abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102856397
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:01:54 #2
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102856450
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ze profileren zich in de media nadrukkelijk als 'Vrienden'
Ja, pas sinds een jaar. Het FIF had niks met de VVF te maken als groepering.
2000 light years from home
pi_102856464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:59 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom zou iemand die niets met Feyenoord te maken heeft zich bemoeien met de bedrijfsvoering van Feyenoord? Als de Media Markt een Xbox 360 voor ¤50 verkoopt als stuntprijs ga ik me toch ook niet afvragen of dit wel goed is voor de financiėle toestand van Media Markt. Die verantwoordelijkheid hebben ze zelf.
Appels-peren. Zij hadden toen zoveel geld in Feyenoord zitten dat zij zich juist wel bemoeiden met de bedrijfsvoering, tot aan de transfers aan toe.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:01 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het had er juist alles mee te maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102856563
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:01 schreef Merkie het volgende:

[..]

Tuurlijk wel man.
Bovendien waren ze precies op de hoogte van de situatie waar we ons als club in bevonden.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_102856601
Toch kan ik niet geloven dat Feyenoord niet ala PSV een goede manier van veel geld binnenhalen heeft gevonden. Als ze daar in Eindhoven 40 miljoen 'binnen' kunnen halen, dan moet Feyenoord toch ook wel een dergelijke oplossing kunnen vinden? Of desnoods een groot bedrijf zoals Shell dat eens flink wat geld in de club pompt en in ruil 10 jaar de absolute hoofdsponsor mag zijn. Bedrijven moeten ook wel zien dat als Feyenoord 2 keer kampioen wordt, je een absoluut groot en sterk uithangbord voor je bedrijf hebt?

We zijn de grootste club van Nederland, misschien nog wel 2 keer zo groot als PSV. Waarom lijkt het alsof we VVV zijn, die voor elke miljoen keihard moeite moeten doen?
-
pi_102856614
Het is inderdaad niet zo dat de VVF een nieuwe groep was binnen Feyenoord die opeens met een koffer geld kwamen aanzetten.

Sterker nog, ze hebben sinds de lancering van hun stichting nauwelijks nieuw geld ingelegd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102856782
Pff, interlands, hinderlijke onderbreking van het seizoen altijd! :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:11:32 #8
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102856808
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:05 schreef Ritmo het volgende:
Toch kan ik niet geloven dat Feyenoord niet ala PSV een goede manier van veel geld binnenhalen heeft gevonden. Als ze daar in Eindhoven 40 miljoen 'binnen' kunnen halen, dan moet Feyenoord toch ook wel een dergelijke oplossing kunnen vinden? Of desnoods een groot bedrijf zoals Shell dat eens flink wat geld in de club pompt en in ruil 10 jaar de absolute hoofdsponsor mag zijn. Bedrijven moeten ook wel zien dat als Feyenoord 2 keer kampioen wordt, je een absoluut uithangbord voor je bedrijf hebt?

We zijn de grootste club van Nederland, misschien nog wel 2 keer zo groot als PSV. Waarom lijkt het alsof we VVV zijn, die voor elke miljoen keihard moeite moeten doen?
De situatie PSV/Eindhoven is gewoonweg bizar. Als het Feyenoord zou overkomen zou ik erg in tweestrijd zijn. Aan de ene kant is het politiek gezien belachelijk (overheid die voor bank gaat spelen :'), pure competitievervalsing ), aan de andere kant zou het voor Feyenoord natuurlijk heel goed zijn. Maar ik weet niet hoe ik dat aan iemand die niets met voetbal zou hebben goed zou moeten praten.

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat Feyenoord de afgelopen 10 jaar nauwelijks iets gepresteerd heeft (UEFA Cup is ook al bijna 10 jaar geleden). PSV speelde vaak CL, werd 4x op rij kampioen. Dat geeft heel veel exposure als sponsor zijnde. Als Feyenoord de komende 5 jaar 2x kampioen wordt en 3x CL speelt, dan staan de sponsors wel in de rij denk ik.
pi_102856857
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:11 schreef Merkie het volgende:

[..]

De situatie PSV/Eindhoven is gewoonweg bizar. Als het Feyenoord zou overkomen zou ik erg in tweestrijd zijn. Aan de ene kant is het politiek gezien belachelijk (overheid die voor bank gaat spelen :') ), aan de andere kant zou het voor Feyenoord natuurlijk heel goed zijn. Maar ik weet niet hoe ik dat aan iemand die niets met voetbal zou hebben goed zou moeten praten.

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat Feyenoord de afgelopen 10 jaar nauwelijks iets gepresteerd heeft (UEFA Cup is ook al bijna 20 jaar geleden). PSV speelde vaak CL, werd 4x op rij kampioen. Dat geeft heel veel exposure als sponsor zijnde. Als Feyenoord de komende 5 jaar 2x kampioen wordt en 3x CL speelt, dan staan de sponsors wel in de rij denk ik.
Gemeente Eindhoven wilde gewoon die grond in bezit hebben. Zo simpel is dat.
En de nieuwe constructie is alles behalve gunstige voor PSV qua rente en huur, neem dat nou maar van mij aan.
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:14:32 #10
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102856908
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:13 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Gemeente Eindhoven wilde gewoon die grond in bezit hebben. Zo simpel is dat.
En de nieuwe constructie is alles behalve gunstige voor PSV qua rente en huur, neem dat nou maar van mij aan.
Wel zo gunstig dat ze meteen voor ¤20 miljoen aan spelers konden kopen terwijl ze bijna failliet waren. Compleet onnodig, en erg veel risico. Een dubieuze deal waarbij de waarde van de grond van het trainingscomplex eveneens dubieus is en het risico voor 100% op het bordje van de belastingbetaler komt te liggen. Dat de (lokale) overheid zich met zulke zaken bezig houdt is compleet belachelijk.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:14:34 #11
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102856911
quote:

[..]

De situatie PSV/Eindhoven is gewoonweg bizar. Als het Feyenoord zou overkomen zou ik erg in tweestrijd zijn. Aan de ene kant is het politiek gezien belachelijk (overheid die voor bank gaat spelen :'), pure competitievervalsing ), aan de andere kant zou het voor Feyenoord natuurlijk heel goed zijn. Maar ik weet niet hoe ik dat aan iemand die niets met voetbal zou hebben goed zou moeten praten.
Het zou bij ons niet eens kunnen aangezien we niks hebben om te verkopen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102857018
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Het zou bij ons niet eens kunnen aangezien we niks hebben om te verkopen.
Precies, is gewoon een pachtdeal tussen gemeente en die club. Niks geen lening.
En van dat geld zijn ook die spelers niet gehaald. Philips heeft ook eens nog een aardige smak geld in PSV gepompt. En ze hebben met o.a. Doedelzak aardig gebeurt op de transfermarkt.

Niet te vergelijken laat staan relevant met de situatie bij ons.
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:21:13 #13
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102857180
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:17 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En van dat geld zijn ook die spelers niet gehaald. Philips heeft ook eens nog een aardige smak geld in PSV gepompt. En ze hebben met o.a. Doedelzak aardig gebeurt op de transfermarkt.

Geld is geld, als die deal er niet was had het geld gebruikt moeten worden om schulden af te lossen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:22:00 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102857210
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:17 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Prachtdeal wil ik het ook weer niet noemen vanuit de gemeente gezien. Maar het is inderdaad totaal niet te vergelijken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102857219
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Ik had ook nooit zoiets verwacht bij PSV. Maar toen het bij PSV gebeurde, dacht ik wel: als we toch zo bezig gaan, waarom dan niet bij ons?
quote:
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat Feyenoord de afgelopen 10 jaar nauwelijks iets gepresteerd heeft (UEFA Cup is ook al bijna 10 jaar geleden). PSV speelde vaak CL, werd 4x op rij kampioen. Dat geeft heel veel exposure als sponsor zijnde. Als Feyenoord de komende 5 jaar 2x kampioen wordt en 3x CL speelt, dan staan de sponsors wel in de rij denk ik.
Al wordt PSV 10 keer op rij kampioen en spelen ze halve finale CL; Feyenoord is met 2 keer op rij kampioen en 1 keer kwartfinale CL direct interessanter. Met alle respect voor PSV; in Feyenoord zit 200 % meer potentie dan in PSV. Bij PSV denk ik zelfs al dat ze wat dat betreft aan hun plafond zitten (qua populairiteit en groei) terwijl bij Feyenoord de bomen nog tot aan de hemel kunnen groeien.
-
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:24:02 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102857279
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik had ook nooit zoiets verwacht bij PSV. Maar toen het bij PSV gebeurde, dacht ik wel: als we toch zo bezig gaan, waarom dan niet bij ons?
Nogmaals, omdat wij helemaal niks hebben om te verkopen. PSV had een lap grond in hartje centrum Eindhoven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102857355
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Nogmaals, omdat wij helemaal niks hebben om te verkopen. PSV had een lap grond in hartje centrum Eindhoven.
Ik weet het. Maar toch. Ik kan niet geloven dat de VVF onze enige optie was, en dat er geen gunstigere en snellere opties waren.

Gezien Gudde en Jacobs geknoei op alle niveau's, lijkt het me ook niet onmogelijk dat ze tal van mogelijkheden (of 1 hele goede) over het hoofd gezien hebben. Of misschien wel zagen, maar gewoon verknoeit hebben... We zullen het alleen nooit weten denk ik. :'(
-
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:27:39 #18
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102857414
De enige overgebleven optie was Feyenoord failliet laten gaan en vlak daarvoor de gemeente Rotterdam heel lief aankijken ja die ook vast wel hadden ingegrepen, maar er valt wat van te zeggen dat ze daar niet voor kozen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102857470
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:27 schreef Caland het volgende:
De enige overgebleven optie was Feyenoord failliet laten gaan en vlak daarvoor de gemeente Rotterdam heel lief aankijken ja die ook vast wel hadden ingegrepen, maar er valt wat van te zeggen dat ze daar niet voor kozen.
Denk jij dan dat onze directie zo capabel is dat ze elke mogelijkheid gezien en geprobeerd hebben? Dan heb je wel veel vertrouwen in de heren moet ik zeggen.
-
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:30:42 #20
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102857511
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:29 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Denk jij dan dat onze directie zo capabel is dat ze elke mogelijkheid gezien en geprobeerd hebben?
Welke andere optie was er dan nog volgens jou?

Opzich is de regeling met de VVF zo slecht nog niet. Al moet je wel altijd blijven kijken naar de beweegredenen en daden van diezelfde vrienden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102857586
Ja dat zeg ik toch ook? Dat weet ik niet, want ik zit niet in de directie bij Feyenoord en ben niet bekend in het bedrijfsleven van Rotterdam. Maar DAT er geen andere goede opties waren, zou ik raar vinden. Hoewel het misschien zou kunnen. Maar ik zou er, gezien het geblunder op de meeste andere vlakken, niet van opkijken als ze hier ook gefaald hadden. Helaas kan ik dat niet 'bewijzen'.
-
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:38:44 #22
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102857749
Blijf erbij dat ze geen andere keuze hadden.

Juist in de weg daarvoor hebben ze op alle vlakken gefaald.

Talentpools waar we waarschijnlijk over 5 jaar nog steeds last van hebben, vage investeringsfondsen, speculeren op CL met extreem dure oudjes die geen restwaarde hebben, selectie hebben van 40 man.

Enfin, het bekende riedeltje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102857791
Dat laatste lijkt me duidelijk ja.
-
pi_102858213
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Prachtdeal wil ik het ook weer niet noemen vanuit de gemeente gezien. Maar het is inderdaad totaal niet te vergelijken.
pachtdeal.
Over dat stukkie grond waar dat lelijke stadion van ze op staat
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:54:00 #25
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102858225
Ik geef het bier van gisteren de schuld. ;(
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: