Heb je een plakker?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:01 schreef Orea het volgende:
Wij vinden Luke ook leuk, maar de associatie met Leia en Luke is dan wel erg groot (al wel erg grappig, want de plakker in mijn buik is van dezelfde lichting als Leiaallebei verwekt op 17 november 2009, dus het zou ergens ook wel weer heel erg een stunt zijn..)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KD thnx!![]()
nee die namen niet. Die fransequote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:14 schreef Orea het volgende:
Ligt eraan welke naam dat was Son, er zijn er meerdere voorbij gekomen! Jij bedoeld Olivier? Die vinden we nog steeds één van de mooiste voor een jongen, maar of hij goed bij Leia past weet ik niet..
Voor een meisje staat Vera erg hoog op de verlanglijst, maar mijn (lievelings)tante heet zo. Zij zou het een eer vinden en wij vinden die naam érg mooi. Maarja, twijfel. Zou dan Vera Marei worden, 2e naam vernoemd naar mijn schoonmoeder..
Maar zoveel keuzes! Vooral voor een meisje hebben we wel veel namen, tussen de jongensnamen zit alleen weinig waar ik voor zou gaan..
Asy, het lijkt erop!nog erg pril enzo allemaal, dus maar even afwachten. Maar alvast een beetje met namen bezig zijn is wel erg leuk
waarom is dat een meisjes naam?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:22 schreef Orea het volgende:
Oh Reve (of Rêve zoiets, weet niet eens meer hoe je het precies schrijft!) maar het betekent iets van droom in het frans, is een meisjesnaam. Ik vind het erg mooi, maar het klinkt teveel als René, en ik ken alleen maar echt héél stomme René'sdus dat wordt hem niet...
Omdat het La Reve is, dus een vrouwelijk woord. Doet mij meer denken aan een meisjesnaam.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom is dat een meisjes naam?
volgens mij is het namelijk gewoon een frans zelfstandig naamwoord
en als je er dan een naam van wil maken moet het allebei kunnen lijkt me omdat het uberhaubt geen naam 'is'
Moet je een vrouw zijn dan om hier te 'mogen' meeposten?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:29 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Ik vind Venka wel een mooie meisjesnaam! Ben geen vrouw, maar dat vinden jullie niet erg, toch?
dat staat toch helemaal los van het feit of het een jongens of meisjes naam is? het is überhaupt geen naam maar een zelfstandig naamwoordquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:29 schreef Orea het volgende:
[..]
Omdat het La Reve is, dus een vrouwelijk woord. Doet mij meer denken aan een meisjesnaam.
Ik hoop van niet. Maar aangezien het meerendeel vrouwen is dat hier post. Leek het mij netjes om het toch even te vragen!!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:33 schreef Orea het volgende:
[..]
Moet je een vrouw zijn dan om hier te 'mogen' meeposten?
Slaat Murrell nergens op? Of heb je het over de naam Reve?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nja laat maar, slaat eigenlijk nergens op![]()
Persoonlijk vind ik Amber echt een mooie meisjesnaam. Venka en Valloa kan er ook wel mee door.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ging over wat ik net getypt had
had niet gereageerd op de namen, wat trouwens ook niet echt mijn smaak is.
HAHA. Sorry. Dit moest eruit. HAHA. Die is goed. Serieus.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:53 schreef Orea het volgende:
Ik vind Phaedra (spreek uit: Feedra) ook erg mooimaar toen ik die aan meneer voorstelde zei hij als eerste: das toch een drugs die sinds kort verboden is
whahahaquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:53 schreef Orea het volgende:
Ik vind Phaedra (spreek uit: Feedra) ook erg mooimaar toen ik die aan meneer voorstelde zei hij als eerste: das toch een drugs die sinds kort verboden is
Ja dat eerste heb ik dus ookquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:11 schreef Busybee het volgende:
Ik heb hier helemaal niks te zoeken eigenlijk, maar gewoon omdat ik namen kijken zo leuk vind voor heul misschien ooit:-)
Oh en bij Leia vind ik mooi:
Jongen: Oliver/Olivier of David
Meisje: Reza of Ava
Gezien de uitspraak zou ik Reza toch niet kiezen, terwijl ik het een hele mooie naam vind. Ik zie overigens nu pas dat Leia als leeja uitgesproken wordt. Had ik nog nooit over nagedacht dat dat ook kon, mijn hersenen zijn te phonetisch geprogrammeerdquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:11 schreef Busybee het volgende:
Ik heb hier helemaal niks te zoeken eigenlijk, maar gewoon omdat ik namen kijken zo leuk vind voor heul misschien ooit:-)
Oh en bij Leia vind ik mooi:
Jongen: Oliver/Olivier of David
Meisje: Reza of Ava
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:36 schreef rhubarbje het volgende:
Joel doet me denken aan zo'n knurftig knulletje dat ooit mee deed aan idols of zoiets?
Heb ook nog nooit Djool gehoordquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind Joel ook leuk, maar Noel ben ik nu ook aan gewend en ik denk er niet meer bij aan Kerst, moet ik zeggenEn Joel dan wel uitspreken als Djo-el, en niet als Djool.
johan en els?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:00 schreef Jeetjejom het volgende:
Ach en dat niemand weet hoe je de naam uitspreekt, ik moet ook heel vaak 3x zeggen hoe mijn kinderen heten. En zelfs spellen is vaal genoeg nodig!
Ik vind Reve wel mooi. Een collegaatje heeft laatst een dochter gekregen en die heet R iva misschien is dat een optie?
De peetoom van espen heet trouwens ook joel, officieel uitgesproken als jo-el. Mogen jullie raden hoe zijn ouders heten....
In de serie Felicity heette een knul Joel uitgesproken als Djool, met misschien een heel lichte -e- klank net voor de l.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Heb ook nog nooit Djool gehoord
Zusje heet zo en het wordt eerder uitgesproken als Sjowel
Maar Djo-el is gewoon de mooiste uitspraak.
Hoe orgineel!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:16 schreef Jeetjejom het volgende:
Ouders heten gewoon jo en el (officieel Elly maar iedereen noemt haar el)
Ik een Rian, dochter van Ria en Janquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hoe orgineel!
Zo ken ik een jongetje Ja-ron.
Zoon van Jacqueline & Ron
is ook echt mooi vlindur!!!quote:
Jij weet het toch ook allang?quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik ben heeeeeeeel benieuwd! maar duurt niet lang meer nu.. spannend hoor!!
Tsss en niet eens mij vertellen *stommerd*quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:06 schreef DuBecky het volgende:
Wij zijn er ook uit, eerste naam wisten we al heel snel maar tweede vonden we lastig.
Maar heb de naam hier dus zien staan en vroeg aan mijn man wat hij er van vond en hij vond het super
Ik ken ook een Ja.ron met ouders Jacqueline en Ronquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hoe orgineel!
Zo ken ik een jongetje Ja-ron.
Zoon van Jacqueline & Ron
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:59 schreef mignonne het volgende:
Ik zou Lennart geheten hebben als k een jommetje was geweest. Naar Lennart Nijgh. Ach nouja, ik kan slechtere vernoemingen bedenken.
Juliette?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Voor onze meisjesnaam alleen al moet ik toch nog eens een tweede bakken.
Die is trouwens ook Frans maar die zouden we dan ook op zijn Hollands uitspreken. Houden we tenminste de lijn er in binnen het gezin![]()
Orea, Olivier is gewoon een mooie naam. Punt.
hahaha ja die link ken ik wel jaquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:11 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]Boudewijn stond op mn lijstje als tweede naam voor Lex
(althans neem aan dat je de link nijgh-de groot kent)
Maëlisquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]wordt gemiddeld 1x per jaar gegeven dus raadt maar raak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door -Caroline- op 12-10-2011 09:45:12 ]
Dan had je het al wel gehoord van me hoorquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:27 schreef mignonne het volgende:
oeh of de tweede naam van mijn jongste! Ook Frans, en wordt gemiddeld maar een keer per jaar als voornaam gegeven ;D
Quanoeshyquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:35 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Quintus en Anoeska van babyboom verwachten een derde, ben wel benieuwd naar de naam. De opties zijn wel een beetje op na Quincy Anoeska en Nouchka Quincy.
Moet je iets vertellen DML?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dan had je het al wel gehoord van me hoor
OMGquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:35 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Quintus en Anoeska van babyboom verwachten een derde, ben wel benieuwd naar de naam. De opties zijn wel een beetje op na Quincy Anoeska en Nouchka Quincy.
quote:
Ik zou ook Alex/Alexander geheten hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou Alexander geheten hebben als jongen, vond ik een prima optie
Eigenlijk Eric, maar toen kreeg mijn oom een zoon die hij Eric noemde.
Bij Emerson moet ik aan Emerson lake en Palmer denken.
Stapelenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
OMG![]()
![]()
[..]![]()
We wonen op 60m2 en hebben nu al geen babykamer
CyAnoquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:35 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Amelie & Olivier of Jonathanquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:43 schreef mignonne het volgende:
Doe maar es jongensnamen verzinnen voor bij mijn meiden dan, als jullie niets te doen hebbenben wel benieuwd wat daar uit komt.
Wie weet kan ik dr over een jaar of vier wel een van gebruiken
En spreken jullie dat op z'n Nederlands of Engels uit?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Julius vind ik supersuperleuk, ook lang als 2e naam gehad, maar meneer kon er niet aan wennen.
wel aan Lucian
puujnaijsuquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:05 schreef mignonne het volgende:
ja maar alles wordt stom als je het 50 keer hardop uitspreekt.
Zo ben ik ooit eens heel erg in de war geraakt van het woord punaisekreeg het gewoon mn mond niet meer uit na een tijdje
![]()
Son haha de namen hou ik nog even voor mezelf, je weet maar nooit.
En onze enige eis is dat de naam behoorlijk klinkt uit mond van zowel onze Leidse familie, als de Brabantse familie, als de Rotterdamse familie.
De naam Veerle hadden we ooit als optie maar mn schoonmoeder maakt daar heel lelijk Veehgle vanmijn moeder maakt daar weer aardappel-in-de-strot Veerrrrrrle van en mn vader zegt hoe?Vera?
Julius vind ik ook geweldigquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Julius vind ik supersuperleuk, ook lang als 2e naam gehad, maar meneer kon er niet aan wennen.
wel aan Lucian
hahah ja net als dat mn schoonmoeder Alex blijft schrijven op r kaartjesquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:05 schreef mignonne het volgende:
Zo ben ik ooit eens heel erg in de war geraakt van het woord punaisekreeg het gewoon mn mond niet meer uit na een tijdje
![]()
En onze enige eis is dat de naam behoorlijk klinkt uit mond van zowel onze Leidse familie, als de Brabantse familie, als de Rotterdamse familie.
De naam Veerle hadden we ooit als optie maar mn schoonmoeder maakt daar heel lelijk Veehgle vanmijn moeder maakt daar weer aardappel-in-de-strot Veerrrrrrle van en mn vader zegt hoe?Vera?
verhuizenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Julius vind ik ook geweldig![]()
zoon van mn wijkverpleegkundige heet zo though, houdt me toch een beetje tegen op een of andere manier, dan voelt het ineens veel meer 'gejat'.
haha proberen kan altijdquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:05 schreef mignonne het volgende:
![]()
echt? oh! slaan!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hahah ja net als dat mn schoonmoeder Alex blijft schrijven op r kaartjes
Goeie!quote:
Boudewijn was mijn favoriet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:11 schreef Kleurdoos het volgende:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Julius vind ik ook geweldig![]()
zoon van mn wijkverpleegkundige heet zo though, houdt me toch een beetje tegen op een of andere manier, dan voelt het ineens veel meer 'gejat'.
quote:
10 dagen voor zijn geboorte werd er 3 huizen verderop (wel aan de andere kant vd kruisingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:12 schreef Kleurdoos het volgende:
ik noem m wel koosnamerig Lexus Lucius, al vanaf t begin
Ghehe deze Julius heet echt met zn roepnaam zo, en ik zag je foto en jij bent niet mijn wvkquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:13 schreef Cooki het volgende:
[..]
[..]Lucas Julius
![]()
10 dagen voor zijn geboorte werd er 3 huizen verderop (wel aan de andere kant vd kruising) een Lucas geboren
![]()
ms moeten we maar gaan verhuizen
Gelukkig voor jullie, voor het kind zou iets anders misschien gelukkiger zijnquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ghehe deze Julius heet echt met zn roepnaam zo, en ik zag je foto en jij bent niet mijn wvk![]()
Mijn buurmeisje was tegelijk met mij zwanger en we waren heel even benauwd dat ze dezelfde naam zou kiezen of iets wat erop lijkt. Maar gelukkig noemde ze dr kind Kayleigh.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ghehe deze Julius heet echt met zn roepnaam zo, en ik zag je foto en jij bent niet mijn wvk![]()
Mijn buurmeisje was tegelijk met mij zwanger en we waren heel even benauwd dat ze dezelfde naam zou kiezen of iets wat erop lijkt. Maar gelukkig noemde ze dr kind Kayleigh.
TF kent het betreffende buurmeisje en had in 1 keer goed geradenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Gelukkig voor jullie, voor het kind zou iets anders misschien gelukkiger zijn
Prachtige naam (Eline dus he, dat moge duidelijk zijnquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
TF kent het betreffende buurmeisje en had in 1 keer goed geraden![]()
ik was namelijk bang dat ze haar dochter misschien Eline had willen noemen ofzo, maar nu ik ze iets beter ken geloof ik niet dat dat ooit een optie is geweest
Ja daar moet ik ook altijd aan denkenquote:
klopt, daar komt het ook vandaan, serieusquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:14 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
Mn lief zei dat je hem Lex Luther had moeten noemen ofzo toen hij had kaartje zag?
Iets over superman.t zal wel
nee hoor, dat moet je niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het tof, LL als initialen. Al moet ik dan ook wel weer denken aan LL Cool J.
Nou, inderdaad!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:23 schreef mignonne het volgende:
Ja daar moet ik ook altijd aan denken![]()
ze heeft zo'n hele grote tas aan de kinderwagen hangen met die naam erop gedrukt en ik hoor altijd gelijk in mn hoofd van is it too late to say I'm sorry?![]()
ik noem m mijn aardappelmannetje en gnurkje, want hij gnurktquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Welke koosnaampjes heb je al voor hem, KD?
Maar de achternaam kort je toch niet af? Tenzij 'ie crimineel wordt natuurlijk, en daar gaan we vooralsnog niet vanuit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:29 schreef Cooki het volgende:
thomas heeft T als eerste achternaamletter... TT dus.. zou ik nooit bewust voor gekozen hebben![]()
Als je een paraaf zet wel, maar bij een initialen als bijv. BH zou je kan kunnen kiezen de letter van de tweede naam ook te gebruiken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar de achternaam kort je toch niet af? Tenzij 'ie crimineel wordt natuurlijk, en daar gaan we vooralsnog niet vanuit.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar de achternaam kort je toch niet af? Tenzij 'ie crimineel wordt natuurlijk, en daar gaan we vooralsnog niet vanuit.
Ik doe een gok: Genevieve ... Zo heette een meisje bij mij in de basisschoolklas, maar iedereen zei gewoon Zjenefief!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Voor onze meisjesnaam alleen al moet ik toch nog eens een tweede bakken.
Die is trouwens ook Frans maar die zouden we dan ook op zijn Hollands uitspreken. Houden we tenminste de lijn er in binnen het gezin![]()
Orea, Olivier is gewoon een mooie naam. Punt.
mijn nichtje heet Emily. Als ze niet geboren was dan had ik m gebruikt. Emily Matildaquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:38 schreef mignonne het volgende:
Emilie zo heet het dochtertje van een collega van lief, onlangs geboren. Lief vond het zo bekend klinkent was niet zn helderste dag geloof ik
Ohja Genevieve, zo heette een meisje op de basisschool die werd idd ook steevast Zjeenefief genoemd, ook door haar moeder zelf.
En een meisje dat Naomi heette maar door haar pa standaard Noémi genoemd werd, want dat vond hij eigenlijk een mooiere naam
Wat grappig, toen wij over Sarah haar naam nadachten zei mijn lief in eens ik vind Hannah wel heel mooi, dus ik ja ik ook, maarre zo heet je andere dochter alquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:38 schreef mignonne het volgende:
Emilie zo heet het dochtertje van een collega van lief, onlangs geboren. Lief vond het zo bekend klinkent was niet zn helderste dag geloof ik
Ohja Genevieve, zo heette een meisje op de basisschool die werd idd ook steevast Zjeenefief genoemd, ook door haar moeder zelf.
En een meisje dat Naomi heette maar door haar pa standaard Noémi genoemd werd, want dat vond hij eigenlijk een mooiere naam
Ohja mn lief wil nog steeds de namen die we hadden gebruiken, vooraf zei ik dat ik dat ook wilde, maar inmiddels zijn ze toch teveel bij deze meisjes gaan horen. Ik denk dat wij uiteindelijk hier ook voor iets anders kiezen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:39 schreef MamaPurk het volgende:
Ik vind het trouwens wel jammer dat we onze jongensnamen nooit zullen gebruiken. We hadden van te voren afgesproken dat we bij een volgende nieuwe namen zouden bedenken en daar houden we ons dus ook aan. Dus mocht er ooit nog een derde komen, dan moeten we weer helemaal opnieuw beginnen maar daar is nog lang geen sprake van.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:39 schreef MamaPurk het volgende:
Ik vind het trouwens wel jammer dat we onze jongensnamen nooit zullen gebruiken. We hadden van te voren afgesproken dat we bij een volgende nieuwe namen zouden bedenken en daar houden we ons dus ook aan. Dus mocht er ooit nog een derde komen, dan moeten we weer helemaal opnieuw beginnen maar daar is nog lang geen sprake van.
Hahahahaquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:40 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Wat grappig, toen wij over Sarah haar naam nadachten zei mijn lief in eens ik vind Hannah wel heel mooi, dus ik ja ik ook, maarre zo heet je andere dochter al
Dat hebben wij dus ook! En ik vind het ook heel leuk om later te zeggen als jij een jongen was geweest dan had je zo en zo geheten, maar als ze dan allebei dezelfde naam hadden gehad was dat een beetje raar geweest vind ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ohja mn lief wil nog steeds de namen die we hadden gebruiken, vooraf zei ik dat ik dat ook wilde, maar inmiddels zijn ze toch teveel bij deze meisjes gaan horen. Ik denk dat wij uiteindelijk hier ook voor iets anders kiezen.
hahah alsof ze dan een letter vergeten is als ze r naam schrijftquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:42 schreef Lishe het volgende:
Jaaaa KD, geef 'm maar door aan mij. LL. Perfect, helemaal in mijn straatje.
Lena heeft LNA als initialen. Waar ik heel suf pas achter kwam toen het op een brief stond. Terwijl de jongensversie herschikt is omdat het KPJ was. I loove zwangerschapshormonen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:45 schreef Cooki het volgende:
onder spoiler ivm niet mijn kindDie is wel creatief dan ja. Was hier ook een favo naam tot we erachter kwamen dat de hond van vrienden van ons zo heette...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
doe je Emilyquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:46 schreef Lishe het volgende:
Ik kan er nog wel wat tussenfrotten voor de vorm, maar dan snapt het kind er niks meer van. Dr 2e naam heeft 2 e's (Nele), pikt ze dr daar maar 1 weg.
Tureluursquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Hier was Lex heeeeel lang Ture (scandinavisch voor Donder) vond ik leuk, tot ik t zo'n 50 keer had uitgesproken en de naam steeds suffer werd
ja, Neeltje!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:48 schreef Kleurdoos het volgende:
Nele vind ik ook leuk, mn meeste verse nichtje heet neeltje en dat vind ik zo ontzettend leuk
Was ook mijn eerste gedachte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
De Lex Luther-associatie is bij mij ook hardnekkig.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:11 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ken een Cas met initialen C.A.S.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:18 schreef Lijnloos het volgende:
Ik kende trouwens vroeger een vent die voorletters ALE had en wiens roepnaam ook Ale was...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Guus! Zonder twijfel ;-)quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:01 schreef flugeltje het volgende:
Okay ff in spoiler dan... In willekeurige volgorde
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:20 schreef flugeltje het volgende:
Wat ik tegen heb op Guus en Joep is dat ze eigenlijk wel heel erg 'hippig' zijn tegenwoordig...
Meertens 2010:
Joep 6184
Guus 4443
Dorus 485
Hannes 287
Nelis 571
Achternaam is trouwens Planken
Dan kom je dus uit op Hannesquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:20 schreef flugeltje het volgende:
Wat ik tegen heb op Guus en Joep is dat ze eigenlijk wel heel erg 'hippig' zijn tegenwoordig...
Meertens 2010:
Joep 6184
Guus 4443
Dorus 485
Hannes 287
Nelis 571
Achternaam is trouwens Planken
Voor mij was dat geen issue, ik vond de gedachte achter de naam veel belangrijker. Maar goed, dat is persoonlijk. er zijn ook hele volksstammen die een originele naam belangrijk vinden. Ieder zijn dingquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:01 schreef Spewey het volgende:
Mwah, zit je kind straks met 5 andere Joepies in de klas, lijkt me idd niet leuk.
Dochterlief heet Zoë, het ging mij om de gedachte achter de naam en de betekenis, later ging ik me bedenken dat ze weleens met veel andere Zoë's in de klas kon komen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Voor mij was dat geen issue, ik vond de gedachte achter de naam veel belangrijker. Maar goed, dat is persoonlijk. er zijn ook hele volksstammen die een originele naam belangrijk vinden. Ieder zijn ding
Ik heb ook een niet bijster-originele jaren 70 naamquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:17 schreef Spewey het volgende:
[..]
Dochterlief heet Zoë, het ging mij om de gedachte achter de naam en de betekenis, later ging ik me bedenken dat ze weleens met veel andere Zoë's in de klas kon komen.
Lurkerpost: ik ken een Joris. En die wordt door z'n vrienden steevast Joris Clitoris genoemd........quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Waarom zou dat niet gebeuren bij Joris of Floris en wel bij Doris (of Dorus)
Het gebeurt wel bij Boris iegquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Waarom zou dat niet gebeuren bij Joris of Floris en wel bij Doris (of Dorus)
Gewoon direct na de bevalling (als hij nog helemaal van slag is door de enorme prestatie die jij wederom geleverd hebt) naar het krummeltje kijken en zeggen "het is toch echt een Teunis liefje".quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:34 schreef flugeltje het volgende:
Teunis blijft leuk Buuf, maar ik ben helaas niet de enige die over de naam beslist
Spewey, met een beetje moeite kun je bij elke naam wel een scheldwoord bedenken natuurlijk.
Zoals gezegd, het blijft lastig. We moeten er nog maar even heel goed over nadenken...
Wat een dom mens om namen van de kinderen in de klas te gebruiken om te gaan rijmen met fruit... Echt je vraagt je af hoe sommige mensen aan zo'n baan komenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Ah ja, daar hebben wij er ook een van ja.gevoed door een taalles rijmen met namen en fruit. Dus we moesten er niet zo aan tillen volgens de juf. Want alle kinderen waren aan de beurt geweest. Had ze alleen geen antwoord op de vraag wat er rijmt op Siebe (qua fruit) of Reginaldo
Idd zeg, dat is toch vragen om problemen....quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een dom mens om namen van de kinderen in de klas te gebruiken om te gaan rijmen met fruit... Echt je vraagt je af hoe sommige mensen aan zo'n baan komen
ARM kind heb k danquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, dus geen namen die eindigen op -oris dus![]()
Hier alleen jongste zijn naam nog vrij van pest en rijm. ( b ram) middelste krijgt steevast ... En adriaan te horen, en de grote dus banaan. Al is dat sinds de middelbare school wel weer afgelopen
Wij hebben een keer op de camping 4 Danen getroffen. Was wel heel verwarrend want ze speelden ook met z'n 5en. Onze middelste heeft als enige geen top 10 naam en daar wonen er in ons kleine durp 4 vanquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:23 schreef happyme28 het volgende:
Fluugs, ik vind Guus echt![]()
Overigens hebben wij ons niet gehinderd door het feit dat Daan ongeveer de populairste jongensnaam is en was wel wat huiverig over -tig Danen in klas en sport etc. maar nu in alle KDV groepen en zwemklasjes nog geen Daan tegengekomen.![]()
Dorus vind ik echt niets
op je bolle ogen tekkellikkerquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:46 schreef oh-oh het volgende:
![]()
Tinaaaa was kosten die Kondomennnnnnnn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |