Je ziet dat nu wel meer op het niveau 250-260. Dat de koersen gewoon niet lager willen. Is de zoveelste rebound alweer.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:24 schreef the85mc het volgende:
Weer een volatiel dagje. Alleen ik kan er geen peil op trekken en ik zit dan ook in cash. Ik verwacht nog wel een daling. Al vind ik het vreemd dat er zo weinig gebeurd is na die afwaardering van Italie.. Ok, het was niet de eerste afwaardering van italie naar dit niveau, maar het geeft wel aan dat de markt het of al heeft ingeprijsd, of niet meer reageert op slecht nieuws. Nu lijkt dat laatste me erg onwaarschijnlijk.
Dat alle aandelen van een bedrijf met 82.000 medewerkers, groter dan Exxon Mobil en General Eletric bij elkaar, allemaal van één persoon konden afhangen. Hoe bizar.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 02:14 schreef Mercer het volgende:
"Market data for Apple has been halted."
Ligt dat niet vooral aan de perceptie van de aandeelhouders, of denk je dat Apple echt veel minder functioneert zonder Steve Jobs?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 02:18 schreef MercuryCooler het volgende:
[..]
Dat alle aandelen van een bedrijf met 82.000 medewerkers, groter dan Exxon Mobil en General Eletric bij elkaar, allemaal van één persoon konden afhangen. Hoe bizar.
Apple lag al een klein beetje onder vuur door de introductie van de Kindle Fire (waarvan de pre-orders die van de Ipad's al ontstijgen) en nu Steve er ook niet meer is kan dat desastreuze gevolgen hebben voor de toekomstperspectieven. Let wel, de beurswaarde van een aandeel representeert grotendeels de winstverwachtingen en als je daar twee fundamenten uit trekt dan gaat dat wankelen. Daarnaast is het ook geen geheim dat Apple enigzins overgewaardeerd werd op haar vermogen om marktleider te blijven, helemaal nu gelijkwaardige Apple-producten voor de helft van de prijs intree doen op de markt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 06:57 schreef Perrin het volgende:
Ligt dat niet vooral aan de perceptie van de aandeelhouders, of denk je dat Apple echt veel minder functioneert zonder Steve Jobs?
Zoiets kunnen wij toch ook doen, in tienvoud? De euro is sterk genoeg, ik zie alleen maar voordelen. We moeten af van die Teutoonse halstarrigheid van 'geen cent meer uitgeven dan we hebben'. Als overheid moet je juist contrair beleid voeren en niet de heersende economische trend versterken.quote:BoE pompt 75 miljard pond extra in economie
LONDEN (AFN) - De Britse centrale bank (BoE) pompt nog eens 75 miljard pond in de economie. Op deze manier moet Groot-Brittannië extra beschermd worden tegen de schuldencrisis in de eurozone. Dat is donderdag bekendgemaakt.
Het programma waarmee de BoE de Britse economie ondersteunt, het zogenoemde 'quantative easing', komt daarmee op een totaal van 275 miljoen pond.
De BoE besloot donderdag ook de rente op de historisch lage stand van 0,5 te handhaven. Deze beslissing werd door economen verwacht. De rente staat al meer dan tweeënhalf jaar op hetzelfde lage niveau.
Dat QEen vermindert alleen maar het vertrouwen in de economie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoiets kunnen wij toch ook doen, in tienvoud? De euro is sterk genoeg, ik zie alleen maar voordelen. We moeten af van die Teutoonse halstarrigheid van 'geen cent meer uitgeven dan we hebben'. Als overheid moet je juist contrair beleid voeren en niet de heersende economische trend versterken.
Dat geld hoeft nooit terugbetaald te worden, want het is nieuw. Het is niet zo goed voor het vertrouwen in de euro, maar wel voor het vertrouwen in de economie. En als de euro wat daalt in waarde tov andere valuta, is dat alleen maar goed voor de handelsbalans. Ieder land in crisis doet het daarom ook. Behalve Europa.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat QEen vermindert alleen maar het vertrouwen in de economie.
De overheid moet vertrouwen uitstralen, maar met Keynsianen kom je er niet. Mensen weten echt wel dat het geld uiteindelijk terug betaald moet worden.
okay, ik ben om, zeg ze maar dat ze 300 mrd bij Dinosaur_Sr kunnen droppen, zorg ik wel dat het in de economie terecht komtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat geld hoeft nooit terugbetaald te worden, want het is nieuw. Het is niet zo goed voor het vertrouwen in de euro, maar wel voor het vertrouwen in de economie. En als de euro wat daalt in waarde tov andere valuta, is dat alleen maar goed voor de handelsbalans. Ieder land in crisis doet het daarom ook. Behalve Europa.
Het maakt niet uit waar je het dropt, als het maar besteed wordt. Als banken het in handen krijgen om daarmee lekker veilige AAA-staatsobligaties te kopen voor een half procentje heb je er niks aan. Maar investeren in infrastructuur, innovatie, technologie, allemaal prima. Dat geld komt dubbel terug.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
okay, ik ben om, zeg ze maar dat ze 300 mrd bij Dinosaur_Sr kunnen droppen, zorg ik wel dat het in de economie terecht komtNooit zal het beter gegaan zijn.
Dat ieder land in crisis het doet, betekent niet dat dit soort maatregelen ook werken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat geld hoeft nooit terugbetaald te worden, want het is nieuw. Het is niet zo goed voor het vertrouwen in de euro, maar wel voor het vertrouwen in de economie. En als de euro wat daalt in waarde tov andere valuta, is dat alleen maar goed voor de handelsbalans. Ieder land in crisis doet het daarom ook. Behalve Europa.
Je gelooft in het Keynsiaanse sprookje, maar dat sprookje werkt aantoonbaar niet. De Jappanners hebben dat aan den lijve ondervonden, met meer dan 20 stimuluspackages over de afgelopen jaren, en de economie doet het nog steeds slecht.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het maakt niet uit waar je het dropt, als het maar besteed wordt. Als banken het in handen krijgen om daarmee lekker veilige AAA-staatsobligaties te kopen voor een half procentje heb je er niks aan. Maar investeren in infrastructuur, innovatie, technologie, allemaal prima. Dat geld komt dubbel terug.
Al laat je het gewoon consumptief besteden, dan nog komt 80 cent binnen een jaar vanzelf terug via de belastingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |