abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 09:51:25 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102906535
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102906548
Pas op!
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 09:52:39 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102906563
En de post waarmee ik 'm dichtgooide...

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 07:23 schreef Tinkepink het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik er van vind muks, dat de kinderen jouw dagmenu bepalen. Voeding zou eigenlijk geen thema mogen zijn op hun leeftijd, maar iets vanzelfsprekends (gezond eten dan).
Nog even gecheckt bij mijn kinderen: die vinden datmoeders moeten bepalen wat kinderen eten, maar zouden het wel doen als ik het vraag en me voor de helft gezond laten eten.
Inbreekt :P

Ik laat Isa zoveel mogelijk meedenken over wat we eten. Op woensdag bepaald zij wat we die dag en op donderdag eten. Dan doen we samen boodschappen en kook zij grotendeels het eten van de woensdag. Ik ben vooralsnog niet ontevreden over de resultaten, zowel de keuze van de gerechten als het uiteindelijke eten :Y) Vorige week hebben we op woensdag verse groentensoep gegeten en op donderdag wortelstampot met een kipsaucijsje. Ben heel benieuwd naar het menu van deze week!
pi_102906593
Vandaag vliegt Mr.Mo weer naar Nederland, ben dus twee dagen en drie avondmaaltijden alleen.

Zit er aan te denken om mensen uit te nodigen zodat ik niet alleen hoef te eten... :+ dus, als iemand zin heeft _O- :P
Ja doei.
pi_102906622
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:52 schreef Sjeen het volgende:
En de post waarmee ik 'm dichtgooide...

[..]

Inbreekt :P

Ik laat Isa zoveel mogelijk meedenken over wat we eten. Op woensdag bepaald zij wat we die dag en op donderdag eten. Dan doen we samen boodschappen en kook zij grotendeels het eten van de woensdag. Ik ben vooralsnog niet ontevreden over de resultaten, zowel de keuze van de gerechten als het uiteindelijke eten :Y) Vorige week hebben we op woensdag verse groentensoep gegeten en op donderdag wortelstampot met een kipsaucijsje. Ben heel benieuwd naar het menu van deze week!
Wel ideaal als je zelf geen inspiratie meer hebt :+ .
Mijn neefje (bijna 2) heeft gister heel lekker gegeten van de zelfgemaakte pizza's. Vooral de groenten erop vond 'ie heerlijk! Van het toetje (roomijs met mango) vond hij alleen het fruit eetbaar :D .
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:55:45 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102906629
Meedenken mogen ze bij mij wel. Koken ook (de oudste kookt af en toe (9 jaar). Ik vraag ze ook altijd in welke groente ze trek hebben als ik boodschappen ga doen en probeer daar zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar ik beslis uiteindelijk.

En kids is inderdaad een walgelijk woord.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_102906640
Haai...

Eens met Co's opmerking over kids. :P Zelfde geldt trouwens voor mensen die zeggen dat ze "een kleine" hebben, brrr.

Wat een prestatie Henk! *O*
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_102906649
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:55 schreef Tinkepink het volgende:
Ja, dat.
Ja doei.
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:56:45 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102906651
Ik heb dat met 'kindje'. Huuuuu!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_102906684
Kindjes, kids en kroost! :P :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102906695
Op motor-forum (ok, vooral mannen), hebben ze het altijd over het feit dat 'het vrouwtje' bij 'de kids' blijft ;( De jongeren zeggen ook nog wel, met regelmaat, 'me meissie blijft dan bij onze kleine'...
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2011 @ 09:59:31 #12
70532 loveli
N
pi_102906706
Ik heb dat met "mijn mannetje" als vrouwen het over hun man hebben. Of als een man het over "het vrouwtje" heeft.
crap in = crap out
pi_102906726
Kuiken!
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2011 @ 10:00:17 #14
70532 loveli
N
pi_102906727
"M'n meissie" vind ik dan wel weer grappig.
crap in = crap out
pi_102906735
Ik noem mijn vriend gewoon bij z'n naam :')
pi_102906742
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:00 schreef loveli het volgende:
"M'n meissie" vind ik dan wel weer grappig.
Vooral als het zo'n grote hairy biker is vind ik dat wel leuk!
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:01:00 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102906744
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb dat met 'kindje'. Huuuuu!
Ook dat. Alsof een kind nooit groot wordt.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 10:05:28 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102906844
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:55 schreef Tinkepink het volgende:
Meedenken mogen ze bij mij wel. Koken ook (de oudste kookt af en toe (9 jaar). Ik vraag ze ook altijd in welke groente ze trek hebben als ik boodschappen ga doen en probeer daar zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar ik beslis uiteindelijk.

Zie, dan doe je het toch eigenlijk ook zo :D Ik ben van mening dat kinderen op die manier een goede relatie met eten ontwikkelen. Ik ben ook wel verbaasd als kinderen geen ander idee dan pannenkoeken of frites kunnen verzinnen als ze mogen kiezen wat er gegeten wordt...
pi_102906857
o haiz!

Ik heb weer een rondje tandarts overleefd *O* Zo maar wat paracetamol nemen om de napijn voor te zijn!

Coco: Pretty keuken :Y Gaan jullie zelf klussen of laat je het doen?

Henk: w/

Uniek: O+

Ewelina: Nou wil ik die groene en donkerblauwe jurk hebben }:| Draag jij ook petticoats enzo :?

Lijstje zaterdag:

O: smoothie+nootjes
T: aardappel+kip
L: rijst, kalkoen en groente
T: appeltaart
D: preischotel uit de oven
T: chips, chips, borrelnootjes en 3 wijntjes

zondag:

O: cornflakes+melk
L: 4 boterhammen met kaas/pindakaas/duo penotti/sateshizzle
T: ijsje :9
D: saucijsje, aardappeltjes met rozemarijn, salade
T: kwark en nootjes
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_102906866
Lijstje is nog wat onbekend op O, 1 T en D na:

O: roggebrood met pindakaas
T: gekookt eitje
D: gewokte groenten met kip en zwarte bonenpasta

S: wordt hopelijk spinning, zodadelijk eens zien of ze plek voor me hebben :)
Ja doei.
pi_102906933
Petticoats ehhh. :? dat ik het toch even niet weet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:13:13 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102907030
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:09 schreef Ml-etje het volgende:
Onder die jurken.
pi_102907040
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Onder die jurken.
^^

onder zo'n jurk zit een pettycoat:

Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:13:53 #24
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_102907047
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:09 schreef Ml-etje het volgende:

Que?

Lijst:

O: bruin bolletje kaas, bruin bolletje hagelslag, melk
T: warme appel met kaneel
L: goulashsoep met 1 snee brood met becel
T: Nog een appel
D: tagliatelle met pollo diavolo
T: chocoladevla
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_102907174
Ooh dat is wel mooier ja!
pi_102907323
goedemorgen.

Afgelopen vrijdag is mijn man zijn halfbroer overleden. Hij heeft zelfmoord gepleegd. Behoorlijk heftig allemaal. ;(

Hij woonde in LA, dus daar moeten we nu heen voor de crematie.
We moeten daarna waarschijnlijk nog door naar newyork voor ons werk. Weet iemand nog een
goede site om goedkoop tickets te kunnen vinden?
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2011 @ 10:27:08 #27
70532 loveli
N
pi_102907431
:*

Tijdje geleden wat tips van Henk gekregen, even kijken of ik die PMs nog heb.
crap in = crap out
pi_102907513
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:23 schreef progje het volgende:
goedemorgen.

Afgelopen vrijdag is mijn man zijn halfbroer overleden. Hij heeft zelfmoord gepleegd. Behoorlijk heftig allemaal. ;(

Hij woonde in LA, dus daar moeten we nu heen voor de crematie.
We moeten daarna waarschijnlijk nog door naar newyork voor ons werk. Weet iemand nog een
goede site om goedkoop tickets te kunnen vinden?
Och jezus Prog! Wat erg! Heel veel sterkte! :*
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2011 @ 10:31:38 #29
70532 loveli
N
pi_102907546
Misschien dat in FHF iemand zit met connecties bij een luchtvaartmaatschappij? Medewerkers mogen vaak goedkope tickets uitdelen aan vrienden en familie. Dat mochten ze vroeger iig.
crap in = crap out
pi_102907552
Aiaiai progje... geen tips maar wel heel veel sterkte :*
pi_102907568
Ocherm.. sterkte prog! :*
Ja doei.
pi_102907607
Sterkte Progje :*
pi_102907614
Oh! Ik ben het zo eens met de opmerkingen over het woord 'kids' :D Ik hoop heel hard dat ik dat zelf nooit ga gebruiken :P

Martijn noemt me trouwens wel 'vrouw' of 'vrouwtje' O+ Maar hij zal dat nooit tegen anderen zeggen (dan heeft hij het gewoon over 'Ang' of 'Angela'). Tis puur een koosnaampje.

@MarMar: de keuken wordt ingebouwd, zit allemaal bij de prijs inbegrepen. Van tevoren gaan we wel nog het plafond, de muren en de vloeren veranderen. Daarvoor hebben we Kees. Die jongen is absurd handig. Heeft ook onze badkamer helemaal gedaan :)
pi_102907635
Ah joh, Coco, als jij eenmaal achter de kids aanrent in de speeltuin, samen met je mannetje dan denk je daar helemaal niet meer aan!
Ja doei.
pi_102907638
Progje, wat een klotenieuws! Veel sterkte ermee :*
Ik weet helaas geen site voor goedkope tickets en dergelijke.
pi_102907654
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ah joh, Coco, als jij eenmaal achter de kids aanrent in de speeltuin, samen met je mannetje dan denk je daar helemaal niet meer aan!
Inclusief kort, pittig kapsel O+

;(
pi_102907658
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zie, dan doe je het toch eigenlijk ook zo :D Ik ben van mening dat kinderen op die manier een goede relatie met eten ontwikkelen. Ik ben ook wel verbaasd als kinderen geen ander idee dan pannenkoeken of frites kunnen verzinnen als ze mogen kiezen wat er gegeten wordt...
Zo eten we hier deze week een bruinebonen schotel, door oudste gevonden in een van mijn kookboeken (hij kookt op vrijdag) en eten we op woensdag iets wat jongste telg wil eten. Hij heeft deze week gekozen voor een ovenschotel met zuurkool. Hij helpt dan ook mee met koken. Zo leren ze toch wat vaardigheden. Oudste heeft ook een tijdje op een kookclub gezeten, daar kregen ze ook veel info over gezonde voeding en hele lekkere, eenvoudige recepten.

We varieren veel, geen week is hetzelfde en ook met broodbeleg, ontbijt en lunch wisselen we af, Zo zijn kleine quiches hier een succes net als snoepgroente in de broodtrommel Maar ook bijv hartige muffins. Oudste neemt op gym en sportdagen idd ook meer mee. Ook wel nodig als je 22 km per dag fietst en sport, dat red je niet op 2 boterhammen ;)
En ze zijn heel trouw in hun fruit, beiden zijn dol op werkelijk alle soorten fruit, vooral grapefruits zijn hier niet aan te slepen net als appels.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_102907667
dank jullie wel allemaal O+

En @coco: waar is de foto/tekening? van je keuken te zien, ik heb het denk ik gemist.
pi_102907672
Progje sterkte, heftig zeg !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_102907678
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Inclusief kort, pittig kapsel O+

;(
Met paarse highlights, want dat staat zo kek!
Ja doei.
pi_102907706
Jij, je man en de rest v/d familie gecondoleerd progje :*

Nog erger dan 'kids', happy birthday zingen en het uitspreken als "happy birsday soe joe" :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2011 @ 10:37:53 #42
70532 loveli
N
pi_102907712
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh! Ik ben het zo eens met de opmerkingen over het woord 'kids' :D Ik hoop heel hard dat ik dat zelf nooit ga gebruiken :P

Martijn noemt me trouwens wel 'vrouw' of 'vrouwtje' O+ Maar hij zal dat nooit tegen anderen zeggen (dan heeft hij het gewoon over 'Ang' of 'Angela'). Tis puur een koosnaampje.

@MarMar: de keuken wordt ingebouwd, zit allemaal bij de prijs inbegrepen. Van tevoren gaan we wel nog het plafond, de muren en de vloeren veranderen. Daarvoor hebben we Kees. Die jongen is absurd handig. Heeft ook onze badkamer helemaal gedaan :)
Is Kees handig genoeg om een onderdeeltje van je sanibrdinges te bestellen?
crap in = crap out
pi_102907762
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:37 schreef V1z0R het volgende:
Nog erger dan 'kids', happy birthday zingen en het uitspreken als "happy birsday soe joe" :')
HE!!!!!!!! DAAR IS NIETS MIS MEE :( :( :(

O+ dat deed wijlen mijn oma altijd! Die belde dan altijd om 7 uur 's ochtends al op als we jarig waren O+ En dan zong ze uit volle borst door de telefoon

O+ HEPPIE BURSDEEJ SOE JOEOEOEOOEOEE O+

en dat doen we nu nog steeds! Mijn moeder belt mij en ik bel mijn moeder, vader en zusje met dat liedje met die uitspraak *)
Ja doei.
pi_102907780

Zo ziet de keuken eruit. Alleen zijn de hangkastjes van ons ook wit. En hebben we brede lades ipv die smalle. En de indeling is anders. Oh, en we hebben iets andere grepen. En een andere oven en afzuigkap. Maar verder ziet 'ie er precies zo uit :P :+

Nee, maar dit geeft wel een beetje een indruk. Zal vanavond eens de tekeningen inscannen van hoe het er bij ons uit komt te zien qua indeling.
pi_102907804
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Met paarse highlights, want dat staat zo kek!
Snotver. Ik hoop echt dat ik niet zo word :D :X
pi_102907842
quote:
3s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Is Kees handig genoeg om een onderdeeltje van je sanibrdinges te bestellen?
Oeh, goeie! Dat moeten we inderdaad ook nog. Maarrrrrr.... we zijn nu wel goed bezig hoor. Als we een stok achter de deur hebben, zoals nu de zwangerschap, dan kunnen we het best :+ Anders zijn we gigantische uitstellers :P Nu kunnen we het gewoon niet langer uitstellen :D
pi_102907850
Oeh ik heb zo'n leuk huurhuis gezien O+.
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:42:42 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102907851
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:36 schreef progje het volgende:
dank jullie wel allemaal O+

Sterkte, vooral ook voor je man.
pi_102907855
Zo, en nu ga ik weer aan het werk. Tot later allemaal :* O+
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:43:11 #50
148689 Muis006
pi_102907862
Gecondoleerd Prog.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 10:43:18 #51
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102907868
Progje, heel veel sterkte :*

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Snotver. Ik hoop echt dat ik niet zo word :D :X
Je keuken wel ;)
pi_102908024
Hè prog, wat naar :*
Leuk Per! Gister heb ik met MrPuff ook huisjes zitten kijken O+
Die van mij zegt het om me te dissen 'je hebt weer lekker eten gemaakt vrouwtje' :') en dan ga ik happen etc...
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:49:38 #53
148689 Muis006
pi_102908050
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hè prog, wat naar :*
Leuk Per! Gister heb ik met MrPuff ook huisjes zitten kijken O+
Die van mij zegt het om me te dissen 'je hebt weer lekker eten gemaakt vrouwtje' :') en dan ga ik happen etc...
Dat is toch heel normaal als je eet?
pi_102908132
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]

Zo ziet de keuken eruit. Alleen zijn de hangkastjes van ons ook wit. En hebben we brede lades ipv die smalle. En de indeling is anders. Oh, en we hebben iets andere grepen. En een andere oven en afzuigkap. Maar verder ziet 'ie er precies zo uit :P :+

Nee, maar dit geeft wel een beetje een indruk. Zal vanavond eens de tekeningen inscannen van hoe het er bij ons uit komt te zien qua indeling.
hihi :D

Maar lijkt best wel op onze keuken. Ik zal zo eens wat foto's op facebook zetten. Wij hebben ook brede laden. Dat is echt zo enorm fijn!!
pi_102908315
Oeh ik ga vanavond de documenten opsturen en dan gelijk vragen of ik in aanmerking kan komen voor dat huis :@
pi_102908344
Sterkte Progje, voor jou en je man. :*
Everything has changed
pi_102908424
Progje, wat een schok. Heel veel sterkte :* .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102908500
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef Perruche het volgende:
Oeh ik ga vanavond de documenten opsturen en dan gelijk vragen of ik in aanmerking kan komen voor dat huis :@
spannend! Is het in A'dam?

meh, verdoving begint uit te werken en ik heb au aan mijn mond -O- Wel net een order naar binnen gefietst /lookingonthebrightsideoflife
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2011 @ 11:08:30 #59
70532 loveli
N
pi_102908587
Laatste keer tandarst voorlopig, hoop ik? En is het die order waarbij de klant korting wilde?
crap in = crap out
pi_102908608
Laatste keer voor dit jaar *afklopt*

Ze willen bij mij altijd korting, maar bij deze heb ik me er mooi onderuit gekletst O+ :P
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:09:16 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102908610
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:05 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

spannend! Is het in A'dam?

meh, verdoving begint uit te werken en ik heb au aan mijn mond -O- Wel net een order naar binnen gefietst /lookingonthebrightsideoflife
Tof van die order, meh van de pijn. Wou dat het bij mij zo lekker liep vandaga.
pi_102908641
@ aurum jep! maar goed heul kleine kans hoor, maar wie niet waagt wie niet wint ende zulks :)

Sterkte met de kiespijn, wat heb je laten doen?
pi_102908671
Gecondoleerd progje. :*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_102908720
Oh en ik zag een vakantiefoto van mezelf en ik leek wel obees man :')

ok niet echt maar ik leek echt dik! terwijl ik helemaal zo dik niet ben :D
pi_102908756
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Tof van die order, meh van de pijn. Wou dat het bij mij zo lekker liep vandaga.
is je gezondheid al wat beter? Want je zat toch aan een AB kuur?

@Per: Ik heb een eindbehandeling gehad voor mijn ontstoken wortelkanaalshizzle. Ontsteking was lastig weg te krijgen, dus heb afgelopen 5 weken iedere week bij de tandarts gezeten :X :')
pi_102908890
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef Perruche het volgende:
Welke corporatie?
pi_102908954
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:19 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Welke corporatie?
PM!

[ Bericht 11% gewijzigd door Perruche op 10-10-2011 11:28:15 ]
pi_102909203
Prog, hele veel sterkte, ook je man veel sterkte gewenst!

Ik heb iig heeeeel goed nieuws!
Onze kat Lily is gevonden! Gezond & wel :s)
~ Bonito La Risa ~
pi_102909253
Gecondoleerd Progje :*

Oh fijn MM, waar zat ze nou??

Hm, ik drink nep Optimel van de Lidl, limoensmaak. Ik ben geen fan :') Doe mij maar sinaasappelsmaak ofzo.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_102909310
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:30 schreef Mixende_match het volgende:

Oh wat fijn! :) Heeft nog best lang geduurd hè? Waar was ze nou uiteindelijk?
Everything has changed
pi_102909364
quote:

cool ^O^

Waar is ze gevonden dan?
pi_102909469
Progje wat rot! Gecondoleerd!
Ik weet niet één goede site, maar als ik prijsvergelijk dingen doe, kijk ik altijd ook nog bij de vliegmaatschappij zelf, dan kan het nog wel eens lager uitvallen dan de zogenaamd laagste prijs op een andere site.

@Coco leuke keuken, maar ik kan me niet herinneren dat ik er iets over vroeg?

@Sjeen ohai inbreker!

@Tink ook voordat ik aankwam door de wheels was ik best al veel bezig met gezond eten. Koken met verse ingrediënten, niet teveel bagger in huis etc.. Ben het met je eens dat het geen "item" moet zijn, maar zeker als je ziet hoeveel rotzooi er verkocht en gegeten wordt, kan het geen kwaad om een beetje bewust te worden opgevoed denk ik.
pi_102909498
Oh M_M wat fijn! Waar zat ze?

Toen ik in eindhoven woonde was onze hond een keer naar Geldrop gelopen en zat daar bj een vrouw stukjes worst te eten... :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:44:52 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102909619
Goeiesmorreges!

Progje -O- :* Veel sterkte voor jou en manlief en la familia :*

M_M: oh gelukkig maar! O+

Parkietje: spannend!

Gisteravond waren we pas om 1 uur thuis ongeveer, ik heb meelij met het vriendje die vanochtend weer om 6 uur z'n nest uit moest :+ Maar hij wou zelf nog blijven, dus tja :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102909634
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:40 schreef MarMar het volgende:

@Coco leuke keuken, maar ik kan me niet herinneren dat ik er iets over vroeg?
Ik bedoelde Aurum :+
pi_102909639
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:42 schreef Perruche het volgende:
Oeh ik heb zo'n leuk huurhuis gezien O+.
Ooh spannend! Wat voor 1 is het?? (heul niet nieuwsgierig)

@ coco leuke keuken(idee) haha, leuk allemaal hoor & spannend!

We hoorden zondag van de buurvrouw, dat haar dochter haar zaterdagavond had gezien. En mijn ouders waren er gisterenavond, en m'n moeder zei dat we met schemer ff moesten lopen...

Dus wij lopen, komt wij de dochter tegen en zegt: Ik zie dat jullie aan het zoeken zijn, hij glipte net daar heen...

Wij daarheen, en ja hoor, onder de container (van de bouw) hoorde ik har mauwen! Anderhalf uur in de regen op mijn knietjes gezeten, maar helaas. Ze vond het te eng om gepakt te worden.

Dierenambu gebeld, en die heeft een kooi neergezet. En 1 uur later zat ze er al in! Ze mankeert niks, ze had alleen mega honger! haha Ben zo blij als een kind! *O*
~ Bonito La Risa ~
pi_102909663
Ow, en verder niet echt bijgelezen! excuuuuus o|O
~ Bonito La Risa ~
pi_102909674
*O* M_M's Lily *O* Gewoon op de hort geweest dus? :D
pi_102909705
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:46 schreef V1z0R het volgende:
*O* M_M's Lily *O* Gewoon op de hort geweest dus? :D
Ja, hij is toen van balkon afgesprongen, en heeft lopen zwerven tussen de containers van de bouw denk ik. En uiteraard zag/hoorde ik nooit toen ik haar riep :( haha
~ Bonito La Risa ~
pi_102909789
*O* voor Lily! Fijn dat ze terug is.
pi_102909957
M_M, wat fijn *O* . Gelukkig is ze niet ver van huis gegaan. Wel een heisa om haar weer te pakken te krijgen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102909980
Handig, ik wilde een lijstje posten maar ik weet helemaal niet wat ik vanavond ga eten. Totaal geen inspiratie ook.
Iemand nog een idee? :P
Everything has changed
pi_102910008
Mini; chili sin carne? lasagne met pompoen en spinazie? gebakken visje met gesmoorde courgette en venkel en aardappel erbij?
pi_102910078
Ik ga vanavond voor gegrild rundergehakt met een pitabroodje en pittige saus met daarnaast spinaziesalade :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:05:30 #85
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102910180
Ik heb nu op
o. 2 geroosterd brood (oude kaas + appelstroop)
t. schaaltje optimelkwark
t. muffin
l. salade van sla, kool, wortels, mais en mayodressing
t. kakifruit
t. nog meer: trek!
d. broodmaaltijd
s. uurtje sport
pi_102910181
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:58 schreef Perruche het volgende:
Mini; chili sin carne? lasagne met pompoen en spinazie? gebakken visje met gesmoorde courgette en venkel en aardappel erbij?
Pompoen O+ . Gister nog 3 potjes pompoenchutney geweckt :9~ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102910223
quote:

*O* *O* wat fijn!
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:06:50 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102910229
Sterkte prog!!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_102911050
quote:

*O* *O* *O*
pi_102911240
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:58 schreef Perruche het volgende:
Ik kan geen ingewikkelde dingen maken want ik heb maar 2 pitten en een niet al te betrouwbare oven, maar een of andere lasagne moet nog wel lukken. Daar is het ook wel weer voor. Thanks! :)
Everything has changed
pi_102911392
Lijstje gisteren:
O: appel met yoghurt, mandarijn, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: boterham pindakaas, boterham salami, karnemelk
T: 2 boterhammen huzarensalade
D: spruitjes met bacon, beefburger met gebakken uien
T: rozemarijntoastjes met brie, 2 glazen witte wijn, kwark met vanilleyoghurt

En kids is inderdaad een vreselijk woord! Al hebben wij ook wel wat tenenkrommende gewoontes vrees ik. Zo noem ik mijn meneer (2 m lang, 1 m breed) vaak popje. En hij mij (tegenover vrienden ofzo) de baas. "Komen jullie eten zondag?" "Even aan de baas vragen." :@ :')
pi_102911394
Och Progje, wat een vreselijk nieuws. Veel sterkte voor jou en je man! :*
pi_102911422
En geconcoleerd, progje. Veel sterkte de komende tijd voor jou en je man.
pi_102911474
En Perruche, wat voor huisje is het? Linkje? Spannend!

Lijstje:

O: havermoutpap met een klein beetje stroop
T: plakje ontbijtkoek
L: dubbele volkoren boterham met chorizo-achtig beleg
T: boterham appelstroop
S: bootcamp!
D: geen verrassing voor mij *O*
T: yoghurtje
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:55:33 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102911485
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:52 schreef Laureline het volgende:

En kids is inderdaad een vreselijk woord! Al hebben wij ook wel wat tenenkrommende gewoontes vrees ik. Zo noem ik mijn meneer (2 m lang, 1 m breed) vaak popje. En hij mij (tegenover vrienden ofzo) de baas. "Komen jullie eten zondag?" "Even aan de baas vragen." :@ :')
Dat laatste doet mijn man ook. En als ik zeg dat ik dat haat is dat nog een understatement.
pi_102911572
Het kan nog erger: een vriend van mij noemde zichzèlf altijd De Baas. En toen zijn vrouw zwanger was had hij een nachtmerrie dat hun kindje als eerste woordje zou zeggen: Baas! :'(
pi_102911573
Okee, tijd voor een lijstje dan...
O: volle yoghurt met havermout
T: koffie met melk, 1 snee Allinson met smeerkaas
L: 2 sneetjes van hetzelfde
T: misschien een stukje gebak, we hebben een jarige, even kijken wat het is klein stukje appeltaart
T: banaan, bij geen gebak nog een snee brood
D: lasagne, met dank aan Perruche :) iig met veel groente
T: iets kleins, glaasje wijn

[ Bericht 6% gewijzigd door Mini. op 10-10-2011 16:15:06 ]
Everything has changed
pi_102911644
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:52 schreef Laureline het volgende:
Lijstje gisteren:
O: appel met yoghurt, mandarijn, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: boterham pindakaas, boterham salami, karnemelk
T: 2 boterhammen huzarensalade
D: spruitjes met bacon, beefburger met gebakken uien
T: rozemarijntoastjes met brie, 2 glazen witte wijn, kwark met vanilleyoghurt

Ha, dat kreeg ik vroeger mee naar school als we bij mijn vader waren en hij de boterhammen smeerde :9

Het vriendje van een vriendin verstuurt sms-jes met als afzender: "je mannetje" :N
pi_102911655
Hm anna ik post het wel mocht het iets worden! Anders krijg ik jompels voor niets ;)

lekker geluncht :9 zalm met aardappelgratin en prei :~
pi_102911660
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:01 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ha, dat kreeg ik vroeger mee naar school als we bij mijn vader waren en hij de boterhammen smeerde :9

Het vriendje van een vriendin verstuurt sms-jes met als afzender: "je mannetje" :N
Huuuuuu.
pi_102911737
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:01 schreef anna82 het volgende:

[..]

Brrrrrrrrrrrrrrr.
pi_102911760
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:58 schreef Laureline het volgende:
Het kan nog erger: een vriend van mij noemde zichzèlf altijd De Baas. En toen zijn vrouw zwanger was had hij een nachtmerrie dat hun kindje als eerste woordje zou zeggen: Baas! :'(
Zo leer je het wel af. :D
Het doet mij meteen denken aan de Baron van Bassie en Adriaan, om een of andere reden.

Wij hebben volgens mij niet echt van die woordjes, alleen bijnamen voor elkaar.
Everything has changed
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:08:28 #103
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102911831
Gecondoleerd Progje, sterkte....

M_M, dat is goed nieuws!

Lijst:
O/L: boterham banaan, boterham shoarmarollade, beschuit kaas, beker melk
B: 2 uur wandelen
T's: gekookt ei, boterham rollade, appel, wortel, blokje choco, mandarijntje, peer
D: zuurkoolstamppot met spekjes, tartaar
T;s: 150 kwark/150 vla, bakje popcorn
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_102911984
Laat ik eens een lijstje doen.
Gisteren:
O: gekookt eitje, 1x geroosterd brood met filet A. en ui
L: salade met geitenkaas, paprika, ui en komkommer en een plak gewone kaas met 2x geroosterd brood
T: volle kwark met citroensap, zoetstof en aardbeien.
S: hardlopen
T: wodka, chips
D: gehaktbrood., puree, rode kool was een kliekje en bleek te weinig dus:
D2: beetje gekookte lasagnebladeren (in stukjes gebroken.) met saus van ui, spekjes en room.

Vandaag:
O: gekookt eitje, 2 rozemarijncrackers met gerookte kipfilet
L: kliekje spekjespasta
S: hardlopen
T: wodka, chips
D: Geen idee nog. Moet boodschappen doen.

pi_102912276
Murgh ik zie mijn hoop op een leuk huisje verdampen aangezien ik niet genoeg verdien ;(
pi_102912301
quote:
Wanneer je echter ’s ochtends als eerste vlees in je mond stopt, dan stimuleer je daarmee de aanmaak van de juiste ‘stofjes’ (neurotransmitters) in je hersenen. De neurotransmitters die worden aangemaakt helpen je beter omgaan met stress, geven je meer energie, etc. Tegelijkertijd zorgt het eiwitrijke ontbijt voor een boost van je stofwisseling. Wetenschap heeft aangetoond dat wanneer mensen meer vanhetgeen ze dagelijks eten naar hun ontbijt verschuiven, hun lichaamssamenstelling verbeterd (vet vermindert).
Wat je ’s ochtends als eerste in je mond stopt bepaalt de verbranding gedurende de dag.
Bijzonder wel!
Moet er even niet aan denken met vlees te beginnen maar met gebakken ei oid moetv wel lukken.
pi_102912348
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:22 schreef Perruche het volgende:
Murgh ik zie mijn hoop op een leuk huisje verdampen aangezien ik niet genoeg verdien ;(
je verdiende toch juist teveel :?
pi_102912385
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bijzonder wel!
Moet er even niet aan denken met vlees te beginnen maar met gebakken ei oid moetv wel lukken.
Ontbijten als een keizer, lunchen als een koning en dineren als een bedelaar

da's toch al zo oud als de weg naar Kralingen :?
pi_102912422
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:26 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ontbijten als een keizer, lunchen als een koning en dineren als een bedelaar

da's toch al zo oud als de weg naar Kralingen :?
_O- voor mij niet ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:31:18 #110
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102912572
quote:
Noeees -O- :*

Ik dacht dat jij wel redelijk in de liquide middelen zat o.O Maar zal wel aan A'dam liggen... Ies doer. ><
pi_102912587
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

je verdiende toch juist teveel :?
Teveel voor sociale huur te weinig voor private sector of koop en nu blijkt ook te weinig voor de tussenoplossing :P

De eis bij de corporatie is 4x de kale huur verdienen :')
pi_102912604
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Noeees -O- :*

Ik dacht dat jij wel redelijk in de liquide middelen zat o.O Maar zal wel aan A'dam liggen... Ies doer. ><
Ja dat zou je denken _O- maar in amsterdam moet je zowat een sjeik zijn geloof ik :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:33:00 #113
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102912628
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef Perruche het volgende:

[..]

Teveel voor sociale huur te weinig voor private sector of koop en nu blijkt ook te weinig voor de tussenoplossing :P

Netto? Vind het eigenlijk niet zo gek. Wat je voor wonen mag uitgeven is ongeveer gelijk aan een derde van je maandelijks inkomen. Tel je bij de huur kosten van energie, belastingen en onderhoud op, dan zit je wel op een derde van je inkomen.
pi_102912654
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Netto?
Ook bruto kom ik er niet aan :) en krijg geen dingen als vakantiegeld of 13e maand...
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:34:55 #115
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102912679
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:33 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ook bruto kom ik er niet aan :) en krijg geen dingen als vakantiegeld of 13e maand...
Dat is voor mij de reden dat ik dus NIET in een grote stad of zelfs in Nederland woon. Ik wil een beetje ruimte in huis en kan dat in Nederland dus niet betalen. Het is helaas of, of...
pi_102912699
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat is voor mij de reden dat ik dus NIET in een grote stad of zelfs in Nederland woon. Ik wil een beetje ruimte in huis en kan dat in Nederland dus niet betalen. Het is helaas of, of...
Kan wel moeilijk gaan doen maar ik woon nu hier en om mezelf & vriendje zomaar een andere locatie te gaan wonen kan ook niet 1,2,3. Maar in principe heb je gelijk, zelfs in eindhoven is het al een stuk makkelijker.
pi_102912779
1337
pi_102912787
Stomme pc die blijft hangen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:38:35 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102912789
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:38 schreef Ewelina het volgende:
1337
Bijna.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102912792
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat zie je zo vaak hè, terwijl wij daar ook echt niet aan komen. Ik snap die regel niet zo goed. Dan gaat er maar een groter deel van je inkomen naar huur, moet je toch zelf weten?

-edit- Zeker bij de prijzen die zij dan vragen. Wij betalen in Utrecht ongeveer 1000 euro per maand aan kale huur, wie verdient dat nou 4 keer netto... Zelfs met zijn tweeën komen we daar niet aan. Maar er is ook niemand die 3000 euro per maand uitgeeft aan andere dingen, dus wat maakt het uit?
Everything has changed
pi_102912808
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bijna.
quote:
8s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:38 schreef Ewelina het volgende:
Stomme pc die blijft hangen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:39:24 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102912815
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:35 schreef Perruche het volgende:

[..]

Kan wel moeilijk gaan doen maar ik woon nu hier en om mezelf & vriendje zomaar een andere locatie te gaan wonen kan ook niet 1,2,3. Maar in principe heb je gelijk, zelfs in eindhoven is het al een stuk makkelijker.
Ik weet niet wat lastiger is om eerlijk te zijn. Wij hebben gekozen voor verhuizen en wonen inderdaad wel ver van ons werk af. wat ook zo zijn voordelen heeft trouwens.
Alleen een goed theater op minder dan een half uur rijden en een sushirestaurant in de buurt, dat zijn wel zaken die ik mis.
pi_102912926
Ik zou best willen verhuizen maar dan moet vriendje eerst werk vinden. Ook buitenland zou ik niet erg vinden overigens, maar liever wil ik terug naar brabant :P

Veel woon/werk reistijd zou ik overigens niet fijn vinden...
pi_102912953
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:38 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat zie je zo vaak hè, terwijl wij daar ook echt niet aan komen. Ik snap die regel niet zo goed. Dan gaat er maar een groter deel van je inkomen naar huur, moet je toch zelf weten?

-edit- Zeker bij de prijzen die zij dan vragen. Wij betalen in Utrecht ongeveer 1000 euro per maand aan kale huur, wie verdient dat nou 4 keer netto... Zelfs met zijn tweeën komen we daar niet aan. Maar er is ook niemand die 3000 euro per maand uitgeeft aan andere dingen, dus wat maakt het uit?
Voor deze woning moet je dan 3500 per maand in je eentje verdienen. Vind ik nogal wat... denk dat als je dat verdiend je misschien wel een ander soort huis gaat nemen, een koophuis bijvoorbeeld?

edit; kweetniet of als mijn vriendje zich met mij inschrijft, we dan misschien het wel kunnen huren. Daar zullen ze ook wel een of andere eis voor hebben :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:43:37 #125
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102912963
Waarom gaan jullie eigenlijk niet naar Spanje? Zijn jouw diploma's daar geldig?
pi_102912984
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:43 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom gaan jullie eigenlijk niet naar Spanje? Zijn jouw diploma's daar geldig?
Omdat daar geen werk is. De crisis slaat daar 100x zo hard toe als hier.
Zelf zou ik nog wel gaan maar bijv. al vriendjes vrienden zijn werkloos of een of ander gaar baantje, behalve 1 die werkt ergens op een canarisch eiland, maar die heeft een vast contfact al 10 jaar.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:44:41 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102912999
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:44 schreef Perruche het volgende:

[..]

Omdat daar geen werk is. De crisis slaat daar 100x zo hard toe als hier.
Dat is waar ja.
pi_102913008
Een hoop geld idd, dat verdienen wij samen nog niet eens. Dat er een bepaald bedrag boven de huur verdiend moet worden om de andere lasten te kunnen blijven betalen, dát snap ik wel. Maar 4 keer meer is gewoon een rare door een pennelikker bedachte regel.
pi_102913031
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:44 schreef MarMar het volgende:
Een hoop geld idd, dat verdienen wij samen nog niet eens. Dat er een bepaald bedrag boven de huur verdiend moet worden om de andere lasten te kunnen blijven betalen, dát snap ik wel. Maar 4 keer meer is gewoon een rare door een pennelikker bedachte regel.
Maar ja hier vind je die mensen wel...
pi_102913075
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:43 schreef Perruche het volgende:

[..]

Voor deze woning moet je dan 3500 per maand in je eentje verdienen. Vind ik nogal wat... denk dat als je dat verdiend je misschien wel een ander soort huis gaat nemen, een koophuis bijvoorbeeld?

edit; kweetniet of als mijn vriendje zich met mij inschrijft, we dan misschien het wel kunnen huren. Daar zullen ze ook wel een of andere eis voor hebben :')
Ja inderdaad, of je moet net zo iemand zijn die echt een reden heeft om te blijven huren omdat je bijv. over een paar jaar weer heel ergens anders kan gaan werken (zoals ik :+). Maar op een of andere manier vinden ze er toch mensen voor.

Bij ons waren de eisen inderdaad verschillend voor 1- of voor 2-verdieners.
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:44 schreef MarMar het volgende:
Inderdaad, zeker bij zulke hoge huurprijzen. Je eten wordt niet ineens dubbel zo duur als je huis 1000 i.p.v. 500 euro per maand kost.
Everything has changed
pi_102913076
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:43 schreef Perruche het volgende:

[..]

In je eentje 3500 netto? :o
pi_102913142
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:46 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

In je eentje 3500 netto? :o
Nee, bruto. Volgens de infobrief mag je partner's inkomen 40% meetellen maar dan moet je wel of een samenlevingscontract hebben of al een tijd samenwonen.
pi_102913143
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:46 schreef Mini. het volgende:
Inderdaad, zeker bij zulke hoge huurprijzen. Je eten wordt niet ineens dubbel zo duur als je huis 1000 i.p.v. 500 euro per maand kost.
Nee, maar vaak is de levensstijl van mensen wel anders. Ik denk dat het daardoor komt. Weet niet of dat echt zo is, maar dat is de enige verklaring die ik kan bedenken. Door die levensstijl geven zij dan, naast de huur, sowieso al een stuk meer uit.

(en uiteraard kun je dan bezuinigen, maar ik vermoed dat men dat als verklaring heeft)
pi_102913162
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:48 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee, bruto. Volgens de infobrief mag je partner's inkomen 40% meetellen maar dan moet je wel of een samenlevingscontract hebben of al een tijd samenwonen.
Ah, ok. Bruto. Dan valt het nog een beetje mee.
pi_102913197
Maar ja ik zou er met vriendje gaan wonen, en ik kan prima 500 huur betalen (incl gwl enzo) en hij de andere helft, ook 500. Maar aangezien we niet al een samenlevingscontract hebben kan dat dus niet :')
pi_102913296
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

Maar ja hier vind je die mensen wel...
Maar die mensen zouden toch veel eerder kiezen voor een koophuis? Denk ik dan. Dat is netto vaak goedkoper + goede investering. Tenzij je al weet dat je minder dan 5 jaar ergens blijft wonen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102913358
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:50 schreef Perruche het volgende:
Maar ja ik zou er met vriendje gaan wonen, en ik kan prima 500 huur betalen (incl gwl enzo) en hij de andere helft, ook 500. Maar aangezien we niet al een samenlevingscontract hebben kan dat dus niet :')
En hoe lang wonen jullie samen?
pi_102913424
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:48 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nee, maar vaak is de levensstijl van mensen wel anders. Ik denk dat het daardoor komt. Weet niet of dat echt zo is, maar dat is de enige verklaring die ik kan bedenken. Door die levensstijl geven zij dan, naast de huur, sowieso al een stuk meer uit.

(en uiteraard kun je dan bezuinigen, maar ik vermoed dat men dat als verklaring heeft)
Dat zal het wel zijn ja, maar in onze situatie klopt er echt niks van en zo kom je dus niet in aanmerking voor heel veel woningen die je prima zou kunnen betalen. Maar ja, ze vinden toch altijd wel een huurder dus wat maakt het hun uit als wij er jarenlang niet tussen komen.

Zelfde trouwens als met die bemiddelingskosten die veel huurmakelaars vragen, mag niet eens maar ze vinden toch altijd wel iemand die gek genoeg is om het te betalen. Er wordt zo misbruik gemaakt van mensen die een huurwoning zoeken...

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Maar die mensen zouden toch veel eerder kiezen voor een koophuis? Denk ik dan. Dat is netto vaak goedkoper + goede investering. Tenzij je al weet dat je minder dan 5 jaar ergens blijft wonen.
Je moet wel een hypotheek krijgen, en enigszins erop kunnen rekenen dat je over 5 jaar nog dezelfde baan hebt of in dezelfde regio iets kunt/wilt vinden, en nog bij dezelfde partner bent... Op onze leeftijd kunnen er genoeg redenen zijn om nog niet te gaan kopen.

Hmm, beetje lange post... *stapt van stokpaardje af*
Everything has changed
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:02:38 #139
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102913610
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Is dat zo met de dalende huizenprijs en mogelijk tijdgebrek om de boel te onderhouden? Ik heb nadat ik op kamers woonde altijd in koophuizen gewoond, maar ik denk dat ik nu toch echt voor huur zou kiezen.
pi_102913682
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:50 schreef Perruche het volgende:
Samenlevingscontract heb je zo opgesteld, kost je ¤ 300,00. Maar wel suck zeg! En van de gekken toch ook, je hebt een leuke baan en dan is het gewoon niet mogelijk om een fatsoenlijk huis te vinden...

Ik ben wel erg blij dat wij, in de crisis, toen de hypotheekregels nog niet aangescherpt waren, een huisje hebben gekocht. Alleen vraag ik me af of we er ooit nog vanaf komen :P Zonder gigantisch veel verlies.

En in restrospectief was ik gaan huren. Veel vrijheid, geen gedoe met restschuld en met een aflossingsvrije hypotheek is van een investering ook niet echt sprake.
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:08:52 #141
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102913793
Wij hebben dan ook geen afslossingsvrije hypotheek. Helaas wel een gedeelte beleggingshypotheek, waardoor we straks minimaal ¤ 25.000 per jaar te kort komen. Resultaat: we moeten nu 250 per maand extra wegleggen om de hypotheek over een aantal jaren versneld af te kunnen kopen.
pi_102914160
ook niet leuk per.. :( wij hebben trouwens ook samenlevingscontract hoor.

Net de verzekering gebeld. De katten zijn zooo blij met ons dat ze vannacht saampjes de gordijnen hebben vernield. Ik ben netjes de verzekering, voordat ik vanalles opzoek op internet. zegt ze doodleuk:
Ja als een zwerfkat het had gedaan hadden we het vergoed, maar het betreft je eigen kat, dus helaas.

-O-

Ik zeg: Nou dan had ik beter kunnen zeggen dat het een zwerfkat betreft he? Dat betekend dus eigenlijk, dat als ik 1 woordje had gelogen, dat ik het wel vergoed kreeg?

Zegt ze: Ja eigenlijk wel ja... }:| :X Stomme verzekering, we hadden hem juist voor vernielingen...
Voortaan beter de voorwaarden lezen dus..
~ Bonito La Risa ~
pi_102914214
@Per:Kan je niet zeggen dat je al X jaar samenwoont ofzo :? En nee je hebt geen samenlevingscontract. Gaat hun toch niks aan allemaal :')

In het kader van aaaarrrrggh: Ik wil mijn aandelen verkopen van mijn oude werkgever en ik heb ooit een lelijk papiertje gehad waarop staat hoeveel aandelen ik gekocht heb etc. En dat lelijke papiertje is natuurlijk onvindbaar atm :') Ik kan zo voor je uittekenen hoe dat pokkeding eruitziet, maar vinden ho maar. En zonder dat ding geen centjes -O-

@Tink: Wij hebben geen beleggingscomponent in onze hypotheek, maar wel een hypotheek zonder NHG, ik zie het echt nog wel gebeuren dat ik een giga rente onder mijn neus geschoven krijg van de bank als ik moet verlengen :X En als ik dan over wil sluiten met NHG, dan mag je nieuwe hypo max taxatiewaarde+4%zijn.

En dan ga ik er vanuit dat de woningen in prijs gedaald zijn = gat tussen huidige hypotheek en waarde van de woning. Zodra als manlief afgestudeerd is, dan mogen we gaan sparen :')
pi_102914286
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:57 schreef Mini. het volgende:

[..]

Je moet wel een hypotheek krijgen, en enigszins erop kunnen rekenen dat je over 5 jaar nog dezelfde baan hebt of in dezelfde regio iets kunt/wilt vinden, en nog bij dezelfde partner bent... Op onze leeftijd kunnen er genoeg redenen zijn om nog niet te gaan kopen.

Hmm, beetje lange post... *stapt van stokpaardje af*
Ja dat is waar. Al lijkt het me niet zo'n groot probleem om een hypotheek te krijgen als je bruto rond de 4000 euro zit (wat ze toch willen als je een de huur rond de 1000 ligt en afhankelijk van de hoogte van de hypotheek, uiteraard).

En Tink, het is misschien wel anders geworden met de dalende huizenprijzen. Een huur van 1000 euro vind ik persoonlijk meer 'weggegooid' geld dan een huis dat wellicht wat in waarde daalt op lange termijn. Maar ik heb makkelijk praten, wij hebben direct een huis kunnen kopen waar we de komende 30 jaar mee vooruit kunnen :P (mits we niet uit elkaar gaan of naar het buitenland zouden vertrekken, maar dat zijn beide niet heel waarschijnlijke scenario's - lees: is niet meegenomen in de beslissing).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:26:14 #145
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102914290
Wij moeten in 2012 verlengen, en ik ben nu al 2 jaar bezig met het kiezen van het juiste moment om de rente vast te leggen. Iedere maand dat ik eerder vastleg komt er 0.1% bij. Maar de rente is nu (nog) laag. Lastig hoor.
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:28:56 #146
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102914389
Even heel iets anders: sinds een dag of 3 slik ik een nieuwe pil (3-fasen deze keer) en ik voel me nu alsof ik ongesteld moet worden (lees viezig, hongerig en trek in koolhydraten) terwijl ik aan het begin van de cyclus zit. Volgens mij wordt dit geen blijvertje :')
pi_102914463
Ai, al die huizenverhalen! Ik wil kopen en dan wonen met mn Mr!

De Baas dat is voor mij de patient die de hele tijd vroeg wanneer de baas (zn vrouw) vroeg om m uit te laten :')
pi_102914607
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Al lijkt het me niet zo'n groot probleem om een hypotheek te krijgen als je bruto rond de 4000 euro zit (wat ze toch willen als je een de huur rond de 1000 ligt en afhankelijk van de hoogte van de hypotheek, uiteraard).
Voor de meeste mensen is dat wel zo ja. :)
Wij zitten helaas net allebei in een situatie die lastig is qua hypotheek (ik contracten voor bepaalde tijd, hij wisselende inkomsten), dus ik denk dat wij voorlopig nog wel aan het huren zijn... :') Ach ja, ik denk maar niet aan hoeveel geld we elke maand weggooien.
Everything has changed
pi_102914665
Een gezinswoning huren in je eentje is ook ondoenlijk via sociale woningbouw, want tja, er zijn genoeg gezinnen die een woning willen. Ik was al 3-4 jaar voor woningen aan het kijken tot ik mijn huidige tegenkwam. Hij voldoet wel aan al mijn wensen, op eentje na, het is niet vrijstaand :+

(maar wel 3 ruime slaapkamers, vaste trap naar zolder, gesloten keuken, tuin op het zuiden, in mijn dorp, parkeren voor de deur, supermarkt dichtbij, dicht bij autoweg, dicht bij mijn ouders, wc boven en beneden en een bad. Waar ik niet languit in kan, maar dat komt wel als ik een nieuwe badkamer koop :Y) ).

Ik ben overigens al gewend aan de buurgeluiden, heb al weken mijn oordoppen niet in hoeven te doen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_102914805
Waarom is de huizenprijs ook zo gigantisch gestegen in 15jr tijd? Is gewoon meer dan het dubbele! :o
pi_102914827
Kopen in Amsterdam is voorlopig voor mij een utopie. :P
pi_102914841
ik weet dat mijn ouderlijk huis 20 jaar geleden 90.000 gulden was en nu 3 ton, dat is zesdubbel zo ongeveer.
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:42:43 #153
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102914846
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:42 schreef Ewelina het volgende:
Niet alleen voor jou hoor.
pi_102914856
Mensen die in de jaren '80 een huis hebben gekocht hebben enorme mazzel. Ik ken iemand die toen een huis voor 80.000 gulden heeft gekocht en het twee jaar geleden voor 500.000 euro heeft kunnen verkopen..
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_102914874
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:42 schreef Ewelina het volgende:
Misschien in de banne?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_102914879
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Niet alleen voor jou hoor.
Ik heb er meer vooruitzicht op dan een hoop anderen. :P
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:44:04 #157
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102914890
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:43 schreef Goodbye het volgende:
Mensen die in de jaren '80 een huis hebben gekocht hebben enorme mazzel. Ik ken iemand die toen een huis voor 80.000 gulden heeft gekocht en het twee jaar geleden voor 500.000 euro heeft kunnen verkopen..
Is niet altijd zo. De eengezinswoniing van mijn vader hebben we een aantal jaar geleden ook gewoon verkocht voor 1,5 ton.
pi_102914893
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:43 schreef Goodbye het volgende:
Bij mijn schoonouders zelfde ja :9~
~ Bonito La Risa ~
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:44:24 #159
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102914905
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nou, dat is fijn.
pi_102914918
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is niet altijd zo. De eengezinswoniing van mijn vader hebben we een aantal jaar geleden ook gewoon verkocht voor 1,5 ton.
True, het was ook een stukje locatie.
pi_102914924
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hè?
pi_102914925
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nou, dat is fijn.
Tenzij ze de studieschuld nee gaan tellen. :')
pi_102914940
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:45 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Hè?
Ik ga er wel vanuit dat ik later meer ga verdienen. :P
pi_102915020
Hinderlijke bloemverkopende zwervers en patiopissers, zijn voor mij al reden genoeg om niet in A'dam te willen wonen :P
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:48:24 #165
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102915031
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat uitgangspunt hebben veel mensen die een studie doen. Eerst maar eens een goede baan vinden.
pi_102915132
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat uitgangspunt hebben veel mensen die een studie doen. Eerst maar eens een goede baan vinden.
^^

Niet alleen in dit topic (maar ook in mijn omgeving) merk ik dat dat nog niet zo makkelijk is!
pi_102915165
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Tip: ga niet de wetenschap in. :P
Of leg je er gewoon bij neer dat je een hele leuke uitdagende baan hebt maar voorlopig geen eigen huis. :)
Everything has changed
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:59:27 #168
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102915377
Aaargh wéér sleutel kwijt! :( Sinds wanneer eet mijn huis sleutels :') Normaal ben ik ze nooit kwijt en nu al twee in een paar weken :{ Ik leende nu de sleutel die de mamma van vriendje in bewaring had :')

En ik moet eten halen want ik heb geen brood in huis en honger oO< Bwoh. }:|
pi_102915399
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:55 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En hoe lang wonen jullie samen?
onofficieel, een jaar. Officieel; niet :P
pi_102915554
Oh en ewelina: ik zit boven modaal en ben net begonnen maar zo makkelijk is het niet :) ookal ben ik op papier de perfecte huurder/koper :P

Heb net vriendje geemaild dat ik wil verhuizen :')
pi_102915577
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:51 schreef Goodbye het volgende:

[..]

^^

Niet alleen in dit topic (maar ook in mijn omgeving) merk ik dat dat nog niet zo makkelijk is!
Ik kan doorgroeien binnen dit bedrijf. ;)
pi_102915621
ik heb mijn aandelenformulier gevonden w/

Ik was gewoon bijna 6 maanden op zoek naar het ding, maar eindelijk ik heb 'm :')
pi_102915662
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:05 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik kan doorgroeien binnen dit bedrijf. ;)
Dan nog. a) eerst maar eens zien dat het kan en dat je dat wel wil :P en B) maar eens kijken of je dan wel genoeg verdiend.

Klinkt lullig hoor, maar ik zit nu niet echt in een arme branche maar veer mensen kunnen geen fatsoenlijk huis betalen, of ze hebben geluk gehad. Ik ga zekers verhuizen mocht ik ergens anders een baan vinden :D
pi_102915699
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:06 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb mijn aandelenformulier gevonden w/

Ik was gewoon bijna 6 maanden op zoek naar het ding, maar eindelijk ik heb 'm :')
Oehoe lekker cahsen? :9

Ben welk benieuwd welk aandeel, kan ik je wel vertellen wanneer je het moet verkopen volgens de analisten ;)
pi_102915744
Van B) weet ik het zeker. :P A) dat het kan: ja. Of ik het wil is nog onbekend, maar ik vind het wel een leuke branche.
pi_102915852
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:10 schreef Ewelina het volgende:
Van B) weet ik het zeker. :P A) dat het kan: ja. Of ik het wil is nog onbekend, maar ik vind het wel een leuke branche.
Wat voor werk doe je? Als je er binnen korte tijd >4000 bruto mee kan verdienen wil ik misschien wel overstappen.

Trouwens, huizen kopen in Amsterdam is, zoals Vizor laatst liet zien, prima te doen in je eentje :)
pi_102915905
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dan nog. a) eerst maar eens zien dat het kan en dat je dat wel wil :P en B) maar eens kijken of je dan wel genoeg verdiend.

Klinkt lullig hoor, maar ik zit nu niet echt in een arme branche maar veer mensen kunnen geen fatsoenlijk huis betalen, of ze hebben geluk gehad. Ik ga zekers verhuizen mocht ik ergens anders een baan vinden :D
Noes! Met wie moet ik dan Bootcampen?!

Iets heel anders: ik sta stom op al onze vakantiefoto's. Vriendje heeft alleen maar candid camera foto's van mij gemaakt, dus of er zit een glas wijn voor mijn hoofd, of een hap eten, of je ziet uberhaupt maar een half hoofd :( /klein menselijk leed
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:17:55 #178
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102915988
De 3500 - 4000 brutogrens is inderdaad een lastige. Ik circkel er ook omheen (nog steeds ja }:| , lang leve het krijgen van kinderen, carriereonderbrekingen en wat al niet meer). Aan de andere kant, laatst kon ik ergens ¤ 6000 per maand verdienen, maar ik had geen goed gevoel bij de functie en het bedrijf en dus toch maar niet gedaan. Soms baal ik er wel van, maar ik geloof werkelijk niet dat ik daar gelukkig was geworden.
pi_102916119
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:15 schreef anna82 het volgende:

[..]

Noes! Met wie moet ik dan Bootcampen?!

Iets heel anders: ik sta stom op al onze vakantiefoto's. Vriendje heeft alleen maar candid camera foto's van mij gemaakt, dus of er zit een glas wijn voor mijn hoofd, of een hap eten, of je ziet uberhaupt maar een half hoofd :( /klein menselijk leed
Ha zo'n vaart zal het niet lopen he :P

En ikn ben er zeker van dat het met jouw foto's wel meevalt ;)
pi_102916136
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:17 schreef Tinkepink het volgende:
De 3500 - 4000 brutogrens is inderdaad een lastige. Ik circkel er ook omheen (nog steeds ja }:| , lang leve het krijgen van kinderen, carriereonderbrekingen en wat al niet meer). Aan de andere kant, laatst kon ik ergens ¤ 6000 per maand verdienen, maar ik had geen goed gevoel bij de functie en het bedrijf en dus toch maar niet gedaan. Soms baal ik er wel van, maar ik geloof werkelijk niet dat ik daar gelukkig was geworden.
Wat dat de Direktorin functie? Daar had ik je al even niet meer over gehoord. Jammer dat het niets geworden is, het klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt.
pi_102916225
Je kan wel bakken vol met geld verdienen maar als je gillend gek wordt van het werk dat je doet, dan is het af en toe verstandig om genoegen te nemen met minder :P

Ik vind het juist zo fijn aan mijn werk dat ik geen plafond heb, dat gejengel met loonschalen en wachten tot iemand het goed vindt dat jij meer geld gaat verdienen. Ben blij dat ik dat niet meer heb >:O
pi_102916241
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:17 schreef Tinkepink het volgende:
Kan me voorstellen dat het bedrag heel lekker klinkt en dat je dan soms een gevoel van spijt hebt. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat je de juiste keuze hebt gemaakt als je geen goed gevoel bij de functie en het bedrijf had.

Dan verdien je ¤6000 maar iedere dag ga je met rotgevoel naar je werk. En dat rotgevoel neem je ook mee naar huis. Als je bedenkt hoe lang je op je werk zit, dan moet je niet ergens werken waar het niet goed voelt (als je de keus hebt). Dan word je alleen maar ongelukkiger en ongelukkiger.
pi_102916252
Telt onregelmatighege ook bij loon? Dat scheelt misschien ook weer wat.
3 kamerwoning met zn tweetjes zou wel fijn zijn!
pi_102916272
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:25 schreef _aurum_ het volgende:
Je kan wel bakken vol met geld verdienen maar als je gillend gek wordt van het werk dat je doet, dan is het af en toe verstandig om genoegen te nemen met minder :P

Ik vind het juist zo fijn aan mijn werk dat ik geen plafond heb, dat gejengel met loonschalen en wachten tot iemand het goed vindt dat jij meer geld gaat verdienen. Ben blij dat ik dat niet meer heb >:O
Dat komt door die targets enzo?

Bij ons is het ook prima geregeld, vind ik. Als ik het goed doe, weet ik zeker dat ik er geld bij krijg. En om een slechte beoordeling te krijgen, moet je het ook echt verdomd slecht doen :P
pi_102916291
Over de huizentroubles; jullie hoeven ten minste niet te hospiteren voor je huis! :+ Ik moet binnenkort weer opzoek naar een nieuwe kamer in een studentenhuis omdat mijn kamer nu tijdelijk is. Zo geen zin in, weer overal langs om mensen er van te overtuigen hoe leuk je wel niet bent. :') Yuk.
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:32:12 #186
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102916454
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:22 schreef anna82 het volgende:

[..]

Wat dat de Direktorin functie? Daar had ik je al even niet meer over gehoord. Jammer dat het niets geworden is, het klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt.
Neu. De Direktorinfunctie zijn we nog over in gesprek. We hebben de functie iets aangepast omdat het profiel op deze wijze beter mij past. Aanbod verwacht ik binnen 3 weken.
pi_102916498
Vreselijk, dat hospiteren. Ik werd het ook nooit.
pi_102916742
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vreselijk, dat hospiteren. Ik werd het ook nooit.
Same here...

Stedentripjes uitzoeken is leuk. O+ Misschien kan ik voorlopig wel helemaal geen vrij krijgen, maar het plannen op zich is ook al leuk. :P
Everything has changed
pi_102916810
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat komt door die targets enzo?

Bij ons is het ook prima geregeld, vind ik. Als ik het goed doe, weet ik zeker dat ik er geld bij krijg. En om een slechte beoordeling te krijgen, moet je het ook echt verdomd slecht doen :P
uhuh en als ik over mijn target ga dan krijg je ook nog winstverdubbelaars etc. (Maar je moet ook echt je best doen en veeel mazzel hebben om over je target heen te gaan :Y )
pi_102916953
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Neu. De Direktorinfunctie zijn we nog over in gesprek. We hebben de functie iets aangepast omdat het profiel op deze wijze beter mij past. Aanbod verwacht ik binnen 3 weken.
Ben benieuwd!
pi_102917310
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:26 schreef Lago het volgende:
Over de huizentroubles; jullie hoeven ten minste niet te hospiteren voor je huis! :+ Ik moet binnenkort weer opzoek naar een nieuwe kamer in een studentenhuis omdat mijn kamer nu tijdelijk is. Zo geen zin in, weer overal langs om mensen er van te overtuigen hoe leuk je wel niet bent. :') Yuk.
Bij wat lui slijmen is minder erg dan zo'n grote financiële verplichting aan te gaan :P :D

Mooie foto's Anna! :Y
Wist heul niet dat jij ook zo bedreven was met een fototoestel :D
pi_102917609
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:56 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Bij wat lui slijmen is minder erg dan zo'n grote financiële verplichting aan te gaan :P :D

Hospiteren is wel wat vervelender dan bij wat mensen slijmen. Zij gaan gewoon even met een paar mensen bepalen of jij een leuk genoeg persoon bent. :+
Gaat puur om de eerste indruk natuurlijk, maar als je daar niet goed in bent is het echt niet leuk.
Everything has changed
pi_102917683
quote:

[..]

Thanks!

Ben ik ook niet, maar heb laatst een spiegelreflex camera zoveelste hands op de kop getikt! Snap geen hol van de instellingen trouwens :)
pi_102917763
quote:

[..]

Ik heb het toch niet over wat erger zou zijn. :+ Zo bedoelde ik het in ieder geval niet.
Een huis niet kunnen krijgen omdat ze debiele inkomenseisen hebben is natuurlijk ook naar.
pi_102917788
Hospiteren, dat heb ik nooit gedaan en ik denk er niet aan dat ik dat ooit had gemoeten/zou moeten doen. Ik ben namelijk niet 'leuk', en al helemaal niet op commando :')

Het uurtje 'college' was een half uurtje kennismaken op de kamer van de docent met een grote fiets in het midden geparkeerd :') _O-
Ja doei.
pi_102917927
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
Hospiteren, dat heb ik nooit gedaan en ik denk er niet aan dat ik dat ooit had gemoeten/zou moeten doen. Ik ben namelijk niet 'leuk', en al helemaal niet op commando :')

Het uurtje 'college' was een half uurtje kennismaken op de kamer van de docent met een grote fiets in het midden geparkeerd :') _O-
Ik heb het hiervoor ook nooit hoeven doen, ik heb een lieve grote zus die heel veel mensen kende en die altijd wel wat voor me regelde. O-) Maar nu ben ik verhuisd naar een nieuwe stad en kan dat niet meer. Dus nu moet ik het zelf gaan doen, ik ben benieuwd. :')

Klinkt trouwens als een gezellig college. :+
pi_102918268
Heb ik ook nooit gedaan, beter is via via :)
Worry is a misuse of imagination
pi_102918374
Ik heb daklozen 2 bakken druiven gegeven (vroegen ze om) en moest toen zelf een banaan kopen/eten omdat ik het anders een beetje raar vond dat ik wel fruit weggeef maar niet eet :+!
pi_102918588
O: regenboog muffin
L: salade 3 soorten van een saladebar. oa. komkommer+yoghurt, met blokjes geitenkaas, met zongedroogde tomaatjes, met rozijntjes en kool
T: paprika + zelfgemaakte griekse yoghurt dip en halve komkommer + zelfgemaakte hummus
D: ?
T: wijntjes of ik neem geen wijntjes
pi_102918739
Regenboogmuffin. O+ Had je die zelf gemaakt of ergens gekocht? Ik wil dat ook nog echt eens maken, die dingen zijn zo tof.

Mijn lijstje voor vandaag trouwens:
O) Havermout
L) Broodje seitan, paar wortels, appel
D) Restje curry met paneer van gister + rijst + bombay aloo
S) Pilates
T) Grapefruit

Ik had echt niks meer in huis en had daardoor pas heel laat geluncht, vandaar het weinige eten overdag.
pi_102919018
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:34 schreef Lago het volgende:
Regenboogmuffin. O+ Had je die zelf gemaakt of ergens gekocht? Ik wil dat ook nog echt eens maken, die dingen zijn zo tof.

Mijn lijstje voor vandaag trouwens:
O) Havermout
L) Broodje seitan, paar wortels, appel
D) Restje curry met paneer van gister + rijst + bombay aloo
S) Pilates
T) Grapefruit

Ik had echt niks meer in huis en had daardoor pas heel laat geluncht, vandaar het weinige eten overdag.
Zelf gemaakt :D
pi_102919078
:o

O: havermout
T: mandarijn
L: zalm, prei, aardappelgratin
T: dubbele bth pindakaas
T: peer
--- tot hier maar 1100 kcal? --
B: 2x20 minuten fietsen
S: bootcamp
D: iets lekkers :9
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:43:39 #203
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102919082
Hebbie een foto Prob?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:44:09 #204
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102919106
Zo! Vriendje's mams was redder in de nood, ik heb weer een sleutel! *) Met een giraffensleutelhanger 8-) En een reservesleutel :')

En nu kan ik een lijstje doen!
O: havermout met appel, wat bruine suiker en kaneel
L: twee sneetjes met twee haringen met uitjes (ik had hongerrr :') :D)
D: vissticks met courgette/ui/tomaat uit de oven
S: Zumba denk ik zo.
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:46:50 #205
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102919218
Fijn Maria..
Geen uilensleutelhanger? Dat is jammer :D
Lekker lijstje, nog wat kwark of fruit?
pi_102919266
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zo! Vriendje's mams was redder in de nood, ik heb weer een sleutel! *) Met een giraffensleutelhanger 8-) En een reservesleutel :')

En nu kan ik een lijstje doen!
O: havermout met appel, wat bruine suiker en kaneel
L: twee sneetjes met twee haringen met uitjes (ik had hongerrr :') :D)
D: vissticks met courgette/ui/tomaat uit de oven
S: Zumba denk ik zo.
Het lijkt me best wel weinig, vooral je D zonder carbs... Ik zou na het sporten nog wat pakken!
Everything has changed
pi_102919496
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Hebbie een foto Prob?
Ja! Op m'n telefoon, maar internet ligt er uit :?!
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:58:08 #208
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102919699
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:48 schreef Mini. het volgende:

[..]

Het lijkt me best wel weinig, vooral je D zonder carbs... Ik zou na het sporten nog wat pakken!
Ja ik kon dus geen boodschappen doen zonder sleutel _O- Dus mijn L was pas na 16.00 :o Misschien na zumba nog wat idd, maar vaak is het dan al zo laat... (lesje van 21.00-22.00 en loopt vaak uit)

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijn Maria..
Geen uilensleutelhanger? Dat is jammer :D
Lekker lijstje, nog wat kwark of fruit?
Haha nee, meteen gekocht bij de sleutelmaker, dus niet héél veel keus :+ Al is dit zo'n VIS-giraffe en die vind ik tof :D

Ik heb nog een banaan liggen, misschien neem ik die wel na het eten/na het sporten! Kwark ben ik weer vergeten _O-
pi_102919992
ohja lijst!

O: havermout
T: 3 mandarijntjes
L: 2 crackers met kaas en komkommer, karnemelk
T: beetje kwark met stukjes banaan
D: stamppot andijvie en een tartaar
T: peer
pi_102920015
Wow ik dacht dat ik later 2500 netto zou verdienen, 3000-3500 netto max :o

Oh jullie hebben het over bruto he? 3500 netto = 4500 bruto.

Oh.

Ik ging er wel van uit dat ik sowieso rond de 3000 netto zou zitten over 10 jaar. Nou ja..

Hmm.. 2000 netto = 3000 bruto
3000 netto = 4500 bruto
6000 bruto = 3600 netto

Oh ik moet dan 10.000 bruto verdienen voor 6000 netto :D Haha wow.

Oh Balkenende had dus volgens die norm 8000 netto. Het kan dus wel.

*)! Haha
pi_102920055
Ja Prob maak je borst maar nat :').
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:06:50 #212
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102920082
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:06 schreef Perruche het volgende:
Ik weet het ook allemaal niet meer, ik wil gewoon een baan en centjes verdienen :9
pi_102920131
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik weet het ook allemaal niet meer, ik wil gewoon een baan en centjes verdienen :9
Er zijn hordes mensen die leven van mijn salaris met een kleine familie. Kan misschien prima als je niet duur woont, 1x per jaar op vakantie en wellicht de 2e persoon een parttime baantje.

Maar toch vind ik het knap.
pi_102920159
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:06 schreef Perruche het volgende:
Ja in mijn hoofd is 2000-2500 op je rekening om te beginnen wel vrij normaal en dan na een paar jaar heb je 3500 op je rekening en als je heel hard werkt 6000 of zo.

Maar ik zou ook echt niet kunnen zeggen hoeveel een huis ongeveer kost (180-400.000?) en een auto (5000-100.000?)

Alles boven de 1000 euro is voor mij veel geld. Net als vroeger alles boven de 100 veel geld was :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:10:12 #215
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102920252
Woh da's wel een boel, Billy! :o

Ik ga maar weer eens een mooie brief schrijven >:O
pi_102920267
Ik ben wel een beetje jaloers op hele "saaie" kennissen van mij, die doen nooit wat en hebben ook niet zoveel vrienden, maar die hebben wel altijd heel veel tijd aan hun studie besteed en heel hard gewerkt zonder afleiding en verleidingen en zo.
1x in de maand een paar biertjes doen in de kroeg maar niet te lang en niet te laat en af en toe gezellig een filmpje kijken of eens in de tijd een weekendje weg met diezelfde maten.

Die zoeken ook geen verleidingen op, was ik maar zo'n gematigd persoon O+ Dan meen ik serieus, gewoon tevreden zijn lekker aan je toekomst werken, niet je hoofd op hol laten slaan O+!
pi_102920306
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:08 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja in mijn hoofd is 2000-2500 op je rekening om te beginnen wel vrij normaal en dan na een paar jaar heb je 3500 op je rekening en als je heel hard werkt 6000 of zo.

Maar ik zou ook echt niet kunnen zeggen hoeveel een huis ongeveer kost (180-400.000?) en een auto (5000-100.000?)

Alles boven de 1000 euro is voor mij veel geld. Net als vroeger alles boven de 100 veel geld was :')
Ja en dat gaan ook steeds naar boven. Hoe meer je hebt hoe meer je nodig hebt :P als student kan je prima leven met niets en dan werk je en is 1500 netto ineens weinig. Voor veel mensen is 2000 - 2500 bruto ook een mooi bedrag.
pi_102920332
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:10 schreef Probability het volgende:
Ik ben wel een beetje jaloers op hele "saaie" kennissen van mij, die doen nooit wat en hebben ook niet zoveel vrienden, maar die hebben wel altijd heel veel tijd aan hun studie besteed en heel hard gewerkt zonder afleiding en verleidingen en zo.
1x in de maand een paar biertjes doen in de kroeg maar niet te lang en niet te laat en af en toe gezellig een filmpje kijken of eens in de tijd een weekendje weg met diezelfde maten.

Die zoeken ook geen verleidingen op, was ik maar zo'n gematigd persoon O+ Dan meen ik serieus, gewoon tevreden zijn lekker aan je toekomst werken, niet je hoofd op hol laten slaan O+!
Lijkt me utterly boring :P
pi_102920335
Lijstje:

O: gebakken ei met tomaat en champi's
T: Mango en boterham 30+ kaas
L: Rucola sla met tomaat en mango en een boterham kaas
T: 3 augurken waarvan 1 met ham plus een ei
D: Worteltjes-doperwten en hamburger misschien met een aardappeltje
T: ga ik eens over denken
S: 5 km wind tegen en 5 km wind mee @ mountainbike, pfffff

Fruit schrappen en brood vervangen voor spelt en dan kan ik aan de low carb O-)
pi_102920423
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:11 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja en dat gaan ook steeds naar boven. Hoe meer je hebt hoe meer je nodig hebt :P als student kan je prima leven met niets en dan werk je en is 1500 netto ineens weinig. Voor veel mensen is 2000 - 2500 bruto ook een mooi bedrag.
True. Ik weet nog dat ik rijk was met 100 euro per maand :D
pi_102920427
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:05 schreef Probability het volgende:
Wow ik dacht dat ik later 2500 netto zou verdienen, 3000-3500 netto max :o

Oh jullie hebben het over bruto he? 3500 netto = 4500 bruto.

Oh.

Ik ging er wel van uit dat ik sowieso rond de 3000 netto zou zitten over 10 jaar. Nou ja..

Hmm.. 2000 netto = 3000 bruto
3000 netto = 4500 bruto
6000 bruto = 3600 netto

Oh ik moet dan 10.000 bruto verdienen voor 6000 netto :D Haha wow.

Oh Balkenende had dus volgens die norm 8000 netto. Het kan dus wel.

*)! Haha
:D Prob, er is niks leuker dan een starter die vraagt om 2500 en meer netto om mee te beginnen ;)
pi_102920445
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:11 schreef Perruche het volgende:

[..]

Lijkt me utterly boring :P
Ja soms wel fijn hoor, heb vaak zo'n chaos in m'n hoofd en drang om van alles te doen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:14:42 #223
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102920473
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:08 schreef Probability het volgende:

[..]

Helaas staat heel hard werken niet per definitie gelijk aan een hoog salaris. Je ziet het al aan de baan van accountmanager, als je geluk hebt zit je in een sector waar leuke bonussen zijn te verdienen. Ik heb de verkeerde sector gekozen :')
pi_102920484
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D Prob, er is niks leuker dan een starter die vraagt om 2500 en meer netto om mee te beginnen ;)
Oh ja 't vriendje heeft 't over startbedragen van 2200=karig en 3300=kan hij mee leven.
Al z'n vriendjes zitten bij KLM en KPMG dus hij legt de lat een beetje hoog denk ik :')
pi_102920490
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Er zijn hordes mensen die leven van mijn salaris met een kleine familie. Kan misschien prima als je niet duur woont, 1x per jaar op vakantie en wellicht de 2e persoon een parttime baantje.

Maar toch vind ik het knap.
Heb meer salaris dan mn pa. En ik spaar niet veel. Idioot is het eigenlijk.
pi_102920495
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Helaas staat heel hard werken niet per definitie gelijk aan een hoog salaris. Je ziet het al aan de baan van accountmanager, als je geluk hebt zit je in een sector waar leuke bonussen zijn te verdienen. Ik heb de verkeerde sector gekozen :')
Dat is ook waar.. Welke sector is wel een goede sector *)?
pi_102920526
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:14 schreef Probability het volgende:

[..]

Oh ja 't vriendje heeft 't over startbedragen van 2200=karig en 3300=kan hij mee leven.
Al z'n vriendjes zitten bij KLM en KPMG dus hij legt de lat een beetje hoog denk ik :')
Heb een overname KLM gedaan en heb de hele salarislijst met :o bekeken ;)
KPMG is ook wel top level.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:16:18 #228
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102920538
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja! Hoe reageer jij eigenlijk op die types? Ik heb dan meestal zoiets van :')
pi_102920551
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:15 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat is ook waar.. Welke sector is wel een goede sector *)?
Finance.

*)

Alleen moet je dan wel iets anders doen dan ik :')
pi_102920618
Maar bij dingen als KPMG enzo is het ook wel kut hoor, lang overwerken en lekker corporate cultuur. Als je ervan houdt prima.

Finance is ook goed te doen als je bereid bent hard te werken enzo. je hoeft niet bijster slim te zijn maar fake it till you make it en zulks.

Sales kan ook prima zijn als het je ligt.

Politiek betaald ook goed als je in de hoge regionen zit :P
pi_102920651
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja! Hoe reageer jij eigenlijk op die types? Ik heb dan meestal zoiets van :')
Ik glimlach eens een keer en leg ze het aanbod voor.
Die komen wel terug ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:19:30 #232
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102920707
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:18 schreef Perruche het volgende:
Zoals ik al zei hangt het bij sales echt van de sector af. En daarnaast zijn de gouden tijden volgens mij wel een beetje voorbij. Wat ik verdien is echt marktconform.
pi_102920715
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:18 schreef Perruche het volgende:
Maar bij dingen als KPMG enzo is het ook wel kut hoor, lang overwerken en lekker corporate cultuur. Als je ervan houdt prima.

Finance is ook goed te doen als je bereid bent hard te werken enzo. je hoeft niet bijster slim te zijn maar fake it till you make it en zulks.

Politiek betaald ook goed als je in de hoge regionen zit :P
KPMG is hoge hakken-strakke pakken en maar snoeven.
Vreselijk..je salaris gaat op aan dure kledij. :W
pi_102920806
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is sowieso in consultancy en finance. Het houdt elkaar ook een beetje in stand. Ik vind finance wel echt boeiend eigenlijk maar bij de verkeerde zit je idd te snoeven. Kleine kantoren kunnen leuker zijn maar betalen misschien minder.

Prob; advocaat kan je ook flink binnenharken :P
pi_102920860
mjaah, dat is waar een hoop mensen niet bij stilstaan he. Je verkoopt je ziel voor knaken aan de duivel :+

auto van de zaak = ze sturen je het hele land door
mobiel van de zaak = in de avonduren/weekenden bereikbaar zijn moet ook kunnen en op je vakantie ook
Hoog salaris = we kopen je ziel en je overuren betalen we ook niet uit :P

/gechargeerd.

Moraal van het verhaal is dat voor niks de zon opgaat.
pi_102920874
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat is sowieso in consultancy en finance. Het houdt elkaar ook een beetje in stand. Ik vind finance wel echt boeiend eigenlijk maar bij de verkeerde zit je idd te snoeven. Kleine kantoren kunnen leuker zijn maar betalen misschien minder.

Prob; advocaat kan je ook flink binnenharken :P
Advocatuur is leuk maar de werktijden vaak ook killing.
Heb er bewust niet voor gekozen.
pi_102920910
Als je je uitgaven toch wel aanpast als je meer gaat verdienen kun je dus eigenlijk net zo goed weinig verdienen, zolang je er maar van kunt leven dan.

Van advocaten heb ik ook gehoord dat je op die chique kantoren de eerste jaren alleen de rotklusjes te doen krijgt en dat de sfeer er helemaal niet leuk is, daar gaat de lol dan ook snel vanaf als je daar elke dag zo'n 10 uur door moet brengen. Dan kun je ook beter bij een klein kantoor zitten, maar dat betaalt inderdaad weer minder.
Everything has changed
pi_102920925
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat dat niet waar is :') _O-
pi_102920939
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:23 schreef _aurum_ het volgende:
mjaah, dat is waar een hoop mensen niet bij stilstaan he. Je verkoopt je ziel voor knaken aan de duivel :+

mobiel van de zaak = in de avonduren/weekenden bereikbaar zijn moet ook kunnen en op je vakantie ook

/gechargeerd.

Ze proberen het ieg wel ja.
Gelukkig zit er een uitknop op die telefoon en is naar huis gaan mogelijk :+ /ikbenluitenzijerbloeduitloopt
pi_102920955
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:24 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat dat niet waar is :') _O-
Man ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:25:14 #241
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102920962
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:23 schreef _aurum_ het volgende:

/gechargeerd.

Klopt. Ik verdien wat minder, maar rijd wel mijn eigen auto (km-vergoeding), plan mijn eigen dagen, krijg tijd voor tijd en ben bereikbaar wanneer ik dat wil. Niet op vakantie dus.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:25:48 #242
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102920989
Regenboogmuffin van Prob is echt supertof O+

* uniekhoorn eet een blokje pure chocolade van de Aldi, de lekkerste
/reclame
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:26:19 #243
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102921006
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Regenboogmuffin van Prob is echt supertof O+

* uniekhoorn eet een blokje pure chocolade van de Aldi, de lekkerste
/reclame
Ik vind die 85% choco van de Lidl heel erg lekker.
pi_102921040
Wat is een regenboogmuffin? :+
Everything has changed
pi_102921128
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Klopt. Ik verdien wat minder, maar rijd wel mijn eigen auto (km-vergoeding), plan mijn eigen dagen, krijg tijd voor tijd en ben bereikbaar wanneer ik dat wil. Niet op vakantie dus.
Dan heb je het vaak wel in eigen hand ja :)
Al ondervind ik geen problemen met lease eigenlijk en mijn Mr ook niet.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:30:48 #246
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102921195
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:26 schreef Mini. het volgende:
Kekke kleuren in een muffin :D

Mag ik die van jou plaatsen Prob?
pi_102921227
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Kekke kleuren in een muffin :D

Mag ik die van jou plaatsen Prob?
nee dan linkt hij naar mijn FB ben ik bang!
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:32:54 #248
148689 Muis006
pi_102921271
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:26 schreef Mini. het volgende:
Een muffin die op muffins van dezelfde graansoort valt.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:33:40 #249
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102921305
Ik heb me ook wel eens bedacht dat mijn studiekeuze misschien niet handig was :+ Maarja, wel iets gedaan waar ik ook daadwerkelijk goed in was / lol in had. Nou begint het echte leven :+ :')

Oe, mijn veggies in de oven rieken nu al goed! :9
pi_102921322
Doe die foto dan ergens anders uploaden please? Ben nu wel nieuwsgierig!
pi_102921339
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb me ook wel eens bedacht dat mijn studiekeuze misschien niet handig was :+ Maarja, wel iets gedaan waar ik ook daadwerkelijk goed in was / lol in had. Nou begint het echte leven :+ :')

Oe, mijn veggies in de oven rieken nu al goed! :9
Wat ben je aan het maken?
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:34:48 #252
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102921348
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:31 schreef Probability het volgende:

[..]

nee dan linkt hij naar mijn FB ben ik bang!
Doe ik het natuurlijk niet :P

Knabbelt nog steeds op blokje choco...
pi_102921372
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:32 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Een muffin die op muffins van dezelfde graansoort valt.
:D

Als ik het zo hoor is de universiteit nog niet zo'n slechte werkgever... Het nettosalaris is niet al te hoog, maar wel een 13e maand en vakantiegeld en een leuke vergoeding als je moet verhuizen. :7
Everything has changed
pi_102921376
Ik heb vandaag bedacht dat ik misschien wel richting marketingcommunicatie ga, klonk wel interessant. Zit iemand daar toevallig in, in dit topic?
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:36:07 #255
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102921408
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:34 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat ben je aan het maken?
Ik heb dakpansgewijs tomaat, courgette en ui in een ovenschaal gedaan, met olijfolie, knoflook en kruiden erover :Y
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:37:17 #256
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102921444
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:35 schreef Probability het volgende:
Ik heb vandaag bedacht dat ik misschien wel richting marketingcommunicatie ga, klonk wel interessant. Zit iemand daar toevallig in, in dit topic?
Kweenie, heb wat werk gedaan in online marketing en in communicatie (tekstjes schrijven, veelal voor commerciële doeleinden), maar dan wel onderaan de foodchain, dus denk niet dat je mij moet hebben :+
pi_102921467
Ik heb iedereen een PM gestuurd die in de PM lijst staat, zijn nog wel veel nieuwelingen bij en oude mensen weg enz. Heb alleen geen zin om de lijst aan te passen :+!!!
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:39:16 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102921515
quote:
~
Ik ben ooit manager geweest van een afdeling marketingcommunicatie. Past wel bij je, dat vakgebied. En als je een beetje kunt netwerken, de juiste vrindjes hebt en bij de juiste bedrijven werkt verdient het goed. Val alleen niet in de communicatieafdelingval. Daar werken vooral vrouwen en dat is a. slecht voor het werkklimaat en b. slecht voor je salaris.
pi_102921533
quote:
Wat wil je doen? Ik wilde het ook doen maar vind het cultuurtje enzo niet echt puik. Verder is er niet altijd even veel werk.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:40:58 #260
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102921580
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

~
Ik ben ooit manager geweest van een afdeling marketingcommunicatie. Past wel bij je, dat vakgebied. En als je een beetje kunt netwerken, de juiste vrindjes hebt en bij de juiste bedrijven werkt verdient het goed. Val alleen niet in de communicatieafdelingval. Daar werken vooral vrouwen en dat is a. slecht voor het werkklimaat en b. slecht voor je salaris.
o.O

Ik zoek nu vooral in de richting van communicatie (zijn tenminste wat vacatures die aansluiten op mijn werkervaring :+ ), maar wat is precies de communicatieafdelingval? oO<
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:41:04 #261
148689 Muis006
pi_102921584
Hee, waar is Vik eigenlijk?
pi_102921595
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:41 schreef Muis006 het volgende:
Hee, waar is Vik eigenlijk?
aan het werk :P
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:42:00 #263
148689 Muis006
pi_102921617
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:41 schreef Perruche het volgende:

[..]

aan het werk :P
24/7 ;(? of lees ik op de verkeerde momenten mee?
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:43:02 #264
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102921669
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:40 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

o.O

Ik zoek nu vooral in de richting van communicatie (zijn tenminste wat vacatures die aansluiten op mijn werkervaring :+ ), maar wat is precies de communicatieafdelingval? oO<
Mutsjes, wijvengedoe, laag salaris, lange dagen, weinig werk. Maar het kan ook anders. Kijk maar naar Amsel.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:45:34 #265
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102921767
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mutsjes, wijvengedoe, laag salaris, lange dagen, weinig werk. Maar het kan ook anders. Kijk maar naar Amsel.
Ach, misschien zou ik dan met mijn testosteronlevel de balans kunnen maken :+
Ik heb wel ervaring op plekken met nagenoeg alleen vrouwen... Dus ik ken het principe wel. Bij de Engelsen waren er tot ik er kwam nagenoeg alleen mannen, wel grappig! Ze waren toen net bezig met reorganisatie en namen veel vrouwen aan :P

Wat betreft de rest... Tja. Ik moet ergens beginnen zullen we maar denken :D
pi_102921842
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

~
Het sprak mij op 't eerste gezicht niet aan, moest meteen denken aan 'met een leuk smoeltje en leuk verhaal vertellen' maar dat was het dus niet. Wil wel een beetje diepgang of zo.. Maar het is voor mij allemaal nog vrij vaag. Weet wel dat ik een leidinggevende functie wil later, lijkt mij erg leuk. (en ook wel moeilijk, niemand die je schouderklopjes geeft)

Vandaag een loopbaankeuze test gedaan, ik was IOC of IOS

intellectueel, ondernemend, conventioneel, sociaal

intellectueel en ondernemend zijn tegenpolen dus dat was een beetje raar

voor mijn studie is het fijn als je ondernemend bent en sociaal is ook wel fijn

Beroepen die daar bij passen en mij wel aanspraken waren:
communicatiewetenschapper
rechercheur (alleen geen politie voor mij..)
wetenschappelijk medewerker
adviseur e-business

Nou ja nooit zelf zo over nagedacht, al lijkt de opleiding taal en communicatie mij wel leuk maar goed.
pi_102921856
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:39 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat wil je doen? Ik wilde het ook doen maar vind het cultuurtje enzo niet echt puik. Verder is er niet altijd even veel werk.
Welk cultuurtje is dat dan?
pi_102921893
quote:

[..]

Mutsjes, wijvengedoe, laag salaris, lange dagen, weinig werk. Maar het kan ook anders.
Oja natuurlijk! Binnenkort maar eens even PMen :)

Moet mij nu verbreden of verdiepen. En pfoe.. Vind het lastig!!!
  maandag 10 oktober 2011 @ 18:05:43 #269
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102922492
Net weer een sollicitatie gefixt! Raar wel, werd nadrukkelijk gevraagd om in het kleine motivatieveldje géén sollicitatiebrief neer te plempen. Alleen wat korte basic info over wensen en beschikbaarheid enzo :? Nouja, scheelt een brief schrijven :') :+ Wel uitzendwerk, maar ook met evt uitzicht op vast. We gaan het wel weer zien :P
pi_102922985
Nog iemand die nooit alleen een huis zou kunnen kopen hier! :W .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_102923126
Een ingevroren soep, die er in een - andere - consistentie uitkomt dan ingevroren werd, zou die nog goed kunnen zijn?
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nog iemand die nooit alleen een huis zou kunnen kopen hier! :W .
Niet? Maar ... onderwijs... -O-
pi_102923189
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Niet? Maar ... onderwijs... -O-
Oh, fulltime zou ik waarschijnlijk wel genoeg verdienen hoor. Maar ik heb helemaal geen zin om fulltime te werken als ik ook rondkom door minder te werken. :@. Dan maar geen duur huis!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Redactie Sport maandag 10 oktober 2011 @ 18:29:41 #273
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_102923383
Die PM met die regenboogmuffin! :D :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_102923589
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Man ;)
Huh?
pi_102923788
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:42 schreef Muis006 het volgende:

[..]

24/7 ;(? of lees ik op de verkeerde momenten mee?
Heb trouwens weer bereikbaarheidsdienst vanaf 22:00 :z Ben nu al moe!
pi_102923941
o hai!

op 0,8 fte kan ik wel een huis kopen :Y alleen niet zo groot als ik wil misschien, dus wacht ik nog wel even.

@billy: oud studiegenootje van me zit in de marketingcommunicatie, ze zochten daar laatst mensen. zo'n hip jong amsterdams bedrijf, even zoeken...
http://www.fuse-communication.com/
hier staan ook dingen http://www.ilovevacaturen(...)m_campaign=topheader
Kwak
pi_102924135
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:35 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Huh?
Ken alleen vrouwen die er werken en die lijken wel tegen elkaar op te boksen qua kleding.
pi_102924241
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ken alleen vrouwen die er werken en die lijken wel tegen elkaar op te boksen qua kleding.
Oh zo, dat zou best kunnen, ja. :) Maar als je de skills niet hebt voor je werk, dan kom je er niet met een leuk pakje :P .
pi_102924316
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:53 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oh zo, dat zou best kunnen, ja. :) Maar als je de skills niet hebt voor je werk, dan kom je er niet met een leuk pakje :P .
Nee dat gaat je niet lukken, het is behoorlijk aanpoten.
pi_102924452
ik moet zeggen dat ik vind dat het bij mij wel meevalt, ik houd van drukte als ik niet met 10 dingen tegelijk bezig ben dan ga ik me vervelen :')

Nadeel is wel dat ik de aandachtsspan van een hamster heb :X

En ik heb de mazzel dat ik mijn tijd zelf kan indelen, mag kiezen wanneer ik thuiswerk of naar de zaak ga....maar ook dat komt omdat ik mijn target haal. Als ik niet on target zou zitten dan denk ik dat ze wel meer in mijn haar zouden zitten.

En bij langdurig niet presteren krijg je een trap onder je hol :Y)
pi_102924488
O/L: volle kwark
T: ongezouten pecannoten
D: pasta met geroosterde rode ui en paprika, spek en tomaten
S: 5 km hardlopen
T: kaasplankje en wijn

Morgen:
O: griekse yoghurt met honing
S: half uur wandelen
T: gekookt ei
L: pasta-salade met oa pijnboompitten, paprika, rode ui, spek, knoflook en een dressing van olijfolie en rode wijazijn
S: half uur fietsen
D: spinazie met feta en een tonijnsteak
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2011 @ 19:13:56 #282
70532 loveli
N
pi_102925069
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:58 schreef Laureline het volgende:
Heet 'ie toevallig Jeroen D.?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2011 @ 19:15:17 #283
70532 loveli
N
pi_102925133
quote:
Niet bijgelezen en weet niet of het al is geopperd, maar als je 3 maanden huur als borg geeft, kan het nog weleens meevallen met die regels.
crap in = crap out
pi_102925447
Dit huisje ziet er best leuk uit Per!
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2011 @ 19:24:44 #285
70532 loveli
N
pi_102925587
Hoofdpijn en voel me niet lekker, honger maar ben bang dat ik het niet ga binnenhouden :{
crap in = crap out
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:28:15 #286
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102925745
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:24 schreef loveli het volgende:
Hoofdpijn en voel me niet lekker, honger maar ben bang dat ik het niet ga binnenhouden :{
Soepje proberen?
Beterschaap! :*

Edit: wahow, snelste afwijzing evahr! :P Ach, weet je wel waar je aan toe bent :+
pi_102926103
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:28 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Soepje proberen?
Beterschaap! :*

Edit: wahow, snelste afwijzing evahr! :P Ach, weet je wel waar je aan toe bent :+
Wow dat is wel heel snel!
Wat ik ook deed was bellen of de vacature nog staat, met een beetje geluk krijg je al iemand aan de lijn.
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:47:48 #288
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102926630
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wow dat is wel heel snel!
Wat ik ook deed was bellen of de vacature nog staat, met een beetje geluk krijg je al iemand aan de lijn.
Wel he! :D Ja dat doe ik ook wel als een vacature al lang online staat of als er geen datum bij staat. :Y
Deze vacature was nog wel open geloof ik, maar ik was niet zo geschikt als andere kandidaten :P
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2011 @ 19:59:21 #289
70532 loveli
N
pi_102927180
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:24 schreef loveli het volgende:
Check.

*balansdag* :')
crap in = crap out
pi_102927332
quote:
Ik heb hiervoor vier jaar als marketeer gewerkt :)

Wat die communcatieafdelingval betreft, denk dat dat erg kan verschillen per bedrijf. Bij mijn oude werkgever werkte ik samen met drie vrouwelijke collega's, nooit iets gemerkt van die 'val'. Maar kan me goed voorstellen dat dat bij andere bedrijven wel zo kan werken.
pi_102927358
sjeesis, bijna een heel topic gemist. En van 8 tot 8 gewerkt vandaag, dat is wel genoeg denk ik.

Nu zo kaasfondue en dan slapen. En even bijlezen.
pi_102927493
Lijstje van vandaag:

O: broodje pindakaas
T: Aachener print
L: broodje met hazelnootpasta
T: cashewnootjes
D: kip madras
T: druiven
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:08:21 #293
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102927592
Ook leuk, zus is ook op zoek naar een promotieplek binnen de letteren (dus lastig :P) en zoekt dus ook naar mogelijkheden qua beursen etc. Blijkt er een of andere regeling te zijn om meer allochtone jongeren de wetenschap in te helpen.
Maarrrrrr daar zijn zus en ik niet allochtoons genoeg voor _O- :') Wat ik ervan begreep moesten óf je beide ouders in het buitenland geboren zijn, of één van beide én jijzelf. Harhar.

Maf wel, allochtoon genoeg om het plakkertje te krijgen, maar niet om ervan te kunnen profiteren :+

Disclaimer: ik vind het sowieso wat bijzonder dat er zo'n beurs is speciaal voor allochtonen terwijl het voor iedereen lastig is momenteel, maar dat terzijde :D
pi_102928164
Oeh, ik heb ook havermout gekocht vandaag! :D Ik houd van brinta, dus dit lust ik vast ook wel. Nog tips over hoeveelheden en dergelijke? Ik las op het pakje iets van 2 scheppen per kwart liter melk, is dat wat?
pi_102928223
Spinninginstructrice van maandag :r

O+ spinnen O+

gewoon m'n eigen ding gedaan en dat was prima _O_ *) nu hongerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :9
Ja doei.
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:22:07 #296
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102928393
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:18 schreef Goodbye het volgende:
Oeh, ik heb ook havermout gekocht vandaag! :D Ik houd van brinta, dus dit lust ik vast ook wel. Nog tips over hoeveelheden en dergelijke? Ik las op het pakje iets van 2 scheppen per kwart liter melk, is dat wat?
Volgens mij maak ik het veel dikker dan! :o Maar ik doe maar wat uit de losse pols :P Scheut melk, even schudden met de zak havermout (wel meer dan twee el denk ik zo), en dan sudderen en af en toe roeren tot het een dik papje is :9
pi_102928618
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:22 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Volgens mij maak ik het veel dikker dan! :o Maar ik doe maar wat uit de losse pols :P Scheut melk, even schudden met de zak havermout (wel meer dan twee el denk ik zo), en dan sudderen en af en toe roeren tot het een dik papje is :9
Ik kijk wel even naar de substantie in het pannetje, dan. Al wordt het snel daarna altijd wel dikker.

Lekker warm ontbijtje in de winter herfst O+ .

@ Mo, fijn dat het lekker ging. Zat je wel gewoon in de les of ging je ergens anders op een fiets je eigen lesje doen?
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:33:34 #298
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102929106
quote:

[..]

Bedankt!
pi_102929285
zal zo eens even 2 foto's bewerken ;)
pi_102929659
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ook leuk, zus is ook op zoek naar een promotieplek binnen de letteren (dus lastig :P) en zoekt dus ook naar mogelijkheden qua beursen etc. Blijkt er een of andere regeling te zijn om meer allochtone jongeren de wetenschap in te helpen.
Maarrrrrr daar zijn zus en ik niet allochtoons genoeg voor _O- :') Wat ik ervan begreep moesten óf je beide ouders in het buitenland geboren zijn, of één van beide én jijzelf. Harhar.

Disclaimer: ik vind het sowieso wat bijzonder dat er zo'n beurs is speciaal voor allochtonen terwijl het voor iedereen lastig is momenteel, maar dat terzijde :D
Mja. Ik ben waarschijnlijk ook niet allochtoon genoeg denk ik.
pi_102929660
Ik spin dan wel mee met de groep en doe zoveel mogelijk 'mee', maar wel op mijn eigen ritme (de muziek) en eigen weerstand zodat ik wél een opbouw in de les heb...

Er zijn namelijk geen losse spinfietsen in de sportschool en de fietsen zijn alleen bereikbaar tijdens de spinninglessen... Maargoed, de helft van de theedames zat vandaag te keuvelen en lachen terwijl ik mezelf dood aan het trappen was (en die houden dan dus elke dag een spinningfiets bezet, want ja, ze gaan wel élke dag..) dus dan mag ik ook mijn eigen ding doen :P :6
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')