abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102867371
Wij zijn al weken bezig met het uitzoeken van onze inrichting voor ons nieuwe huis (november krijgen we de sleutel al).

Het schiet alleen niet op met de vloer.
We willen een houten vloer in de woonkamer. Al naar veel winkels geweest, veel gehoord en ook hoge prijzen.

Ook zijn we naar Bebo vloeren geweest ( had ik hier op t forum gelezen), dat is een stukje goedkoper. Maar is de kwaliteit dan ook minder? De vloeren zagen er wel anders uit dan de duurdere vloer die we zo mooi vonden. Ook wit geolied eiken, maar het zag er toch echt anders uit.
Bij Bebo raadden ze ons aan een mooie massieve vloer te kiezen (we hebben een huis uit 1937 dus qua stijl zou dat mooi zijn).
Bij andere speciaalzaken zeggen ze dat massief niet meer gedaan wordt en adviseren ze lamelparket kant en klaar geolied en al.

We zien door al dat hout het bos niet meer.. Want ook bij de lamel of multiplex vloeren zien we verschillen.

Waaraan herken je nou een goede kwaliteit houten vloer? Wie heeft er tips voor ons qua zaken (we komen uit Gelderland, maar eindje rijden is niet heel erg als het de moeite waard is).

Waar moet je nou op letten? Olie, was, ondervloer, plinten. Massief of lamel. We denken dat we olie willen.

En hoe zit dat dan qua goede ondervloer en geluidsdemping? Zeker voor boven? Het is een oud huis, dus we willen niet dat als je boven belt je het beneden kan verstaan zeg maar (is dus nu wel het geval).We hebben ook al gehoord over de vloer isoleren?

Voor de bovenverdieping hebben we wel een houten vloer gekocht al (niet massief), dit was een restpartij bij Bebo, net de juiste kleur, dus daar zijn we blij mee.

En dan nog de hal en keuken. Dat zijn bij ons aparte ruimtes. Helaas hebben we geen granito vloer, dus we moeten zelf iets kiezen. Een houten vloer is mooi en lijkt mij wel wat, maar is dat wel praktisch? Of kunnen we beter tegeltjes doen voor het gemak, voorkeur van vriendlief. Zou het veel verschil uitmaken qua kou in de hal en keuken?

Er zijn hier vast vloeren experts of mensen ide zelf al een mooie houten eiken vloer hebben gekocht. Waar hebben jullie die vandaan? hebben jullie aanraders qua winkels?
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:41:11 #2
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_102867773
Iets vrij simpels is of er veel knoesten in zitten of niet. Bij sommige discounters heb je wat meer kans op een partij met de bovenste paar plankjes mooi en de rest vol gaten en knoesten.

Voor de rest ben ook ik benieuwd wat hier voorbij komt :)
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:46:26 #3
353242 LaatMaarJoh
>>>"hatsaflats&q
pi_102867852
Misschien kun je wat op Ebay of Marktplaats vinden.
Er zijn ook veilingsites waar van alles wordt verkocht, meestal vanuit een faillisement (ofzoiets :P )
Best cheap en misschien een goede kwaliteit. Maar je moet dan natuurlijk wel veel geluk hebben.
Mooi dat 't zo kan
pi_102868209
Ik heb mijn houtenvloer van CanDo.
Wilde persé een zwart houten vloer, en dit was de enige die dit hadden. Redelijk goedkoop, ligt er alweer een aantal jaren in en ik ben er zeer tevreden over.

Volgens mij is het te koop bij diverse bouwmarkten.
pi_102868726
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:12 schreef wgp7 het volgende:
Wij zijn al weken bezig met het uitzoeken van onze inrichting voor ons nieuwe huis (november krijgen we de sleutel al).

Het schiet alleen niet op met de vloer.
We willen een houten vloer in de woonkamer. Al naar veel winkels geweest, veel gehoord en ook hoge prijzen.

Ook zijn we naar Bebo vloeren geweest ( had ik hier op t forum gelezen), dat is een stukje goedkoper. Maar is de kwaliteit dan ook minder? De vloeren zagen er wel anders uit dan de duurdere vloer die we zo mooi vonden. Ook wit geolied eiken, maar het zag er toch echt anders uit.
Bij Bebo raadden ze ons aan een mooie massieve vloer te kiezen (we hebben een huis uit 1937 dus qua stijl zou dat mooi zijn).
Bij andere speciaalzaken zeggen ze dat massief niet meer gedaan wordt en adviseren ze lamelparket kant en klaar geolied en al.

We zien door al dat hout het bos niet meer.. Want ook bij de lamel of multiplex vloeren zien we verschillen.

Waaraan herken je nou een goede kwaliteit houten vloer? Wie heeft er tips voor ons qua zaken (we komen uit Gelderland, maar eindje rijden is niet heel erg als het de moeite waard is).
Weinig noesten, rechte planken.
quote:
Waar moet je nou op letten? Olie, was, ondervloer, plinten. Massief of lamel. We denken dat we olie willen.
Ik heb ook een geoliede massief houten vloer, bevalt prima. En plinten pas je aan aan de muur, niet aan de vloer.
quote:
En hoe zit dat dan qua goede ondervloer en geluidsdemping? Zeker voor boven? Het is een oud huis, dus we willen niet dat als je boven belt je het beneden kan verstaan zeg maar (is dus nu wel het geval).We hebben ook al gehoord over de vloer isoleren?
Met een ondervloer zal het zeker wel minder worden, maar verwacht niet dat je niets meer hoort. Als je dat wil zal je het plafond moeten isoleren (lees: nieuw plafond en veel werk).
quote:
Voor de bovenverdieping hebben we wel een houten vloer gekocht al (niet massief), dit was een restpartij bij Bebo, net de juiste kleur, dus daar zijn we blij mee.

En dan nog de hal en keuken. Dat zijn bij ons aparte ruimtes. Helaas hebben we geen granito vloer, dus we moeten zelf iets kiezen. Een houten vloer is mooi en lijkt mij wel wat, maar is dat wel praktisch? Of kunnen we beter tegeltjes doen voor het gemak, voorkeur van vriendlief. Zou het veel verschil uitmaken qua kou in de hal en keuken?
Ik heb het ook in de keuken en in de hal liggen. In de hal ligt er een loper overheen zodat niet alles meteen vies wordt. De keukenvloer kan je gewoon goed schoonmaken. Tegels zou ik persoonlijk niet doen (vind ik niet mooi), maar kan natuurlijk wel. Dat zal dan heel wat kouder aanvoelen dan een houten vloer, maar in een hal lijkt me dat niet zo'n probleem.
quote:
Er zijn hier vast vloeren experts of mensen ide zelf al een mooie houten eiken vloer hebben gekocht. Waar hebben jullie die vandaan? hebben jullie aanraders qua winkels?
Ik heb mijn vloer gehaald bij Fairwood in Tiel, en ben er zeer over te spreken. Mooi hout, niet zo duur en prima service. :)
pi_102868955
Zeker in de woonkamer een harde houtsoort kiezen. Wij hebben een Amerikaans grenen vloer (massief en gelakt) en dat is eigenlijk te zacht. Er komen toch makkelijk afdrukken van naaldhakken en stoelpoten e.d. in.

In m'n vorige woning had ik gelakt beuken lamelparket. Dat was knoerhard en tegen van alles bestand, maar weer een ander nadeel: het vergeelde bij het leven. Er schijnt nu wel een lak te zijn die de vergelende UV- straling tegenhoudt.Veel hangt natuurlijk van je eerste ideeën af: wil je licht of donker, massief of lamel...etc.?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_102869046
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:12 schreef wgp7 het volgende:En dan nog de hal en keuken. Dat zijn bij ons aparte ruimtes. Helaas hebben we geen granito vloer, dus we moeten zelf iets kiezen. Een houten vloer is mooi en lijkt mij wel wat, maar is dat wel praktisch? Of kunnen we beter tegeltjes doen voor het gemak, voorkeur van vriendlief. Zou het veel verschil uitmaken qua kou in de hal en keuken?
Hout (gelakt) in de keuken heb ik gezien bij de buren: echt geen succes, werd zwart door het vocht dat in de naden trok.

In onze hal hebben we (kwaliteits)laminaat (vierkante blokken, Hercules Flooring). Bevalt perfect: snoeihard en goed schoon te maken als iemand met modderpoten naar binnen sjouwt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_102871100
Fairwood in Tiel willen we kijken. Verder iemand ervaring met Bax in Barneveld, Roy in Apeldoorn, de vloerenboerderij? Vloerenwerf?

We willen eiken en dan licht. We hebben nu een wit geoliede eiken vloer gezien, enkel gerookt. Maar we hoorden ook dat je massief weer beter niet kan roken.
We willen een lichte vloer. Niet te wit, zeker niet grijs, maar ook niet geel.

We zien verschillende diktes in toplagen als je geen massief neemt, maar ook verschil in de lagen daaronder. Wat is dan juist goed of niet? En waarom zegt de een massief en de ander niet?
pi_102871248
En voor de keuken en hal. Een houtlook achtige vloer naast een echte eiken vloer vind ik niet zo mooi. Daarom bedachten wij: of hetzelfde als in de woonkamer voor de eenheid of echt iets heel anders, bijv tegels maar dat is weer koud.. (Nu liggen er in de gang, toilet en keuken dezelfde tegeltjes, moeten we dus voor deze ruimtes vervangen)

Ohja dat plafond isoleren.. Het is vast heel veel werk, maar is het dan ook de moeite waard?
pi_102871680
lijkt me hartstikke mooi : massief eiken vloer overal, kamer, gang, keuken ; hoe minder noesten, hoe duurder ; je kan de gang en keuken vloeren dan wel het beste compleet waterdicht sealen met een goeie harde lak, kamer met olie (wat mooier is) ;
nadeel is wel dat als je keukenvloer wilt re-newen, die harde lak eraf moet ;

laminat in de keuken : nooit doen ; dan maar tegels ( :'( )

en ja, plafond isoleren : brengt altijd op ! rotwerk om te doen, maar daarna heb je ook wat
pi_102872041
Ik zou laminaat nemen inplaats van zo'n bewerkelijke houten vloer.

Zit hier niks bij voor je?

http://www.particulierver(...)?main_page=page&id=9
  zondag 9 oktober 2011 @ 14:01:20 #12
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_102873303
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:01 schreef wgp7 het volgende:
Verder iemand ervaring met Bax in Barneveld, Roy in Apeldoorn, de vloerenboerderij? Vloerenwerf?
De laatste :)

De zaak is niet zo heel erg groot, maar ze hebben er vloeren waar je waar voor je geld krijgt!
Wij hebben onze vloer ook gekocht, hij is gewoon MOOI!
Veel keuzes, denken goed mee en er is gewoon zoveel mogelijk bij hun!

Ik wilde graag een Jatoba-rode vloer..
Het gaat jaren mee en wordt alleen maar mooier! O+
Helaas past hij niet in ons interieur..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_102874946
quote:
17s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik wilde graag een Jatoba-rode vloer..
Het gaat jaren mee en wordt alleen maar mooier! O+
Helaas past hij niet in ons interieur..
_O_ want? Interieur past wel bij jou? Dan heb je een probleempje...
pi_102875099
Holland Parket in (onder meer) Amersfoort. Hebben bij ons prachtig visgraat (eiken) aangelegd; echt ambachtelijke kwaliteit. Als je wilt kan ik wel een foto posten.

[edit]http://gallery.me.com/mgm.heck/100071/IMG_0115

[ Bericht 29% gewijzigd door metck op 09-10-2011 14:58:09 ]
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:58:36 #15
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_102877474
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:47 schreef blomke het volgende:

[..]

_O_ want? Interieur past wel bij jou? Dan heb je een probleempje...
Helaas was het budget na veel klussen op hier;
En geld voor en zo'n dure vloer EN nieuwe meubels hadden we niet ;)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:53:54 #16
14320 TR08
pi_102885383
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:52 schreef metck het volgende:
Holland Parket in (onder meer) Amersfoort. Hebben bij ons prachtig visgraat (eiken) aangelegd; echt ambachtelijke kwaliteit. Als je wilt kan ik wel een foto posten.

[edit]http://gallery.me.com/mgm.heck/100071/IMG_0115

Wat voor hout en hoeveel kostte dat ongeveer/m2?
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:04:01 #17
14320 TR08
pi_102885930
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 11:37 schreef blomke het volgende:
Zeker in de woonkamer een harde houtsoort kiezen. Wij hebben een Amerikaans grenen vloer (massief en gelakt) en dat is eigenlijk te zacht. Er komen toch makkelijk afdrukken van naaldhakken en stoelpoten e.d. in.
We zitten bij ons een beetje te kijken naar vloeren voor de woonkamer. Aan de ene kant vind ik het ergens wel leuk om een vloer te hebben die er wat "geleefd" uit ziet.

Maar die deuken van stoelpoten e.d: vind je die heel erg als een geclusterd setje putten terug?
pi_102888007
Wel rond de eethoek.
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:01:41 #19
14320 TR08
pi_102889901
En hebben jullie gelakt of de vloer in de olie?
pi_102896527
Oke waterdicht sealen van de vloer dat kan dus blijkbaar. Wisten we niet.
Ik was al bang voor vlekken, waterproblemen, natte voeten, etc.

OKe Vloerenwerf staat op ons lijstje. We hadden alleen zoeits van: moeten we wel naar al die zaken gaan, komen we neit overal hetzelfde tegen.

@Metck, dankjewel voor de foto. Mooie vloer. Mooie kleur ook, zoets willen wij ook. Wat voor olie en type vloer is dat??? Wat kostte het ongeverer als ik vragen mag?

Wij vinden visgraat wel mooi, maar willen toch recht leggen. Rustiger denken we en onze kamer is vrij smal.

@TR08 Wij willen ook wel een geleefde vloer, maar hebben nu nog zoiets van: dat komt vanzelf. Ik heb vloeren gezien die al verouderd zijn gemaakt en dat vond ik toch net wat té zeg maar haha.
pi_102900980
Wij zijn uiteindelijk uitgekomen bij www.eerlijkhout.nl en waren erg tevreden over de vloer. Ze luisteren goed naar wat je wil en leggen eerlijk uit wat de nadelen zijn van iets wat jou een goedkope optie lijkt :) en heel veel soorten olie en was enzo hebben ze ook.
pi_102905626
quote:
99s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:53 schreef TR08 het volgende:

[..]

Wat voor hout en hoeveel kostte dat ongeveer/m2?
32m2, eiken visgraat 6 x 90 x 450 verouderd en gelegd (visgraat is echt lastig) op 12mm spaanplaat naturel geolied. Inclusief bijpassende dorpel. Al met al EURO 159 per m² inclusief leggen en de hele boel. Net goedkoop, wel prachtig en authentiek passend bij ons jaren 30 huis. De vloerenman is 4 dagen bezig geweest inclusief olieen, waarna we 24 uur niet op de vloer mochten lopen.
We hebben gekozen om geen zwarte bies te doen, dat vonden we wat truttig.

Putjes van bv. stoelpoten zie je wel, net als de activiteiten die passen bij drie kinderen... Niet overdreven zichtbaar hoor. Wij vinden het sowieso niet storend omdat het wat ons betreft bijdraagt aan het karakter van het huis.
Mooie van massief houten vloer is dat je bij beschadigingen in het allerergste geval - als speciale olie niet meer werkt - altijd nog met hamer en beitel aan de slag kan ;-)

Oh en de foto is even snel gemaakt met mijn iPad...
pi_103023770
Wow mooie vloer hoor!
Ik vind het wel duur. Maar goed je hebt wel wat.
Ik denk dat onze kamer daar sowieso te smal voor is. Ook iets van 30 m², maat smal.

Maar bedankt voor je info!
Morgen gaan we naar Fairwood in Tiel. Ben benieuwd!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 06:38:18 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_103027004
Wij hebben een massief eiken vloer gekocht voor 30.- m2. We hadden onbehandeld hout (C kwaliteit) en hebben alles zelf geschuurd en gestopt. We moeten alleen nog oliën. Het was veel werk maar het wordt heel mooi.

Het was nogal grof hout met veel noesten en scheuren.
Er zaten ook planken bij die te slecht waren om te gebruiken, die mogen we gaan omruilen.

Let ook goed op de maat van de delen. Standaard voor eiken is ong. 180mm breed en 20mm dik.
Dunner of smallere delen is vaak goedkoper; bijv. 150mm x 10mm. En breder is duurder zoals bijv. 250mm x 20mm.

Het hout wordt meestal in 3 klasses aangeboden.
1e kwaliteit: bijna geen noesten of scheuren
2e kwaliteit: af en toe noesten en scheuren
3e kwaliteit: veel noesten en scheuren

Of je lamelparket wil of massief moet je zelf weten. Een massieve vloer zal meer werken en dus kleine kiertjes hebben bij een lage luchtvochtigheid. Als je kamer breder is dan 5m is massief niet aan te raden ivm de werking van het hout.

[ Bericht 33% gewijzigd door kaasplankje op 13-10-2011 07:12:40 ]
pi_103111287
Wij zijn ook al een tijd aan het zoeken naar een niet al te dure eiken vloer voor in de woonkamer. Nu heb ik via een kennis gehoord dat ze bij Lab21 eiken vloeren hebben. Op de website van viel mij de ernorme hoeveelheid keuzes op. Is dat altijd zoveel? Het mooiste leek mij een eiken vloer, gerookt en geschaafd voor 46,95 per m2, kan iemand me hier meer over vertellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')