Als Frits Philips nu was doodgegaan was het vast net zo gehyped geweest hoor... Wat hadden de mensen toen moeten doen zonder FB en twitter?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waar was jij toen Jaap Blokker overleed? Je gebruikt dagelijks produkten van hem.
Daarnaast heeft Fritske Philips veel meer invloed op consumer electronics gehad dan Steve Jobs. Maar de hype rond Frits'dood was lang niet zo groot als die op steve's dood nu...
Ben je aan het trollen ofzo?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:20 schreef Catbert het volgende:
Verder mag jij het wel oneerlijk vinden ofzo, en dat is het misschien wel, maar om Steve Jobs als een normaal mens af te doen is gewoon dom.
Frits was 106, Steve pas 56.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waar was jij toen Jaap Blokker overleed? Je gebruikt dagelijks produkten van hem.
Daarnaast heeft Fritske Philips veel meer invloed op consumer electronics gehad dan Steve Jobs. Maar de hype rond Frits'dood was lang niet zo groot als die op steve's dood nu...
En daarnaast heeft het overlijden van Frits Philips hier in Eindhoven en ook daarbuiten destijds veel aandacht gekregen. En de beste man wordt nog steeds op diverse manieren geëerd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als Frits Philips nu was doodgegaan was het vast net zo gehyped geweest hoor... Wat hadden de mensen toen moeten doen zonder FB en twitter?
Leer anders ff lezen ofzo. Ik zeg dat Steve Jobs net zo min 'gewoon' was als Michael Jacksons dat was. Als je denkt dat Steve Jobs net zo 'normaal' is als een willekeurige IT medewerker bij een gemiddeld callcenter dan ben je gewoon dom en ongeinformeerd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:21 schreef Jeff89 het volgende:
Ben je aan het trollen ofzo?Of was je gewoon echt oprecht verliefd op die gast?
Dan ontken je dat Jaap Blokker ervoor gezorgd heeft dat deze produkten gemeengoed zijn geworden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:20 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik hoogstens zaken die winkels van hem verkocht hebben, dat is wat anders.
Dus het gaat er niet om hoeveel invloed je hebt gehad maar om hoeveel mensen fan van je waren. Duidelijk.quote:Frits Philips was veel minder bekend dan Steve Jobs, en had ook niet bepaald het charisma dat Steve had. En Steve is wel een stuk meer een van de "groten der aarde" op IT vlak (goeie matties met Billy Gates ook) dan onze Fritzl was.
Hoezo???quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef Maanvis het volgende:
. Sterker nog, zonder Frits Philips was de iPhone nooit geproduceerd.
Sorry hoor, maar ik heb welgeteld een artikel bij de Blokker gekocht, nl. een strijkijzer, en het is gewoon goedkoop witgoed dat je in een heleboel andere winkels kunt krijgen. Alsof je pannen en potten niet bij de V&D kunt krijgen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef Maanvis het volgende:
Dan ontken je dat Jaap Blokker ervoor gezorgd heeft dat deze produkten gemeengoed zijn geworden.
Ja, en zonder Tesla was de gloeilamp nooit geproduceerd, bla bla bla. En dan komen we uiteindelijk uit bij Adam en Evaquote:Dus het gaat er niet om hoeveel invloed je hebt gehad maar om hoeveel mensen fan van je waren. Duidelijk.
Frits Philips en Jaap Blokker hebben beide veel meer invloed gehad op de produkten die je in je dagelijks leven gebruikt dan Steve Jobs. Sterker nog, zonder Frits Philips was de iPhone nooit geproduceerd.
Hij is net zo gewoon als de koningin, je oma of de bakker op de hoek.. En nu is hij dood.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Leer anders ff lezen ofzo. Ik zeg dat Steve Jobs net zo min 'gewoon' was als Michael Jacksons dat was. Als je denkt dat Steve Jobs net zo 'normaal' is als een willekeurige IT medewerker bij een gemiddeld callcenter dan ben je gewoon dom en ongeinformeerd.
Apple kut vinden, en Steve Jobs normaal vinden = Domquote:Daarnaast heb ik echt een shurfthekel aan domme nerds die roepen dat de Apple spullen rotzooi zijn en whatnot. Dat soort dom geblaat is nou precies het MBO-ICT systeembeheer geneuzel dat ITers een slechte naam geeft. Dat wordt geroepen door domme nerds die alleen naar de CPU specs kijken en niet naar wat een gebruiker daadwerkelijk nodig heeft.
veel van de electronica in de i-phone is afkomstig van philips of van bedrijven die met technologie werken die door philips is ontwikkeld.quote:
Ja. je bent dom en ongeinformeerd. Daarnaast ben jij kennelijk zo'n doornsnee suffe nerd die hoeveel megahurtzen een telefoon heeft belangrijker vindt dan de usability. Dus het heeft verder geen zin om hier verder over de discussierenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:29 schreef Jeff89 het volgende:
Hij is net zo gewoon als de koningin, je oma of de bakker op de hoek.. En nu is hij dood.
Apple kut vinden, en Steve Jobs normaal vinden = Dom?
Mooi man.
Zeker ook nooit bij intertoys, bart smit, leen bakker, marskramer of de Xenos geweest?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:27 schreef Catbert het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik heb welgeteld een artikel bij de Blokker gekocht, nl. een strijkijzer, en het is gewoon goedkoop witgoed dat je in een heleboel andere winkels kunt krijgen. Alsof je pannen en potten niet bij de V&D kunt krijgen?
Dat wil niet perse zeggen dat het door Frits bedacht of ontwikkeld is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:30 schreef Maanvis het volgende:
veel van de electronica in de i-phone is afkomstig van philips of van bedrijven die met technologie werken die door philips is ontwikkeld.
Ja hoor. Maar gebruik ik dagelijks spullen die ik daar gekocht heb? Nee, absoluut niet. Ik heb een paar drinkglazen van de Xenos, maar daarvoor geldt ook weer dat dat gewoon een commodity is waarvoor je bij ieder warenhuis terecht kunt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:32 schreef Maanvis het volgende:
Zeker ook nooit bij intertoys, bart smit, leen bakker, marskramer of de Xenos geweest?
Is het nou eenzaam, zo in je eigen wereldje?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:31 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja. je bent dom en ongeinformeerd. Daarnaast ben jij kennelijk zo'n doornsnee suffe nerd die hoeveel megahurtzen een telefoon heeft belangrijker vindt dan de usability. Dus het heeft verder geen zin om hier verder over de discussieren
hetzelfde geldt ook voor Steve Jobs.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:32 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat wil niet perse zeggen dat het door Frits bedacht of ontwikkeld is.
Steve = Godquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:32 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat wil niet perse zeggen dat het door Frits bedacht of ontwikkeld is.
Hij heeft wel ongeveer in z'n eentje Apple weer in de markt gezet. En hij heeft alle beslissingen over wat er wel en niet in zou komen genomen. Goed voorbeeld is het niet willen ondersteunen van Flash; dat heeft een enorme invloed gehad op hoe websites tegenwoordig opgezet worden.quote:
Toch vind ik dat 'ie deels een punt heeft. Hij was wellicht een normaal mens in de zin dat hij at, sliep en scheet, maar zijn contributies in de IT-wereld zijn niet 'normaal' te noemen. En in dat opzicht (en alleen in dat opzicht) is het logisch dat zo'n persoon herdacht wordt op een andere manier dan Henk uit de dorpsstraat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:33 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Is het nou eenzaam, zo in je eigen wereldje?
Ach, het is in MBO-ICT kringen not done om te onderkennen dat Steve Jobs een grote invloed heeft gehad. Daarin zijn ze net zo zwart wit als in het hele Microsoft bad, Google good verhaal.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:38 schreef Intrepidity het volgende:
Of wilde je zeggen dat zijn bijdrage aan de maatschappij gelijk was aan die van Kees de palletsorteerder?
Dergelijke beslissingen nam Frits Philips ook. Alleen dat was geen egocentrisch persoon die alles (ook dingen die anderen hadden ontwikkeld/bedacht) naar zich toe trok. Daarom denk je nu dat Frits Philips minder invloed heeft gehad op je dagelijkse leven dan Steve Jobs, terwijl dat feitelijk niet zo is. In zekere zin heeft de marketingmachine rondom apple dus succes gehad.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hij heeft wel ongeveer in z'n eentje Apple weer in de markt gezet. En hij heeft alle beslissingen over wat er wel en niet in zou komen genomen. Goed voorbeeld is het niet willen ondersteunen van Flash; dat heeft een enorme invloed gehad op hoe websites tegenwoordig opgezet worden.
Iemand afrekenen op zijn opleiding en persoonlijk aanvallen om zijn mening getuigt anders ook niet bepaald van een hoog intelligentieniveau. Maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ach, het is in MBO-ICT kringen not done om te onderkennen dat Steve Jobs een grote invloed heeft gehad. Daarin zijn ze net zo zwart wit als in het hele Microsoft bad, Google good verhaal.
Dat zijn bijdrage aan de maatschappij niet gelijk was aan Kees de pallet soorteer betekend niet dat we allemaal maar als een stel 11 jarige imbecielen kaarsjes moeten gaan branden op iPhonesquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Toch vind ik dat 'ie deels een punt heeft. Hij was wellicht een normaal mens in de zin dat hij at, sliep en scheet, maar zijn contributies in de IT-wereld zijn niet 'normaal' te noemen. En in dat opzicht (en alleen in dat opzicht) is het logisch dat zo'n persoon herdacht wordt op een andere manier dan Henk uit de dorpsstraat.
Of wilde je zeggen dat zijn bijdrage aan de maatschappij gelijk was aan die van Kees de palletsorteerder?
Want als je de invloed van Steve Jobs niet onderkent, of niet op waarde schat, vind je Microsoft kut, en Google goed, ben je een MBO-ICTer en er was ook nog iets over usability en megahurtzen toch? En dat weet jij allemaal omdat ik je mening niet deel?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ach, het is in MBO-ICT kringen not done om te onderkennen dat Steve Jobs een grote invloed heeft gehad. Daarin zijn ze net zo zwart wit als in het hele Microsoft bad, Google good verhaal.
Als iemand werkzaam in de IT waardeer ik hem om zijn visie en doorzettingsvermogen. Maar inderaad, kaarsjes branden voor de Apple Store, dat is een heel ander verhaalquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:49 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dat zijn bijdrage aan de maatschappij niet gelijk was aan Kees de pallet soorteer betekend niet dat we allemaal maar als een stel 11 jarige imbecielen kaarsjes moeten gaan branden op iPhonesTevens moet je jezelf afvragen of de goddelijkheid waar mensen als Catbert hem van betichten wèl terecht is..
Ik val hem niet persoonlijk aan, het is gewoon een typering van een bepaald soort ITers. De meeste WOers kopen gewoon de telefoon die ze voor hun situatie het best vinden en kunnen gewoon prima Samsung en Apple met elkaar vergelijken. En ze zijn tenminste niet zo dom om puur de kijken naar CPU. Maar als je kijkt naar een beetje gemiddelde MBO systeembeheerder dan hebben die een bepaald merk gekozen en gaan dat als een gek lopen verdedigen en ook claimen dat aangezien zij A aanhangen B een slecht merk is. Dat vind ik gewoon dom. En ik vind mensen die claimen dat Apple 'slecht' is of Steve Jobs gewoon is ook gewoon dom. Dat is geen belediging, dat is gewoon mijn mening over de desbetreffende persoon.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:46 schreef Intrepidity het volgende:
Iemand afrekenen op zijn opleiding en persoonlijk aanvallen om zijn mening getuigt anders ook niet bepaald van een hoog intelligentieniveau. Maar dat terzijde.
Tuurlijk. Gekken heb je altijd. Maar het is weer typisch Fok dat dat soort verhalen erbij gesleept worden om een punt te maken. Alsof alle zwarte suziki rijders gestoorde moordenaars zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:53 schreef Intrepidity het volgende:
Als iemand werkzaam in de IT waardeer ik hem om zijn visie en doorzettingsvermogen. Maar inderaad, kaarsjes branden voor de Apple Store, dat is een heel ander verhaal
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:49 schreef Jeff89 het volgende:
Tevens moet je jezelf afvragen of de goddelijkheid waar mensen als Catbert hem van betichten wèl terecht is..
Oftewel "hurr durr *stroman* herp derp". Ik zeg letterlijk dat ik hem niet als een soort 'god' zie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:58 schreef Catbert het volgende:
Niemand doet alsof hij een god was, mensen die wat betekenen in die industrie weten wat Steve Jobs betekend heeft. Te veel mensen doen hier alsof het maar "gewoon" iemand was, terwijl hij Apple gevormd heeft tot wat het nu is, en Apple enorm veel invloed heeft gehad in de wereld van consumer electronics.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |