Pintje? Heineken pronkt met uitslag blinde Belgische biertest
”Van alle A-merken vonden de Belgen in een blinde smaaktest Heineken het lekkerst. Dat verraste de Belgen nogal. Ons niet, natuurlijk.” Reden voor een inhaker in de wakkere krant vandaag, die herinnert aan de goeie ouwe Biertje?-tijd van de campagne van Heineken. Die smaaktest deugde, natuurlijk, anders was de Hollandse brouwer er niet zo trots mee naar buiten gekomen. In de kleine lettertjes onderaan staat: Bron: Test Aankoop 557. Belgisch bieronderzoek. Oktober 2011. Geen biermop. De blinde smaakttest is van de Belgische consumentenbond, laat TBWA\Neboko, Heineken’s
reclamebureau weten. Ollands bier liet dus zelfs merken als Stella Artois, Jupiler en Maes achter zich. ”Dit heeft op z’n zachtst gezegd voor wat verbazing gezorgd bij onze zuiderburen, die niet bekend staan als Heineken fans. Of zoals VTM-journalist Patrick van Gompel het omschrijft: ‘Ik heb nog liever geen regering dan dat ik zou zeggen dat Heineken drinkbaar is!’ Zie ook dit NRC-verhaal erover.
![Heineken-Pintje.png]()
In your face! Heineken niet lekker vinden is dus gewoon de zoveelste nalul-mening

.