quote:
geen wonder dat ze er dan niet verder komt als ze bij die kiespijn blijft hangenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:31 schreef error_404 het volgende:
De kiespijn zal niet de oorzaak niet geweest van PTSS. Tenminste, het lijkt me veilig om dat aan te nemen. Er zal waarschijnlijk een onderliggende oorzaak zijn die door de kiespijn getriggerd wordt.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:50 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik wil best geloven dat je best geschrokken bent van de pijn maar dude, time to grow a backbone?
Ik vind het lullig voor je als die kiespijn de oorzaak is maar kom op, wat staat je te wachten als je een keer je enkel breekt ofzo?
ik dacht precies hetzelfde.quote:
Ik heb een keer tijdens het trainen met volle kracht een houten oefenzwaard (bokken) op mijn vinger gekregen. Daar spoot letterlijk het bloed uit. Ben naar de wc gegaan om met koud water te koelen. Daarna weer terug gegaan naar mijn sensei om toestemming te vragen om hem zelf even te mogen fixeren omdat ik er van uit ging dat hij gebroken was (compleet zwart en zat geen beweging meer in). Met tape gefixeerd en nog 6 uur door getraind. Op de EHBO kwamen ze er achter dat er een botsplinter in het gewrichtje zat en dat het een zeer zware kneuzing was.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:53 schreef missbehavin het volgende:
[..]Ms de reden dat mannen geen bevallingen hoeven te doen?
Nee grapje, maar het komt idd wel wat 'mieterig' over..
Bikkeltje! Je lijkt wel een vrouwquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:02 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb een keer tijdens het trainen met volle kracht een houten oefenzwaard (bokken) op mijn vinger gekregen. Daar spoot letterlijk het bloed uit. Ben naar de wc gegaan om met koud water te koelen. Daarna weer terug gegaan naar mijn sensei om toestemming te vragen om hem zelf even te mogen fixeren omdat ik er van uit ging dat hij gebroken was (compleet zwart en zat geen beweging meer in). Met tape gefixeerd en nog 6 uur door getraind. Op de EHBO kwamen ze er achter dat er een botsplinter in het gewrichtje zat en dat het een zeer zware kneuzing was.
Maar PTSS heb ik er niet aan over gehouden...
Ook niet na dat ik mijn schouder uit de kom duwde, neus brak, pols kneusde of vergelijkbare dingen...
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:04 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Bikkeltje! Je lijkt wel een vrouw
Ik heb geen ervaring met PTSS door kiespijn. Het bestaat namelijk ook niet, PTSS door kiespijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:31 schreef TheGOAT het volgende:
Ooh wat een helden zijn jullie allemaal. Het gaat hier niet zomaar om eventejs kiespijn he. Ik kan hier ook verhalen neerzetten van door blijven basketballen met gescheurde enkelbanden etc. Maar gaat het daarom? Gaat het erom jullie te laten zien hoe sterk (in jullie ogen zwak..) ik ben? Nee. Als je niets te melden hebt doe dat dan ook niet, ben benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben.
Aah de grap is namelijk ook dat je PTSS kunt krijgen door een bijensteek. Als jij het idee hebt dat je doodgaat nadat je geprikt bent, in paniek raakt en elke keer dat je een bij zie vliegen weer die gevoelens terugkrijgt heb je ook PTSS. PTSS is niet alleen voor militairen of mensen die verkracht worden. Maar misschien dat jij mijn therapeut zou moeten zijn, zou ik snel klaar zijn!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met PTSS door kiespijn. Het bestaat namelijk ook niet, PTSS door kiespijn.
jouw therapeut wil jou zolang mogelijk helpen en zoveel mogelijk geld verdienen, vandaar die diagnosequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:40 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Aah de grap is namelijk ook dat je PTSS kunt krijgen door een bijensteek. Als jij het idee hebt dat je doodgaat nadat je geprikt bent, in paniek raakt en elke keer dat je een bij zie vliegen weer die gevoelens terugkrijgt heb je ook PTSS. PTSS is niet alleen voor militairen of mensen die verkracht worden. Maar misschien dat jij mijn therapeut zou moeten zijn, zou ik snel klaar zijn!
Ja, want dat is ook echt het doel van elke therapeut. Zoveel mogelijk geld verdienen ook al is er niks te behandelen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:41 schreef Maanvis het volgende:
jouw therapeut wil jou zolang mogelijk helpen en zoveel mogelijk geld verdienen, vandaar die diagnose.
Dit is ook meer wat ik bedoel TS. Mijn opmerking daarnet was niet lullig bedoeld maar echt zit echt wel een verschil tussen PTSS en een angst stoornis.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:12 schreef rhubarbje het volgende:
maar wat is dan nog het verschil tussen een 'gewone' angststoornis en PTSS?
Begrijp me niet verkeerd ik ben met heel veel ontwikkelingen in de psychologie erg blij omdat nu bijvoorbeeld soldaten met PTSS de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben maar ik heb ook het gevoel dat er steeds vaker 'door geschoten' word in het willen plaatsen en behandelen van dingen
ja ik geloof best dat je enorme pijn hebt gehad en dat je nu nog angstig bent om die zelfde pijn weer te krijgen
ik vraag me alleen af waarom dit 'meteen' PTSS moet heten en hoeveel je daar mee op schiet
PTSS is niet iets wat exclusief is voor soldaten of oorlogssituaties. Wat TS zegt, hoe bizar ook, is helaas wel waar, dat je in bepaalde gevallen van minder 'ernstige' dingen PTSS kunt 'krijgen'.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:12 schreef rhubarbje het volgende:
maar wat is dan nog het verschil tussen een 'gewone' angststoornis en PTSS?
Begrijp me niet verkeerd ik ben met heel veel ontwikkelingen in de psychologie erg blij omdat nu bijvoorbeeld soldaten met PTSS de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben maar ik heb ook het gevoel dat er steeds vaker 'door geschoten' word in het willen plaatsen en behandelen van dingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |