Pak het bootje aan de kade die brengt je naar de het cafe wat aan de overkant ligt. De fietsen hebben normale nederlandse hoogte. Verder mocht je zin in appeltaart hebben dat heeft Hans de eigenaar ook.
(vandaar ook de normale fietsen)
ja wel grappig hier
je steekt de brug over en je verwacht in een reservaat vol met resorts terecht te komen, maar na 200 meter lopen is er weer geen tourist te zien
Maar dat geld voor Hoi An op zich ook, slechts 1 straat vanaf de kust is het leven direct alweer een stuk rusitger en zijn er bijna geen touristen meer te zien, en wordt je ook niet elke meter aangesproken om een motorbike te huren, of om een kledingzaak binnen te wandelen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 08:47:48 #86
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36222661
Zo Hoi An heb ik achter me gelaten en de bus heeft mij vanochtend in Hue gebracht
In Hoi An heb ik de locale kledingindustrie een handje geholpen door voor 160 dolllar 2 maatpakken 4 shirts 1 bonte blouse, 1 kimono en 2 zijden boxer shorts aan te schaffen.
schijnbaar hadden ze het niet zo druk want de volgende ochtend was bijna alles al pasklaar en hoefde alleen mijn jasje wat aangepast te worden.
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:42:54 #87
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36257154
Vanochtend door de citadel van Hue gelopen.
De cycloboys/riksja's zijn hier wel erg actief en geduldig.
als je ergens wat gaat drinken dan blijven ze gewoon op je wachten
Verder is er in Hue vlak bij een goedkoop internet cafe de bar B4 the belgium bar.
Hier kan je dus ook Leffe op fles krijgen. Niet dat je dat direct wilt, maar voor vlamingen met heimwee een geruststellende gedachte. Voor ons Nederlanders was het dan weer wel leuk om te ontdekken dat deze plek onderdak biedt aan alle expats die hier in de regio verblijven. Het is een beetje upscale en dus niet ingericht op backpackers maar verder een gewoon leuke bar om nadat de op de hoek bij Co Do beef met lemongrass gegeten hebt nog even een paar slaapmutsjes te nuttigen.
  donderdag 23 maart 2006 @ 14:42:45 #88
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36297086
Gisteravond heerlijke sateh gegeten in het restaurant van het Riverside Hotel. Ligt dus aan de perfume river tussen hotel en tennisbanen. Direct aan de rivier zijn mooie terrassen. Laat je niet afleiden door de kitscherige ingang en of de omvang van de lege zaal Het eten is er heerlijk en netjes verzorgt en met liefde klaargemaakt
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:39:16 #89
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36319059
Hanoi is een stad waar ik nog niet goed greep op kan krijgen
Het is kleiner dan Saigon/Ho Chi Minh city maar ook veel sfeerlozer. Dit komt dichter bij het idee van de levende mierenhoop dat ik van Azie had voordat ik vertrok.
Niet alleen is de temperatuur hier ruim 15 graden lager. Ook de invloed van het communisme is hier veel zichtbaarder. Bijna overal militairen op straat, stukken die afgezet zijn voor het publiek, straatventerrs die rennen voor een politie controle.

Verder is alles op een middag goed te bewandelen van het grote meer tot aan het mausoleum van Ho Chi Minh aan toe.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:50:59 #90
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36432484
Zo Ha Long Bay was gaaf!!!
zeker ook wel om dat we zo'n boot die normaal minimaal 8 mensen kan huisvesten nu maar met z'n 3'en hoefden te delen.. Regel als je het kan er direct ook kayakken bij, want anders is het wel een heel erg lui uitstapje.

Perfume pagode tocht is leuk. Je moet niet de cable car nemen maar gewoon de trappen naar boven volgen. Bijzonder om nu eens niet als toerist in de meerderheid te zijn. maar juist een niet opvallend onderdeel te vormen van een volledig vietnamees onderdeel.

In Ha Noi is tot nu toe de favouriete locale hang out PUB geweest die alleen maar vol zit met andere backpackers. Maar ook de Red Mask is een leuke kroeg.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:18:42 #91
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36516871
Zo vakantie is helaas weer afgelopen en ik zit weer in het regenachtige koude Nederland
binnenkort nog wel de laatste aanvullende info met foto's en zo
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:46:12 #92
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36557262
En dit is dus vietnam in ruim 500 foto's
http://foto.stroekie.com/(...)2031%20maart%202006/
pi_36557674
Zie ik dat je je ook hebt laten verleiden voor het waterpoppentheater in Hanoi.
  maandag 3 april 2006 @ 02:31:46 #94
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36598084
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:05 schreef Oceanonix het volgende:
Zie ik dat je je ook hebt laten verleiden voor het waterpoppentheater in Hanoi.
maar dat hoort er toch ook gewoon bij
zonder dat is Hanoi niet compleet
maar die Japanners waren wel ontzettend onbeschoft door halverwege de voorstelling al massaal te vertrekken
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:08:32 #95
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_51572058
Zie geen recent topic over Vietnam dus bij deze een nieuwe. Volgend jaar willen wij graag naar Vietnam en zijn al een beetje aan het oriënteren wat we willen. Ik heb gehoord dat je richting het zuiden jezelf kunt vermaken met een goede mix van mooie stranden, bezienswaardigheden, natuur en cultuur. Ons plan is om te vliegen via Bangkok en dan een aansluitende vlucht te pakken naar Hanoi. Echter, wat is de beste manier om dan richting zuiden te reizen? Gaat er een (nacht)trein en zo ja, hoe lang doe je daar dan ongeveer over? En zijn er nog mensen met tips, must-see's etc.? Alle (relevante ) reacties zijn welkom.
Smell the flowers while you can....
pi_51573932
nou ik ben er vorig jaar geweest (vooral Hanoi) en ben met de trein naar Hoi An en Nha Trang (midden van het land) geweest, twas een zeer fijne trip maar kzal er later even op terug komen omdat ik nu een beetje haast heb..
  maandag 23 juli 2007 @ 22:02:32 #97
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_51763987
quote:
Op vrijdag 5 juli 2002 11:18 schreef ray_nl het volgende:
Wij vertrekken 11 oktober met Fox voor de 21-daagse Vietnam rondreis. Heb er van verschillende mensen veel enthousiaste verhalen over gehoord!! Na 3 weken Vietnam nog even door voor 3 dagen HongKong en dan weer naar huis....
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_52286529
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:58 schreef ...sv... het volgende:
nou ik ben er vorig jaar geweest (vooral Hanoi) en ben met de trein naar Hoi An en Nha Trang (midden van het land) geweest, twas een zeer fijne trip maar kzal er later even op terug komen omdat ik nu een beetje haast heb..
Kun jij een inschatting maken wat 2 weken rondreizen (1 persoon in eenvoudige hotels) ongeveer zou gaan kosten (vlucht is al betaald)
pi_52302828
Je kunt overal in hostels (en reisbureautjes) tickets kopen voor een reis van noord naar zuid per bus (voor weinig geld). Je kunt dan bijvoorbeeld op 5 plaatsen uitstappen en daar wat rondkijken en na een paar dagen weer verder. Je kunt ook met de trein reizen van noord naar zuid.

Vietnam heeft inderdaad mooie zandstranden en je kunt je daar goed vermaken. Aangezien het zo'n lange kustlijn heeft en je, op het noorden na, overal niet ver van de kust zit kun je altijd wel in de buurt van de zee zitten.

Als je wat tijd hebt dan is het ook wel de moeite om naar Halong Bay te gaan als je in Hanoi bent. Prachtige natuur daar en het is heel goed te doen. Wel flink toeristisch maar als je eenmaal op de boot zit en wat rondvaart is het erg mooi daar.

Ik ben in Vietnam gereisd op de volgende route: Hanoi (met paar dagen uitstapje naar Halong Bay) - Hue - Hoi An - Nha Trang - Dalat - Ho Chi Minh Stad en toen door naar Cambodja.

Als je vragen hebt dan kun je ze altijd stellen. Ik ben geen expert maar ben er eens geweest dus kan wel iets vertellen (ik was er trouwens eind dec. begin jan. van dit jaar een paar weken).
pi_52528053
Volgende week ga ik voor drie weken naar Vietnam en Cambodja

Het lijkt erop dat we dezelfde route gaan volgen als jij, WRDA6. Heb je dit ook in drie weken gedaan? En ben je met een georganiseerde reis meegegaan of heb je het zelf allemaal geregeld? Ik ben erg benieuwd. Halong Bay gaan we namelijk ook doen, dus het lijkt bijna op dezelfde reis.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:21:33 #101
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_52566603
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:03 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Kun jij een inschatting maken wat 2 weken rondreizen (1 persoon in eenvoudige hotels) ongeveer zou gaan kosten (vlucht is al betaald)
Dat ligt eraan hoeveel reiservaring jij hebt en hoe makkelijk je je laat afzetten, toeristen geld afhandig maken is in de vietnamze toeristenplaatsen tot een ware kunst verheven. Maar reken voor slapen op
4 dollar (bergdorpje) en 12 dollar (Hanoi/ Saigon)
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')