SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hierSex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
Maar waarom is dat voor jou een probleem dat je geen relatie wil?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:11 schreef practics het volgende:
Iemand trouwens tips voor relatie moeheid?
Kleine toelichting:
Na mijn laatste relatie, heb ik totaal geen enkele behoefde aan een relatie.
Het interesseert mij gewoon niet, dat merk ik vooral op de manier hoe ik reageer als ik door een meisje word aangesproken. Begin me na anderhalf jaar toch wel zorgen te maken, dacht eerst dit gaat wel over, maar gaat nu toch redelijk lang duren.
Geen zorgen makenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:11 schreef practics het volgende:
Kleine toelichting:
Het interesseert mij gewoon niet, dat merk ik vooral op de manier hoe ik reageer als ik door een meisje word aangesproken. Begin me na anderhalf jaar toch wel zorgen te maken, dacht eerst dit gaat wel over, maar gaat nu toch redelijk lang duren.
Ja hoe gaat zoiets in z'n werk? Wanneer pm je iemand bijvoorbeeld? Lastig..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:11 schreef heloef het volgende:
Het is volgens mij wel een kunst hosselen via dit topic.
Een die ik absoluut niet beheers.
En waarom is dat een probleem?...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:11 schreef practics het volgende:
Kleine toelichting:
Je moet met DM beginnen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:13 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Ja hoe gaat zoiets in z'n werk? Wanneer pm je iemand bijvoorbeeld? Lastig..
Maar wie zijn die andere twee koppels dan?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik 3 maar Techno en Mera kwam niet door dit topic. Maar in die periode kwamen ze wel in dit topic en de dag van de eerste meet kregen ze ook wat, of in die periode.
Naja relatie gaat zelfs nog wat ver, als een meid geïnteresseerd overkomt ben ik al weg.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:12 schreef heloef het volgende:
[..]
Maar waarom is dat voor jou een probleem dat je geen relatie wil?
Soms miss het gevoel dat ze mij toch niks te bieden hebben, en ik alleen beter af ben dat wel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:14 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
En waarom is dat een probleem?...
Nouja... Happygirl ken je toch wel ofnie?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:14 schreef Capstan het volgende:
[..]
Maar wie zijn die andere twee koppels dan?
Ik heb het geprobeerd.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:13 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Ja hoe gaat zoiets in z'n werk? Wanneer pm je iemand bijvoorbeeld? Lastig..
Ja, van naam wel, maar verder weet ik niet wie de andere helft van dat koppel is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:15 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Nouja... Happygirl ken je toch wel ofnie?
Zoveel dames zitten hier ook weer niet; dus je hebt vast nog niet vaak genoeg geprobeerd. Voor mij helpt het redelijk vaak om niet bewust te versieren. Je benaderd iemand met interesse en probeert een luchtig en leuk gesprek op gang te brengen. Gooi een paar flirts tussendoor en zie waar het schip strandt...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:15 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd.
Maar dat ging fout.
Open een sub-topic in PUB dan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:18 schreef heloef het volgende:
Maar er valt ook niks meer te hosselen hier.
Niemand van mijn leeftijd laat staan vrouwelijk en van mijn leeftijd.
Maar als je denkt dat je alleen wel beter af bent... waarom is het dan een probleem dat je geen zin hebt in relaties. Ik snap het probleem nog steeds niet?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:15 schreef practics het volgende:
Soms miss het gevoel dat ze mij toch niks te bieden hebben, en ik alleen beter af ben dat wel.
Ik vond 1 keer falen wel genoeg.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:17 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Zoveel dames zitten hier ook weer niet; dus je hebt vast nog niet vaak genoeg geprobeerd. Voor mij helpt het redelijk vaak om niet bewust te versieren. Je benaderd iemand met interesse en probeert een luchtig en leuk gesprek op gang te brengen. Gooi een paar flirts tussendoor en zie waar het schip strandt...
omdat ik aan andere kant wel weet wat er daar valt te winnen voor mij. En het gevoel er is dat ik gewoon moeite heb om weer die stap te nemen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:20 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Maar als je denkt dat je alleen wel beter af bent... waarom is het dan een probleem dat je geen zin hebt in relaties. Ik snap het probleem nog steeds niet?
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:20 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Open een sub-topic in PUB dan.
Zekers, gewoon een schermpje dat in beeld verschijnt in plaats van een pm waar je speciaal op moet klikken en naar een hele andere pagina moet gaan.quote:
Wel een linkje hier plaatsen danquote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:24 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Zal ik het maar doen dan?
Ik heb nog nooit met iemand ge-dm'tquote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:25 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Zekers, gewoon een schermpje dat in beeld verschijnt in plaats van een pm waar je speciaal op moet klikken en naar een hele andere pagina moet gaan.
Is het niet gewoon simpelweg dat je wel weer zin hebt in een relatie maar dat je weinig potentieeltjes tegenkomt?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:21 schreef practics het volgende:
[..]
omdat ik aan andere kant wel weet wat er daar valt te winnen voor mij. En het gevoel er is dat ik gewoon moeite heb om weer die stap te nemen.
ik vind die veldjes die dan verschijnen gruwelijk irritant. ik zou dus voor pm gaan, meteen al.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:25 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Zekers, gewoon een schermpje dat in beeld verschijnt in plaats van een pm waar je speciaal op moet klikken en naar een hele andere pagina moet gaan.
Was voor mij afgelopen avond ook voor het eerstquote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:26 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met iemand ge-dm't
Oei, afknapper.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:26 schreef dawg het volgende:
[..]
ik vind die veldjes die dan verschijnen gruwelijk irritant. ik zou dus voor pm gaan, meteen al.
Lipper en Happygirl en Mera en Techno... de 3de zou ik niet durven zeggen eigenlijk; denk dat je daarvoor iemand moet hebben die al vanaf het begin de reeks heeft gevolgd.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:26 schreef Capstan het volgende:
Gaat iemand me nu nog vertellen wie de andere koppeltjes dan zijn? Ik wil natuurlijk wel de geschiedenis van het topic een beetje kennen
Vandaar dus ook dat ik die vier nog nooit bewust hier heb gezienquote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:28 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Lipper en Happygirl en Mera en Techno... de 3de zou ik niet durven zeggen eigenlijk; denk dat je daarvoor iemand moet hebben die al vanaf het begin de reeks heeft gevolgd.
Tja; in december of januari viert dit topic alweer haar eerste verjaardag. Ik ben zelf ook pas in april ingehaakt. Kan me wel herinneren dat de originele TS inmiddels wel voorzien was van een vriendin, maar volgens mij niet via fok opgedaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:30 schreef Capstan het volgende:
[..]
Vandaar dus ook dat ik die vier nog nooit bewust hier heb gezien
Oh my, ik checkte net en postte voor het eerst in deeltje 18..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:32 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Tja; in december of januari viert dit topic alweer haar eerste verjaardag. Ik ben zelf ook pas in april ingehaakt. Kan me wel herinneren dat de originele TS inmiddels wel voorzien was van een vriendin, maar volgens mij niet via fok opgedaan.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:35 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Oh my, ik checkte net en postte voor het eerst in deeltje 18..
Ik voor het eerst toen de titel overging van "versieren op latere leeftijd" naar "als versieren niet zo makkelijk gaat"... ergens rond deel 50 ofzo?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:35 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
ben je een expert in versieren en dus voorzien, of ben je eeuwig single? of gewoon goed?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:37 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Ja, het is erger dan ik dacht.
Ik was al geruime tijd voorzien toen ik voor het eerst daar postte.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:39 schreef dawg het volgende:
[..]
ben je een expert in versieren en dus voorzien, of ben je eeuwig single? of gewoon goed?
je bent 20 toch? dan was je er vroeg bij.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:40 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Ik was al geruime tijd voorzien toen ik voor het eerst daar postte.
Deel 3 hier.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:35 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Faalquote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:06 schreef heloef het volgende:
De wereld haat me, niemand moet me zelfs God niet. Ik weet het nu zeker.
Mijn abonnement is afgelopen en kan ik alleen vernieuwen op het station. Maar ja wil ik op het station komen dan moet je eerst een stukje met de bus. Dus ik sta daar wachtend op de bus.
Is er controle.![]()
En opladen kan ook niet want je kan alleen met 10 euro opladen en als ik dat doe kan ik mijn abonnement niet meer betalen.
Met contant geld wel ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:24 schreef Myraela het volgende:
Ik was het topic kwijt, paniekpaniekpaniek!
[..]
FaalKan je in de bus niet zo'n goedkoop kaartje halen?
Goedemorgen.quote:
Waar werk je ? Moeilijk voor te stellen als wij hier 4 dagen geen computers kunnen gebruikenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben ergens ingevallen, illegaal, hoor hier niet thuis
Het is werkelijk waar triest op t werk.. Ik mag niet eens mijn pc aanzetten. Dag 4 storing
Tsja, als je niet getraind bent dan is zo'n eerste keer best vermoeiendquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:12 schreef Edarrawen het volgende:
Godver, ik moet hier nog de hele dag zitten en ik barst van de spierpijn
Sorry, dat moest ik even kwijt
Hebben we toch wat gemeen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:12 schreef Edarrawen het volgende:
Godver, ik moet hier nog de hele dag zitten en ik barst van de spierpijn
Sorry, dat moest ik even kwijt
Dan kan ik met mijn conditie er beter gewoon niet aan beginnen denk ik.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tsja, als je niet getraind bent dan is zo'n eerste keer best vermoeiend
Genot + conditie verbeteren + afvallen = winquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:17 schreef heloef het volgende:
[..]
Dan kan ik met mijn conditie er beter gewoon niet aan beginnen denk ik.
Zie je Myra ik voorzie een win-win situatie voor ons allebei.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:20 schreef kedge het volgende:
[..]
Genot + conditie verbeteren + afvallen = win
Beweer je nu dat myra moet afvallen ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Zie je Myra ik voorzie een win-win situatie voor ons allebei.
Dat beweert ze zelf.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:24 schreef kedge het volgende:
[..]
Beweer je nu dat myra moet afvallen ?
Ik zie de voordelen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Zie je Myra ik voorzie een win-win situatie voor ons allebei.
Kijk weer een perfect voorbeeld.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 06:59 schreef Edarrawen het volgende:
Sorry Newbie, ik was per ongeluk al in slaap gevallen voor je thuis was en ik werd pas weer wakker om half 4
En als heloef het goed doet ga je met een voldaan en bevredigend gevoel verder met je dagquote:
En als die het fout doet heb ik tenminste kcal verbrand. Niet dat ik er vanuit kan dan Heloef het niet kan hoor, kusjekroel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:55 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En als heloef het goed doet ga je met een voldaan en bevredigend gevoel verder met je dag
Bij de sociale dienst. Ik moet dus klanten vertellen die al heel weinig hebben, dat ze vandaag ook niets krijgen. Yeah. We hebben zelfs dubbele beveiligingquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:07 schreef kedge het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Heerlijk 's ochtends weer in het donker naar mijn werk toe rijden
[..]
Waar werk je ? Moeilijk voor te stellen als wij hier 4 dagen geen computers kunnen gebruiken
Ze heeft vertrouwen in me.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
En als die het fout doet heb ik tenminste kcal verbrand. Niet dat ik er vanuit kan dan Heloef het niet kan hoor, kusjekroel.
Je kan wel in 1x je shot extra eiwitten binnen krijgen hahaquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
En als die het fout doet heb ik tenminste kcal verbrand. Niet dat ik er vanuit kan dan Heloef het niet kan hoor, kusjekroel.
Inderdaad en ik heb er genoeg opgespaard.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je kan wel in 1x je shot extra eiwitten binnen krijgen haha
De relatie loopt nog steeds, als je daarop doelde.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:43 schreef dawg het volgende:
[..]
je bent 20 toch? dan was je er vroeg bij.
was, trouwens?
Je moet wel soms lozen he, anders gaat het over de hoidbaarheiddatumquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:10 schreef heloef het volgende:
[..]
Inderdaad en ik heb er genoeg opgespaard.
Bweh. Op de vroege ochtend. Als ik ergens nu geen trek in heb.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je kan wel in 1x je shot extra eiwitten binnen krijgen haha
Dat doe ik vaak genoeg hoor.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:19 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je moet wel soms lozen he, anders gaat het over de hoidbaarheiddatum
Dan doe je het in de koffie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bweh. Op de vroege ochtend. Als ik ergens nu geen trek in heb.
Klonten in je koffie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan doe je het in de koffie.
Problem solved.
Koffie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan doe je het in de koffie.
Problem solved.
Laat maar dan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je weet dat je het niet zwart krijgt hè?
Heb alleen nespresso Voor je. heb alle smaken liggen dus roept u maar.quote:
Donkerpaars.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:36 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Heb alleen nespresso Voor je. heb alle smaken liggen dus roept u maar.
Oke prima u krijgt de smaak Arpeggioquote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arpeggioquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:42 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Oke prima u krijgt de smaak Arpeggio
Goedemorgenquote:
Dan niet.quote:
Hooooooooi Fayequote:
Ik vind dat vele malen mooier dan wanneer je een product als een telefoon een "iPhone" moet noemen of jezelf als zanger "ZANGER Rinus" moet noemen. Ik hou wel van een beetje kunstzinnigquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arpeggio
Het smaakt als een harp?
Productontwikkelaars hebben soms echt hersenkanker
Over de "i" van Apple is wel goed nagedacht.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:14 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik vind dat vele malen mooier dan wanneer je een product als een telefoon een "iPhone" moet noemen of jezelf als zanger "ZANGER Rinus" moet noemen. Ik hou wel van een beetje kunstzinnig.
Oh ja?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:17 schreef heloef het volgende:
[..]
Over de "i" van Apple is wel goed nagedacht.
Ja.quote:
Niet mee eens. Behalve dat van Zanger Rinus dan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:14 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik vind dat vele malen mooier dan wanneer je een product als een telefoon een "iPhone" moet noemen of jezelf als zanger "ZANGER Rinus" moet noemen. Ik hou wel van een beetje kunstzinnig.
Oh, nou, ik verveel me en er is niemand op msnquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:18 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja.
Want hij staat voor persoonlijk.
En je kan er tot de lengte van dagen producten aan toevoegen.
He wat jammer nou.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:21 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Oh, nou, ik verveel me en er is niemand op msn
En in het echt is het irrelevant, want je moet het uiteindelijk toch proeven om echt vast te kunnen stellen of je het lekker vindt of niet.. of je het nou "sterke espresso met bla bla bla smaak" noemt of er een cryptische naam aan geeft.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet mee eens. Behalve dat van Zanger Rinus dan.
Als ik een product koop, zeker als het etenswaren betreft, dan wil ik gewoon weten waar het naar smaakt. Als ik zo'n Nespressomachine aanslinger (weer zo'n voorbeeld van bedrijven die ons voorschrijven wat we willen kopen, maar dat is mijn linkse wereldverbeteraarskant die spreekt) dan wil ik niet eerst moeten proeven om te weten hoe het smaakt. 'Arpeggio' vertelt mij niets over de smaak van het product.
Maar goed, dit is niet on-topic.
Beetje jammer alleen dat veel mensen het overnemen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:18 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja.
Want hij staat voor persoonlijk.
En je kan er tot de lengte van dagen producten aan toevoegen.
Haha, inderdaad he. Het is een hype, over een paar jaar loopt hoogstwaarschijnlijk niemand meer met een iPhone.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat veel mensen het overnemen.
Nee dat noem je de ultieme marketing.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:38 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Haha, inderdaad he. Het is een hype, over een paar jaar loopt hoogstwaarschijnlijk niemand meer met een iPhone.
Dat sluit elkaar niet uit he. Marketing strategie is/was inderdaad uitstekend... dat is eigenlijk ook bijna een voorwaarde om een grote hype te creëren. Ik twijfel er ook niet aan dat de smartphone markt de komende jaren nog sterk zal blijven groeien. Waar ik wel aan twijfel is aan het marktaandeel dat apple hierin zal hebben. Ik denk dat apple alleen zo groot kan blijven wanneer ze regelmatig met nieuwe producten blijven komen welke opnieuw een niche markt op zullen blazen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:43 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nee dat noem je de ultieme marketing.
Inderdaad.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat veel mensen het overnemen.
Het produkt op zich maakt niet heelquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:50 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dat sluit elkaar niet uit he. Marketing strategie is/was inderdaad uitstekend... dat is eigenlijk ook bijna een voorwaarde om een grote hype te creëren. Ik twijfel er ook niet aan dat de smartphone markt de komende jaren nog sterk zal blijven groeien. Waar ik wel aan twijfel is aan het marktaandeel dat apple hierin zal hebben. Ik denk dat apple alleen zo groot kan blijven wanneer ze regelmatig met nieuwe producten blijven komen welke opnieuw een niche markt op zullen blazen.
Door te innoveren en patenten vast te leggen blijven ze allemaal innoveren. Zonder innovatie ben je net zo ver als Nokia en Microsoft, dan loop je ver achter en is je marktaandeel te klein om nou echt te kunnen innoveren. Innovatie > patent > key. Maar door alle rechtszaken die apple nu aanspant, kun je merken dat ze idd marktaandeel verliezen. Want wat is er beter aan een iphone vergeleken met een supersnelle android telefoon.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:50 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dat sluit elkaar niet uit he. Marketing strategie is/was inderdaad uitstekend... dat is eigenlijk ook bijna een voorwaarde om een grote hype te creëren. Ik twijfel er ook niet aan dat de smartphone markt de komende jaren nog sterk zal blijven groeien. Waar ik wel aan twijfel is aan het marktaandeel dat apple hierin zal hebben. Ik denk dat apple alleen zo groot kan blijven wanneer ze regelmatig met nieuwe producten blijven komen welke opnieuw een niche markt op zullen blazen.
Grote bedrijven hebben per definitie moeite met echt innovatief te zijn. De rede is simpel; ze zijn enorm groot geworden op bepaalde producten en kunnen hun grote logge bedrijf (vaste processen, mensen die gewend zijn bepaalde werkzaamheden op een bepaald stramien uit te voeren) moeilijk aanpassen aan veranderende marktomstandigheden of nieuwe producten. Microsoft vind ik persoonlijk een slecht voorbeeld hiervan, ik denk zelf namelijk dat microsoft een veel stabieler groot bedrijf is dan apple; maar tevens een bedrijf dat hun business makkelijker aan kan passen aan nieuwe producten (software ipv hardware). Nokia heeft de complete smartphonemarkt gemist en is wellicht een beter voorbeeld hiervan. Nu zetten ze in om daarop marktaandeel te winnen, maar lopen eigenlijk constant een stap achter. Andere uitstekende voorbeelden van bedrijven die afgegleden zijn van "star" naar "cash cow" zijn KPN, PostNL en eigenlijk de complete muziek/platenindustrie. Het type bedrijven wat innovatie tegen werkt als het ware.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:08 schreef kedge het volgende:
Door te innoveren en patenten vast te leggen blijven ze allemaal innoveren. Zonder innovatie ben je net zo ver als Nokia en Microsoft, dan loop je ver achter en is je marktaandeel te klein om nou echt te kunnen innoveren. Innovatie > patent > key. Maar door alle rechtszaken die apple nu aanspant, kun je merken dat ze idd marktaandeel verliezen. Want wat is er beter aan een iphone vergeleken met een supersnelle android telefoon.
[ afbeelding ]
Bedrijf heeft in 1987 aan de afgrond gestaan. Dus ze hadden niet het voordeel van veel geld.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:07 schreef moneyfornothing het volgende:
Apple.
Zo origineel vind ik ze niet, ze hebben vooral het voordeel van veel geld en de hype.
Ja, moet wel zeggen dat ik 't knap vind waar Apple vandaan is gekomen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:10 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Bedrijf heeft in 1987 aan de afgrond gestaan. Dus ze hadden niet het voordeel van veel geld.
De hype hebben ze zelf gecreeerd. Marketing en een goed product dat boven alles staat is de key tot succes en dat is gebleken.
Ik heb het niet over het Apple destijds, maar over die van de afgelopen paar jaar. En het huidige Apple heeft wel degelijk enorme bakken geld.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:10 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Bedrijf heeft in 1987 aan de afgrond gestaan. Dus ze hadden niet het voordeel van veel geld.
De hype hebben ze zelf gecreeerd. Marketing en een goed product dat boven alles staat is de key tot succes en dat is gebleken.
iJobs.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef DenWauwelaar het volgende:
Steve Jobs dood, nu kan er weer een hype van gemaakt worden door de commercie. Appeltje eitje.
Wij hebben een nieuwsdienst.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:21 schreef Myraela het volgende:
Er is bij ons op school op het interactieve scherm een slideshow van Steve.
Gratis PR voor Apple.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Wij hebben een nieuwsdienst.
Dus het staat tussen de nieuwsberichten.
Maar op de Facebooks regent het R.I.P.'s
Ja, op facebook vind ik het gewoon kut. Ik snap het best dat het een keer gepost wordt, maar van die mensen die elk nieuwtje altijd maar posten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Wij hebben een nieuwsdienst.
Dus het staat tussen de nieuwsberichten.
Maar op de Facebooks regent het R.I.P.'s
Ik denk dat zelfs zijn dood marketing technisch verantwoord was inderdaadquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef DenWauwelaar het volgende:
Steve Jobs dood, nu kan er weer een hype van gemaakt worden door de commercie. Appeltje eitje.
Maar daar gaat het niet over. Het gaat over de perfecte marketing en een goed product dat boven het normale staat.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:15 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het Apple destijds, maar over die van de afgelopen paar jaar. En het huidige Apple heeft wel degelijk enorme bakken geld.
En die hype hebben ze uiteraard zelf gecreëerd, prima marketing enzo, maar ik vind hun producten gewoon niet zo enorm origineel en bijzonder als ze beweren.
Ja echt onzinnig; van die mensen die iedere bekende persoonlijkheid meteen een persoonlijke held vinden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, op facebook vind ik het gewoon kut. Ik snap het best dat het een keer gepost wordt, maar van die mensen die elk nieuwtje altijd maar posten.
Met altijd een tenenkrommende anekdote erbij over hoe zo iemand hun leven totaal heeft veranderd. Nederland veramerikaniseert. Goedkope psychologie van de grond wordt met hyperbolen gepresenteerd als levenswijsheden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:28 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ja echt onzinnig; van die mensen die iedere bekende persoonlijkheid meteen een persoonlijke held vinden.
Nee, mijn post ging over dat ik Apple veel minder origineel vind dan ze zelf doen voorkomen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet over. Het gaat over de perfecte marketing en een goed product dat boven het normale staat.
En dat zijn de producten van apple. Het is iets totaal anders dan al het andere. Im combo met de perfecte marketing heb je de key tot succes
Naja, meer dan een mening. De speficicaties/prestaties tov de prijs van een product kunnen tegenwoordig behoorlijk objectief worden vastgesteld. Apple is geen goed prijs/kwaliteitverhoudingsproduct en ook is het niet het beste van het beste spul. Net als bij veel luxegoederen betaal je een pak geld voor een merk.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:31 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Nee, mijn post ging over dat ik Apple veel minder origineel vind dan ze zelf doen voorkomen.
Dus daar ging het mij wel om, dat jij een andere mening over Apple hebt is prima en doet daar niks aan af.
De marketing is inderdaad goed, maar het product vind ik echt niet beter dan wat er verder beschikbaar is. Again, dat is mijn mening.
Het is wel leuk want ik heb vorig jaar een training gehad van een heineken topman. En het is ontzettend interessant om de kijk van grote bedrijven en mensen te weten om ergens op in te spelen. We hadden het toen over marketing, hypes, innoveren en op markten inspelen gehad. ( wanneer je bij de cashcow bent met een product, weer wat nieuws verzinnen of hetzelfde product innoveren en het bijv. als iphone 4s uitbrengen )quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef ook_gek het volgende:
Je ziet ook vaak dat grote bedrijven vast lopen omdat ze op een aantal parade paardjes blijven gokken. Niet de durf hebben om met iets totaal nieuws te komen. Tevens zie je dat grote bedrijven geen risico willen nemen. Iets wat apple wel durfde. Tevens trekken zij alleen maar mensen aan die buiten de box denken. Mensen die als raar worden aangezien. Die mensen komen vaak met juist dat geen wat het verschil maakt.
Neem bv de jailbreaker die ze in dienst genomen hebben. Een jonge man die totaal anders tegen de iphone en ios aankijkt. Hij werkte toen tegen apple nu met apple. En zo zijn er heel veel mensen bij apple die goed zijn in hun stukje. Alle stukjes bij elkaar maken een geniaal product.
Een bedrijf dat weinig te verliezen heeft kan zal en durft dus ook veel grotere stappen te nemen.
Nokia is en was eigenwijs. Die dachten dat de smart phone zal gaan falen. Zelfde als de muziek industrie. Die durde niet te vernieuwe. De digitale muziek wereld hebben zij volledig gemist! Film studio's zelfde verhaal. Ze hebben geen risico genomen, ze hebben niet buiten de box gedacht. Resultaat is dat nokia, muziek en film industrie vele jaren achter lopen. En de kans dat ze dat gaan inhalen is zeer klein.
Ik had niet zo'n zin het eventueel feitelijk te moeten onderbouwen, dus ik verpakte het maar als een mening. Maar mee eens.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:34 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Naja, meer dan een mening. De speficicaties/prestaties tov de prijs van een product kunnen tegenwoordig behoorlijk objectief worden vastgesteld. Apple is geen goed prijs/kwaliteitverhoudingsproduct en ook is het niet het beste van het beste spul. Net als bij veel luxegoederen betaal je een pak geld voor een merk.
Dan moet je naar China gaan; daar nemen ze het niet zo nauw met patenten en dergelijkequote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:38 schreef moneyfornothing het volgende:
Al die onderlinge rechtszaken zijn ook irritant en soms vrij sneu. "Ja die tv is rechthoekig, net als die van ons, ze hebben ons ontwerp gestolen."
Typisch voorbeeld van iemand die vooral kijkt naar CPU snelheden e.d.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:34 schreef Axel1988 het volgende:
Naja, meer dan een mening. De speficicaties/prestaties tov de prijs van een product kunnen tegenwoordig behoorlijk objectief worden vastgesteld. Apple is geen goed prijs/kwaliteitverhoudingsproduct en ook is het niet het beste van het beste spul. Net als bij veel luxegoederen betaal je een pak geld voor een merk.
Nou zo sneu is dat niet. Enig idee wat er komt kijken bij een patent van een product en wat daar de kosten voor zijn?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:38 schreef moneyfornothing het volgende:
Al die onderlinge rechtszaken zijn ook irritant en soms vrij sneu. "Ja die tv is rechthoekig, net als die van ons, ze hebben ons ontwerp gestolen."
Nee hoor, vooral naar functionaliteit. Apple is goed in het creëren van een degelijk basisplatform en zeer helder basisplatform; niet alleen in hardware maar ook in software. Wil je echter zaken anders inrichten dan de apple-standaard; dan werkt het allemaal niet meer (of het kan niet eens!). Ik vind dat nog een veel belangrijkere vorm van prestatie leveren; en ook eentje die je objectief vast kunt leggen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
Typisch voorbeeld van iemand die vooral kijkt naar CPU snelheden e.d.
Rechtszaken die gaan over de rechthoekige vorm van een tv vind ik wel sneu, punt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:07 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nou zo sneu is dat niet. Enig idee wat er komt kijken bij een patent van een product en wat daar de kosten voor zijn?
Neem bv een HP inktpatroon. Daar zit alleen al 22.000 soorten patente op. Dat gaat gepaard met extreme kosten.
Dan wil jij ook niet dat iemand anders gebruik maakt van jou inovatie. Waar jij dus heel veel geld in heb moeten stoppen.
En als jij bv een patent hebt op het uiterlijk van een apparaat wil je ook niet dat een concurent mee lift op jou succes formule zonder daar kosten voor te betalen.
Patent recht is bescherming op jou product, uitvining.
Dus zo sneu zijn die rechtzaken niet.
Stel jij hebt iets bedacht waar jij patent op wilt. Dan ben je al 5000 euro kwijt om alleen al te laten onderzoeken of jij daar wel een patent op kan krijgen.
Stel dat is mogelijk.
Dan moet er van alles qua administratie opgemaakt worden en gaat je patent ingediend worden. Ben je ruim 7000 in traal voor kwijt.
Als je patent goed gekeurd is en jij dus de patent recht heb op dat geen ben je in totaal 20.000 euro kwijt in het ergste geval, en staat dat voor ik dacht 1 a 2 jaar vast.
Na die tijd ben je weer 10.000 kwijt om dat patent te behouden. Na 10 jaar vervalt de patent recht en kan iedereen er vrij gebruik van maken en is er geen patent recht meer voor aan te vragen.
En dit is dan voor NL
Als je na gaat dat 1 product meerdere patenten kan hebben kan je zelf ook wel uitrekenen om hoeveel geld dat gaat.
Dus zo sneu zijn die rechtzaken opeens niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |