Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval niet per se de namen van de leasemaatschappijen, maar van bedrijven waar wij de auto's brengen.-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.About2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
tw4n, hiker regio Nijmegen
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.
#26 || Luciano da Silva
Ik heb in september meer dan 100 uur gewerkt en ik ben ook 22, dus minder inzetten is inderdaad niet aan de orde.
Audi TT? Of wat?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
@Irritatie gefeliciteerd!

Mooie vooruitgang qua salaris. Ik moet nog 6 maandjes wachten.
(en daarna nog dik 2 voordat ik weer ga rijden)
quote:
Jij werkt niet komende 8 maanden? Of hoe moet ik dat opvatten?
quote:
Lijkt mij logischer dat hij over 6 maanden ouder wordt en daarna 2 maanden niet kan rijden. Zo vat ik het op tenminste.
-tape-

JMagus
Virtú
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 12:36 schreef -tape- het volgende:Weer niet gebeld voor vandaag; dit is toch niet mijn ideale baantje denk ik. Vriend van me kon een baantje regelen voor me bij de Nissan fabriek bij Sloterdijk. Beetje Nissans met 0km op de teller parkeren voor een aanzienlijk beter salaris als bij AR

Het feit dat je niet vaker zelf moet bellen voor werk dan dat je zelf gebeld wordt bevalt me niet echt. Willen ze je nou echt hebben, of is het nou andersom?

Hoe vaak is dit al voorgekomen dan?
Kunnen evt meer mensen die bij AR werken dat ook bevestigen? Ik ben daar net komen werken en er werd tegen mij verteld dat er genoeg werk was..
-tape-

quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 13:02 schreef JMagus het volgende:[..]
Hoe vaak is dit al voorgekomen dan?
Kunnen evt meer mensen die bij AR werken dat ook bevestigen? Ik ben daar net komen werken en er werd tegen mij verteld dat er genoeg werk was..
Ik werk er nu anderhalve maand denk ik, ik ben 1x zelf gebeld zonder dat ik de dag ervoor of de dag zelf al eerder gebeld had. Al de andere keren dat ik heb gewerkt (2x per week) heb ik zelf gebeld.
Ik woon in omgeving Alkmaar, misschien dat het daar aan ligt. Alleen bij de sollicitatie werd mij verteld dat er genoeg werk zou zijn.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Absoluut niet. Ze waarderen het.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
JMagus
Virtú
quote:
Logisch, zo had ik er nog niet over nagedacht! Bedankt.
Bellen jullie dan meteen om 4 uur? (Ik wil geen flater slaan als ik ze namelijk bel

)..
Tijdens m'n sollicitatie vorige week bij AR gaf de recruiter aan dat ze zelf bellen waarderen, en dat ze dan meestal nog wel wat hebben voor je.
Ik wacht nog op m'n contract; als het goed is krijg ik deze thuisgestuurd. Moet volgens mij ook nog een verklaring van goed gedrag opsturen? Ik wacht maar even af, meer info zou per post komen. Account voor het systeem heb ik wel al.
.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2011 13:35 schreef JMagus het volgende:[..]
Logisch, zo had ik er nog niet over nagedacht! Bedankt.
Bellen jullie dan meteen om 4 uur? (Ik wil geen flater slaan als ik ze namelijk bel

)..
Gewoon bellen en vragen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Ik heb ook alweer een tijdje niet gewerkt bij AR. Dit komt vooral door drukte met school..
Maar ik moet zeggen dat ik wel redelijk vaak word gebeld als ik beschikbaar sta. Waar ik me alleen wel aan erger is dat ik echt 90% van de keren dat ik word gebeld, word gevraagd voor vestigingswerk bij een verhuurder. Misschien komt dat door mijn woonadres (centrum Utrecht)? Toen ik de laatste keer aangaf dat ik liever een los ritje wilde reageerde de planner een beetje geergerd en zei dat 'ie niks voor me had maar me wel zou bellen als er nog wat kwam. Even later ging de telefoon weer: "Ja, met AR, ik weet dat je liever een los ritje hebt, maar morgen hebben we je echt nodig bij verhuurder X in Utrecht"

Mijn ervaring met zelf bellen is niet echt positief. Heb het al een aantal keer gedaan, maar dan krijg ik een lange eeeuuhh te horen gevolgd door: "nee sorry, we bellen wel als er iets is"
Vind ik me vandaag toch ineens mijn oude tankpas. In mijn camerahoesje.

Hoewel ik de nieuwe al een tijdje heb is het toch een geruststelling dat hij gewoon tussen mijn spullen lag, ipv gewoon ergens kwijt geraakt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
@ Enpe.. Hoe is het nu afgelopen met het ophalen bij de Flevocentrale?
enpe
n00b
quote:
Voor de deur gedropt door de buurtbus. Ik was in alle haast vergeten naar kantoor te bellen over hoe of wat. Dus toen ik op het station was zag ik de buurtbus staan die bij de halte stopt op 4km van de centrale af. Ik naar die chauffeur toe en een beetje subtiel begonnen over de flevocentrale, en voila daar had ik mijn taxi

. Hij was al lang blij dat er eindelijk eens iemand in z'n busje zat, heb dus geluk gehad

.
Op de centrale hoorde ik nog dat sommige chauffeurs weleens te voet zijn gekomen.
Hikers die dat hebben gedaan zijn gewoon niet mondig genoeg geweest om van tevoren aan de bel te trekken bij EW. Toen ik dat deed reageerde planning gewoon niet meer dan logisch: gewoon niet te lopen.