abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102713494
2 jaar. :)
:)
pi_102713553
Ik moet wel zeggen zo'n gulzige mini aan de borst die alleen maar melk melk melk denkt is wel heel leuk :)
Het is ook best gezellig. Kan me echt niet voorstellen hoe het is om een oudere baby of dreumes aan de borst te hebben. Ik vraag me ook echt af hoelang ik door zal gaan, ben heel erg benieuwd :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102713805
Ja hey miss, don't burst my bubble ;)
Bj, volgens mij scheelden ze een weekje of 2 ofzo, 23 nov hier.
Wickie, het is hier al heel lang geen vraag meer hoe lang IK nog door ga ;)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:44:07 #54
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102713881
yeps dat klopt dan wel; Evie is een sinterbaby ;)

*en o ja ik ging slapen... nachtvoedingen he? *gaaaaaaaaaaaaaaaaap**
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:44:09 #55
5428 crew  miss_sly
pi_102713886
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:42 schreef WupWup het volgende:
Ow, zo bedoelde ik het niet, hoor :D
Ik vond het alleen zo apart dat Senna er zo duidelijk ineens niets meer van wilde weten, terwijll ik nog daacht dat we nog even door zouden gaan :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102713976
Hoe vaak dronk senna toen nog?
pi_102714029
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow, zo bedoelde ik het niet, hoor :D
Ik vond het alleen zo apart dat Senna er zo duidelijk ineens niets meer van wilde weten, terwijll ik nog daacht dat we nog even door zouden gaan :)
ja en dan ben je dus geen langvoedster hè!
oh nee wacht, das bij een jaar. :P
trauma :+
pi_102714126
Half jaar toch al in nederland?
pi_102714170
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:47 schreef WupWup het volgende:
Half jaar toch al in nederland?
3 maanden :+

nee grapje :P ik bedoelde in dit topic.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:52:35 #60
5428 crew  miss_sly
pi_102714413
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:45 schreef WupWup het volgende:
Hoe vaak dronk senna toen nog?
Alleen de ochtend, lekker knus in bed O+ Dat was dus ook al niet veel meer, en ineens wilde ze wel bij ons in bed komen als ze wakker werd, maar niet drinken. Echt actief weigeren.

Langvoedster? Wasda? :P
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:53:12 #61
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_102714454
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:42 schreef WupWup het volgende:
Dit idd :)
Het wordt steeds meer ook van Aviva, in plaats alleen van mij.
Gelukkig weet madam goed duidelijk te maken dat ze wil drinken, dus we gaan vrolijk verder, zo lang ze wil. Of als ik het zat ben, maar das nog niet het geval :)

Asy, voed je nog? Wil je kijken of Harry droog gaat drinken bij je?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:02:57 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102715023
Zodra Geert maar mij / melk ruikt wordt hij meteen rustig. Ik vind dat zo mooi om te zien... Ik laat het ook aan hem over om te stoppen of voorlopig nog door te gaan. Ik kan me niet voorstellen dat hij op z'n achttiende nog mama-melk zou willen drinken :+

Ik ben nu overigens wel begonnen met water aan te bieden zo nu en dan, maar voorlopig speelt hij er alleen maar mee en krijgt hij weinig binnen :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102715234
Wup, ik weet het, op een gegeven moment zal die IK wel vervagen. Maar momenteel kan ik (ja ik) me dat moeilijk voorstellen. Ik zie ze mezelf nog niet 1 2 3 een jaar voeden. Waarom weet ik niet precies, maar ik sta er open in en zie wel wat er gebeurd.
Ik zie vooral op tegen het kolven op werk.
Ik denk dat men het onnodig en lastig zal vinden. Ik heb bijna alleen maar kinderloze collega's, bijna allemaal man. Natuurlijk wordt het gewoon toegestaan maar of ik er begrip voor zal krijgen... Denk het haast niet.

Zoals ik ook al eerder zei, ik vind het heel moeilijk het me voor te stellen om een kind te voeden wat een bewuste eigen wil heeft oftewel een dreumes voeden. Dan vervaagd die IK grens denk ik.

Heel veel ge-ik in mn verhaal :D
Pfff geen idee of ik het nou duidelijk heb weten te omschrijven. Denk maar zo, ze is een bv-newbe :P
pi_102715732
Ik werk tussen mensen die onderzoek doen naar kinderen en ook daar begrijpen de mannen niks van borstvoeding, wickie. Suf is dat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102716063
Ik zie ze 2 weken wel begripvol zijn, daarna zal het in de 2 weken erna afzwakken. En dan vergeten ze het en gaan ze het lastig vinden :')

De enige andere moeder op kantoor heeft een afkeer van borstvoeding langer dan een maand, vraag me niet waarom, ik vermijd discussies met haar.

Maar Claudia, lekker ook zeg en dan doe je zelfs onderzoek naar kinderen maar geen begrip? Het werkt soms best raar..
pi_102716330
De mannen in mijn werkomgeving zijn vaak mannen die in leidinggevende posities werken en die vinden dat vrouwen maar gauw moeten stoppen met dat soort onzin (er is toch kunstvoeding?) zodat ze zich weer fatsoenlijk op het werk kunnen richten. Mijn directe leidinggevende vindt het trouwens allemaal best zolang ik mijn werk maar gedaan krijg.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:28:19 #67
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_102716625
Mooi om al die verhalen en ervaringen te lezen!

Bij Bram ben ik gestopt bij 4 weken, omdat hij maar bleef drinken en krampjes bleef houden. Op dat moment trok ik het helemaal niet. Achteraf kwam ik er achter dat ik zeer waarschijnlijk overproductie had en heb ik veel spijt (gehad) dat we toen gestopt zijn.
En Eline drinkt nog stug door en zal dat voorlopig ook wel blijven doen. Ik merk dat het overdag allang niet meer alleen een voeding is, maar ook troost en lekker tutten. Ze drinkt overdag als ik thuis ben nog regelmatig, zo'n 4 keer of meer. En dan de nachtvoeding nog. Als ik werk drinkt ze 's morgens bij mij, op het kdv tussen de middag fv en eind van de middag bv, en dan bij het thuiskomen meteen en dan nog voordat ze gaat slapen. Al met al gemiddeld nog zo'n 5 keer per dag.

Ik kolf nu 1x per dag en dat krijgt ze mee naar het kdv. Dat wisselt tussen de 90 en 150 cc per keer. Dit zal ik ook voorlopig blijven doen, ik mag op mijn werk doorgaan tot ik wil. Ook na mijn kolfrecht.

Ik geniet nog elke keer van dat lieve lijfje tegen me aan, vol overgave O+
pi_102716707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:23 schreef Claudia_x het volgende:
De mannen in mijn werkomgeving zijn vaak mannen die in leidinggevende posities werken en die vinden dat vrouwen maar gauw moeten stoppen met dat soort onzin (er is toch kunstvoeding?) zodat ze zich weer fatsoenlijk op het werk kunnen richten. Mijn directe leidinggevende vindt het trouwens allemaal best zolang ik mijn werk maar gedaan krijg.
Dat gaat mijn directe leidinggevende ook zeggen, die gaat ook niet begrijpen dat ik recht heb op kolftijd... Moet ik weer alles voor ze gaan uitprinten en opzoeken om mezelf te verdedigen.
Ik ben blij dat ik een makkelijke kolfer ben want ik denk dat het echt een productie verpester zou kunnen zijn, zo'n sfeer op je werk.
pi_102717089
Lena heeft tegenwoordig trouwens vaak te weinig rust om te drinken. De late voeding en nachtvoeding gaan goed, maar de ochtendvoeding is een ramp (ze rolt en kruipt telkens weg) en bij de middagvoeding gaat er volgens mij maar weinig in.

Op het consultatiebureau is me verteld dat de nachtvoeding een gewoonte is geworden en dat ik ermee moet stoppen om de behoefte weg te nemen. Dat wil ik wel geloven, maar ik heb niet zo'n zin in het gedoe om ervan af te komen en ik vind het eigenlijk wel fijn dat ze 's nachts bijtankt. Dat vond de wijkverpleegkundige trouwens prima en begrijpelijk. Zolang ik zelf geen last had van de nachtvoeding moest ik lekker zo door blijven gaan (of beter gezegd: in Lena's behoefte blijven voorzien).
pi_102717632
Lastig hoor, bv combineren met werk. Ik ben blij dat ik geen directe collega's heb en geen baas.
Ik weet niet of het me anders gelukt was. :N
Maar laatst kreeg ik een uitdraaitje van de verloskundige en daar stond op: 'Eerste kind heeft bv gekregen tot 2 jaar en 3 maanden.' Was ik toch wel een beetje fier op. :D

Volgens mij is dat een goede instelling, Claudia. Er komt vast ook weer een moment dat ze zich 's ochtends en 's middags beter kan concentreren en dat de nachtvoeding wegvalt. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102717853
Dat is ook iets om fier op te zijn, oeke! ^O^

Ik ben op zich wel van de sturing, maar de nachtvoeding vind ik gewoon niet de moeite waard. Ik zou wat meer voorspelbaarheid wel fijn vinden, maar Lena is geen veeleisende baby en ik ben blij dat ik dit op z'n minst voor haar kan betekenen.
pi_102718073
Haha, ik vond fier hier een passender woord dan trots. Gewoon niet zo hard of overdreven. Het is ook allemaal maar zo gegaan als het ging zeg maar.

Oh, edit, ik zag wat je schreef. Eigenlijk is het bij ons zo gemakkelijk gegaan. Van nog 1 voeding tot 15 maanden in de nacht tot helemaal doorslapen. Sinds een week wordt hij af en toe 's nachts wakker met een huiltje. Maar is ook zo weer te troosten, een aai, een dekentje recht leggen en hij slaapt weer door.
Fijn toch, om ook tegemoet te kunnen komen aan je kind. Als het je niet je nacht kost.

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 05-10-2011 00:06:33 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102722648
Lex lijkt wat betreft het drinken exact op elin, zuipt! komt zichzelf melden om 1,5 en 9 en vervolgens leg ik hem om de 2 a 3 uur aan.
verder geen frustraties of pijntjes, zelfs de stuwing was een eitje O+
roze wolk <--- :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:59:17 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102723469
Heerlijk toch KD? O+

ow wat jammer dat jullie soms op zulke 'problemen' stuiten op het werk.
Ik heb indertijd gewoon beknopte uitleg gezocht, gezegd dat ik recht had en dat ik daar gebruik van wilde maken en het gewoon gedaan. Nooit heeft iemand moeilijk gedaan gelukkig.
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je het overbrengt. Je moet het eigenlijk niet 'vragen' maar gewoon mededelen...
Niet iedereen had bij mij altijd evenveel begrip, maar dat interesseerde mij niet. Ik begrijp ook niet altijd alles van iedereen en toch respecteer ik dan hun beslissing ;)

Davinia, ik voed nog wel als je dat voeden kunt noemen. Harry drinkt nog 2x per dag bij mij maar het is meer tutten dan drinken. Als hij loslaat, zie ik wel melk maar als ik hem hoor drinken dan is het vaak sabbel/zuig/zuig/zuig/slik. Kortom hij moet heel veel werk doen voor een drupje volgens mij.:D
Maar goed, hij vindt het fijn dus ik laat het maar even zo. Ik heb nog even tijd m te bedenken of ik wil tandemmen ;)
Overigens voelen mijn borsten zwaar en vol.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 10:05:24 #75
5428 crew  miss_sly
pi_102725138
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:06 schreef wickie het volgende:
Wup, ik weet het, op een gegeven moment zal die IK wel vervagen. Maar momenteel kan ik (ja ik) me dat moeilijk voorstellen. Ik zie ze mezelf nog niet 1 2 3 een jaar voeden. Waarom weet ik niet precies, maar ik sta er open in en zie wel wat er gebeurd.
Ik zie vooral op tegen het kolven op werk.
Ik denk dat men het onnodig en lastig zal vinden. Ik heb bijna alleen maar kinderloze collega's, bijna allemaal man. Natuurlijk wordt het gewoon toegestaan maar of ik er begrip voor zal krijgen... Denk het haast niet.

Zoals ik ook al eerder zei, ik vind het heel moeilijk het me voor te stellen om een kind te voeden wat een bewuste eigen wil heeft oftewel een dreumes voeden. Dan vervaagd die IK grens denk ik.

Heel veel ge-ik in mn verhaal :D
Pfff geen idee of ik het nou duidelijk heb weten te omschrijven. Denk maar zo, ze is een bv-newbe :P
Ik werk met alleen maar mannen op kantoor, en heb er nooit iets van gemerkt wat ze er van vinden. Ik heb het ook op geen enkele manier open gelaten voor discussie: op uur en tijd trok ik me terug en ging kolven. Nooit een woord over gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')