quote:
Op zondag 1 juli 2012 22:39 schreef leeell het volgende:dit kan je niet vergelijken met een fs1 die je overal nog ziet
en rammelbak ?
blok heeft amper gelopen, lagers zijn perfect, keerringen zijn top, ontsteking is gereviseerd, verlichting werkt en de onderdelen zijn al 1000 los verkoop waard omdat het blok nog steeds èèn van de meest gevraagde oldtimerblokken is (door de 4l ed.)
Idd. Een echte FS1 (dus niet de 2RU of de DX modellen) is veel specialer. En terecht. Het is ook een veel mooier ding om te zien.
Prima trouwens dat het blok zo goed en gevraagd is. Maar dat komt natuurlijk ook omdat je die blokken voor weinig geld koopt. Wie een beetje zoekt heeft voor onder de 150 euro een prima blok met 5bak en kickstarter.
quote:
Op zondag 1 juli 2012 23:03 schreef leeell het volgende:in Nederland geen succes, in andere delen van europa is de "broer" van de at50 een van de bekendste en best verkochte modellen, tot heden den dage is deze ontzettend geliefd.
In voormalig joegoslavië wel ja. Verder zie je ze nooit. De Duitsers rijden liever op Kreidler, Zundapp of Hercules. De Fransen nemen iets van Peugeot, Motobecane of een ander frans bedrijf. In België is Tomos nooit verkocht. In Spanje en Portugal rijdt alles en iedereen met merken die we hier niet kennen, dikke Puch Cobra achtige brommers en Casal. En in Italië hebben ze zo ontzettend veel vette brommers gebouwd dat je wel uit kijkt om je daar te laten zien met een Tomos.
Dan heb je de belangrijkste landen om ons heen toch wel gehad. En dan geldt nog: Wie een brommer als een AT zoekt, rijdt eigenlijk liever een Honda MB of MBX. Veel makkelijker aan onderdelen te komen. Veel makkelijker snel te maken, moderner blok, etc etc.
Zoals ik al aangaf heb ik zelf een BT (in onderdelen). Die kreeg ik voor niks. Omdat de eigenaar er 2 jaar terug gewoon niet vanaf kon komen en hem anders naar de stort bracht. Verzendkosten betaald en in de schuur gegooid. Alleen het blok, de wielen en de voorvork missen, maar de voorvork had ik al en de wielen vond ik toch al lelijk en blokken heb ik toch meer dan genoeg.
Enfin. succes met de verkoop, maar de prijs die je vraagt ga je er nooit voor krijgen. Zo'n AT was bij de introductie al niet populair, en dat is hij nog steeds niet. Vandaar dat ze gesloopt worden voor de onderdelen.
Ik denk dat je er nog het meeste op verdiend als je de brommer gewoon origineel op bouwt en te koop zet. En al je onderdelen stuk voor stuk probeert te verhandelen.
[ Bericht 8% gewijzigd door SwiffMeister op 02-07-2012 10:31:59 ]