Kon je er niet een wat dikkere voeding tegenaan gooien? Ik vind 550 wel een beetje mager.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:49 schreef Nibb-it het volgende:
Goed topic.
@Sam componenten zijn onderweg
Nee, want een A-merk 550 watt voeding is primaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kon je er niet een wat dikkere voeding tegenaan gooien? Ik vind 550 wel een beetje mager.
Dat zijn natuurlijk niet de enige componenten die stroom vragen. Als je er ook nog een stapeltje harddisks in hebt hangen telt het hard op.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:57 schreef samthegreat5 het volgende:
Nee, want een A-merk 550 watt voeding is prima.
Ik heb zelf een AMD Quadcore die minder zuinig is dan die van hem + nog is een kaart die meer stroom verbruikt dan die van hem op een 500 watt Chieftec voeding.
Jep en ik heb meer HDD's dan hij heeft. Ik heb er 3 inhangenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk niet de enige componenten die stroom vragen. Als je er ook nog een stapeltje harddisks in hebt hangen telt het hard op.
Ik heb één eenzaam schijfje atmquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep en ik heb meer HDD's dan hij heeft. Ik heb er 3 inhangen.
Maar kortom: mensen denken altijd dat je dikke voedingen nodig hebt, maar dat is eigenlijk niet zo. 500 watt voldoet prima. Als je een Tripple SLI config gaat bouwen met de meest energie-onzuinige componenten.. tja.. dan gooi je er beter inderdaad een 850 watt voeding in ofzo.
Ik heb er zelf een 650 in zitten, maar ik heb liever wat overcapaciteit dan dat hij op zijn tenen loopt, een wat dikkere voeding houdt de spanning wat vlakker. Zeker als je hem een beetje aan zijn staart loopt te trekken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep en ik heb meer HDD's dan hij heeft. Ik heb er 3 inhangen.
Maar kortom: mensen denken altijd dat je dikke voedingen nodig hebt, maar dat is eigenlijk niet zo. 500 watt voldoet prima. Als je een Tripple SLI config gaat bouwen met de meest energie-onzuinige componenten.. tja.. dan gooi je er beter inderdaad een 850 watt voeding in ofzo.
2x 1TB WDquote:
Tja, over-capaciteit is altijd wel handig. Maar 550 watt geeft in dit geval met de wat modernere energiezuinigere componenten wel genoeg overhead.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er zelf een 650 in zitten, maar ik heb liever wat overcapaciteit dan dat hij op zijn tenen loopt, een wat dikkere voeding houdt de spanning wat vlakker. Zeker als je hem een beetje aan zijn staart loopt te trekken.
Ziet er niet uit als iets wat ik uberhaupt wil snappenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[ afbeelding ]
Een doos koekjes voor degene die dit snapt..
Hehequote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:18 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ziet er niet uit als iets wat ik uberhaupt wil snappen
Dat is een schema van het doorgeven van signalen in het lichaam naar cellen. een voorbeeld; bovenaan zie transmitters staan, dat kan bijvoorbeeld Dopamine zijn, bij Parkinsonpatienten uit zich dit in het effect dat de persoon de arm wil bewegen, maar er geen signaal wordt overgebracht door de hersenen ( tekort aan Dopamine ) waardoor de arm dus niet beweegt, met geeft deze mensen dan Dopamine aan deze patienten, het effect is vaak een houterige beweging, dit zie je ook veel bij mensen die Amfetaminen gebruiken ( XTC/Speed etc ).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[ afbeelding ]
Een doos koekjes voor degene die dit snapt..
Clan, baas!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:03 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is een schema van het doorgeven van signalen in het lichaam naar cellen. een voorbeeld; bovenaan zie transmitters staan, dat kan bijvoorbeeld Dopamine zijn, bij Parkinsonpatienten uit zich dit in het effect dat de persoon de arm wil bewegen, maar er geen signaal wordt overgebracht door de hersenen ( tekort aan Dopamine ) waardoor de arm dus niet beweegt, met geeft deze mensen dan Dopamine aan deze patienten, het effect is vaak een houterige beweging, dit zie je ook veel bij mensen die Amfetaminen gebruiken ( XTC/Speed etc ).
Heb ik het een beetje goed beschreven of is dit maar een klein aspect?
De werking van incapacitantia is ook interessant. Invloed op zenuwcellen en binding aan neurotransmitters die door die complexvorming geen signalen meer doorgeven (curare) --> verlamming. En allerlei van dat soort fratsen..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:24 schreef AchJa het volgende:
Het enige wat ik van doorgeven of vooral niet doorgeven van signalen weet zijn de incapacitantia en zenuwblokkerende strijdmiddelen...
Maar daar heeft Cobra wsl nog veel meer verstand van.
Hier, defensie studiemateriaal.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
De werking van incapacitantia is ook interessant. Invloed op zenuwcellen en binding aan neurotransmitters die door die complexvorming geen signalen meer doorgeven (curare) --> verlamming. En allerlei van dat soort fratsen..
Sow, daar zit nog best wel wat theoretische kennis achter en zelfs wat biologie en scheikunde. Had ik niet verwacht.quote:
Ja, ook de infanteristquote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Sow, daar zit nog best wel wat theoretische kennis achter en zelfs wat biologie en scheikunde. Had ik niet verwacht.
Moeten alle militairen dit helemaal kennen?
Ik bedoelde meer: behoort al die theorie ook tot de leerstof van de manschappen?quote:
Over het algemeen een onderofficiers feestje dit, zie Cobra. We leren nog wel eens wat binnen dit bedrijf.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer: behoort al die theorie ook tot de leerstof van de manschappen?
edit:
Oh, AchJa geeft het antwoord al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |