Plus de handtekenign van de werkgever, die moet namelijk meetekenen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:37 schreef Sempy het volgende:
Gewoon direct bij de bank een formulier opvragen, mijn ervaring is dat P&O dit soort zaken niet of slechts half weet. Ik zit zelf met spaarloon bij Nationale Nederlanden en die hebben een formulier in pdf op hun website. Kwestie van printen, invullen en voorzien van bijlagen opsturen (kopie nota's voor minimaal het te deblokeren bedrag)
Nee hoor. De werkgever moet in zijn reglement de mogelijke deblokkeringsredenen opnemen. Dus hij moet goedkeuren dat hij akkoord gaat met deblokkeren om die en die reden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:42 schreef Sempy het volgende:
Ik heb een paar jaar terug mijn spaartegoed gedeblokkeerd ivm aanschaf huis en toen was enkel een kopie van de notarisafrekening voldoende. Ik zou ook niet weten waarom een werkgever hier iets mee te maken heeft. Dit is volgens mij enkel bij opname levensloop omdat dat aan verlof is gekoppeld.
Uit het Handboek Loonheffingen 2011 (blz. 218).quote:20.1.2 Toegestane bestedingen bij een spaarloonregeling
Gedurende de spaartermijn van ten minste vier jaar mag de werknemer niet over de spaargelden beschikken. Dit is anders als het geld wordt opgenomen voor een beperkt aantal toegestane bestedingsdoeleinden. Het voortijdig opnemen van spaargelden in verband met een in de
regeling toegestane besteding wordt ook wel deblokkeren genoemd. Voorwaarde voor alle deblokkeringen is dat de bestedingsdoeleinden zijn opgenomen in uw eigen spaarloonregeling.
En dus kun je het geld alleen achteraf terug krijgen. Dan hoef ik het nu nog niet aan te vragen, aangezien de uk pas 1 maand in de opvang zit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:51 schreef Sempy het volgende:
Artikel 19f
1. In afwijking van artikel 19 mag de werknemer mede over het tegoed van zijn spaarloonrekening beschikken ter zake van eenzesde deel van de aan de werknemer of zijn partner in rekening gebrachte kosten voor kinderopvang waarvoor aanspraak op een kinderopvangtoeslag onderscheidenlijk aanspraak op een tegemoetkoming kan ontstaan op de voet van artikel 1.5 van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen.
2. Rechtstreekse betalingen door de werkgever, als bedoeld in het eerste lid, mogen voor de toepassing van dit artikel worden gelijkgesteld met het beschikken over het tegoed van de spaarloonrekening als bedoeld in het eerste lid.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006305/geldigheidsdatum_04-10-2011
Je zit sowieso aan de 1/6 van totaal -grens. Jaaropgave heb je niet nodig, wel voldoende maandnota's om aan te tonen dat je het bedrag daadwerkelijk heb uitgegeven.
Achteraf, maar uiterlijk 6 maanden na de bestedingquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:16 schreef Chevalric het volgende:
[..]
En dus kun je het geld alleen achteraf terug krijgen. Dan hoef ik het nu nog niet aan te vragen, aangezien de uk pas 1 maand in de opvang zit.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:36 schreef sanger het volgende:
Overigens....
Als je nog wilt profiteren van de regeling is nu het moment. De drempel van 4 jaar wachten is nu weg. Als je wilt kun je in december de volledige ¤ 613 bruto storten en in januari netto opnemen. Dat is een rendement van ca. 42% (uitgaande van een modaal salaris)
Een rendement van 42% per maand! Beter kun je niet beleggen.quote:
Dat vond ik nou ook, meteen even geregeldquote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:00 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Een rendement van 42% per maand! Beter kun je niet beleggen.
Je hebt groot gelijkquote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat vond ik nou ook, meteen even geregeld
Die wil ik dan nog best met 'm splittenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk
Ben benieuwd of de grotere werkgevers er blij mee zijn als dit een vlucht neemt.... De werkgeverskosten zijn ¤ 153,25 per deelnemer.....
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die wil ik dan nog best met 'm splitten
O, ik bel gewoon P&O en zeg dat ik wil deelnemen. Ik ga niks zeggen over splitten. Als ze er niet zelf mee komen vind ik 't bestquote:
Dat heb ik net ook even gedaan... nou ja, ik ben er heengelopenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O, ik bel gewoon P&O en zeg dat ik wil deelnemen. Ik ga niks zeggen over splitten. Als ze er niet zelf mee komen vind ik 't best.
Das gewoon mooi ¤ 250 cashen in januari. Leuke bonusquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat heb ik net ook even gedaan... nou ja, ik ben er heengelopen
Ze kunnen moeilijk speciaal voor nu een nieuw reglement opstellen lijkt mequote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O, ik bel gewoon P&O en zeg dat ik wil deelnemen. Ik ga niks zeggen over splitten. Als ze er niet zelf mee komen vind ik 't best.
Ik heb een aantal mensen die tip ook al gegeven toen bekend werd dat de regeling werd afgeschaft (en ik al een vermoeden had dat het tegoed in januari 2012 weer vrijgegeven zou worden).quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Das gewoon mooi ¤ 250 cashen in januari. Leuke bonus
Ik heb bewust gewacht totdat het bekend was. Gezien de bezuinigingen had het zomaar gekund dat ze het niet hadden gegeven omdat ze nu best wel wat inkomsten aan LB missen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb een aantal mensen die tip ook al gegeven toen bekend werd dat de regeling werd afgeschaft (en ik al een vermoeden had dat het tegoed in januari 2012 weer vrijgegeven zou worden).
Alweer?quote:Ik ben maandag met een nieuwe baan begonnen, dus kan helaas niet deelnemen aan spaarloon.
Controller?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik acht de mensen die ik de tip gaf wel slim genoeg om dat even af te wachten.
En ja, alweer. Na anderhalf jaar met verzekeringen bezig zijn was het wel tijd om weer eens iets in de richting van BE te gaan doen. Daar ben ik deze week dus weer mee begonnen.
Maar niet slim genoeg om niet al aan de spaarloonregeling mee te doen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik acht de mensen die ik de tip gaf wel slim genoeg om dat even af te wachten.
het is niet altijd interessant om geld 4 jaar vast te zetten... 42% rendement over de looptijd van een jaar is iets andersquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:19 schreef Mark het volgende:
[..]
Maar niet slim genoeg om niet al aan de spaarloonregeling mee te doen?
Een jaar? Een maand bedoel jequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
het is niet altijd interessant om geld 4 jaar vast te zetten... 42% rendement over de looptijd van een jaar is iets anders
Die paar tientjes bruto per maand mis je amper. Maar goed, beter te laat slim dan nooit slimquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
het is niet altijd interessant om geld 4 jaar vast te zetten... 42% rendement over de looptijd van een jaar is iets anders
Die paar tientjes mis jij amper... je kunt niet in de portemonnee van een ander kijkenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:28 schreef Mark het volgende:
[..]
Die paar tientjes bruto per maand mis je amper. Maar goed, beter te laat slim dan nooit slim
Zelfs al ben je in januari begonnen met inleggen, dan is het nog een leuk rendement als je het in januari het jaar erop mag opnemen. En dan heb je ook (gemiddeld) nog geen half jaar rente erbij verdiend.quote:
Dat geloof ik ook niet, dat zag je ook al bij de vorige deblokkeringquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:53 schreef ManAtWork het volgende:
Al geloof ik dat het grootste deel van het opgenomen geld niet in de economie vloeit. Het zal wel op de spaarrekening belanden of gebruikt worden om schulden af te lossen.
Dat is uiteindelijk wel het doel, maar nog niet de huidige functie. Daar werk ik nog even naartoe de komende tijd.quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Eens met Sjeen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die paar tientjes mis jij amper... je kunt niet in de portemonnee van een ander kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |