Mijn advies zou zijn elkaar nog even met rust te laten tot de pijn een beetje verwerkt is,
anders krijg je weer hoop en kwel je alleen jezelf.
quote:Yep, na een poosje kan het. Ik heb het, more or less
Op donderdag 04 juli 2002 20:40 schreef shmoopy het volgende:
Vriendschap met je ex is mogelijk,
maar dan wel na een tijdje, als er van beide kanten duidelijkheid en berusting is over het feit dat het uit is.
prrrrrr
quote:Maar voorlopig 1 keer in de week bellen kan toch wel? Tenzij ik er moeite mee krijg, of hij natuurlijk...
Op donderdag 04 juli 2002 20:40 schreef shmoopy het volgende:
Vriendschap met je ex is mogelijk,
maar dan wel na een tijdje, als er van beide kanten duidelijkheid en berusting is over het feit dat het uit is.Mijn advies zou zijn elkaar nog even met rust te laten tot de pijn een beetje verwerkt is,
anders krijg je weer hoop en kwel je alleen jezelf.
quote:Dat kan maar is niet verstandig. Totale pauze is het beste en dat klinkt superhard en is ook heel moeilijk ik weet het uit eigen ervaring maar alleen met totale rust verwerkt je het snelst anders blijft het toch nog een beetje doorslepen.
Op donderdag 04 juli 2002 20:44 schreef vrouw-hooivork het volgende:[..]
Maar voorlopig 1 keer in de week bellen kan toch wel? Tenzij ik er moeite mee krijg, of hij natuurlijk...
quote:Doe maar niet, komt alleen maar trammelant van.
Op donderdag 04 juli 2002 20:44 schreef vrouw-hooivork het volgende:[..]
Maar voorlopig 1 keer in de week bellen kan toch wel? Tenzij ik er moeite mee krijg, of hij natuurlijk...
Laat het achter je, Walk On !
En ja.. op zich wil ik haar terug, en dat heb ik ook tegen haar. Ze vond het heel lief dat ik dat wilde, en wou er ook nog over nadenken. Maar ze zei ook dat ze het nie uit wilde maken met haar vriend, alhoewel ik dat niet begrijp als ik haar af en toe bezig hoor over dur vriendje en hoe hij haar behandelt.
Een tijdje rust is misschien wel het beste, ook al is dat erg moeilijk.
Maar als je het allebei graag wilt moet het zeker kunnen
[edit]
Ongeveer dezelfde boodschap als Sundae hierboven heeft beschreven dus
[/edit]
Als je het doet, zorg er wel voor dat je niets meer voor elkaar voelt zoals ervoor, ik had het ook, maar voelde nog best veel voor d'r. Maar als ze dan een ander krijgt.....doet het alleen nog maar meer pijn.
Dus kortom, wacht gewoon ff een tijdje, contact tot het minimum en kijk daarna of het nog vriendschap kan worden!
Zij houdt weer van mij en ik niet meer van haar (zij heeft het drie weken geleden uit gemaakt) en omdat ik een beetje verliefd ben op een ander heeft ze de pik op mij en haalt ze anderen over om mij ook te negeren,..
Gezeik ook altijd!
Maar je weet pas of JIJ het kan als hij weer een andere vriendin heeft en jij niet.....
Das mijn ervaring....
eneuh....
Ik kon het niet, heb het maar bij koesteren van het eens zo mooie gevoel gehouden...
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 22:05 schreef extreme het volgende:
ik heb exjes onder m'n beste vriendinnen
In het begin , vlak na het beeindigen van de relatie geen of nauwelijks contact , maar als het verdriet gesleten, de boosheid gezakt en/of de trots opzij gezet is, (langzaam maar zeker) een vriendschap voor in de plaats gekregen.
Iemand die echt wat betekend heeft, van wie je echt gehouden hebt, die ban je toch niet voor altijd uit je leven, als het enige "vergrijp" het niet meer bij elkaar passen is (zelfs niet als er een ander in het spel was..die ander was niet de oorzaak, maar een symptoom..)
Ik weet wel zeker dat we eerst ff rustig aan moeten doen. Ik zie het allemaal niet echt meer zitten (in algemeen) ben alles een beetje zat. Eerst wil IK weer rust in me kop voordat we zowiezo weer veel contact zouden krijgen.
Neemt niet weg dat ik na het "verlies" van vrouw-hooivork het net voelt of me arm erafgerukt is; mis haar heel erg eigenlijk.
Maar zoals jullie al hebben kunnen lezen zijn we uitelkaar gegaan wegens onze eigen problemen. We moeten onszelf eerst weer op de rails krijgen.
We zijn meer dan 2 jaar samen geweest, elk weekend bij elkaar slapen, vrijdag avond tot zondag avond en doordeweeks. Nogal vreemd dus om een leeg weekend te hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Ballebek op 05-07-2002 11:04]
quote:Phoe, zo krachtig en moedig ben ik nooit geweest.
Op vrijdag 05 juli 2002 11:36 schreef Ballebek het volgende:
Eerst allebei beter voelen. Mocht je iemand anders tegenkomen, niet twijfelen of je mij nog wil. Toch?!?!?
Ik denk trouwens niet dat je vrienden kunt worden met een ex. Daarvoor sta je verkeerd in de vriendschap. Je draagt beide een bagage mee. Pas als dat echt weg is zie ik mogelijkheden om tot vriendschap te komen. Alleen vraag ik me af of iemand dat ooit zou bereiken.
Oh ja, je foto staat wel weer op me bureau...
[Dit bericht is gewijzigd door Ballebek op 05-07-2002 12:23]
quote:Ik heb in eerste instantie al je foto's weg gehaald, maar ik heb ze nog wel. Kan er alleen ff niet naar kijken, moet nu ff aan mezelf denken (wie dat dan ook mag wezen..
Op vrijdag 05 juli 2002 12:15 schreef Ballebek het volgende:Oh ja, je foto staat wel weer op me bureau...
Ga leuke dingen doen met vrienden, pleur lekker alle foto's/knuffels/whatever in een grote doos, ga elkaar niet bewust op internet opzoeken en weet ik allemaal nog meer. Op deze manier blijft het voor beide partijen vreselijk pijn doen lijkt me. Jullie moeten allebei beseffen dat het over is, na een periode van 2 jaar is dat lastig, ik weet het (ben net zelf paar maandjes uit relatie van meer dan 2 jaar). In het begin dacht ik er ook nog veel aan, na 2 weken heb ik het los gelaten en bij mezelf gedacht: Krijg je pleuris maar! (dat dat een goede zet was en ze me daarna ging stalken is ander verhaal). Nu heb ik weer op en top leven, vermaak me meer dan prima en heb het vreselijk druk.
Je schiet er niets mee op met elkaar steeds op blijven zoeken als het voor allebei definitief uit is.. Echt niet..
Nog iets hoopvols, mocht er bij 1 van de 2 nog wel veel liefde zijn: als je de ware voor elkaar bent kom je elkaar echt wel weer tegen!
Sterkte allebei!
De eerste weken had ik ( na 3 jaar) de grootste moeite en werd mijn situatie alleen maar verergerd doordat ik verliefd op iemand werd ( en afgewezn) en mijn ex alleen kon naschoppen met opmerkingen waarvan ze wist dat ze me pijn zouden doen. Ze was wellicht boos om wat er gebeurd was en dat ze zichzelf niet meer in de hand had, wat dan ook nu 5 maand verder voel ik me een stuk beter. Ik doe hartstikke veel dingen die ik leuk vind en ben gewoon helemaal gelukkig als vrijgezel. Ik denk dat het beter is geweest dat ik niet meteen weer iemand heb gevonden, want je draagt alleen maar weer je problemen mee voor je ze voor jezelf hebt opgelost.
Mijn ex zegt me bijna nix meer, als ik denk aan herinneringen schieten de tranen in mijn ogen (nog steeds), maar van foto's van ons kan ik niet warm of koud worden. Ik denk dat ik iedere dag wat verder over haar heen ben en ik heb voor mezelf uitgevogeld wat en waarom het uitging. Ik heb nu gewoon de reden dat het uiteindelijk niet werkte en ik hoop dat ze ervan kan leren en ophoud af te geven op mij ( dat blijft vervelend).
Probeer dus elkaars fouten en dingen te respecteren, ook als het uit is om wat voor reden dan ook.
Nou ja, beetje persoonlijk verhaal, maaruh ik hoop dat jullie er wat uit kunnen halen.
Ik kan in mijn geval ( ook eerste ECHTE liefde) echt geen vrienden blijven, daarvoor heeft ze me teveel pijn gedaan om mee te beginnen. Er zijn nog wel meer redenen, maar die post ik hier niet. Als een van jullie wil praten erover, mail me gerust.
Sterkte!
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 07-07-2002 18:44]
quote:Klopt wel een beetje wat je zegt. Heb ook nog best veel gevoelens voor m'n ex en vind het daarom ook nog erg moeilijk om gewoon met haar om te gaan. Heb daarom ook met haar afgesproken dat we elkaar niet al te vaak zien. Gewoon om het voor mij mogelijk te maken het achter me te laten en het een plaats te geven. Bellen ed doen we wel, maar misschien 1 keer in de week. Tijd heelt alle wonden naar het schijnt, maar heb het idee dat dat bij mij nog wel ff kan gaan duren.
Op maandag 08 juli 2002 14:54 schreef ParAlien het volgende:
Ligt helemaal aan de situatie, hoe de gevoelens tegenover elkaar zijn. Als 1 van de 2 nog helemaal gek is op de ander, DAN is het onmogelijk.
Maar heb wel het idee dat wanneer het eindelijk tot een vriendschap komt deze heel speciaal kan worden. Mede door hetgeen wat we samen hebt mee gemaakt en omdat we nog wel van elkaar houden...
Zucht...
[Dit bericht is gewijzigd door Skoezie op 08-07-2002 18:46]
quote:Idem. (heeft wel een tijdje geduurd).
Op zondag 07 juli 2002 23:50 schreef Emel het volgende:
mn ex is een van mn beste vrienden
Greetzzzzzz
Verder hangt het natuurlijk af van de vergevingsgezindheid bij een problematische kwestie.
Het ligt er natuurlijk wel aan HOE je uit elkaar bent gegaan.
Ik heb een zeer goede relatie met m'n ex. Sterker nog, ze is m'n danspartner. Nog sterker: m'n huidige vriendin is bevriend met m'n ex.
quote:Yupz.. bij mij wel mogelijk..
Op donderdag 04 juli 2002 20:38 schreef vrouw-hooivork het volgende:
Het is net een week uit met mijn vriend en vandaag hebben we elkaar weer gesproken over de telefoon. Het was heel raar, maar ik was opgelucht dat we weer contact hadden. Ik weet alleen niet zo goed wat ik ermee moet. Ik kreeg namelijk weer een beetje hoop op een mogelijke verzoening in de toekomst terwijl ik helemaal niet weet of dat wel realistisch en/of verstandig is. We zijn niet met ruzie uit elkaar gegaan, meer omdat het niet meer ging en we ieder onze eigen problemen hebben.
Ik ben dus nu blij dat we weer "gewoon" tegen elkaar doen, maar of vriendschap een goed idee is weet ik niet... Het is ook nog maar een week uit, dus we zijn allebei nog in de war enzo.
Wie wil zijn ervaringen kwijt?!
En al is het lang geleden
Dat je hier nog naast me lag
Ik herleef al die momenten
Nog zo'n duizend keer per dag
En ik vraag me af
Vind ik ooit...
quote:Ik heb mijn ex ook een jaar niet meer gezien of gesproken tot ik haar vorig jaar op Graspop heel toevallig tegenkwam. We wisten niet goed wat we moesten zeggen enzo. Heel dom allemaal. Daarna hebben we wat gemeeld enzo en nu gaat het weer perfect. Ik blijf het gewoon een fantastische meid vinden en op een manier, een andere dan toen, ben ik gewoon dol op haar.
Op woensdag 10 juli 2002 23:08 schreef L-X het volgende:
Nee, je moet elkaar voorlopig rust geven. Laat elkaar los. Je moet gewoon niet weten wat de ander doet, anders kan je het nooit loslaten.
Het heeft heel wat tijd, ellende en ruzie gekost maar uiteindelijk blijkt toch dat we naar elkaar toe blijven trekken.
Gelukkig hebben we wel nog regelmatig contact want ik heb daarna nooit meer zoveel voor iemand gevoeld als voor haar en ze betekend nog steeds heel veel voor me. Maar dat moet je meer zien in de zin dat we heel veel hebben meegemaakt en dat we elkaar door en door kennen. Ze is ook een van de weinige mensen die mij begrijpt zo niet de enige die me begrijpt.
Dus ja het is mogelijk maar dan moet je je er wel bij neergelegd hebben dat het over is!
quote:nog maar even een positieve reactie
Vriendschap met je ex...Kan dat?
uit ervaring kan ik zeggen dat dat zeker kan, zelfs vanaf de minuut dat het uit is. het was in het begin keimoeilijk, maar het is het helemaal waard!
ik hoop wel dat ik contact met d'r kan blijven houden.
quote:Sterkte!
Op maandag 29 juli 2002 19:28 schreef juanp het volgende:
ik ben net sinds een kwartiertje m'n vriendin kwijt.
we hebben 3 jaar verkering gehad en zijn als vrienden uit elkaar gegaan. ik voel me helemaal verrot.ik hoop wel dat ik contact met d'r kan blijven houden.
Komt vanzelf, maar probeer het in het begin niet teveel te forceren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |