Deze moeten toch direct te sluiten zijn, lijkt me? Dat dit kan ik Nederland!quote:Tamil Tijgers beheren 21 Nederlandse scholen
Frontorganisaties van de Tamil Tijgers - de afscheidingsbeweging op Sri Lanka die op de Europese terreurlijst staat - sturen in Nederland zeker 21 scholen aan.
Kinderen krijgen daar in het weekeinde les in Tamiltaal, -dans en -toneel. Dat blijkt uit een rapportage van de Nationale Recherche, die eerder dit jaar aan de Vereniging Nederlandse Gemeenten is gestuurd.
De scholen staan onder meer in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Breda, Eindhoven, Arnhem en Leeuwarden. Volgens politie en justitie wordt op de scholen lesmateriaal gebruikt waarin de heldhaftigheid van het Tamilras wordt geprezen, de gewapende strijd van de Tamil Tijgers wordt beschreven en wordt uitgelegd hoe humaan de Tamils waren en zijn op het slagveld. Ook in andere landen zou dergelijk onderwijs worden verzorgd. Overigens zijn er ook Tamil-privéscholen, die niet aan de Tamil Tijgers zijn gerelateerd.
De rechtbank in Den Haag behandelt momenteel de strafzaak tegen vijf mannen die ervan worden verdacht dat zij geld inzamelden voor de Tamil Tijgers in Sri Lanka. Justitie eiste tegen hen vorige week tot 16 jaar cel, onder meer omdat zij lid zijn van en leiding hebben gegeven aan een criminele, terroristische organisatie.
De Europese Unie plaatste de Tamil Tijgers, voluit de Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE), in 2006 op de terreurlijst. In 2009 eindigde officieel de strijd met de verovering door het leger van het laatste bolwerk van de Tijgers. Victor Koppe, advocaat van een van de verdachten, vindt de tijgers juist vrijheidsstrijders.
De waarschuwing van de Nationale Recherche aan de gemeenten was bedoeld om bewustwording te bewerkstelligen. In het rapport staat onder meer dat ,,de (jonge) kinderen tekeningen krijgen met daarop afbeeldingen over de strijd''. De politie noemt vliegtuigen die een bombardement uitvoeren, schepen die zinken, neergeschoten mensen, dode mensen die in een vrachtwagen liggen en huizen die in brand staan.
De LTTE zou in ons land dezelfde propaganda hebben verspreid als op Sri Lanka, zo stelde het OM vorige week tijdens de rechtszaak. Jongeren wordt verteld dat hun toekomst niet in Nederland maar op het eiland ligt. De officier van justitie sprak van een onthutsend beeld.
Zou het onderwijs objectiever zijn als het werd gegeven vanuit het oogpunt van Sri Lanka?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:32 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Weer een terroristische organisatie die vrijspel krijgt in Nederland.
Nee, maar dat is hier niet van belang, het zijn Nederlandse scholen. Daar moet alleen op een objectieve manier onderwijs gegeven worden naar Nederlandse standaarden, meer niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zullen we het hier eens een keertje niet over hebben? Gewoon, omdat het kan.
Geografie is niet je sterkste punt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:12 schreef Repelsteeltju het volgende:
De eens vrijheidsstrijders zijn de anders terroristen.
Gezien het belang dat Nederland had en nog steeds wel een beetje heeft in Indonesië is het voor mij niet uit te sluiten dat de overheid in het geheim deze groepering steunt.
Geert is een Indo, toch? Ik ben wel nieuwsgierig wat de wildplassende poedel van het kabinet hier van denkt.
Daarom ook dit rapport. Nu is er duidelijkheid en kan er ingegrepen worden, indien nodig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:07 schreef alf89 het volgende:
[..]
Deze moeten toch direct te sluiten zijn, lijkt me? Dat dit kan ik Nederland!
De Tamils worden bruut onderdrukt en gediscrimineerd door de Sri Lankanen. Dit komt echter niet ter sprake in het reguliere onderwijs. Goed dus, dat ook de andere kant belicht wordt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zou het onderwijs objectiever zijn als het werd gegeven vanuit het oogpunt van Sri Lanka?
En als wraak draaien ze de sluizen van stuwdammen dicht, en sluiten 15.000 regeringsgezinde inwoners af van stromend water. Een lekker stel dus.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Tamils worden bruut onderdrukt en gediscrimineerd door de Sri Lankanen. Dit komt echter niet ter sprake in het reguliere onderwijs. Goed dus, dat ook de andere kant belicht wordt.
Nog beter is als beide kanten belicht worden.
Dus dat de kinderen de officiële propaganda-praatjes van de Sri Lankaanse overheid te horen krijgen en ook de visie op hetgeen er werkelijk speelt in Sri Lanka door de Tamil Tijgers. Dan kan later een wel afgewogen mening gevormd worden.
Allemaal ellendig, maar dit is toch echt niet normaal in Nederlandquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Tamils worden bruut onderdrukt en gediscrimineerd door de Sri Lankanen. Dit komt echter niet ter sprake in het reguliere onderwijs. Goed dus, dat ook de andere kant belicht wordt.
Nog beter is als beide kanten belicht worden.
Dus dat de kinderen de officiële propaganda-praatjes van de Sri Lankaanse overheid te horen krijgen en ook de visie op hetgeen er werkelijk speelt in Sri Lanka door de Tamil Tijgers. Dan kan later een wel afgewogen mening gevormd worden.
quote:. In het rapport staat onder meer dat ,,de (jonge) kinderen tekeningen krijgen met daarop afbeeldingen over de strijd''. De politie noemt vliegtuigen die een bombardement uitvoeren, schepen die zinken, neergeschoten mensen, dode mensen die in een vrachtwagen liggen en huizen die in brand staan.
Huh? Eerst alles weggummen wat jij niet leuk vindt en dan 10 seconden later dit roepen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:56 schreef paddy het volgende:
heey . Gaan we het nog over het bericht hebben?
Ik wil het voor de afwisseling wel eens over het onderwerp hebben i.p.v van die strakke onderbroek van jullie. En dat een andere user er weer het zoveelste Wilderstopic van wil maken i.p.v over het onderwerp te discussiëren omdat het blijkbaar nogal eng is om over iets anders te discussiëren is op te lossen door te proberen het over het onderwerp te hebben en ze te negeren tot er inhoudelijk gediscussieerd gaat worden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Huh? Eerst alles weggummen wat jij niet leuk vindt en dan 10 seconden later dit roepen?
Vaag zeg...
Vreemd. Waarom laat je die malloot zijn Wilders gezanik staan en alle anderen die hem erop aanspreken, weg? Je zou denken met die actie dat je het omgekeerde beoogde.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik wil het voor de afwisseling wel eens over het onderwerp hebben i.p.v van die strakke onderbroek van jullie. En dat een andere user er weer het zoveelste Wilderstopic van wil maken i.p.v over het onderwerp te discussiëren omdat het blijkbaar nogal eng is om over iets anders te discussiëren is op te lossen door te proberen het over het onderwerp te hebben en ze te negeren tot er inhoudelijk gediscussieerd gaat worden.
Je weet het antwoord wel. Zeg gewoon eens hardop wat je denkt en ervan vind.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:15 schreef paddy het volgende:
ontopic. 2e x
moet ik nu denken aan het trainen v leerlingen, of gewoon geschiedenislessen?
Inderdaad! IRL heet paddy Fatima en is ze diehard Wilders hater!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vreemd. Waarom laat je die malloot zijn Wilders gezanik staan en alle anderen die hem erop aanspreken, weg? Je zou denken met die actie dat je het omgekeerde beoogde.
En dan kom je ook nog eens na je ge-edit met die vreemde vraag op de proppen. Als out the middle of nowehere...
de edits waren persoonlijk gejank en niet alleen jouw gemodquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vreemd. Waarom laat je die malloot zijn Wilders gezanik staan en alle anderen die hem erop aanspreken, weg? Je zou denken met die actie dat je het omgekeerde beoogde.
En dan kom je ook nog eens na je ge-edit met die vreemde vraag op de proppen. Als out the middle of nowehere...
Nou sorry, maar zon malloot die telkens elk topic tot Wilders gezeik omzet verdient niet beter. Maak een statement en laat het gezeik staan en haal juist zijn posts weg. Weet iedereen dat dat gejammer ook niet welkom is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:18 schreef paddy het volgende:
[..]
de edits waren persoonlijk gejank en niet alleen jouw gemod
Zullen we knus naar de sc gaan? NWS SC#35: timmmmmquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:18 schreef znarch het volgende:
[..]
Inderdaad! IRL heet paddy Fatima en is ze diehard Wilders hater!
Ze probeert in te gaan op de OP om zodoende het topic aan de praat te krijgen, je bent pienter genoeg om dat door te hebben dus STFU of doe gewoon mee .quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je weet het antwoord wel. Zeg gewoon eens hardop wat je denkt en ervan vind.
Je antwoord ontfutselen uit anderen om zelf datgene te ontwijken vind ik minder.
In het weekend? Dan zijn scholen toch gesloten? Nee, dat lijkt mij niet onschuldigquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ze probeert in te gaan op de OP om zodoende het topic aan de praat te krijgen, je bent pienter genoeg om dat door te hebben dus STFU of doe gewoon mee .
@Paddy geen idee, uit de OP lijkt het grotendeels geschiedenisles en wat cultuurlessen te wezen wat mij op zich onschuldig lijkt op het eerste gezicht.Wat is de bron eigenlijk van het bericht, dat vraag ik mij af.
Er staat zelfs bij wat die lessen inhouden. Als je dan nog durft te beweren dat het "op het eerste gezicht onschuldig" is...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In het weekend? Dan zijn scholen toch gesloten? Nee, dat lijkt mij niet onschuldig
De bron is de Nationale Recherche.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Er staat zelfs bij wat die lessen inhouden. Als je dan nog durft te beweren dat het "op het eerste gezicht onschuldig" is...
Vreselijk gevaarlijk, die Tamil-dansenquote:Kinderen krijgen daar in het weekeinde les in Tamiltaal, -dans en -toneel.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Er staat zelfs bij wat die lessen inhouden. Als je dan nog durft te beweren dat het "op het eerste gezicht onschuldig" is...
Poe poe heftig allemaal.. hier worden mensen geronseld dat moge duidelijk wezen.quote:Kinderen krijgen daar in het weekeinde les in Tamiltaal, -dans en -toneel
quote:Volgens politie en justitie wordt op de scholen lesmateriaal gebruikt waarin de heldhaftigheid van het Tamilras wordt geprezen, de gewapende strijd van de Tamil Tijgers wordt beschreven en wordt uitgelegd hoe humaan de Tamils waren en zijn op het slagveld. Ook in andere landen zou dergelijk onderwijs worden verzorgd.
quote:De waarschuwing van de Nationale Recherche aan de gemeenten was bedoeld om bewustwording te bewerkstelligen. In het rapport staat onder meer dat ,,de (jonge) kinderen tekeningen krijgen met daarop afbeeldingen over de strijd''. De politie noemt vliegtuigen die een bombardement uitvoeren, schepen die zinken, neergeschoten mensen, dode mensen die in een vrachtwagen liggen en huizen die in brand staan.
En dat verschilt van de lessen geschiedenis die in Nederland worden gegeven.... hoe precies?quote:
Weet ik veel. Banaan ofzo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat verschilt van de lessen geschiedenis die in Nederland worden gegeven.... hoe precies?
Nogal tegenstrijdig allemaal misschien, maar hier op de scholen word er ook vast geschiedenisles gegeven en die geschiedenis is niet altijd vreedzaam verlopen.quote:
Misschien omdat op scholen in Sri Lanka geen lessen Nederlandse geschiedenis en volksdansen worden gegeven in het weekend?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat verschilt van de lessen geschiedenis die in Nederland worden gegeven.... hoe precies?
Weet je dat heel zeker?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien omdat op scholen in Sri Lanka geen Nederlandse geschiedenis en volksdansen worden gegeven in het weekend?
Gaat het nou over de inhoud of over het feit dat er over gepraat wordt? Men is hier panisch over de inhoud, die precies hetzelfde is als het soort lessen dat wij onze eigen kinderen geven.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien omdat op scholen in Sri Lanka geen lessen Nederlandse geschiedenis en volksdansen worden gegeven in het weekend?
Volgens mij checkt de NR al dit soort constructies en is dit gewoon een routine-rapport. Uit de OP is in ieder geval niet op te maken dat er dingen gebeuren die gevaarlijk zijn voor welke Nationale Veiligheid dan ook of dat er geronseld wordt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
'Frontorganisaties van de Tamil Tijgers, de afscheidingsbeweging op Sri Lanka sturen in Nederland zeker 21 scholen aan'
Dat klinkt toch heel anders dan wat onschuldige zang en dans .
En daarbij komt dat als het zo onschuldig zou zijn de Nationale Recherche zich er toch niet mee zou gaan bemoeien?
En toch lees ik niet over deze heenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Vreselijk gevaarlijk, die Tamil-dansen
dus ze worden aangestuurd vanuit de afscheidsbeweging op Sri Lanka. Wat voor afscheidsbeweging en welke visie heeft die beweging daar, vind ik dan wel weer interessant om te weten.quote:de afscheidingsbeweging op Sri Lanka [..] sturen in Nederland zeker 21 scholen aan
enquote:De rechtbank in Den Haag behandelt momenteel de strafzaak tegen vijf mannen die ervan worden verdacht dat zij geld inzamelden voor de Tamil Tijgers in Sri Lanka.
quote:De waarschuwing van de Nationale Recherche aan de gemeenten was bedoeld om bewustwording te bewerkstelligen
Past mooi bij de PKK, Hizb ut-Tahrir, Milli Gurus etc etc etcquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:32 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Weer een terroristische organisatie die vrijspel krijgt in Nederland.
Dus dat een organisatie die op de terreurlijst vd EU staat in NL 21 basisscholen de facto bestuurt, das niet zo boeiend?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij checkt de NR al dit soort constructies en is dit gewoon een routine-rapport. Uit de OP is in ieder geval niet op te maken dat er dingen gebeuren die gevaarlijk zijn voor welke Nationale Veiligheid dan ook of dat er geronseld wordt.
En die gozer is toch zo'n vieze, smerige, corrupte moordenaars- en terroristengabber. Gatverdamme. Alles voor het geld he. Hoe moorddadiger en sadistischer hoe liever hij ze vrij probeert te krijgen.quote:Victor Koppe, advocaat van een van de verdachten, vindt de tijgers juist vrijheidsstrijders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |