Bedankt! Het lijkt een logisch verhaal om te zien wanneer de distributieriem vervangen is, maar als je weet dat het zo duur is om deze te laten vervangen, let je wel sneller op of de prijs aantrekkelijk genoeg is om het eventueel zelf te laten doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:18 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat 'ie niet rookt en geen rare tikken heeft. En dat de distributieriem al vervangen is, dat kost bij dat Audi-blok een Euro of 1200.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:51 schreef r8v2 het volgende:
Gisteren was de meetslang van m'n gasverdamper eraf geschoten op de snelweg. Belt kerel op van LPG-inbouwstation: "Welke uitvoering van jouw 940 heb je ook alweer?"
Ik antwoord braaf: "De 940 LPT meneer".
Kerel inbouwstation: "En wat betekent dat?"
Ik: "LOW pressure turbo meneer".
Kerel inbouwstation: "En wat jij heb jij ervan gemaakt?"
Ik: "Een HPT "
Kerel inbouwstation: "Dus dat gaat niet werken he? "
Waar het op neerkomt. Turbodruk moet omlaag of anders een dampgassysteem inbouwen. En alleen de motoronderdelen kosten dan al 1000 euro .
Lekker verder zelf kloten .
Jep, van Orsouw. En nee ik heb geen direct ingespoten G3. dat kon je namelijk al zien aan het woordje "verdamper" in mijn post . Ik heb wel G3 .quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:55 schreef Bart-Willem het volgende:
Was dat Van Orsouw ofzo? Je hebt toch direct ingespoten G3? Of hoe?
Met direct ingespoten meuk zou het probleem wel opgelost zijn. Dat wordt bij 240 Turbo's vaak gedaan namelijk: een direct ingespoten G3-systeem terwijl het op kenteken nooit een G3 zal worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:01 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Jep, van Orsouw. En nee ik heb geen direct ingespoten G3. dat kon je namelijk al zien aan het woordje "verdamper" in mijn post . Ik heb wel G3 .
Nee, dat gaat lastig worden met een 240. Tenzij motorombouw en keuring bij RDW.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:16 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Met direct ingespoten meuk zou het probleem wel opgelost zijn. Dat wordt bij 240 Turbo's vaak gedaan namelijk: een direct ingespoten G3-systeem terwijl het op kenteken nooit een G3 zal worden.
Ik denk dat je EGR klep vuil is even schoon maken. Deze klep zorgt ervoor dat de uitlaat gassen voor in de inlaat gaan en zo minder NOx uitstoot. Deze klep staat niet altijd open.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:07 schreef Gambolputty het volgende:
Airco idd. Verder weinig gezeur gehad met mijn V70 over de afgelopen 30.000 kilometer, verbruik valt me ook alles mee.
Wel constant het motormanagementlampje aan. Schijnt iets met de EGR te zijn.
De huidige modellen wel. Dus je moet iets voor ~2002 kopen of de komende V70 afwachten .quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:34 schreef Quisho het volgende:
Nieuwe Volvo's zijn toch gewoon Ford's?
Heb je de aerotwins/flatblades?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:24 schreef r8v2 het volgende:
Nieuwe Bosch wissers op de 9. Dat had ik eerder moeten doen, wanne verschil .
Dingen kosten 21 euro. Gotta love korting bij de automaterialenboer .
Nee, dat hoort niet op een hoekige Volvo .quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:00 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Heb je de aerotwins/flatblades?
Voor 2010 zat Volvo nog in de Ford groep. En was Ford de eigenaar van Volvo. Na 2010 niet meer nu zitten ze in het Geely Automobile China.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:34 schreef Quisho het volgende:
Nieuwe Volvo's zijn toch gewoon Ford's?
Ik zit er zelfs aan te denken om 'm maar helemaal dicht te gooienquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:35 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Ik denk dat je EGR klep vuil is even schoon maken. Deze klep zorgt ervoor dat de uitlaat gassen voor in de inlaat gaan en zo minder NOx uitstoot. Deze klep staat niet altijd open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |