Gecupte? Wat bedoel je? 't zijn van die standaard Michelin banden. Niks aparts ofzo. Run-flats, dat dan wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:00 schreef rival het volgende:
[..]
ik denk dan eerder dat je gecupte banden hebt....
als die band niet meer rond is doordat ie stil staat.... dan zou die toch alweer rond zijn na een ritje over de snelweg?
de racebanden hier zijn ook zo zacht dat al zet ik hem maar 3 dagen weg dan vervormen ze... maar als ik ze ff opwarm met een ritje zijn ze weer goed...
dan zijn je profielvlakjes niet meer gelijk zegmaar....quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gecupte? Wat bedoel je? 't zijn van die standaard Michelin banden. Niks aparts ofzo. Run-flats, dat dan wel.
Na een rit (lange rit) is het inderdaad praktisch over, maar het moet wel een lange rit zijn dan (> 100km).
http://www.carfeckt.nl/auto-onderhoud/banden/gecupte-banden/quote:Gecupte banden, een onregelmatige zaagtandslijtage rond de gehele band op één of beide schouders, is inmiddels een algemeen bekend probleem en komt vaker voor bij brede sportieve banden en meestal op de niet-aangedreven wielen. Een band met deze vorm van slijtage geeft een bijzonder naar afrolgeluid dat te vergelijken is met het geluid van een defect wiellager.
Kan niet onder elke auto voor 800 piek aan banden gooienquote:
Ja ik denk dat het combinatie dan is geweest van nankang met regen en de remmen, maar vooral de remmen want zo erg als dit heb ik zelfs in de winter niet met de E46 gehad.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:48 schreef Maharbal het volgende:
Nankangs, vragen om problemen
Ook al waren het de remmen
waarom heb je dan ook zoveel auto'squote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kan niet onder elke auto voor 800 piek aan banden gooien
Nee, het komt elke dag weer terug. Het ergste 's ochtends. en het is al maanden zo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:12 schreef rival het volgende:
[..]
dan zijn je profielvlakjes niet meer gelijk zegmaar....
[..]
http://www.carfeckt.nl/auto-onderhoud/banden/gecupte-banden/
anders als het na een rit weg is, zou het weg moeten blijven.... (als de wagen niet te lang stilstaat natuurlijk)
erg vreemd.. welke banden heb je?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, het komt elke dag weer terug. Het ergste 's ochtends. en het is al maanden zo.
Ik had begrepen dat Nankang een topmerk is. Maar niet dus?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:48 schreef Maharbal het volgende:
Nankangs, vragen om problemen
Ook al waren het de remmen
Ik check direct even...quote:
Nankang is meer budget dan budget.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat Nankang een topmerk is. Maar niet dus?
Herstel: het zijn Bridgestone Turanza ER300.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik check direct even...
En het zijn geen Michelins wat ik eerst dacht, maar Bridgestones... 205/55/R16 91V. Type kon ik niet vinden.
troep is het niet.... niet mijn favo band maar zeker geen troep... dus ik blijf bij... Vreemd!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Herstel: het zijn Bridgestone Turanza ER300.
Door de BMW dealer er zelf onder gelegd trouwens.
Is dit troep of geen troep?
nankang, wanli, barum, linglong e.d. laten liggen als je grip wilt hebbenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat Nankang een topmerk is. Maar niet dus?
Een leerzame topicreeks. Mijn favo band is nog altijd een michelin en een pirelli.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
nankang, wanli, barum, linglong e.d. laten liggen als je grip wilt hebben
Bij mn ex E39 had ik op mijn 19 inch alpinas achter Linglongquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
nankang, wanli, barum, linglong e.d. laten liggen als je grip wilt hebben
Er zitten toch degelijke banden onder? Zolang ze voldoen aan de keurmerken dan is er niets mis mee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:31 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind dat altijd zo treurig hè. Wel de man willen zijn met 18 of 19 inch velgen in de categorie 'kijk mij stoer zijn en een mooie auto hebben', maar dan geen geld hebben voor goed rubber en een stuk veiligheid. Mooi is leuk, maar veiligheid zou toch voorop staan, denk je
Precies en vroeger had je niet eens winterbanden. Ik heb zelf dus een gebruikte set winterbanden gekocht omdat mijn zomerbanden deze winter niet gaan overleven en wil zelf testen of die dingen nut hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ach veiligheid, je moet gewoon je rijstijl er op aanpassen. Zelfde als met winterbanden. Je kan wel met je zomerbanden door de sneeuw ploegen, maar je moet anders rijden. Al die lease rijders met winterbanden rijden weer veel harder, gaat de veiligheid dan omhoog? Ik rijd ook harder met m'n conti's, met nankang en regen pas ik me gewoon aan, maar dit had ik niet verwacht. Misschien toch wel heel erg slecht die banden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |