Ik heb er slechte verhalen over gehoord, communisme enzo. Of valt dat wel mee?
Ho-Pham heeft gelijk, het is een mooi land. Ik ben er zelf niet opgegroeid, maar ik ben er wel op vakantie geweest. Op bezoek bij familie.
Het is inderdaad ook een rijk land, alleen de mensen zijn arm. Het zijn wel warme mensen en ze zullen altijd gastvrij zijn. Vietnam is inderdaad een aanrader!
Wat een rare naam trouwens, Vlekkenkampioen.
Trouwens, aniewan in Indonesie geweest? Doen! Ten eerste voor de Nederlands-Indonesische cultuur en ten tweede: het is een prachtig land! Van alles te doen, van bejaarden uitjes tot jongerenvakanties!
Nee, geef mij maar Azie!
we willen in september/oktober in Vietnam rond gaan trekken. Heeft iemand daar al ervaring mee? We willen graag weten of het zelf goed te doen is of dat het beter is om het via een reisorganisatie te doen. Zijn er nog plekken die je absoluut gezien moet hebben?
Alvast bedankt, Raymond
Maar ik zou zeggen vraag eens bij het reisburo misschien kunnen zij dat war tips geven over hoe en wat.
In ieder geval al vast veel plezier dan tegen die tijd
quote:Als je er nog op komt hou ik me aanbevolen
Op vrijdag 05 juli 2002 11:29 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
Er was toch ook zo'n boekje met handige tips en hoe je zo goedkoop mogelijk kunt lezen daar.....kan alleen niet op de titel komen.
quote:ff gevraagd aan een vriend die al 2 keer 3 maanden in Thailand geweest is.
Op vrijdag 05 juli 2002 11:41 schreef ray_nl het volgende:[..]
Als je er nog op komt hou ik me aanbevolen
Zijn reactie:
Boekje heet lonley planed en dat zijn boekjes voor de hele wereld, elke boekhandel heeft ze. Op hoek van torenstraat zit een speciaale reis winkel waar je alles voor backpakking kan kopen horen en zien.
Torenstraat zit in Den Haag (moet te doen zijn voor jou). Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Heb je trouwens wel eens eerder zelfstandig rondgereisd? Het is volgens mij namelijk niet het makkelijkste land voor een eerste backpackreis.... Ik bedoel, als je Lonely Planet niet kent... Is toch wel een beetje de bijbel van iedere backpacker!
ik was een beetje bang dat je nog nooit ergens zelfstandig had rondgereisd ofzo... en dan is Vietnam geen goed land om mee te beginnen!
Ik heb nl. zelf een vlucht vastgelegd naar Amsterdam-Ho Chi Min- City en Hanoi- Amsterdam (dus van Zuid naar Noord). Alleen tussenliggende dagen moeten dus nog gevuld worden. (Zo'n 24 dagen)
Dus tips en leuke ervaringen zijn welkom, give me de must sees en wat is vooral niet boeiend!
(als dit aangemerkt wordt als spam hoor ik het wel... )
quote:Dankjewel ik ga gelijk even kijken!
Op zondag 5 januari 2003 13:49 schreef Hik het volgende:
Kimmie, site van vrienden van mij die pas oa in Vietnam waren:(als dit aangemerkt wordt als spam hoor ik het wel...
)
Nu hoop ik in Vietnam beide een beetje te kunnen combineren.
Dat er cultuur in Vietnam te vinden is wete ik wel, maar mijn vraag is eigenlijk of ik op natuurgebied ook een beetje aan mijn trekken zal kunnen komen?
ZIjn hier mensen met vietnam ervaring of weet iemand wat ik kan verwachten op natuurgebied?
Hij zou denk ik zeggen ga es naar Taiwan backbacken ofzo, veel interessanter.
Ik spreek niet uit eigen ervaring.
Het klimaat in het zuiden verschilt wel met, dat van het noorden, maar zoek dit toch even uit. (tenzij je natuurlijk vast zit aan een periode )
quote:Dat ligt dan toch echt aan hemzelf.
Op vrijdag 16 januari 2004 11:58 schreef joeplemmens het volgende:
Vriend van mij gaat de hele wereld over en vietnam (4 mnd.) vond ie maar een tegenvaller. Hij heeft niks meer gezien dan rijstvelden.
Is echt mooi maar dat heb je na een week ook wel weer gezien.
Je moet, als je geen geplande trip maakt, gewoon excursies boeken. Wat je zeker niet moet missen is Ha Long Bay:
Cu chi tunnels:
Omgeving Dalat:
quote:gaaf om te zien die foto's!!! cu chi ben ik ook geweest, erg indrukwekkend, en da lat was erg gaaf, vooral het bezoek aan de crazy monk
Op dinsdag 3 februari 2004 11:37 schreef Giovanni het volgende:[..]
Dat ligt dan toch echt aan hemzelf.
Je moet, als je geen geplande trip maakt, gewoon excursies boeken. Wat je zeker niet moet missen is Ha Long Bay:
Cu chi tunnels:
Omgeving Dalat:
Hmnee, we hadden wel wat visitekaartjes maar die hebben we allemaal weggegeven aan andere mensen. De beste tip is denk ik niet meteen de eerste de beste instappen, maar ook in achterafstraatjes gaan kijken. Degene waar wij waren had echt het naai-atelier in de winkel waar je binnenkomt, misschien heb je daar wat aan. Je kunt natuurlijk ook op meerdere paarden wedden, door bij verschillende kleermakers een pak te laten maken. Korting wordt dan wel wat moeilijker, maar de kans dat je rotzooi krijgt is wel wat kleiner. Bovendien moet je gewoon altijd passen en aanpassingen eisen als het niet naar wens is.quote:Op maandag 8 maart 2004 14:07 schreef sivado het volgende:
Marietje: Hoi terug!
Thanks Svyatagor, je weet niet toevallig nog welk winkeltje jij uiteindelijk gekozen hebt?
Ik draag idd dagelijks pakken dus ik wel er daar een stuk of twee pakken en een stapeltje overhemden laten maken.... Maar het zou natuurlijk zonde zijn dit ergens te doen waar de kwaliteit echt te wensen over laat. Ik weet dat ik geen italiaanse kwaliteit mag verwachten maar ach... voor 50 dollar......![]()
Voor zover ik weet is van te voren regelen inderdaad de enige manier.quote:Op maandag 12 april 2004 16:17 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Mijn vraag is eigenlijk of het voor Vietnam de enige manier is. Niet dat ik de poen niet kan missen, maar ik bespaar me liever de moeite. Bijvoorbeeld mijn paspoort opsturen (ook al is het aangetekend), verdient bepaald niet mijn voorkeur.
Ik ga 25 dagenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Hier meer handige links.
Hoe lang ga je eigenlijk? In ieder geval veel plezier daar en laat ons weten hoe het was!
Hoe was het qua weer? We zitten een beetje in de overgangstijd qua seizoenen, in noord duurt het regenseizoen tot en met oktober, en in zuid begint het in november, of andersom. Dus ik hoop dat we er een beetje tussendoor laveren. Voor hetzelfde geld 25 dagen regen. Hopen maar dat dit korte, hevige buien zijn en dat de rest van de dag dan droog is...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:59 schreef crv het volgende:
Ben vorig jaar oktober naar Vietnam geweest en heb niets geslikt.
neem gewoon je standaard voorzorgsmaatregelen.
Het enige waar ik last van heb gehad daar was van een overvloed aan "indrukken" en te weinig slaap
Eenmaal terug in NL had ik geen jetlag maarwas een beetje Hyper in mijn kop van wat ik allemaal heb meegemaakt
In 1 woord superland.![]()
![]()
![]()
Let vooral op het verkeer en vervoer van personen en goederen en vee.![]()
En btw heerlijk eten daar, waar je maar wilt. Let gewoon op waar de vietnameesjes zitten en waar de doorvoer groot is.
Succes met oversteken![]()
Wij hadden ook van alles bij ons, maar de traveler cheques zijn gewoon weer ongebruikt mee terug gegaan. De dollars die wij bij ons hadden hebben we wel gebruikt.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:10 schreef Coelho het volgende:
Ik neem naast travellercheques wat Amerikaanse dollars in contanten mee. Neem aan dat ze die ook wel willen (of willen wisselen?).
Absoluut doen, heb zelf ook een pak laten maken 3-delig gevoerd $50 en een afritsbroek in 2 delen afritsbaar en met ritsen op de zakken $20 (maar daar vergistte die zich iets in de prijs had geloof ik $30 moeten zijn. en de Q is zeer goed.quote:Over die kleren, heb voor na de vakantie op het program staan dat ik nog wat pakken nodig heb. Hoe is de kwaliteit daar? Als het heel veel in prijs scheelt en ze nota bene op maat worden gemaakt, lijkt me dat zeker de moeite.
quote:Ik wil het zeker ondergaan. Heb gisteren m'n xdrive binnengekregen, dus we hebben 30 Gig aan ruimte voor foto-opslag(vriendin kreeg het voor elkaar om in 4 daagjes Zwitserland 850 MB te schieten, dus nog maar snel wat extra backup geregeld).
Ja dahag grapjas. Vergeet de wachttijd niet.quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:20 schreef Coelho het volgende:
Mijn schema volgende week: Amsterdam - Kuala Lumpur = 12.30 uur, Kuala Lumpur - Ho Chi Min City = 2 uur, dus in totaal 14 uur.
Dit hangt volledig van je bestemming in Vietnam af. Doordat het land zo lang is kun je niet over 1 klimaat of weersverwachting spreken. Grof gezegd zijn er drie delen in Vietnam. Het noorden, midden en zuiden. De weersverwachting binnen die regio's is ongeveer gelijk.quote:Op zondag 11 december 2005 15:01 schreef Veersesmurf het volgende:
Ook ik zou graag wat info willen van mensen die er zijn geweest. Ik ga misschien met een project van school naar Vietnam om daar een tuin op lokatie te tekenen![]()
In welke periode zouden we dan het beste kunnen gaan? Valt er in april/mei veel regen? Dit is toch wel een punt om rekening mee te houden namelijk![]()
Alvast bedankt, en ik hoop echt heel erg dat ik er heen kan want het lijkt me een schitterend land!
Ja had zondag al een glimp opgevangen van de omgeving, maar toen had e camera meer oog voor hollende kandidaten dan voor natuurschoonquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:24 schreef Oceanonix het volgende:
Kijk dan komende woensdag nog even naar in het spoor van Peking Expres op Net 5 om 21:55. Daar kun je nog wat zien van de Mekong Delta.![]()
ja wel grappig hierquote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:26 schreef Oceanonix het volgende:
mmm de lekkere broodjes in de cafeetjes aldaar.
Eventueel fietsen in de omgeving. Huur dan de fietsen in het Lighthousecafe. Pak het bootje aan de kade die brengt je naar de het cafe wat aan de overkant ligt. De fietsen hebben normale nederlandse hoogte. Verder mocht je zin in appeltaart hebben dat heeft Hans de eigenaar ook.
(vandaar ook de normale fietsen)
maar dat hoort er toch ook gewoon bijquote:Op zaterdag 1 april 2006 19:05 schreef Oceanonix het volgende:
Zie ik dat je je ook hebt laten verleiden voor het waterpoppentheater in Hanoi.
Wij vertrekken 11 oktober met Fox voor de 21-daagse Vietnam rondreis. Heb er van verschillende mensen veel enthousiaste verhalen over gehoord!! Na 3 weken Vietnam nog even door voor 3 dagen HongKong en dan weer naar huis....quote:Op vrijdag 5 juli 2002 11:18 schreef ray_nl het volgende:
Kun jij een inschatting maken wat 2 weken rondreizen (1 persoon in eenvoudige hotels) ongeveer zou gaan kosten (vlucht is al betaald)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:58 schreef ...sv... het volgende:
nou ik ben er vorig jaar geweest (vooral Hanoi) en ben met de trein naar Hoi An en Nha Trang (midden van het land) geweest, twas een zeer fijne tripmaar kzal er later even op terug komen omdat ik nu een beetje haast heb..
Dat ligt eraan hoeveel reiservaring jij hebt en hoe makkelijk je je laat afzetten, toeristen geld afhandig maken is in de vietnamze toeristenplaatsen tot een ware kunst verheven. Maar reken voor slapen opquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:03 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Kun jij een inschatting maken wat 2 weken rondreizen (1 persoon in eenvoudige hotels) ongeveer zou gaan kosten (vlucht is al betaald)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |