Dan heeft ze gewoon erg mazzel gehad, of ze heeft een uitzonderlijk talent.quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:49 schreef CarltonBanks het volgende:
naar mijn idee is nyenrode beter bekend dan maastricht.
ik ken overigens iemand die daar gestudeerd heeft (en op kamers heeft gezeten), uiteindelijk heeft ze nu 45k schuld bij de abn (als je ff met je bank gaat praten krijg je hier zo een lening voor) en nog iets van 20k bij de ib-groep
daar staat tegen over dat haar start salaris bijna 4000euro was, ze is nu een jaar aan het werk en zit al op 5500, dus die lening is zo afbetaald
Ik ken de GMAT niet. Bovendien ken ik Tilburg niet echt. Ik zou persoonlijk kiezen voor wat het beste staat op je CV. Dat ene half jaartje maakt ook niet heel erg veel uit toch?quote:Op zondag 9 oktober 2011 14:52 schreef Levie het volgende:
Ja op Nynerode moet ik eerst een pre-master traject volgen van 1jaar, daarna nog de masterfase van 1.5 jaar.
In het geval Maastricht kan ik direct in het 2 jarig master traject instromen op voorwaarde dat ik een GMAT score bereik van>500 punten.
Is deze GMAT te doen voor een werkende HBOér?
Tilburg biedt volgens mij geen deeltijd opleiding bedrijfseconomie/controlling aan?
Hoe lang moet je blijven dan? Is heel normaal dat je een paar jaar moet blijven en anders moet terugbetalen. Gewoon doen en tijd uitzitten. Eventueel een bedrijf zoeken die je schuld wilt overnemen als je echt weg wilt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:43 schreef Levie het volgende:
@Ejfaar: dat is waar wat je zegt. Een Gmat toets is vergelijkbaar met een internationale MBA toelatingstoets waar ze je algemene academische business vaardigheden testen zoals engels rapporteren etc.
Probleem is dat misschien mijn werkgever Nyenrode wel wilt vergoeden alleen als ik dan zou besluiten om eerder weg te gaan door gebrek aan doorgroeiperspectieven, ik het volle pond moet terugbetalen en daar wordt je niet echt vrolijk van.(9000,- per jaar)
Nee, Nijenrode staat voor onbekende lees arbeiders goed op je CV. Maar voor Directeuren, Managers, die hebben meestal alleen een aanvullende cursus bij Nijenrode gehad.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:45 schreef Levie het volgende:
DusjNyenrode staat (toch nog) beter op je CV dan Maastricht?
Dat is sowieso vaak het geval bij die particuliere opleidingen. Allemaal mooi, glamour en upper class, maar uiteindelijk is het gewoon een ondermaatse opleiding.quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:59 schreef quirigua het volgende:
Nyenrode, opfok school, die zich ten onrechte 'universiteit' laat noemen ; waar je regeltjes leert in plaats van fundament ; how low can one get by cheating prospective students ?
Maastricht is tenminste een eerlijke poging, Nyenrode is niks als show-up-front-glamour, er zit niks achter (jah, Neelie), how far can u get by cheating without fundamentals : héééél far. Kleren van de keizer.
Dat vind ik
Alleen hebben de meeste mensen die de toets doen Havo of MBO gedaan en dan ben je nog wel even iets verder verwijdert om het te halen. Daarnaast is op het HBO minimale aandacht voor gedegen Engels onderwijs. VWO'ers hoeven meestal de test niet te maken omdat die toch beginnen op de universiteit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:09 schreef Harmankardon het volgende:
GMAT is taalkundig idd even aanpoten, maar een goede VWO'er met wiskunde/natuurkunde en Engels in het pakket moet m.i. die 550 op een redelijke dag direct kunnen halen.
Scoort wel het beste in het klassement opgesteld door Elsevier.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:06 schreef TMartina het volgende:
TIlburg, de enige echte universiteit die niet in de top 200 wereldwijden universiteiten zit
Nederlandse universiteiten scoren goed
http://www.tilburgunivers(...)eidingen/accounting/quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:47 schreef Levie het volgende:
Als mijn werkgever nyenrode niet wilt betalen wat is dan een goed alternatief? ik woon in de buurt van Venray (Limburg) en Amsterdam/Rotterdam is not done in deeltijd voor me. Nijmegen heeft alleen bedrijfskunde maar geen Bedrijfseconomie in haar CV staan.
Tilburg (Tias Nimbas is qua prijs hetzelfde als Nyenrode dus dat valt ook af. Maastricht zit ik als HBO'er met de GMAT toest te kijken.
Iemand raad?
Dat was het bij oprichting inderdaad, maar de tijd dat Nyenrode een elite school was is al jaren voorbij. Je verhaal is dus echt compleet irrelevant en het voegt echt enkel op lager niveau iets toe. Je hebt er internationaal ook niks aan verder, het is echt vergane glorie. Erg jammer trouwens, het was mooi als het een echte sterke post doctoraal was gebleven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:18 schreef hattricker het volgende:
Nyenrode is qua bedrijfskunde veruit de beste opleiding van Nederland. Het is nota bene zelf opgericht door de Nederlandse multinationals. Het is inderdaad niet erg wetenschappelijk, maar dat heb je ook niet nodig als je het bedrijfsleven ingaat. Je wordt simpel weg klaar gestoomd voor het bedrijfsleven. Daarbij kijken ze wat bedrijven als Philips, Shell, KLM etc. nu precies willen dat een werknemer kan. Het is verder geen rocket-science of iets dergelijks maar je moet het allemaal toch leren. Bijvoorbeeld hoe je een mooie presentatie geeft of hoe je een net rapport opstelt. Op iedere universiteit krijg je hier wel mee te maken maar dat wordt gewoon even snel behandelt en is verder niet relevant. Nyenrode heeft de beste leraren, en het belangrijkste misschien nog wel, het beste netwerk daarom kom je ook veel makkelijker aan een (goed) betaalde baan. De reden waarom zoveel mensen het halen is ten eerste omdat bedrijfskunde zoals gezegd geen rocket-science is. Als je eraan begint - en het hoge collegegeld betaald - heb je wel voldoende motivatie en de uren dat je voor een vak moet blokken zijn in geroosterd. Zo haal je het allemaal wel.
De mensen die deze opleiding hebben gevolgd, kunnen ook werkelijk iets dus als je het kan betalen dan zou ik het zeker overwegen. Zodoende krijg je een mooi start in je carrière en heb je een stevige basis. Hoe ver je het vervolgens schopt hangt van geluk en iemands verdere kwaliteiten af. Garanties heb je verder niet maar je heb wel een voordeel ten opzichte van andere bedrijfs-kunde/economisch studenten in Nederland. Hoe oneerlijk het ook is. Dit is nu eenmaal het voordeel van een privéschool.
Voor de Erasmus RSM heb je minimaal 600 nodig, voor de UniMaas heb je minimaal 500 nodig en vanaf 600 word je automatisch toegelaten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:29 schreef Bajskorv het volgende:
Is 550 voldoende? Ik weet eerlijk niet wat de eisen in NL zijn, maar dat is wel erg goed te doen toch?
Mwah, voor RSM heb je niet "minimaal" 600 nodig, maar dat helpt inderdaad wel. Bij meeste internationale MBAs moet je rekenen op 700 voor een goeie kans.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:11 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Voor de Erasmus RSM heb je minimaal 600 nodig, voor de UniMaas heb je minimaal 500 nodig en vanaf 600 word je automatisch toegelaten.
Mocht iemand toevallig de GMAT gaan doen, ik heb nog boeken te koop [TK] Studieboeken voor GMAT, GRE (revised) en TOEFL
http://www.rsm.nl/home/ma(...)nts_Deadlines_2/GMATquote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:23 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Mwah, voor RSM heb je niet "minimaal" 600 nodig, maar dat helpt inderdaad wel. Bij meeste internationale MBAs moet je rekenen op 700 voor een goeie kans.
Klinkt meer als HBO dan als WO moet ik zeggen...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:18 schreef hattricker het volgende:
Nyenrode is qua bedrijfskunde veruit de beste opleiding van Nederland. Het is nota bene zelf opgericht door de Nederlandse multinationals. Het is inderdaad niet erg wetenschappelijk, maar dat heb je ook niet nodig als je het bedrijfsleven ingaat. Je wordt simpel weg klaar gestoomd voor het bedrijfsleven. Daarbij kijken ze wat bedrijven als Philips, Shell, KLM etc. nu precies willen dat een werknemer kan. Het is verder geen rocket-science of iets dergelijks maar je moet het allemaal toch leren. Bijvoorbeeld hoe je een mooie presentatie geeft of hoe je een net rapport opstelt. Op iedere universiteit krijg je hier wel mee te maken maar dat wordt gewoon even snel behandelt en is verder niet relevant. Nyenrode heeft de beste leraren, en het belangrijkste misschien nog wel, het beste netwerk daarom kom je ook veel makkelijker aan een (goed) betaalde baan. De reden waarom zoveel mensen het halen is ten eerste omdat bedrijfskunde zoals gezegd geen rocket-science is. Als je eraan begint - en het hoge collegegeld betaald - heb je wel voldoende motivatie en de uren dat je voor een vak moet blokken zijn in geroosterd. Zo haal je het allemaal wel.
De mensen die deze opleiding hebben gevolgd, kunnen ook werkelijk iets dus als je het kan betalen dan zou ik het zeker overwegen. Zodoende krijg je een mooi start in je carrière en heb je een stevige basis. Hoe ver je het vervolgens schopt hangt van geluk en iemands verdere kwaliteiten af. Garanties heb je verder niet maar je heb wel een voordeel ten opzichte van andere bedrijfs-kunde/economisch studenten in Nederland. Hoe oneerlijk het ook is. Dit is nu eenmaal het voordeel van een privéschool.
Bedrijfskunde... Dat is redelijk "praktisch"...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:40 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Klinkt meer als HBO dan als WO moet ik zeggen...
Bullshit, ik studeer aan Nyenrode PTMsc Bedrijfskunde. En ben geen lid van de koninklijke familiequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:00 schreef DonJoris het volgende:
Jij komt Nyenrode helemaal niet in. Het gaat ze daar niet om geld maar om status. Tenzei je van goede komaf bent natuurlijk dan kom je er wel.
Lolbroekquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:00 schreef DonJoris het volgende:
Jij komt Nyenrode helemaal niet in. Het gaat ze daar niet om geld maar om status. Tenzei je van goede komaf bent natuurlijk dan kom je er wel.
Dikke bullshit, volg jij zelf een bedrijfskundige wo dan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 03:54 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Bedrijfskunde... Dat is redelijk "praktisch"...
Relax, ik bedoelde het niet negatief. Het is echter wel een meer praktische opleiding dan economie bijvoorbeeld. Niks mis mee, werktuigbouw is ook praktischer dan wiskunde, verder niks mis mee.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dikke bullshit, volg jij zelf een bedrijfskundige wo dan?
Ik ken een meisje die van het MBO komt en die daar studeert, op kosten van het werk.quote:Bullshit, ik studeer aan Nyenrode PTMsc Bedrijfskunde. En ben geen lid van de koninklijke familie
Ohja, en bij bedrijfskunde krijg ik ook gewoon statistiek hoor. Weinig praktisch aan.
Waar baseer je dit op? Het is nogal een subjectieve mening. Heb je zelf deze opleiding gevolgd of vrienden van je?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 02:37 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dat was het bij oprichting inderdaad, maar de tijd dat Nyenrode een elite school was is al jaren voorbij. Je verhaal is dus echt compleet irrelevant en het voegt echt enkel op lager niveau iets toe. Je hebt er internationaal ook niks aan verder, het is echt vergane glorie. Erg jammer trouwens, het was mooi als het een echte sterke post doctoraal was gebleven.
Puur op selecties die ik in vorige banen mee maakte. Zonder grappen: Nyenrode verdween bijna altijd direct op de verkeerde stapel. Maar goed, ook omdat er echt enkel mensen met VWO-WO aangenomen worden, en er genoeg mensen van Nyenrode kwamen die ergens nog Havo of HBO gedaan hadden en dat was altijd een no-go. Dat was trouwens niet mijn idee, ik heb niks tegen HBO ofzo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:23 schreef hattricker het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Het is nogal een subjectieve mening. Heb je zelf deze opleiding gevolgd of vrienden van je?
De Msc Bedrijfskunde wordt het hoogst beoordeelt in het elsevier onderzoek naar opleidingen in Nederland.
Eens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:23 schreef hattricker het volgende:
[..]
En bedrijfskunde is inderdaad geen (pure) wetenschap. Je hebt dit in mijn ogen ook niet nodig om een bedrijf te leiden maar was voor mij wel een reden om een andere opleiding te doen.
Dit wil ik best geloven. Je noemt nu echter wel banen op waarbij de nadruk van de functie op de kwantitatieve vaardigheden van een werknemer liggen. McKinsey neemt bijvoorbeeld vrijwel alleen maar ingenieurs aan. Terwijl je als bedrijfskundige vooral breed bent opgeleid. Ik vind het dus een beetje appels met peren vergelijken. Mensen die van Nyenrode komen zullen vooral management posities innemen. Het zou dus nuttiger zijn om op die functies te vergelijken maar dat is lastig.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:53 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Puur op selecties die ik in vorige banen mee maakte. Zonder grappen: Nyenrode verdween bijna altijd direct op de verkeerde stapel. Maar goed, ook omdat er echt enkel mensen met VWO-WO aangenomen worden, en er genoeg mensen van Nyenrode kwamen die ergens nog Havo of HBO gedaan hadden en dat was altijd een no-go. Dat was trouwens niet mijn idee, ik heb niks tegen HBO ofzo.
Het heeft gewoon "in de zakenwereld", en zeker internationaal, geen of weinig aanzien meer. Hoeveel mensen van Nyenrode komen er nog binnen bij McKinsey, of een goeie internationale bank? En de goeie banen in het bedrijfsleven volgens over het algemeen (met 2-5 jaar vertraging) de trends bij dit soort "high end" jobs.
Puur de ervaring die ik heb, en ik heb letterlijk nog nooit in de praktijk een andere geluid gehoord. Sorry als ik er iemand mee beledig, dat is absoluut niet de bedoeling.
Deze aanname klopt dus geen reet van. Laat ik het zo zeggen: met een studie bedrijfskunde is het sowieso lastig om het ver te schoppen in het bedrijfsleven omdat het niveau in vergelijking met andere studies laag is. Echter qua bedrijfskunde opleidingen in Nederland is Nyenrode veruit het beste. Wat studenten ook bevestigen in het elsevier onderzoek. Je krijgt daar de meeste begeleiding, de salarissen voor leraren zijn hoger (dus betere leraren), studenten maken meer uren, de opleiding is intensiveren en kleinschaliger. Kortom als je bedrijfskunde aan Nyenrode heb gestudeerd heb je nog altijd twee streepjes voor op iemand die bedrijfskunde in Rotterdam heeft gestudeerd. Wat niet wil zeggen dat je het niet kan maken als je in Rotterdam heb gestudeerd hoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:37 schreef Kaas- het volgende:
Ik zie Nyenrode voornamelijk als een instituut waar HBO'ers met genoeg geld gauw even een management-msc binnen kunnen koppen, wat kan op andere universiteiten niet kan omdat je dan een pre-master moet volgen. Niveau kan dan nooit ontzettend hoog liggen.
Als er al streepjes zijn, zijn het verdraaid kleine streepjes.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:04 schreef hattricker het volgende:
[..]
Deze aanname klopt dus geen reet van. Laat ik het zo zeggen: met een studie bedrijfskunde is het sowieso lastig om het ver te schoppen in het bedrijfsleven omdat het niveau in vergelijking met andere studies laag is. Echter qua bedrijfskunde opleidingen in Nederland is Nyenrode veruit het beste. Wat studenten ook bevestigen in het elsevier onderzoek. Je krijgt daar de meeste begeleiding, de salarissen voor leraren zijn hoger (dus betere leraren), studenten maken meer uren, de opleiding is intensiveren en kleinschaliger. Kortom als je bedrijfskunde aan Nyenrode heb gestudeerd heb je nog altijd twee streepjes voor op iemand die bedrijfskunde in Rotterdam heeft gestudeerd. Wat niet wil zeggen dat je het niet kan maken als je in Rotterdam heb gestudeerd hoor.
Rankings neem ik niet serieus. Als jij uitzoekt waar de ranking exact op is samengesteld, leg ik het je uit.
Als je salaris dan zo'n belangrijke indicatie van kwaliteit vindt, hoe verklaar je dan het lagere salaris van Nyenrode-alumni i.c.m. die van de Rotterdamse management-master? Bron: Financial Times ranking van management-masters in Europa waarbij Rdam overigens de #10-positie bekleedt en Nyenrode de 62e.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:04 schreef hattricker het volgende:
[..]
Deze aanname klopt dus geen reet van. Laat ik het zo zeggen: met een studie bedrijfskunde is het sowieso lastig om het ver te schoppen in het bedrijfsleven omdat het niveau in vergelijking met andere studies laag is. Echter qua bedrijfskunde opleidingen in Nederland is Nyenrode veruit het beste. Wat studenten ook bevestigen in het elsevier onderzoek. Je krijgt daar de meeste begeleiding, de salarissen voor leraren zijn hoger (dus betere leraren), studenten maken meer uren, de opleiding is intensiveren en kleinschaliger. Kortom als je bedrijfskunde aan Nyenrode heb gestudeerd heb je nog altijd twee streepjes voor op iemand die bedrijfskunde in Rotterdam heeft gestudeerd. Wat niet wil zeggen dat je het niet kan maken als je in Rotterdam heb gestudeerd hoor.
Rankings neem ik niet serieus. Als jij uitzoekt waar de ranking exact op is samengesteld, leg ik het je uit.
U ben genomineerd voor de meest onsamenhangende post van 2011! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:59 schreef quirigua het volgende:
Nyenrode, opfok school, die zich ten onrechte 'universiteit' laat noemen ; waar je regeltjes leert in plaats van fundament ; how low can one get by cheating prospective students ?
Maastricht is tenminste een eerlijke poging, Nyenrode is niks als show-up-front-glamour, er zit niks achter (jah, Neelie), how far can u get by cheating without fundamentals : héééél far. Kleren van de keizer.
Dat vind ik
Bij Nyenrode moet je ook een pre-master doen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:37 schreef Kaas- het volgende:
Ik zie Nyenrode voornamelijk als een instituut waar HBO'ers met genoeg geld gauw even een management-msc binnen kunnen koppen, wat kan op andere universiteiten niet kan omdat je dan een pre-master moet volgen. Niveau kan dan nooit ontzettend hoog liggen.
Op het gebied van accountancy & controlling hoor ik er echter wel veel goede dingen over, dus als Nyenrode de TS beter uitkomt zou ik daar gewoon voor gaan!
Tilburg University, ga eens naar een open dag of knoop een gesprek aan met adviseurs aldaar. Tilburg University is kwalitatief een goede uni en is voor jou ook relatief dichtbij.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:08 schreef Levie het volgende:
Let wel: ik zoek een deeltijd WO studie in controlling dus niet bedrijfskunde.
Nyenrode heeft op zich wel mijn lichte voorkeur alleen ik heb het geld er gewoon niet voor om dat te kunnen bekostigen. Via de werkgever zou misschien wel kunnen maar ja, je zit er dan wel 3 jaar minimaal aan vast..
"Wij van WC-eend, adviseren..."quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:04 schreef hattricker het volgende:
[..]
Juist voor management.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:15 schreef Kaas- het volgende:
Niet voor management, want op LinkedIn zie ik ontzettend veel mensen die direct na een 4-jarige HBO een 1-jarige MSc Management van Nyenrode hebben gedaan.
Volgens mij heeft het weinig met afgunst te maken, hoewel sommige reacties wel aan de zure kant zijn. Ik persoonlijk probeer enkel mijn ervaringen met recruitment in het bedrijfsleven te delen, meer niet. Ik doe vaker sollicaties aan de andere kant van de tafel, dus ik zie het een en ander.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:43 schreef kip-kerrie het volgende:
Ik merk dat er heel veel afgunst tegen Nyenrode is, waarschijnlijk ómdat die opleiding 26.000 euro kost. Mensen kunnen het niet betalen, dus halen ze de opleiding maar naar beneden terwijl ze geen idee hebben wat het eigenlijk inhoudt.
Dan zouden mensen ook Harvard, Yale, Stanford, MIT enz. naar beneden halen...quote:Ik merk dat er heel veel afgunst tegen Nyenrode is, waarschijnlijk ómdat die opleiding 26.000 euro kost. Mensen kunnen het niet betalen, dus halen ze de opleiding maar naar beneden terwijl ze geen idee hebben wat het eigenlijk inhoudt.
Heb je het met die beurs over het bedrag wat de werkgever betaalt?quote:Maar ook dat werd opgevangen door beursen en leningen, je hoeft absoluut niet rijk te zijn.
Nee, ik heb het over beursen als in "giften". Mijn vriendin kreeg uiteindelijk meer beursen dan dat haar opleidingen kostte. Maar goed, dat had ze ook weer nodig om te kunnen eten natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan zouden mensen ook Harvard, Yale, Stanford, MIT enz. naar beneden halen...
Wat kost een MBA in Rotterdam?
[..]
Heb je het met die beurs over het bedrag wat de werkgever betaalt?
Ik begrijp weinig van heel dat MBA-cultuurtje: tienduizenden Euro's of Dollars voor een klein beetje extra theoretische vorming (kan je ook met een gewone universitaire opleiding doen), begeleiding bij opdrachtjes en lezingen.
Hoeveel MBA'ers zouden medeverantwoordeiljk zijn geweest voor de economische zeepbellen en het barsten van die zeepbellen in de laatste jaren?
Als gewone jongen denk ik "kunnen we weer normaal gaan doen?".
Overigens zijn het niet alleen de economische opleidingen die geld uit de zakken kloppen, als je bijv. ziet wat psychologie-opleidingen (klinisch, GZ) durven te vragen..., ik zou het schaamrood op mijn kaken krijgen als ik hier medeverantwoordelijk voor zou zijn.
Welke studie volgde ze dan en wat doet ze nu voor werk dan? Geen RA-traject ofwel?quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:49 schreef CarltonBanks het volgende:
naar mijn idee is nyenrode beter bekend dan maastricht.
ik ken overigens iemand die daar gestudeerd heeft (en op kamers heeft gezeten), uiteindelijk heeft ze nu 45k schuld bij de abn (als je ff met je bank gaat praten krijg je hier zo een lening voor) en nog iets van 20k bij de ib-groep
daar staat tegen over dat haar start salaris bijna 4000euro was, ze is nu een jaar aan het werk en zit al op 5500, dus die lening is zo afbetaald
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |