abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:16:12 #101
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102868514
Wickie, ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat! :* Ik stuur je even een PM met mijn e-mailadres.

Hier loopt het niet lekker :{ Het drinken zonder tepelhoedje gaat op zich goed, alleen het aanhappen gaat lang niet altijd perfect. Gevolg: veel loskoppelen en een gefrustreerd mannetje.
Hij opent zijn mondje meestal wel goed, maar kantelt zijn hoofdje niet, waardoor hij niet precies goed aanhapt. Soms prop ik er dus snel wat borst in, soms goed maar soms ook verkeerd. Gevolg: flinke kloven :'( Bij het aanleggen dus altijd pijn, van de kloven maar ook van de spruw die er nog steeds zit. Die doet constant pijn, voor, tijdens en na het voeden, alsof er in plaats van mijn tepel een flinke schaafwond zit.

Tot overmaat van ramp is mijn linkerborst zoveel voller dan de ander, de productie ligt nogal uit elkaar. Rechts is gewoon voldoende maar links is veel en veel te vol. Maar omdat dat de probleemkant is, durf ik niet zonder regelmatig kolven aan die kant. Ik weet dat ik daarmee de productie vergroot, maar ik ben zo bang voor een BO. En ik heb pas terug zitten lezen in oude bv-topics hoe het bij mijn oudste ging, daar werd ik helemaal niet vrolijk van.

Ik slik nu nog Fluconazol, nog zo'n 14 dagen. Kan ik dat tegelijk met GV gebruiken? Dat heb ik namelijk al in huis. En ik ga er ook maar weer sojalecithine bij slikken voor de zekerheid.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_102869017
PM-girl, dat klinkt allemaal echt niet lekker... Balen zeg, dat het opeens zo moeizaam gaat...

Hier een hele goede nacht gehad: 20.00/2.00/5.30/8.00 *O* . Maarja, gisternacht was hij er ook elke 2 uur...

Aan een borst hoor ik trouwens zijn tong regelmatig klakken, dat is toch niet goed? Maar het vacuum staat er dan nog wel gewoon op... Hij blijft goed aangehapt. Kan ik dit voorkomen? Het maakt geen verschil of de borst heel gespannen of gewoon soepel is. Het is wel meestal aan het begin van de voeding. Ik heb geen heel sterk tsr, dus het lijkt me niet dat hij het niet kan verwerken...
pi_102869546
Pm, leg je situatie asap weer voor aan je lk, want het hoort toch minstens beter te gaan. Ze moet nu met goede plannen gaan komen voor het aanhappen, de spruw en het kolven, want je kunt niet zo lang blijven doorgaan zonder dat er duidelijke verbeteringen komen. Als ze dat niet kan of doet -> second opinion.
pi_102869568
Aoraki, hier was klakken een teken dat ze níet goed aangelegd was, maar het kan ook een signaal zijn van spruw.
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:33:45 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102870173
Aoraki, Harry heeft altijd 'gesmekt'. Kraamverzorgster heeft wel tig keer gekeken waar het aan lag, maar ze kon echt niks vinden en ik heb nooit spruw gehad...
  zondag 9 oktober 2011 @ 13:06:41 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102871314
Zijn er meer mensen die last hebben van de borstvoedingsmist?
Dus dat je er last van hebt dat je hormonaal nog steeds op een standje zwanger staat?

Afgezien van het feit dat ik normaal al niet makkelijk in de omgang ben als ik moe ben, is het nu nog steeds ongeveer net zo erg als toen ik zwanger was, om het over de vergeetachtigheid maar niet te hebben.
Ik zat vd week letterlijk te janken omdat ik niet op het woord "sleutel" kwam, het begint zo verschrikkelijk frustrerend te worden dat ik constant woorden kwijt ben.
Het is maar goed dat ik niet werk, want ik ben amper in staat langer dan 10 minuten een gesprek op niveau te hebben, en eerlijk gezegd begint het me zo op te breken dat ik serieus overweeg te stoppen met de borstvoeding, al even afgezien van het feit dat het letterlijk zoveel energie vreet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 9 oktober 2011 @ 13:39:53 #107
94046 PM-girl
pi_102872554
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:08 schreef WupWup het volgende:
Pm, leg je situatie asap weer voor aan je lk, want het hoort toch minstens beter te gaan. Ze moet nu met goede plannen gaan komen voor het aanhappen, de spruw en het kolven, want je kunt niet zo lang blijven doorgaan zonder dat er duidelijke verbeteringen komen. Als ze dat niet kan of doet -> second opinion.
Dit was ik al van plan, maar ik vraag me af wat er concreet anders kan. Ik weet hoe ik aan moet leggen, haal hem ook consequent los als het pijn doet. Ik heb nystatine gebruikt, nu Fluconazol en heb gv staan.
Ik denk dat mijn lijf het gewoon niet goed kan handelen, bij mijn oudste was ook zo'n bak ellende. Uiteindelijk was toen met een maand of 9/10 alles voorbij en bleek Fluconazol wel de oplossing. Nu is dat nog niet het geval, maar misschien was het toen ook toeval en was het zonder medicatie ook gelukt.

Ik laat nu meer dingen, zoals babyzwemmen en slapen met ontbloot bovenlijf, waarvan ik denk dat die De vorige keer bijgedragen hebben aan de ontstekingen.
*
pi_102872746
Het getver PM, wat naar dat het nog steeds niet goed loopt. Ik heb geen tips voor je, helaas..

quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:06 schreef Leandra het volgende:
Dus dat je er last van hebt dat je hormonaal nog steeds op een standje zwanger staat?
.....
Zo erg als jij het beschrijft niet, maar ja, dat herken ik wel. Niet op woorden kunnen komen, in de auto merken dat je je aandacht eigenlijk niet voldoende bij het rijden hebt maar vooral bij de omgeving, in gedachten ergens anders zijn dan in het gesprek (dat levert ook merkwaardige gesprekken op :+ )
Ik heb het maar geaccepteerd, heb er niet zoveel last van als jij. Heb dus ook geen tips. Stomme hormonen eigenlijk..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 9 oktober 2011 @ 13:52:48 #109
94046 PM-girl
pi_102872996
Leandra, ik ben nog maar drie maanden geleden bevallen, dus ik ben nog aan het ontzwangeren. Mijn haren vallen volop uit, dus ik wijt mijn tijdelijke woordvergeetachtigheid en labiliteit echt nog daaraan.
Ik hoef pas over een paar weekjes te werken, ik hoop dat het dan wel beter gaat. Met het voeden, de woorden en mijn haren! :P
*
  zondag 9 oktober 2011 @ 14:47:14 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102874928
Thnx dames, het hoort er echt bij dus (met als extra bonuspunten voor mij dat ik toch al wat fysieke issues heb waardoor de energie die het kost eigenlijk niet te compenseren is), dan moet ik er nog eens over denken hoe we dit gaan doen, want het zijn nog (korte) 4 voedingen op een dag (direct na het wakker worden, na het ochtendslaapje, eind vd middag en voor het slapengaan) dus aan de ene kant denk ik dat het prima is om over te stappen op pap/flesvoeding/meer vast voedsel, aan de andere kant is het voor ons allebei ook een onder ons momentje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102876888
Leandra, ik ben nog zo labiel als ik weet niet wat, maar manneke is pas een maand... Succes ermee iig...

Ik denk dat het gesmek geen spruw is, hij had het al vanaf de kraamweek, ook alleen aan de linkerkant. Ik heb ook geen kloofjes ofzo aan die kant, dus het lijkt wel alsof hij wel goed aangelegd is. Nouja, dan laat ik het maar, misschien hoort het erbij zoals Asy zegt...
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:05:01 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102881668
Leandra, ik weet precies hoe je je voelt!
Echt vre-se-lijk (behalve dan dat ik nu dan echt zwanger ben).
Maar ook toen ik niet meer zwanger was, was het soms verschrikkelijk. Dat ik gewoon in een overleg over een cliënt zeg: ja, hoe heet dat ook alweer als je iets doet zonder er over na te denken (het woord was impulsief). Echt, je voelt je zó stom.

Ik heb gemerkt dat als het ritueel veranderd, Harry er minder moeite mee heeft om de voeding achterwege te laten. Dus als ik hem 's ochtends uit bed haal en mee naar bed neem, dan 'moet' hij de borst. Als ik me eerst aankleed en dan Harry uit bed haal en meteen naar beneden ga, dan vraagt hij nergens om. De hele dag niet...
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:05:36 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102881686
PM, wat rot dat het nog steeds niet zo lekker loopt. Ik hoop dat een lk je nog een beetje verder kan helpen :*
pi_102881787
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:06 schreef Leandra het volgende:

Afgezien van het feit dat ik normaal al niet makkelijk in de omgang ben als ik moe ben, is het nu nog steeds ongeveer net zo erg als toen ik zwanger was, om het over de vergeetachtigheid maar niet te hebben.
Ik zat vd week letterlijk te janken omdat ik niet op het woord "sleutel" kwam, het begint zo verschrikkelijk frustrerend te worden dat ik constant woorden kwijt ben.
Het is maar goed dat ik niet werk, want ik ben amper in staat langer dan 10 minuten een gesprek op niveau te hebben, en eerlijk gezegd begint het me zo op te breken dat ik serieus overweeg te stoppen met de borstvoeding, al even afgezien van het feit dat het letterlijk zoveel energie vreet.
quote:
Zwangere vrouwen zijn vergeetachtiger en reageren langzamer

Dat blijkt uit onderzoek naar geheugenverlies bij moeders in spe van Renate de Groot, tot voor kort assistent in opleiding bij humane biologie.
"Zwangere vrouwen vallen vaker van de trap, zijn onhandiger met het keukenmes of weten niet meer waarom ze naar boven zijn gelopen", zegt De Groot, die tegenwoordig als wetenschapsmanager bij neuropsychologie onderzoek combineert met organisatorische taken. Dingen die iedereen wel eens meemaakt, maar die tijdens de zwangerschap veelvuldiger voor komen.

Ze volgde zestig vrouwen vanaf week veertien van de zwangerschap tot een half jaar daarna en onderwierp ze aan verschillende geheugen- en concentratietesten. De resultaten vergeleek ze met die van zestig niet-zwangeren. Daaruit blijkt dat de aanstaande moeders vergeetachtiger zijn, niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook nog 32 weken na de bevalling. Ze onthielden één woord minder van het rijtje dat ze voorgeschoteld kregen: elf, tegenover twaalf. Bij het opnoemen van zoveel mogelijk diersoorten was het verschil drie.

Aan het eind van de zwangerschap waren hun reacties trager: 10 milliseconden. Misschien geen groot verschil, maar wel betekenisvol, zegt De Groot. "Een ongeluk gebeurt immers in een fractie van een seconde." Ook bij het meten van de snelheid waarmee de vrouwen informatie verwerkten, concludeerde ze dat de moeders het 32 weken na hun bevalling duidelijk minder goed deden dan de controlegroep.

De onderzoeker denkt dat hormonale veranderingen en slaaptekort een rol spelen. Maar mogelijk ook bepaalde soorten essentiële vetzuren, die in eidooiers of vette vis zitten. Uit eerder onderzoek blijkt namelijk dat de hoeveelheid vetzuren in het bloed daalt omdat die nodig zijn voor de ontwikkeling van de hersenen en het centraal zenuwstelsel bij het kindje. Bij vrouwen die na de geboorte borstvoeding geven, gaan die vetzuren via de melk naar het kindje. Vorig jaar is al aangetoond dat die baby's het op zevenjarige leeftijd beter doen bij bewegingstesten en een scherper gezichtsvermogen hebben dan kinderen die flesvoeding hebben gehad.

De Groot wilde bewijzen dat de vrouwen minder last van hun geheugen zouden hebben als ze extra essentiële vetzuren binnenkregen. Ze gaf de helft van de aanstaande moeders 25 gram margarine met alpha-linoleenzuur per dag, een dikke twee eetlepels, de rest kreeg een margarine zonder dit vetzuur. Er bleek echter geen verschil in geheugen en reactievermogen tussen de twee groepen.

Toch raadt ze zwangere vrouwen en moeders die borstvoeding geven aan om tweemaal per week vette vis te eten zoals makreel of tonijn. Want die bevatten vetzuren die de geheugenfunctie positief kunnen beïnvloeden. Ook zouden verloskundigen aanstaande moeders moeten waarschuwen dat hun geheugen hen wat vaker in de steek laat.
Bron

Meer vis eten dus. Misschien. Of visoliecapsules (wel goor als je daarna een boertje laat. :X )

Ik las laatst trouwens een onderzoek waaruit bleek dat vergeetachtigheid niets hormonaals is maar alles te maken heeft met het feit dat je meer dingen aan je hoofd hebt en vaker met je gedachten bij je kind bent.
pi_102882216
quote:
Geheugenfabeltje

Bestaat zwangerschapsdementie toch niet?
Het bekende idee dat zwangere vrouwen een slecht geheugen hebben lijkt niet waar. Australische onderzoekers vonden geen verschil in de geheugenprestaties van jonge vrouwen voor- en tijdens of vlak na hun zwangerschap.
‘Tijdens mijn zwangerschap had ik het idee dat ik maar op een kwart van m’n hersencapaciteit functioneerde.” “Ik vergeet echt ALLES!” Google eens op de termen ‘vergeetachtigheid’ en ‘zwangerschap’, en je komt talloze zinnen tegen als deze. De hersenen van zwangere vrouwen worden leeggezogen door de groeiende spruit, lijkt het. Maar volgens nieuw onderzoek is deze zwangerschapdementie een fabeltje.

Australische onderzoekers wilden wel eens weten hoe het nou echt zit met zwangerschap en het achteruit gaan van je hersencapaciteit. In het British Journal of Psychiatry beschrijven zij een onderzoek onder ruim tweeduizend jonge vrouwen. Eind jaren ’90 namen de wetenschappers bij hen geheugentesten af. In de jaren die volgden werden deze tests een paar keer herhaald.

Met de test keken de onderzoekers naar verschillende aspecten van het geheugen van de twintigers. Zo werd de snelheid van het geheugen getest en het functioneren van zowel het korte- als langetermijngeheugen. Een deel van de vrouwen raakte in de jaren van het onderzoek zwanger, anderen bleven kinderloos. En wat bleek: vrouwen die zwanger waren of moeder waren geworden, presteerden niet beter of slechter op de geheugentests dan eerst.

Zondebok
En dat terwijl uit enkele eerdere studies wel naar voren leek te komen dat zwangere vrouwen een slecht geheugen hebben. Er is zelfs een zondebok: het hormoon progesteron, dat in hoge concentraties door het lichaam van zwangere vrouwen giert. Hoewel andere wetenschappers menen dat progesteron alleen de stemming van vrouwen beïnvloedt.

De Australische onderzoekers denken dat het verschil tussen hun studie en eerdere studies komt door verschillen in de opzet. Deze nieuwe kijkt, voor het eerst, naar verschillen in geheugenprestaties voor en tijdens of na de zwangerschap. De andere onderzoeken werkten allemaal met vrouwen die al zwanger waren. Mogelijk waren dat vooral zwangere vrouwen die zich zorgen maakten over hun geheugen, betogen de Australische onderzoekers. Dat zou betekenen dat zwangerschapsdementie vooral tussen de oren zit.
Bron
  maandag 10 oktober 2011 @ 08:28:30 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102905275
Nou, hier is het echt op. Ik heb niet het idee dat er nog maar een druppel uitkomt maar Harry blijft stug doordrinken (sterker nog: het is even flink brullen als mama zegt dat je los moet laten).
Denk dat ik maar 1 'voeding' ga schrappen. Dat scheelt in elk geval 1x drama.
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:03:49 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102906806
Maar hij schopt geen drama over het feit dat er niets uitkomt?
Aan de andere kant is het wel lief dat hij nog zo'n behoefte heeft aan het bij jou zijn O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:29:42 #118
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102907494
Bedankt iedereen voor de tips over de fles op het kdv. Ik heb eerst een medela calma gekocht (had toch nog een waardebon, dus ik hoefde niks te betalen). Deze fles was geen succes, Larissa speelde nog steeds met de speen. Uiteindelijk heb ik een tommee tippee fles gekocht, en dat pakte ze in 1 keer! Ook meegegeven naar het kdv, en dat gaat tot nu toe goed!
Ben zoooo blij :)

Maar nu het volgende: Larissa heeft het aantal voedingen opgeschroefd naar 10 voedingen op een dag, en dat is echt teveel. Dit doet ze al een paar weken.

Ze groeit heeeeeeeel goed volgens de kinderarts, dus het aantal voedingen moet echt minder (het wordt anders ook te vermoeiend voor mij, hoe leuk ik borstvoeding ook vind). Ik geef 's avonds al een flesje ingedikt met rijstebloem, en overdag een paar lepeltjes fruit (beiden op advies kinderarts). Ze slaapt nu 's nachts langer door, maar haalt het aantal voedingen overdags weer in :') Ik kolf zo'n 100/125 per keer af, dus met borstvoeding krijgt ze nog meer lijkt mij.

Misschien moet ze echt zooooveel drinken?? Moet ik anders flesvoeding erbij geven ofzo (liever niet als het kan)??

Iemand een idee? Ze is woensdag 5 maandjes oud.

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Tankgirl op 10-10-2011 10:47:02 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:48:31 #119
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102909723
Leandra :*

Asy, wil je nog tandemen? Indien je dat niet wilt zou je evt ook kunnen besluiten helemaal geen borst meer aan te bieden, toch?

TT, aan borstvoeding zit, volgens mij, geen maximum mits ze zich gelukkig voelt en goed groeit. V van Pvoess dronk ook anderhalve liter op een dag (meen ik). Wat betreft 10 voedingen, misschien heeft ze een 'sprong' waardoor ze zich niet zo lekker voelt en vaker wil drinken?
Maar goed, ik ben benieuwd naar wat de mensen hier erover denken die meer ervan weten dan ik.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:58:12 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102909992
TT, ik weet dat er moeders zijn die zelfs met een ouder kindje nog op zoveel voedingen per dag zitten. Je weet dat ze niet alleen drinken voor dorst/honger maar ook gewoon voor de gezellig/troost etc?
Ik heb me er zelf altijd gewoon bij neergelegd en dat zou ook mijn advies aan jou zijn, maar daar help ik je ben ik bang niet mee... Sorry...

Leandra, nee hij schopt geen drama dat er niks uit komt. Hij blijft heul happy doorzuigen/sabbelen, gerust een half uur. Alleen als het bij mij dan pijn gaat doen (of ik wil opstaan) dan is het dus even drama. Hij is wel redelijk snel afgeleid door bijv kietelen en 'doe de lamp maar aan', maar toch vind ik het sneu.

pessie, ik weet nog niet of ik wel of niet wil tandemmen maar voor nu vind ik het nog zo gezellig. 's Morgens liggen we op die manier lekker een half uur langer in bed en 's avonds is het echt een dagafsluiting. Als ik 1 'voeding' zou schrappen, dan zou ik de avond laten vervallen ivm het drama van loskoppelen en daardoor ook niet willen gaan liggen in zijn bed...
Maar ik vind het zo gezellig -O-
pi_102913028
TT, wat de dames boven mij al zeggen: er is geen maximum en 10 voedingen is echt heel normaal. Realiseer je in elk geval dat alle voeding wat je bijgeeft (óók drinken), (een deel) borstvoeding afbouwt. Immers, als haar buik vol is, zal ze niet of minder om borstvoeding vragen. Je meisje doet dus niks raars, maar het is aan jou hoe je ermee omgaat.

Asy, dilemma -O- Heb je iets aan leesvoer? Adventures in tandem nursing bijvoorbeeld?
pi_102916072
Dat is het typische van borstvoeding, ik merk het nu al, het stoppen!
Het is zo gezellig en fijn de bv, daar wil je toch niet mee stoppen :D

Ik snap je goed Asy!

TT, lastig zoveel voedingen. Je kan wel weten dat het normaal is, maar het is wel heel onhandig, zovaak.
Elise drinkt ook rustig 15 keer op een dag. Ik vind het niet zo erg maar soms is het echt lastig.
Ben zaterdag een dagje zonder E weggeweest en mijn voeding was al wat teruggelopen dus ik kreeg maar weinig gekolfd (had 60 cc bij elkaar gesprokkeld.... volgens mij is mijn menstruatie op komst) dus ze moest aan de Nutrilon. Vind ik geen probleem hoor.. Maar ze dronk dus maar 2x 70 cc! 's Avonds een inhaalslag gemaakt natuurlijk.
En ik geen kolf meegenomen, ik dacht dat red ik wel. Dom natuurlijk want de voeding was al teruggelopen.. Maar heb zulke knallende borsten gehad, deed echt zeer, en sinds vandaag zijn ze weer een beetje normaal. Wat een nasleep!

Ik ga me steeds meer zorgen maken of ik het allemaal wel goed doe. Zovaak voeden, bij mij slapen, vaak bij me dragen.. Zo leert ze toch niet zelfstandig te worden (is vroeg nu, weet ik wel, maar hoe moet ik dat patroon ooit gaan doorbreken) en ze heeft totaal geen ritme overdag. 's Avonds gelukkig wel, ze slaapt rond een uur of tien. Soms wordt ze wakker als ik het licht uitdoe rond 12 uur, en soms niet, als ze wakker wordt voed ik haar. Ze komt sowieso elke nacht nog rond 3a4 uur, en slaapt dan meestal tot 6a7 uur.
Dus ik vind de nachten prima, maar die dagen zijn zwaar!

Ik weet dat BV op verzoek gaat maar is er écht geen mogelijkheid iets meer ritme in de dag te brengen?
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:30:57 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102916415
Lieve Sannne, je beschrijft toch gewoon een ritme?
Je zegt: ze slaapt om een uur of 10, wordt soms wakker om 12 uur, rond 3/4 uur wil ze eten en ze slaapt tot 6/7 uur. Lijkt me een ritme ;)

Harry is bijna 20 maanden oud en heeft ook een soort van ritme, maar het is nooit zeker. Zo slaapt hij 3 nachten door van half 7 tot 7 en dan opeens gooit ie mijn hele avond en nacht in het roet.

Ik heb Harry eigenlijk continu bij me gedragen. Hij sliep alleen 's nachts in zijn wiegje naast mijn bed. Hij sliep in met mijn pink in zijn mond, omdat ik hem geen speen wilde aanwennen.
Ondanks dit alles, slaapt Harry nu prima in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer.

Wup heeft ook altijd geslapen met haar meisje en gedragen en gevoed en die slaapt nu ook prima op haar eigen kamertje in haar eigen bedje.

Echt heus, voordat ze 18 zijn, slapen ze door en willen ze niet meer bij je in bed ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:32:25 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102916458
Ow en wup, zoiets zou wel leuk zijn om te lezen denk ik.
Maar het ligt gewoon aan mij om de knoop door te hakken. Voorlopig vind ik het nog te gezellig dus laat ik het maar even zo. Wellicht dat Harry toch gaat denken: hmm, laat maar...
Dat zou ik zelf het fijnste vinden.
Ik zal een svragen wat mijn man eigenlijk er van vindt :D
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:58:06 #125
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102917390
Ik ben in ieder geval blij om te horen dat dit niet zo raar is. Ik krijg van het cb en van de kinderarts te horen dat het teveel is. Ja, het is misschien teveel voor mij om mee om te gaan, maar belangrijker voor mij is dat het niet teveel is voor haar. Hoe ik ermee omga, daar moet ik nog over nadenken.. ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')