abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102870458
Hallo,

Ik wil graag verder studeren in deeltijd aan een universiteit richting bedrijfeconomie/controlling.(master)
Nu ben ik aan Nyenrode aan het denken maar ik vind het collegegeld erg hoog.
Een andere optie is Maastricht alleen het probleem is dat ik daar eerst een z.g.n.GMAT toets moet doen omdat ik "slechts" in het bezit ben van een HBO BE diploma.Daarbij doceert men daar volgens het probleem gestuurd onderwijs wat mij niet echt aanstaat, tenminste; ik hou toch liever van college's dan alleen maar in kleine groepjes opdrachtjes te maken.

Wat zouden jullie mijn aanraden? Maastricht of Nyenrode? Rotterdam om Amsterdam is voor mij door de afstand geen optie helaas.
Heeft Nynerode geen betere naam dan Maastricht?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
pi_102870633
naar mijn idee is nyenrode beter bekend dan maastricht.

ik ken overigens iemand die daar gestudeerd heeft (en op kamers heeft gezeten), uiteindelijk heeft ze nu 45k schuld bij de abn (als je ff met je bank gaat praten krijg je hier zo een lening voor) en nog iets van 20k bij de ib-groep

daar staat tegen over dat haar start salaris bijna 4000euro was, ze is nu een jaar aan het werk en zit al op 5500, dus die lening is zo afbetaald

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2011 12:49:36 ]
pi_102870938
Nyenrode is onderdeel van inholland.
Hoe bedoel je, betere naam?
Maastricht staat dus in de internationale top 100 universiteiten, nyenrode niet.
Vergane glorie jongens.
pi_102871020
Nyenrode, opfok school, die zich ten onrechte 'universiteit' laat noemen ; waar je regeltjes leert in plaats van fundament ; how low can one get by cheating prospective students ?
Maastricht is tenminste een eerlijke poging, Nyenrode is niks als show-up-front-glamour, er zit niks achter (jah, Neelie), how far can u get by cheating without fundamentals : héééél far. Kleren van de keizer.
Dat vind ik -O-
pi_102871244
Tilburg? Het accountancy department is goed en je het een speciale RC track.
pi_102871316
TIlburg, de enige echte universiteit die niet in de top 200 wereldwijden universiteiten zit :P
Nederlandse universiteiten scoren goed
pi_102871360
quote:
6s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:49 schreef CarltonBanks het volgende:

ik ken overigens iemand die daar gestudeerd heeft (en op kamers heeft gezeten), uiteindelijk heeft ze nu 45k schuld bij de abn (als je ff met je bank gaat praten krijg je hier zo een lening voor) en nog iets van 20k bij de ib-groep

daar staat tegen over dat haar start salaris bijna 4000euro was, ze is nu een jaar aan het werk en zit al op 5500, dus die lening is zo afbetaald
Dan heeft ze gewoon erg mazzel gehad, of ze heeft een uitzonderlijk talent.
Het krijgen van een start salaris van 4000 euro heeft niks te maken met nyenrode.
pi_102872721
Nyenrode is zeker een goed aangeschreven opleidingsinstituut, ookal wordt hierboven beweerd van niet. Nyenrode staat niet in de top-200 omdat Nyenrode alleen les geeft in business opleidingen.
Kan je niet een werkgever zoeken die het betaald?
Als je een master in Controlling wil doen moet je volgens mij minimaal 2 jaar werkervaring hebben. Of je een pre-master moet doen weet ik niet zo uit mijn hoofd.
pi_102875080
Ja op Nynerode moet ik eerst een pre-master traject volgen van 1jaar, daarna nog de masterfase van 1.5 jaar.
In het geval Maastricht kan ik direct in het 2 jarig master traject instromen op voorwaarde dat ik een GMAT score bereik van>500 punten.
Is deze GMAT te doen voor een werkende HBOér?

Tilburg biedt volgens mij geen deeltijd opleiding bedrijfseconomie/controlling aan?
pi_102896678
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:52 schreef Levie het volgende:
Ja op Nynerode moet ik eerst een pre-master traject volgen van 1jaar, daarna nog de masterfase van 1.5 jaar.
In het geval Maastricht kan ik direct in het 2 jarig master traject instromen op voorwaarde dat ik een GMAT score bereik van>500 punten.
Is deze GMAT te doen voor een werkende HBOér?

Tilburg biedt volgens mij geen deeltijd opleiding bedrijfseconomie/controlling aan?
Ik ken de GMAT niet. Bovendien ken ik Tilburg niet echt. Ik zou persoonlijk kiezen voor wat het beste staat op je CV. Dat ene half jaartje maakt ook niet heel erg veel uit toch?
pi_102906354
@Ejfaar: dat is waar wat je zegt. Een Gmat toets is vergelijkbaar met een internationale MBA toelatingstoets waar ze je algemene academische business vaardigheden testen zoals engels rapporteren etc.

Probleem is dat misschien mijn werkgever Nyenrode wel wilt vergoeden alleen als ik dan zou besluiten om eerder weg te gaan door gebrek aan doorgroeiperspectieven, ik het volle pond moet terugbetalen en daar wordt je niet echt vrolijk van.(9000,- per jaar)
pi_102906395
DusjNyenrode staat (toch nog) beter op je CV dan Maastricht?
pi_102906955
Dat hangt er een beetje vanaf wie het cv bekijkt.
pi_102907366
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:43 schreef Levie het volgende:
@Ejfaar: dat is waar wat je zegt. Een Gmat toets is vergelijkbaar met een internationale MBA toelatingstoets waar ze je algemene academische business vaardigheden testen zoals engels rapporteren etc.

Probleem is dat misschien mijn werkgever Nyenrode wel wilt vergoeden alleen als ik dan zou besluiten om eerder weg te gaan door gebrek aan doorgroeiperspectieven, ik het volle pond moet terugbetalen en daar wordt je niet echt vrolijk van.(9000,- per jaar)
Hoe lang moet je blijven dan? Is heel normaal dat je een paar jaar moet blijven en anders moet terugbetalen. Gewoon doen en tijd uitzitten. Eventueel een bedrijf zoeken die je schuld wilt overnemen als je echt weg wilt.
pi_102917460
Bedankt voor je reactie
3 jaar en dat is op dit moment te lang voor me.
pi_102922069
Ik denk niet dat Nyenrode nog dezelfde reputatie heeft die het vroeger had toen het nog een interne opleiding voor de toekomstige zakenelite was. Ik zou wel niet voor Maastricht kiezen, hoewel ook ik weinig gecharmeerd ben van hoorcolleges vind ik dat het aantal contacturen daar wel heel erg gering is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-10-2011 18:06:32 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_102925331
Buiten Nyerode en Maastricht heb ik geen andere opties. mischien NCOI master of financial control?
pi_102943698
De naam Nyenrode stelt weinig meer voor, daar zou ik in ieder geval niet voor betalen. Zeker internationaal is het weinig waard, in Nederland heb je nog een oudere generatie die de naam nog kent. Het is in ieder geval zeker niet meer de "elite opleiding" die het vroeger was, dat was onvergelijkbaar.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_102947789
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:45 schreef Levie het volgende:
DusjNyenrode staat (toch nog) beter op je CV dan Maastricht?
Nee, Nijenrode staat voor onbekende lees arbeiders goed op je CV. Maar voor Directeuren, Managers, die hebben meestal alleen een aanvullende cursus bij Nijenrode gehad.

Persoonlijk ken ik iemand die op Nijenrode zit, deze doet premaster en mastertraject totaal ongeveer ¤ 26.000,-. Echter is het slagingspercentage op een Nijenrode omstreeks de 97 % terwijl je er binnenkomt op basis van assesment ipv gefundeerde toetsen zoals de VU of UVA (een van de twee) heeft. Daarnaast is het vooral een rijkeluischool, het is niet zozeer een wetenschappelijke academie maar meer een hogeropleidingsinstituut tot manager. Vergeet niet dat je ook nog eens op kamers wilt bij Nijenrode a ¤ 500,- per maand excl je leuke dingetjes.
Het is in totaal erg dure opleiding en daar-en-tegen kan je beter een goede wetenschappelijke opleiding zoeken zoals bij de Technische Universiteiten denk dat je daarmee voor minder geld meer kwaliteit krijgt.

GMAT is een Amerikaanse toets die voor ons vooral op taalgebied erg lastig is, native speakers hebben hierbij duidelijk voordeel. Het wiskundig deel is redelijk tot goed te doen als je enige kennis hebt, is voornamelijk wiskunde B1-achtige vragen. De taalvragen zijn erg breed en gaan vaak om vrij precieze dingen, zoals correct gebruik van voorzetsel en zinsconstructies. Met zes maanden cursus kan je zeker 550 halen als je het 's avonds doet, echter het kost veel discipline.
pi_102949880
Is 550 voldoende? Ik weet eerlijk niet wat de eisen in NL zijn, maar dat is wel erg goed te doen toch?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_102951114
GMAT is taalkundig idd even aanpoten, maar een goede VWO'er met wiskunde/natuurkunde en Engels in het pakket moet m.i. die 550 op een redelijke dag direct kunnen halen.
pi_102951176
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:59 schreef quirigua het volgende:
Nyenrode, opfok school, die zich ten onrechte 'universiteit' laat noemen ; waar je regeltjes leert in plaats van fundament ; how low can one get by cheating prospective students ?
Maastricht is tenminste een eerlijke poging, Nyenrode is niks als show-up-front-glamour, er zit niks achter (jah, Neelie), how far can u get by cheating without fundamentals : héééél far. Kleren van de keizer.
Dat vind ik -O-
Dat is sowieso vaak het geval bij die particuliere opleidingen. Allemaal mooi, glamour en upper class, maar uiteindelijk is het gewoon een ondermaatse opleiding.
pi_102952467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:09 schreef Harmankardon het volgende:
GMAT is taalkundig idd even aanpoten, maar een goede VWO'er met wiskunde/natuurkunde en Engels in het pakket moet m.i. die 550 op een redelijke dag direct kunnen halen.
Alleen hebben de meeste mensen die de toets doen Havo of MBO gedaan en dan ben je nog wel even iets verder verwijdert om het te halen. Daarnaast is op het HBO minimale aandacht voor gedegen Engels onderwijs. VWO'ers hoeven meestal de test niet te maken omdat die toch beginnen op de universiteit.
pi_102963226
Nyenrode is qua bedrijfskunde veruit de beste opleiding van Nederland. Het is nota bene zelf opgericht door de Nederlandse multinationals. Het is inderdaad niet erg wetenschappelijk, maar dat heb je ook niet nodig als je het bedrijfsleven ingaat. Je wordt simpel weg klaar gestoomd voor het bedrijfsleven. Daarbij kijken ze wat bedrijven als Philips, Shell, KLM etc. nu precies willen dat een werknemer kan. Het is verder geen rocket-science of iets dergelijks maar je moet het allemaal toch leren. Bijvoorbeeld hoe je een mooie presentatie geeft of hoe je een net rapport opstelt. Op iedere universiteit krijg je hier wel mee te maken maar dat wordt gewoon even snel behandelt en is verder niet relevant. Nyenrode heeft de beste leraren, en het belangrijkste misschien nog wel, het beste netwerk daarom kom je ook veel makkelijker aan een (goed) betaalde baan. De reden waarom zoveel mensen het halen is ten eerste omdat bedrijfskunde zoals gezegd geen rocket-science is. Als je eraan begint - en het hoge collegegeld betaald - heb je wel voldoende motivatie en de uren dat je voor een vak moet blokken zijn in geroosterd. Zo haal je het allemaal wel.

De mensen die deze opleiding hebben gevolgd, kunnen ook werkelijk iets dus als je het kan betalen dan zou ik het zeker overwegen. Zodoende krijg je een mooi start in je carrière en heb je een stevige basis. Hoe ver je het vervolgens schopt hangt van geluk en iemands verdere kwaliteiten af. Garanties heb je verder niet maar je heb wel een voordeel ten opzichte van andere bedrijfs-kunde/economisch studenten in Nederland. Hoe oneerlijk het ook is. Dit is nu eenmaal het voordeel van een privéschool.
pi_102967411
Als mijn werkgever nyenrode niet wilt betalen wat is dan een goed alternatief? ik woon in de buurt van Venray (Limburg) en Amsterdam/Rotterdam is not done in deeltijd voor me. Nijmegen heeft alleen bedrijfskunde maar geen Bedrijfseconomie in haar CV staan.
Tilburg (Tias Nimbas is qua prijs hetzelfde als Nyenrode dus dat valt ook af. Maastricht zit ik als HBO'er met de GMAT toest te kijken.

Iemand raad?
pi_102967788
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:06 schreef TMartina het volgende:
TIlburg, de enige echte universiteit die niet in de top 200 wereldwijden universiteiten zit :P
Nederlandse universiteiten scoren goed
Scoort wel het beste in het klassement opgesteld door Elsevier.
pi_102967842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:47 schreef Levie het volgende:
Als mijn werkgever nyenrode niet wilt betalen wat is dan een goed alternatief? ik woon in de buurt van Venray (Limburg) en Amsterdam/Rotterdam is not done in deeltijd voor me. Nijmegen heeft alleen bedrijfskunde maar geen Bedrijfseconomie in haar CV staan.
Tilburg (Tias Nimbas is qua prijs hetzelfde als Nyenrode dus dat valt ook af. Maastricht zit ik als HBO'er met de GMAT toest te kijken.

Iemand raad?
http://www.tilburgunivers(...)eidingen/accounting/
pi_102984690
Bedankt voor de info OIdipous!!!!
pi_102986864
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:18 schreef hattricker het volgende:
Nyenrode is qua bedrijfskunde veruit de beste opleiding van Nederland. Het is nota bene zelf opgericht door de Nederlandse multinationals. Het is inderdaad niet erg wetenschappelijk, maar dat heb je ook niet nodig als je het bedrijfsleven ingaat. Je wordt simpel weg klaar gestoomd voor het bedrijfsleven. Daarbij kijken ze wat bedrijven als Philips, Shell, KLM etc. nu precies willen dat een werknemer kan. Het is verder geen rocket-science of iets dergelijks maar je moet het allemaal toch leren. Bijvoorbeeld hoe je een mooie presentatie geeft of hoe je een net rapport opstelt. Op iedere universiteit krijg je hier wel mee te maken maar dat wordt gewoon even snel behandelt en is verder niet relevant. Nyenrode heeft de beste leraren, en het belangrijkste misschien nog wel, het beste netwerk daarom kom je ook veel makkelijker aan een (goed) betaalde baan. De reden waarom zoveel mensen het halen is ten eerste omdat bedrijfskunde zoals gezegd geen rocket-science is. Als je eraan begint - en het hoge collegegeld betaald - heb je wel voldoende motivatie en de uren dat je voor een vak moet blokken zijn in geroosterd. Zo haal je het allemaal wel.

De mensen die deze opleiding hebben gevolgd, kunnen ook werkelijk iets dus als je het kan betalen dan zou ik het zeker overwegen. Zodoende krijg je een mooi start in je carrière en heb je een stevige basis. Hoe ver je het vervolgens schopt hangt van geluk en iemands verdere kwaliteiten af. Garanties heb je verder niet maar je heb wel een voordeel ten opzichte van andere bedrijfs-kunde/economisch studenten in Nederland. Hoe oneerlijk het ook is. Dit is nu eenmaal het voordeel van een privéschool.
Dat was het bij oprichting inderdaad, maar de tijd dat Nyenrode een elite school was is al jaren voorbij. Je verhaal is dus echt compleet irrelevant en het voegt echt enkel op lager niveau iets toe. Je hebt er internationaal ook niks aan verder, het is echt vergane glorie. Erg jammer trouwens, het was mooi als het een echte sterke post doctoraal was gebleven.
pi_102998654
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:29 schreef Bajskorv het volgende:
Is 550 voldoende? Ik weet eerlijk niet wat de eisen in NL zijn, maar dat is wel erg goed te doen toch?
Voor de Erasmus RSM heb je minimaal 600 nodig, voor de UniMaas heb je minimaal 500 nodig en vanaf 600 word je automatisch toegelaten.

Mocht iemand toevallig de GMAT gaan doen, ik heb nog boeken te koop [TK] Studieboeken voor GMAT, GRE (revised) en TOEFL ;)
pi_102998844
Rijksuniversiteit Groningen! RuG brengt gemiddeld de meeste plublicaties naar buiten, grunn university rules!
pi_103001135
Veel puclicaties is een positief teken omdat...?
#NoDAPL
pi_103003860
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:11 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Voor de Erasmus RSM heb je minimaal 600 nodig, voor de UniMaas heb je minimaal 500 nodig en vanaf 600 word je automatisch toegelaten.

Mocht iemand toevallig de GMAT gaan doen, ik heb nog boeken te koop [TK] Studieboeken voor GMAT, GRE (revised) en TOEFL ;)
Mwah, voor RSM heb je niet "minimaal" 600 nodig, maar dat helpt inderdaad wel. Bij meeste internationale MBAs moet je rekenen op 700 voor een goeie kans.
pi_103005612
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Mwah, voor RSM heb je niet "minimaal" 600 nodig, maar dat helpt inderdaad wel. Bij meeste internationale MBAs moet je rekenen op 700 voor een goeie kans.
http://www.rsm.nl/home/ma(...)nts_Deadlines_2/GMAT

"The minimum required score is 600. Scores under 600 will not be considered."
pi_103026308
Ik bedoel enkel dat er uit ervaring bij de meeste MBAs ruimer naar gekeken wordt. Harvard gaat zelfs tot 600, terwijl ze zeggen dat de grens veel hoger ligt bijvoorbeeld. Ik vermoed dat RSM ook een minder harde grens heeft dan ze claimen.
pi_103026331

[ Bericht 100% gewijzigd door Bajskorv op 13-10-2011 02:06:57 ]
pi_103060430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:18 schreef hattricker het volgende:

Klinkt meer als HBO dan als WO moet ik zeggen...
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_103064469
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:40 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Klinkt meer als HBO dan als WO moet ik zeggen...
Bedrijfskunde... Dat is redelijk "praktisch"...
pi_103065140
Jij komt Nyenrode helemaal niet in. Het gaat ze daar niet om geld maar om status. Tenzei je van goede komaf bent natuurlijk dan kom je er wel.
pi_103065174
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:00 schreef DonJoris het volgende:
Jij komt Nyenrode helemaal niet in. Het gaat ze daar niet om geld maar om status. Tenzei je van goede komaf bent natuurlijk dan kom je er wel.
Bullshit, ik studeer aan Nyenrode PTMsc Bedrijfskunde. En ben geen lid van de koninklijke familie :{

Ohja, en bij bedrijfskunde krijg ik ook gewoon statistiek hoor. Weinig praktisch aan.
<>
pi_103065208
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:00 schreef DonJoris het volgende:
Lolbroek
pi_103065793
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 03:54 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Bedrijfskunde... Dat is redelijk "praktisch"...
Dikke bullshit, volg jij zelf een bedrijfskundige wo dan?
pi_103065917
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:52 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dikke bullshit, volg jij zelf een bedrijfskundige wo dan?
Relax, ik bedoelde het niet negatief. Het is echter wel een meer praktische opleiding dan economie bijvoorbeeld. Niks mis mee, werktuigbouw is ook praktischer dan wiskunde, verder niks mis mee.
pi_103068318
quote:
Bullshit, ik studeer aan Nyenrode PTMsc Bedrijfskunde. En ben geen lid van de koninklijke familie :{

Ohja, en bij bedrijfskunde krijg ik ook gewoon statistiek hoor. Weinig praktisch aan.
Ik ken een meisje die van het MBO komt en die daar studeert, op kosten van het werk.

Statistiek is juist wel bij uitstek een praktisch vak.
#NoDAPL
pi_103069188
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 02:37 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat was het bij oprichting inderdaad, maar de tijd dat Nyenrode een elite school was is al jaren voorbij. Je verhaal is dus echt compleet irrelevant en het voegt echt enkel op lager niveau iets toe. Je hebt er internationaal ook niks aan verder, het is echt vergane glorie. Erg jammer trouwens, het was mooi als het een echte sterke post doctoraal was gebleven.
Waar baseer je dit op? Het is nogal een subjectieve mening. Heb je zelf deze opleiding gevolgd of vrienden van je?

De Msc Bedrijfskunde wordt het hoogst beoordeelt in het elsevier onderzoek naar opleidingen in Nederland.

En bedrijfskunde is inderdaad geen (pure) wetenschap. Je hebt dit in mijn ogen ook niet nodig om een bedrijf te leiden maar was voor mij wel een reden om een andere opleiding te doen.
pi_103069971
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:23 schreef hattricker het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op? Het is nogal een subjectieve mening. Heb je zelf deze opleiding gevolgd of vrienden van je?

De Msc Bedrijfskunde wordt het hoogst beoordeelt in het elsevier onderzoek naar opleidingen in Nederland.

Puur op selecties die ik in vorige banen mee maakte. Zonder grappen: Nyenrode verdween bijna altijd direct op de verkeerde stapel. Maar goed, ook omdat er echt enkel mensen met VWO-WO aangenomen worden, en er genoeg mensen van Nyenrode kwamen die ergens nog Havo of HBO gedaan hadden en dat was altijd een no-go. Dat was trouwens niet mijn idee, ik heb niks tegen HBO ofzo.

Het heeft gewoon "in de zakenwereld", en zeker internationaal, geen of weinig aanzien meer. Hoeveel mensen van Nyenrode komen er nog binnen bij McKinsey, of een goeie internationale bank? En de goeie banen in het bedrijfsleven volgens over het algemeen (met 2-5 jaar vertraging) de trends bij dit soort "high end" jobs.

Puur de ervaring die ik heb, en ik heb letterlijk nog nooit in de praktijk een andere geluid gehoord. Sorry als ik er iemand mee beledig, dat is absoluut niet de bedoeling.
pi_103070004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:23 schreef hattricker het volgende:

[..]

En bedrijfskunde is inderdaad geen (pure) wetenschap. Je hebt dit in mijn ogen ook niet nodig om een bedrijf te leiden maar was voor mij wel een reden om een andere opleiding te doen.
Eens.
pi_103070037
gewoon kiezen voor RSM, staan niet voor niets 5e businessschool van Europa volgens de ranking van de New York Times
pi_103070332
Vergeet al die rankings nou even en praat gewoon met mensen uit de sectoren die jij ambieert. Veel rankings worden gebaseerd op criteria die net voor iedereen even relevant zijn. Net als MBAs, daarin wordt het salaris voor- en na de opleiding zwaar meegewogen door bijvoorbeeld de FT rating. Maar die verbetering is per regio ook weer heel anders, dat hangt niet enkel af van de opleiding zelf. In Azie stijgen salarissen gewoon sterker, dus ranken de Aziatische opleidingen steeds hoger.
pi_103077341
Ik zie Nyenrode voornamelijk als een instituut waar HBO'ers met genoeg geld gauw even een management-msc binnen kunnen koppen, wat kan op andere universiteiten niet kan omdat je dan een pre-master moet volgen. Niveau kan dan nooit ontzettend hoog liggen.

Op het gebied van accountancy & controlling hoor ik er echter wel veel goede dingen over, dus als Nyenrode de TS beter uitkomt zou ik daar gewoon voor gaan!
pi_103080190
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:53 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Puur op selecties die ik in vorige banen mee maakte. Zonder grappen: Nyenrode verdween bijna altijd direct op de verkeerde stapel. Maar goed, ook omdat er echt enkel mensen met VWO-WO aangenomen worden, en er genoeg mensen van Nyenrode kwamen die ergens nog Havo of HBO gedaan hadden en dat was altijd een no-go. Dat was trouwens niet mijn idee, ik heb niks tegen HBO ofzo.

Het heeft gewoon "in de zakenwereld", en zeker internationaal, geen of weinig aanzien meer. Hoeveel mensen van Nyenrode komen er nog binnen bij McKinsey, of een goeie internationale bank? En de goeie banen in het bedrijfsleven volgens over het algemeen (met 2-5 jaar vertraging) de trends bij dit soort "high end" jobs.

Puur de ervaring die ik heb, en ik heb letterlijk nog nooit in de praktijk een andere geluid gehoord. Sorry als ik er iemand mee beledig, dat is absoluut niet de bedoeling.
Dit wil ik best geloven. Je noemt nu echter wel banen op waarbij de nadruk van de functie op de kwantitatieve vaardigheden van een werknemer liggen. McKinsey neemt bijvoorbeeld vrijwel alleen maar ingenieurs aan. Terwijl je als bedrijfskundige vooral breed bent opgeleid. Ik vind het dus een beetje appels met peren vergelijken. Mensen die van Nyenrode komen zullen vooral management posities innemen. Het zou dus nuttiger zijn om op die functies te vergelijken maar dat is lastig. ;)
pi_103080536
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:37 schreef Kaas- het volgende:
Ik zie Nyenrode voornamelijk als een instituut waar HBO'ers met genoeg geld gauw even een management-msc binnen kunnen koppen, wat kan op andere universiteiten niet kan omdat je dan een pre-master moet volgen. Niveau kan dan nooit ontzettend hoog liggen.
Deze aanname klopt dus geen reet van. Laat ik het zo zeggen: met een studie bedrijfskunde is het sowieso lastig om het ver te schoppen in het bedrijfsleven omdat het niveau in vergelijking met andere studies laag is. Echter qua bedrijfskunde opleidingen in Nederland is Nyenrode veruit het beste. Wat studenten ook bevestigen in het elsevier onderzoek. Je krijgt daar de meeste begeleiding, de salarissen voor leraren zijn hoger (dus betere leraren), studenten maken meer uren, de opleiding is intensiveren en kleinschaliger. Kortom als je bedrijfskunde aan Nyenrode heb gestudeerd heb je nog altijd twee streepjes voor op iemand die bedrijfskunde in Rotterdam heeft gestudeerd. Wat niet wil zeggen dat je het niet kan maken als je in Rotterdam heb gestudeerd hoor.

Rankings neem ik niet serieus. Als jij uitzoekt waar de ranking exact op is samengesteld, leg ik het je uit.
pi_103080736
Let wel: ik zoek een deeltijd WO studie in controlling dus niet bedrijfskunde.
Nyenrode heeft op zich wel mijn lichte voorkeur alleen ik heb het geld er gewoon niet voor om dat te kunnen bekostigen. Via de werkgever zou misschien wel kunnen maar ja, je zit er dan wel 3 jaar minimaal aan vast..
pi_103080918
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:04 schreef hattricker het volgende:

[..]

Deze aanname klopt dus geen reet van. Laat ik het zo zeggen: met een studie bedrijfskunde is het sowieso lastig om het ver te schoppen in het bedrijfsleven omdat het niveau in vergelijking met andere studies laag is. Echter qua bedrijfskunde opleidingen in Nederland is Nyenrode veruit het beste. Wat studenten ook bevestigen in het elsevier onderzoek. Je krijgt daar de meeste begeleiding, de salarissen voor leraren zijn hoger (dus betere leraren), studenten maken meer uren, de opleiding is intensiveren en kleinschaliger. Kortom als je bedrijfskunde aan Nyenrode heb gestudeerd heb je nog altijd twee streepjes voor op iemand die bedrijfskunde in Rotterdam heeft gestudeerd. Wat niet wil zeggen dat je het niet kan maken als je in Rotterdam heb gestudeerd hoor.

Rankings neem ik niet serieus. Als jij uitzoekt waar de ranking exact op is samengesteld, leg ik het je uit.
Als er al streepjes zijn, zijn het verdraaid kleine streepjes.
pi_103084200
quote:

[..]

Als je salaris dan zo'n belangrijke indicatie van kwaliteit vindt, hoe verklaar je dan het lagere salaris van Nyenrode-alumni i.c.m. die van de Rotterdamse management-master? Bron: Financial Times ranking van management-masters in Europa waarbij Rdam overigens de #10-positie bekleedt en Nyenrode de 62e.

Elsevier-rankings zeggen overigens alleen iets over wat de studenten van een instelling zelf denken wie het best is, en het is nogal logisch dat een student die zoveel geld voor een bepaalde opleiding over heeft dat alleen doet als hij denkt dat die de beste is (of er in ieder geval belang bij heeft om dat aan te geven in zo'n enquete), dus in zo'n Elsevier-onderzoek zit nogal een grote bias.

Overigens lijkt het nu alsof ik jouw alma mater probeer onderuit te halen, wat echt niet zo is. Voor sommige mensen is het ongetwijfeld een ontzettend goed en waardevol instituut, maar ik vind het persoonlijk een beetje gek dat mensen enorm veel geld over hebben voor een naam die tegenwoordig heel andere associaties oproept dan vroeger.
pi_103084236
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:59 schreef quirigua het volgende:
Dat vind ik -O-
U ben genomineerd voor de meest onsamenhangende post van 2011! Gefeliciteerd!
pi_103088111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:37 schreef Kaas- het volgende:

Op het gebied van accountancy & controlling hoor ik er echter wel veel goede dingen over, dus als Nyenrode de TS beter uitkomt zou ik daar gewoon voor gaan!
Bij Nyenrode moet je ook een pre-master doen.
pi_103091825
Niet voor management, want op LinkedIn zie ik ontzettend veel mensen die direct na een 4-jarige HBO een 1-jarige MSc Management van Nyenrode hebben gedaan.
pi_103102958
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:08 schreef Levie het volgende:
Let wel: ik zoek een deeltijd WO studie in controlling dus niet bedrijfskunde.
Nyenrode heeft op zich wel mijn lichte voorkeur alleen ik heb het geld er gewoon niet voor om dat te kunnen bekostigen. Via de werkgever zou misschien wel kunnen maar ja, je zit er dan wel 3 jaar minimaal aan vast..
Tilburg University, ga eens naar een open dag of knoop een gesprek aan met adviseurs aldaar. Tilburg University is kwalitatief een goede uni en is voor jou ook relatief dichtbij.
pi_103105763
quote:

[..]

"Wij van WC-eend, adviseren..."

Juistem.
pi_103106060
Mijn PTMSc bestaat uit 8 maanden premaster en 2 jaar master. Dus snap niet waar de rest zijn info vandaan heeft.
<>
pi_103111506
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:15 schreef Kaas- het volgende:
Niet voor management, want op LinkedIn zie ik ontzettend veel mensen die direct na een 4-jarige HBO een 1-jarige MSc Management van Nyenrode hebben gedaan.
Juist voor management.

Premaster 4 maanden, master zelf 1 jaar.
pi_103111575
Ik merk dat er heel veel afgunst tegen Nyenrode is, waarschijnlijk ómdat die opleiding 26.000 euro kost. Mensen kunnen het niet betalen, dus halen ze de opleiding maar naar beneden terwijl ze geen idee hebben wat het eigenlijk inhoudt.
pi_103114444
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:43 schreef kip-kerrie het volgende:
Ik merk dat er heel veel afgunst tegen Nyenrode is, waarschijnlijk ómdat die opleiding 26.000 euro kost. Mensen kunnen het niet betalen, dus halen ze de opleiding maar naar beneden terwijl ze geen idee hebben wat het eigenlijk inhoudt.
Volgens mij heeft het weinig met afgunst te maken, hoewel sommige reacties wel aan de zure kant zijn. Ik persoonlijk probeer enkel mijn ervaringen met recruitment in het bedrijfsleven te delen, meer niet. Ik doe vaker sollicaties aan de andere kant van de tafel, dus ik zie het een en ander.

Die 26k lijkt me het probleem niet. Die kan je veelal lenen, en bij veel mensen betaalt de baas het. Mijn vriendin d'r MBA, dat was pas duur (ongeveer 3x Nyenrode). Maar ook dat werd opgevangen door beursen en leningen, je hoeft absoluut niet rijk te zijn.
pi_103114696
quote:
Dan zouden mensen ook Harvard, Yale, Stanford, MIT enz. naar beneden halen...
Wat kost een MBA in Rotterdam? ;)

quote:
Maar ook dat werd opgevangen door beursen en leningen, je hoeft absoluut niet rijk te zijn.
Heb je het met die beurs over het bedrag wat de werkgever betaalt?
Ik begrijp weinig van heel dat MBA-cultuurtje: tienduizenden Euro's of Dollars voor een klein beetje extra theoretische vorming (kan je ook met een gewone universitaire opleiding doen), begeleiding bij opdrachtjes en lezingen.
Hoeveel MBA'ers zouden medeverantwoordeiljk zijn geweest voor de economische zeepbellen en het barsten van die zeepbellen in de laatste jaren?
Als gewone jongen denk ik "kunnen we weer normaal gaan doen?".
Overigens zijn het niet alleen de economische opleidingen die geld uit de zakken kloppen, als je bijv. ziet wat psychologie-opleidingen (klinisch, GZ) durven te vragen..., ik zou het schaamrood op mijn kaken krijgen als ik hier medeverantwoordelijk voor zou zijn.
#NoDAPL
pi_103134152
Ik heb het niet over MBA, ik heb het over de fulltime MSc Management.
pi_103139855
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan zouden mensen ook Harvard, Yale, Stanford, MIT enz. naar beneden halen...
Wat kost een MBA in Rotterdam? ;)

[..]

Heb je het met die beurs over het bedrag wat de werkgever betaalt?
Ik begrijp weinig van heel dat MBA-cultuurtje: tienduizenden Euro's of Dollars voor een klein beetje extra theoretische vorming (kan je ook met een gewone universitaire opleiding doen), begeleiding bij opdrachtjes en lezingen.
Hoeveel MBA'ers zouden medeverantwoordeiljk zijn geweest voor de economische zeepbellen en het barsten van die zeepbellen in de laatste jaren?
Als gewone jongen denk ik "kunnen we weer normaal gaan doen?".
Overigens zijn het niet alleen de economische opleidingen die geld uit de zakken kloppen, als je bijv. ziet wat psychologie-opleidingen (klinisch, GZ) durven te vragen..., ik zou het schaamrood op mijn kaken krijgen als ik hier medeverantwoordelijk voor zou zijn.
Nee, ik heb het over beursen als in "giften". Mijn vriendin kreeg uiteindelijk meer beursen dan dat haar opleidingen kostte. Maar goed, dat had ze ook weer nodig om te kunnen eten natuurlijk.

En de kosten zijn niet zo vreemd als je ziet wat je er voor terug krijgt qua docenten, programma's, etc. Wat ik bij haar zag was zo intensief, met zoveel "staff" vs "student", dat moest wel wat kosten. Dat kan de overheid ook niet subsidieren natuurlijk, en die lui maken ook geen winst...
pi_103148066
Wie betalen die giften dan en met welke motieven?
#NoDAPL
pi_103149002
Er zijn eindeloos veel beursen die je kan krijgen. Vaak geven Universiteiten ook zelf beursen voor de beste aanmeldingen, maar anders zijn er vele andere opties. Zij kreeg er bijvoorbeeld zo een van de universiteit zelf en een hele grote van een rijke Europese familie (naam niet nodig). Die willen gewoon stimuleren dat mensen zich beter opleiden, etc... Het enige wat je hoeft te doen is naderhand eenof twee keer een presentatie te geven aan jongere mensen over je ervaringen, als een soort van motivatie, etc...

Best prima, je moet alleen even je best doen!
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:43:33 #70
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_151043262
quote:
6s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:49 schreef CarltonBanks het volgende:

Welke studie volgde ze dan en wat doet ze nu voor werk dan? Geen RA-traject ofwel?
pi_151043721
Necro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')