quote:
Op zondag 9 oktober 2011 10:12 schreef wgp7 het volgende:Wij zijn al weken bezig met het uitzoeken van onze inrichting voor ons nieuwe huis (november krijgen we de sleutel al).
Het schiet alleen niet op met de vloer.
We willen een houten vloer in de woonkamer. Al naar veel winkels geweest, veel gehoord en ook hoge prijzen.
Ook zijn we naar Bebo vloeren geweest ( had ik hier op t forum gelezen), dat is een stukje goedkoper. Maar is de kwaliteit dan ook minder? De vloeren zagen er wel anders uit dan de duurdere vloer die we zo mooi vonden. Ook wit geolied eiken, maar het zag er toch echt anders uit.
Bij Bebo raadden ze ons aan een mooie massieve vloer te kiezen (we hebben een huis uit 1937 dus qua stijl zou dat mooi zijn).
Bij andere speciaalzaken zeggen ze dat massief niet meer gedaan wordt en adviseren ze lamelparket kant en klaar geolied en al.
We zien door al dat hout het bos niet meer.. Want ook bij de lamel of multiplex vloeren zien we verschillen.
Waaraan herken je nou een goede kwaliteit houten vloer? Wie heeft er tips voor ons qua zaken (we komen uit Gelderland, maar eindje rijden is niet heel erg als het de moeite waard is).
Weinig noesten, rechte planken.
quote:
Waar moet je nou op letten? Olie, was, ondervloer, plinten. Massief of lamel. We denken dat we olie willen.
Ik heb ook een geoliede massief houten vloer, bevalt prima. En plinten pas je aan aan de muur, niet aan de vloer.
quote:
En hoe zit dat dan qua goede ondervloer en geluidsdemping? Zeker voor boven? Het is een oud huis, dus we willen niet dat als je boven belt je het beneden kan verstaan zeg maar (is dus nu wel het geval).We hebben ook al gehoord over de vloer isoleren?
Met een ondervloer zal het zeker wel minder worden, maar verwacht niet dat je niets meer hoort. Als je dat wil zal je het plafond moeten isoleren (lees: nieuw plafond en veel werk).
quote:
Voor de bovenverdieping hebben we wel een houten vloer gekocht al (niet massief), dit was een restpartij bij Bebo, net de juiste kleur, dus daar zijn we blij mee.
En dan nog de hal en keuken. Dat zijn bij ons aparte ruimtes. Helaas hebben we geen granito vloer, dus we moeten zelf iets kiezen. Een houten vloer is mooi en lijkt mij wel wat, maar is dat wel praktisch? Of kunnen we beter tegeltjes doen voor het gemak, voorkeur van vriendlief. Zou het veel verschil uitmaken qua kou in de hal en keuken?
Ik heb het ook in de keuken en in de hal liggen. In de hal ligt er een loper overheen zodat niet alles meteen vies wordt. De keukenvloer kan je gewoon goed schoonmaken. Tegels zou ik persoonlijk niet doen (vind ik niet mooi), maar kan natuurlijk wel. Dat zal dan heel wat kouder aanvoelen dan een houten vloer, maar in een hal lijkt me dat niet zo'n probleem.
quote:
Er zijn hier vast vloeren experts of mensen ide zelf al een mooie houten eiken vloer hebben gekocht. Waar hebben jullie die vandaan? hebben jullie aanraders qua winkels?
Ik heb mijn vloer gehaald bij Fairwood in Tiel, en ben er zeer over te spreken. Mooi hout, niet zo duur en prima service.