abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:00:28 #126
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103194415
Yep... zo'n beetje alle hypotheken waarop niet wordt afgelost komen onder water te staan. Ik voorspel bij deze dat spaarhypotheken het volgende slachtoffer wordt. Deze gaan gewoon verboden worden omdat ze onvoldoende dekking bieden. Lineair en annuiteit worden komen weer terug in het woordenboek van de banksters...
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:13:16 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_103195055
quote:
6s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Daling huizenprijzen pas halverwege'

Nederland en veel andere landen zitten midden in een periode van gedwongen schuldenafbouw. Op de huizenmarkt betekent dit dat we waarschijnlijk pas halverwege een periode van prijsdalingen zitten.

Sinds de kredietcrisis van 2008 is het in veel westerse landen hommeles op de huizenmarkt. Ook in Nederland is er sindsdien druk op de huizenprijzen.

Volgens econoom Jaap van Duijn heeft dit alles te maken met een structurele omslag: de wereld moet afkicken van een periode van ongebreidelde schuldopbouw, waarbij vooral banken en gezinnen een enorme berg van hypotheekschulden hebben gecreëerd.

In een videogesprek met discussieplatform Me Judice stelt Van Duijn dat we in een periode van 'ontschulding' terecht zijn gekomen, die tien tot twintig jaar kan duren

"Je zit nu misschien maar halverwege een periode huizenprijsdalingen", zegt Van Duijn. Zie het video-interview van Me Judice, het discussieplatform voor economen.

http://www.z24.nl/analyse(...)pas_halverwege_.html
_O_
pi_103199092
quote:

Nederland en veel andere landen zitten midden in een periode van gedwongen schuldenafbouw. Op de huizenmarkt betekent dit dat we waarschijnlijk pas halverwege een periode van prijsdalingen zitten.

Sinds de kredietcrisis van 2008 is het in veel westerse landen hommeles op de huizenmarkt. Ook in Nederland is er sindsdien druk op de huizenprijzen.

Volgens econoom Jaap van Duijn heeft dit alles te maken met een structurele omslag: de wereld moet afkicken van een periode van ongebreidelde schuldopbouw, waarbij vooral banken en gezinnen een enorme berg van hypotheekschulden hebben gecreëerd.

In een videogesprek met discussieplatform Me Judice stelt Van Duijn dat we in een periode van 'ontschulding' terecht zijn gekomen, die tien tot twintig jaar kan duren

"Je zit nu misschien maar halverwege een periode huizenprijsdalingen", zegt Van Duijn. Zie het video-interview van Me Judice, het discussieplatform voor economen.

Mooi zo. Kan ik nog ff doorsparen. :P
pi_103211855
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
Yep... zo'n beetje alle hypotheken waarop niet wordt afgelost komen onder water te staan.
Onzin, er zijn ook nog heel veel mensen die niet aflossen maar een relatief kleine hypotheek hebben,
zelfs kleiner dan 50%, die hebben niet in de laatste 10 jaar hun "overwaarde" opgesoupeerd.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_103212013
Ja nu gaat het hard. Ik denk dat we de 300k uiteindelijk wel gaan halen, over enkele jaren.
pi_103212152
Hard wat? Er is 6 à 7% afgegaan in drie jaar tijd :')
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:16:41 #132
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103213161
quote:

acceptabel verhaal
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103213685
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:01 schreef Scorpie het volgende:
Hard wat? Er is 6 à 7% afgegaan in drie jaar tijd :')
Hard omhoog. De fundateller jeweets.

De prijsdalingen volgen vanzelf. Er zit nou eenmaal enige vertraging in, omdat het een "trage" markt betreft.
pi_103219151
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:24 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
De prijsdalingen volgen vanzelf. Er zit nou eenmaal enige vertraging in, omdat het een "trage" markt betreft.
Goed dat ik het weet.

Zal ik over 20 jaar nog een keer kijken wat mijn huis waard is. :D

(Kan ook 25 jaar zijn, zo belangrijk zijn die papieren getallen niet. Kopen gebeurt namelijk tegen mijn prijs. :Y) )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_103219773
Bij geen stijging is het al lonend om te gaan sparen. Daling is mooi meegenomen.
pi_103228866
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:57 schreef sorcees het volgende:

[..]

Onzin, er zijn ook nog heel veel mensen die niet aflossen maar een relatief kleine hypotheek hebben,
zelfs kleiner dan 50%, die hebben niet in de laatste 10 jaar hun "overwaarde" opgesoupeerd.
Ja de huizenmarkt is grotendeels een generatie-issue waar babyboomers via het 'huizentreintje' naar een steeds grotere woning reden en de jongere generatie de boel moet voortduwen/betalen door voor een kleine hut een te hoge prijs af te tikken.

Boomers die niet de overwaarde hebben leeggetrokken kunnen nu tegen relatief lage maandlasten prettig wonen.
pi_103229309
254.053.
pi_103229754
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:08 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ja de huizenmarkt is grotendeels een generatie-issue waar babyboomers via het 'huizentreintje' naar een steeds grotere woning reden en de jongere generatie de boel moet voortduwen/betalen door voor een kleine hut een te hoge prijs af te tikken.

Boomers die niet de overwaarde hebben leeggetrokken kunnen nu tegen relatief lage maandlasten prettig wonen.
Niet alleen Boomers hoor!
pi_103230169
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:32 schreef sorcees het volgende:

[..]

Niet alleen Boomers hoor!
Wie nog meer dan?
pi_103230408
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:55 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Mooi zo. Kan ik nog ff doorsparen. :P
dat is toch helemaal niet mooi?
tenzij je geen huur betaald..

ik wou dat het met die malleisse een keer gedaan was; op de helft, dat betekend nog 3 jaar wachten, en de crisis duurt 10-20 jaar volgens hem, 'ontschulding' heet dat, een kwart van ons productieve leven niets op kunnen schieten omdat de vorige generatie zich suf geleend heeft, fijn is dat zeg.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:01:51 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_103230767
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:51 schreef Artimunor het volgende:

[..]

ik wou dat het met die malleisse een keer gedaan was; op de helft, dat betekend nog 3 jaar wachten, en de crisis duurt 10-20 jaar volgens hem, 'ontschulding' heet dat, een kwart van ons productieve leven niets op kunnen schieten omdat de vorige generatie zich suf geleend heeft, fijn is dat zeg.
Als je nu niet genoeg geld hebt om een huis te kopen is dat wel mooi. Zelfs als je huur betaald.

Kun je mooi sparen zonder dat de huizen voor je neus weggekaapt worden terwijl jij nog een jaar moet sparen of de prijzen straks weer omhoog zullen krabbelen (al zal dat niet snel gebeuren).

Vind het ook wel prima zo, geef me nog een jaartje of 2. Tot die tijd blijven wij lekker huren.
pi_103231521
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:44 schreef antfukker het volgende:

[..]

Wie nog meer dan?
Vul maar in: i.p.v. Boomers: Iedereen!
pi_103231601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:51 schreef Artimunor het volgende:

[..]

Weenie weenie, en wie moet dat dan voor jou veranderen?
Het is zoals het is, deal with it.
pi_103235610
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:24 schreef sorcees het volgende:

[..]

Vul maar in: i.p.v. Boomers: Iedereen!
Mensen die in 2007-2008 gekocht hebben dan?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:34:01 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_103236186
Je zult je huis maar eind 2008 gekocht hebben :X
Dan zit je voorlopig nog wel even vast...
pi_103236312
Goed lezen is ook een kunst:

Er stond:

Maar er kan ook staan:
Allen (Iedereen) die niet de overwaarde hebben leeggetrokken kunnen nu tegen relatief lage maandlasten prettig wonen.
pi_103236397
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:34 schreef leolinedance het volgende:
Je zult je huis maar eind 2008 gekocht hebben :X
Dan zit je voorlopig nog wel even vast...
October 2008 gekocht, huis van mijn dromen, ik ga er 'nooit' meer weg, mij hoor je niet klagen.
Heb dan ook in mei 2008 verkocht.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:45:33 #148
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103236673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:39 schreef sorcees het volgende:

[..]

October 2008 gekocht, huis van mijn dromen, ik ga er 'nooit' meer weg, mij hoor je niet klagen.
Heb dan ook in mei 2008 verkocht.
Gekocht op de top van de zeepbel maakt die claim heel geloofwaardig :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103236933
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gekocht op de top van de zeepbel maakt die claim heel geloofwaardig :D
Oude huis verkocht op de top (waarvan toen nog niet bekend was dat dat de top zou worden), overwaarde niet gecashet, geen tophypotheek, mooie maandlasten, door een inkomen op te brengen, je moet wel alle omstandigheden kennen voordat je iets roept, anders wordt het zo ongeloofwaardig.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:59:18 #150
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103237189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:51 schreef sorcees het volgende:

Oude huis verkocht op de top (waarvan toen nog niet bekend was dat dat de top zou worden), overwaarde niet gecashet, geen tophypotheek, mooie maandlasten, door een inkomen op te brengen, je moet wel alle omstandigheden kennen voordat je iets roept, anders wordt het zo ongeloofwaardig.
Dus ook als de marktwaarde met 30% daalt sta je niet onder water? Goed bezig ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')