Lijnloos, soep is DE manier om groenten naar binnen te krijgen. Ok het is even wat geknoei in het begin. Mette is inmiddels al zeer behendig en knoeit niet echt veel meer.
Wij maken net zoals Asy vaak gepureerde soepen, gaat er altijd wel in. En ook eet ze stukjes groente in de soep wel. Dus zo houd ik haar eten gevarieerd door de week heen.
Een keer pasta, de dag erna meestal kliekje pasta, of pizza gemaakt van de overgebleven saus (erg lekker en super simpel).
Een keer noodles, oftewel oosters. Dan eet ze vooral de Noodles maar ze heeft de dagen daarvoor al veel groentes op.
Een keer iets met aardappelen, gebakken piepers met appelmoes is een hit natuurlijk.
En een keertje soep.
Daartussen probeer ik nieuwe dingen te introduceren of eten we frietjes ofzo. Als ze niks ervan eet geven een boterham.
Mette eet bijna geen vlees of vis met avondeten, dus dat los ik op door die dingen als broodbeleg aan te bieden. En bijvoorbeeld gerookte kip eet ze wel los, dus dan maar los.
Ik ben met losjes weekplannen een paar maanden geleden begonnen en het werkt, ze is vorige week gewogen en ze heeft haar dip van het ziek zijn ingehaald en is weer terug op haar curve
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..