Android kan juist heel goed apps schalen. Een developper kan zelfs zonder extra moeite een app op een telefoon en een tablet laten draaien.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:47 schreef Henno het volgende:
Voorzover ik gezien heb, blijft het voor de iPhone makkelijker om apps te ontwikkelen omdat er eenheid is. Het Android platform heeft wat dat betreft teveel diversiteit. Precies zoals Linux ook is op de desktop, het is te versplinterd.
Alleen dat je slechts rekening hoeft te houden met drie resoluties (iPhone < 4, iPhone Retina (4,4S), en iPad), en dat je ook zeker weet dat dat de enige drie zijn, dat is bij iOS al een verademing voor developers. Wat betreft het ontwikkelen voor een OS versie voor een maximale user base is het ook simpel: je pakt de iPhone 3GS, en je ontwikkelt voor de nieuwste iOS versie die daar op draait. Dus straks gewoon lekker devven voor iOS 5 met altijd de nieuwste API, en hooguit een gebrek aan een aantal sensors op een oudere toestel.
Android updates zijn wat dat betreft veel onbetrouwbaarder en fabrikant-specifiek.
Als platform is iOS dus een stuk lekkerder om mee te werken als developer IMO.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:36 schreef Boomstronk- het volgende:
Apple![]()
Mensen die een overpriced telefoon kopen omdat er een Appel opstaat![]()
Steve Jobs die miljoenen mensen weet te hersenen spoelen zodat ze veel te duren iphone's kopen en Mac's
Wacht eens even , dat kan ik ook met mijn SEXperia Arc. Dat heet gewoon touchnote en is dus al lang verkrijgbaar voor android telefoonsquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:26 schreef Zolder het volgende:
terechte klacht
En wtf man post cards versturen en meer van die onzin
Omdat het een grote hype is. Iedereen verwacht wonderen van Apple die niet waargemaakt zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:01 schreef OverRated het volgende:
Ik begrijp niet helemaal waarom veel mensen nu zitten te janken.
Omdat ze een groter schermpje en een platter design verwachtten. Voor de rest is alles + meer uitgekomen. Plus een dikke software update.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:03 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Omdat het een grote hype is. Iedereen verwacht wonderen van Apple die niet waargemaakt zijn.
Zucht. Zo zijn er ook Apple haters die het 'no matter what' allemaal afkraken. Discussie zonder einde altijdquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:16 schreef Ouqz het volgende:
Zijn de Apple fanboys inmiddels uitgehuild, beginnen ze met het herkauwen van achterhaalde argumenten "dat het niet uitmaakt wat Apple op de markt brengt, het loopt voor op de concurrentie". As if.
Vooral dat ze wederom voor een heel klein scherm gekozen hebben is wel een letdown.. Dat was imo juist het enige (samen met het antenne issue) wat écht mis is met de iphone 4.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:05 schreef OverRated het volgende:
[..]
Omdat ze een groter schermpje en een platter design verwachtten. Voor de rest is alles + meer uitgekomen. Plus een dikke software update.
Op zich wil ik zelf ook wel een groter scherm. Maar ze zitten natuurlijk ook met dat Retina scherm. Scherpste op de markt. Het probleem is dat wanneer je het oprekt naar 4"+ je niet meer een Retina scherm hebt. Dan gaan alle marketing kosten de prullenbak in.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:20 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Vooral dat ze wederom voor een heel klein scherm gekozen hebben is wel een letdown.. Dat was imo juist het enige (samen met het antenne issue) wat écht mis is met de iphone 4.
Steun, kreun. Zo zijn er ook altijd de mensen die de discussie ontlopen door te beweren dat Apple haters blijven haten 'no matter what'. Dit zijn dezelfde mensen die beweren dat het een discussie zonder eind is, maar als ze een keer met een realistische visie die niet gevoed is door emoties naar de stand van zaken kijken, dan beseffen ze zich dat zij uiteindelijk altijd aan het kortste eind trekken. Ook wel vluchtgedrag genoemd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:18 schreef OverRated het volgende:
Zucht. Zo zijn er ook Apple haters die het 'no matter what' allemaal afkraken. Discussie zonder einde altijd
Boo-fucking-hoo. Kijk eens naar Android, heb nog nooit ontwikkelaars horen zeuren dat ze een resolutie moeten aanpasssenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:22 schreef OverRated het volgende:
[..]
Je zou ook de resolutie mee kunnen verhogen. Maar in dat geval moeten alle ontwikkelaars hun apps weer aanpassen
9to5mac is ook lekker objectiefquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:01 schreef OverRated het volgende:
Tevens lijkt de processor op het eerste gezicht hetzelfde als de SGS2, maar blijkt hij in de praktijk een stuk sneller te zijn (zie artikel 9to5mac) De camera
Is ook beter dan de SGS, niet vanwege de megapixels, wel vanwege de nieuwe en betere interne technologieën.
QFT. Waar Apple developers op view level moeten aftakken op het soort iPhone/iPad, scaled Android gewoon keurig de view port zonder interventie van de developer.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Boo-fucking-hoo. Kijk eens naar Android, heb nog nooit ontwikkelaars horen zeuren dat ze een resolutie moeten aanpasssen
Dat is zeker wel een nadeel van Android. Niet alle ontwikkelaars passen de resolutie aan waarschijnlijk. Bovendien gaat het ook nog eens om meer apps.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Boo-fucking-hoo. Kijk eens naar Android, heb nog nooit ontwikkelaars horen zeuren dat ze een resolutie moeten aanpasssen
Dan ken je er waarschijnlijk geen 1, want ik ken de maker van Titan Turret voor Amdroid en hij heeft altijd 300 test toestellen nodig om alleen al maar de resolutie te checken, laat staan verschillen in performance etc.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Is gewoon een benchmark gedaan. Jequote:
Daar ben ik er niet een van. Ik zeg overigens niet dat Apple ver voor ligt. Ze zijn echter zeker minstens op het niveau van andere fabrikanten. Meest gebruiksvriendelijke OS, hoogste tevredenheid onder gebruikers, minste reparaties. (zijn genoeg artikelen over te vinden) Meeste apps, bovendien over het algemeen ook iets meer kwaliteit, vanwege ontwikkelen voor maar 1 toestel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Ouqz het volgende:
[..]
Steun, kreun. Zo zijn er ook altijd de mensen die de discussie ontlopen door te beweren dat Apple haters blijven haten 'no matter what'. Dit zijn dezelfde mensen die beweren dat het een discussie zonder eind is, maar als ze een keer met een realistische visie die niet gevoed is door emoties naar de stand van zaken kijken, dan beseffen ze zich dat zij uiteindelijk altijd aan het kortste eind trekken. Ook wel vluchtgedrag genoemd.
300 test toestellen? Ken je hem persoonlijk? Lijkt mij niet. Hij trollt gewoon al zijn twitter volgers met een iPhone in één klap door net te doen alsof hij een inferior OS heeft, terwijl het tegendeel waar is. In een discussie is dit biased argument daarom zo te weerleggen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:31 schreef chiren het volgende:
Dan ken je er waarschijnlijk geen 1, want ik ken de maker van Titan Turret voor Amdroid en hij heeft altijd 300 test toestellen nodig om alleen al maar de resolutie te checken, laat staan verschillen in performance etc.
Want er zijn ook 300 verschillende resoluties? Wat een bullshitquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:31 schreef chiren het volgende:
[..]
Dan ken je er waarschijnlijk geen 1, want ik ken de maker van Titan Turret voor Amdroid en hij heeft altijd 300 test toestellen nodig om alleen al maar de resolutie te checken, laat staan verschillen in performance etc.
Het platform bestaat langer, de trend is dat Android meer apps krijgt in minder tijd dan dat iOS er over heeft moeten doen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:37 schreef OverRated het volgende:
Daar ben ik er niet een van. Ik zeg overigens niet dat Apple ver voor ligt. Ze zijn echter zeker minstens op het niveau van andere fabrikanten. Meest gebruiksvriendelijke OS, hoogste tevredenheid onder gebruikers, minste reparaties. (zijn genoeg artikelen over te vinden) Meeste apps, bovendien over het algemeen ook iets meer kwaliteit, vanwege ontwikkelen voor maar 1 toestel.
Tevens een van de beste camera's in een smartphone. Niet gekeken naar megapixels, wel naar interne technologieën. 1 v/d, zo niet dé snelste processor op de markt. (in de praktijk) Scherpste beeldscherm, dus met de meeste pixels per inch. Genoeg redenen die niet op een mening gebaseerd zijn
Er worden in de meeste gevallen gewoon onderzoeken onder gebruikers gedaan. Ook in onafhankelijke winkels, niet alleen bij Apple. Geen gegevens waar je voor weg kunt lopen. Bovendien gaat het niet per se over gerepareerde iphones, ik doelde meer op iphones die met defecten teruggebracht werdenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:45 schreef Ouqz het volgende:
[..]
Het platform bestaat langer, de trend is dat Android meer apps krijgt in minder tijd dan dat iOS er over heeft moeten doen.
Gebruikersvriendelijk is subjectief. Minder reparaties? Hoe veel gegevens geeft Apple Store daarover vrij? Misschien reparen ze wel niet, maar door overproductie doen ze sneller aan vervanging?
Het is vooral een lijstje met veel biased punten en waar zo overal [citation needed] achter kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |