abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112396934
Orica GreenEdge (obv geruchten)

Matt Goss,
Simon Gerrans,
Stuart O'Grady,
Pieter Weening,
Sebastian Langeveld
Daryl Impey.
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_112399417
Geen Simon Clarke dus :o Had ik wel op gerekend.
  zondag 3 juni 2012 @ 22:46:15 #153
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_112404627
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:22 schreef TheArt het volgende:
Geen Simon Clarke dus :o Had ik wel op gerekend.
Het zijn pas 6 namen he ;)
pi_112404712
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:46 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Het zijn pas 6 namen he ;)
Lees het hele artikel even ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 07:26:24 #155
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_112412905
Zaterdag met de motor de 1e 50km van de touretappe (Luik-Seraing) gereden.
Tot aan Pepinster rijdt men langs de Vesder en is het dus vlak.
Daarna gaat men zuidoostwaarts en krijgt men het 1e collletje.
De Côte de Cokaifagne Een klim van circa 3km die wel geleidelijk omhoog (5,1 gem.) gaat.
Daarna in een rechte lijn richting Francorchamps waar op de rondweg rond het bekende circuit de 2e beklimming ligt (Côte de Francorchamps) iets meer dan 1km lang met een gemiddelde van 6,4%.
Jammer genoeg draait het peloton daarna af richting Malmedy en niet richting Stavelot, anders was de Stockeu ook nog een mooi alternatief geweest.
Net efkes anges
pi_112444204
Definitief geen Hushovd. Niet in staat om een grote ronde te rijden, wat wel te verwachten was gezien zijn vorm dit jaar. In plaats van de Tour wordt het de Ronde van Polen voor hem.
pi_112446428
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:14 schreef TheArt het volgende:
Definitief geen Hushovd. Niet in staat om een grote ronde te rijden, wat wel te verwachten was gezien zijn vorm dit jaar. In plaats van de Tour wordt het de Ronde van Polen voor hem.
Jezus, BMC loopt daar nog stroever dan bij RSNT, wat hebben ze een geluk dat die Evans toch met zijn onmetelijke talent de meubelen redt. 2 ritten in de Giro jah, verder word je er niet echt vrolijk van natuurlijk
pi_112446448
quote:
Thor Hushovd will not compete at the the Tour de France and instead will ride the Tour de Pologne as he recovers from a viral infection that slowed him earlier this season, the BMC Racing Team announced Monday.

Hushovd has not raced since withdrawing from the Giro d'Italia after the fifth stage on May 10. BMC Racing Team Chief Medical Officer Dr. Max Testa said the former world road champion is in good health, but is not adequately prepared for the rigors of a grand tour. "We did perform some tests at the Mapei Sport Center after the Giro and found that he had signs of a viral infection from earlier in the year," Testa said. "But everything now is normal." The decision for Hushovd to skip the Tour de France was not an easy one, BMC Racing Team Directeur Sportif John Lelangue said. "We obviously would have liked to have had him on our Tour de France team," Lelangue said. "But after evaluating everything, we think this program will better help him meet his own goals." Hushovd agreed, saying he will use the time between now and the start of the Tour de Pologne to prepare himself for some of the most important races on his program. "I needed more time to recover and it's always been a goal of mine to do well at the Olympics," Hushovd said. "I also hope to be a part of the BMC Racing Team's team time trial squad at the world championships and to compete in the road race as well. So there are still a lot of goals left to prove to myself this year."
Virusinfectie gehad dus
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:25:45 #159
317370 Spies
They're gonna find us
pi_112465743
Tour van Sanchez niet in gevaar gelukkig. :)
pi_112467186
Jean-François Pescheux zegt dat er dit jaar streng aan tijdslimieten wordt gehouden, zelfs as het halve peloton naar huis zou moeten.
Ook zei hij dat er heel streng gaat gecontroleerd worden in de bergritten dat renners niet aan auto's vast hangen
Tevens dat hij heel trots is dat er veel sprintersetappes gaan zijn en dat we dan nog altijd naar de natuur kunnen kijken...
En dat hij graag aankomsten ziet die een afdaling hebben na een redelijk zware berg. Hij ziet liever dit dan aankomsten bergop.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_112469037
Waarom vindt hij dat laatste? Vanwege de ¤¤¤¤'s?
pi_112469311
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:50 schreef TargaFlorio het volgende:
No clue, schijnt in TdF uitgave van ProCycling te staan. Lees ik zelf niet.
pi_112469511
Was afgelopen Giro volgens mij ook al een kleine discussie over. Tegenwoordig rijden de favorieten in het gros van de etappes met elkaar naar boven, om in de laatste 1-2 km een klein sprintje te plaatsen om wat secondes te pakken.
In etappes waar er een afdaling volgt vlak voor de finish (denk aan die Tour etappe waar Voeckler toen de parkeerplaats op reed, de Vuelta etappe waar Liquigas huishield, bijvoorbeeld) gaat er meestal wat gebeuren en lijken er ook grotere verschillen te ontstaan. Dat is wel na "kleine" klimmetjes en niet na complete bergetappes. Plus als je een beetje goede daler bent, kan je een verschil van een paar seconden op de top, uitbreiden tot een minuut beneden, wat aanvallen in de hand werkt.
pi_112469763
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:04 schreef Sautor het volgende:
Was afgelopen Giro volgens mij ook al een kleine discussie over. Tegenwoordig rijden de favorieten in het gros van de etappes met elkaar naar boven, om in de laatste 1-2 km een klein sprintje te plaatsen om wat secondes te pakken.
In etappes waar er een afdaling volgt vlak voor de finish (denk aan die Tour etappe waar Voeckler toen de parkeerplaats op reed, de Vuelta etappe waar Liquigas huishield, bijvoorbeeld) gaat er meestal wat gebeuren en lijken er ook grotere verschillen te ontstaan. Dat is wel na "kleine" klimmetjes en niet na complete bergetappes. Plus als je een beetje goede daler bent, kan je een verschil van een paar seconden op de top, uitbreiden tot een minuut beneden, wat aanvallen in de hand werkt.
Kan voor spektakel zorgen. Dit was een van de mooiste etappes die ik ooit heb gezien:

pi_112470046
Dat was die etappe met Voeckler de parkeerplaats op toch? :)
pi_112470138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:19 schreef Sautor het volgende:
Dat was die etappe met Voeckler de parkeerplaats op toch? :)
Giro 2009 rit 10. Oorspronkelijk gewonnen door Di Luca, later geschrapt wegens dopinggebruik. Maar er gebeurde zoveel, continue spanning, veel kleine groepjes. Aanvallen bergop, in de afdaling en op het laatste kleine heuveltje.

Die hele Giro had veel mooie etappes, zoals ook de tijdrit die Menchov won. Lang, zwaar met 2 klimmen en afdalingen. Er zat gewoon veel afwisseling in, zonder het echt te zwaar te maken. En veel gelegenheid om iets te doen. Dat is in mijn ogen hoe een ronde ingericht zou moeten worden.
pi_112470189
Hoe kom ik erbij dat dat een Tour etappe was? :')
pi_112470523
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:24 schreef Sautor het volgende:
Ik zocht een schouderophalende smiley. Die hebben we helaas niet :P
pi_112470835
Hesjedal zal trouwens gewoon de Tour rijden.
pi_112471527
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:24 schreef Sautor het volgende:
Omdat er ook een Tour etappe naar Pinerolo is geweest vorig jaar ;) die won Boasson Hagen, met Voeckler op de parkeerplaats gewoon bij iemand in de tuin (toch?) inderdaad. En Hivert geloof ik die bij Mollema zat ook.

edit:

;)
pi_112472838
Ik dacht al dat ik gek werd :P
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:59:39 #172
317370 Spies
They're gonna find us
pi_112476926
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de bespreking van etappe 16 zegt hij:

"Dit is een bergrit zoals ik die graag zie: geen aankomst bergop, waardoor de koers vaak blokkeert, maar een terrein dat continu evolueert en van de renners eist om alle facetten van het fietsen te beheersen."
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:31:14 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_112478219
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:59 schreef Spies het volgende:

[..]

Bij de bespreking van etappe 16 zegt hij:

"Dit is een bergrit zoals ik die graag zie: geen aankomst bergop, waardoor de koers vaak blokkeert, maar een terrein dat continu evolueert en van de renners eist om alle facetten van het fietsen te beheersen."
Slap geouwehoer, als je 2 bergen hebt in één etappe moet je ook alle facetten van het fietsen beheersen. Tuurlijk is dit puur een kwestie van geld.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 18:13:50 #174
14505 OProg
A Life in Music
pi_112484881
quote:
Enkel Kittel is pas zeker van Tour voor Argos-Shimano

Tevens gaat de ploeg in de ZLM Toer van start met het Duitse sprintkanon Kittel. Ook wereldkampioen Cavendish zal daar van start gaan. Kittel ziet het zelf als een generale repetitie voor de Tour de France. In de Zeelandse ronde gaat Argos-Shimano ook oefenen met een sprinttrein.
Wat ook volkomen logisch is omdat ze elf ook dondergoed weten dat ze daar met name zijn omdat Prudhomme Kittel als grote uitdager van Cavendish ziet. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_112486047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:13 schreef OProg het volgende:

[..]

Wat ook volkomen logisch is omdat ze elf ook dondergoed weten dat ze daar met name zijn omdat Prudhomme Kittel als grote uitdager van Cavendish ziet. :)
Degenkolb en ook Veelers lijken me ook wel zeker. En de rest kun je ook wel grotendeels invullen als je de renners die niveau tekort komen weg gaat strepen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:06:09 #176
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_112487179
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:13 schreef OProg het volgende:

[..]

Zoveel heeft Kittel niet laten zien dit jaar, valt eigenlijk lichtjes tegen. Goed, zijn beste periode was vorig jaar ook de 2e seizoenshelft, maar hij lijkt iig. geen stap vooruit te hebben gezet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_112487185
Denk dat het voor Argos zelf helemaal niet onverstandig zou zijn om Degenkolb naar Polen te sturen en dan als sprintkopman laten starten in de Vuelta, zodat hij in ieder geval punten kan scoren. Maar Degenkolb zal zelf de Tour niet willen missen, lijkt me.
pi_112488369
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zoveel heeft Kittel niet laten zien dit jaar, valt eigenlijk lichtjes tegen. Goed, zijn beste periode was vorig jaar ook de 2e seizoenshelft, maar hij lijkt iig. geen stap vooruit te hebben gezet.
Het is voor Kittel wellicht te hopen dat Cav de Tour niet uitrijdt.

Als Cavendish echt alles op alles wil zetten om op de Spelen te scoren, lijkt het me voor hem ook raadzaam om halverwege de Tour uit te stappen. De Giro en Tour uitrijden is wel erg veel van het goede, zelfs voor Cav.

In Peking viel Cavendish ook buiten het podium op de ploegkoers, nadat hij in de maanden ervoor de Giro uitreed en ook een halve Tour in de benen had. Maar het mislopen van een medaille was waarschijnlijk vooral te danken aan het feit dat Wiggins het 'liep lopen' na zijn twee eerdere medailles? Was Cav toen ook niet kwaad op Wiggo? Hij voelde zich toen toch in de steek gelaten?
pi_112489141
Denk dat Degenkolb een beetje vorm aan het minderen is, had een piek begin mei maar lijkt nu in zowel Bayern als hier niet zo sterk meer, vooral dit rit van vandaag viel wel vies tegen. Kittel wordt afwachten, denk eerder dat Greipel de grootste tegenstander van Cav wordt in de tour
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:17:31 #180
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_112490832
Misschien wordt Wiggins wel de grootste tegenstander van Cav.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_112491538
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:27 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het is voor Kittel wellicht te hopen dat Cav de Tour niet uitrijdt.

Als Cavendish echt alles op alles wil zetten om op de Spelen te scoren, lijkt het me voor hem ook raadzaam om halverwege de Tour uit te stappen. De Giro en Tour uitrijden is wel erg veel van het goede, zelfs voor Cav.

In Peking viel Cavendish ook buiten het podium op de ploegkoers, nadat hij in de maanden ervoor de Giro uitreed en ook een halve Tour in de benen had. Maar het mislopen van een medaille was waarschijnlijk vooral te danken aan het feit dat Wiggins het 'liep lopen' na zijn twee eerdere medailles? Was Cav toen ook niet kwaad op Wiggo? Hij voelde zich toen toch in de steek gelaten?
Kittel zal zelf de Tour ook niet uitrijden. Die gaat al in etappe 8 naar Porrentruy heel veel sneeuw zien.
pi_112495695
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kittel zal zelf de Tour ook niet uitrijden. Die gaat al in etappe 8 naar Porrentruy heel veel sneeuw zien.
Kittel is in de Sierra Nevada gaan trainen met Veelers en denkt zelf wel aardig bergop te kunnen rijden. Is misschien nog niet zo'n slecht idee om Van Hummelachtige taferelen in de tour te vermijden, benieuwd wat dat geeft :p
pi_112508330
Ploeg BMC ook grotendeels bekend.

"Het was niet de bedoeling om de concurrentie voor de Tour een tik uit te delen, maar we wilden wel een goeie Dauphiné rijden", zegt de manager. "We zijn hier met nagenoeg onze volledige Tourploeg. Dit is een goeie generale repetitie voor ons."

Stond bij de belg op teletekst (is inmiddels weg). Hier een link naar de tekst.

Dat betekent dus de volgende rijders voor BMC in de Tour:
11 Cadel Evans (Aus)
12 Philippe Gilbert (Bel)
13 George Hincapie (USA)
14 Amaël Moinard (Fra)
15 Steve Morabito (Swi)
16 Manuel Quinziato (Ita)
17 Michael Schär (Swi)
18 Tejay Van Garderen (USA)

Plus nog een
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_112508706
Van Avermaet dan als 9de?
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:00:55 #185
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_112508993
Ik gok op Bookwalter.
pi_112511341
Bookwalter is een goede om tempo te maken in de valleien/aanloop naar de cols en Evans uit de wind te houden op het vlakke.
pi_112513978
Ik ga met 2 vrienden naar de proloog in Luik. Dit wordt de eerste x dat we de tour bezoeken. En zeker bij een proloog. Iemand tips die luik kent? Wat is de beste plek om te staan? Waar kun je allemaal komen voor en na de start?
pi_112525931
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 10:40 schreef Leatherface het volgende:
Bookwalter is een goede om tempo te maken in de valleien/aanloop naar de cols en Evans uit de wind te houden op het vlakke.
Dat zou ook Burghardt kunnen zijn.

Van Avermaet lijkt me geen verstandige keuze.
pi_112528498
http://www.cyclingnews.com/features/whats-eating-andreas-kloden

Heel mooi stukje over Andreas Kloeden, geeft je ook wat beter inzicht in e mens Kloeden denk ik. Blijf er bij dat hij de elangste coureur is die ik ooit gezien heb een genot voor het oog op de fiets. Zonde van het talent dat ie leiderscapaciteiten miste, had zeker minsten 2 keer de tour moeten winnen, veel pech gekend ook en heel vaak 2de, hij zal z'n carriere vermoedeliijk eindigen zonder één ritzege in de tour, eeuwige zonde
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:47:13 #190
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_112537706
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:28 schreef Columbiafan het volgende:

Heel mooi stukje over Andreas Kloeden, geeft je ook wat beter inzicht in e mens Kloeden denk ik. Blijf er bij dat hij de elangste coureur is die ik ooit gezien heb een genot voor het oog op de fiets. Zonde van het talent dat ie leiderscapaciteiten miste, had zeker minsten 2 keer de tour moeten winnen, veel pech gekend ook en heel vaak 2de, hij zal z'n carriere vermoedeliijk eindigen zonder één ritzege in de tour, eeuwige zonde
Klöden had sowieso de Tour van 2006 moeten winnen, hij was daar de beste renner in koers. Aan de andere kant was dat sowieso een verloren Tour voor iedereen, na al die dopingschandalen...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 07:35:13 #191
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_112599799
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:54 schreef Stansfield het volgende:
Ik ga met 2 vrienden naar de proloog in Luik. Dit wordt de eerste x dat we de tour bezoeken. En zeker bij een proloog. Iemand tips die luik kent? Wat is de beste plek om te staan? Waar kun je allemaal komen voor en na de start?
Goede vraag
Wil zelf ook gaan kijken. ZOwel bij de proloog als de 1e etappe.
Met de klassiekers en oa Eneco tour kun je overal wel aardig binnendoor steken.
Geen idee of met de tour wegen al uren vantevoren afgezet zijn.
Iemand??
Net efkes anges
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:07:31 #192
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_112600096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:28 schreef Columbiafan het volgende:

Sowieso dacht hij twee keer dat hij de etappe ging winnen denk ik. Tegen Weening en toen Armstrong er in een uiterste sprint nog overheen kwam.
sig verwijderd door FA
pi_112604035
Vooral na gister ben ik benieuwd hoe het team van Sky zich gaat houden. Met Rogers, Porte, Froome, Knees en Siutsou hebben ze toch een team dat zowel op het vlakke als bergop een goed tempo kan maken. Maar waarschijnlijk wel te weinig renners die meekunnen als het er echt omgaat. Ik gok erop dat deze 5, samen met EBH, Wiggins, Cav en Eisel de Tourploeg zullen gaan vormen. Maar er zijn weinig teams die een betere tourploeg kunnen overleggen.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:50:47 #194
67089 Gillingham
The horror...
pi_112604091
Vergeet Uran niet.
What's it going to be then, eh?
pi_112604254
Gaat Uran wel naar de Tour na de Giro dan?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:56:48 #196
67089 Gillingham
The horror...
pi_112604339
Volgens http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTU= wel.
Maar het is wellicht even afwachten.
pi_112604352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:50 schreef Gillingham het volgende:
Vergeet Uran niet.
Die had ik er eerst bij staan, maar die paste niet meer in het negental :D
pi_112604525
Ik verwacht niet dat Eisel meegaat eigenlijk
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:02:41 #199
67089 Gillingham
The horror...
pi_112604561
Wat zou Cav daar van vinden?
pi_112604736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:02 schreef Gillingham het volgende:
Wat zou Cav daar van vinden?
Waarschijnlijk niet optimaal en waarschijnlijk had hij liever ook nog Thomas, Stannard en co mee gehad.

Maar hij zal er wel van de hoogte zijn gezien het uitrijden van de Giro.

Al kan Eisel ook nog wel meegaan eventueel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')