Inbreektquote:Op maandag 10 oktober 2011 07:23 schreef Tinkepink het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik er van vind muks, dat de kinderen jouw dagmenu bepalen. Voeding zou eigenlijk geen thema mogen zijn op hun leeftijd, maar iets vanzelfsprekends (gezond eten dan).
Nog even gecheckt bij mijn kinderen: die vinden datmoeders moeten bepalen wat kinderen eten, maar zouden het wel doen als ik het vraag en me voor de helft gezond laten eten.
Wel ideaal als je zelf geen inspiratie meer hebtquote:Op maandag 10 oktober 2011 09:52 schreef Sjeen het volgende:
En de post waarmee ik 'm dichtgooide...
[..]
Inbreekt
Ik laat Isa zoveel mogelijk meedenken over wat we eten. Op woensdag bepaald zij wat we die dag en op donderdag eten. Dan doen we samen boodschappen en kook zij grotendeels het eten van de woensdag. Ik ben vooralsnog niet ontevreden over de resultaten, zowel de keuze van de gerechten als het uiteindelijke etenVorige week hebben we op woensdag verse groentensoep gegeten en op donderdag wortelstampot met een kipsaucijsje. Ben heel benieuwd naar het menu van deze week!
Ja, dat.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:55 schreef Tinkepink het volgende:
En kids is inderdaad een walgelijk woord.
Vooral als het zo'n grote hairy biker is vind ik dat wel leuk!quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:00 schreef loveli het volgende:
"M'n meissie" vind ik dan wel weer grappig.
Zie, dan doe je het toch eigenlijk ook zoquote:Op maandag 10 oktober 2011 09:55 schreef Tinkepink het volgende:
Meedenken mogen ze bij mij wel. Koken ook (de oudste kookt af en toe (9 jaar). Ik vraag ze ook altijd in welke groente ze trek hebben als ik boodschappen ga doen en probeer daar zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar ik beslis uiteindelijk.
En kids is inderdaad een walgelijk woord.
Onder die jurken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:09 schreef Ml-etje het volgende:
Petticoats ehhh.dat ik het toch even niet weet.
^^quote:
quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:09 schreef Ml-etje het volgende:
Petticoats ehhh.dat ik het toch even niet weet.
Och jezus Prog! Wat erg! Heel veel sterkte!quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:23 schreef progje het volgende:
goedemorgen.
Afgelopen vrijdag is mijn man zijn halfbroer overleden. Hij heeft zelfmoord gepleegd. Behoorlijk heftig allemaal.
Hij woonde in LA, dus daar moeten we nu heen voor de crematie.
We moeten daarna waarschijnlijk nog door naar newyork voor ons werk. Weet iemand nog een
goede site om goedkoop tickets te kunnen vinden?
Inclusief kort, pittig kapselquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ah joh, Coco, als jij eenmaal achter de kids aanrent in de speeltuin, samen met je mannetje dan denk je daar helemaal niet meer aan!
Zo eten we hier deze week een bruinebonen schotel, door oudste gevonden in een van mijn kookboeken (hij kookt op vrijdag) en eten we op woensdag iets wat jongste telg wil eten. Hij heeft deze week gekozen voor een ovenschotel met zuurkool. Hij helpt dan ook mee met koken. Zo leren ze toch wat vaardigheden. Oudste heeft ook een tijdje op een kookclub gezeten, daar kregen ze ook veel info over gezonde voeding en hele lekkere, eenvoudige recepten.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zie, dan doe je het toch eigenlijk ook zoIk ben van mening dat kinderen op die manier een goede relatie met eten ontwikkelen. Ik ben ook wel verbaasd als kinderen geen ander idee dan pannenkoeken of frites kunnen verzinnen als ze mogen kiezen wat er gegeten wordt...
Met paarse highlights, want dat staat zo kek!quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Inclusief kort, pittig kapsel
Is Kees handig genoeg om een onderdeeltje van je sanibrdinges te bestellen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh! Ik ben het zo eens met de opmerkingen over het woord 'kids'Ik hoop heel hard dat ik dat zelf nooit ga gebruiken
Martijn noemt me trouwens wel 'vrouw' of 'vrouwtje'Maar hij zal dat nooit tegen anderen zeggen (dan heeft hij het gewoon over 'Ang' of 'Angela'). Tis puur een koosnaampje.
@MarMar: de keuken wordt ingebouwd, zit allemaal bij de prijs inbegrepen. Van tevoren gaan we wel nog het plafond, de muren en de vloeren veranderen. Daarvoor hebben we Kees. Die jongen is absurd handig. Heeft ook onze badkamer helemaal gedaan
HE!!!!!!!! DAAR IS NIETS MIS MEEquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:37 schreef V1z0R het volgende:
Nog erger dan 'kids', happy birthday zingen en het uitspreken als "happy birsday soe joe"
Snotver. Ik hoop echt dat ik niet zo wordquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Met paarse highlights, want dat staat zo kek!
Oeh, goeie! Dat moeten we inderdaad ook nog. Maarrrrrr.... we zijn nu wel goed bezig hoor. Als we een stok achter de deur hebben, zoals nu de zwangerschap, dan kunnen we het bestquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Is Kees handig genoeg om een onderdeeltje van je sanibrdinges te bestellen?
Je keuken welquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Snotver. Ik hoop echt dat ik niet zo word![]()
Dat is toch heel normaal als je eet?quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hè prog, wat naar
Leuk Per! Gister heb ik met MrPuff ook huisjes zitten kijken
Die van mij zegt het om me te dissen 'je hebt weer lekker eten gemaakt vrouwtje'en dan ga ik happen etc...
hihiquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ziet de keuken eruit. Alleen zijn de hangkastjes van ons ook wit. En hebben we brede lades ipv die smalle. En de indeling is anders. Oh, en we hebben iets andere grepen. En een andere oven en afzuigkap. Maar verder ziet 'ie er precies zo uit![]()
![]()
Nee, maar dit geeft wel een beetje een indruk. Zal vanavond eens de tekeningen inscannen van hoe het er bij ons uit komt te zien qua indeling.
spannend! Is het in A'dam?quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef Perruche het volgende:
Oeh ik ga vanavond de documenten opsturen en dan gelijk vragen of ik in aanmerking kan komen voor dat huis
Tof van die order, meh van de pijn. Wou dat het bij mij zo lekker liep vandaga.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:05 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
spannend! Is het in A'dam?
meh, verdoving begint uit te werken en ik heb au aan mijn mondWel net een order naar binnen gefietst /lookingonthebrightsideoflife
is je gezondheid al wat beter? Want je zat toch aan een AB kuur?quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Tof van die order, meh van de pijn. Wou dat het bij mij zo lekker liep vandaga.
Welke corporatie?quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef Perruche het volgende:
Oeh ik ga vanavond de documenten opsturen en dan gelijk vragen of ik in aanmerking kan komen voor dat huis
Oh wat fijn!quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:30 schreef Mixende_match het volgende:
Prog, hele veel sterkte, ook je man veel sterkte gewenst!
Ik heb iig heeeeel goed nieuws!
Onze kat Lily is gevonden! Gezond & wel
coolquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:30 schreef Mixende_match het volgende:
Ik bedoelde Aurumquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:40 schreef MarMar het volgende:
@Coco leuke keuken, maar ik kan me niet herinneren dat ik er iets over vroeg?
Ooh spannend! Wat voor 1 is het?? (heul niet nieuwsgierig)quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:42 schreef Perruche het volgende:
Oeh ik heb zo'n leuk huurhuis gezien.
Ja, hij is toen van balkon afgesprongen, en heeft lopen zwerven tussen de containers van de bouw denk ik. En uiteraard zag/hoorde ik nooit toen ik haar riepquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:46 schreef V1z0R het volgende:
M_M's Lily
Gewoon op de hort geweest dus?
Pompoenquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:58 schreef Perruche het volgende:
Mini; chili sin carne? lasagne met pompoen en spinazie? gebakken visje met gesmoorde courgette en venkel en aardappel erbij?
quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:30 schreef Mixende_match het volgende:
quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:30 schreef Mixende_match het volgende:
Ik kan geen ingewikkelde dingen maken want ik heb maar 2 pitten en een niet al te betrouwbare oven, maar een of andere lasagne moet nog wel lukken. Daar is het ook wel weer voor. Thanks!quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:58 schreef Perruche het volgende:
Mini; chili sin carne? lasagne met pompoen en spinazie? gebakken visje met gesmoorde courgette en venkel en aardappel erbij?
Dat laatste doet mijn man ook. En als ik zeg dat ik dat haat is dat nog een understatement.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:52 schreef Laureline het volgende:
En kids is inderdaad een vreselijk woord! Al hebben wij ook wel wat tenenkrommende gewoontes vrees ik. Zo noem ik mijn meneer (2 m lang, 1 m breed) vaak popje. En hij mij (tegenover vrienden ofzo) de baas. "Komen jullie eten zondag?" "Even aan de baas vragen."![]()
Ha, dat kreeg ik vroeger mee naar school als we bij mijn vader waren en hij de boterhammen smeerdequote:Op maandag 10 oktober 2011 12:52 schreef Laureline het volgende:
Lijstje gisteren:
O: appel met yoghurt, mandarijn, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: boterham pindakaas, boterham salami, karnemelk
T: 2 boterhammen huzarensalade
D: spruitjes met bacon, beefburger met gebakken uien
T: rozemarijntoastjes met brie, 2 glazen witte wijn, kwark met vanilleyoghurt
En kids is inderdaad een vreselijk woord! Al hebben wij ook wel wat tenenkrommende gewoontes vrees ik. Zo noem ik mijn meneer (2 m lang, 1 m breed) vaak popje. En hij mij (tegenover vrienden ofzo) de baas. "Komen jullie eten zondag?" "Even aan de baas vragen."![]()
Huuuuuu.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:01 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ha, dat kreeg ik vroeger mee naar school als we bij mijn vader waren en hij de boterhammen smeerde![]()
Het vriendje van een vriendin verstuurt sms-jes met als afzender: "je mannetje"
Brrrrrrrrrrrrrrr.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:01 schreef anna82 het volgende:
[..]
Het vriendje van een vriendin verstuurt sms-jes met als afzender: "je mannetje"
Zo leer je het wel af.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:58 schreef Laureline het volgende:
Het kan nog erger: een vriend van mij noemde zichzèlf altijd De Baas. En toen zijn vrouw zwanger was had hij een nachtmerrie dat hun kindje als eerste woordje zou zeggen: Baas!
Bijzonder wel!quote:Wanneer je echter ’s ochtends als eerste vlees in je mond stopt, dan stimuleer je daarmee de aanmaak van de juiste ‘stofjes’ (neurotransmitters) in je hersenen. De neurotransmitters die worden aangemaakt helpen je beter omgaan met stress, geven je meer energie, etc. Tegelijkertijd zorgt het eiwitrijke ontbijt voor een boost van je stofwisseling. Wetenschap heeft aangetoond dat wanneer mensen meer vanhetgeen ze dagelijks eten naar hun ontbijt verschuiven, hun lichaamssamenstelling verbeterd (vet vermindert).
Wat je ’s ochtends als eerste in je mond stopt bepaalt de verbranding gedurende de dag.
je verdiende toch juist teveelquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:22 schreef Perruche het volgende:
Murgh ik zie mijn hoop op een leuk huisje verdampen aangezien ik niet genoeg verdien
Ontbijten als een keizer, lunchen als een koning en dineren als een bedelaarquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:23 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Bijzonder wel!
Moet er even niet aan denken met vlees te beginnen maar met gebakken ei oid moetv wel lukken.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:26 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ontbijten als een keizer, lunchen als een koning en dineren als een bedelaar
da's toch al zo oud als de weg naar Kralingen
Noeeesquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:22 schreef Perruche het volgende:
Murgh ik zie mijn hoop op een leuk huisje verdampen aangezien ik niet genoeg verdien
Teveel voor sociale huur te weinig voor private sector of koop en nu blijkt ook te weinig voor de tussenoplossingquote:
Ja dat zou je denkenquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Noeees![]()
![]()
Ik dacht dat jij wel redelijk in de liquide middelen zat o.O Maar zal wel aan A'dam liggen... Ies doer. ><
Netto? Vind het eigenlijk niet zo gek. Wat je voor wonen mag uitgeven is ongeveer gelijk aan een derde van je maandelijks inkomen. Tel je bij de huur kosten van energie, belastingen en onderhoud op, dan zit je wel op een derde van je inkomen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
Teveel voor sociale huur te weinig voor private sector of koop en nu blijkt ook te weinig voor de tussenoplossing
De eis bij de corporatie is 4x de kale huur verdienen
Dat is voor mij de reden dat ik dus NIET in een grote stad of zelfs in Nederland woon. Ik wil een beetje ruimte in huis en kan dat in Nederland dus niet betalen. Het is helaas of, of...quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ook bruto kom ik er niet aanen krijg geen dingen als vakantiegeld of 13e maand...
Kan wel moeilijk gaan doen maar ik woon nu hier en om mezelf & vriendje zomaar een andere locatie te gaan wonen kan ook niet 1,2,3. Maar in principe heb je gelijk, zelfs in eindhoven is het al een stuk makkelijker.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is voor mij de reden dat ik dus NIET in een grote stad of zelfs in Nederland woon. Ik wil een beetje ruimte in huis en kan dat in Nederland dus niet betalen. Het is helaas of, of...
Dat zie je zo vaak hè, terwijl wij daar ook echt niet aan komen. Ik snap die regel niet zo goed. Dan gaat er maar een groter deel van je inkomen naar huur, moet je toch zelf weten?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
Teveel voor sociale huur te weinig voor private sector of koop en nu blijkt ook te weinig voor de tussenoplossing
De eis bij de corporatie is 4x de kale huur verdienen
quote:
quote:
Ik weet niet wat lastiger is om eerlijk te zijn. Wij hebben gekozen voor verhuizen en wonen inderdaad wel ver van ons werk af. wat ook zo zijn voordelen heeft trouwens.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:35 schreef Perruche het volgende:
[..]
Kan wel moeilijk gaan doen maar ik woon nu hier en om mezelf & vriendje zomaar een andere locatie te gaan wonen kan ook niet 1,2,3. Maar in principe heb je gelijk, zelfs in eindhoven is het al een stuk makkelijker.
Voor deze woning moet je dan 3500 per maand in je eentje verdienen. Vind ik nogal wat... denk dat als je dat verdiend je misschien wel een ander soort huis gaat nemen, een koophuis bijvoorbeeld?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:38 schreef Mini. het volgende:
[..]
Dat zie je zo vaak hè, terwijl wij daar ook echt niet aan komen. Ik snap die regel niet zo goed. Dan gaat er maar een groter deel van je inkomen naar huur, moet je toch zelf weten?
-edit- Zeker bij de prijzen die zij dan vragen. Wij betalen in Utrecht ongeveer 1000 euro per maand aan kale huur, wie verdient dat nou 4 keer netto... Zelfs met zijn tweeën komen we daar niet aan. Maar er is ook niemand die 3000 euro per maand uitgeeft aan andere dingen, dus wat maakt het uit?
Omdat daar geen werk is. De crisis slaat daar 100x zo hard toe als hier.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:43 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom gaan jullie eigenlijk niet naar Spanje? Zijn jouw diploma's daar geldig?
Dat is waar ja.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
Omdat daar geen werk is. De crisis slaat daar 100x zo hard toe als hier.
Maar ja hier vind je die mensen wel...quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:44 schreef MarMar het volgende:
Een hoop geld idd, dat verdienen wij samen nog niet eens. Dat er een bepaald bedrag boven de huur verdiend moet worden om de andere lasten te kunnen blijven betalen, dát snap ik wel. Maar 4 keer meer is gewoon een rare door een pennelikker bedachte regel.
Ja inderdaad, of je moet net zo iemand zijn die echt een reden heeft om te blijven huren omdat je bijv. over een paar jaar weer heel ergens anders kan gaan werken (zoals ikquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:43 schreef Perruche het volgende:
[..]
Voor deze woning moet je dan 3500 per maand in je eentje verdienen. Vind ik nogal wat... denk dat als je dat verdiend je misschien wel een ander soort huis gaat nemen, een koophuis bijvoorbeeld?
edit; kweetniet of als mijn vriendje zich met mij inschrijft, we dan misschien het wel kunnen huren. Daar zullen ze ook wel een of andere eis voor hebben![]()
Inderdaad, zeker bij zulke hoge huurprijzen. Je eten wordt niet ineens dubbel zo duur als je huis 1000 i.p.v. 500 euro per maand kost.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:44 schreef MarMar het volgende:
Een hoop geld idd, dat verdienen wij samen nog niet eens. Dat er een bepaald bedrag boven de huur verdiend moet worden om de andere lasten te kunnen blijven betalen, dát snap ik wel. Maar 4 keer meer is gewoon een rare door een pennelikker bedachte regel.
In je eentje 3500 netto?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:43 schreef Perruche het volgende:
[..]
Voor deze woning moet je dan 3500 per maand in je eentje verdienen. Vind ik nogal wat... denk dat als je dat verdiend je misschien wel een ander soort huis gaat nemen, een koophuis bijvoorbeeld?
edit; kweetniet of als mijn vriendje zich met mij inschrijft, we dan misschien het wel kunnen huren. Daar zullen ze ook wel een of andere eis voor hebben![]()
Nee, bruto. Volgens de infobrief mag je partner's inkomen 40% meetellen maar dan moet je wel of een samenlevingscontract hebben of al een tijd samenwonen.quote:
Nee, maar vaak is de levensstijl van mensen wel anders. Ik denk dat het daardoor komt. Weet niet of dat echt zo is, maar dat is de enige verklaring die ik kan bedenken. Door die levensstijl geven zij dan, naast de huur, sowieso al een stuk meer uit.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:46 schreef Mini. het volgende:
Inderdaad, zeker bij zulke hoge huurprijzen. Je eten wordt niet ineens dubbel zo duur als je huis 1000 i.p.v. 500 euro per maand kost.
Ah, ok. Bruto. Dan valt het nog een beetje mee.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee, bruto. Volgens de infobrief mag je partner's inkomen 40% meetellen maar dan moet je wel of een samenlevingscontract hebben of al een tijd samenwonen.
Maar die mensen zouden toch veel eerder kiezen voor een koophuis? Denk ik dan. Dat is netto vaak goedkoper + goede investering. Tenzij je al weet dat je minder dan 5 jaar ergens blijft wonen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:45 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar ja hier vind je die mensen wel...
En hoe lang wonen jullie samen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:50 schreef Perruche het volgende:
Maar ja ik zou er met vriendje gaan wonen, en ik kan prima 500 huur betalen (incl gwl enzo) en hij de andere helft, ook 500. Maar aangezien we niet al een samenlevingscontract hebben kan dat dus niet
Dat zal het wel zijn ja, maar in onze situatie klopt er echt niks van en zo kom je dus niet in aanmerking voor heel veel woningen die je prima zou kunnen betalen. Maar ja, ze vinden toch altijd wel een huurder dus wat maakt het hun uit als wij er jarenlang niet tussen komen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee, maar vaak is de levensstijl van mensen wel anders. Ik denk dat het daardoor komt. Weet niet of dat echt zo is, maar dat is de enige verklaring die ik kan bedenken. Door die levensstijl geven zij dan, naast de huur, sowieso al een stuk meer uit.
(en uiteraard kun je dan bezuinigen, maar ik vermoed dat men dat als verklaring heeft)
Je moet wel een hypotheek krijgen, en enigszins erop kunnen rekenen dat je over 5 jaar nog dezelfde baan hebt of in dezelfde regio iets kunt/wilt vinden, en nog bij dezelfde partner bent... Op onze leeftijd kunnen er genoeg redenen zijn om nog niet te gaan kopen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar die mensen zouden toch veel eerder kiezen voor een koophuis? Denk ik dan. Dat is netto vaak goedkoper + goede investering. Tenzij je al weet dat je minder dan 5 jaar ergens blijft wonen.
Is dat zo met de dalende huizenprijs en mogelijk tijdgebrek om de boel te onderhouden? Ik heb nadat ik op kamers woonde altijd in koophuizen gewoond, maar ik denk dat ik nu toch echt voor huur zou kiezen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar die mensen zouden toch veel eerder kiezen voor een koophuis? Denk ik dan. Dat is netto vaak goedkoper + goede investering. Tenzij je al weet dat je minder dan 5 jaar ergens blijft wonen.
Samenlevingscontract heb je zo opgesteld, kost je ¤ 300,00. Maar wel suck zeg! En van de gekken toch ook, je hebt een leuke baan en dan is het gewoon niet mogelijk om een fatsoenlijk huis te vinden...quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:50 schreef Perruche het volgende:
Maar ja ik zou er met vriendje gaan wonen, en ik kan prima 500 huur betalen (incl gwl enzo) en hij de andere helft, ook 500. Maar aangezien we niet al een samenlevingscontract hebben kan dat dus niet
Ja dat is waar. Al lijkt het me niet zo'n groot probleem om een hypotheek te krijgen als je bruto rond de 4000 euro zit (wat ze toch willen als je een de huur rond de 1000 ligt en afhankelijk van de hoogte van de hypotheek, uiteraard).quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:57 schreef Mini. het volgende:
[..]
Je moet wel een hypotheek krijgen, en enigszins erop kunnen rekenen dat je over 5 jaar nog dezelfde baan hebt of in dezelfde regio iets kunt/wilt vinden, en nog bij dezelfde partner bent... Op onze leeftijd kunnen er genoeg redenen zijn om nog niet te gaan kopen.
Hmm, beetje lange post... *stapt van stokpaardje af*
Voor de meeste mensen is dat wel zo ja.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Al lijkt het me niet zo'n groot probleem om een hypotheek te krijgen als je bruto rond de 4000 euro zit (wat ze toch willen als je een de huur rond de 1000 ligt en afhankelijk van de hoogte van de hypotheek, uiteraard).
Niet alleen voor jou hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:42 schreef Ewelina het volgende:
Kopen in Amsterdam is voorlopig voor mij een utopie.
Misschien in de banne?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:42 schreef Ewelina het volgende:
Kopen in Amsterdam is voorlopig voor mij een utopie.
Ik heb er meer vooruitzicht op dan een hoop anderen.quote:
Is niet altijd zo. De eengezinswoniing van mijn vader hebben we een aantal jaar geleden ook gewoon verkocht voor 1,5 ton.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:43 schreef Goodbye het volgende:
Mensen die in de jaren '80 een huis hebben gekocht hebben enorme mazzel. Ik ken iemand die toen een huis voor 80.000 gulden heeft gekocht en het twee jaar geleden voor 500.000 euro heeft kunnen verkopen..
Bij mijn schoonouders zelfde jaquote:Op maandag 10 oktober 2011 14:43 schreef Goodbye het volgende:
Mensen die in de jaren '80 een huis hebben gekocht hebben enorme mazzel. Ik ken iemand die toen een huis voor 80.000 gulden heeft gekocht en het twee jaar geleden voor 500.000 euro heeft kunnen verkopen..
Nou, dat is fijn.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb er meer vooruitzicht op dan een hoop anderen.
True, het was ook een stukje locatie.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is niet altijd zo. De eengezinswoniing van mijn vader hebben we een aantal jaar geleden ook gewoon verkocht voor 1,5 ton.
Hè?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb er meer vooruitzicht op dan een hoop anderen.
Tenzij ze de studieschuld nee gaan tellen.quote:
Ik ga er wel vanuit dat ik later meer ga verdienen.quote:
Dat uitgangspunt hebben veel mensen die een studie doen. Eerst maar eens een goede baan vinden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ga er wel vanuit dat ik later meer ga verdienen.
^^quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat uitgangspunt hebben veel mensen die een studie doen. Eerst maar eens een goede baan vinden.
Tip: ga niet de wetenschap in.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ga er wel vanuit dat ik later meer ga verdienen.
Ik kan doorgroeien binnen dit bedrijf.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:51 schreef Goodbye het volgende:
[..]
^^
Niet alleen in dit topic (maar ook in mijn omgeving) merk ik dat dat nog niet zo makkelijk is!
Dan nog. a) eerst maar eens zien dat het kan en dat je dat wel wilquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:05 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik kan doorgroeien binnen dit bedrijf.
Oehoe lekker cahsen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:06 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb mijn aandelenformulier gevonden![]()
Ik was gewoon bijna 6 maanden op zoek naar het ding, maar eindelijk ik heb 'm
Wat voor werk doe je? Als je er binnen korte tijd >4000 bruto mee kan verdienen wil ik misschien wel overstappen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:10 schreef Ewelina het volgende:
Van B) weet ik het zeker.A) dat het kan: ja. Of ik het wil is nog onbekend, maar ik vind het wel een leuke branche.
Noes! Met wie moet ik dan Bootcampen?!quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:07 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dan nog. a) eerst maar eens zien dat het kan en dat je dat wel wilen B) maar eens kijken of je dan wel genoeg verdiend.
Klinkt lullig hoor, maar ik zit nu niet echt in een arme branche maar veer mensen kunnen geen fatsoenlijk huis betalen, of ze hebben geluk gehad. Ik ga zekers verhuizen mocht ik ergens anders een baan vinden
Ha zo'n vaart zal het niet lopen hequote:Op maandag 10 oktober 2011 15:15 schreef anna82 het volgende:
[..]
Noes! Met wie moet ik dan Bootcampen?!
Iets heel anders: ik sta stom op al onze vakantiefoto's. Vriendje heeft alleen maar candid camera foto's van mij gemaakt, dus of er zit een glas wijn voor mijn hoofd, of een hap eten, of je ziet uberhaupt maar een half hoofd/klein menselijk leed
Wat dat de Direktorin functie? Daar had ik je al even niet meer over gehoord. Jammer dat het niets geworden is, het klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:17 schreef Tinkepink het volgende:
De 3500 - 4000 brutogrens is inderdaad een lastige. Ik circkel er ook omheen (nog steeds ja, lang leve het krijgen van kinderen, carriereonderbrekingen en wat al niet meer). Aan de andere kant, laatst kon ik ergens ¤ 6000 per maand verdienen, maar ik had geen goed gevoel bij de functie en het bedrijf en dus toch maar niet gedaan. Soms baal ik er wel van, maar ik geloof werkelijk niet dat ik daar gelukkig was geworden.
Kan me voorstellen dat het bedrag heel lekker klinkt en dat je dan soms een gevoel van spijt hebt. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat je de juiste keuze hebt gemaakt als je geen goed gevoel bij de functie en het bedrijf had.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:17 schreef Tinkepink het volgende:
De 3500 - 4000 brutogrens is inderdaad een lastige. Ik circkel er ook omheen (nog steeds ja, lang leve het krijgen van kinderen, carriereonderbrekingen en wat al niet meer). Aan de andere kant, laatst kon ik ergens ¤ 6000 per maand verdienen, maar ik had geen goed gevoel bij de functie en het bedrijf en dus toch maar niet gedaan. Soms baal ik er wel van, maar ik geloof werkelijk niet dat ik daar gelukkig was geworden.
Dat komt door die targets enzo?quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:25 schreef _aurum_ het volgende:
Je kan wel bakken vol met geld verdienen maar als je gillend gek wordt van het werk dat je doet, dan is het af en toe verstandig om genoegen te nemen met minder
Ik vind het juist zo fijn aan mijn werk dat ik geen plafond heb, dat gejengel met loonschalen en wachten tot iemand het goed vindt dat jij meer geld gaat verdienen. Ben blij dat ik dat niet meer heb
Neu. De Direktorinfunctie zijn we nog over in gesprek. We hebben de functie iets aangepast omdat het profiel op deze wijze beter mij past. Aanbod verwacht ik binnen 3 weken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:22 schreef anna82 het volgende:
[..]
Wat dat de Direktorin functie? Daar had ik je al even niet meer over gehoord. Jammer dat het niets geworden is, het klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt.
Same here...quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vreselijk, dat hospiteren. Ik werd het ook nooit.
uhuh en als ik over mijn target ga dan krijg je ook nog winstverdubbelaars etc. (Maar je moet ook echt je best doen en veeel mazzel hebben om over je target heen te gaanquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat komt door die targets enzo?
Bij ons is het ook prima geregeld, vind ik. Als ik het goed doe, weet ik zeker dat ik er geld bij krijg. En om een slechte beoordeling te krijgen, moet je het ook echt verdomd slecht doen
Ben benieuwd!quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Neu. De Direktorinfunctie zijn we nog over in gesprek. We hebben de functie iets aangepast omdat het profiel op deze wijze beter mij past. Aanbod verwacht ik binnen 3 weken.
Bij wat lui slijmen is minder erg dan zo'n grote financiële verplichting aan te gaanquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:26 schreef Lago het volgende:
Over de huizentroubles; jullie hoeven ten minste niet te hospiteren voor je huis!Ik moet binnenkort weer opzoek naar een nieuwe kamer in een studentenhuis omdat mijn kamer nu tijdelijk is. Zo geen zin in, weer overal langs om mensen er van te overtuigen hoe leuk je wel niet bent.
Yuk.
Hospiteren is wel wat vervelender dan bij wat mensen slijmen. Zij gaan gewoon even met een paar mensen bepalen of jij een leuk genoeg persoon bent.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:56 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Bij wat lui slijmen is minder erg dan zo'n grote financiële verplichting aan te gaan![]()
Mooie foto's Anna!
Wist heul niet dat jij ook zo bedreven was met een fototoestel
Thanks!quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:56 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Bij wat lui slijmen is minder erg dan zo'n grote financiële verplichting aan te gaan![]()
Mooie foto's Anna!
Wist heul niet dat jij ook zo bedreven was met een fototoestel
Ik heb het toch niet over wat erger zou zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:56 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik heb het hiervoor ook nooit hoeven doen, ik heb een lieve grote zus die heel veel mensen kende en die altijd wel wat voor me regelde.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
Hospiteren, dat heb ik nooit gedaan en ik denk er niet aan dat ik dat ooit had gemoeten/zou moeten doen. Ik ben namelijk niet 'leuk', en al helemaal niet op commando
Het uurtje 'college' was een half uurtje kennismaken op de kamer van de docent met een grote fiets in het midden geparkeerd![]()
Zelf gemaaktquote:Op maandag 10 oktober 2011 16:34 schreef Lago het volgende:
Regenboogmuffin.Had je die zelf gemaakt of ergens gekocht? Ik wil dat ook nog echt eens maken, die dingen zijn zo tof.
Mijn lijstje voor vandaag trouwens:
O) Havermout
L) Broodje seitan, paar wortels, appel
D) Restje curry met paneer van gister + rijst + bombay aloo
S) Pilates
T) Grapefruit
Ik had echt niks meer in huis en had daardoor pas heel laat geluncht, vandaar het weinige eten overdag.
Het lijkt me best wel weinig, vooral je D zonder carbs... Ik zou na het sporten nog wat pakken!quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zo! Vriendje's mams was redder in de nood, ik heb weer een sleutel!Met een giraffensleutelhanger
En een reservesleutel
![]()
En nu kan ik een lijstje doen!
O: havermout met appel, wat bruine suiker en kaneel
L: twee sneetjes met twee haringen met uitjes (ik had hongerrr![]()
)
D: vissticks met courgette/ui/tomaat uit de oven
S: Zumba denk ik zo.
Ja ik kon dus geen boodschappen doen zonder sleutelquote:Op maandag 10 oktober 2011 16:48 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het lijkt me best wel weinig, vooral je D zonder carbs... Ik zou na het sporten nog wat pakken!
Haha nee, meteen gekocht bij de sleutelmaker, dus niet héél veel keusquote:Op maandag 10 oktober 2011 16:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijn Maria..
Geen uilensleutelhanger? Dat is jammer
Lekker lijstje, nog wat kwark of fruit?
Ik weet het ook allemaal niet meer, ik wil gewoon een baan en centjes verdienenquote:
Er zijn hordes mensen die leven van mijn salaris met een kleine familie. Kan misschien prima als je niet duur woont, 1x per jaar op vakantie en wellicht de 2e persoon een parttime baantje.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik weet het ook allemaal niet meer, ik wil gewoon een baan en centjes verdienen
Ja in mijn hoofd is 2000-2500 op je rekening om te beginnen wel vrij normaal en dan na een paar jaar heb je 3500 op je rekening en als je heel hard werkt 6000 of zo.quote:
Ja en dat gaan ook steeds naar boven. Hoe meer je hebt hoe meer je nodig hebtquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:08 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja in mijn hoofd is 2000-2500 op je rekening om te beginnen wel vrij normaal en dan na een paar jaar heb je 3500 op je rekening en als je heel hard werkt 6000 of zo.
Maar ik zou ook echt niet kunnen zeggen hoeveel een huis ongeveer kost (180-400.000?) en een auto (5000-100.000?)
Alles boven de 1000 euro is voor mij veel geld. Net als vroeger alles boven de 100 veel geld was
Lijkt me utterly boringquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:10 schreef Probability het volgende:
Ik ben wel een beetje jaloers op hele "saaie" kennissen van mij, die doen nooit wat en hebben ook niet zoveel vrienden, maar die hebben wel altijd heel veel tijd aan hun studie besteed en heel hard gewerkt zonder afleiding en verleidingen en zo.
1x in de maand een paar biertjes doen in de kroeg maar niet te lang en niet te laat en af en toe gezellig een filmpje kijken of eens in de tijd een weekendje weg met diezelfde maten.
Die zoeken ook geen verleidingen op, was ik maar zo'n gematigd persoonDan meen ik serieus, gewoon tevreden zijn lekker aan je toekomst werken, niet je hoofd op hol laten slaan
!
True. Ik weet nog dat ik rijk was met 100 euro per maandquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:11 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja en dat gaan ook steeds naar boven. Hoe meer je hebt hoe meer je nodig hebtals student kan je prima leven met niets en dan werk je en is 1500 netto ineens weinig. Voor veel mensen is 2000 - 2500 bruto ook een mooi bedrag.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:05 schreef Probability het volgende:
Wow ik dacht dat ik later 2500 netto zou verdienen, 3000-3500 netto max![]()
Oh jullie hebben het over bruto he? 3500 netto = 4500 bruto.
Oh.
Ik ging er wel van uit dat ik sowieso rond de 3000 netto zou zitten over 10 jaar. Nou ja..
Hmm.. 2000 netto = 3000 bruto
3000 netto = 4500 bruto
6000 bruto = 3600 netto
Oh ik moet dan 10.000 bruto verdienen voor 6000 nettoHaha wow.
Oh Balkenende had dus volgens die norm 8000 netto. Het kan dus wel.! Haha
Ja soms wel fijn hoor, heb vaak zo'n chaos in m'n hoofd en drang om van alles te doen.quote:
Helaas staat heel hard werken niet per definitie gelijk aan een hoog salaris. Je ziet het al aan de baan van accountmanager, als je geluk hebt zit je in een sector waar leuke bonussen zijn te verdienen. Ik heb de verkeerde sector gekozenquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:08 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja in mijn hoofd is 2000-2500 op je rekening om te beginnen wel vrij normaal en dan na een paar jaar heb je 3500 op je rekening en als je heel hard werkt 6000 of zo.
Oh ja 't vriendje heeft 't over startbedragen van 2200=karig en 3300=kan hij mee leven.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]Prob, er is niks leuker dan een starter die vraagt om 2500 en meer netto om mee te beginnen
Heb meer salaris dan mn pa. En ik spaar niet veel. Idioot is het eigenlijk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:07 schreef Perruche het volgende:
[..]
Er zijn hordes mensen die leven van mijn salaris met een kleine familie. Kan misschien prima als je niet duur woont, 1x per jaar op vakantie en wellicht de 2e persoon een parttime baantje.
Maar toch vind ik het knap.
Dat is ook waar.. Welke sector is wel een goede sectorquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Helaas staat heel hard werken niet per definitie gelijk aan een hoog salaris. Je ziet het al aan de baan van accountmanager, als je geluk hebt zit je in een sector waar leuke bonussen zijn te verdienen. Ik heb de verkeerde sector gekozen
Heb een overname KLM gedaan en heb de hele salarislijst metquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:14 schreef Probability het volgende:
[..]
Oh ja 't vriendje heeft 't over startbedragen van 2200=karig en 3300=kan hij mee leven.
Al z'n vriendjes zitten bij KLM en KPMG dus hij legt de lat een beetje hoog denk ik
Ja! Hoe reageer jij eigenlijk op die types? Ik heb dan meestal zoiets vanquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]Prob, er is niks leuker dan een starter die vraagt om 2500 en meer netto om mee te beginnen
Finance.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Dat is ook waar.. Welke sector is wel een goede sector?
Ik glimlach eens een keer en leg ze het aanbod voor.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja! Hoe reageer jij eigenlijk op die types? Ik heb dan meestal zoiets van
Zoals ik al zei hangt het bij sales echt van de sector af. En daarnaast zijn de gouden tijden volgens mij wel een beetje voorbij. Wat ik verdien is echt marktconform.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:18 schreef Perruche het volgende:
Sales kan ook prima zijn als het je ligt.
KPMG is hoge hakken-strakke pakken en maar snoeven.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:18 schreef Perruche het volgende:
Maar bij dingen als KPMG enzo is het ook wel kut hoor, lang overwerken en lekker corporate cultuur. Als je ervan houdt prima.
Finance is ook goed te doen als je bereid bent hard te werken enzo. je hoeft niet bijster slim te zijn maar fake it till you make it en zulks.
Sales kan ook prima zijn als het je ligt.
Politiek betaald ook goed als je in de hoge regionen zit
Dat is sowieso in consultancy en finance. Het houdt elkaar ook een beetje in stand. Ik vind finance wel echt boeiend eigenlijk maar bij de verkeerde zit je idd te snoeven. Kleine kantoren kunnen leuker zijn maar betalen misschien minder.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
KPMG is hoge hakken-strakke pakken en maar snoeven.
Vreselijk..je salaris gaat op aan dure kledij.
Advocatuur is leuk maar de werktijden vaak ook killing.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:21 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat is sowieso in consultancy en finance. Het houdt elkaar ook een beetje in stand. Ik vind finance wel echt boeiend eigenlijk maar bij de verkeerde zit je idd te snoeven. Kleine kantoren kunnen leuker zijn maar betalen misschien minder.
Prob; advocaat kan je ook flink binnenharken
Ik kan je vertellen dat dat niet waar isquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
KPMG is hoge hakken-strakke pakken en maar snoeven.
Vreselijk..je salaris gaat op aan dure kledij.
Ze proberen het ieg wel ja.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:23 schreef _aurum_ het volgende:
mjaah, dat is waar een hoop mensen niet bij stilstaan he. Je verkoopt je ziel voor knaken aan de duivel
auto van de zaak = ze sturen je het hele land door
mobiel van de zaak = in de avonduren/weekenden bereikbaar zijn moet ook kunnen en op je vakantie ook
Hoog salaris = we kopen je ziel en je overuren betalen we ook niet uit
/gechargeerd.
Moraal van het verhaal is dat voor niks de zon opgaat.
Manquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat dat niet waar is![]()
Klopt. Ik verdien wat minder, maar rijd wel mijn eigen auto (km-vergoeding), plan mijn eigen dagen, krijg tijd voor tijd en ben bereikbaar wanneer ik dat wil. Niet op vakantie dus.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:23 schreef _aurum_ het volgende:
mjaah, dat is waar een hoop mensen niet bij stilstaan he. Je verkoopt je ziel voor knaken aan de duivel
auto van de zaak = ze sturen je het hele land door
mobiel van de zaak = in de avonduren/weekenden bereikbaar zijn moet ook kunnen en op je vakantie ook
Hoog salaris = we kopen je ziel en je overuren betalen we ook niet uit
/gechargeerd.
Moraal van het verhaal is dat voor niks de zon opgaat.
Ik vind die 85% choco van de Lidl heel erg lekker.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Regenboogmuffin van Prob is echt supertof
* uniekhoorn eet een blokje pure chocolade van de Aldi, de lekkerste
/reclame
Dan heb je het vaak wel in eigen hand jaquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Klopt. Ik verdien wat minder, maar rijd wel mijn eigen auto (km-vergoeding), plan mijn eigen dagen, krijg tijd voor tijd en ben bereikbaar wanneer ik dat wil. Niet op vakantie dus.
Kekke kleuren in een muffinquote:
nee dan linkt hij naar mijn FB ben ik bang!quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Kekke kleuren in een muffin
Mag ik die van jou plaatsen Prob?
Wat ben je aan het maken?quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb me ook wel eens bedacht dat mijn studiekeuze misschien niet handig wasMaarja, wel iets gedaan waar ik ook daadwerkelijk goed in was / lol in had. Nou begint het echte leven
![]()
![]()
Oe, mijn veggies in de oven rieken nu al goed!
Doe ik het natuurlijk nietquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:31 schreef Probability het volgende:
[..]
nee dan linkt hij naar mijn FB ben ik bang!
quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:32 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Een muffin die op muffins van dezelfde graansoort valt.
Ik heb dakpansgewijs tomaat, courgette en ui in een ovenschaal gedaan, met olijfolie, knoflook en kruiden eroverquote:
Kweenie, heb wat werk gedaan in online marketing en in communicatie (tekstjes schrijven, veelal voor commerciële doeleinden), maar dan wel onderaan de foodchain, dus denk niet dat je mij moet hebbenquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:35 schreef Probability het volgende:
Ik heb vandaag bedacht dat ik misschien wel richting marketingcommunicatie ga, klonk wel interessant. Zit iemand daar toevallig in, in dit topic?
~quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:35 schreef Probability het volgende:
Ik heb vandaag bedacht dat ik misschien wel richting marketingcommunicatie ga, klonk wel interessant. Zit iemand daar toevallig in, in dit topic?
Wat wil je doen? Ik wilde het ook doen maar vind het cultuurtje enzo niet echt puik. Verder is er niet altijd even veel werk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:35 schreef Probability het volgende:
o.Oquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
~
Ik ben ooit manager geweest van een afdeling marketingcommunicatie. Past wel bij je, dat vakgebied. En als je een beetje kunt netwerken, de juiste vrindjes hebt en bij de juiste bedrijven werkt verdient het goed. Val alleen niet in de communicatieafdelingval. Daar werken vooral vrouwen en dat is a. slecht voor het werkklimaat en b. slecht voor je salaris.
Mutsjes, wijvengedoe, laag salaris, lange dagen, weinig werk. Maar het kan ook anders. Kijk maar naar Amsel.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
o.O
Ik zoek nu vooral in de richting van communicatie (zijn tenminste wat vacatures die aansluiten op mijn werkervaring), maar wat is precies de communicatieafdelingval?
Ach, misschien zou ik dan met mijn testosteronlevel de balans kunnen makenquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mutsjes, wijvengedoe, laag salaris, lange dagen, weinig werk. Maar het kan ook anders. Kijk maar naar Amsel.
Het sprak mij op 't eerste gezicht niet aan, moest meteen denken aan 'met een leuk smoeltje en leuk verhaal vertellen' maar dat was het dus niet. Wil wel een beetje diepgang of zo.. Maar het is voor mij allemaal nog vrij vaag. Weet wel dat ik een leidinggevende functie wil later, lijkt mij erg leuk. (en ook wel moeilijk, niemand die je schouderklopjes geeft)quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
~
Ik ben ooit manager geweest van een afdeling marketingcommunicatie. Past wel bij je, dat vakgebied. En als je een beetje kunt netwerken, de juiste vrindjes hebt en bij de juiste bedrijven werkt verdient het goed. Val alleen niet in de communicatieafdelingval. Daar werken vooral vrouwen en dat is a. slecht voor het werkklimaat en b. slecht voor je salaris.
Welk cultuurtje is dat dan?quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:39 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wat wil je doen? Ik wilde het ook doen maar vind het cultuurtje enzo niet echt puik. Verder is er niet altijd even veel werk.
Oja natuurlijk! Binnenkort maar eens even PMenquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mutsjes, wijvengedoe, laag salaris, lange dagen, weinig werk. Maar het kan ook anders.
Niet? Maar ... onderwijs...quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nog iemand die nooit alleen een huis zou kunnen kopen hier!.
Oh, fulltime zou ik waarschijnlijk wel genoeg verdienen hoor. Maar ik heb helemaal geen zin om fulltime te werken als ik ook rondkom door minder te werken.quote:
Huh?quote:
Heb trouwens weer bereikbaarheidsdienst vanaf 22:00quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:42 schreef Muis006 het volgende:
[..]
24/7? of lees ik op de verkeerde momenten mee?
Ken alleen vrouwen die er werken en die lijken wel tegen elkaar op te boksen qua kleding.quote:
Oh zo, dat zou best kunnen, ja.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:51 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ken alleen vrouwen die er werken en die lijken wel tegen elkaar op te boksen qua kleding.
Nee dat gaat je niet lukken, het is behoorlijk aanpoten.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:53 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh zo, dat zou best kunnen, ja.Maar als je de skills niet hebt voor je werk, dan kom je er niet met een leuk pakje
.
Heet 'ie toevallig Jeroen D.?quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:58 schreef Laureline het volgende:
Het kan nog erger: een vriend van mij noemde zichzèlf altijd De Baas. En toen zijn vrouw zwanger was had hij een nachtmerrie dat hun kindje als eerste woordje zou zeggen: Baas!
Niet bijgelezen en weet niet of het al is geopperd, maar als je 3 maanden huur als borg geeft, kan het nog weleens meevallen met die regels.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:22 schreef Perruche het volgende:
Soepje proberen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:24 schreef loveli het volgende:
Hoofdpijn en voel me niet lekker, honger maar ben bang dat ik het niet ga binnenhouden
Wow dat is wel heel snel!quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Soepje proberen?
Beterschaap!
Edit: wahow, snelste afwijzing evahr!Ach, weet je wel waar je aan toe bent
![]()
Wel he!quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wow dat is wel heel snel!
Wat ik ook deed was bellen of de vacature nog staat, met een beetje geluk krijg je al iemand aan de lijn.
Check.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:24 schreef loveli het volgende:
Hoofdpijn en voel me niet lekker, honger maar ben bang dat ik het niet ga binnenhouden
Ik heb hiervoor vier jaar als marketeer gewerktquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:35 schreef Probability het volgende:
Volgens mij maak ik het veel dikker dan!quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:18 schreef Goodbye het volgende:
Oeh, ik heb ook havermout gekocht vandaag!Ik houd van brinta, dus dit lust ik vast ook wel. Nog tips over hoeveelheden en dergelijke? Ik las op het pakje iets van 2 scheppen per kwart liter melk, is dat wat?
Ik kijk wel even naar de substantie in het pannetje, dan. Al wordt het snel daarna altijd wel dikker.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Volgens mij maak ik het veel dikker dan!Maar ik doe maar wat uit de losse pols
Scheut melk, even schudden met de zak havermout (wel meer dan twee el denk ik zo), en dan sudderen en af en toe roeren tot het een dik papje is
Bedankt!quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mutsjes, wijvengedoe, laag salaris, lange dagen, weinig werk. Maar het kan ook anders. Kijk maar naar Amsel.
Mja. Ik ben waarschijnlijk ook niet allochtoon genoeg denk ik.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ook leuk, zus is ook op zoek naar een promotieplek binnen de letteren (dus lastig) en zoekt dus ook naar mogelijkheden qua beursen etc. Blijkt er een of andere regeling te zijn om meer allochtone jongeren de wetenschap in te helpen.
Maarrrrrr daar zijn zus en ik niet allochtoons genoeg voor![]()
Wat ik ervan begreep moesten óf je beide ouders in het buitenland geboren zijn, of één van beide én jijzelf. Harhar.
Disclaimer: ik vind het sowieso wat bijzonder dat er zo'n beurs is speciaal voor allochtonen terwijl het voor iedereen lastig is momenteel, maar dat terzijde![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |