abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102752819
Mijn vraag is...

Zouden jullie omgaan of beter gezegd een relatie aan gaan met iemand die het Borderline Syndroom heeft?

graag jullie meningen...
pi_102752989
Nee.
pi_102753948
Is slopend, maar het kan...
pi_102754002
uitdagend,dus leuk
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:34:23 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102754163
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:39:34 #7
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_102754448
Sterker nog, ik heb er een gehad.

Tis wel uit nu, vooral om d'r borderline
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_102754688
Je wil jezelf aanbieden?
pi_102766925
Het ligt eraan wat je ervan weet en of je ermee om kunt gaan.
Het kán wel.. maar verstandig is het niet per sé :N
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:57:29 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102768101
ik zou er wel mee omgaan en haar gebruiken voor de seks maar een relatie is iets teveel van het goede.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:58:07 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102768124
ik moet dan altijd aan marla singer uit fightclub denken O+
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102768190
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:57 schreef Maanvis het volgende:
ik zou er wel mee omgaan en haar gebruiken voor de seks maar een relatie is iets teveel van het goede.
Borderliners hebben duidelijkheid nodig. Je kunt er best "alleen" sex mee hebben maar geef dat dat van tevoren aan :Y
Anders kon die casual sex nog wel eens heel vervelend uitpakken voor beide partijen (rotgevoel bij de borderliner, irritaties bij de ander die niet begrijpt waarom de borderliner zo reageert)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:09:33 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102768493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:00 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Borderliners hebben duidelijkheid nodig. Je kunt er best "alleen" sex mee hebben maar geef dat dat van tevoren aan :Y
Anders kon die casual sex nog wel eens heel vervelend uitpakken voor beide partijen (rotgevoel bij de borderliner, irritaties bij de ander die niet begrijpt waarom de borderliner zo reageert)
is de sex niet zoveel beter als je de indruk geeft dat je de rest van je leven bij haar wilt blijven?
Een gedicht over Maanvis
pi_102768552
Ja natuurlijk is de sex dan beter!
Maar de sexcontacten verbreken gaat gemakkelijker als je duidelijk bent geweest :9
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:33:26 #15
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_102771234
Zou ook even slim zijn te onderzoeken waar de Borderline vandaan komt,
komt de borderline door een vorige relatie is het misschien niet zo slim om een relatie aan te gaan.

Buiten dat, ligt het per persoon verschillend.
Je hebt borderliners die echt serieus alleen maar kunnen zeiken over alles,
pure zelf medelijden.
Je hebt ook borderliners die het er nooit over hebben en opeens gaan zitten zagen in hun
polsen omdat je hebt gezegd dat het avond eten niet lekker was.

Gewoon goed en veel praten en als je er voor gaat wel echt voor gaan en niet half,
dan moet je het gewoon niet doen.
pi_102775203
Borderline komt echt niet alleen door een slechte relatie, daar steekt wel wat meer achter hoor. :')
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:33:43 #17
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_102775282
Ik snap nooit echt wat borderliner is en hoe je dat kan zien
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:38:54 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102775489
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:33 schreef Killaht het volgende:
Ik snap nooit echt wat borderliner is en hoe je dat kan zien
voor de leek (heel simplistisch gezegd); als je een vrouw ziet waarvan je denkt 'wat een psycho bitch / wat een aanstelster' dan heb je grote kans dat die borderline heeft.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:43:16 #19
199591 J-Style
Not sure about anything
pi_102775644
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:30 schreef kleine-pooier het volgende:
uitdagend,dus leuk
Dat is ook mijn mening
I prefer lurking, but it seems I just left a comment
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:22:27 #20
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102777036
Hangt helemaal van de persoon af. Van beide personen eigenlijk.
Ik ken mensen met borderline die heel erg lief zijn en alles op zichzelf afreageren, maar ik ken ook borderliners die alles afreageren op hun omgeving.
Je moet er sowieso veel geduld en begrip voor hebben.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102777337
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:22 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ken mensen met borderline die heel erg lief zijn en alles op zichzelf afreageren
Laag functionerend

quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:22 schreef Madame_Paon het volgende:
maar ik ken ook borderliners die alles afreageren op hun omgeving.
Hoog functionerend

Klik
pi_102781215
Ik heb dus borderline. Ik kreeg een maand geleden die diagnose.

Ik weet dat ik mijn moeilijkheden heb en hoop op den duur iemand tegen te komen die genoeg geduld heeft om daarmee om te kunnen en willen gaan. Ik streef wel naar een gelijkwaardige relatie en hoop dat ik mijn partner naast mijn onzekerheid ook leuke dingen kan bieden. Ik wil niet iemand het leven zuur maken.

Maar ik denk zelf dat er een vertekend beeld is van borderline. Liegen, manipuleren en claimen komt vaak voor, maar de ene borderliner doet dat veel meer dan de ander. Ieder mens heeft zowel goede en slechte kanten en in elke relatie krijg je daarmee te maken.

Je kan zeggen dat je borderliners beter uit de weg kan gaan, omdat je hoe dan ook problemen met ze krijgt. Maar dat krijg je ook met mensen die bijvoorbeeld depressief of bipolair zijn.

Buiten dat, borderline is te behandelen met therapie. Je zou er theoretisch gezien zelfs vanaf kunnen komen.
pi_102781612
Vriendin van mij heeft borderline. Heeft ook altijd relaties gehad zo lang ik haar ken. Ook altijd langdurige relaties. Zij is behandeld en het gaat al jaren heel erg goed met haar. Soms een korte terugslag. Op vakantie gaan heeft een aardige impact op haar bijvoorbeeld. Ze heeft daarna wel altijd een paar weken nodig om weer bij te komen.

Heb ook een collega met borderline. Die is nog altijd in behandeling en eerlijk gezegd denk ik dat zij nu niet in staat is een normale relatie aan te gaan.

Kortom: borderliners zijn gewoon mensen, de ene is gewoon anders dan de ander.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:08:29 #24
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_102801501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:24 schreef Pulzzar het volgende:

Ik weet dat ik mijn moeilijkheden heb en hoop op den duur iemand tegen te komen die genoeg geduld heeft om daarmee om te kunnen en willen gaan. Ik streef wel naar een gelijkwaardige relatie en hoop dat ik mijn partner naast mijn onzekerheid ook leuke dingen kan bieden. Ik wil niet iemand het leven zuur maken.

Maar ik denk zelf dat er een vertekend beeld is van borderline. Liegen, manipuleren en claimen komt vaak voor, maar de ene borderliner doet dat veel meer dan de ander. Ieder mens heeft zowel goede en slechte kanten en in elke relatie krijg je daarmee te maken.

Je kan zeggen dat je borderliners beter uit de weg kan gaan, omdat je hoe dan ook problemen met ze krijgt. Maar dat krijg je ook met mensen die bijvoorbeeld depressief of bipolair zijn.

Buiten dat, borderline is te behandelen met therapie. Je zou er theoretisch gezien zelfs vanaf kunnen komen.
Volgens mij kun je met Borderline (nagenoeg) symtpoom vrij worden, maar houd je altijd kans op een terugval? Je bent dus nooit helemaal genezen.

Verder heeft iedereen mankementen en moet je iemand vinden wiens mankement je kunt accepteren. De borderline van mijn ex zeer zeker niet.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:11:51 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102801603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:24 schreef Pulzzar het volgende:

Mijn neef is helemaal kapotgemaakt door een borderliner. Vandaar dat ik iets terughoudender ben :).
Met een genezen borderliner heb ik overigens geen problemen, mocht die op mijn pad komen. Maar met wekelijkse stemmingswisselingen en emotionele chantage heb ik niks, ik moet haar wel zonder angst voor een uitbarsting mee naar m'n vrienden kunnen nemen.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')