ja, da's wel een puntje ja. En nakijken ook trouwens.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Het schijnt op heel veel scholen al te gebeuren. En hopelijk is het gewoon niet nodig, en kijk je er nooit in, maar mijn broertje was heel erg van de verhalen dat het heel goed ging, en dan kwam hij met een rapport vol onvoldoendes thuis.. Dus ik kan me best voorstellen dat sommige ouders het willen.. Al ben je nog wel afhankelijk van hoe snel docenten de cijfers invoeren..
quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:12 schreef trui het volgende:
cooki, wat was je vannacht nog laat (of juist vroeg?) actief ! maar bedankt voor alle voorstel-info enzo, leuke foto's zag ik her en der voorbijkomen, en excuses nog dat ik dacht dat je wellicht een kloon was. dat was niet beledigend bedoeld overigens, maar door hoe je post leek het er op dat je niet nieuw was. blijkbaar had je al een hele tijd meegelurkt. knap dat je dat zolang kon volhouden! wat maakte dat je de overstap maakte van lurken naar meeschrijven?
Buurvrouw: k ben t weer met je eensquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:14 schreef debuurvrouw het volgende:
..... . dus heb ik afgesproken dat ik me aanmeld, dat ik verder niet kijk. Dat als het niet gaat hij aan de bel trekt. .....
quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:32 schreef debuurvrouw het volgende:
En pas maar op Cooki, voor je het weet is ie een Brugger.Ik heb ook nog een 7e groeper. Als die een keer achter de rug is nog een lááááááng jaar Freewheelen in groep 8. Wat een nutteloos jaar voelt dat toch.
zal wel losmakingsproces zijn van de basisschool ofzo maar goed.
toch kun je denk ik ook niet zomaar zeggen 'ach, gooi al die topografie maar uit het lespakket'. over dat vergeten: het is ook niet zinvol om alles blijvend te onthouden. nu krijgen ze toch een bepaalde basiskennis op topografisch gebied. specifieke dingen kun je natuurlijk altijd opzoeken zodra je ze nodig hebt. bovendien is 't een goede hersen-oefening om soms wat te moeten stampen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:41 schreef livelink het volgende:
Toch heb ik de relativiteit van de topografie ook alweer ontdekt. Doordat ik Katja help en ook overhoor wist ik zelf ook al weer snel alles uit mijn hoofd, maar als je het me 3 weken later weer vraagt ben ik het alweer kwijt. En zo ben ik ook wel soms makkelijk door school gerold. Een goed geheugen, even stampen, een goed cijfer en poef, weg is de kennis weer.
daarom moeten dergelijke dingen dus ook jaren herhaald & uitgebreid wordenquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:41 schreef livelink het volgende:
Toch heb ik de relativiteit van de topografie ook alweer ontdekt. Doordat ik Katja help en ook overhoor wist ik zelf ook al weer snel alles uit mijn hoofd, maar als je het me 3 weken later weer vraagt ben ik het alweer kwijt. En zo ben ik ook wel soms makkelijk door school gerold. Een goed geheugen, even stampen, een goed cijfer en poef, weg is de kennis weer.
ervaring met familie heeft geleerd dat google maps niet werkt wanneer mensen geen enkele basiskennis topo hebbenquote:
Nee, want ik vind dat het belangrijk is dat mensen ongeveer weten waar ze zijn. Anders krijg je die genante vertoningen als vroeger in De Vakantieman, dat mensen het land waar ze op vakantie waren niet op een kaart konden aanwijzen. Nou ja, wellicht denk ik er over 10 jaar weer anders over en hang ik nu te veel aan oude waarden, maar dat vind ik toch kennis die niet verloren zou moeten gaan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:08 schreef trui het volgende:
dan zou 't toch minder belangrijk moeten worden? als je er zonder kaart kunt komen, bedoel ik.
he, zat jij bij mij op school?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
ik heb serieus nog nooit Nederlandse topografie gehad op de basisschool. Wel kon ik het complete zuid amerika uit mijn hoofd incl hoofdsteden, dat werd ons dan wel weer geleerd.
Ik heb 3 weken geleden een hartinfarct gehad. Ben wel gedotterd maar pas 4 dagen later waardoor ik nogal wat hartschade heb opgelopen. Daarom kan ik vrij weinig... En dat moet langzaam herstellen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:21 schreef jessie het volgende:
Genant was dat inderdaad livelink dat vakantieman programma met die kaart en aanwijsstok
Lois, wat heb/had je? Begrijp dat je niet meer kon lopen, wat is er gebeurt?
Ah, dat biedt hoopquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:41 schreef Spuuglokje het volgende:
Als jullie de goede middelbare school kiezen, wordt het ongetwijfeld een stuk beter, Cooki.Zo werkt het tenminste wel bij mijn 2 oudsten.
Het is ook een heftig verhaal zeg! brrrquote:Op maandag 10 oktober 2011 16:32 schreef Lois het volgende:
[..]
Ik heb 3 weken geleden een hartinfarct gehad. Ben wel gedotterd maar pas 4 dagen later waardoor ik nogal wat hartschade heb opgelopen. Daarom kan ik vrij weinig... En dat moet langzaam herstellen.
Waarom dat dan?quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
JeetjeHet is toch lastiger vast te stellen dan bij een man zo'n hartaanval, dat is duidelijk!
Ik zat op een openlucht school in Amsterdam en net als met Topografie heb ik ook geen spelling etc gehad. Ik heb me echt het eerste jaar middelbare school flink uit de naad moeten werken om het in te halen allemaal.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
he, zat jij bij mij op school?
dat was hier ook.
ik heb me toch een problemen gehad toen ik eenmaal ging werken.
we werkten met rayons en ik heb echt moeten leren welke plaats in welk rayon zat. ik had echt geen flauw benul.
De hunkemoller heeft niks meer in de winkel, je moet dus echt online kijken voor een tankini of badpak.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:26 schreef _Bar_ het volgende:
livera hier had nog wel een paar leuke hangen als ik me niet vergis.
Ahá! En hebben ze jou nooit verteld dat je nooit mooier mag zijn dan de bruid?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:52 schreef Estrys het volgende:
Deze komt van Van Tilburg mode. Een mega grote winkel in het dorp van mijn ouders. Hij is van het merk Siste's. Ik zag deze in hun krantje.
ja dat ja, goeie phluphyquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:58 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ahá! En hebben ze jou nooit verteld dat je nooit mooier mag zijn dan de bruid?
Same here. Ik krijg regelmatig de vraag wat ik met m'n been heb gedaan; of ik gevallen ben of zo. Vrij genant als ik dan 'euh, niks?' zeg.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:58 schreef Estrys het volgende:
Mijn trouwschoenen zouden kunnen wb kleur die zijn iets van een bronskleur wat wel mooi is maar ik weet niet of ik slingbacks nou zo geschikt vind voor december.
5 cm hak is eigenlijk wel limiet. Tot 7 kan op zich, moet ik wel flink oefenen om niet vallend het gemeentehuis binnen te komen. Hangt ook wel van de hak af, naaldhakken is geen goed idee. Voor mij is gewoon lopen zonder eruit te zien als een pinguïn al een kunstEn naast mijn man kan eigenlijk sowieso ook maar 5 cm want die is 1m70 en ik 1m65
![]()
Zwart kan, pumps of zo. Heb hele mooie gezien, aan de bovenkant iets gesloten beetje tussen pump en enkellaars in zeg maar. Maar hoog, alles is zoooo hoog op het moment.
Nee, ik loop op zeer onverstandige schoenen. Op m'n werk zit ik toch stil.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:26 schreef Cooki het volgende:
Ssserpente![]()
heb jij dan alleen maar van die verstandige schoenen dan joh, lijk je me helemaal t type niet voor
Volgens mij hoort langeafstandslopen met Lois bij elkaar, en is dat de horde zeg maar? Of laat mijn taalgevoel me nu helemaal in de steek?quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:39 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind de TT zo grappig trouwens. 'Lois en andere hordes'.
Zoiets dacht ik ook ja.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Volgens mij hoort langeafstandslopen met Lois bij elkaar, en is dat de horde zeg maar? Of laat mijn taalgevoel me nu helemaal in de steek?
Ik weet het wel zekerquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:58 schreef Ssserpente het volgende:
ik neem ook aan dat het zo bedoeld is.
Ja maar De bruid gaat in MIJN trouwjurk :-D dus ik weet wat ik doe.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:58 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ahá! En hebben ze jou nooit verteld dat je nooit mooier mag zijn dan de bruid?
Ik lees steeds langeafstand-slopen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:39 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind de TT zo grappig trouwens. 'Lois en andere hordes'.
Die vraag krijg ik dus dagelijks en meestal meerdere keren. Inmiddels is mijn antwoord steevast: 'zo loop ik altijd'quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:14 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Same here. Ik krijg regelmatig de vraag wat ik met m'n been heb gedaan; of ik gevallen ben of zo. Vrij genant als ik dan 'euh, niks?' zeg.Blijkbaar loop ik als Lucile Werner of zo. Op hoge hakken durf ik me al helemaal niet te vertonen. Bovendien zijn dan al m'n broeken te kort.
hehe, dat doe ik ook altijdquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:07 schreef livelink het volgende:
Dat is echt heel kut idd, Ssserpente. Ik push mijn vriend dan altijd om eerder naar bed te gaan zodat hij het moet gaan opmaken.
die van mij zou er dan zo tussen stappenquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:07 schreef livelink het volgende:
Dat is echt heel kut idd, Ssserpente. Ik push mijn vriend dan altijd om eerder naar bed te gaan zodat hij het moet gaan opmaken.
Mijne ookquote:Op maandag 10 oktober 2011 23:19 schreef moussy het volgende:
[..]
die van mij zou er dan zo tussen stappen
Uiteten met zn allen...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:53 schreef Faja-Lobi het volgende:
ja dat doe ik ook maar ook even uithangen voor ik het weer opmaak
ik ben een girls night out aan het regelen voor de vrouwen in de familie, dus ook mijn moeder etc. Maar ik zie mijn moeder niet in een nachtclub na een etentje. Theater is meer iets voor de oudjes denk ik. Wat vinden jullie?
Je kan toch ook blijven zitten? tot laat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ze zegt toch na een etentje?![]()
Theater is leuk hoor Faja
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan toch ook blijven zitten? tot laat.
Juist!quote:
Balen ik weet hoe het voelt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:27 schreef SupremeEvil het volgende:
/nog niet bij gelezen
Maar moet even kwijt.
Sollicitatie gedaan...krijg nu mailtje dat ik het weer niet geworden ben.
*Baal*
Nummer zes of zeven dit jaar...ga gewoon aan mezelf twijfelen.
Vol goede moed maar weer op zoek naar wat anders :s
Wat is dat balen zeg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:27 schreef SupremeEvil het volgende:
/nog niet bij gelezen
Maar moet even kwijt.
Sollicitatie gedaan...krijg nu mailtje dat ik het weer niet geworden ben.
*Baal*
Nummer zes of zeven dit jaar...ga gewoon aan mezelf twijfelen.
Vol goede moed maar weer op zoek naar wat anders :s
Ligt er aan welk abo je neemt toch? Ik zie hem bij castle.nl zeker niet goedkoper.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:49 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb even gekeken bij Sizz, maar ik vind hem daar nog wel erg duur. Hij is bij castle.nl goedkoper volgens mij.
Ik dacht abo van 29,50 p/m (onbeperkt internet) en dan 188 euro voor telefoon. Sizz is wat duurder.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ligt er aan welk abo je neemt toch? Ik zie hem bij castle.nl zeker niet goedkoper.
Het internet is dan maar 500mbquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik dacht abo van 29,50 p/m (onbeperkt internet) en dan 188 euro voor telefoon. Sizz is wat duurder.
Ow werkelijk.. dan is dat veranderd... belnu.nl is nog wel onbeperkt volgens mij. Ik hou die twee sites meestal in de gaten.En onlangs een superaanbod voorbij laten gaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het internet is dan maar 500mb
Okay. Ik heb niet zo'n problemen met t-mobile. Heeft Peace ook. Nquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En dan krijg je t-mobile. Ik ben er persoonlijk geen fan van.
Ik red het nu zonder wifi ook makkelijk maar ik heb geen idee wat voor extra's een iphone heeft waardoor het misschien veel sneller oploopt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb volgens mij 150 mb en Wifi altijd aan. Dan red ik dat makkelijk.
Vodafone was in den beginne de enige provider met dekking hiero. Nu inmiddels niet meer, maar ik ben heel tevreden over mijn bereik overal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
OwIk dacht dat het vodafone netwerk wel goed was of staat jullie nieuwe huis in de bush bush?
ja, maar Zéélandquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:28 schreef Ssserpente het volgende:
Zeeland krijgt als eerste provincie een provinciaal dekkend WIFI-netwerk.
Ow, dan kunnen we toch verhuizen naar Zeelandquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:28 schreef Ssserpente het volgende:
Zeeland krijgt als eerste provincie een provinciaal dekkend WIFI-netwerk.
Ik kom er wel overheen...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, maar Zééland![]()
grapje Ssserpente, ik durfde het te zeggen, als inwoner van de dufste provincie van Nederland![]()
In brabantquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:25 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Balen ik weet hoe het voelt.
Ik ga voor je duimen dat je snel iets vindt. In limburg toch? Volgens mij zijn daar ook erg weinig banen
Ik ook, wat is hij mooi hèquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben nog steeds erg blij met mijn metalic-bruine htc desire
Bij meerde posts op het quoteknopje klikken voor je op invoeren kliktquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:06 schreef SupremeEvil het volgende:
En misschien moet ik leren om meerdere quotes in 1 post te plaatsen... Sowwy
Uhm... Hoe moet dat
Hier ook Brabant en ook zonder baan. Ik zal ook niet weten wat ik anders nog kan doen. Ik ga zo twijfelen aan mezelfquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:51 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
In brabant![]()
Ik zoek gewoon weer verder...zit niks anders op. Ben ook al een jaar bezig met zoeken (en afgewezen worden) Misschien moet ik maar iets totaal anders gaan doen, maar dan weet ik weer niet wat...lastig! Voor nu zal ik maar "blij
" zijn dat ik een baan heb, en niet miepen...maar ook dat is lastig :$
Nu ga ik bijlezen...
Heb je ook geen vervangingen lopen? Volgens mij is daar echt een chronisch te kort aan hoor...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:11 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Hier ook Brabant en ook zonder baan. Ik zal ook niet weten wat ik anders nog kan doen. Ik ga zo twijfelen aan mezelf
Dat heb ik dus ook, dat "twijfelaanjezelf" gevoel... weet niet zo goed wat er mee aan moet...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:11 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Hier ook Brabant en ook zonder baan. Ik zal ook niet weten wat ik anders nog kan doen. Ik ga zo twijfelen aan mezelf
Zit op de mobiele site versie...dus dat werkt niet geloof ik... Maar toch bedanktquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bij meerde posts op het quoteknopje klikken voor je op invoeren klikt
Ik werk momenteel wel hoor (vervanging)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je ook geen vervangingen lopen? Volgens mij is daar echt een chronisch te kort aan hoor...
En verder in een andere sector? Of bijvoorbeeld de kinderopvang? TSO? NSO?
Of gewoon heel iets anders. Een gat op je cv staat ook lelijk, en je zou ook iets kunnen doen als bijvoorbeeld kassiere ofzo? Tijdelijk dan?
Een opleiding RT bijvoorbeeld en later voor jezelf beginnen???
Klopt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:31 schreef Estrys het volgende:
Daar wordt je baan niet leuker van. Van babbies
Echt hoor, een gat in je CV staat mooier dan cassiere op je lijstje. En daar nemen ze je op zeker niet voor aan. Want dat kan een 17 jarige schoolverlater ook, maar dan goedkoper.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je ook geen vervangingen lopen? Volgens mij is daar echt een chronisch te kort aan hoor...
En verder in een andere sector? Of bijvoorbeeld de kinderopvang? TSO? NSO?
Of gewoon heel iets anders. Een gat op je cv staat ook lelijk, en je zou ook iets kunnen doen als bijvoorbeeld kassiere ofzo? Tijdelijk dan?
Een opleiding RT bijvoorbeeld en later voor jezelf beginnen???
Dat weet ik bijna wel zeker...ik vind het dus ook niet de juiste reden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:43 schreef Estrys het volgende:
De kans is groot dat je motivatie met een baby thuis nog veel minder zal zijn. Want dan wil je thuis blijven bij je kleine kindje en helemaal niet meer naar die stomme baan.
Fijn dat je wat gaat zeggen, en dat het goed voelt om het ook te doenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wat is dat balen zeg.
Vanmorgen besloten dat ik iets ga voorlezen op de crematie van mn oma. Ik heb het gevoel dat ik dat moet doen. En heb een tekstje geschreven. Korte bondige zinnen waarin zo goed als alles wat mijn oma typeert naar voren komt. Toen ik er mee bezig was, belde mn tante.. mijn nichtje wilde ook iets doen, maar durfde niet alleen en vroeg of ik ook wilde... heel toevallig. Ik heb ze mijn tekst voorgelezen en vonden het super. Mn nichtje en ik hebben net geoefend en het gaat helemaal goedkomen!! Ook al is het eng en emotioneel! We gaan het gewoon doen!
Gisteren trouwens nog even mee naar de aula geweest om te kijken hoe mn oma eruit zag ivm beslissing over wel of niet kist open... maar wat was ze mooi.Ze zag er weer zo uit als voordat ze ziek was.. en het leek of ze rustig lag te slapen met een lichte grijns op haar gezicht. De kist gaat nu dus open om de andere mensen ook dit mooie afscheid te gunnen.
Sorry voor mn egoposten...
Vind ik niet. Het pleit voor iemand wanneer ie aan kan tonen dat ie liever een baan onder z'n niveau aanneemt om iig bezig te zijn dan thuiszit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Echt hoor, een gat in je CV staat mooier dan cassiere op je lijstje. En daar nemen ze je op zeker niet voor aan. Want dat kan een 17 jarige schoolverlater ook, maar dan goedkoper.
dat dusquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:21 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het pleit voor iemand wanneer ie aan kan tonen dat ie liever een baan onder z'n niveau aanneemt om iig bezig te zijn dan thuiszit.
Mwoah.. over die motivatie kan getwist worden.. Iemand met een gat in z'n CV door bijv. gezin en nu wil werken geeft op die manier aan dat ze WIL werken.. Iemand die tijd overbrugt heeft met een mindere baan kan ook betekenen dat diegene MOET werken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
dat dus
Ik neem weleens zitting in een soll.commissie en bij gelijke geschiktheid, zou zo'n tussenbaantje positief doorslaggevend zijn.
Het geeft idd een bepaalde drive/motivatie aan. En nu was kassiere maar een voorbeeld. Maar werk, werk is er genoeg...
Geeft niet hoor!!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:31 schreef SupremeEvil het volgende:
@Diaan73
Helemaal overheen gelezen, ik en mijn egoposts.
Vind het mooi dat jullie dat samen doen, sterkte.
Dat auto stickerboek ga ik voor Puck later aanschaffen. Leuk zeg!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 07:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga even spammen, maar gisteren bij de taal workshop gaf iemand de tip van deze site en er staan idd hele leuke dingen op: http://gezinnig.nl/
Ik wil nu al de halve webshop leeg kopen.
Ik vind het ook goed als iemand werkt omdat hij moet werken. Er zijn ook mensen die daarin niet hun verantwoordelijkheid nemen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Mwoah.. over die motivatie kan getwist worden.. Iemand met een gat in z'n CV door bijv. gezin en nu wil werken geeft op die manier aan dat ze WIL werken.. Iemand die tijd overbrugt heeft met een mindere baan kan ook betekenen dat diegene MOET werken.
Als werkgever zou ik liever die eerste hebben
Maar dat je moet werken wil niet automatisch zeggen dat je niet wil werken. Wij hebben mijn baan financieel gezien echt nodig, maar ook als we het ons wel konden permitteren om van één baan te leven, was ik gaan werken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Mwoah.. over die motivatie kan getwist worden.. Iemand met een gat in z'n CV door bijv. gezin en nu wil werken geeft op die manier aan dat ze WIL werken.. Iemand die tijd overbrugt heeft met een mindere baan kan ook betekenen dat diegene MOET werken.
Als werkgever zou ik liever die eerste hebben
dat je niet werkt omdat je een praktische keuze hebt moeten maken wil evenmin zeggen dat je dan dus helemaal niet wil werken. deze discussie zegt hooguit iets over de beperktheid van een cv als selectiecriteriumquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:52 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar dat je moet werken wil niet automatisch zeggen dat je niet wil werken. Wij hebben mijn baan financieel gezien echt nodig, maar ook als we het ons wel konden permitteren om van één baan te leven, was ik gaan werken.
Tja, weet je, de arbeidsmarkt is nu zodanig dat werkgevers het zich kunnen permitteren om én naar kwaliteiten, én naar persoonlijkheid én naar werkverleden te kijken, dan is er sprake de perfecte match. Relevant werkverleden betekent nu eenmaal meer kennis. Wanneer ze een vacature publiceren, krijgen ze daar tientallen, zo niet honderden reacties op. En ze hebben de luxe om daar de perfecte kandidaat uit te selecteren. Dan maakt het in jouw geval echt niet uit of je een gat in je CV hebt of achter de kassa hebt gezeten. Feit is dat je recente werkervaring niet aansluit.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 07:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik word al niet eens aangenomen voor een 'baantje onder mijn niveau' momenteel, en heb ondertussen een cv die aan elkaar hangt van 'baantjes onder niveau' wat de kans op een baan wel op niveau ook niet echt groter maakt. Het zou sollicitatiecommissies sieren als ze eens gingen kijken naar de kwaliteiten van een persoon in plaats van in het verleden behaalde resultaten.
het klopt beide, maar ET gaf aan dat iemand die eerst thuis blijft voor de kinderen en een gat in haar cv heeft een betere keus zou zijn dan iemand die een baan onder niveau genomen heeft omdat diegene moet werken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:00 schreef simmu het volgende:
[..]
dat je niet werkt omdat je een praktische keuze hebt moeten maken wil evenmin zeggen dat je dan dus helemaal niet wil werken. deze discussie zegt hooguit iets over de beperktheid van een cv als selectiecriterium
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:00 schreef simmu het volgende:
[..]
dat je niet werkt omdat je een praktische keuze hebt moeten maken wil evenmin zeggen dat je dan dus helemaal niet wil werken. deze discussie zegt hooguit iets over de beperktheid van een cv als selectiecriterium
dat onderschrijft alleen mijn stelling dat een cv als criterium gewoon te beperkt isquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
het klopt beide, maar ET gaf aan dat iemand die eerst thuis blijft voor de kinderen en een gat in haar cv heeft een betere keus zou zijn dan iemand die een baan onder niveau genomen heeft omdat diegene moet werken.
Dat bedoel ik idd met je verantwoordelijkheid nemen!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:07 schreef Ssserpente het volgende:
O, en ik kom wekelijks 'werkzoekenden' tegen die banen onder hun niveau of voor minder uren dan ze voorheen werkten afwijzen omdat 'dat zo'n gedoe is met het UWV'. Dan blijven ze liever volledig in de WW dan dat ze 'voor elk gewerkt uurtje een briefje moeten invullen waarmee ze gekort worden op hun uitkering'.
Dat is waar. Dat argument wordt door werkgevers vaak gebruikt. Maar dat geldt alleen voor vaste banen; voor tijdelijke banen ben je niet zo snel overgekwalificeerd.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:06 schreef simmu het volgende:
[..]
dat onderschrijft alleen mijn stelling dat een cv als criterium gewoon te beperkt isnog buiten dat; een gat in je cv kan je verdoezelen op zo'n manier dat het niet (negatief) opvalt
je wil de mensen de kost niet geven die dat doen hoor. en een baan onder niveau klinkt altijd zo makkelijk, maar ook dat valt vies tegen. ze gaan echt niet zomaar ff een hbo'er achter de kassa zetten nu hoor. dan krijg je weer het hele "ja, ik kan die persoon wel aannemen, maar na een half jaar is ze weg en een 18 jarige schoolverlater is goedkoper" gedoe. dan werkt die cv alweer tegen je
Nope, maar gister tijdens dat die bijeenkomst van het CJG, werd dat wel aangeraden. Of tenminste, als tip gegeven.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:05 schreef miss_sly het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een bepaalde organizer/agendabord? Ik merk dat Senna het wel prettig vindt om te weten wat en hoe die week/dag en dat zou ik graag een beetje inrichten met een bord.
Het lijkt me ook erg fijn. Ik merk dat ze best een beetje een idee heeft en we hebben het er 's ochtends altijd over hoe een dag eruit zal zien, maar het lijkt me ook fijn en leuk om dat zichtbaar te maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:28 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nope, maar gister tijdens dat die bijeenkomst van het CJG, werd dat wel aangeraden. Of tenminste, als tip gegeven.
Wat wil je precies aangeven? In wat voor blokken?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt me ook erg fijn. Ik merk dat ze best een beetje een idee heeft en we hebben het er 's ochtends altijd over hoe een dag eruit zal zien, maar het lijkt me ook fijn en leuk om dat zichtbaar te maken.
Op die site die BE postte staan wel een paar leuke, maar geen idee welke nou handig is met een peuter
alleen jammer dan meer dan de helft van die links het niet doen..quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:36 schreef amaranta het volgende:
http://dagritmekaarten.eigenstart.nl/
Gisteren was wel aardig maar niet superinformatief verder. Veel dingen die we wel wisten mbt communicatie met je kind.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het ook goed als iemand werkt omdat hij moet werken. Er zijn ook mensen die daarin niet hun verantwoordelijkheid nemen.
Ik ga de site ook even bekijken, BE. Hoe was het gisteravond?
+1quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:49 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb jeugdpuistjes. Leuk zo'n heuse cyclus enzo.
Ik weet ook niet wat jullie met deze info moeten.
Same here. We waren met z'n zessen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gisteren was wel aardig maar niet superinformatief verder. Veel dingen die we wel wisten mbt communicatie met je kind.
Maar op zich wel leuk.
Dat is die van ons ook, wij werken niet met uren.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt me nog niet zinvol om met uren te werken. Het gaat er voorlopig even om om de grote dingen aan te geven: omi/oma die op komt passen, dat ze naar het kev gaat, dat ze met mij thuis is, weekend en dan grote dingen (peuterdansen op zaterdagochtend bijv), etc. Die link ziet er zo snel wel leuk uit, zal ik vanavond thuis eens goed bekijken!
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:10 schreef bodpa09 het volgende:
We hebben wel geleerd hoe vaak je het woord blaadje kunt zeggen op een dag, BE!
ook tegen het plakken, maar bakpapier gaat ook primaquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:25 schreef Brighteyes het volgende:
Niet dat ik nou een kookwonder ben, maar de boter is tegen het aanbakken en dat voorkom je ook met het papier denk ik dan.
Een siliconenmatje. Die zijn fijn schijnt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:45 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb een matje wat ik daarvoor gebruik, ooit eens gekocht bij de lidl daarna even afvegen met vochtige doek en opdrogen en opruimen ideaal.
Het is ook lachwekkend en lastigquote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:23 schreef Vicky het volgende:
Sorry Miss, maar ik moest lachen om het niet mogen mixen van Senna... Zo kan je nooit samen wat lekkers maken. Mag het ook niet als ze haar vingers in haar oren zou doen?
Ik heb een appelcake in de oven staan en heb net spekjes en pijnboompitjes gebakken voor het eten.
Je kan ze het beste na het bakken van het bakblik afscheppen en op het aanrecht af laten koelen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:38 schreef Ssserpente het volgende:
Hmpf, koekjes zijn nu bruin zat, maar wel nog zacht. Worden ze vanzelf hard?
Hoeveel heb je er zonder streepje door de naam?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:16 schreef Kleurdoos het volgende:
ik wilde je uitlachen Vicky ivm je 12 jaar hier.
tot ik bedacht dat ik hier zelf al vanaf 2002 zit
(andere nicknames)
bijv Nymphaea die komt uit maart 2003
kanonne!
bijna 10 jaar gewoon
op deze na, geen enkelequote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er zonder streepje door de naam?
Maar werd die vorig jaar niet ook voorspeld, en zou het ook geen loeihete zomer worden?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ga maar eens even flink handschoenen enzo inslaan en laarzen met teddy gevoerder wordt een echteechte koude winter voorspeld!!
Hete zomer? Waar??quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar werd die vorig jaar niet ook voorspeld, en zou het ook geen loeihete zomer worden?
ja leuk, gaan we weer peuterkegelen als de peuterspeelzaal uit is, omdat ze daar te beroerd zijn om te strooien. man, wat was dat een sneu gedoe. deur open --> peuters uit, knal! beng! boem en toen lagen er 8 huilende peuters op de grondquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik vond het anders een flink pittige winter vorig jaar!Of dan toch iig in December.
Heerlijk, kom maar op!
Die pittige winter hebben we toch echt wel gekregen vorig jaarquote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar werd die vorig jaar niet ook voorspeld, en zou het ook geen loeihete zomer worden?
Had ook niks anders verwacht natuurlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:06 schreef simmu het volgende:
mijnes bleef trouwens als enige wel overeind
Wellicht moeten de juffen de kinderen dan leren dat ze niet naar buiten rennen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:05 schreef simmu het volgende:
[..]
ja leuk, gaan we weer peuterkegelen als de peuterspeelzaal uit is, omdat ze daar te beroerd zijn om te strooien. man, wat was dat een sneu gedoe. deur open --> peuters uit, knal! beng! boem en toen lagen er 8 huilende peuters op de grond![]()
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:05 schreef simmu het volgende:
[..]
ja leuk, gaan we weer peuterkegelen als de peuterspeelzaal uit is, omdat ze daar te beroerd zijn om te strooien. man, wat was dat een sneu gedoe. deur open --> peuters uit, knal! beng! boem en toen lagen er 8 huilende peuters op de grond![]()
en daarom zit sangdrax tegenwoordig in de oudercommissiequote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wellicht moeten de juffen de kinderen dan leren dat ze niet naar buiten rennen.
Of...de kinderen binnen ophalen.
Ik ben net begonnen in Kids Skills. Om een problem te verhelpen, moet eerst een vaardigheidquote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:51 schreef simmu het volgende:
[..]
en daarom zit sangdrax tegenwoordig in de oudercommissie![]()
tis hier nogal armoedig met 1 juf en ouders die bij toerbeurt hulpjuf zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |