Yep, en dan Nederland als bondstaat van de VSE.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zou het nog verder doorvoeren. Max 3 provincies: Noord/Midden/Zuid
sinds het bij Noord Holland hoordquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:33 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds wanneer is Texel randstad?
Ach de wereldlijke macht definitief afnemen van de bisschop kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
De provincie Utrecht neemt al eeuwen een aparte positie in in Nederland. Van Het Sticht, naar de Heerlijkheid Utrecht en tot heden de provincie Utrecht. Meer dan 1000 jaar historie zomaar in de prullenbak.
Echd waar?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:35 schreef donald_dick het volgende:
[..]
sinds het bij Noord Holland hoord
Amsterdam is ook niet de hoofdstad van Noord-Holland, het zijn de grootste steden van de regio.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:42 schreef ArnosL het volgende:
Ik wist niet dat Almere de hoofdstad was van Flevoland. Op school heb ik altijd geleerd dat Lelystad dat was.
Dat vind ik geen argument om het niet te doen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
De provincie Utrecht neemt al eeuwen een aparte positie in in Nederland. Van Het Sticht, naar de Heerlijkheid Utrecht en tot heden de provincie Utrecht. Meer dan 1000 jaar historie zomaar in de prullenbak.
Ik vind het een PRIMA argument wat Bolkesteijn aanvoert (gebeurt ook niet vaak dat ik het met hem eens ben, maar goed...)quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:41 schreef remlof het volgende:
Dat vind ik geen argument om het niet te doen. Ik beschouw mezelf ook geen Gelderlander. Ik voel mezelf zelfs meer Europeaan dan Nederlander.
Ho ho, Fryslan gaat met niemand fuseren. Fryslan is een eigen provinsje en blijft dat en moet eerder meer autonomie krijgen dan minder. Geen Fries die met een andere provincie samen wil gaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:56 schreef maniack28 het volgende:
Gooi dan Friesland Groningen en Drenthe bij elkaar, waardeloze troep is dat, woont toch niemand, scheelt weer 2 besturingslagen aldaar.
Ben je besodemieterd! Luie Limburgers samen met het economisch succesvolle Brabant... dat is zoiets als Griekenland samenvoegen met Nederland.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:03 schreef SemperSenseo het volgende:
5) Tja, of het historisch en cultureel correct is om Noord-Brabant en Limburg samen te voegen, dat weet ik niet.
Volgens mij gaat het Donner ook niet echt om willenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ho ho, Fryslan gaat met niemand fuseren. Fryslan is een eigen provinsje en blijft dat en moet eerder meer autonomie krijgen dan minder. Geen Fries die met een andere provincie samen wil gaan.
Niemand wil met Friesland fuseren manquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ho ho, Fryslan gaat met niemand fuseren. Fryslan is een eigen provinsje en blijft dat en moet eerder meer autonomie krijgen dan minder. Geen Fries die met een andere provincie samen wil gaan.
Friesland wil met niemand fuseren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:59 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Niemand wil met Friesland fuseren man
Dit man:quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:59 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Niemand wil met Friesland fuseren man
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:03 schreef SemperSenseo het volgende:
Als je dan toch provincies wilt samenvoegen doe het dan met historisch besef, wat Rutte wilt slaat nergens op. Op historische gronden zou je dit krijgen:
1) Provincie Friesland & Ommelanden: Groningen, Friesland, de Waddeneilanden (incl. Texel), Noord Noord-Holland (Wieringen, Wieringermeer en West-Friesland) samenvoegen. Historisch waren die in het verleden ook al regelmatig tezamen.
Dit komt omdat de Randstad bestaat uit een zogenaamde Zuidvleugel en Noordvleugel. Tot deze Zuidvleugel behoren de steden Rotterdam, Den Haag en alles wat er omheen ligt. Deze steden liggen in één provincie, waardoor er gemakkelijker besluiten kunnen worden genomen. De steden in de zuidvleugel zijn sterk gericht op de andere steden in dit gebied. Hetzelfde geldt voor de noordvleugel, alleen heb je hier te maken met drie provincies: Noord-Holland, Utrecht en Flevoland. Dit zorgt voor onnodige bureaucratie en alles.. dus dat is een van de beweegredenen van dit kabinet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:42 schreef ArnosL het volgende:
Ohja: Zuid-Holland kan er buiten blijven, omdat Rotterdam en Den Haag al nauw samenwerken? Wat heeft het er mee te maken dat 2 steden in één provincie al samenwerken?
Je zou de taken van de provincie ook kunnen beperken tot ceremoniële en traditionele zaken, plus nog wat natuurbeheer en fietspaden. Dan zijn die provincies heel klein. Voor provincies als Friesland, Brabant en Limburg telt lokale trots ook nog. In de Randstad is dat meer de stad waarin men woont.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 05:07 schreef Perico het volgende:
De provincielaag is wantstaltig, remmend, kostenverslindend, omdat ze 12x zelf weer overal stroperig het wiel moeten uitvinden.
Nederland heeft aan 4 provincies wel genoeg. Een groot land als Spanje heeft er zelfs nog minder dan wij. De Provinciale Staten hebben nu ook geen fluit te vertellen. Alles wordt beslist op Rijksniveau of gemeenteniveau.
Graag superprovincies dus.
Dat klinkt als erg veel geld voor een paar sentimentele provincialen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je zou de taken van de provincie ook kunnen beperken tot ceremoniële en traditionele zaken, plus nog wat natuurbeheer en fietspaden. Dan zijn die provincies heel klein. Voor provincies als Friesland, Brabant en Limburg telt lokale trots ook nog. In de Randstad is dat meer de stad waarin men woont.
Als je die taken terugbrengt kun je dat natuurlijk ook in de organisatie doen! Je hebt hier geen duizenden ambtenaren voor nodig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:48 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dat klinkt als erg veel geld voor een paar sentimentele provincialen.
Die versnippering tot hele kleine provincies is een redelijk recente ontwikkeling in de geschiedenis is een redelijk nieuwe ontwikkeling in de geschiedenis (19e eeuw). Dat gevoel van lokale trots is dus wel een beetje nieuwerwets en artificieel.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je zou de taken van de provincie ook kunnen beperken tot ceremoniële en traditionele zaken, plus nog wat natuurbeheer en fietspaden. Dan zijn die provincies heel klein. Voor provincies als Friesland, Brabant en Limburg telt lokale trots ook nog. In de Randstad is dat meer de stad waarin men woont.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:30 schreef Sicstus het volgende:
En weer een geldverslindend, megalomaan prestigeproject van de Haagse junta
Maar wordt daarmee niet de afstand tussen het gemeentelijke en het provinciale niveau wat groot en die tussen provincie en rijk wat klein?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 05:07 schreef Perico het volgende:
De provincielaag is wantstaltig, remmend, kostenverslindend, omdat ze 12x zelf weer overal stroperig het wiel moeten uitvinden.
Nederland heeft aan 4 provincies wel genoeg. Een groot land als Spanje heeft er zelfs nog minder dan wij. De Provinciale Staten hebben nu ook geen fluit te vertellen. Alles wordt beslist op Rijksniveau of gemeenteniveau.
Graag superprovincies dus.
je vergeet nu toch wel even Stellingwerf. Dier lui hebben niks met die Friese prietpraat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |