abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102814330
Kabinet drukt paradepaardje Rutte door

DEN HAAG - Noord-Holland, Utrecht en Flevoland moeten samengaan in één provincie. Amsterdam, Almere en Utrecht kunnen nog veel meer gaan samenwerken. Het kabinet zet de plannen voor een Randstadprovincie, het paradepaardje van premier Rutte, door.

Dat heeft minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) vrijdag duidelijk gemaakt na afloop van de ministerraad. Zuid-Holland kan buiten de fusie blijven omdat Den Haag en Rotterdam al verregaand met elkaar samenwerken. Maar de samenwerking tussen steden in de noordelijke Randstad kan nog wel een extra impuls gebruiken, zei Donner.

Verder komt er zoals eerder aangekondigd een infrastructuurautoriteit voor de noord- en zuidvleugel van de Randstad om het openbaar vervoer beter te kunnen regelen en te zorgen dat mensen sneller op de plek komen waar ze willen zijn.

Deze week keerde gedoogpartner PVV zich tegen een fusie van de drie noordelijke Randstadprovincies, waardoor steun van de Tweede Kamer voor de plannen er voorlopig niet in lijkt te zitten. PVV'er Hero Brinkman wil dat het kabinet eerst met een visie komt voordat er knopen worden doorgehakt over een fusie. Ook zou er eerst een volksraadpleging over de plannen moeten komen.

Verhagen zei het niet eens te zijn met de kritiek van Brinkman. „Juist vorming van één provincie kan bijdragen aan een krachtige ontwikkeling van de Randstad. Dat is economisch van belang. Maar we zijn ons bewust van de opvattingen van de Kamer.”

Minister Donner informeert de Kamer vrijdag of begin volgende week over zijn voornemens.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)je_door__.html?p=1,1
-----------

Ik wist niet dat Almere de hoofdstad was van Flevoland. Op school heb ik altijd geleerd dat Lelystad dat was.

Buiten dat lijkt het me niet echt een goed plan. De provincies willen het niet en ongeveer een kwart van de Nederlandse bevolking in één provincie? :')

Ohja: Zuid-Holland kan er buiten blijven, omdat Rotterdam en Den Haag al nauw samenwerken? Wat heeft het er mee te maken dat 2 steden in één provincie al samenwerken?

[ Bericht 3% gewijzigd door ArnosL op 07-10-2011 20:38:25 (Bron toegevoegd) ]
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:44:31 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_102814428
Centralisatie is niet zaligmakend.
pi_102814527
Er staat niet dat Almere de hoofdstad is. Almere is gewoon een grotere stad dan Lelystad.
pi_102814644
Ik zou het nog verder doorvoeren. Max 3 provincies: Noord/Midden/Zuid
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:51:57 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_102814752
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zou het nog verder doorvoeren. Max 3 provincies: Noord/Midden/Zuid
Yep, en dan Nederland als bondstaat van de VSE.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:54:04 #6
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_102814836
De grenzen van de provincies lopen dwars door het grote stedelijk gebied van de Noord-Randstad. Wanneer deze provincies bij elkaar gevoegd zijn, zal het makkelijker worden om grip te krijgen op forenzenstromen tussen Amsterdam, Almere en Utrecht. Net zo goed dat het beter was om Brooklyn, Queens, The Bronx en Staten Island bij New York te voegen wat vroeger alleen Manhattan was.
pi_102816106
En weer een geldverslindend, megalomaan prestigeproject van de Haagse junta :N
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:32:09 #8
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102816185
Ah je moet toch wat met mijn belastingsgeld, en hetgeen wat ik nog moet gaan verdienen..
pi_102816226

Sinds wanneer is Texel randstad?
pi_102816318
De provincie Utrecht neemt al eeuwen een aparte positie in in Nederland. Van Het Sticht, naar de Heerlijkheid Utrecht en tot heden de provincie Utrecht. Meer dan 1000 jaar historie zomaar in de prullenbak.
  Eindredactie Games vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:35:50 #11
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_102816334
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:33 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]

Sinds wanneer is Texel randstad?
sinds het bij Noord Holland hoord :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_102817231
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:35 schreef donald_dick het volgende:

[..]

hoord :')
pi_102817364
nog een plan gedoemd om te falen
pi_102817589
De Vlinder _O_ Mooi niet dat deze provincie gaat fuseren met die andere twee cultuurloze provincies.
pi_102818002
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
De provincie Utrecht neemt al eeuwen een aparte positie in in Nederland. Van Het Sticht, naar de Heerlijkheid Utrecht en tot heden de provincie Utrecht. Meer dan 1000 jaar historie zomaar in de prullenbak.
Ach de wereldlijke macht definitief afnemen van de bisschop kan geen kwaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102818110
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:35 schreef donald_dick het volgende:

[..]

sinds het bij Noord Holland hoord :')
Echd waar?

Dan ga ik even dat topic zoeken 'dingen die je jaren later pas hebt begrepen maar nooit zult snappen'.
pi_102818833
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:42 schreef ArnosL het volgende:
Ik wist niet dat Almere de hoofdstad was van Flevoland. Op school heb ik altijd geleerd dat Lelystad dat was.
Amsterdam is ook niet de hoofdstad van Noord-Holland, het zijn de grootste steden van de regio.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:41:36 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_102818921
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat vind ik geen argument om het niet te doen.
Ik beschouw mezelf ook geen Gelderlander. Ik voel mezelf zelfs meer Europeaan dan Nederlander.
pi_102818960
Op twitter viel de nieuwe naam van de provincie al te lezen: Flutholland

Ik vind het een compleet bezopen idee. Als provincies al moeten fuseren (wat ik ernstig betwijfel), zouden gewoon nieuwe, logische eenheden moeten worden gevormd, waarbij huidige provinciegrenzen niet bepalend zijn.

Ik snap werkelijk niet waarom de Noordoostpolder deel moet uitmaken van een randstadprovincie, om maar eens wat te noemen. Hopelijk blijft de Tweede Kamer tegen dit bezopen plan.
pi_102819072
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:41 schreef remlof het volgende:
Dat vind ik geen argument om het niet te doen. Ik beschouw mezelf ook geen Gelderlander. Ik voel mezelf zelfs meer Europeaan dan Nederlander.
Ik vind het een PRIMA argument wat Bolkesteijn aanvoert (gebeurt ook niet vaak dat ik het met hem eens ben, maar goed...)

In gemeentelijke herindelingen was voor sentimenten ook geen plaats. Her en der in Nederland zijn gedrochten van gemeenten gevormd. Het is jammer dat bepaalde politici niks beters te doen hebben dan op deze manier hun stempel drukken: kijk mij eens gemeenten/provincies gefuseerd hebben...
pi_102819149
Gewoon lekker doen. Anachronistische gedrochten.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:51:55 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_102819349
Ongelofelijk. Flevoland wil het niet, Noord-Holland eigenlijk ook niet, Utrecht wil zijn eigen identiteit houden en een meerderheid in de kamer ziet er ook weinig in. Maar minister piet hein 'ik druk toch door want ik heb gelijk' donner denkt het als een dictator het gewoon door te kunnen drukken.

Ik krijg een beetje het gevoel alsof donnertje beter in noord korea kan gaan werken. Dwaas. Als meneertje zijn zin niet krijgt gaat hij zich gedragen alsof hij van zijn moeder geen snoepje krijgt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:56:18 #23
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102819517
Gooi dan Friesland Groningen en Drenthe bij elkaar, waardeloze troep is dat, woont toch niemand, scheelt weer 2 besturingslagen aldaar.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:03:33 #24
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102819858
Als je dan toch provincies wilt samenvoegen doe het dan met historisch besef, wat Rutte wilt slaat nergens op. Op historische gronden zou je dit krijgen:

1) Provincie Friesland & Ommelanden: Groningen, Friesland, de Waddeneilanden (incl. Texel), Noord Noord-Holland (Wieringen, Wieringermeer en West-Friesland) samenvoegen. Historisch waren die in het verleden ook al regelmatig tezamen.

2) Provincie Holland & Zeeland: Zuid Noord-Holland (grens net boven Alkmaar en ten westen van Wieringermeer) samenvoegen met Zuid-Holland, Zeeland en de polder Flevopolder. Dit is historisch ook okee.

3) Provincie West-Nedersaksen: Drente samenvoegen met Overijsel, de Noordoostpolder en het Gelderse gewest Achterhoek.

4) Provincie Gelre: Utrecht samenvoegen met de rest van Gelderland, dit noemen we de provincie 'Gelre', naar het vroegere Hertogdom Gelre.

5) Tja, of het historisch en cultureel correct is om Noord-Brabant en Limburg samen te voegen, dat weet ik niet.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:06:16 #25
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_102822688
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:56 schreef maniack28 het volgende:
Gooi dan Friesland Groningen en Drenthe bij elkaar, waardeloze troep is dat, woont toch niemand, scheelt weer 2 besturingslagen aldaar.
Ho ho, Fryslan gaat met niemand fuseren. Fryslan is een eigen provinsje en blijft dat en moet eerder meer autonomie krijgen dan minder. Geen Fries die met een andere provincie samen wil gaan. o|O
pi_102824986
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:03 schreef SemperSenseo het volgende:

5) Tja, of het historisch en cultureel correct is om Noord-Brabant en Limburg samen te voegen, dat weet ik niet.
Ben je besodemieterd! Luie Limburgers samen met het economisch succesvolle Brabant... dat is zoiets als Griekenland samenvoegen met Nederland.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_102825102
kan de regering dit zomaar doorzetten zonder steun v/d meerderheid v/d kamer :?
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:57:33 #28
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_102825155
Kickje ONZ mag ik hopen :{
pi_102825167
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ho ho, Fryslan gaat met niemand fuseren. Fryslan is een eigen provinsje en blijft dat en moet eerder meer autonomie krijgen dan minder. Geen Fries die met een andere provincie samen wil gaan. o|O
Volgens mij gaat het Donner ook niet echt om willen :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:59:27 #30
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_102825288
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Niemand wil met Friesland fuseren man :')
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:16:14 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_102826313
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:59 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Friesland wil met niemand fuseren.
1947-2016
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:17:06 #32
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102826358
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:59 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Dit man:

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:03 schreef SemperSenseo het volgende:
Als je dan toch provincies wilt samenvoegen doe het dan met historisch besef, wat Rutte wilt slaat nergens op. Op historische gronden zou je dit krijgen:

1) Provincie Friesland & Ommelanden: Groningen, Friesland, de Waddeneilanden (incl. Texel), Noord Noord-Holland (Wieringen, Wieringermeer en West-Friesland) samenvoegen. Historisch waren die in het verleden ook al regelmatig tezamen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:18:15 #33
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_102826409
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Friesland wil met niemand fuseren.
En andersom ook niet, niks aan het handje dus :)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:21:44 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102829774
Wat ze boven de rivieren doen intereseert me helemaal niks. Al maken ze er één provincie van of steken ze de dijken door.

MAAR NIEMAND KOMT AAN BRABANT, KUT!

The End Times are wild
pi_102830457
Leuk man, Veenendaal in dezelfde provincie als Texel.
Bijna de Veluwe en de Wadden in 1 provincie :')
pi_102831407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:42 schreef ArnosL het volgende:
Ohja: Zuid-Holland kan er buiten blijven, omdat Rotterdam en Den Haag al nauw samenwerken? Wat heeft het er mee te maken dat 2 steden in één provincie al samenwerken?
Dit komt omdat de Randstad bestaat uit een zogenaamde Zuidvleugel en Noordvleugel. Tot deze Zuidvleugel behoren de steden Rotterdam, Den Haag en alles wat er omheen ligt. Deze steden liggen in één provincie, waardoor er gemakkelijker besluiten kunnen worden genomen. De steden in de zuidvleugel zijn sterk gericht op de andere steden in dit gebied. Hetzelfde geldt voor de noordvleugel, alleen heb je hier te maken met drie provincies: Noord-Holland, Utrecht en Flevoland. Dit zorgt voor onnodige bureaucratie en alles.. dus dat is een van de beweegredenen van dit kabinet.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 05:07:41 #37
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_102836018
De provincielaag is wantstaltig, remmend, kostenverslindend, omdat ze 12x zelf weer overal stroperig het wiel moeten uitvinden.

Nederland heeft aan 4 provincies wel genoeg. Een groot land als Spanje heeft er zelfs nog minder dan wij. De Provinciale Staten hebben nu ook geen fluit te vertellen. Alles wordt beslist op Rijksniveau of gemeenteniveau.

Graag superprovincies dus.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:29:18 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102836334
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 05:07 schreef Perico het volgende:
De provincielaag is wantstaltig, remmend, kostenverslindend, omdat ze 12x zelf weer overal stroperig het wiel moeten uitvinden.

Nederland heeft aan 4 provincies wel genoeg. Een groot land als Spanje heeft er zelfs nog minder dan wij. De Provinciale Staten hebben nu ook geen fluit te vertellen. Alles wordt beslist op Rijksniveau of gemeenteniveau.

Je zou de taken van de provincie ook kunnen beperken tot ceremoniële en traditionele zaken, plus nog wat natuurbeheer en fietspaden. Dan zijn die provincies heel klein. Voor provincies als Friesland, Brabant en Limburg telt lokale trots ook nog. In de Randstad is dat meer de stad waarin men woont.
The End Times are wild
pi_102836421
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 08:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je zou de taken van de provincie ook kunnen beperken tot ceremoniële en traditionele zaken, plus nog wat natuurbeheer en fietspaden. Dan zijn die provincies heel klein. Voor provincies als Friesland, Brabant en Limburg telt lokale trots ook nog. In de Randstad is dat meer de stad waarin men woont.
Dat klinkt als erg veel geld voor een paar sentimentele provincialen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:50:07 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102836429
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 08:48 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Dat klinkt als erg veel geld voor een paar sentimentele provincialen.
Als je die taken terugbrengt kun je dat natuurlijk ook in de organisatie doen! Je hebt hier geen duizenden ambtenaren voor nodig.
The End Times are wild
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:51:28 #41
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102836442
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 08:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die versnippering tot hele kleine provincies is een redelijk recente ontwikkeling in de geschiedenis is een redelijk nieuwe ontwikkeling in de geschiedenis (19e eeuw). Dat gevoel van lokale trots is dus wel een beetje nieuwerwets en artificieel.

De landsonderdelen van de Nederlanden waren vroeger vaak veel groter. De gebieden Wieringen, Wieringermeer en West-Friesland, en zelfs Texel, staan cultureel veel dichter bij Friesland, dan bij Noord-Holland. Die zou je (incl. Groningen) gemakkelijk kunnen samenvoegen tot een soort Groot-Friesland. Nog mooier zou het zijn als dit tot eenheid zou leiden met de Oost-Friese gebieden in Duitsland en Denemarken. Maar ja, dat zijn nu andere landen :P

De overige gebieden van Noord-Holland kun je dan samenvoegen met Zuid-Holland en Zeeland, net zoals vroeger altijd al was met de Graafschappen.

Tja, Brabant en Limburg samenvoegen is een beetje een probleem, omdat het meeste van de die voormalige aparte Hertogdommen nu in België en Duitsland liggen.

Maar dat van die kleine locale eenheden wat we nu kennen is een nieuwerwetse uitvinding.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:26:48 #42
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102837244
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:30 schreef Sicstus het volgende:
En weer een geldverslindend, megalomaan prestigeproject van de Haagse junta :N
pi_102837617
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 05:07 schreef Perico het volgende:

Maar wordt daarmee niet de afstand tussen het gemeentelijke en het provinciale niveau wat groot en die tussen provincie en rijk wat klein?

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat er grofweg zoveel gemeentes per provincie zouden moeten zijn, als dat er provincies in totaal zijn. Dan zit het provinciale niveau zo'n beetje halverwege tussen het landelijke en het gemeentelijke niveau. Dan opereren provincies daadwerkelijk op een wezenlijk andere schaal dan het rijk of de gemeentes.

Met slechts vier provincies ga ik me enerzijds afvragen of het dan überhaupt nog wel nodig is om het land in provincies op te delen en anderzijds of er niet nog een niveau tussen provincie en gemeentes zou moeten zijn.
pi_102838045
Brabant, Limburg en Vlaanderen samen als autonome regio in het koninkrijk. _O_ Culturele verwantschap, jeweet.
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:26:18 #45
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_102838184
Ik weet nou niet of ik al die kansloosjes bij elkaar 'super' wil noemen.
Carpe Libertatem
pi_102839881
quote:

[..]

je vergeet nu toch wel even Stellingwerf. Dier lui hebben niks met die Friese prietpraat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102839942
Vast een voorbereiding op de gigantische berg die ze in het ijsselmeer gaan neerzetten. Goede zaak dus!
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_102840111
Valt nog mee dat ze Gelderland niet meteen samen willen voegen met al die andere provincies want het geld moet ergens vandaan komen toch? Vandaag in de krant gelezen dat de provincies Gelderland, Overijssel en Limbabwe samen een eigen prorail willen gaan oprichten omdat prorail leidt aan randstadcentralisme. Een gevoel waar ik het als Arnhem-Winterswijk lijn reiziger het helemaal mee eens ben. Voor die plannen hadden ze geen fusie nodig. Zo doet de provincie toch nog wat nuttigs.
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:27:52 #49
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_102896853
Aan een Randstadprovincie dacht ik eerder aan Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en West-Flevoland bij elkaar ipv dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 09-10-2011 22:28:05 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_102900356
Dit is de randstad:

zondag 9 oktober 2011 @ 23:32:31 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_102900761
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:22 schreef Specularium het volgende:
Dit is de randstad:

[ afbeelding ]
Zoiets, maar dan zonder de Veluwe.
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:43:51 #52
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_102901129
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:22 schreef Specularium het volgende:
Dit is de randstad:

[ afbeelding ]
Zit Amsterdam daar nog binnen? En Haarlem? En Veluwe is idd geen Ranstad.

Laat maar eens zien dat het voordeel oplevert voordat je geld uitgeeft aan een dergelijk programma.

Ik voel me trouwens eerst Achterhoeker, dan Nederlander en alleen buiten Europa Europeaan. Gelderlander is niet iets wat ik mezelf noem.
reset
pi_102907410
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:17 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Dit man:

[..]

Kneus, google eens op West- Friesland

Dat is de streek tussen Hoorn, Enkhuizen, Medemblik tot aan net geen Schagen. Is dat de provincie Friesland? Nee, dat ligt aan de andere kant van de dijk.
1947-2016
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:51:16 #54
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102909803
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kneus, google eens op West- Friesland

Dat is de streek tussen Hoorn, Enkhuizen, Medemblik tot aan net geen Schagen. Is dat de provincie Friesland? Nee, dat ligt aan de andere kant van de dijk.
Ja, duh! Kneus.. :|W

Natuurlijk weet ik dat het niet in de huidige provincie Friesland ligt, waar zie je mij voor aan? Ik zeg alleen dat het historisch en cultureel heeft behoord tot Friesland (vandaar de naam West- Friesland). Later is het veroverd door het Graafschap Holland, maar het staat nog steeds dichter bij Friesland zelve, ondanks het aan de andere kant van de dijk ligt. Dus als we provincies gaan samenvoegen, dan zeg ik, doe dit dan op culturele gronden, en niet roekeloos op bureaucratische gronden.

Dus voeg de huidige provincie Friesland samen met alle Waddeneilanden (incl. Texel), en met Wieringen, Wieringermeer en dus West-Friesland, en eventueel Groningen erbij. Noem deze nieuwe provincie Provincie Friesland & Ommelanden (om Groningen niet voor het hoofd te stoten). De rest van Noord-Holland kan dan fuseren met Zuid-Holland en Zeeland zoals dit ook altijd al was met de graafschappen.
pi_102910191
quote:

[..]

Denk ook niet dat veel provincies met Friesland zouden willen fuseren, mn beste.
pi_102933814
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:51 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ja, duh! Kneus.. :|W

Natuurlijk weet ik dat het niet in de huidige provincie Friesland ligt, waar zie je mij voor aan? Ik zeg alleen dat het historisch en cultureel heeft behoord tot Friesland (vandaar de naam West- Friesland). Later is het veroverd door het Graafschap Holland, maar het staat nog steeds dichter bij Friesland zelve, ondanks het aan de andere kant van de dijk ligt. Dus als we provincies gaan samenvoegen, dan zeg ik, doe dit dan op culturele gronden, en niet roekeloos op bureaucratische gronden.

Dus voeg de huidige provincie Friesland samen met alle Waddeneilanden (incl. Texel), en met Wieringen, Wieringermeer en dus West-Friesland, en eventueel Groningen erbij. Noem deze nieuwe provincie Provincie Friesland & Ommelanden (om Groningen niet voor het hoofd te stoten). De rest van Noord-Holland kan dan fuseren met Zuid-Holland en Zeeland zoals dit ook altijd al was met de graafschappen.
Ik denk dat je nog meer gezeik krijgt dan nu.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')