quote:
Op donderdag 6 oktober 2011 12:01 schreef Kersjes het volgende:Takkembah, gefeliciteerd nog met je grote meid!
Tjabbo... en Kyelle, ook welkom hier.
Veel herkenbaars gelezen over dwarse peuters en hun streken....
Toby heeft ook z'n klierige buien hoor, maar veel minder heftig en frequent dan grote broer ze had. Wat dat betreft verbaas ik me er regelmatig weer over dat bepaalde dingen dit keer zo heerlijk gemakkelijk gaan!
Kan deels ook komen omdat ik nu meer ervaren ben, en
weet dat het echt maar een fase is en dat een kind ook weer gewoon heel gezellig en lief gaat doen en zich weer fatsoenlijk zal gaan gedragen zodra hij uit die ellendige peuterpuberteit komt. Dat hij niet voor altijd verpest is zeg maar
Faaaaaase dus, even volhouden nog want de betere tijden komen er aan. Echt
Ik ben blij met deze post

ik herken namelijk ook het gevoel dat het met een 2e (oke, eigenlijk 3e, maar qua ervaring toch 2e

) makkelijker, soepeler gaat. Als Geert huilt/aandacht vraagt ben ik sneller met oordelen of het ernstig is of niet en of hij wel even kan wachten. Ik heb ook meer rust en geduld als hij huilt dan ik had/heb met Jan. Nou is Jan ontzettend druk en nog steeds veeleisend.
Een poosje terug zei, ik meen MissSly, dat ze het gevoel had dat alles moest wijken voor de borstvoeding van Geert. Ik heb het zelf eens een poosje van een afstand bekeken, maar dat is dus niet zo. Het is gewoon opvallend dat als ik in het huishouden bezig ben, Jan wel rustig kan spelen, maar op 't moment dat ik Geert oppak, hij ineens moet poepen en z'n luiers al op z'n enkels heeft hangen. Ja, natuurlijk zal er een stukje zindelijkheid meespelen, alsof hij door Geert's luier verschonen getriggerd word om naar de wc te willen, maar het word wel irritant. Overdag ben ik eigenlijk vrij weinig met Geert bezig, stukken minder dan dat ik was met Jan. En ik wil voorkomen dat Geert te weinig aandacht krijgt, maar op het moment is het vaak zo dat ik de aandacht overdag voornamelijk aan Jan besteed en Geert alleen verschoon of voed of zijdelings aandacht geef terwijl ik jan probeer te vermaken.
Ik hoop echt dat die betere tijden snel komen, ik wil de gezelligheid terug in huis, en niet constant voor politieagentje moeten spelen
Takkembah, alexa nog gefeliciteerd en welkom! En jij ook welkom natuurlijkk Tjabbo!