Tablets, mp3 spelers, muziekprogramma's, smartphones etc waren voordat Apple ze maakten alleen beschikbaar voor de elite?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het past in deze tijd. Steve Jobs is te vergelijken met Henry Ford. En toen die overleed legden ze ook bloemen op auto's denk ik. Want het waren allebei pioniers die iets dat eerder aan een elite was voorbehouden beschikbaar maakten voor het grote publiek.
Ik had het met name over de introductie van de Macintosh die computers voor het eerst eenvoudig bedienbaar maakte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Tablets, mp3 spelers, muziekprogramma's, smartphones etc waren voordat Apple ze maakten alleen beschikbaar voor de elite?
Ik reken mezelf absoluut niet tot de elite, verre van zelfs, ik draai elk eind van de maand de dubbeltjes om bij wijze van spreke, maar toch had ik al die apparaten voordat Apple er mee aan kwam zetten en vaak waren ze nog beter ook qua specs.
Qua looks is een ander verhaal. Ook heel persoonlijk overigens, dus ook dat is weer een ander verhaal.
Maargoed, ik vind niet dat Steve / Apple er voor gezorgd heeft dat iets wat eerder slechts voor de elite voor handen was beschikbaar gemaakt heeft voor het grote publiek, want dat is gewoon onzin
Ik denk dat een hoop mensen destijds net zo makkelijk met DOS om konden gaan, maargoed.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het met name over de introductie van de Macintosh die computers voor het eerst eenvoudig bedienbaar maakte.
Ja ik kon ook aardig uit de voeten met mijn Nokia'squote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop mensen destijds net zo makkelijk met DOS om konden gaan, maargoed.
En mochten die mensen daar destijds te achterlijk voor zijn geweest, dan vraag ik mij (volkomen terecht) af of zij mij dan als elite beschouwde, omdat ik wel aardig uit de voeten kon met DOS.
Ik denk het niet. Althans niet in mijn beleving.
Ik vond de nokia's van een jaar of 10-12 geleden ( de 3310 familie zeg maar) juist ook ergonomisch erg goed en intuitief. Dat was ook verademing in verhouding tot die koelkasten die ik daarvoor had, gebruiksaanwijzing kon je meteen ongelezen weggooien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ik kon ook aardig uit de voeten met mijn Nokia's
Maar op een iPhone werkt het allemaal stukken beter en intuïtiever.
Ongeveer hetzelfde verschil als destijds tussen de Macintosh en de IBM PC en klonen daarvan.
En de mijne. Nooit een pc oid aangeraakt en nu is ze welhaast virtuoos op haar iPad. Op een aandoenlijke manier.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:37 schreef Catch22- het volgende:
als zelfs mijn moeder zo aan de gang kan met een gadget als de iPad...
Niet alleen dat, Steve Wozniak en Jobs bouweden de Apple I in de tijd dat IBM nog dacht dat er wereldwijd een markt zou zijn voor in totaal maar een paar honderd/duizend computers bij alleen de grotere bedrijven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het met name over de introductie van de Macintosh die computers voor het eerst eenvoudig bedienbaar maakte.
Waarde van het aandeel toen de beurs sloot op de dag van jouw voorspelling: 369,80quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
100% dat het aandeel over een jaar minimaal 20% lager staat dan nu. Daar ga ik wat puts voor regelen
Had je het in je agenda gezet ofzoquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarde van het aandeel toen de beurs sloot op de dag van jouw voorspelling: 369,80
Waarde toen gisteren de beurs sloot: 652,59
Een stijging van 76,5%. Bam!
Whehe.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarde van het aandeel toen de beurs sloot op de dag van jouw voorspelling: 369,80
Haha, heel mooiquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Yup, had er toen een alert voor ingesteld en kreeg vandaag de melding ervanquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Had je het in je agenda gezet ofzo?
De achterkant was glas, hij had een hekel aan krassenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:51 schreef CaptainCookie het volgende:
Toch ben ik benieuwd hoe lang Apple nog door kan gaan op deze voet. Jobs was toch (volgens de verhalen) de drijvende kracht achter alle innovaties van Apple. Mocht dat waar zijn, ben ik benieuwd waar ze hun nieuwe ideeën nu vandaan gaan halen.
Het blijft natuurlijk de vraag hoe de iPhone5 met Jobs er uitgezien zou hebben.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
kutkick eigenlijk maar fuck it ...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:36 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Yup, had er toen een alert voor ingesteld en kreeg vandaag de melding ervan
Toch kan het niet anders dan dat Apple ook een periode gaat kennen waarin de klad er in komt. Dat is namelijk iets wat je bij alle bedrijven ziet.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:28 schreef Wootism het volgende:
Hetzelfde zou je kunnen doen met mensen die 5 jaar geleden beweerde dat Apple niks meer was dan een bubbel gevoed door 'hype' en over 5 jaar niet meer zou bestaan....
Hetzelfde, hij heeft er gewoon aan meegewerkt/bedacht. Het schijnt wel het laatste project van hem geweest te zijn.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:51 schreef CaptainCookie het volgende:
Toch ben ik benieuwd hoe lang Apple nog door kan gaan op deze voet. Jobs was toch (volgens de verhalen) de drijvende kracht achter alle innovaties van Apple. Mocht dat waar zijn, ben ik benieuwd waar ze hun nieuwe ideeën nu vandaan gaan halen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere slimme mensen binnen Apple die ook goede ideeën hebben.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:51 schreef CaptainCookie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |