jaquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:08 schreef Rezania het volgende:
Wat voor pH heeft cola eigenlijk als je alle H2CO3 eruit haalt? Gewoon 7 toch?
quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:08 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Nou, dan heb jij wel ergere problemen dan autisme
Die H2CO3 zorgt voor de CO2 in de cola. Dat ontleedt dus in water en koolstofdioxide maw dat zorgt niet voor de zuurheid van de cola. Dus nee.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:08 schreef Rezania het volgende:
Wat voor pH heeft cola eigenlijk als je alle H2CO3 eruit haalt? Gewoon 7 toch?
Je ging Oblivion toch proberen als je tijd had?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:14 schreef Spouwerranger het volgende:
Oh, even Rage downen. Fucking 18 gig lolwhut
quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:14 schreef coban het volgende:
HAH ik wilde ook nee zeggen mr dacht als het toch ja is dan word ik vast door spouwerranger gedist ofzo.
Mja dit voelt goed
Ohja, inderdaad. Maar ik heb nog steeds geen tijdquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je ging Oblivion toch proberen als je tijd had?
Nou ja, als je het steeds gaat uitstellen kan je Oblivion beter overslaan en Skryim downloaden als hij over een maand uitkomt.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:17 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Ohja, inderdaad. Maar ik heb nog steeds geen tijdBen nu met deus ex, borderlands, dead island en warhammer 40k bezig
Ik heb er al zoveel
Goede tipquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, als je het steeds gaat uitstellen kan je Oblivion beter overslaan en Skryim downloaden als hij over een maand uitkomt.
Ik wist het, diwaterstofcarbonaat kan nooit het enige zuur zijn. Toch wil ik wel weten wat er met de pH gebeurd als je alle H2CO3 eruit haalt, natuurlijk gaat het richting de 7, maar hoe groot is die stap?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:23 schreef Spouwerranger het volgende:
Even opgezocht wat de zuurheid van cola veroorzaakt. Blijkbaar fosforzuur.
Btw, de pH van cola ligt rond die van maagzuur, dus zo rond de 2. Een zwak zuur zoals diwaterstofcarbonaat kan dat nooit veroorzaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |