Piepkleine badkamer, geen ruimte dus voor hoogstaande snufjes als een jacuzzi (helaasquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:29 schreef stardust het volgende:
Ja dat kan, maar denk niet dat je na de badkamer nog iets overhoud in je bouw depot.
hangt erg af van je bank en je type hypotheek, bij NHG is het veel strenger, zo moest ik bijvoorbeeld een kangoo huren, maar dat werd niet geaccepteerd, maar een contante betaling aan de stucadoor, zonder kwitantie weer welquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:58 schreef Forno het volgende:
Daarmee geef je zelf al aan dat ook het afvoeren van puin, of een accuboor essentieel zijn om je huis te kunnen verbouwen. Daar zullen ze dan ook niet moeilijk over doen. Tenzij je je budget voor 90% aan gereedschap uitgeeft natuurlijk. dan is de verhouding zoek.
Als er geld overblijft, wat ik betwijfel, dan kun je dat het beste terug storten. Los je een (piepklein)deel van je hypotheek af.
We hebben wel spaargeld en willen ook verder sparen als we eenmaal verhuist zijn en alle verhuiskosten achter de rug zijn. Het is de bedoeling in eerste instantie glas+toilet+badkamer te doen en verder gewoon te wonen en sparen voor leuke zaken als een nieuwe keuken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:05 schreef RanTheMan het volgende:
@ TS nog even een tip, je geeft aan niet meer hypotheek te willen, maar 5k is echt niets. Je doet er verstandig aan je bouwdepot op te rekken, naar bijv 10k (wat nog altijd een schijntje is als je gaat verbouwen)
Voordeel hiervan is dat mocht je je bedenken of dingen zitten toch tegen je dat geld wel kunt aanspreken. geef je het niet uit, nog geen probleem, want het kost je geen cent extra. Het maakt het gewoon makkelijker in het geval dat.
Tsja ik hoop het voor je, ik zit in een zelfde situatie, maar dan met het verschil dat ik alles meteen in orde wil hebben en me niet dagelijks wil ergerenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:31 schreef pessie het volgende:
[..]
We hebben wel spaargeld en willen ook verder sparen als we eenmaal verhuist zijn en alle verhuiskosten achter de rug zijn. Het is de bedoeling in eerste instantie glas+toilet+badkamer te doen en verder gewoon te wonen en sparen voor leuke zaken als een nieuwe keuken.
Mochten we tegen onverwachte zaken aanlopen, kunnen we dat opvangen met spaargeld.
Hypotheek met NHG trouwens.
Even iets meer achtergrond informatie is misschien wel nuttig. Het huis komt uit de verhuur, is van een pensioenfonds geweest. Het huis is structureel in orde. Betonnen vloeren/plafonds. Bakstenen muren. Alles is destijds behangklaar gemaakt. Er zijn gewoon een paar zaken die direct moeten, en andere zaken die op de middellange termijn kunnen. Een nieuwe keuken lijkt me prachtig, maar de badkamer heeft een veel hogere prioriteit. Sparen zijn we best goed in, en lagere hypotheeklasten lijken ons ook erg prettig mbt de rest van ons leven (opgroeiend kind).
90% van 5000E = 4500E, ik denk dat mn man dan alleen nog maar makita gereedschap in zn schuur zal hebben liggen. Nee, het is zeker niet de bedoeling zoveel uit te geven aan gereedschap, maar een goede accuboormachine kost 150E. De vorig was 50E en heeft het 4.5 jaar volgehouden
. Maar goed, die boormachine kunnen we zo ook wel kopen, was meer ter illustratie in mn OP.
In ieder geval bedankt voor de tips! Ik ben benieuwd naar meer reacties.
Laminaat heb ik gewoon gedeclareerd en betaald gekregen. Dat kan je technisch gezien wel meenemen maar ik denk dat ze er niet vanuit gaanquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:53 schreef MrNiles het volgende:
ik heb alles terug gekregen
maar wat door andere wordt gezegd klopt wel over vaste materialen
ik geloof dat je een laminaat niet mag declareren maar een verlijmde houten vloer wel
Ik heb eerder al een topic geopend over de prijzen van dubbel glas. Aangezien ik eerst rekening hield met 5000 euro was de 1500 die daarin gesproken was mijns inziens een schijntje. Heb in eerste instantie rekening gehouden met 2000 euro, ik ga vanmiddag offertes laten maken, dan weet ik precies wat voor bedrag het is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:41 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Maar TS ik hoop echt dat t je lukt met zo'n budget, petje af dan, alleen nieuw dubbel glas was bij mij al 1200 euro
Doe maar wel, want ben benieuw hoe je jet gaat fixenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:01 schreef pessie het volgende:
Ik vraag me af of ik direct maar een klus- en verhuistopic moet openen
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:05 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Doe maar wel, want ben benieuw hoe je jet gaat fixen
Ik was in totaal voor de badkamer en toilet iets van 8K kwijt, en dat gaat snel.
Vooral in de afwerking, ik wilde toch graag aluminium tegelrandjes A 40 euro en dan wilde ik er ook niet in een lengte 2 gezaagde stukken dus hup weer een nieuwe, en voor je het weet heb je 400 euro aan tegelrandjes uitgegeven, en dan heb je letterlijk niks
Mn badkamer is 2 bij 2,2 en mn toilet is 1 bij 1quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:33 schreef pessie het volgende:
[..]zo noem je al iets wat wij anders zouden doen. Nou niks, ik bedoel, het jouw oog wil ook wat toch?
![]()
Hoe groot is je badkamer en wat staat er allemaal in? (Voor 8K verwacht ik wel wat eigenlijk).
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:53 schreef blomke het volgende:
Neem s.v.p. kwaliteitsspul. Dus geen goedkoop hangtoilet van Gamma eigen merk, maar gelijk degelijk en goed spul: Geberit-frame & Villeroy en Boch-pot of zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |