abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juli 2002 @ 19:37:55 #1
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_4887255
Ik wil graag weten of andere mensen dit herkennen:

Rockbands die de laatste tijd hits scoren maken vaak van die zeikrock. Ik bedoel niet eens dat ze vaak ballads maken, maar ook hun 'ruigere' werk 'rockt' vaak niet echt.
Bijvoorbeeld:

Kane (met stip op een, vinden zichzelf heel ruig)
Linkin park
Stained
P.O.D.
Creed
Nickelback
Di-rect (past er misschien niet helemaal tussen)
Alien ant farm

Uitzonderingen zijn er gelukkig ook:
System of a Down
Rammstein
Korn (laatste CD is best stevig vind ik)

Kent iemand dit fenomeen? Of ben ik de enige? Weet iemand misschien nog wat andere voorbeelden?

[Dit bericht is gewijzigd door nonzz op 04-07-2002 19:45]

lege ton
pi_4887296
snap wat je bedoeld ja. en niet fan van Di-rect, maar ze maken niet echt zeikrock hoor
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
  donderdag 4 juli 2002 @ 19:41:48 #3
30805 SoM
What's the matter man?
pi_4887322
Christenrock. Ze willen een boodschap overbrengen, maar het komt niet over. Creed valt daar ook onder.
  donderdag 4 juli 2002 @ 19:41:59 #4
27360 danino
Are you talkin' to me?
pi_4887325
kane
pi_4887333
Ja ik begrijp het helemaal wat je bedoelt.. en het zuigt inderdaad.. zijn ook vaak de rockbandjes waar van die net-pubertjes helemaal mee dwepen..
  donderdag 4 juli 2002 @ 19:44:25 #6
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_4887382
Creed! helemaal vergeten
lege ton
pi_4887388
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 19:41 schreef danino het volgende:
kane
Op pinkpop waren ze ook fan-tas-tisch
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
  FOK!fossiel donderdag 4 juli 2002 @ 19:47:48 #8
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_4887437
In dat geval houd ik wel van (sommige) zeik-rock...
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_4887480
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 19:47 schreef RemCow het volgende:
In dat geval houd ik wel van (sommige) zeik-rock...
Ik ook. P.O.D., Creed, Di-rect vind ik niet per se slecht.

en Rain Down on Me is ook leuk

It is much easier to be critical than to be correct.
  donderdag 4 juli 2002 @ 19:53:51 #10
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_4887545
Alien Ant Farm zeikerig?
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_4887581
zeikrock is er altijd wel geweest denk ik

maar ik snap wat je bedoelt, van die bendes die zo nodig hun frustratie kwijt moeten op agressieve manier, meestal nu-metal

donderdag 4 juli 2002 @ 19:56:16 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_4887588
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 19:37 schreef nonzz het volgende:

Rockbands die de laatste tijd hits scoren maken vaak van die zeikrock. Ik bedoel niet eens dat ze vaak ballads maken, maar ook hun 'ruigere' werk 'rockt' vaak niet echt.
Bijvoorbeeld:

Linkin park
Stained
P.O.D.
Creed
Nickelback
Alien ant farm

System of a Down
Rammstein

Kent iemand dit fenomeen? Of ben ik de enige? Weet iemand misschien nog wat andere voorbeelden?

Ik vind dat je bij Nickelback, Di-rect, Creed en Kane wel gelijk hebt maar die andere zeker niet.
Linkin Park is gewoon goed en heeft goddomme 1 hitje gehad en het is gelijk een slechte zeikerige band.
Ik zou de bands die ik hierboven noem echt niet met P.O.D. Linkin Park en Staind (leer dat eerst es schrijven) vergelijken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 4 juli 2002 @ 19:56:56 #13
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_4887597
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 19:53 schreef FLIPNEUS het volgende:
Alien Ant Farm zeikerig?
Die snap ik eigenlijk ook niet helemaal...
  donderdag 4 juli 2002 @ 19:57:42 #14
30805 SoM
What's the matter man?
pi_4887601
Ik vind P.O.D. ook wel cool eigenlijk
pi_4887662
quote:
Maar is dat dan erg? Dan luister je toch gewoon niet meer naar zeikrock maar naar stoere-mannen-rock?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 4 juli 2002 @ 20:11:06 #16
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_4887768
Van mij mag iedereen alles goed vinden hoor. Dit is alleen mijn mening.

Over linkin park:
Neem nou One step closer of In the end. Die vind ik wel in dit rijtje passen. Natuurlijk krijg ik nu te horen dat ik niets van Linkin Park afweet, en dat ze al heel lang bezig zijn, en dat ik alleen de nummers van TMF ken Ja, dat zou best eens kunnen, maar noem dan eens een nummer van LP wat niet onder zeikrock zou vallen, dan download ik dat effe, en dan is dat ook weer geregeld. Zo.

Over Alien Ant Farm:
Dat smooth criminal niet echt nee, maar dat was ook een cover. Ik heb ze op Pinkpop gezien, en daar deed het me toch een beetje hieraan denken.

Tuurlijk maakt het allemaal niets uit. Maar het valt me gewoon op dat steeds meer 'rock' bandjes van dat soort muziek maken. Ik ga gauw m'n stoere-mannen-rock weer opzetten

lege ton
pi_4887860
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 20:11 schreef nonzz het volgende:
Tuurlijk maakt het allemaal niets uit. Maar het valt me gewoon op dat steeds meer 'rock' bandjes van dat soort muziek maken.
Dat soort bandjes is gewoon populairder dan andere bandjes en wordt daarom meer verkocht en hoor je dus meer op de radio.

Ik ga gauw m'n stoere-mannen-rock weer opzetten
Veel plezier!

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_4887994
Hoort een beetje bij de nu-metal trend dat "Oh wat heb ik het slecht"gebeuren.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 4 juli 2002 @ 20:33:35 #19
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_4888016
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 20:31 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hoort een beetje bij de nu-metal trend dat "Oh wat heb ik het slecht"gebeuren.
Zijn ze vanaf aan het stappen.
pi_4888648
Ik dednk dat Staind het grote voorbeeld van zeikrock is, vooral dat ene schijterige nummertje van hem. En die domme clip waarin die met zn ogen dicht, aardappel-in-de-keel-stem en zn acoustische gitaar een "emotioneel" lied zingt.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 00:52:11 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_4891739
Ja!! Eindelijk iemand die het snapt. Van die rock waarbij je denkt als je dat hoort van 'ik heb er nu spijt van m'n collega's verteld te hebben dat ik van rock hou'.
Erg goeie voorbeelden noem je ook al ben ik het met de uizonderingen niet helemaal eens.
Maar eigenlijk begon dit al met de grunge, dan natuurlijk niet Nirvana en Pearl jam, maar bands als Alice in chains en Stone temple pilots kunnen er ook wat van...
  vrijdag 5 juli 2002 @ 01:56:57 #22
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_4892294
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 00:52 schreef ranja het volgende:
Ja!! Eindelijk iemand die het snapt. Van die rock waarbij je denkt als je dat hoort van 'ik heb er nu spijt van m'n collega's verteld te hebben dat ik van rock hou'.
Neo-folk is the answer
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 5 juli 2002 @ 02:31:41 #23
17105 B1tchwax
Brakke gast!
pi_4892528
quote:
Erg goeie voorbeelden noem je ook al ben ik het met de uizonderingen niet helemaal eens.
Maar eigenlijk begon dit al met de grunge, dan natuurlijk niet Nirvana en Pearl jam, maar bands als Alice in chains en Stone temple pilots kunnen er ook wat van...
Als jij STP - Core een zeik CD vind, heb ik toch wat gemist
In the old days getting stoned meant getting pelted to death with rocks...
  vrijdag 5 juli 2002 @ 13:45:14 #24
20720 brother52
Dus..........
pi_4896343
quote:
AIC en STP kunnen het zich veroorloven om ballads te maken want Layne Staley/Jerry Cantrell en Scott Weiland kunnen namelijk wel goed zingen en klinken niet zo geforceerd als eddy vedder en kurt cobain.

En ga eens luisteren naar Facelift van AIC en No. 4 van STP, ze 'rocken' wel degelijk.

Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 5 juli 2002 @ 13:55:18 #25
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4896464
quote:
[b]Op donderdag 04 juli 2002 19:37 schreef nonzz het blabla
Mudvayne dan, soms superruig maar heel vaak van die zeikerige fluister stukjes (ook spooky!), doet me compleet nix.
quote:
Die snap ik eigenlijk ook niet helemaal...
Jullie hebben zeker alleen die eerste clip Smooth Criminal gezien. Moet je de 2e clip maar eens kijken, das wel degelijk een soort "zeikmuziek". En wijkt compleet af van de eerste clip. En bij Staind geld hetzelfde, ze maken ruige nummers en ook zeikzooi. Wat doen ze nou moeilijk, denken ze dat wij gaan meetreuren ofzo. Stelletje zielepietjes, die toch normaal. Of maak GOEDE zeiknummers.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 05-07-2002 14:00]

pi_4896578
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 21:37 schreef LenL het volgende:
Ik dednk dat Staind het grote voorbeeld van zeikrock is, vooral dat ene schijterige nummertje van hem. En die domme clip waarin die met zn ogen dicht, aardappel-in-de-keel-stem en zn acoustische gitaar een "emotioneel" lied zingt.
wat als die het nu gewoon meent....? who knows
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 14:20:41 #27
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_4896880
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 20:11 schreef nonzz het volgende:

Ja, dat zou best eens kunnen, maar noem dan eens een nummer van LP wat niet onder zeikrock zou vallen, dan download ik dat effe, en dan is dat ook weer geregeld. Zo.

High Voltage

A cure for the itch

Das geen zeikrock, das zelfs niets eens gewoon rock, dat is funk, en daar kunnen sommige nog wat van leren ook. Doet me zelfs denken aan de hoogtijdagen van The Spin Doctors (heel heel heel lang na dat ene hitje two princes)

vrijdag 5 juli 2002 @ 17:23:42 #28
31212 Gothic_Girlie
Brak Als Een Koekje
pi_4899439
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 13:55 schreef Yokozuna het volgende:

Jullie hebben zeker alleen die eerste clip Smooth Criminal gezien. Moet je de 2e clip maar eens kijken, das wel degelijk een soort "zeikmuziek". En wijkt compleet af van de eerste clip. En bij Staind geld hetzelfde, ze maken ruige nummers en ook zeikzooi. Wat doen ze nou moeilijk, denken ze dat wij gaan meetreuren ofzo. Stelletje zielepietjes, die toch normaal. Of maak GOEDE zeiknummers.

Tip: Probeer Alien Antfarm - Wish dan maar eens, dan piep je wel anders
To Beer Or Not To Beer
  vrijdag 5 juli 2002 @ 17:25:08 #29
17105 B1tchwax
Brakke gast!
pi_4899456
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 17:23 schreef Gothic_Girlie het volgende:

[..]

Tip: Probeer Alien Antfarm - Wish dan maar eens, dan piep je wel anders

Ook Tony Hawk 3 gespeeld?
In the old days getting stoned meant getting pelted to death with rocks...
  vrijdag 5 juli 2002 @ 17:33:18 #30
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_4899554
quote:

[..]

Jullie hebben zeker alleen die eerste clip Smooth Criminal gezien.

Nee, ik heb heel de CD. Denk je nou echt dat ik zo'n opmerking zou maken als ik een nummer zou kennen?
quote:
Moet je de 2e clip maar eens kijken, das wel degelijk een soort "zeikmuziek". En wijkt compleet af van de eerste clip.
Is gewoon een rustig nummer, is dat dan meteen zeikrock? Zeik zelf niet zo man.
quote:
En bij Staind geld hetzelfde, ze maken ruige nummers en ook zeikzooi. Wat doen ze nou moeilijk, denken ze dat wij gaan meetreuren ofzo. Stelletje zielepietjes, die toch normaal. Of maak GOEDE zeiknummers.
Uhm, Staind MAAKT goeie zeiknummers.
pi_4900236
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 14:03 schreef sweek het volgende:

[..]

wat als die het nu gewoon meent....? who knows

Als ie het echt meent zou ie wel betere liedjes schrijven...
  vrijdag 5 juli 2002 @ 19:29:23 #32
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_4900941
Bij het horen van het woord zeikrock komt er maar een band bij mij bovendrijven en dat is Oasis. Die gast heeft pas een zeikstem.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  vrijdag 5 juli 2002 @ 19:33:39 #33
31212 Gothic_Girlie
Brak Als Een Koekje
pi_4900988
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 17:25 schreef B1tchwax het volgende:

[..]

Ook Tony Hawk 3 gespeeld?

Hehe jep Maar ik heb ook de CD! Zeikrock is Kane zeker.. maar ik hou gewoon niet zo van dat rock dat meer op pop lijkt.. er zijn veel wannabe bands en maar een paar die echt talent hebben Keuze zat, et is aan de fans om de goede keuzes te maken
To Beer Or Not To Beer
  vrijdag 5 juli 2002 @ 19:34:54 #34
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4901008
Jaaaaa.... van die gasten met miljoenen in hun portemonnee die zeuren om hun enorme zielepijn ja.... dat soort bands.

Aanstel-rock ook wel genoemd.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 5 juli 2002 @ 22:18:42 #35
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_4902925
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 19:34 schreef X-Ray het volgende:
Jaaaaa.... van die gasten met miljoenen in hun portemonnee die zeuren om hun enorme zielepijn ja.... dat soort bands.

Aanstel-rock ook wel genoemd.

En wat doen we met die figuren?
quote:
Gegen die Mauer und Abschießen.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 5 juli 2002 @ 22:41:02 #36
2889 Zander
He's gone
pi_4903264
Dat Live hier nog niet genoemd is... dat vind ik ook van die zemelaars, al is 'Throwing Copper' nog wel een goede plaat. Of Bush, dat vind ik ook van dat hemeltergende gejammer...

Bij voorbaat al mijn excuses voor de liefhebbers van deze bands, smaken verschillen nu eenmaal he?

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_4903779
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 18:30 schreef LenL het volgende:

[..]

Als ie het echt meent zou ie wel betere liedjes schrijven...

ik weet niet, ik voel me ook niet echt aangetrokken hierdoor hoor maar iedereen kan/mag z'n gevoelens (gelukkig) op zijn/haar manier uitdrukken, en als deze manier voor bvb staind werkt dan vind ik het heel goed van hem dat ie het doet en vind ik het geen zeik
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 23:37:28 #38
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4904148
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 22:18 schreef Elegy het volgende:

[..]

En wat doen we met die figuren?
[..]

Want voor zeikrock kapitulieren wir niemals!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_4904360
Iedereen buurt altijd over de "nu-metal" en dat da allemaal zo slecht is....en vroeger....toen wasset pas goed. Ben ik nou de enige die dit helemaal niet zo vind? Dr zijn natuurlijk veel goeie nummers die al heel oud zijn, maar toch vind ik veel van de nu-metal zoals t genoemd wordt beter
  zaterdag 6 juli 2002 @ 00:05:41 #40
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_4904513
Dan vind ik 'zeik'rock best goed...
The Internets, I needs it..
  zaterdag 6 juli 2002 @ 00:07:29 #41
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_4904540
Niet zeiken, die zogenaamde zeikrock klinkt wel lekker. Het blijkt uit de charts dat de meeste mensen die mening met me delen.
Als je er problemen mee hebt, luister je er toch niet naar...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  zaterdag 6 juli 2002 @ 00:11:57 #42
22915 M6R1JN
Zo jong, en nu al dom...
pi_4904594
Zeik Rock(bijna pop)

-Train - Drops of jupiter
NEEEEEEE!!!!
-lifehouse is al niet erg hoogstaand, maar nu is er ook nog die lifehouse lookalike, met een nummer met een wel zo clichematige tekst dat ik niet snap dat iemand ouder dan acht dat leuk kan vinden...ik ben de naam kwijt..ach jullie weten vast wel wie ik bedoel.

Maar alle zeikrock nummers zijn misschien irritant.Maar zullen we eerst het grootste kwaad bestrijden zoals
Hampenberg(eendjes...) of BoozieWoozie
Echt als ik dat hoor krijg ik plaatsvervangende schaamte, wat een kutzooi, en mensen kopen het dus ook nog, waar gaat dit heen met de wereld.........................!!!@@$#$@@#@#$
:'(

==<>==
pi_4904658
quote:
Op zaterdag 06 juli 2002 00:11 schreef M6R1JN het volgende:
Zeik Rock(bijna pop)

.......Maar alle zeikrock nummers zijn misschien irritant.Maar zullen we eerst het grootste kwaad bestrijden zoals
Hampenberg(eendjes...) of BoozieWoozie
Echt als ik dat hoor krijg ik plaatsvervangende schaamte, wat een kutzooi, en mensen kopen het dus ook nog, waar gaat dit heen met de wereld.........................!!!@@$#$@@#@#$
:'(

das ook wel weer heel errug waar
  zaterdag 6 juli 2002 @ 13:12:01 #44
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_4907301
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 23:37 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Want voor zeikrock kapitulieren wir niemals!

Psies!

pi_4907437
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 22:41 schreef Zander het volgende:
Dat Live hier nog niet genoemd is... dat vind ik ook van die zemelaars, al is 'Throwing Copper' nog wel een goede plaat. Of Bush, dat vind ik ook van dat hemeltergende gejammer...
Die nieuwe cd (V) is toch ook niet echt een zeikplaat? Al vond ik dat van the distance to here ook wel meevallen trouwens, maar goed ik vind Live gewoon een hele goede band. Misschien dat ik gewoon van die 'zeik-rock' houd, dat kan natuurlijk ook
quote:
Bij voorbaat al mijn excuses voor de liefhebbers van deze bands, smaken verschillen nu eenmaal he?
Apology accepted
  zaterdag 6 juli 2002 @ 14:18:51 #46
7469 voh
Now without pants!
pi_4907489
Alien Ant Farm vind ik zelf dus niet echt zeikrock hoor. Smooth Criminal is wel het meest baggere nummer wat ze hebben, maar een nummer als Death Day, Attitude, Calico, okay, die zijn wat minder 'ruig'. Maar de bedoeling erachter is waar het om gaat - die nummers zijn met het doel geschreven emoties te uiten.

Inderdaad Wish, Sticks and Stones, en Courage vinnik dus wel weer buiten het 'zeikrock' vallen.

Trouwens, Greatest Hits is ook een erg lekkere AAF CD

Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
  zaterdag 6 juli 2002 @ 14:23:36 #47
24606 edsuit
kind of blue
pi_4907505
quote:

Bijvoorbeeld:

Linkin park
Stained
P.O.D.
Creed
Nickelback
Alien ant farm

System of a Down
Rammstein

die laatste bands die je noemt zijn nou eenmaal harder dan de meesten van die zogenaamde "zeikrock" bands. het zou nogal saai worden als iedereen harde nu-metal ging spelen.
je kan di-rect en kane toch niet gaan vergelijken met rammstein ofzo?

en wat is dan volgens jou het ruigere werk van P.O.D.? volgens mij heb je alleen maar die 2 singles gehoord

quote:

Jullie hebben zeker alleen die eerste clip Smooth Criminal gezien. Moet je de 2e clip maar eens kijken, das wel degelijk een soort "zeikmuziek". En wijkt compleet af van de eerste clip.

mag een band geen ballads meer maken ofzo? Alien Ant Farm is meer dan alleen Smooth Criminal. dat was zelfs een cover, dus wat is nou het probleem?
pi_4913726
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 22:41 schreef Zander het volgende:
...Of Bush, dat vind ik ook van dat hemeltergende gejammer...
xcuuuuuuuse me, worden we persoonlijk?
ik zie echt niet hoe bush in dit genre kan vallen, emotionele rock ok, maar zeik rock.......
naja ieder z'n/haar smaak
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 7 juli 2002 @ 01:15:04 #49
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_4913995
Muh, zeikrock... Nog altijd beter dan de meeste hedendaagse commerciële 'arrenbie'.
The Internets, I needs it..
pi_4914726
quote:
Op zondag 07 juli 2002 01:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
Muh, zeikrock... Nog altijd beter dan de meeste hedendaagse commerciële 'arrenbie'.
niggerschlager geniaal woord van iemand in klb
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_5158015
Coldplay, Muse en Radiohoofd.. dat is pas een teil zeik bij elkaar
Dan vind ik sommige RnB zelfs nog beter
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_5158057
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 19:34 schreef X-Ray het volgende:
Jaaaaa.... van die gasten met miljoenen in hun portemonnee die zeuren om hun enorme zielepijn ja....
De zeikerds!
  vrijdag 26 juli 2002 @ 14:13:05 #53
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5158079
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 14:09 schreef kamagurka het volgende:
Zolang er maar veel genoeg aandacht is voor melodie heb ik niets tegen zeikmuziek, en bij Muse vind ik dat ok. Maar bij een hoop van die nieuwere nu-metal bandjes is dat niet het gevoel, en daar kots ik op.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 15:42:30 #54
24054 search64
Avec le grande
pi_5159210
quote:

System of a Down
Rammstein

HAHAHAHA! En deze bands vind jij wel goed? Mag natuurlijk maar dit zijn juist die van de pot gerukte vercommercialiseerde zooibands "in it for the money" nee echt hoogstaande muziek maken ze. Het is mijn mening maar hoor.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  vrijdag 26 juli 2002 @ 16:46:40 #55
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_5159924
Korn is idd erg commercieel geworden, maar de muziek is nog steeds goed.
  vrijdag 26 juli 2002 @ 16:53:54 #56
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5160018
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 16:46 schreef Slarioux het volgende:
Korn is idd erg commercieel geworden, maar de muziek is nog steeds goed.
Zonder Korn... Ja Zonder korn zou de nu-metal misschien niet bestaan hebben. Maar ik heb het idee dat een hoop dat niet zo erg hadden gevonden..
pi_5160775
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 14:09 schreef kamagurka het volgende:
jij defineert zeik rock anders als de topic starter...
pi_5160803
Dus omdat je (maatschappij) kritische teksten schrijft is het gelijk zeikrock? Twee vliegen in een klap toch, en lekkere herrie, en iets om over na te denken..

Luister eens goed naar Linkin Park, zitten erg sterke teksten tussen..

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_5160821
Je vergeet er een: Sum41

/edit
en Within Temptation

[url=http://www.u2.com]U2[/url] | [url=http://www.muse-official.com]MUSE[/url] | [url=http://www.redhotchilipeppers.com]RHCP[/url] | [url=http://www.thijs-bosma.tk]De Officieele Thijs Bosma Site![/url] [br] We are the Knights Who Say "Ni!"
pi_5168250
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 18:26 schreef LenL het volgende:

[..]

jij defineert zeik rock anders als de topic starter...

Die definieert eigenlijk niets...

Zeikrock is voor mij glashelder, moeilijkdoenerij in de hoogste versnelling met zo'n weeige stem en slechte compositie, alle britpoppertjes stinken er doorgaans in

pi_5168326
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 12:44 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zeikrock is voor mij glashelder, moeilijkdoenerij in de hoogste versnelling met zo'n weeige stem en slechte compositie, alle britpoppertjes stinken er doorgaans in

MAar de topic starter heeft het meer over post grunge/nu-metal bandjes met een jankerige aardappel in ded keel of andere "moeilijke" stem hun liedjes naar buiten duwen alsof ze aan het poepen zijn. Staind is het beste voorbeeld.
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 juli 2002 @ 13:40:11 #62
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_5168710
Vreselijk: Die muzikanten die denken dat ze de trauma's van anaal verkracht worden door hun papa's tijdens de lange saaie donkere winters in een of ander zwaar christelijk kutdorp in de Rockies van zich af weten te brullen door een soort frusticore te gaan maken.

Kan dat soort zanikmuziek-met-verheffende-boodschap niet gewoon verboden worden, en zou rock'n roll gewoon weer over drugs, wijven en snelle auto's kunnen gaan?

Als ik wat wil weten over de moeilijke jeugd van een stel figuren ga ik wel psychologiemagazine lezen of zo.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_5168717
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 12:58 schreef LenL het volgende:

[..]

MAar de topic starter heeft het meer over post grunge/nu-metal bandjes met een jankerige aardappel in ded keel of andere "moeilijke" stem hun liedjes naar buiten duwen alsof ze aan het poepen zijn. Staind is het beste voorbeeld.

In dat geval moet ik het met u eens zijn..
pi_5170132
quote:

Bijvoorbeeld:

Linkin park
Stained
P.O.D.
Creed
Nickelback
Alien ant farm

System of a Down
Rammstein

PERFECT. HE-LE-MAAL mee eens
Behold, for it is the Operator
pi_5170527
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 13:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

In dat geval moet ik het met u eens zijn..

Heb ik wéér gelijk, wat een zalig gevoel is dat tog
  donderdag 1 augustus 2002 @ 12:03:11 #66
24606 edsuit
kind of blue
pi_5227648
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 12:44 schreef kamagurka het volgende:

nou de bands die jij noemde (coldplay, muse en radiohead) maken wel een stuk betere composities dan het gemiddelde top40bandje
en als je hun laatste albums met elkaar vergelijkt, is de muziek heel verschillend, dus zo glashelder vind ik jouw definitie dan niet
pi_5227674
...... ben ik toch duidelijk een zeikrock-liefhebber...
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_5228083
Het lijkt wel of alle rockbands die op het moment commercieel goed scoren hier genoemd worden!

Maar ben wel met het bekend met het idee verder.. veel rockbands die nu scoren met van die (poppy) rockballads, die verder weinig inhoud (lijken) te hebben..

Staind, The Calling, Nickelback, Lifehouse..

Maarja ik vind het wel leuke muziek, kan het ook niet helpen hoor Daar mikken ze ook op. 'T is misschien niet de meest intelligente rock of de beste teksten, maarja 't is allemaal WEL leuk

Jaap

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')