Geen flauw idee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:55 schreef kovenant het volgende:
en of je klopboor machine hebt met sds-plus of een klein boormachinetje met twist koppeling.
Dat is volgens mij geen klopboormachine daarmee kom je niet door beton al sta je er volgende week nog tegen aan te duwen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:01 schreef PierreBetfair het volgende:
Boor is een Makita 10 mm perceuse ( wat het ook moge wezen)
Model 6510
230 Watt.
2100 tr/min.
Een mooi oranje boormonster
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is volgens mij geen klopboormachine daarmee kom je niet door beton al sta je er volgende week nog tegen aan te duwen.
Met mijn Bosch handtol kom ik door beton heen, als er maar een goede boor in zitquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is volgens mij geen klopboormachine daarmee kom je niet door beton al sta je er volgende week nog tegen aan te duwen.
Nee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Zit er een standje op dat wordt aangegeven met een hamer en boor?
Dat is een klopboormachine. Anders vergeet het maar dan kom je nooit door beton heen. Een boorhamer kan als je een goede boor hebt ook door het staal kloppen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:09 schreef error_404 het volgende:
[..]
Met mijn Bosch handtol kom ik door beton heen, als er maar een goede boor in zit
Oke, en je moet geen wapening of onzin tegenkomen...
Ga je alleen een klok ophangen? Vraag anders even bij je buren of ze een betere machine hebben liggen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:12 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik heb dus een klopboormachine nodig met betonboortjes? Ben je dan klaar voor minder dan 100 euros?
quote:
Huren kan een optie zijn. Als je in de buurt woont kun je de mijne wel lenen dat is een hilti op accu die rammelt nog door een betonvloer van 25 cm. heen met een boor van 24 mm.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:12 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik heb dus een klopboormachine nodig met betonboortjes? Ben je dan klaar voor minder dan 100 euros?
Dank voor het aanbodquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:14 schreef betyar het volgende:
Huren kan een optie zijn. Als je in de buurt woont kun je de mijne wel lenen dat is een hilti op accu die rammelt nog door een betonvloer van 25 cm. heen met een boor van 24 mm.
Kan je met een hamer spijkers (betonhaakjes) in het beton slaanquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:17 schreef ziggy32 het volgende:
Ik zou als ik jou zo hoor, gewoon bij de bouwmarkt betonhaakjes halen (mits je een hamerhebt)
Sla je zo in de muur, zitten 4 kleine hardstalen pinnetjes aan.
yep.. google maar eens op betonhaakjes.Mag je klok uiteraard niet te zwaar zijn.Elke bouwmarkt heeft ze.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:18 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Kan je met een hamer spijkers (betonhaakjes) in het beton slaanDan doe ik dat liever.
Klok weegt haast niks.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:21 schreef ziggy32 het volgende:
[..]
yep.. google maar eens op betonhaakjes.Mag je klok uiteraard niet te zwaar zijn.Elke bouwmarkt heeft ze.
Daarom gaf ik je het advies van betonhaakjes.Gewoon met hamer(tje) erin slaan, en dus je boormachientje enzo wegleggen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:24 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Klok weegt haast niks.
Achter het granol zit (waarschijnlijk) beton. Ik kan dus door granol en beton heen slaan met die haakjes? of moet ik eerst het granol wegboren?
Hoe weet jij nou wat voor machine ik heb? Het is een accutol, zonder enige klopstand whatsoever....quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is een klopboormachine. Anders vergeet het maar dan kom je nooit door beton heen. Een boorhamer kan als je een goede boor hebt ook door het staal kloppen.
Koop gewoon een el cheapo boorhamer, gezien je klusvaardigheid doe je daar de rest van je leven meequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:31 schreef PierreBetfair het volgende:
Okazie..........ik ga voor de betonhaakjes.
Ik weet niet wat voor machientje jij hebt, wel weet ik dat je met een accutol zonder klopstand nooit en te nimmer door beton gaat. Nog niet door een gevelsteen. Wel door gasbeton maar daar hebben we het niet over want daar pis je nog bijna doorheen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:37 schreef error_404 het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat voor machine ik heb? Het is een accutol, zonder enige klopstand whatsoever....
Je kunt lullen wat je wilt, maar mijn accutolletje heeft al menig vol betonnen wand en plafond overwonnen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:59 schreef betyar het volgende:
Ik weet niet wat voor machientje jij hebt, wel weet ik dat je met een accutol zonder klopstand nooit en te nimmer door beton gaat. Nog niet door een gevelsteen. Wel door gasbeton maar daar hebben we het niet over want daar pis je nog bijna doorheen.
Kan niet. Een schroef-boormachiene want hier spreken we gewoon over gaat nooit door beton. Graag zou ik weten welk machine dat is want dan ga ik die morgen ook kopen, ben ik van die zware Hilti af. Dus PM, DM of post even de naam en serie van je machientje.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:03 schreef error_404 het volgende:
[..]
Je kunt lullen wat je wilt, maar mijn accutolletje heeft al menig vol betonnen wand en plafond overwonnen.En wat beteft gevelsteen; is maar net afhankelijk van de steensoort hoe sterk die is, dus.
Je mag me pm-en om een afspraak te maken om mij te helpen met verbouwen. Dan mag jij lekker gaten boren met mij accutol. Lijkt je dat wat? En nu weer lekker terug naar je eigen subforum, knul.quote:
Wil ik ook wel 't merk weten. Ik red het alleen met een 600 Watt hamerboormachine met SDS sluiting. Klopboormachine red ik niet door echt beton heen, zelfs geen 6 mm gaatje.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:03 schreef error_404 het volgende:
[..]
Je kunt lullen wat je wilt, maar mijn accutolletje heeft al menig vol betonnen wand en plafond overwonnen.En wat beteft gevelsteen; is maar net afhankelijk van de steensoort hoe sterk die is, dus.
Beetje zwak van je. Ik vind dit wel een leuk forum ik denk dat ik ook hier blijf.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:10 schreef error_404 het volgende:
[..]
Je mag me pm-en om een afspraak te maken om mij te helpen met verbouwen. Dan mag jij lekker gaten boren met mij accutol. Lijkt je dat wat? En nu weer lekker terug naar je eigen subforum, knul.
euhm, ik heb een festool schroeftolletje, en daar kan ik (lsng niet zo snel en makkelijk als met mn boorhamer) een gaatje boren in beton. Plafonds zijn een stuk lastiger en gaan niet, maar in mn buiten wanden gaat t wel, hoe ik dat weet? omdat ik te lui ben om naar de schuur te gaan en mn boorhamer op te halenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Wil ik ook wel 't merk weten. Ik red het alleen met een 600 Watt hamerboormachine met SDS sluiting. Klopboormachine red ik niet door echt beton heen, zelfs geen 6 mm gaatje.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:18 schreef blomke het volgende:
Dan zijn je wanden niet van beton; je plafonds wel.
Kiezels zitten in beton als vulmiddel. Als die kiezels niet in je wanden zitten, zijn je wanden dus niet van beton.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:20 schreef RanTheMan het volgende:
oordeel zelf, daar ging ik in met mn festool, mn plafond heeft van die smerige kiezels, alsof de halve maas inhoud er gestort is
waar dan van? Ik zie in iedergeval nergens in mn gestorte muren kiezels zittenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Kiezels zitten in beton als vulmiddel. Als die kiezels niet in je wanden zitten, zijn je wanden dus niet van beton.
'80, maar ik heb wel de 1000en gaatjes van stortbeton in mn muurquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:37 schreef blomke het volgende:
Er zit een cement deklaag over je muren heen gestuct. Bouwjaar woning?
Wat versta je onder een gaatje, eerder een deuk. Tenzij er 4 cm stucwerk op je muren zit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:15 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
euhm, ik heb een festool schroeftolletje, en daar kan ik (lsng niet zo snel en makkelijk als met mn boorhamer) een gaatje boren in beton. Plafonds zijn een stuk lastiger en gaan niet, maar in mn buiten wanden gaat t wel, hoe ik dat weet? omdat ik te lui ben om naar de schuur te gaan en mn boorhamer op te halen
nope, geen stuuc, 5mm gaatje in mn buitenmuur 4 cm diep ofzoquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat versta je onder een gaatje, eerder een deuk. Tenzij er 4 cm stucwerk op je muren zit.
Je komt er nu niet meer tussen hoor, de klus-hoolies hebben het topic overgenomenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:43 schreef PierreBetfair het volgende:
Klokje hangt.
Betonhaakjes wereldspul, ik hang voortaan alles op met die dingen.
Goed bezig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:43 schreef PierreBetfair het volgende:
Klokje hangt.
Ik heb een Kinzo klopboor. Het is geen duur merk en men die "echt" gereedschap heeft lachen mij uit met mijn boor. Maar deze boor ging wel door de muren van mijn oude woning ( gegoten beton woning van 2001) als enige van de straat. Op dit moment doet hij keurig dienst om gaten door mijn vloeren te boren naar de kruipruimte en gaten door de gevel naar binnen wegens aanbrengen kabels voor satelliet van mijn nieuwe woning.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:43 schreef PierreBetfair het volgende:
Klokje hangt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |